Je ID kaart is op creditcard formaat. Je hebt al zoveel pasjes dat nog een ID kaart geen verschil moet maken.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:25 schreef pberends het volgende:
Is een kopie van je paspoort ook genoeg?
Oh, nou, mijn ID-kaart is zéker niet op creditcard-formaat. Oftewel, een kaart die groter is dan mijn portemenee en die mag ik lekker zelf betalen als ik 'm kwijtraak. 1, 2, 3, asociaal.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je ID kaart is op creditcard formaat. Je hebt al zoveel pasjes dat nog een ID kaart geen verschil moet maken.
Moest je maar een nieuwe kopen.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oh, nou, mijn ID-kaart is zéker niet op creditcard-formaat. Oftewel, een kaart die groter is dan mijn portemenee en die mag ik lekker zelf betalen als ik 'm kwijtraak. 1, 2, 3, asociaal.
Betalen dus. Juist. 1-2-3, asociaal.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Moest je maar een nieuwe kopen.
Heb je soms geen geld? zwerverquote:Op zondag 2 januari 2005 01:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Betalen dus. Juist. 1-2-3, asociaal.
Ik héb geld, maar de relevantie ontgaat mij.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Heb je soms geen geld? zwerver
mja mijn paspoort dan? Dat is veel groter dan een ID en past echt niet in mijn portemonneequote:Op zondag 2 januari 2005 01:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Moest je maar een nieuwe kopen.
Moet dan alles wat je meeneemt in je portemonnee passen.quote:Op zondag 2 januari 2005 02:50 schreef thettes het volgende:
[..]
mja mijn paspoort dan? Dat is veel groter dan een ID en past echt niet in mijn portemonnee![]()
Is vast wel een mapje voor te verkrijgen. Is er ook voor rijbewijzen.quote:Op zondag 2 januari 2005 13:21 schreef thettes het volgende:
Ik heb mijn mobiel en sleutels bij me ja, maar die gaan niet kapot als ze los in m'n jaszak zitten... zo'm paspoort is binnen de kortste keren kapot.
Nee, het mobieltje-argument was niet tegen mij gericht. Je greep enkel opportunistisch naar het mobieltje van *iemand*, en uiteraard is zo'n gelegenheidsargument geen rechtvaardiging voor een maatregel die niets bijdraagt aan de veiligheid. De onhandigheid van het dragen van een (veel te grote zoals ik die ook heb, en velen met mij) paspoort is trouwens niet mijn grootste bezwaar tegen dit. Het gaat mij om het idee dat iedereen een potentiele dader is. De openbare orde handhaven is al reden genoeg voor identificatie, en dat excuus is vrijwel altijd wel van kracht.quote:Op donderdag 30 december 2004 19:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar volgens mij had ik het ook niet tegen jou.
De vergelijking gaat mank. Bij autorijden heb je een extra verantwoordelijkheid ten opzichte van de verkeersveiligheid en moet je ten alle tijden een bewijs meedragen dat je over de noodzakelijke vaardigheden beschikt.quote:Had straks trouwens mijn rijbewijs bij me, in een leuk mapje, speciaal voor een rijbewijs en weet je wat? Ik voelde er niks van. Deed niet pijn, was niet zwaar, niks. Totaal geen probleem.
Ik niet.quote:Op zondag 2 januari 2005 14:55 schreef pberends het volgende:
Vind het trouwens raar dat je voor een wandelingetje meteen je portomonnee moet meenemen.
Die kaart heb je sowieso voor anderen dingen ook nodig in het leven. Daar klaagt niemand over. Ik noem het ophalen van post maar.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:21 schreef Monidique het volgende:
Het zal wel modern liberalisme zijn om mensen slechts toe te staan de straat op te gaan als ze daarvoor betaald hebben.
Moet je je kunnen identificeren om mogelijk persoonlijke post bij een postkantoor op te halen? Moet niet gekker worden, hè. Nee, maar dán is het wel terecht dat je moet betalen om een wandeling te mogen maken.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:35 schreef PJORourke het volgende:
Die kaart heb je sowieso voor anderen dingen ook nodig in het leven. Daar klaagt niemand over. Ik noem het ophalen van post maar.
Het is wel eerlijk. Je had al motorrijtuigenbelasting, daar komt nu voetenbelasting bij.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:37 schreef Monidique het volgende:
Nee, maar dán is het wel terecht dat je moet betalen om een wandeling te mogen maken.
Ja en je mag alleen autorijden met een geldig rijbewijs (30 euro ofzo)quote:Op zondag 2 januari 2005 15:21 schreef Monidique het volgende:
Het zal wel modern liberalisme zijn om mensen slechts toe te staan de straat op te gaan als ze daarvoor betaald hebben.
Waar is die cursus te volgen, "hoe te lopen over straat"? En kan ik dan een combinatiekorting krijgen als ik direkt ook even een vliegbrevet haal?quote:Op zondag 2 januari 2005 16:45 schreef Amando het volgende:
[..]
Ja en je mag alleen autorijden met een geldig rijbewijs (30 euro ofzo)
Whate else is new?
Maximale boete is 2250 euro.quote:Op zondag 2 januari 2005 16:47 schreef Amando het volgende:
Ik vind het echt lachen gewoon om degene te zien volhouden met "Ik neem mijn id-kaart principieel niet mee". En dan na een aantal maal 50 euro betaald te hebben toch toegeven
Kwestie van tijd ... of je moet rijk zijn , dan kan het je weinig schelen inderdaad.
Ofquote:Op zondag 2 januari 2005 16:58 schreef Swolly het volgende:
[..]
Maximale boete is 2250 euro.
De eerste keer zul je wel 50 euro boete krijgen waarschijnlijk, maar best kans dat dit bij recidive aanzienlijk hoger wordt.
Je kunt beter 30 euro uitgeven aan een ID kaart, dan een keer 50 euro aan een boete (die heb je zo te pakken als je zonder licht fietst).
Ja, een mechanisme wat al lang wordt toegepast. Nu komt er enkel een kleine boete bovenop als blijkt dat de dader geen ID bij zich heeft. De staatskas wordt wrs gespekt, maar met veiligheid heeft het niets te maken.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:29 schreef Koobus het volgende:
En zo zie ik het dus graag. Oproerkraaiers meteen aanpakken en beboeten!![]()
Het is fijn om zo nu en dan recalcitrant te zijn.... Totdat het echt geld kost.quote:Op zondag 2 januari 2005 23:51 schreef DionysuZ het volgende:
Wanneer beseffen de pro-ID dudes hier dat het probleem helemaal niet is dat je dat ding bij je moet hebben.. of het in je portomonee past of niet of dat je je mobieltje ook meeneemt dus kun je dat ding ook wel meenemen.. het probleem is dat er helemaal geen enkele goede reden is vóór de invoering van deze wet.. het probleem is dat iedere persoon in nederland nu automatisch een verdachte is.. verdacht van het niet bij zich hebben van het id..
de eerste bekeuringen zijn al uitgedeeld om de meest onzinnige redenen. Ik heb hem altijd bij me, maar als de politie geen geldige reden opgeeft om mij mijn id te laten zien, dan krijgen ze hem niet te zien.. dan bekeuren ze me maar.. ga ik in beroep
Nu nog op je jas, en we zijn weer 65 jaar terug in de tijd.quote:Op zondag 2 januari 2005 18:43 schreef Lemmeb het volgende:
Ik loop inmiddels al braaf 2 dagen rond met mijn rijbewijs, dat ik anders nooit bij me draag. Alles went, nog ff en hij zit vastgeplakt in m'n jas
Met rfid-chips geen gek idee. Alleen, die privacy he.quote:Op maandag 3 januari 2005 11:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nu nog op je jas, en we zijn weer 65 jaar terug in de tijd.
Ja, en als jij niet meewerkt deporteren we je. Even goede vrienden.quote:Op maandag 3 januari 2005 11:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat er op je rijbewijs welke godsdienst je aanhangt of tot welke etnische groep je behoort?quote:Op maandag 3 januari 2005 11:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ja lekker, breng ze nog even op een idee.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:14 schreef Lithion het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat er op je rijbewijs welke godsdienst je aanhangt of tot welke etnische groep je behoort?
Het punt is juist dat die "goede" reden (bijna) volkomen naar inzicht van de diender zelf is.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een bullshit. De politie mag als er een goede reden voor is om identificatie vragen. Wat is daar vreemd aan? Ze hebben niet voor niks de rechten van opsporingsambtenaren.
Dat is het punt inderdaad. Op zich heb ik er niet zoveel moeite mee, heb ook altijd wel mijn rijbewijs bij me - maar dat je crimineel bent omdat je niet kunt aantonen wie je bent, vind ik vreemd. Dan fietsen ze maar even mee naar huis. Ik ben dus ik bestaquote:Op maandag 3 januari 2005 12:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het punt is juist dat die "goede" reden (bijna) volkomen naar inzicht van de diender zelf is.
De diender heeft daar richtlijnen voor en dan nog, een diender is bevoegd om op te sporen.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het punt is juist dat die "goede" reden (bijna) volkomen naar inzicht van de diender zelf is.
Nou zegquote:Op maandag 3 januari 2005 13:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan is het een zeer domme en nietszeggende verbastering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |