http://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn2881.gifquote:Op zaterdag 20 november 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
Zie afbeelding
Er word serieuze winter (zeer koud en veel sneeuw) berekend begin december. Nu nog hopen dat het allemaal uitkomt.
Ik heb geen idquote:Op zaterdag 20 november 2004 19:06 schreef kree het volgende:
Zou het in hierzo in katwijk nog gaan vriezen denken jullie?
Katwijk zuid-holland btw
Dat donkere blauw duidt niet direct op kou maar op verschillen in bovenluchttemperaturen heb ik me laten vertellen..quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:56 schreef indahnesia.com het volgende:
hee, het donkere blauw is weer vanuit Nederland weg....
damnquote:Doden door storm in Slowakije
BRATISLAVA (ANP) - Het noorden van Slowakije is vrijdag en zaterdag geteisterd door de zwaarste stormen sinds 1936. Er zijn zeker twee doden gevallen; tien mensen worden nog vermist.
Bij windsnelheden oplopend tot 173 kilometer per uur werden tal van bomen omgewaaid en raakten veel huizen en auto's beschadigd. Het noodweer ging gepaard met sterke sneeuwval. Daardoor zijn 110 kinderen en twintig patiënten van een longkliniek van de buitenwereld afgesneden.
friezen zijn maf volk, maar ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op zaterdag 20 november 2004 18:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
De kou is in aantocht.
Begin Dec kan het wel eens flink koud worden
[..]
hier ook, ik zal zo ff een update gevenquote:Op zondag 21 november 2004 12:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemiddag allemaal.
Wat ben ik er toch weer vroeg uit
Hier blauwe lucht wind stil
Het was gister spannend maar ziet ernaar uit dat het mee gaat vallen.quote:Op zondag 21 november 2004 13:06 schreef ondeugend het volgende:
Hoe zit het met de kou en sneeuw die begin December verwacht werd naar aanleiding van dat ene kaartje in het vorige topic ?
http://www.wetteronline.d(...)J=xxxx&SORT=2&INT=24quote:Adana (Türkei) 77.0
Sinop (Kap) (Türkei) 45.0
Mugla (Türkei) 39.0
Gaziantep (701m) (Türkei) 38.0
Zonguldak (Türkei) 32.0
Usak (919m) (Türkei) 31.0
Giresun (Türkei) 29.0
Hahaquote:Op zondag 21 november 2004 13:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
't Regent in Turkije
(neerslag in mm in de afgelopen 24 uur):
[..]
http://www.wetteronline.d(...)J=xxxx&SORT=2&INT=24
En over een paar weken breekt de poolnacht aan. Heerlijk, de hele dag donkerquote:geogr. Länge 23° 02' O
geogr. Breite 69° 00' N
Sonnenaufgang 09:29 = 09:29 MEZ
Sonnenuntergang 12:58 = 12:58 MEZ
Mondaufgang 14:00 = 14:00 MEZ
Monduntergang 23:39 = 23:39 MEZ
Hier in Maastricht een stralend zonnetjequote:Op zondag 21 november 2004 13:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha
Hier droog
quote:Op zondag 21 november 2004 13:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Qaanaaq (Groenland) is het nu al poolnacht.
Maar het is daar niet zo koud als in Finland, terwijl Qaanaaq toch 8 breedtegraden hoger ligt? Komt dat door wat warme golfstromen?
http://www.wetteronline.d(...)23&WMO=04201&LANG=de
Idd, maar ik denk dat het rond half dec gebeurd met eerst flink regen die overgaat in veel sneeuw.quote:Op zondag 21 november 2004 14:16 schreef nozem het volgende:
Goeie zaak dat het in delen van Scandinavie zo'n winters weer is. Veel sneeuw en een ijzige kou, dat is alleen maar goed voor winterweer in Nederland. De kou moet toch ergens vandaan komen he..
Ik denk toch dat we begin december al wel een kou-invalletje mogen verwachten, de kaarten zijn op het moment behoorlijk eensgezind. Deze kans moet gewoon eens een keer echt benut worden.quote:Op zondag 21 november 2004 14:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd, maar ik denk dat het rond half dec gebeurd met eerst flink regen die overgaat in veel sneeuw.
En mogelijk een dikke storm erbij.whaaaa zou mooi zijn
![]()
Geef me liever maar gelijk veel sneeuw met een dikke storm dan helemaal niks :pquote:Op zondag 21 november 2004 14:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik denk toch dat we begin december al wel een kou-invalletje mogen verwachten, de kaarten zijn op het moment behoorlijk eensgezind. Deze kans moet gewoon eens een keer echt benut worden.
Sneeuwstormen komen hier helaas zo goed als nooit voor. Een dagje droge sneeuw bij lichte vorst is al heeel wat in dit soepkippenland..quote:Op zondag 21 november 2004 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geef me liever maar gelijk veel sneeuw met een dikke storm dan helemaal niks :p
1 dag sneeuw dan mag die hele winter van mij wel weg blijfen.quote:Op zondag 21 november 2004 14:42 schreef nozem het volgende:
[..]
Sneeuwstormen komen hier helaas zo goed als nooit voor. Een dagje droge sneeuw bij lichte vorst is al heeel wat in dit soepkippenland..
Zeker, 31 december 1978 en 13-15 februari 1979 en daarvoor in de militante oorlogswinter van '41/'42.. maar verder.. echte sneeuwstormen? Bar weinig. We zijn er weer aan toe.quote:Op zondag 21 november 2004 14:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
1 dag sneeuw dan mag die hele winter van mij wel weg blijfen.
Het moet gewoon 2 maanden blijfen liggen.
En sneeuwstormen kan hier heus wel voorkomen
Let maar op
Sneeuwstormen, waar ben je dan geweest? Finland?quote:Op zondag 21 november 2004 15:35 schreef hellmondunited het volgende:
sppedygj je zei dat t vrijdag avond droog zou zijn in het noorden
man ik heb alleen maar in sneeuwstormen, hagelbuien of onweersbuien gezeten
Wanneer heb ik dat gezegtquote:Op zondag 21 november 2004 15:35 schreef hellmondunited het volgende:
sppedygj je zei dat t vrijdag avond droog zou zijn in het noorden
man ik heb alleen maar in sneeuwstormen, hagelbuien of onweersbuien gezeten
donderdag of vrijdag ochtend/ begin middag ofzo :') toen vroeg ik wat t weer zou worden in friesland omgeving leeuwarden :')quote:Op zondag 21 november 2004 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wanneer heb ik dat gezegt
Hmmz dat kan ik me zo niet meer herinneren.quote:Op zondag 21 november 2004 15:45 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
donderdag of vrijdag ochtend/ begin middag ofzotoen vroeg ik wat t weer zou worden in friesland omgeving leeuwarden
ik moest wel ff aan je denken toen ik door een pak sneeuw moest rijden in heerenveen
edit: jou avatar is droog
zal vanavond eens een fototje posten als ik mn camera terug heb!quote:Op zondag 21 november 2004 15:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz dat kan ik me zo niet meer herinneren.
Jah weet het mijn avatar is droog
Okequote:Op zondag 21 november 2004 15:48 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal vanavond eens een fototje posten als ik mn camera terug heb!
Kansje van 1 op de 100.quote:Op zondag 21 november 2004 15:54 schreef Blik het volgende:
ik hoop op een een heleboel sneeuw en daarna een lange vorstperiode, zodat de sneeuw lekker lang blijft liggen en er geschaatst kan worden
Sneeuw in Nederland is vaak rotzooi omdat ze in 99% van de gevallen valt bij temperaturen rond of net boven het vriespunt, tijdens winterse buien of dooifronten. Sneeuw aan het begin van een vorstperiode bij negatieve temperaturen is erg zeldzaam, sneeuwval bij -4 en een doorstaande Noordooster levert echt geen rotzooi op, maar heerlijk schone stuifsneeuw met prachtige kristallen..quote:Op zondag 21 november 2004 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aan de ene kant heb ik gewoon liever goeie vorst
Rijp aan de bomen door mist
Dan die sneeuw rotzooi.
Maar aan de andere kant is sneeuw toch weer heeeeel mooi
Viel er tijdens de wedstrijd ook nog van die meuk? Heb de samenvattingen gemist.....quote:Op zondag 21 november 2004 15:48 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal vanavond eens een fototje posten als ik mn camera terug heb!
Januari '85 had inderdaad een behoorlijke partij sneeuw. Dit af en toe in combinatie met een flinke wind zorgde zelfs voor wat sneeuwduinen bij onsquote:Op zondag 21 november 2004 15:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Kansje van 1 op de 100.
De laatste serieuze vorstperiode met sneeuw die lang bleef liggen en goed schaatsijs dateert alweer van midden jaren '80. De koude winters van '95/'96 en de ijzige periode rond de jaarwisseling van '96/'97 leverden weliswaar uitstekend schaatsijs op, maar met de sneeuw viel het toen enorm tegen.
De laatste winter met echt sneeuw van betekenis was 1990/1991, die bedoel je ook vast, met rond de carnavalsperiode (midden februari meen ik) inderdaad zeer zware sneeuwbuien en een flink pak sneeuw. Het bleef toen ook ruim een week vriezen met hier en daar zeer strenge vorst. Dat was trouwens de enige serieuze veeg die winter, maar wel eentje van formaat. De 3 winters daarvoor waren alle 3 boterzacht en tezamen het absolute dieptepunt qua winterweer van de vorige eeuw.quote:Op zondag 21 november 2004 19:27 schreef indahnesia.com het volgende:
van 1985 heb ik alleen nog foto's... ik was toen 4. ik weet nog wel dat er in 1990 (?) een cm of 30 lag. Toen ben ik namelijk voor het laatst verhuisd. Hoe lang dat is blijven liggen weet ik niet.
Ik verruil het koude Nederland binnenkort trouwens voor een lekkere vakantie in de tropen. Ik ging er alvast maar vanuit dat het toch niets werd met de winter hier. (sorry hoor)
quote:Op zondag 21 november 2004 14:48 schreef nozem het volgende:
[..]
Zeker, 31 december 1978 en 13-15 februari 1979 en daarvoor in de militante oorlogswinter van '41/'42.. maar verder.. echte sneeuwstormen? Bar weinig. We zijn er weer aan toe.![]()
http://www.knmi.nl/voorl/nader/sneeuwstorm.htmquote:Berucht zijn ook sneeuwstormen uit de winters van 1937, 1942, 1945, 1947, 1958 en 1963.
kloptquote:Op maandag 22 november 2004 10:56 schreef JoeKurr het volgende:
Fout gevonden: IE maakt een fout met het bepalen van de positie waar je hebt geklikt.
Ik maak de database even leeg, als het goed is werkt het daarna wel.
[edit]
Nu zou het moeten werken
Klopt, ik heb geen toegang tot de database en cookies van het forum, dus weet ik niet of iemand is ingelogd of niet.quote:Op maandag 22 november 2004 11:31 schreef flugeltje het volgende:
Hij werkt zelfs als je niet ingelogd staat....
Ik zit nu op het werk en dus niet ingelogd, toch kon ik mijn blokje neerzetten...
Maar goed, hier is het momenteel zelfs vrij warm. (itt tot afgelopen dagen)
Nog geen regen gezien, maar het waait wel een beetje.
Ziet er super uit! Precies zoals ik het ook zou willenquote:Op maandag 22 november 2004 10:31 schreef JoeKurr het volgende:
Het heeft iets langer geduurd dan de bedoeling was, maar de kaart is online.
FOK! Kaart V1.0
Er moeten nog een paar kleine dingetjes aan gedaan worden (stukje uitleg erbij enzo), maar hij werkt.
Ja inderdaad, hij gaat naar http://bweijers.dutch-flankers.net/fok-kaart/<wat je ingeeft als website>quote:Op maandag 22 november 2004 16:39 schreef JoeKurr het volgende:
Verder zag ik nog een bugje in de links naar de homepage / webcam.
In 95/96 heb ik in sneeuwduinen gestaan van een centimeter of 40.quote:Op zondag 21 november 2004 15:56 schreef nozem het volgende:
De laatste serieuze vorstperiode met sneeuw die lang bleef liggen en goed schaatsijs dateert alweer van midden jaren '80. De koude winters van '95/'96 en de ijzige periode rond de jaarwisseling van '96/'97 leverden weliswaar uitstekend schaatsijs op, maar met de sneeuw viel het toen enorm tegen.
Waar? NO-Nederland? Overigens heb ik foto's gezien uit Groningen in die winter en daar hadden zich inderdaad flinke sneeuwduinen gevormd, maar daar moet bij gezegd worden dat er op de velden amper nog wat lag, alles was door de harde ooster tegen de slootkanten gewaaid, dat wil op den duur wel met de duintjes natuurlijk.quote:Op maandag 22 november 2004 17:20 schreef Steijn het volgende:
[..]
In 95/96 heb ik in sneeuwduinen gestaan van een centimeter of 40.![]()
Amersfoort, op een groot sportveld. Wel was alle sneeuw aan de andere kant van veld weg. Dat lag allemaal aan de overkant.quote:Op maandag 22 november 2004 17:53 schreef nozem het volgende:
Waar? NO-Nederland?
Lijkt me wel hoezo?quote:Op maandag 22 november 2004 20:58 schreef Steijn het volgende:
SpeedyGJ zit jij ook bij Weerwoord?
Nou, omdat ik foto's van ene Gerrit-Jan zag dus ik dacht gelijk aan de Gerrit-Jan van Fok!quote:Op maandag 22 november 2004 21:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt me wel hoezo?
quote:Op maandag 22 november 2004 21:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou, omdat ik foto's van ene Gerrit-Jan zag dus ik dacht gelijk aan de Gerrit-Jan van Fok!
Eigenlijk heel simpel.quote:Op maandag 22 november 2004 19:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier lekker droog.
Morgen in het noorden heeeel veel zon
joekurr??
Hoe heb je die kaart eigenlijk gemaakt?
Vind em namelijk wel verdomd handig
Hiero ook alleen motregen, de lucht is alweer verder getrokken...quote:Op dinsdag 23 november 2004 09:19 schreef JoeKurr het volgende:
Het enige wat eruit valt is motregen, hier in Gilze is alles nat, grijs en somber.
De hele kaart is klikbaar, niet alleen Nederland.quote:Op dinsdag 23 november 2004 09:50 schreef drelletje het volgende:
Zoooo Nu sta ik ook op de kaart. Zou belgië er moet bij moeten misschien?
Eind deze week heb ik weer internet.... Zeggen ze....
ik ookquote:Op dinsdag 23 november 2004 10:37 schreef indahnesia.com het volgende:
ik heb mezelf ook op de kaart gezet
je weet niet waar Helmond ligt?quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:08 schreef hellmondunited het volgende:
haha ik heb een beetje scheef gemikt zie ik nu, kan ik dat nog aanpassen?
jawelquote:Op dinsdag 23 november 2004 13:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
je weet niet waar Helmond ligt?
toppiequote:Op dinsdag 23 november 2004 13:18 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb het ff aangepast voor je
Hmmz eerlijk gezegt het ik er niet echt veel verstand vanquote:Op dinsdag 23 november 2004 08:34 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Eigenlijk heel simpel.
Als je op een website ergens op klikt, wordt altijd de plaats waar je klikt doorgegeven.
Deze coordinaten sla ik op, dit bepaalt de plek van je blokje.
Dit wordt aangevuld met de gegevens die je invult, en in een tabel gezet.
Als de pagina wordt opgevraagd, lees ik de tabel uit, en plaats ik alle blokjes.
Deze krijgen een eigen id, zodat ik ze kan koppelen aan de namen.
Als je een blokje of een naam kiest, wordt de lijst met users nog even doorgezocht om te kijken of er meer zijn die in dezelfde plaats wonen.
Wil je de mijne ook even net buiten de A van Assen zetten Joekurr ?quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:18 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb het ff aangepast voor je
net zo'n 1 als weerstation Zwartsluisquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb de New Matrix weerstation in bestelling.
Ik hoop em morgen of overmorgen binnen te krijgen.
Anders zowiezo voor zondag
Dan moet ik alles even instaleren enzo en dan is Weerstation Dokkum online
Ik kan je de scripts wel opsturen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz eerlijk gezegt het ik er niet echt veel verstand van
Kan ik em ook gebruiken?
Hier helder![]()
Morgen super mooi weer
Je bent verhuisdquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wil je de mijne ook even net buiten de A van Assen zetten Joekurr ?
en nu:quote:Nearest road weather station:
ROAD 21; ENONTEKIÖ, SAARIKOSKI 19.11.2004 22:24
AIR -23.2 °C
ROAD SURF. -20.6 °C
PRECIPIT. NO RAIN
ROAD COND. SNOW ON THE ROAD
hier is 't nog steeds -20 trouwensquote:Nearest road weather station:
ROAD 21; ENONTEKIÖ, SAARIKOSKI 24.11.2004 12:54
AIR -5.9 °C
ROAD SURF. -13.2 °C
PRECIPIT. NO RAIN
ROAD COND. FROST
Is goedquote:Op woensdag 24 november 2004 08:41 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik kan je de scripts wel opsturen.
Ik ben eik ook wel geïnteresseerdquote:Op woensdag 24 november 2004 08:41 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik kan je de scripts wel opsturen.
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 24 november 2004 23:05 schreef Steijn het volgende:
Ik heb net een handig programma gevonden om METARs makkelijk te interpreteren. Het heet WX-Decoder en de METARs worden geprojecteerd op een kaart zodat je een makkelijk grafisch overzicht hebt van actuele temperaturen, min/max temperaturen, dauwpunten, windsnelheden, lcuhtdruk enz overal op de wereld.
Te downloaden op de site van Ben Lankamp:
http://members.home.nl/wxgr/Software/
[afbeelding]
Misschien is het aardig dit programma in de OP op te nemen.
Deze programma is bedoeld voor mensen die een weerstation hebben.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:05 schreef Steijn het volgende:
Ik heb net een handig programma gevonden om METARs makkelijk te interpreteren. Het heet WX-Decoder en de METARs worden geprojecteerd op een kaart zodat je een makkelijk grafisch overzicht hebt van actuele temperaturen, min/max temperaturen, dauwpunten, windsnelheden, lcuhtdruk enz overal op de wereld.
Te downloaden op de site van Ben Lankamp:
http://members.home.nl/wxgr/Software/
[afbeelding]
Misschien is het aardig dit programma in de OP op te nemen.
Ja ik ben ook een beetje aan het spelen. De laagste temperatuur die ik tot nu toe gevonden heb was -57.0 op 22UTC in Siberie, serieus koud daar dus.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:20 schreef Againzender het volgende:
Ziet er goed uitBen het even aan het uitesten nu!
Er staan twee links. De eerste is een programma voor een weerstation maar de tweede is een programma om METARs mee te interpreteren.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze programma is bedoeld voor mensen die een weerstation hebben.
Aangezien de meeste die niet hebben of mensen die hun weerstation niet aan hun pc kunnen sluiten vind ik het wat overbodig om em in de OP te gooien.
Aha, ik zal nog eens kijkenquote:Op woensdag 24 november 2004 23:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Er staan twee links. De eerste is een programma voor een weerstation maar de tweede is een programma om METARs mee te interpreteren.![]()
Je moet ook van meerdere servers downloaden.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vreemd dat ik de gegevens van NL niet krijg
Had ik net doorquote:Op woensdag 24 november 2004 23:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je moet ook van meerdere servers downloaden.![]()
Ik vond het eerst ook een nogal Duits georienteerd programmaquote:Op woensdag 24 november 2004 23:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je moet ook van meerdere servers downloaden.![]()
Dat is wel erg laag.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:54 schreef Blik het volgende:
in Eindhoven op dit moment gevoelstemperatuur van maar liefst -6.1, echte temp is -2.8
Zie ook bijv. http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LX.html en http://www.finnra.fi/alk/english/frames/kelikamerat-frame.htmlquote:
Nee, de temperatuur is dacht is nog niet boven nul geweest in De Bilt, Schiphol zat dacht ik afgelopen nacht nog even boven 0. Maar gelukkig telt alleen De Bilt.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:34 schreef Againzender het volgende:
Schiphol zit ook nog onder nul zie ik! Net als De Bilt, zal dit dan een ijsdag worden, of is de temepratuur nog boven nul geweest vandaag?
Update, nu meld 703 dat de eerste ijsdag van dit jaar in de Bilt idd een feit is.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:42 schreef -Carioca- het volgende:
Volgens de Teletekst 703 is het vandaag in de Bilt een temperatuurrecord voor 25 november: Laagste maximumtemperatuur, het vriest daar nog steeds
quote:Op donderdag 25 november 2004 18:03 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Update, nu meld 703 dat de eerste ijsdag van dit jaar in de Bilt idd een feit is.![]()
Van dit jaar?quote:Op donderdag 25 november 2004 18:03 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Update, nu meld 703 dat de eerste ijsdag van dit jaar in de Bilt idd een feit is.![]()
Van dit seizoenquote:Op donderdag 25 november 2004 21:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van dit jaar?
Dat kan niet.
quote:Op donderdag 25 november 2004 21:52 schreef -Mk- het volgende:
Shot van Finland @ the moment
[afbeelding]
Eerste ijsdag deze winter dus.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:42 schreef -Carioca- het volgende:
Volgens de Teletekst 703 is het vandaag in de Bilt een temperatuurrecord voor 25 november: Laagste maximumtemperatuur, het vriest daar nog steeds
Nee, het is de 2e van dit jaar...quote:Op donderdag 25 november 2004 21:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van dit jaar?
Dat kan niet.
En dat is best triest eigenlijk, vorige winter maar één ijsdag.quote:Op donderdag 25 november 2004 22:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, het is de 2e van dit jaar...
Ja, vorige winter was echt de slechtste van het nieuwe millenium. Ik heb vorige winter niet een keer op natuurijs kunnen schaatsen, alle voorgaande winters kon dat minstens 1 dag.quote:Op donderdag 25 november 2004 22:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
En dat is best triest eigenlijk, vorige winter maar één ijsdag.
Vorig jaar november verhuisd naar een huis aan het water, en dan krijg je zo'n winterquote:Op donderdag 25 november 2004 22:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, vorige winter was echt de slechtste van het nieuwe millenium. Ik heb vorige winter niet een keer op natuurijs kunnen schaatsen, alle voorgaande winters kon dat minstens 1 dag.![]()
Van dit winterseizoen danquote:Op donderdag 25 november 2004 21:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van dit jaar?
Dat kan niet.
Is dit Flash? Daar gaat mijn computer van over de zeikquote:Op donderdag 25 november 2004 22:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het voorbeeld van de website
[afbeelding]
Er komen nog veel meer dingen bij, het is maar een beetje kaal.
Aangezien de officele lyout niet echt wil mee werken doe ik het maar op deze manier.
Dit moet ook wel voldoende zijn lijkt mij.
Mededeling
Haha flash??quote:Op donderdag 25 november 2004 23:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
Is dit Flash? Daar gaat mijn computer van over de zeik![]()
Maar laat je door mijn prehistorische meuk niet tegenhouden
Je bent een held!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 26 november 2004 19:33 schreef JoeKurr het volgende:
Misschien heb je hier wat aan:
[afbeelding]
Maarre.. Weet je zeker dat je geen seriële aansluiting op je PC hebt?
(de meeste moederborden hebben er standaard 1, soms 2)
Yup ik weetquote:Op zaterdag 27 november 2004 08:58 schreef leviathanfd het volgende:
Dat is een seriele interface. De laatste jaren verdwijnt dit idd. Je kunt wel een extra pci kaart krijgen met 2 seriele poorten bij de pc zaak.
quote:De eerste en de tweede dag niets,
de derde dag zegt iets,
maar zo de vierde en de vijfde dag zal zijn,
zo is het de hele maneschijn
Is de maan in de storm geboren,
't zal de hele maanloop duren.
Bij nieuwe maan noordenwind,
brengt regen gezwind.
Nieuwe maan met donkere vlekken,
kan tot bewijs van regen strekken
Nieuwe maan met helder licht,
geeft ons van droogte ’t bericht
Vorst met nieuwe maan,
dan kun je de schaatsen gaan.
Door het schijnen van de maan,
kunt ge het weer verstaan.
Een bleke maan kondigt regen aan.
Noordenwind met volle maan,
kondigt een strenge winter aan
Kring om de maan,
regen komt aan.
Een waterige zon en bleke maan,
kondigen meestal regen aan.
Een kring rond maan,
de vorst van de baan
Is om de maan geen rand,
dan houdt het weer nog langer stand.
Als een donkere stralenkrans de maan omringt,
volgt een maand vol neerslag of bewolking.
Bleke maan: regen,
rossige maan: wind,
heldere maan: mooi weer.
Wat doet het weer morgen volgens jou?
Hoe bedoel je, zo laat? 9 februari is toch midden in de winterquote:Op zaterdag 27 november 2004 17:13 schreef Bluurgh het volgende:
iemand die weet wanneer het ooit sinds 1986 op 9 februari gesneeuwd heeft? ik kan 't me bijna niet voorstellen meer, zo laat nog sneeuw, maar ik kan me iets herinneren van dat ik sneeuw op m'n verjaardag heb gehad ooit.. maar wanneer weet ik dus niet meer
Het zou mooi zijn als je via Wi-Fi met die dingen verbinding kon maken. Uiteraard met een soort pin-code, niet dat iedereen in de buurt ervan mee kan profiteren.quote:Op vrijdag 26 november 2004 18:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hey mensen.
Wat een rot weer vandaag.
Gister mocht ik jullie mijn demo laten zien van de website.
Vandaag kreeg ik een pakje binnen.
Ik heb en aangenomen, handtekening gezet en
Doos open gemaakt. (Ik wist zeker dat het de weerstation niet was)
Tot verbazing kreeg ik dit te zien:
Uit doos gehaald kreeg ik dit te zien.
[afbeelding]
Toen doos opgenmaakt en kreeg ik het volgende te zien.
[afbeelding]
Toen het scherm eruit gehaald
[afbeelding]
Morgen droog weer dus zal ik eens kijken waar ik het beste mijn weerstation kan plaatsen.
Ik zit wel met 1 probleem.
[afbeelding]
Deze stekkertje moet ik aansluiten op mijn pc, anders kan ik mijn weergegeven niet op mijn pc krijgen.
Helaas heb ik hier geen aansluiting voor.
Ik had zo'n 1 ook al voor mijn tel (sony ericsson k700i) alleen na 3 stekkertjes nog steeds geen resultaat.
Is er ook een andere oplossing om mijn weerstation aan de pc aan te sluiten?
Dat is allemaal al gebeurdquote:Op zaterdag 27 november 2004 23:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als je via Wi-Fi met die dingen verbinding kon maken. Uiteraard met een soort pin-code, niet dat iedereen in de buurt ervan mee kan profiteren.
Heeeeeeeel klein beetje regenquote:Op zaterdag 27 november 2004 23:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik weet 't niet hoor, maar volgens mij is er 0,0 mm regen gevallen. En dat geeft ie idd goed aan.
hehehe.quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heeeeeeeel klein beetje regen
Mag opzich geen naam hebben.
Momenteel weer droog
quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
hehehe.
Ff jennen.
Hey!!!!!quote:Op zondag 28 november 2004 17:34 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Ik laat ook maar weer eens wat van me horen in dit topiclange tijd druk geweest.
Hier (arnhem) regenachtig en mild, t wordt tijd voor een megastorm ofzo
Mooi weerstation speedy!!!
Veel gekost ??
Post er eens een paar? Ik ben geen expert op het gebied van kaarten, maar potentiele winterinvallen kan ik er goed uithalen.quote:Op zondag 28 november 2004 18:01 schreef drelletje het volgende:
wie kan goed de gfs kaarten lezen hier?? En kan die me uitleggen hoe ze goed zijn voor een winter en hoe ook waarom ze dan goed zijn? Danku
Ik ben voor een dikke polar-low!quote:Op zondag 28 november 2004 18:03 schreef nozem het volgende:
Het wordt hoogtijd voor een Sinterklaas-winterprik. Ik heb de EPS-pluiim eens bekeken en er zijn wel degelijk members die voor een dergelijke prik gaan.
Het past in de tijdgeest van de afgelopen jaren. Men (en ondergetekende incluis) denkt tegenwoordig in prikjes. N-NW stromingen die in de ochtend wat papsneeuw en vluchtige winterplaatjes opleveren. Oh god, wat verlang ik naar een winterinval met veel sneeuw en vervolgens een paar weken ijzige transportkou..
Het zou toch weer eens moeten gebeuren deze winter..
Tja, je weet het niet..... ik probeer ook wel eens wat regelmatigheden te zoeken, maar het lijkt allemaal puur toeval te zijn.quote:Op zondag 28 november 2004 18:03 schreef nozem het volgende:
Het wordt hoogtijd voor een Sinterklaas-winterprik. Ik heb de EPS-pluiim eens bekeken en er zijn wel degelijk members die voor een dergelijke prik gaan.
Het past in de tijdgeest van de afgelopen jaren. Men (en ondergetekende incluis) denkt tegenwoordig in prikjes. N-NW stromingen die in de ochtend wat papsneeuw en vluchtige winterplaatjes opleveren. Oh god, wat verlang ik naar een winterinval met veel sneeuw en vervolgens een paar weken ijzige transportkou..
Het zou toch weer eens moeten gebeuren deze winter..
Maar toch zie je wel regelmatigheden in winters en dat ze geclusterd zijn... En dit zou ook nog verband hebben met de zonne actviteit maar heb nog nooit iets naast elkaar gezien om te vergelijken.quote:Op zondag 28 november 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, je weet het niet..... ik probeer ook wel eens wat regelmatigheden te zoeken, maar het lijkt allemaal puur toeval te zijn.
Van 1963 tot 1985 kwam er maar geen Elfstedentocht. Zelfs in 79 lukte het niet. En toen in 85 en 86 hadden we opeens twee tochten achter elkaar. En 87 was ook behoorlijk koud.
Het is nog geeneens december. In december 1996 vertrok ik met stortregens en temperaturen boven de 10 graden naar Frankrijk. Ik kwam terug op de dag dat er een elfstedentocht verreden werd..... het weer kan raar omslaan. En dat maakt het ook zo leuk eigenlijk
Ik zou zeggen dat het vleesch nog visch soepkippen weer is, met amper stroming boven ons hoofd en mist, dan wel motregen bij normale temperaturen. Boven scandinavie weliswaar een zwak hogedrukgebied maar dit zorgt in dit geval niet voor winters weer. Eventueel kans op wat stralingsvorst tijdens opklaringen 's nachts in het binnenland. In principe dus doodgewoon begin-decemberweer. Winterinvallen kwamen in strenge winters uit het verleden vaak ook niet zo vroeg voor, vaak sukkelde het maar een beetje door tot eind december.quote:Op zondag 28 november 2004 18:08 schreef drelletje het volgende:
[afbeelding] Deze bijv.
Daarom, veel winterliefhebbers willen alles veel te snel. Natuurlijk is elk beetje winter meegenomen, maar er zijn weinig strenge winters uit het verleden die eind november al van start gingen. Vaak bleef het weer wat aanmodderen tot diep in december om vervolgens op militante wijze toe te slaan. Voor mij mag het best nog een paar weken grijs en zacht zijn, maar daarna moet het wel los!quote:Op zondag 28 november 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, je weet het niet..... ik probeer ook wel eens wat regelmatigheden te zoeken, maar het lijkt allemaal puur toeval te zijn.
Van 1963 tot 1985 kwam er maar geen Elfstedentocht. Zelfs in 79 lukte het niet. En toen in 85 en 86 hadden we opeens twee tochten achter elkaar. En 87 was ook behoorlijk koud.
Het is nog geeneens december. In december 1996 vertrok ik met stortregens en temperaturen boven de 10 graden naar Frankrijk. Ik kwam terug op de dag dat er een elfstedentocht verreden werd..... het weer kan raar omslaan. En dat maakt het ook zo leuk eigenlijk
Ik geloof dat 1963 zich al heel vroeg aankondigde, in november (mam, ik weet dat je meeleest, corrigeer me maarquote:Op zondag 28 november 2004 18:25 schreef nozem het volgende:
[..]
Daarom, veel winterliefhebbers willen alles veel te snel. Natuurlijk is elk beetje winter meegenomen, maar er zijn weinig strenge winters uit het verleden die eind november al van start gingen. Vaak bleef het weer wat aanmodderen tot diep in december om vervolgens op militante wijze toe te slaan. Voor mij mag het best nog een paar weken grijs en zacht zijn, maar daarna moet het wel los!
Ik kijk er niet eens naar nu... Krijg anders winter gekheid...quote:Op maandag 29 november 2004 12:20 schreef Joralf het volgende:
Samenvatting pluim: Vrij saai weer, +/- 6 graden overdag, 3 graden 's nachts. Bewolkt, af en toe wat motregen en weinig wind.
quote:Op maandag 29 november 2004 14:38 schreef -Mk- het volgende:
En toen was het in Finland alweer donker
[afbeelding]
Nou hier is het kurkdroog hoorquote:Op maandag 29 november 2004 15:44 schreef JPM01 het volgende:
het zou droog blijvenwat doet het nu??? regen
![]()
Dat is met stratusbewolking altijd moeilijk om te zeggen, of het droog blijft. Dus neem het ze niet kwalijk.quote:Op maandag 29 november 2004 15:44 schreef JPM01 het volgende:
het zou droog blijvenwat doet het nu??? regen
![]()
De sensor (tevens ook temp meter)die de gegevens naar het hoofdstation stuurd is draadloosquote:Op maandag 29 november 2004 08:49 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Bedankt voor de info speedy,
Zeker een hoop geld maar het ziet er prima uit moet ik zeggen, ga er nu toch hard over nadenken om ook zoiets aan te schaffen.
Btw, het is een draadloos station toch???
En op de 16 daagse kwam ik deze tegen: http://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn3841.gif
Kijk een wat een gigantische storm daar voorspelt word links van engeland!!
Dit is natuurlijk enorm onzeker aagezien het 16 dagen voorruit is..maar de depressie is echt enorm..misschien kans dat die richting NL gaat trekken? mensen meer info hierover???
Hier op het moment grijs...grijs..en nog eens grijs
Ik heb ze allemaal al een naam gegeven.quote:Op maandag 29 november 2004 17:08 schreef JoeKurr het volgende:
Ziet er netjes uit.
Ik zie zelfs al een linkje staan naar de FOK! Kaart
Wat zijn de kleurcodes die je gebruikt?
Dan pas ik de kaart ff aan
Thnx voor het meldenquote:Op maandag 29 november 2004 23:04 schreef -Mk- het volgende:
De atmosfeer staat op ontloffen?.
Ik zal morgen de kaart ff aanpassen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaal al een naam gegeven.
Ben nu net klaar om al die pagina's op te slaan
De code's die ik gebruik is zijn:
Titel balk (Waar menu, website, ht , dasoo in staan) : #4b4e65
Voor de achtergrond: #4f526a
Ik ga nu eerst eten
Als jij klaar bent met de weiziging dan voer ik em gelijk in
Dat is niet echt veel werk
Ik moet eerlijk zijn: Ik loop een klein beetje achter op schema.
Ik heb even zitten te denken en misschien is er iemand die een verhaal wil typen over hoe dit ontstaan is. (Liefst iemand die vanaf het begin is, zoals oom-agent, enz)
Ik hoor het wel.
Trouwens, ik denk niet dat mijn webspace van @home PHP ondersteunt
Ben wel van plan om volgendjaar een eigen adres aan te schaffen
Klopt @home ondersteund dat niet.quote:Op maandag 29 november 2004 23:51 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik zal morgen de kaart ff aanpassen.
Bij @home kun je inderdaad geen php gebruiken, maar als je een domein neemt kan dat daar meestal wel.
Je kan natuurlijk ook thuis een servertje neerzetten, dan heb je ook meteen een stuk meer ruimte
Misschien is het script uit mijn onderschrift ook nog handig voor op je website.
Die springt automatisch naar de laatste pagina van het actieve DASOO topic.
Erg handig!quote:Op maandag 29 november 2004 23:36 schreef Againzender het volgende:
Ik moet nog ergens een scriptje hebben om de doorlooptijden van de topics vast te stellen bedenk ik mij nu. Morgen even kijken of ik dat nog ergens heb bewaard.
Dan kan je een beetje kijken welke topics het snelst vol raakten, oftwel: wanneer was het echt interessant weer!
Ik heb je toegevoegd aan mijn msn, zie je daar wel.quote:Op maandag 29 november 2004 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt @home ondersteund dat niet.
Ik wil wel een domein naam nemen.
Maar via pc?? Vertel mij wat.
Heb je msn?
Zo ja, kan je het me dan 1 en ander uitleggen anders gaan we offtopic.
(Mail staat in mijn profiel)
Die script heb ik al geplaast
Dat is verder al klaar
quote:in de loop van de nacht in het zuidoosten kans op wat regen, in
Z-Limburg boven 200 m mogelijk (natte) sneeuw. Overdag overal
af en toe regen en met name in de oostelijke helft ook kans op
(natte) sneeuw (zie o.a Progtemps en sneeuw-indicatie van
HiRLAM).
Gezelligquote:Op dinsdag 30 november 2004 08:40 schreef Againzender het volgende:
De An-124, is dat die hele grote?
Morgen lijkt het koud prutweer te worden:
[..]
Ga naar de Vaalserberg, volgens mij zit je daar goed!quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Gezellig. Zal hier in Maastricht de sneeuwschuivers vast klaarzetten
.
Sint Pietersberg ligt hier een paar honderd meter verderop. Die wordt ook snel witquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:22 schreef nozem het volgende:
[..]
Ga naar de Vaalserberg, volgens mij zit je daar goed!
Kloptquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zojuist bij RTL Nieuws: 300 doden bij tropische storm Fillipijnen. Wat een ravage.
Laten we het hopen, de weerkaarten voor de lange termijn zijn prut, maar het is ook nog maar een slordige 20 minuten winter.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:00 schreef drelletje het volgende:
Ik ebn de eerste in dit topic die reageert in deze heerlijke nieuwe maand de maand waarin we gaan schaatsen!!!
(heel positief ben ik)
Die kaarten kunnen door het minste of geringste helemaal veranderenquote:Op woensdag 1 december 2004 00:20 schreef nozem het volgende:
[..]
Laten we het hopen, de weerkaarten voor de lange termijn zijn prut, maar het is ook nog maar een slordige 20 minuten winter.
HET GAAT WEL VRIEZEN!!! GRRRRquote:Op woensdag 1 december 2004 07:59 schreef flugeltje het volgende:
Het gaat nog niet vriezen!!!![]()
Pas vanaf januari mag het.....
Nog één maandje wachten mensen, dan gaat het los.
Yep... in januari!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 1 december 2004 09:12 schreef drelletje het volgende:
[..]
HET GAAT WEL VRIEZEN!!! GRRRR
![]()
Zeker de moeite waard.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:15 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Denk dat ik em ook ga halen speedy, erg leuk station zie ik...
Ontopic: Matige regen, af en toe wat vlokjes, grijs en koud!
Lange termijn: ik wil het niet eens weten
Dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 1 december 2004 18:43 schreef JoeKurr het volgende:
Lokaal buitje misschien
[OT]
Is het nog gelukt met je webserver?
Yup alleen ik snap daar ook geen ballen vanquote:Op woensdag 1 december 2004 19:01 schreef Againzender het volgende:
Amsterdam droog, donker en koud....
@Speedy: heb je mijn mail nog ontvangen?
Als het dan maar vanaf de 16e is, dan ben ik weer terug van 5 weken tropenhitte.quote:Op woensdag 1 december 2004 07:59 schreef flugeltje het volgende:
Het gaat nog niet vriezen!!!![]()
Pas vanaf januari mag het.....
Nog één maandje wachten mensen, dan gaat het los.
quote:
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Arrrrrrrrrggggggggggggggggg ik wordt gek.
2: Dat van againzender snap ik ook niet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 09:46 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Je moet ff de link kopieren en het eerste stuk er af halen (hij is vergeten er http:// voor te zetten).
Deze werkt wel
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Aha vandaar, zover had ik nog niet gekekenMaar goed, ik snap er niet veel van. 'Temperature [mm]' ??
En hier heeft het niet gevroren, het is nu wel maar 2 graden, geen zuchtje wind (in dat geval mag het zo koud zijn als het weer dat wil) en geen mist. Grijzig/blauwe lucht, met landinwaarts (richting zeeland) bewolking.
Hoe herken je eigenlijk sneeuwwolken?
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Als het dan maar vanaf de 16e is, dan ben ik weer terug van 5 weken tropenhitte.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |