Hadden we het niet meer over de vrijmetselaars?quote:Op woensdag 8 december 2004 06:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
ik beschouw mijzelf gewoon als mens, onderdeel van de mensheid in het algemeen. wanneer iemand zich daar bewust van gaat af scheiden omdat hij of zij een specialer mens meent te zijn ,zoals bij joden, dan zijn zij de racisten en dan moet je niet bij mij komen klagen als ik hun eigen terminologie gebruik.
Een racist ben je toch als je systematisch een bepaalde groep generaliseert en negatief beoordeeld wat betreft huidskleur, afkomst/ras. Nergens in de post van Fonk zie ik deze generalisatie en algehele afkeur jegens de gehele Joodse bevolking. Hij toont gewoon aan dat een bepaald deel/bepaalde personen van die bevolkingsgroep een hele grote invloed hebben in de wereld zoals die nu is. Dat daarbij nogal wat onthutsende feiten aan het ligt komen die jou misschien tegen de borst stuiten maakt hem niet gelijk een racist.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Hadden we het niet meer over de vrijmetselaars?
of zijn dat per definitie allemaal Joden..?
verder, ga vooral verder met uitleggen waarom Joden niet behoren tot de 'gewone mensen', omdat ze zich 'specialer voordoen' ... dat is an sich heel relevant en heel verhelderend (inderdaad, ik kom niet aan met argumenten, mijn tegenstrevers in de discussie zijn veel beter in het aantonen dat sommige racistische oordelen kennelijk zwaar meewegen in 'complot-theorieen' ...)
Verder voor fonkmeistah, er zijn vast ook wel DOOM- of UT-patches waar je tegenstanders uitgemergelde holocaust-Joden zijn die je als übersturmbahnführer mag afknallen ... ik heb er verder niet echt veel problemen mee als jij dat graag speelt,
dan speel ik lekker verder met mijn koshere SIM-Jews, een patch waar alle Sims-bewoners keppeltjes dragen en net iedere sjabbat naar de Synagoge gaan![]()
Ik beschouw me ook gewoon als mens, onderdeel van de mensheid, maar ik heb niet zoveel behoefte om van medemensen te gaan ontkennen dat ze dat ook zouden zijn ...
Evenmin vlucht ik weeg voor kritische discussies over de Holocaust, of de overwinnarsjustitie achter het Neurenberger Tribunaal, en haat ik de racistische politiek van de Israeli's jegens de palestijnen ...
Maar zelf het prima vinden om racistisch te zijn, omdat immers je tegenstanders dat zelf ook zouden zijn, is dat nu echt werkelijk een slimme reactie?
Ik hoef verder die gebruiker niet te overtuigen van mijn gelijk, maar doe niet alsof uitlatingen als:quote:Op woensdag 8 december 2004 13:19 schreef OpenYourMind het volgende:
Nergens in de post van Fonk zie ik deze generalisatie en algehele afkeur jegens de gehele Joodse bevolking.
nu helemaal normaal zijn ..? Wat denk je dat met "..zoals bij Joden..." precies bedoelt wordt?quote:Op woensdag 8 december 2004 06:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
... omdat hij of zij een specialer mens meent te zijn ,zoals bij joden, ...
In the cuckoo's nest, misschien, maar niet in een vergadering van mensen die ook maar enig benul van de geschiedenis hebben.quote:
Zoals jij geconditioneerd bent om alles dat maar enigzins officieel overkomt, in twijfel te trekken met een logica waar de stromannen van Kafka nog van zouden opkijken.quote:Op woensdag 8 december 2004 06:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
[quote]waarna je uitkomt op conditionering.
Pardon, met welke verwerpelijke stroming moet ik dit associeren? Gewone domheid en onverstand maar?quote:ik beschouw mijzelf gewoon als mens, onderdeel van de mensheid in het algemeen. wanneer iemand zich daar bewust van gaat af scheiden omdat hij of zij een specialer mens meent te zijn ,zoals bij joden
Hoe dat zo?quote:het feit dat 90% van de acteurs en regisseurs in hollywood joods zijn bewijst hun discriminerende handelswijze.
De spelletjesindustrie is ook in de tentakels van de Joodse mafia geraakt?quote:je moet ook maar eens opletten hoe vaak de bad guy een duitser of arabier is.
of bekijk de computerspellen industrie, hoeveel spellen zijn er niet waarin je ongelimiteerd duitsers en arabieren kan afknallen ? niemand die daar over klaagt maar gelijke behandeling zou dus een spel vereisen waarin je joden moet kunnen afknallen, maar dat mag niet hè dus wie discrimineert er dan ?
Nee hoor, hoogstens als je er grove leugens over vertelt.quote:in menig europees land kan je veroordeeld worden als je twijfelt aan de waterdichtheid van het holocaust verhaal.
Nee, want een dogma is iets dat niet te bewijzen valt, dit in tegenstelling tot de Holocaust. Maar ja, als je leuke woorden als inquisitie en dogma kunt gebruiken dan doet de precieze betekenis van die termen er niet toe, he?quote:wanneer men door middel van een rechtbank acceptatie van een bepaald dogma eist is dat niets anders dan een inquistie.
Wederom komt er een louter sentimenteel ''argument'' tevoorschijn (anno 2004) en ook vertekening van feiten wordt weer uitgevoerd. Toon mij een bona fide onderzoeker die na gedegen onderzoek is aangeklaagd wegens zijn bevindingen.quote:het is anno 2004 toch van de zotte dat je na onderzoek van feiten niet eens tot een andere conclusie mag komen over enkelt dit onderwerp.
Kissinger heeft solovluchten uitgevoerd?quote:Van de bombardementen op laos en cambodja door kissinger
Zaten er veel Joden in China? Vergeet toch ook vooral niet de pogroms ten tijde van de Tsaren.quote:de democides door de communisten
He ja, die zouden er zonder de WASPs niet gekomen zijn.quote:de bombardementen op irak door de neocons
quote:tot de uitverkoop van staatsbedrijven verantwoordelijk voor primaire voorzieningen door bolkenstein waardoor we nu met gigantische prijsverhogingen zitten. en dan hebben we het nog niet over het aanzetten tot moslimhaat door communist fortuyn en vrijmetselaar herben..
Is het niet zo dan dat de Joodse religie vind dat Joden speciaal zijn en beter dan de rest? Net zoals dat bij andere geloven ook zo is... Ik denk niet dat die opmerking speciaal tegen Joden gericht was. Als die personen toevallig moslim, christelijk of boedistisch geweest waren had hij het ook gezegd. Maar ik geef toe dat de zin een beetje ongelukkig overkomt. Dit doet echter niets af aan de feiten die hij hier voorgelegd heeft, dus om hem steeds als anti-semiet neer te zetten heeft niet echt waarde in deze discussie. Ik snap trouwens ook niet waarom hele frontpages vol anti-moslim reacties wel goedgekeurd worden maar dat er ten opzichte van Joden een groot taboe heerst op het uiten van generalisatie en kritiek. Beetje hypocriet. (Algemeen bedoeld, niet richting jou)quote:Op woensdag 8 december 2004 13:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik hoef verder die gebruiker niet te overtuigen van mijn gelijk, maar doe niet alsof uitlatingen als:
[..]
nu helemaal normaal zijn ..? Wat denk je dat met "..zoals bij Joden..." precies bedoelt wordt?
Tja geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar. Dat deze bovengenoemde personen een groot deel van de media en bedrijven in handen hebben en ook al hadden in het begin van de 20ste eeuw is natuurlijk zoeken naar een complot en daarom per definitie al geen bruikbare argumentatie. Want net als elk klein detail voor komplot is er hiervoor speciaal naar gezocht door mensen die te graag complotten willen vinden waardoor alles afgedaan wordt als onzin... (algemeen bedoeld. Ik heb nog niks van Icke's werk gelezen maar heb wel mijn twijfels naar de mate waarin onze huidige geschiedenis waarheidsgetrouw is)quote:En verder zit er meer van zulke gedachtegangen in zijn post die sterk de indruk wekken dat hij iets teveel David Icke serieus neemt, die is inderdaad veroordeeld (in amerika overigens, een land dat op veel punten juist heel ver gaat in vrijheid van meningsuiting, ook qua rechts-radicaal gedachtegoed)..
Icke werd niet zozeer veroordeeld wegens het opnoemen van een aantal zaken rondom beweringen over de Holocaust die misschien niet geheel juist, of twijfelachtig zijn (waartoe zeker ieder mens recht behoort te hebben)..
Maar Icke werd veroordeeld omdat hij de 'hele Holocaust' een fabeltje noemde, die nooit heeft plaatsgevonden, dat is wat anders dan de vinger leggen op sommige slachtoffer-cijfers die niet helemaal betrouwbaar zijn ... dat is een complete ontkenning en daarmee een zware belediging van de vele nabestaanden.
Nee hoor, vragen stellen over deze vergaande beschuldigingen lijkt mij wel vrij normaal, maar mensen die dit soort dingen verkondigen gelijk in een hoekje stoppen is wat overdreven en komt de discussie niet ten goede.quote:Verder, dit topic is opgestart met een vraag aan mensen die verdenkingen hebben jegens de vrijmetselarij, nu eens uit te leggen wat er precies mis mee is ...
Die vraag is nog steeds niet beantwoord, enkel geven mensen aan dat zij 'weten' dat zowel de vrijmetselarij alswel de Joden een complot hebben uitgedacht dat heel erg slechts is voor de wereld en dat dit bestreden moet worden ...
Ongegronde beschuldigingen worden geuit alsof de vrijmetselarij een organisatie is die zich bezig zou houden met kinderhandel en -schenderij, en Joden de gehele politiek geinfiltreerd hebben en een filmacteur enkel mag optreden in Hollywood als hij Joods zou zijn ...
tjah, is het zo vreemd dat ik mijn vraagtekens plaats bij zulke beweringen?
Maar daar is toch een vrij universele afkeer van, al toen het plaats vond? Daar hebben de slachtoffers natuurlijk niets aan, maar ik geloof niet dat dit zo'n verzwegen genocide is.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:39 schreef OpenYourMind het volgende:
Maar wat dan met die Napalm en code orange in vietnam?
Volgens mij bedoel je hier David Irving, dat is dé Britse Holocaust ontkenner die is veroordeeld.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
David Icke ......die is inderdaad veroordeeld (in amerika overigens, een land dat op veel punten juist heel ver gaat in vrijheid van meningsuiting, ook qua rechts-radicaal gedachtegoed)..
Icke werd niet zozeer veroordeeld wegens het opnoemen van een aantal zaken rondom beweringen over de Holocaust die misschien niet geheel juist, of twijfelachtig zijn (waartoe zeker ieder mens recht behoort te hebben)..
Maar Icke werd veroordeeld omdat hij de 'hele Holocaust' een fabeltje noemde, die nooit heeft plaatsgevonden
Sorry, ik doelde echter op het proces tegen Ernst Zundel, een vriend van David Icke voor wie hij de verdediging organiseerde, ik dacht idd dat Icke ook veroordeeld was, echter hij deed enkel Zündel's verdediging, en was zelf niet aangeklaagd.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:32 schreef MasterPeace het volgende:
Volgens mij bedoel je hier David Irving, dat is dé Britse Holocaust ontkenner die is veroordeeld.
een beetje accuratese mag je wel betrachtten bij dit soort onderwerpen ja!
Het spijt me heel erg maar van de rest van je post begrijp ik niet zoveel, maar volgens mij is dit stukje veel meer ontopic en de essentie van de discusie ...quote:Op woensdag 8 december 2004 21:09 schreef dodeca het volgende:
Ik zeg het nog een keer de vrijmetselarij daar is NIETS mis mee tot een graadje of wat,BLAUW dus en daarna wordt het vaag,best wel vaag tot zeer vaag en ik weet het want er zitten van dat soort Hufters in mijn familie en geen kleintjes ook.
dus welke 'mentale status' neem jij Karl Marx, Roosevelt, Trotsky, Boronin, de Rothschildts, Kissinger nu eigenlijk kwalijk?quote:Op donderdag 9 december 2004 06:45 schreef Fonkmeistah het volgende:
als ik het over joden heb , heb ik het niet over ras of volk oid maar over de mentale status.
hun overtuiging in het joods zijn en daarmee gepaard gaande loyaliteit danwel leiding geven aan de sekte.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:40 schreef RM-rf het volgende:
dus welke 'mentale status' neem jij Karl Marx, Roosevelt, Trotsky, Boronin, de Rothschildts, Kissinger nu eigenlijk kwalijk
welke sekte?quote:Op donderdag 9 december 2004 17:02 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
hun overtuiging in het joods zijn en daarmee gepaard gaande loyaliteit danwel leiding geven aan de sekte.
quote:Op donderdag 9 december 2004 22:13 schreef dodeca het volgende:
RM-rf het woord sekte genoemd door Fonkmeistah is ongelukkig gekozen volgens mij bedoel hij/zij gewoon: Agenda.
Ow, goodie....even snel enkele (inderdaad..enkele) gerelateerde gebeurtenissen scannen:quote:Marx leidde niks, schreef gewoon economisch-filosofische boeken, Roosevelt was idd president van een land, Trotzky was lid van een verzetsbeweging tegen de Tsaar en de feodaal-hierarchische staat in Rusland
Onderling hebben ze weinig to geen banden, leefden grotendeels in verschillende tijden, in verschillende landen ...
toch beweer je dat ze lid zouden zijn van één beweging... Mij interesseert eigenlijk vooral op welke gronden je dat gelooft, misschien, als ik kan zien waarom je die overtuiging hebt, kan je mij overtuigen dat jouw gedachte correct zou zijn.
De eerste 3 werden compleet gerund bij verschillende generaties Bonesmen. Kuhn Loeb & Co is van Jacob Schiff, die werkte voor de Rotschilds. Ford, G.E. en verschillende banken zijn oude bekenden, ook beheerden ze sommige van de andere bedrijven. Vlak na de revolutie begonnen die S&B bedrijven en de bankiers ook Duitsland op te bouwen door IG Farben (Warburg, Federal Reserve, Carnegie, etc gerepresenteert op het bestuursboard), UBC en aanverwante bedrijven. De opa van Bush speelde een hoofdrol. (leverde zooi aan Duitsland tot 1943...)quote:W.A Harriman & Corporation / Guarantee Trust Corporation / Ruskombank (Russia’s new central bank) / International Barnsdale Company / Georgian Manganese Company / / Chase National Bank / National City Bank / National Bank / Kuhn, Loeb & Co / Mechanics & Metals / Baltimore & Ohia / Railroad / Westinghouse Airbrake Corporation / General Electric / Ford / Vacuum Oil Company
- Franklin Delano Roosevelt in a letter to Colonel House, 21 november 1933, referring to the Federal Reserve.quote:“The real truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the large centers has owned the government ever since the days of Andrew Jackson.”
quote:“The depression was the calculated 'shearing' of the public by the World Money powers, triggered by the planned sudden shortage of supply of call money in the New York money market...The One World Government leaders and their ever close bankers have now acquired full control of the money and credit machinery of the U.S. via the creation of the privately owned Federal Reserve Bank.
For a long time I felt that Franklin Roosevelt had developed many thoughts and ideas that were his own to benefit this country, the United States. But he didn’t. Most of his thoughts were carefully manufactured for him in advance by the Council on Foreign Relations- One World Money Group.
The United Nations is but a long range, international banking apparatus clearly set up for financial and economic profit by a small group of powerful One-World revolutionaries, hungry for profit and power.
The one world government leaders and their ever close bankers have now acquired full control of the money and credit machinery of the US by the creation of the Federal Reserve Bank.”
Het vermakelijke is dat de Jezuieten bijna geheel zijn afgekeken van Islamitische ordes.quote:Op zondag 12 december 2004 18:45 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Deze oprichters van deze "vrijmetselaars/illuminati" hechten namelijk sterke waarde,aan een groep mensen, onder 1 leider.
Dit is waar de Jezuiten de grootsten in waren (jezus christus).
.
lol .. pas wanneer je vraagstelling weer boven het jeugdjournaal nivo komt ga ik overwegen om erop te reageren.quote:
Heel flink. Een gedeelte bestaat overigens niet uit vragen, zou je daar misschien wel op kunnen reageren? Of is dat ook allemaal te vulgair voor vrijdenkers die ''niveau'' op zijn PSPs spellen?quote:Op zondag 12 december 2004 19:54 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
lol .. pas wanneer je vraagstelling weer boven het jeugdjournaal nivo komt ga ik overwegen om erop te reageren.![]()
''Mohammedanen'' is een scheldwoord voor Moslims, geen onderdeel van de Islam. Ik zal, zodra ik mijn boeken weer heb, zoeken van welke groepering het idee af is gekeken.quote:Op zondag 12 december 2004 19:21 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Dat zou best kunnen... Waarvandaan dan precies? mohammedanen ofzo?
- Winston Churchill, Writing on 'Zionism versus Bolshevism' in the Illustrated Sunday Herald, February 1920 (1)quote:This movement among the Jews is not new. From the days of Spartacus-Weishaupt to those of Karl Marx, and down to Trotsky (Russia), Bela Kun (Hungary), Rosa Luxembourg (Germany), and Emma Goldman (United States)... this worldwide conspiracy for the overthrow of civilisation and for the reconstitution of society on the basis of arrested development, of envious malevolence, and impossible equality, has been steadily growing. It has been the mainspring of every subversive movement during the 19th century; and now at last this band of extraordinary personalities from the underworld of the great cities of Europe and America have gripped the Russian people by the hair of their heads and have become practically the undisputed masters of that enormous empire."
mja de gratis MSSQL_Null_Packet_DoS , dialers en warez popups zijn ook erg interressant.quote:Op zondag 12 december 2004 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit is overigens een goed naslagwerk voor misverstanden en onwaarheden over de Talmud.
Net zoals voor de Christenen Jezus een belangrijke persoon is is voor de islamiten Mohammed de voorbeeld ik snap niet hoe het zover een scheldwoord kan zijn ik denk daar een klein foutje zit met het bewoorden daarvan van de gelovigen waar je het over hadquote:Op zondag 12 december 2004 21:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
''Mohammedanen'' is een scheldwoord voor Moslims, geen onderdeel van de Islam. Ik zal, zodra ik mijn boeken weer heb, zoeken van welke groepering het idee af is gekeken.
Nou begon ik zelf ook te twijfelen door die uitspraak, maar je blijkt dus ongelijk te hebbenquote:Op maandag 13 december 2004 08:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
En "nivo" is geheel volgens de richtlijnen van de "nieuwe spelling" die enkele jaren geleden al officieel is ingevoerd, ... wel met de tijd mee blijven gaan hè.
Maar Mohammed is voor de Moslims niet zo belangrijk als Jezus voor de Christenen. ''Mohammedanen'' is een scheldwoord dat stamt uit de tijd van de eerste contacten tussen Moslims en Christenen; die waren niet vredig, en er ontstonden al snel enorm veel vooroordelen over het andere geloof (dit geldt voor beide kampen). Zo dachten de Christenen dat Moslims Mohammed als een soort God vereerden. Als je het Roelandslied leest, waarin de Franken zogenaamd een heilige oorlog voeren tegen de ''Saracenen'' (in werkelijkheid was het een vriendendienst van Karel de Grote aan een Islamitische prins met wie hij een bondgenootschap had), dan leer je ook dat men in die tijd (grofweg rond het jaar 1000) dacht dat de Moslims grote beelden van Mohammed hadden laten bouwen. Onzin, natuurlijk.quote:Op maandag 13 december 2004 10:05 schreef Kara het volgende:
[..]
Net zoals voor de Christenen Jezus een belangrijke persoon is is voor de islamiten Mohammed de voorbeeld ik snap niet hoe het zover een scheldwoord kan zijn ik denk daar een klein foutje zit met het bewoorden daarvan van de gelovigen waar je het over had
Ja, dag jochie. Jouw ''kennis'' en ''onderzoekingen'' zijn beneden alle peil, maar ik heb daar ook antwoord op gegeven. Doe nu maar hetzelfde, zoals het hoort en zoals mag worden verwacht na je imbeciel ''wat is het dan stil he?''quote:Op maandag 13 december 2004 08:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Verder zijn zowel je vragen alswel commentaar ver onder de maat.
Dus zolang daar geen verbetering in komt , hoef je van mij ook geen reacties daarop te verwachten.
Dat waren geen joden, Dat zijn Zionisten.. Dat waar Hitler het van afgekeken had.quote:Op maandag 13 december 2004 01:44 schreef Merovingian. het volgende:
Das een mooie link.
En dat is ook meteen waarom ik voorzichtig aan doe met het "Joodse complot", ook al is die woekerij een typisch Joods gebruik. (was ze niet verboden) Ik heb al eens die hele talmud geschriften gedownload, maar kon (vrijwel) geen enkele negatieve quote verifiëren. (hoewel dat een variant had moeten zijn waar ze in zaten)
Er zijn bv ook quotes op internet verschenen van Sharon, Motse Katsev (ofzo) en enkele Rabbi's. Hierin maken ze meest bizarre claims over Palestijnen. Bij de quotes staan namen van shows of kranten en de precieze datum dat het gezegd werd....Lijkt geloofwaardig, toch lijkt minstens de helft van die quotes keihard te zijn verzonnen door Hamas, Hezbollah en dergelijke. Churchill, absoluut iemand van de elite, had er ook een handje in:
[..]
- Winston Churchill, Writing on 'Zionism versus Bolshevism' in the Illustrated Sunday Herald, February 1920 (1)
Ow...kijk nou...daar is die Karl Marx weer....en de russische revolutie....Mooie aanvulling voor het voorgaande stuk dus gelijk.
De Piramide van de vrijmetselaars, is ook te vinden, voor elk nederlands gerechtshof (vaak in een tegel ervoor)quote:Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef Fonkmeistah het volgende:
dat de vrijmetselarij zogenaamde islamitische organisaties hebben opgericht is een feit
de amerikaanse en racistische "nation of islam" is daar een voorbeeld van.
De leiders louis farrakhan en elijah muhammed zijn/waren vrijmetselaars wat je nog terug kan vinden in de titels die ze gebruiken ( the most honorable )
In den haag staat de vrijmetselaars pyramide boven op een moskee ( haagsche markt , hobbemaplein )
Dat is interessant, laat ik nou net altijd gedacht hebben dat de Kruistochten op alle fronten xenofoob waren. Waar kan ik hier meer over lezen?quote:Op maandag 13 december 2004 19:07 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
stuurden ook de hebreeuwsen deze ridders.
Kijk dit dan, dit is zelfs nog erger!quote:Op maandag 13 december 2004 19:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is interessant, laat ik nou net altijd gedacht hebben dat de Kruistochten op alle fronten xenofoob waren. Waar kan ik hier meer over lezen?
Ohja over de kruistochten, zoek even wat informatie over de Joodse tochten, in Ethiopie.. is wel veel over te vinden..quote:Op maandag 13 december 2004 19:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is interessant, laat ik nou net altijd gedacht hebben dat de Kruistochten op alle fronten xenofoob waren. Waar kan ik hier meer over lezen?
Freemasons Yearbook - Grand Lodge of England and Royal Arch 2003/4quote:19Feb04 - Exclusive - Bilderberg Organiser is Head Mason's PA
14Nov03 - All 13 members of the British Army Board are traditionally freemasons
POLICE MASONS LIST WILL REMAIN SECRET - Sunday Telegraph SUNDAY 16 Apr 2000
An investigation by BBC Southern Eye has found that freemasons in local government do not always declare their interests.
Punch Magazine - Some facts relating to recent UK government investigation of the Freemasons.
Institutionalised Parasites?
zijn de tempeliers volgens jou joodse kruisridders..?quote:Op dinsdag 14 december 2004 01:40 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
De Orde der Tempeliers dus, onze beste Oranje was 1 van de Joodse kruisridders
Hoi Merlin, een beetje laat.. Maar ik ben bang dat ik geen bijzondere visie heb over de Nederlandse driekleur ivm. de Vrijmetselarij..quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:40 schreef merlin693 het volgende:
hey E-A dit is net zo laag gezocht !:) alhoewel ik de verklaring rond rood-wit-blouw wel volgens jouw oogpunt wil weten !
Als dit tweemaal dezelfde Willem is, dan kan hij onmogelijk een kruisridder zijn geweest; die bestonden in de negende eeuw niet.quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:51 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
In het jaar 800 verkreeg Guilhelm d'Orange dit gebied in leen van Karel de Grote.
. Willem van Oranje zou pas na zijn dood echt katholiek en heilig worden. Tijdens zijn militaire campagnes hield Willem nog trouw de joodse sabbat in ere. Hij sprak vloeiend Arabisch en Hebreeuws en tooide zijn wapenschild met de Leeuw van Juda. Wanneer hij zich tijdens zijn laatste dagen in een klooster terugtrekt, wordt hij volgens Zuckermann ingewijd in de hogere leerstukken van de joods-mystieke kaballah
link 1quote:Watt believes he has evidence of a chilling underground network of Masons with links to the Italian Mafia operating in the EU Court of Auditors, the European Parliament, the European Investment Bank - and even the EU's own fraud investigation unit, OLAF...
...if true, could re-open an investigation into why an EU official committed suicide in 1993 - implicating one current senior Director- General and an EU Court chief, both of whom Watt claims are powerful Masons with Mafia connections.
The original letter claimed that the EU's financial watchdog was awash with corrupt officials whose nepotism, recruitment irregularities and even sexual harassment had led to Watt fearing for his life and fleeing Luxembourg.
link 2quote:Secondly, evidence is presented of the penetration by freemasonry of the European institutions, and Member State administrations; and accounts of the consequential corruption in France, Belgium and Italy...
...Consequently, it gives me great distress to find that the Court seems, from my perspective at least, to prefer to “shoot the messenger” rather than to give consideration to the “message”. It gave, and its gives, me no pleasure to question the integrity of two senior officials with whom I have worked and/or known for many years. However, if two individuals voluntarily swear to protect their “brothers”, and their fraternal secrets, upon pain of death and dismemberment...then I fail to understand why it must be unreasonable to assume it possible that such “brotherly” oaths might take precedence over employees’ normal duties of loyalty to their employer.
Ik vraag me ondertussen af of degenen aan het begin van dit topic nog steeds vinden dat niemand vragen mag stellen over de Metselarij?quote:Roberto Calvi (April 13, 1920 - June 17, 1982) was an Italian banker known to the press as "God's Banker", because of his close association with the Vatican.
His body was found hanging beneath Blackfriars Bridge in London (itself a masonically significant location) in June 1982. Coincidentally, Calvi was in fact an adherent of Licio Gelli's secret masonic lodge, P2. Curiously, the British police treated Calvi's death as suicide, despite all evidence to the contrary.
Niemand beweert dat er geen vragen gesteld mogen worden, maar wel is dit topic opgezet om eens uitleg te vragen erover waarom een hele organisatie beschuldigd wordt een 'complot te zijn tot een hele boel slechte zaken' ..quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:42 schreef Merovingian. het volgende:
Ik vraag me ondertussen af of degenen aan het begin van dit topic nog steeds vinden dat niemand vragen mag stellen over de Metselarij?
waar doet me dat toch aan denken...quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:23 schreef RM-rf het volgende:
Het is inderdaad goed mogelijk dat ook rijke zakenlieden, maffia en politieke intriganten het wel als netwerk gebruiken, zoals in het geval van de P2 loge, waaruit inderdaad bleek dat een geheime semi-terreur-organisatie ver geinfiltreerd was in de europese politiek, nl. Gladio..
deze had contacten zelfs met linkse terroristen (Rode Brigades), mogelijk juist als vorm van provocatie, terreur oproepen om juist de tegenactie goed te spreken (nl. aanscherping van overheidscontroles, intrekking burgerrechten) ...
misschien dat de vrijmetselarij voor weishaupts infiltratie in 1776 wellicht nobelere doelstellingen had, hoewel ik daar zeer aan twijfel,maar daar is heden ten dage weinig van te merken.quote:bv zoiets als die pyramide op het dollarbiljet, welke waarde heeft dat dan precies, anders dan dat het een erg oud design is uit lang voorbije tijden en men nu kan zien dat de bestuurders toen lid waren van de vrijmetselarij ... iets waarbij men gelukkig mag zijn dat washinton, jefferson en Franklin vrijdenkers waren, immers zij legden een basis voor enorm stevige burgerlijke vrijheden in de amerikaanse grondwet vast, waar nu veel moeite tegen wordt gedaan om die opgeheven te krijgen , door Bush en (neo-)Co.
Ik ben het met je eens dat er idd door sommigen wel politiek werdt en word bedreven en deze mensen waren niet altijd de meest nette mensen. Zoals je zelf aangaf is P2 hier van een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niemand beweert dat er geen vragen gesteld mogen worden, maar wel is dit topic opgezet om eens uitleg te vragen erover waarom een hele organisatie beschuldigd wordt een 'complot te zijn tot een hele boel slechte zaken' ..
De vrijmetselarij is een organisatie waar zowel zakenmannen, bestuurders elkaar in een gemakkelijke groepsgebeuren kunnen treffen, een besloten societeit, waarbinnen zelf het niet de bedoeling is politiek te bespreken of zaken te doen ...
Het is inderdaad goed mogelijk dat ook rijke zakenlieden, maffia en politieke intriganten het wel als netwerk gebruiken, zoals in het geval van de P2 loge, waaruit inderdaad bleek dat een geheime semi-terreur-organisatie ver geinfiltreerd was in de europese politiek, nl. Gladio..
deze had contacten zelfs met linkse terroristen (Rode Brigades), mogelijk juist als vorm van provocatie, terreur oproepen om juist de tegenactie goed te spreken (nl. aanscherping van overheidscontroles, intrekking burgerrechten) ...
Wat mij vervolgens wel een interessante vraag is, is hoe verschillende mensen hier denken dat zo'n feitelijk corrupte situatie ontstaat; is dat vooraf gepland?
Verder, is er een centrale aansturing van bovenaf en wie trekt dan aan die touwtjes..
bovendien, welke rol spelen dan juist rituele elementen, van ofwel vrijmetselaars of andere culturele groepen
bv zoiets als die pyramide op het dollarbiljet, welke waarde heeft dat dan precies, anders dan dat het een erg oud design is uit lang voorbije tijden en men nu kan zien dat de bestuurders toen lid waren van de vrijmetselarij ... iets waarbij men gelukkig mag zijn dat washinton, jefferson en Franklin vrijdenkers waren, immers zij legden een basis voor enorm stevige burgerlijke vrijheden in de amerikaanse grondwet vast, waar nu veel moeite tegen wordt gedaan om die opgeheven te krijgen , door Bush en (neo-)Co.
Ik heb net gevraagd wat zulke symboliek nu eigenlijk zou betekenen, kun jij eraan utleggen waarom dat zo speciaal zou zijn...?quote:Op zondag 19 december 2004 11:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
een plaatje van de amerikaanse medal of honor..
13 sterren en een omgekeerd pentagram ? hmzz
doet mij de indruk wekken alsof je de duivel een dienst hebt gedaan..
[afbeelding]
klopt, maar in effect is de organisatie het nuttigste voor mensen die het ook als netwerk willen kunnen gebruiken, traditioneel komt de organisatie als een soort van beroepsorganisatie van 'mensen met een vrij beroep', en dat blijft verder wel een rol spelen ...quote:Op zondag 19 december 2004 11:34 schreef ttboy het volgende:
Je geeft aan dat de Vrijmetselarij een plek is voor zakenmensen en bestuurders. Ik neem dat je dezen als voorbeeld geeft? Want een ieder kan in principe lid worden, mits je aan die paar kleine toelatingsvoorwaarden voldoet.
Jamerre dat je die mening hebt, ik deel die zeker niet, immers, het beste medicijn tegen gebrek aan kennis is juist informatie-uitwisseling ..quote:Ik denk ook niet dat het nog echt veel zin heeft om door te gaan met dit topic, want het enige wat je constant leest is ..
haha...gladio...zit net hetzelfde artikel te lezen. Je gooit het er neer alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat iedereen al weet.quote:waaruit inderdaad bleek dat een geheime semi-terreur-organisatie ver geinfiltreerd was in de europese politiek, nl. Gladio.
Dat weet jij niet, want het is besloten. Dat er grote uitzonderingen hierop zijn is al bewezen in de latere posts, die jij niet hebt kunnen weerleggen.quote:De vrijmetselarij is een organisatie waar zowel zakenmannen, bestuurders elkaar in een gemakkelijke groepsgebeuren kunnen treffen, een besloten societeit, waarbinnen zelf het niet de bedoeling is politiek te bespreken of zaken te doen ...
Ik denk dat er meer dan 1 factie is. Maar nu mede door Fonkmeistah ben ik "het joodse complot" meer aan het onderzoeken. Het is mij nu erg duidelijk geworden dat de Illuminati via Communisme compleet gedomineerd werd door Joden. Het lijkt er alleen op dat ze flinke concurrentie hebben of hadden (nog niet zeker) van Russisch nationalisme en mogelijk nog een factie. De overeenkomst is dat het allemaal gestoorde idioten zijn en alles werkt via ondergrondse spionage netwerken. Zowel civiel als militaristisch. En vrijwel niks hiervan eindigt in de offiële geschiendenis boeken.quote:Wat mij vervolgens wel een interessante vraag is, is hoe verschillende mensen hier denken dat zo'n feitelijk corrupte situatie ontstaat; is dat vooraf gepland?
Verder, is er een centrale aansturing van bovenaf en wie trekt dan aan die touwtjes..
Zou het niet andersom kunnen zijn? Misschien doet een Vrijmetselaar iets slecths, ondanks zijn lidmaatschap. Het zijn wel mensen, hoor.. Het is echt niet zo dat je onmiddellijk heilig bent zodra je toetreedt.quote:Op zondag 19 december 2004 11:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
... en op latere leeftijd tot bezinning zijn gekomen en toch nog iets goeds hebben proberen te doen.
Nou voouit, TTboy, ga ik je nog 1x een goed antwoord geven. Het punt is dat jij je elleboog niet van je kont kan onderscheiden op dit gebied, maar toch graag constant je mening blijft herhalen.quote:Maar als er van hun wordt gevraagd open te staan voor andermans ideeën wordt je, met je ideeën, de grond ingestampt. Dus een normale discussie is dan niet meer mogelijk.
- Leon Trotsky in his autobiography “My life” published in 1930. (Snelle search gedaan door enkele hoofdstukken)quote:“The articles dealing with freemasonry in the theological magazines aroused my interest. Where did this strange movement come from? I asked myself. How would Marxism explain it?… In certain branches of freemasonry, elements of an obvious reactionary feudalism were prominent, as in the Scottish system. In the eighteenth century, freemasonry became expressive of a militant policy of enlightenment, as in the case of the Illuminati, who were the forerunners of revolution; on its left, it culminated in the Carbonari. Freemasons counted among their members both Louis XVI and the Dr. Guillotin who invented the guillotine. In southern Germany, freemasonry assumed an openly revolutionary character, whereas at the court of Catherine the Great it was a masquerade reflecting the aristocratic and bureaucratic hierarchy. A freemason Novikov was exiled to Siberia by a freemason empress… I discontinued my work on freemasonry to take up the study of Marxian economics. ... The work on freemasonry acted as a sort of test for these hypotheses. ... I think this influenced the whole course of my intellectual develop”
De Vrijmetselarij is absoluut geen beroepsorganisatie, het is ook niet zoals bij bv. de Rotary. Zij hebben tot doel hun eigen welvaart en dat van de gemeenschap te verhogen.quote:Op zondag 19 december 2004 12:24 schreef RM-rf het volgende:
klopt, maar in effect is de organisatie het nuttigste voor mensen die het ook als netwerk willen kunnen gebruiken, traditioneel komt de organisatie als een soort van beroepsorganisatie van 'mensen met een vrij beroep', en dat blijft verder wel een rol spelen ...
Iemand die enkel in loondienst zit en vanaf zijn 35e de dagen afteld die hij bij zijn werkgever moet doorlopen om tot aan zijn pensioen of VUT te geraken, zal weinig nut hebben aan een lidmaatschap van de vrijmetselarij...
Mensen die meer ambitie hebben, hun lot in eigen handen willen nemen, invloed uit zouden wilen oefenen over anderen, zullen eerder ook een vrijmetselarij-lidmaatschap willen nemen ..
Natuurlijk zijn dat eigenschappen die zowel positieve vormen kunnen hebben (waar zou de wereld zijn zonder leidersfiguren die een voortrekkersrol kunnen vervullen) ..
Maar ook zeer negatief kunnen uitwerken, ambitieuze leidersfiguren kunnen hierbij ook verkeerde keuzes maken, onmorele keuzes maken
quote:Op zondag 19 december 2004 15:56 schreef Merovingian. het volgende:
Jij conspiracy-boef. Nu begin je al toe te geven dat er complotten bestaan. Zelfs complotten die 50 jaar compleet stil zijn gehouden voor het volk. Guess "they" can keep secrets.
1. Dus een geheim NATO leger dat samenwerkt met terroristen om vooral de subversive socialistische groeperingen (Illuminati kenmerk) te bestrijden, waarvan Gladio deel uitmaakte, is bijna 45 jaar compleet verborgen gehouden. Enkele berichtjes komen uit en het verhaal verdwijnt weer in het niks...geen hond die er van heeft gehoord. Al helemaal niet van de rest van het netwerk.quote:Gladio, dat eind 80"er jaren blootgelegd werd en waarover toen veel gepubliceerd is (het spijt me voor jou als dit echt nieuw voor je is, maar dat betekent niet dat het met veel moeite 'verborgen' voor jou, of het publiek gehouden is)...
Goed dat je het (alweer) meldt. Ik was op zoek naar mijn grote leider die mij uit de duisternis moest helpen.quote:Bedenk dat goed als je hier complot-denkers als 'goeroe' gaat aannemen en kennelijk hun aanname over een 'groot-joods' complot ter verovering van de wereld. Wie geeft je dan zekerheid dat je een ware aanname achterna loopt, als het namelijk niet zo is
Jezus, wat is dat voor voorbeeld. Het antwoord is niet "ja" of "nee". Het antwoord is "how the f*ck should I know?". Ik ken die gast niet en ken z'n connecties niet, ik weet ook niet wie of wat die rechter is of de ook maar iets van de omstandigheden of andere betrokken personen. Dus laten we het dan toch maar op "nee" houden heh.quote:Is dat nu bewust of 'aangestuurd'...?
De Vrijmetselaars, is dan ook 1 van de grotere groeperingen die misbruikt worden door deze verlichtten.quote:Op zondag 19 december 2004 17:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De Vrijmetselarij is absoluut geen beroepsorganisatie, het is ook niet zoals bij bv. de Rotary. Zij hebben tot doel hun eigen welvaart en dat van de gemeenschap te verhogen.
De Vrijmetselarij heeft een spiritueel doel: Jezelf en de wereld verbeteren door je eigen moraal onder de loep te nemen en het doen van goede werken.
'Vrij beroep' is een misverstand. Iemand die lid wil worden moet zijn 'een vrij man van goede naam'. Die uitspraak komt uit de tijd dat je nog lijfeigene kon zijn.
Bij de Vrijmetselaren vind je mensen met de meest uiteenlopende beroepen.. Decisionmakers van grote bedrijven, apothekers en artsen maar ook schoonmakers, chauffeurs, verwarmingsmonteurs, postbodes.
Het is ook echt niet zo dat je minder aan de Vrijmetselarij hebt als je geen dikke baan hebt.
Met machtswellust heeft het ook al niets te maken.
Misschien ligt dat ook deels aan de 'honden', dat ze er zo weinig van horen, alswel aan sommige mensen die iedere vorm van machtsmisbruik gelijk ontzettend gaan overdrijven, en dan heel hard gaan roepen dat er Joodse complotten achter zitten of 'Reptilians' ...quote:Op zondag 19 december 2004 19:40 schreef Merovingian. het volgende:
[..]
1. Dus een geheim NATO leger dat samenwerkt met terroristen om vooral de subversive socialistische groeperingen (Illuminati kenmerk) te bestrijden, waarvan Gladio deel uitmaakte, is bijna 45 jaar compleet verborgen gehouden. Enkele berichtjes komen uit en het verhaal verdwijnt weer in het niks...geen hond die er van heeft gehoord. Al helemaal niet van de rest van het netwerk.
Geef ik je gedeeltelijk gelijk. Feit is wel dat UFO's echt zijn. (Ik heb hier 6 uur aan HQ beeldmateriaal van rondvliegende zooi dat absoluut geen normale verklaring verdient) UFO-abductions zijn ook een werkelijk fenomeen, hoewel voor beide veels te simpele verklaringen woren gepromoot...ie grijze physieke aliens van een andere aardkloot. Vele crop circles zijn ook geen fakes als je een beetje onderzoek doet. Er kunnen goeie vragen over chemtrails gestelt worden, maar dat geld alleen voor de VS en niet voor commerciële vliegtuigen imho. Wat de "reptilians" betreft zijn er ook genoeg interesante vragen die gesteld kunnen worden, hoewel het een onderwerp is dat (expres) verkracht wordt en gebruikt wordt om iedere conspiracy weg te wuiven. Maarja, kom hiermee nu maar niet aan bij de gemiddelde atheïst.quote:Kan het misschien zo zijn dat juist doorgeslagen complot-denkers die het hebben over reptilians, chemtrails, ufo-abductions; een prima bescherming zijn voor illegale handelingen van inlichtingendiensten en bepaalde legeroperaties en -technieken ...?
Je geeft het een en ander al aan. Allen Dulles en vooral zijn broer John Foster Dulles waren mega NWO figuren. En ze stonden ook zoals gebruikelijk is in direct contact met de Rockefellers. JFD was iig lid van de CFR. Allen Dulles was zover ik heb onthouden betrokken bij operatie Paperclip en was een maatje van Reihard Gehlen. Ook schijnt zijn naam te hebben gestaan op een bandje waarbij de moord op Kennedy werd beraamt (Hoover, Nelson Rockefeller, Prescott Bush en LBJ stonden er iig ook op). Leuke is dat hij iig op de witwas Warren Commissie zat.quote:Het werd opgezet via plannen van Alan Dulles (een zeer twijfelswaardig persoon qua geheime operaties, die iedere democratische controle ontliepen, ook bv de Castro-moordaanslagen, en operation Northwoods kwamen van hem af, en had hij een sterke rol in de McCarthy communistenheksenjacht)...
Als die commissie bedoeld was om ''wit te wassen'', waarom werden de meeste leden dan door de broer van JFK aangesteld?quote:Op maandag 20 december 2004 16:42 schreef Merovingian. het volgende:
Leuke is dat hij iig op de witwas Warren Commissie zat.
Die had niet zoveel meer te willen, anders was die Commissie er niet gekomen.quote:Op maandag 20 december 2004 18:00 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
JFk wilde volledige disclosure.
Zijn broer heeft alle belastende informatie over hem laten verwijderen en laten verzegelen voor LBJ er aan kon komen, maar het verduisteren van de ware toedracht van de moord op zijn broer is iets geheel anders.quote:Wat betreft zijn broer, dat weet ik echt niet.
de broer is 5 jaar later doodgeschoten (voor de conspiracy-adepten die niet de moeite nemen hun geschiedenis te leren kennen) ... dus die zal 5 jaar later wel gestreefd hebben naar 'full disclosure' ...quote:Op maandag 20 december 2004 18:00 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
JFk wilde volledige disclosure.
Wat betreft zijn broer, dat weet ik echt niet.
Jij denkt dat dat halve debielen zijn, die zich zomaar laten misbruiken door machtswellustelingen?quote:Op maandag 20 december 2004 04:58 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
De Vrijmetselaars, is dan ook 1 van de grotere groeperingen die misbruikt worden door deze verlichtten.
Dan moet je zelf ook hoogste in rang zijn, anders wist je het niet.quote:Daar zal de grote massa niet veel van weten, maar de hoogsten in rang wel.
De symboliek zou dan gelijk aan het einde van de prehistorie onststaan zijn, en ongewijzigd door iedereen overgenomen. Ik heb nog nooit van een dergelijk plan gehoord.quote:De Symboliek is duizenden jaren oud, en ook het plan om wereldwijd de macht te behouden/verkrijgen is al duizenden jaren oud.
Welke rare plaatsen zijn dat dan? Gewoon steden in het middenoosten, toch? Ze moeten erg grondig te werk zijn gegaan, trouwens.quote:Enig idee waarom er ooit kruistochten zijn geweest? naar de raarste plaatsen op aarde? volgens de lokale bevolking op die plaatsen, is alle archeologisch bewijs van een verschrikkelijk vergevorderde beschaving, systematisch vernietigd.
Nixon was geen metselaar. LBJ & Hoover wel. Rockefeller en Bush (iig op een later tijdstip) waren Grovers (Witchcraft/ Druidisme). Maar naar welke kerk ze gaan vind ik minder belangrijk als hun zakelijk en politieke belangen. En die weet ik niet in detail.quote:Richard 'tricky dickie' Nixon (ik mag hopen dat dat minstens een 35e graad vrijmetselaar is geweest, of niet
Hier spreek je jezelf tegen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:07 schreef Merovingian. het volgende:
Ik heb wel even wat interviews geluisterd en artikelen bekeken....was er een cover-up? Duh! Wie, wat, hoe of waar laat ik dan maar even in het midden, maar dat Rockefeller en zijn vrienden erbij betrokken waren is een inkoppertje.
Van alle mythes over JFK vind ik deze nog het ergerlijkst. Zelfs mensen die terecht van mening zijn dat hij uit een schurkenfamilie kwam, denken dat hij van plan was zich terug te trekken en dat LBJ schuldig was aan de ontaarding van die oorlog.quote:wilde zich terugtrekken uit Vietnam (Dat LBJ gelijk liet escaleren)
En ook hier is niets van waar. Hij wilde de CIA niet opdoeken (dat ene citaat over ''shatter the CIA into a thousand pieces and cast it to the winds'' stamt uit een reflex na de mislukking van de invasie en de moordaanslag op Castro, voor die eerste mislukking was hij overigens zelf verantwoordelijk) en bleef zelfs goed bevriend met de CIAers die hij moest ontslaan.quote:zat met plannen om de CIA op te doeken....(rest vergeten maar hij had weinig vrienden meer)
Helaas zijn dergelijke gebeurtenissen erg moeilijk goed waar te nemen door het menselijk oog. Er bestaan goede analyses die het tegendeel lijken uit te wijzen.quote:Michael Ruppert had trouwens een prima samenvatting van het JFK mysterie. Pak een goeie kwaliteit Zapruder film (zoals in Truth and Lies of 9/11)...Je ziet dat JFK bij schot 1rechts-achter geraakt wordt....Bij schot 2 enkele seconden later in een rijdende auto wordt hij van rechts-voor geraakt waarop z'n hersenen naar links-achteren vliegen.... conclusie, er was meer dan 1 schutter.
Nee, het zijn zeker geen Halfgare debielen, feit ligt er dat belangrijke leden hiervan, dit gewoon aanhangen.. de Hoogsten in rang..quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat halve debielen zijn, die zich zomaar laten misbruiken door machtswellustelingen?
[..]
Dan moet je zelf ook hoogste in rang zijn, anders wist je het niet.
[..]
De symboliek zou dan gelijk aan het einde van de prehistorie onststaan zijn, en ongewijzigd door iedereen overgenomen. Ik heb nog nooit van een dergelijk plan gehoord.
[..]
Welke rare plaatsen zijn dat dan? Gewoon steden in het middenoosten, toch? Ze moeten erg grondig te werk zijn gegaan, trouwens.
De Portugezen hadden Brazilie al ontdekt voor Columbus:quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:21 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Veelal werd dit echter gedaan door "Engelse"(,"Nederlandse" (eigenlijk Venetische) ontdekkingsreizigers... met behulp van Babylonische kennis dat de aarde rond was, en andere oude kaarten zoals bijv de Piri Reis kaart.
Waarover ben je dan precies zeker en op welke gronden?quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:05 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Over Atlantis en Lemuria ben ik echter een stuk zekerder.
Discovery heeft ook alleen maar vage oppervlakkige programma's. En ik heb geen idee waar je het vandaan hebt dat oa die Piri Reis map een 'hoax' is. Ik heb dat boek van Hapgood en heb enkele andere boeken liggen waar mensen gedetailleerd onderzoek doen naar zo'n 20 kaarten... maar het is een veels te lang verhaal om de argumenten hier neer te gooien. Maarja, je kan altijd wel blijven gillen dat iets niet nep is, kost niks.quote:Discovery verkoos dan ook heel slim in hun documentaire over de Piri Reis kaart en Antartica, deze kaart zelf niet exact af te beelden, enkel in wat vage korte details ... tja ..
Lijkt me moeilijk te bewijzen..quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:21 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Nee, het zijn zeker geen Halfgare debielen, feit ligt er dat belangrijke leden hiervan, dit gewoon aanhangen.. de Hoogsten in rang..
Er zijn maar 3 graden.. De AASR kent er 33, maar dat is een vervolgpad. Waar vind ik de legende dat ze van Mars komen?quote:Het vrijmetselaars principe (33degrees Masons) stamt immers ook af van de legende dat de 33 degrees Masons, De metselaars van 33 graden, zouden immers van MARS komen? Daarom is de vrijmetselaarsleiding immers "verheven" ??????!!!!
Welke bouwwerken bedoel je?quote:Dat uit zich ook wel in gigantische projecten/ bouwwerken ter ere van hun "symbolen uit de oudheuid"
Het zegel van Salomo is een zespuntige ster.quote:Nee, het principe is waarschijnlijk ontstaan, rond het zegel van Salomon.. zijn zegel was het pentagram, wat stond voor het aantal gebieden dat hij in handen had.
Dus?quote:De oudere volken echter spreken wel over hun eigen geschiedenis, maar er leefden toen (waarschijnlijk) ook een stuk minder mensen op de verschillende plaatsen in de wereld.
Heersers claimen wel vaker van goddelijke afkomst te zijn. Hedonisme bestond ook al vóór Bram Peper.quote:Landen als Egypte etcetera, werden echter wel al beheerst door dictators die claimden ook kinderen van de zon te zijn.
Interessant! Van die kaart had ik weleens gehoord, ik had me er echter nooit in verdiept. Een kruistocht is trouwens wel iets anders dan een ontdekkingsreis.quote:Wat betreft de kruistochten, er zijn kruistochten tot in het onderste puntje van Afrika gedaan, tot aan India.. er zijn zelfs (veel later) nog tochten naar australie etcetera gemaakt.
Veelal werd dit echter gedaan door "Engelse"(,"Nederlandse" (eigenlijk Venetische) ontdekkingsreizigers... met behulp van Babylonische kennis dat de aarde rond was, en andere oude kaarten zoals bijv de Piri Reis kaart.
Ook die legende is mij niet bekend. Ik meen wel dat Kaukasisch gewoon een internationale term is.quote:Ooit nagedacht over het feit, waarom de Amerikanen de blanke man Caucasians noemen? Inderdaad, omdat de blanke man zijn oorsprong kent op aarde(volgens de Amerikanen, IMMERS GESTART DOOR DE VRIJMETSELAARS) op de berg Caucasus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |