abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23544038
quote:
Antonov landt op vliegbasis Gilze-Rijen



Rijen, 24 Nov 2004

Op zondag 28 november aanstaande landt en vertrekt een Antonov-124 op Vliegbasis Gilze-Rijen. Dit transportvliegtuig haalt materiaal op voor de bevoorrading van het detachement in Kabul in Afghanistan en twee Apache gevechtshelikopters. Omwonenden van de vliegbasis kunnen bij aankomst en vertrek van dit toestel last van geluidhinder ondervinden.

De Apaches van de Koninklijke Luchtmacht worden naar Afghanistan gebracht ter vervanging van twee aanwezige gevechtshelikopters in verband met onderhoudswerkzaamheden die in Nederland worden uitgevoerd.

Naar verwachting keert de Antonov-124 op dinsdag 30 november terug op vliegbasis Gilze-Rijen.

Op dit moment zijn namens de Koninklijke Luchtmacht ruim 140 militairen en zes AH-64D Apaches gevechtshelikopters gestationeerd op het internationale vliegveld van Kabul. Het detachement maakt deel uit van de International Stabilisation and Assistance Force (ISAF).

Voor eventuele geluidhinderklachten kan gebeld worden naar 0800- 0226033.
Voor meer informatie kunt u terecht bij Luchtmachtvoorlichting Vliegbasis Gilze-Rijen, tel: 0161-29 6100 / 6101.

Bron: www.Luchtmacht.nl
Gaan er nog mensen kijken? Ik zit nog even te twijfelen, wel een mooi ding natuurlijk
pi_23544287
Deze dus:

  woensdag 24 november 2004 @ 16:32:09 #3
12970 Doopey
I'm Helluva tough
pi_23544351
Dat ding komt er tegenwoordig maandelijks. Heb 'm nu alweer genoeg gezien.
If I'm not back in 5 minutes, just wait longer
  woensdag 24 november 2004 @ 16:34:51 #4
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23544421
Ik ga er wel ff naartoe.

De verwachte windrichting voor zondag is zuidwest, dus dat wordt een landing op runway 28.
Dat levert dit soort plaatjes op:





Ofwel, hij komt op een meter of 10 hoog over de openbare weg heen denderen!
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_23544531
komt die ook niet af en toe op eindhoven aiport?? want daar komen wel eens vaker Antonov's
En op Maastricht hebben ze hem de laatste paar weken ook al regelmatig gehad

Zie toch liever onderstaande eens landen op een van de nederlandse vliegvelden


[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2004 16:53:50 ]
pi_23544627
Hij is pas 6x dit jaar op Gilze Rijen geweest hoor.....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 24 november 2004 @ 16:44:22 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23544684
ik woon er vlakbij...hehe, als ik thuis was zou ik em wel horen ja, maar helaas zit ik zondag in utrecht
To infinity…and beyond!
  woensdag 24 november 2004 @ 16:53:59 #8
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_23544968
Ik ben ooit eens op vliegveld Beek geweest, daar heeft heel lang zo'n ding aan de ketting gestaan. Zijn we toen met de tourbus onder z'n vleugels doorgereden Dat ding is echt gigantisch groot!

Van welke maatschappij is die Antonov eigenlijk, of is het een militair vliegtuig? Heeft het Russische leger deze dingen in dienst?
No Soup For You!
  woensdag 24 november 2004 @ 16:57:58 #9
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23545076
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:39 schreef pilske01 het volgende:
komt die ook niet af en toe op eindhoven aiport?? want daar komen wel eens vaker Antonov's
En op Maastricht hebben ze hem de laatste paar weken ook al regelmatig gehad

Zie toch liever onderstaande eens landen op een van de nederlandse vliegvelden
[afbeelding]
Wat is het ?
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 24 november 2004 @ 16:59:32 #10
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23545121
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:42 schreef existenz het volgende:
Hij is pas 6x dit jaar op Gilze Rijen geweest hoor.....
Herstel: 8x
- 2x van OKB Antonov
- 3x van Volga-Dnepr
- 3x van Polet Flight

Verder zijn in dit verband nog twee andere toestellen geweest:
- 1x Boeing 757 van Dutchbird
- 1x IL-76T uit Oezbekistan

Een van de Apaches die terugkomen is trouwens de Q-15.
Die is in Kabul gebruikt om de andere Apaches in de lucht te houden, en mist onder andere zijn neus en rotor.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  woensdag 24 november 2004 @ 17:00:42 #11
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23545153
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:57 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Wat is het ?
An-225 Mriya, het grootste vliegtuig ter wereld.
Spanwijdte: 88,4 meter
Lengte : 84 meter
Hoogte : 25 meter
Max startgewicht : 600 ton
Max laadvermogen: 250 ton
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_23545478
tja zie hem wel langskomen als ik uit mijn raam kijk
pi_23547625
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:53 schreef Petomaan het volgende:
Ik ben ooit eens op vliegveld Beek geweest, daar heeft heel lang zo'n ding aan de ketting gestaan. Zijn we toen met de tourbus onder z'n vleugels doorgereden Dat ding is echt gigantisch groot!
Op verschillende velden staat zo'n bakbeest.. Brussel bijvoorbeeld..
quote:
Van welke maatschappij is die Antonov eigenlijk, of is het een militair vliegtuig? Heeft het Russische leger deze dingen in dienst?
Volga-dnepr is een airline die de Antovnov124 gebruikt, maar er zijn meer vrachtairlines die verschillende versies van Antonov gebruiken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23553265
Ik werk op een steenworp afstand, heb hem dan ook al 2x gezien. Stelt niet zo bar veel voor vind ik persoonlijk, hoewel die grote staart die boven alle bomen uitkomt wel imposant is als je langs de weg rijdt
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 25 november 2004 @ 11:37:39 #15
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23561761
De ETA en ETD zijn bekend:

Het toestel maakt eerst een tussenstop op Volkel, om daar wat spullen uit Kirgizië uit te laden.

ETA Volkel: zaterdag 12:00LT
ETD Volkel: zondag 13:00LT

Naar verwachting kom hij dan zondag tussen 14:00 en 16:00 aan op Gilze-Rijen.

[ Bericht 23% gewijzigd door JoeKurr op 25-11-2004 12:52:35 ]
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  donderdag 25 november 2004 @ 13:06:43 #16
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_23563495
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:00 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

An-225 Mriya, het grootste vliegtuig ter wereld.
Spanwijdte: 88,4 meter
Lengte : 84 meter
Hoogte : 25 meter
Max startgewicht : 600 ton
Max laadvermogen: 250 ton
An-225, meesterlijk vliegtuig en typisch russisch... Men neme het ontwerp van de An-124, maken em wat langer (veel rompdelen zijn hetzelfde!) en zitten er wat grotere vleugels aan van over de 88 meter... een landingsgestel met 32 wielen maken het af

Owja, de 124 heeft ook een cargo door aan de achterkant, de An-225 heeft die niet, maar wel een bijzondere staart.
Life's like music, get the rhythm..
pi_23563549
quote:
Op donderdag 25 november 2004 13:06 schreef NoComment het volgende:

[..]

An-225, meesterlijk vliegtuig en typisch russisch... Men neme het ontwerp van de An-124, maken em wat langer (veel rompdelen zijn hetzelfde!) en zitten er wat grotere vleugels aan van over de 88 meter... een landingsgestel met 32 wielen maken het af

Owja, de 124 heeft ook een cargo door aan de achterkant, de An-225 heeft die niet, maar wel een bijzondere staart.
en vergeet neit de externe vrachtmodule, voor items die niet in het vrachtruim passen..


Inderdaad typisch russisch, mooi van de lelijkheid, grof, ruw, maar it gets the job done..!!
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 25 november 2004 @ 13:38:05 #18
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23564244
De An-225 is, net zoals veel Russische vliegtuigen, puur functioneel.

De externe vracht waar het toestel oorspronkelijk voor is ontworpen was de Buran, het Russische ruimteveer.



Wegens geldgebrek is dit project echter nooit echt van de grond gekomen.

Leuk detail is trouwens dat de An-225 pas in 2001 het bewijs van luchtwaardigheid heeft gekregen, en ook pas in dat jaar is bijgeschreven in het Russische luchtvaartregister.
Alle vluchten die daarvoor werden uitgevoerd, ook voor het vervoeren van de Buran, waren officieel testvluchten.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  maandag 29 november 2004 @ 09:50:55 #19
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23637925
En hij is alweer weg.

De tijden bleken achteraf niet erg te kloppen.
De An-124 arriveerde om 11:40 op Gilze-Rijen, en vertrok om 15:30 weer richting Kabul.

Dinsdag komt hij weer terug, hij wordt dan voor 8 uur 's ochtends al verwacht.

Het was trouwens de RA-82079 van Volga-Dnepr.


Achter het follow-me busje onderweg naar Runway 28


De An-124 heeft toch nog een verrassend kleine draaicirkel


Gas open en hij is vertrokken.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_23637988
Die 225 zou toch een tijd geleden naar Eindhoven komen???
Maar omdat die vast stond in Roemenie oid. Hebben ze 2 124jes laten komen.

Was wel mooi om te zien hoe die dingen aan komen zeilen .
  maandag 29 november 2004 @ 10:10:49 #21
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_23638198
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:56 schreef blieblie het volgende:
Die 225 zou toch een tijd geleden naar Eindhoven komen???
Maar omdat die vast stond in Roemenie oid. Hebben ze 2 124jes laten komen.

Was wel mooi om te zien hoe die dingen aan komen zeilen .
Niet helemaal juist.

De An-225 zou inderdaad naar Eindhoven komen, maar is uitgeweken naar Keulen omdat hij hier in Nederland aan de ketting zou worden gelegd.

Als hij toch naar Eindhoven zou komen, zou het platform daar langere tijd onbruikbaar zijn.
Kijk maar naar de An-124 die een paar jaar vast stond op Beek.
Met zo'n groot vliegtuig wil je dat niet hebben.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_23638990
zoo vet kijk dan hoe collosaal en vet zo'n plane is
die als je kijkt naar 124 die is al groooot !! hoe zou die 255 dan zijn
Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
pi_23639184
heee zo'n ding heb ik ooit al eens gezien op Maastricht-Aachen airport? Dat vliegtuig mocht toen niet vertrekken omdat er verschillende dingen niet zouden kloppen??

Groot ding anyway , machtig om te zien
pi_23639315
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:57 schreef Snoop_Dogg het volgende:
zoo vet kijk dan hoe collosaal en vet zo'n plane is
die als je kijkt naar 124 die is al groooot !! hoe zou die 255 dan zijn
Niet zo heel veel groter, tis nl in de basis een 124. De 124 is al groter dan een C-5 Galaxy, alleen de An-225 doet er nog een schepje bovenop met 1 extra staartje, 2 extra motoren en een paar metertjes extra aan alle kanten, maar in principe is het gewoon een veranderde 124 (wel nieuw gebouwd) voor dat Buran project, die na de val van de muur nu bij ADB (vroegere Antonov OKB) commercieel vracht mag vliegen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23639316
Imposant gezicht zeg .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')