Goed werk!! Goede openingquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:03 schreef Dezz het volgende:
Zo dat was toch wel een half uurtje werk
Anthony kwam John toch een keer opzoeken en toen vroeg hij toch aan John om terug te komen in de band??quote:Op woensdag 24 november 2004 12:46 schreef IsaacD het volgende:
Mooie openingspost!
[Mierenneukmode]
Maar John werd toch echt door Flea terug bij de band gevraagd en niet door Anthony (uiteraard wel in overleg met de rest van de band)
[/Mierenneukmode]
Dat was toch echt Flea. Het staat geloof ik ook in Anthony's autobiografie.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:49 schreef Dezz het volgende:
[..]
Anthony kwam John toch een keer opzoeken en toen vroeg hij toch aan John om terug te komen in de band??
'quote:Op woensdag 24 november 2004 12:37 schreef thomasss het volgende:
ik ben nu the sphere in the heart of silence aan het luisteren, en het is weer totaal wat anders.. de eerste 6 nummers zijn eigenlijk vrij electronisch, het klinkt wel apart, maar wel goed
Je kan hem alwel downloaden (0,99 cent op msn site) of streamen (0,01 cent op msn site).quote:Op woensdag 24 november 2004 17:37 schreef sankarst het volgende:
[..]
'
Wow, hoe kom je daar nu al aan?? Kan ik de nummers misschien van jou krijgen voordat ik de CD gevonden heb??.
Klopt idd, foutje, vergeef mequote:Op woensdag 24 november 2004 14:53 schreef Gyan het volgende:
[..]
Dat was toch echt Flea. Het staat geloof ik ook in Anthony's autobiografie.
Hoop je. Want Curtains is volgens de officiele site uitgesteld tot 25 januariquote:Op maandag 29 november 2004 19:30 schreef Dezz het volgende:
Ik heb gisteren Curtains en A Sphere in the Heart of Silence besteld, 3 december heb ik ze binnen
Ik zie het nu ook kut zegquote:Op woensdag 1 december 2004 11:01 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Hoop je. Want Curtains is volgens de officiele site uitgesteld tot 25 januari
Hij komt nu echt pas op 25 januari uitquote:
Ik vind het wel lekker klinken ofzich, vooral nummer 2quote:Op zondag 5 december 2004 18:15 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Hij komt nu echt pas op 25 januari uit
Maar ik vind A Sphere eigenlijk geen leuk album. Te electronisch.
Er staan wel wat leuke nummers op. Nr 1 is een van m'n favorieten. Maar My Life is ook super.
Hopelijk wordt Curtains beter.
Smaken verschillen opzich, vooral met dit album merkbaar als je de forums afstruind. Ikzelf vind dit een fantastisch album mijn favoriet van iig de record collection serie tot nu toe.quote:Op maandag 6 december 2004 08:13 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker klinken ofzich, vooral nummer 2
Ik mij dus niet voorstellen dat dit iemands favoriet kan zijn als hij TWTD en IOE heeft geluisterd, maarja zoals je al zei: smaken verschillenquote:Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef Shogo het volgende:
[..]
Smaken verschillen opzich, vooral met dit album merkbaar als je de forums afstruind. Ikzelf vind dit een fantastisch album mijn favoriet van iig de record collection serie tot nu toe.![]()
Ach jah een hoop mensen prijzen het Ataxia album de hemel in. Ik vind er geen bal aan.quote:Op maandag 6 december 2004 17:40 schreef sankarst het volgende:
[..]
Ik mij dus niet voorstellen dat dit iemands favoriet kan zijn als hij TWTD en IOE heeft geluisterd, maarja zoals je al zei: smaken verschillen![]()
Dat vind ik nou ook weer niet, ik vind TWTD en IOF echt wel beterquote:Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef Shogo het volgende:
[..]
Smaken verschillen opzich, vooral met dit album merkbaar als je de forums afstruind. Ikzelf vind dit een fantastisch album mijn favoriet van iig de record collection serie tot nu toe.![]()
Repeating is idd super. Mooiste nummer van de cd.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:56 schreef Dr_Evil het volgende:
TWDT is geweldig, en de nummertjes op de DC EP zijn ook erg goed, vooral Repeating
Ga dan die site bouwen ipv liggen Fok!ken!quote:Op donderdag 9 december 2004 18:42 schreef GF het volgende:
Ik ben al een poos eigenaar van johnfrusciante.nl maar kom er nooit aan toe er iets moois van te maken
Jammer dat ze daar 6 jaar te laat achter komen. Z'n wederopstanding was in 1998 toen hij weer bij de peppers kwamquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:36 schreef sankarst het volgende:
Vandaag (donderdag) stond er in de kunst-bijlage van de Volkskrant een artikel over John Frusciante! Het is een artikel van ongeveer 500 woorden met een foto van John bij Slane Castle erbij. Het artikel gaat vooral over zn 6 solo platen en in het kort een soort biographie. Er staat niks nieuws in, maar ik vond het wel bijzonder om een artikel over hem aan te treffen in de volkskrant. Het artikel heet 'De wederopstanding van John Frusciante' .
Kun je dat artikel niet ff inscannen?quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:36 schreef sankarst het volgende:
Vandaag (donderdag) stond er in de kunst-bijlage van de Volkskrant een artikel over John Frusciante! Het is een artikel van ongeveer 500 woorden met een foto van John bij Slane Castle erbij. Het artikel gaat vooral over zn 6 solo platen en in het kort een soort biographie. Er staat niks nieuws in, maar ik vond het wel bijzonder om een artikel over hem aan te treffen in de volkskrant. Het artikel heet 'De wederopstanding van John Frusciante' .
Het klinkt weer heerlijkquote:Op maandag 10 januari 2005 18:03 schreef sankarst het volgende:
Ja ja het is weer zo ver: Curtains de sampels!!!![]()
En het lijkt er op dat we ook weer een beetje backwardsguitarplaying krijgen!
http://musiclineservice.saturn.de/de/product/093624895923
Om die nummers op internet te zetten is natuurlijk illegaal, maar op sites zoals MSNmusic kun je ze vanaf maandag tegen betaling wel downloaden. btw, wat bedoel je met showerig?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:41 schreef Jspr45 het volgende:
Showerig, Komen die nummers ook op internet te staan?
Stoer doen?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:18 schreef thomasss het volgende:
stoerr doen)
maar dan zal die binnen paar dagen wel inet staan hopelijk
Ja, pcies alsof je zwaar crimineel bent als je die cd op internet zet en 8 jaar cel en TBS krijgtquote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:30 schreef thomasss het volgende:
stoer zijn in de zin van: ik heb de cd al lekker
Dit bericht ging nog over het zware crimineel zijn (om enige reacties te voorkomen)quote:
Dit topic gaat over de muziek van John Frusciante, dus post die onzin maar ergens anders. (klaar, en nu geen onzin meer)quote:Op zondag 23 januari 2005 15:36 schreef Jspr45 het volgende:
[..]
Dit bericht ging nog over het zware crimineel zijn (om enige reacties te voorkomen)
Waarschijnlijk niet, want anders zou sankarst nu die cd niet hebben. Kwil em ook zo graag!!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:09 schreef Dezz het volgende:
Ik lees op het Peppers forum dat Curtains nou alweer is uitgesteld naar ergens in februari, is dit ook zo in Nederland?
Dezz, jongetje toch, ga toch eens wat meer bier drinken in plaats van je tijd verdoen aan de enige echte John Frusciante. Verdoe dan liever je tijd aan Jazz muziek voor SSquote:Op donderdag 13 januari 2005 11:54 schreef Dezz het volgende:
Hebben jullie de poster al gezien op z'n site? Echt gaaf, ik ga die meteen uitprinten in fotokwaliteit![]()
quote:Op maandag 24 januari 2005 00:19 schreef SIWC het volgende:
[..]
Dezz, jongetje toch, ga toch eens wat meer bier drinken in plaats van je tijd verdoen aan de enige echte John Frusciante. Verdoe dan liever je tijd aan Jazz muziek voor SS.
Zo hoor ik het graag, en SS zal daar ongetwijfeld ook blij mee zijn, en denk erom, alles magquote:Op maandag 24 januari 2005 09:07 schreef Dezz het volgende:
[..]
Sorry, ik ga als ik straks thuis kom meteen aan de slag![]()
Tssss, muziek van je favoriete arsties op internet zetten, piraterij!!!quote:Op maandag 24 januari 2005 18:21 schreef Jspr45 het volgende:
Oh People, Ik wordt gek. Astjeblieft, iemand, zet hem ff op internet ik wordt gek. Een maand wachtengekkenhuis die Free Record!
![]()
Idd. Kom steeds weer in dit topic kijken, en het enige wat ik vind is gezeik dat erg weinig met z'n muziek te maken heeft.quote:Op zondag 23 januari 2005 16:12 schreef sankarst het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de muziek van John Frusciante, dus post die onzin maar ergens anders. (klaar, en nu geen onzin meer)
Volledig mee eens!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:07 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Idd. Kom steeds weer in dit topic kijken, en het enige wat ik vind is gezeik dat erg weinig met z'n muziek te maken heeft.
Laten we het hopen. Want er schijnen dit jaar niet zo veel albums uit te komen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 08:53 schreef Dezz het volgende:
[..]
Volledig mee eens!
Ik ben benieuwd of John volgend jaar ofzo een solo tour gaat doen. Dit jaar zie ik dat niet meer gebeuren omdat de Peppers een nieuw album uitbrengen waar naar alle waarschijnlijkheid weer een tour bij zit
John in Paradiso in 2006![]()
John heeft in verschillende interviews gezegd dat hij waarschijnlijk na de nieuwe peppers-tour een propere band gaat samenstellen om mee te gaan touren, en zijn solo muziek te gaan spelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:15 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Want er schijnen dit jaar niet zo veel albums uit te komen.
Curtains komt een dezer dagen uit.
Onzeker is of het 2e album van Ataxia uitkomt.
Wat eigenlijk ook nog een gerucht is gaat over het progressive rock album dat het wilde maken.
Laten hij, Flea en Omar maar een jam cd in elkaar draaien. Dat zou pas mooi zijn.
Maar er komen ook nog wel wat leuke dingen uit dit jaar:
RHCP, Mars Volta cd en concert en misschien wel een peppers concert.
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:16 schreef sankarst het volgende:
John heeft in verschillende interviews gezegd dat hij waarschijnlijk na de nieuwe peppers-tour een propere band gaat samenstellen om mee te gaan touren, en zijn solo muziek te gaan spelen.
Er Wordt mee bedoeld dat hij een progressieve rockband gaat beginnenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:34 schreef Rasing het volgende:
[..]![]()
een propere band! Moeten ze dan eerst in bad, voor ze kunnen gaan spelen?
proper
1. behoorlijk, betamelijk, fatsoenlijk, keurig, voegzaam, welvoeglijk
2. goed, juist, recht
http://www.dictionaries.travlang.com/EnglishDutch/dict.cgi?query=proper&max=50
Joh...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:08 schreef Jspr45 het volgende:
Er Wordt mee bedoeld dat hij een progressieve rockband gaat beginnen![]()
![]()
![]()
Klopt. Hij wil Theodore van de Mars Volta hebben om te drummen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:16 schreef sankarst het volgende:
[..]
John heeft in verschillende interviews gezegd dat hij waarschijnlijk na de nieuwe peppers-tour een propere band gaat samenstellen om mee te gaan touren, en zijn solo muziek te gaan spelen.
En van dat progressive rock album klopt inderdaad ook, ik heb gelezen dat hij al nummers er voor heeft geschreven, maar dat Josh waarschijnlijk niet op dat album te horen zal zijn als drummer omdat zijn stijl en techniek niet binnen het progressive rock valt.
Die cd duurt toch geen paar dagen, nog niet uitgeluisterd?quote:Op maandag 31 januari 2005 12:07 schreef Loserkid het volgende:
Ik heb curtains!
Ik luister nu net het eerste liedje en dat bevalt me prima later als ik alles geluisterd hebt meer
Ik vind dat dit albums zijn die je echt tot je moet laten komen eigenlijkquote:Op donderdag 3 februari 2005 15:05 schreef Dezz het volgende:
[..]
Die cd duurt toch geen paar dagen, nog niet uitgeluisterd?
true true, ik blijf alleen bij mening dat het niet het beste album is. Als ik wil relaxen zet ik liever DC EP, IOE of TWTD op......quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ik vind dat dit albums zijn die je echt tot je moet laten komen eigenlijk
Als ik na de eerste keer luisteren meteen mijn reactie gepost had was die heel anders dan die van nu bv.. dus ik laat het nog ff rustig tot me doordringen en reageer als ik het album echt 'begrijp' weer.
Anders is dit een beetje aan de overdreven kant....quote:Op donderdag 10 februari 2005 02:26 schreef nozem het volgende:
Na een x aantal draaibeurten ben ik het er nog steeds over eens: Dit album is geweldig. Alle albums die hiervoor kwamen (behalve misschien Niandra, maar dat zijn appels en peren) zijn minder dan Curtains. De allesoverheersende melancholie, de ongegeneerde zang (waar je op dit album wel van moet houden) de subtiele arrangementen, de ijzersterke melodielijnen die altijd de juiste snaar raken, de vernuftige overgangen in nummers (met name Anne) , de sombere teksten waaruit (zou ie depressief zijn?) zo'n beetje alle hoop verdwenen lijkt te zijn en die juist daarom door merg en been gaan en niet te vergeten de hoogst originele instrumentele stukken (bijv. het eind van A Name)
Wijlen Elliott Smith had niet misstaan als gast op dit album en dat zegt genoeg over de 'vrolijkheid' ervan. Het is 1 groot meeslepend meesterwerk van een geniale artiest die zichzelf met dit (eigenlijk veel te korte) album overtroffen heeft en zijn eerdere hersenpinsels dermate geperfectioneerd heeft dat ik voor het eerst (moest ik het een rating geven) de volle 5 op 5 toe zou kennen.
Favoriete nummers:
Lever Pulled
Anne
The Real
A Name
Time Tonight
Leap Your Bar
grtz nozem.
Says who? You?quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:36 schreef Jspr45 het volgende:
[..]
Anders is dit een beetje aan de overdreven kant....![]()
Toevallig volg ik hem ook vanaf het begin...quote:Op donderdag 10 februari 2005 16:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Says who? You?
Dit is puur mijn mening, ik volg John al vanaf Niandra en ik vind dit album samen met Niandra en de nummers van de Brown Bunny-soundtrack gewoon het beste.
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:21 schreef sankarst het volgende:
WOW, een videoclip van The past Recedes!
http://rapidshare.de/files/682098/john_frusciante.mov.html
Wat een vette clip, John in zn eigen huis gitaar aan het spelen! Hij heeft trouwens wel een vette flatscreen bij zn bed staan!
Geweldig toch, John met een hit in de Top40, stel je voorquote:Op woensdag 23 februari 2005 23:15 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
![]()
Alleen uhm, een clip betekend meestal een single..? Dat zou jammer zijn..![]()
?quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:15 schreef Jspr45 het volgende:
Hoerenk*ts, dan moet je betalen om hem te zien???
Je kunt toch gewoon op "free" klikken en dan downloaden?quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:15 schreef Jspr45 het volgende:
Hoerenk*ts, dan moet je betalen om hem te zien???
Waarom?quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:15 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Alleen uhm, een clip betekend meestal een single..? Dat zou jammer zijn..![]()
Vetquote:Op maandag 21 maart 2005 14:31 schreef _Flea_ het volgende:
Er gaat het gerucht dat het internet album geremastered gaat worden en uitgebracht wordt.
Hij wil ook weer een Q&A doen met de fans.
En waar iedereen op zit te wachten: hij wil Smile weer in de winkels krijgen.
Dat gebeurt echt niet hoor. Zelfs mtv hier zend het al niet uit dus laat staan tmf dan (en het is vooral geen tmf stijl deze muziek).quote:Op maandag 21 maart 2005 11:04 schreef Jspr45 het volgende:
Commerciele shit, John op TMF (My Worst Nightmare)
Ik snap niet waar je je druk om maakt? Er is nog een grotere kans dat er morgen een grote invasie van buitenaardse wezens is dan dat John ooit op tmf komt... Enigste keer dat je John op tmf zult treffen is misschien in een RHCP clip hoewel die praktisch al nooit te zien zijn op die zender...quote:Op zondag 27 maart 2005 18:18 schreef Jspr45 het volgende:
aanstellerij, van mij? haha TMF, Jezus Christus, kan het nog commercieler? Kmoet zowat huilen als ik ernaar kijk... dat de pop muziek van de dag van vandaag zo achteruit is gegaan!! En dan John op zoon zender, in mijn grootste nachtmerrie echt....!!
maar waarom wil hij Smile weer gaan verkopen, hij had het toch eerst uit de winkels laten halen omdat hij met het verkoop daarvan eigenlijk alleen maar geld voor drugs wou of niet?quote:Op maandag 21 maart 2005 14:31 schreef _Flea_ het volgende:
Er gaat het gerucht dat het internet album geremastered gaat worden en uitgebracht wordt.
Hij wil ook weer een Q&A doen met de fans.
En waar iedereen op zit te wachten: hij wil Smile weer in de winkels krijgen.
Hij heeft er de laatste tijd zelf ook weer naar geluisterd en vind het een mooi en goed album.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:08 schreef Nitro_YE het volgende:
[..]
maar waarom wil hij Smile weer gaan verkopen, hij had het toch eerst uit de winkels laten halen omdat hij met het verkoop daarvan eigenlijk alleen maar geld voor drugs wou of niet?
quote:John would really like the fans to know that he would have loved to
communicate with them more in the last months and also write much more about
his albums for example, but due to the fast turnout of the solo albums there
simply was not time. He is also practising guitar very intensively every
day. However he will do so once he has more time and would "love to do
another Q&A with the fans again, like we did last time, only this time more
focused on the music perhpas and I would especially like to talk with people
about the period of time when I was making this series of solo albums"
AND: Has he got news for you!:
Today John went into the studio with the Peppers to record the new Chilis
album! he was very very enthusiastic about it and could not wait to delve
into it heart & soul (..John Style!)
PLUS: He has plans to make a remeastered version of the internet album +
make his all copies of "Smile from The Streets You Hold" which he has
sitting in a warehouse and make both available to the fans by selling them
directly through the site. "I recently listened to 'Smile' again and really
loved it, it's really a wonderful album and it should be out there, people
should be able to listen to it" A boxed set whith all his solo works
(including those just mentioned) is another idea he has been toying with for
a while and hopes to realize once he has more time. And that's just some of
many ideas! So for now John sends you his love and gratitude for all those
who share his passion for the music.
True True, alhoewel ik al een naar gevoel krijg als ik een clip van RHCP op TMF... Maja inderdaad waar maak ik me druk om.. Laat al die negers maar hun werk doen op TMF.quote:Op zondag 27 maart 2005 19:10 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je je druk om maakt? Er is nog een grotere kans dat er morgen een grote invasie van buitenaardse wezens is dan dat John ooit op tmf komt... Enigste keer dat je John op tmf zult treffen is misschien in een RHCP clip hoewel die praktisch al nooit te zien zijn op die zender...
Nou ik denk dat de meeste van die TMF kereltjes/breezahs de muziek van bv. het Ataxia album echt niet gaaf vinden.quote:Op donderdag 7 april 2005 00:43 schreef Nitro_YE het volgende:
ik kijk toch nooit naar die bagger, bovendien krijg je toch alleen maar flut fans, want die muziek van John is redelijk toegankelijk natuurlijk
Niandra zal ook niet echt aanslaan denk ikquote:Op donderdag 7 april 2005 09:43 schreef Dezz het volgende:
[..]
Nou ik denk dat de meeste van die TMF kereltjes/breezahs de muziek van bv. het Ataxia album echt niet gaaf vinden.
Gelukkig
Gelukkig niet. Moet niets hebben van zulke figuren.quote:Op donderdag 7 april 2005 18:35 schreef Nitro_YE het volgende:
[..]
Niandra zal ook niet echt aanslaan denk ik
Ik noem het snobisme.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:14 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Moet niets hebben van zulke figuren.
Maar goed, waar lullen we over. Het zal nooi gebeuren, dus dit is een zinloze discussie.
ATP?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:54 schreef Jspr45 het volgende:
hoe vet was john bij ATP!!
Indeedquote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:54 schreef Jspr45 het volgende:
hoe vet was john bij ATP!!
Jij vindt Spike leuker zekerquote:
Ready made en 21st century lijkt mij goed nieuws over het peppersalbum.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:37 schreef thomasss het volgende:
[..]
Jij vindt Spike leuker zeker![]()
Nog geen nieuws over nieuwe peppers album?
Leuk, ben meteen aan het downloadenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:40 schreef _Flea_ het volgende:
Met dank aan Sankarst:
Unreleased TROWFTD songs
Klinkt echt te gek, maar dat had ik al wel verwachtquote:Op donderdag 21 juli 2005 10:14 schreef _Flea_ het volgende:
Nights in White Satin
Cover door John, Chad en Glenn.
All tomorows party's voor zover ik weet een festival met chalet inbegrepen in bristol .. Hoe tof de line-up van the mars volta present all tomorows parties is ook echt heel tof ... met tmv, dälek, 400 blows, the locust, acid mother temple, jaga jazzist e.v.a. ... http://www.atpfestival.com/events/line_up.php?event=19quote:
een van de beste....ja die andere albums staan natuurlijk ook allemaal in de top 10quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:40 schreef Ringo het volgende:
Tis een beetje out of the blue, maar ik luister nu al een paar dagen naar Frusciantes "To record only water for ten days" en eigenlijk is dit album een van de beste albums van de afgelopen jaren. Je moet een groot genie zijn om met zulke beperkte middelen zo'n krachtige, persoonlijke sound te scheppen. Elk nummer klinkt alsof het tijdens een koortsdroom uit zijn ingewanden is opgeborreld. Briljant.
JA TROWFTD is na de 6 albums die hij voirg jaar uitbracht nogsteeds mijn favoriet. Maar heb je het internetalbum ook al? Dit zijn demo's voor TROWFTD die het album uiteindelijk niet hebben gehaald. En John heeft die toen gratis op zn site gezet, zodat je ze kan downloaden. Ik denk dat ze nogtsteeds op zijn site staan.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:40 schreef Ringo het volgende:
Tis een beetje out of the blue, maar ik luister nu al een paar dagen naar Frusciantes "To record only water for ten days" en eigenlijk is dit album een van de beste albums van de afgelopen jaren. Je moet een groot genie zijn om met zulke beperkte middelen zo'n krachtige, persoonlijke sound te scheppen. Elk nummer klinkt alsof het tijdens een koortsdroom uit zijn ingewanden is opgeborreld. Briljant.
Klopt, plus nog een stuk of 25 andere demo's en acoustische versies van Shadow-songs. Thx voor de tip dusquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:14 schreef sankarst het volgende:
JA TROWFTD is na de 6 albums die hij voirg jaar uitbracht nogsteeds mijn favoriet. Maar heb je het internetalbum ook al? Dit zijn demo's voor TROWFTD die het album uiteindelijk niet hebben gehaald. En John heeft die toen gratis op zn site gezet, zodat je ze kan downloaden. Ik denk dat ze nogtsteeds op zijn site staan.
Indrukwekkend. Nu begrijp ik wel waarom zijn armen er zo uitzien. Mooi gefilmd, zo bewogen en onscherp. Voegt nog weer wat toe aan de wanhopige sfeer. De muziek helpt ook wel mee...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:18 schreef _Flea_ het volgende:
Mij was het niet bekend, maar er schijnt dus een video te zijn bij het nummer Life's a bath.
Het is opgenomen tijdens John's slechtste periode en om eerlijk te zijn greep het mij persoonlijk heel erg aan. Als je er niet tegen kan hoe hij was in die tijd, kijk het dan niet!
Life's a bath
Inderdaad! Ook zorgt Stuff (http://www.youtube.com/watch?v=Qx7oJ7-Xjpg&search=john%20frusciante%20stuff ) voor een raar gevoel in mijn maag...quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:16 schreef Rasing het volgende:
[..]
Indrukwekkend. Nu begrijp ik wel waarom zijn armen er zo uitzien. Mooi gefilmd, zo bewogen en onscherp. Voegt nog weer wat toe aan de wanhopige sfeer. De muziek helpt ook wel mee...
Amenquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:55 schreef Ringo het volgende:
Een van de meest fascinerende artiesten van de afgelopen 20 jaar. Waar Hendrix of Morrison voortijdig doodgingen, daar heeft Frusciante de hel ternauwernood overleefd en dat hoor je. Ik heb lang niet alles van hem (er is zoveel) maar wat ik heb (en regelmatig beluister) is zó intens en oprecht dat het soms gewoon pijn doet.
Men kent hem nu vooral nog als die rare gitarist van de Peppers, de geflipte ex-junk, maar ik heb zo'n gevoel dat hij de geschiedenis ingaat als een van de allergrootste muzikanten van zijn tijd.
Als je geilt op metaphoren is het inderdaad niet zo veel, maar dat doe ik toevallig niet. Ik heb eerlijk gezegd een pleuris hekel aan (de meeste) poezie.quote:
Soms is YouTubequote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:09 schreef _Flea_ het volgende:
Ik wilde jullie dit instrumentaaltje van John niet onthouden:
http://www.youtube.com/watch?v=MpCWkodL88E&search=john%20frusciante
Waar heb je dit vandaan?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:39 schreef _Flea_ het volgende:
Begin december komt de nieuwe Ataxia cd uit!
Kan niet wachten.quote:Saturday, 07 October 2006
The official German John Frusciante website has now revealed the release date for the second release from the Ataxia session in February 2004. It will be released in Germany on the 1st December 2006.
There are no further information given concerning a possible record title or a cover.
But we can already name the tracklist of an unmastered version:
1. Ethiopian Song
2. The Empty's Response
3. Attention
4. OLA
5. The Soldier
Van zijn haren wist ik... staat hem goed! (lang en kort allebei wel eigenlijk)quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:05 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb 'm ook al in 'bezit' en vind het heel aardig, wel appart, klinken. Vooral Ehtiopian Song en The Empty's Response spreken me wel aan.
Ik zet 'm nog eens op.![]()
Hadden jullie ook al gezien, dat hij z'n haren weer kort heeft?
http://www.laist.com/arch(...)rs_the_roxy_1113.php
Daar staan wat filmpjes en foto's van een secret gig van vorige week.
Omdat ik 'm hier hebquote:Op dinsdag 21 november 2006 19:42 schreef Haunter het volgende:
John = held![]()
![]()
![]()
@Bosbeetle: Ik heb hem nog niet gehoord, ergens link ofzo?
@_Flea_: Hoe weet je dat?![]()
Kheb je een mailtje gestuurd.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:07 schreef _Flea_ het volgende:
michelstel apestaartje gmail puntje com.
Mee eens..quote:Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Kheb je een mailtje gestuurd.
Ben benieuwd, hij mag wel weer eens wat soloalbums uit gaan brengen. Niet dat zijn eerdere werk saai wordt, maar toch
Ik heb je ook even een mailtje gestuurdquote:Op woensdag 22 november 2006 17:07 schreef _Flea_ het volgende:
michelstel apestaartje gmail puntje com.
haha meteen met de 'haar'-updatequote:Op donderdag 23 november 2006 22:23 schreef Haunter het volgende:
[..]
Mee eens..![]()
Ik heb trouwens nog een wallpaper gemaakt over John
Nice!quote:Op donderdag 23 november 2006 22:23 schreef Haunter het volgende:
[..]
Mee eens..![]()
Ik heb trouwens nog een wallpaper gemaakt over John
Same to mequote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:11 schreef nozem het volgende:
Hij zal altijd mijn held blijven. Telkens weer ontdek ik hem...
Ik kan maar niet wennen aan zijn stemgeluid op die 2 platen, het gitaarspel vind ik overigens wel lekker om naar te luisteren. Ik vind het daar gewoon geschreeuw, terwijl ik kippenvel krijg van zijn stem op de platen vanaf SCWPquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:43 schreef SlaggY het volgende:
Smile luister ik ook zelden. Probeer het zo nu en dan weer eens, maar zet 'm na een paar nummers meestal toch weer af.
Niandra Lades, daar in tegen, luister ik heel vaak. Vind ik een van de beste albums (dat heeft wel moeten groeien).
Ik vind DC EP het fijnst..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:52 schreef _Flea_ het volgende:
Niandra blijft het meest briljante. Een album vol emotie.
Ik vind DC EP ook zeker goedquote:
Ik vind alle JF cd's vanaf TROWFT incl. de Ataxia cd's allemaal super goedquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:01 schreef this-is-life het volgende:
[..]
Ik vind DC EP ook zeker goed
Curtains vind ik ook een mooi album na het wat meer geluisterd te hebben![]()
Niandra LaDes is juist zo mooiquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:09 schreef Haunter het volgende:
Ik luister echt al z'n soloalbums door elkaar (behalve NLAUJAT en SFTSYH), heerlijk!
Welke stijl? Vorig jaar las ik berichten over opvolgers Curtains en A Sphere in the Heart of Silence tenminste...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 08:42 schreef _Flea_ het volgende:
Er komt dit jaar nog een solo release van John.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:28 schreef Haunter het volgende:
Ik hoop dat we binnenkort nieuw solomateriaal kunnen verwachten van John![]()
Nog 12 dagen.quote:ATAXIA - AUTOMATIC WRITING II 5.29.2007
The word ‘Ataxia’ is Greek for ‘disorder’. We were unaware at the time that it also has a meaning in English which is: total or partial inability to coordinate voluntary bodily movements, as in walking. In keeping with our names’ Greek meaning (quite unintentionally), the sections of our songs never had an arranged order. All our songs’ foundations are the bass which always plays one part throughout. The drums and guitar move about and generally use the vocal as their guide. The vocals and words were written, but the order the vocal sections occurred in, and how long the spaces between were, was different every time. So we would all stay on our toes to stay together for dynamics, changes in groove, switches to new sections, etc.
We played two shows and recorded two records. The first record was released in August 2004. It was named after the surrealist activity called Automatic Writing. That was where people like Andre Breton and Max Ernst would write words in the form of sentences and paragraphs, but with absolutely no conscious attempt at meaning. They would observe the structure of their subconscious and it’s peculiar methods of organization (or the lack thereof) this way. And if there is one sure answer I can give to the question, “How did you write and record two albums in a week and a half?”, it is that we gave absolutely no thought to what we were doing, whatsoever.
This music is unblemished by any expectations of a specific result, on our part. The three of us simply got together to hear what music had to say that week. We had fun together and this is the record of that fun.
- John Frusciante
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=3981059
Ataxia heb ik ondertussen al maanden, ik bedoel ECHT solowerk.. dus onder de naam "John Frusciante"quote:
Als de peppers tour is afgelopen zal hij wel weer beginnnen met solowerk uit te brengen, net zoals in 2004.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:28 schreef Haunter het volgende:
Ik hoop dat we binnenkort nieuw solomateriaal kunnen verwachten van John![]()
Zijn mixer-engineer Ryan Hewitt bevestigde dat er sowiezo een soloplaat dit jaar nog uitkomtquote:Op zondag 3 juni 2007 20:51 schreef LennartCM het volgende:
[..]
Als de peppers tour is afgelopen zal hij wel weer beginnnen met solowerk uit te brengen, net zoals in 2004.
En de tour duurt nog tot het einde van de zomer dacht ik, dus in 2008 kunnen we misschien weer zo'n release explosie verwachten.![]()
Als dat eens zou gebeuren zou ik spontaan een orgasme krijgen...quote:Op maandag 4 juni 2007 01:23 schreef thettes het volgende:
Hij moet eens solo gaan touren in kleinere zaaltjes zoals paradiso... net als een paar jaar terug.
Dat zou een droom zijn die uitkomt.quote:Op maandag 4 juni 2007 01:23 schreef thettes het volgende:
Hij moet eens solo gaan touren in kleinere zaaltjes zoals paradiso... net als een paar jaar terug.
Zeker! Van mij mag meteen na 24 Juni de peppers verlaten en zich compleet richten op zijn solocarrière incl. tourquote:
Klinkt erg goed!quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:51 schreef Doc het volgende:
Tip: Martyn Lenoble
http://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=49134033
Is wel iets voor liefhebbers van John Frusciante (ML zit in diezelfde scene in LA)
Erg jaloersquote:Op maandag 4 juni 2007 11:11 schreef SlaggY het volgende:
Deze is ook wel leuk, cool om te zien dat ie even naar buiten komt om zn fans aan te spreken. Jammer dat die ene gast zo betweterig overkomt (over die gitaren van 'm): http://www.youtube.com/watch?v=dhiy1xFc9Lo&NR=1
Ik wist tquote:
Begin gewoon met Shadows collide with people.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:09 schreef Rasing het volgende:
Ik wil eens gaan beginnen met de albums uit 2004. Maar om ze nu alle 5 tegelijk te gaan luisteren is ook weer zo veel werkIk heb nog zo veel wat ik vind dat ik moet luisteren.
Kan iemand de hoogtepunten van de 5 cd's op een rijtje zetten, zodat ik een uurtje Frusciante kan compileren?
Ik ben begonnen met de hele DC EP, erg mooie nummers! (Zijn er maar een paar ook)quote:Op maandag 11 juni 2007 12:09 schreef Rasing het volgende:
Ik wil eens gaan beginnen met de albums uit 2004. Maar om ze nu alle 5 tegelijk te gaan luisteren is ook weer zo veel werkIk heb nog zo veel wat ik vind dat ik moet luisteren.
Kan iemand de hoogtepunten van de 5 cd's op een rijtje zetten, zodat ik een uurtje Frusciante kan compileren?
idd dit is het beste album om mee te beginnen!quote:Op maandag 11 juni 2007 12:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Begin gewoon met Shadows collide with people.
Ik zit ook altijd als het ware te "iene-miene-mutten" welke cd ik ga luisterenquote:Op maandag 11 juni 2007 15:35 schreef Ringo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Curtains af en toe wel heel wee vind klinken. Maar dat kan aan mijn bui liggen.
quote:he said it would still "be a raw sounding record" (or something like that) but he's going to add all the knowledge he came up with while recording S.A., so I guess we have to expect a better-produced record then the RC ones (as Shadows was)
Nou komt dat ook maar van een ander forum, dus een echte bron heb ik niet.quote:Yes that's true, he said he wanted "to retain the raw sound but at the same time do a lot of production".
Net als Shadows Collide dusquote:Op maandag 11 juni 2007 15:57 schreef SlaggY het volgende:
Ben heel benieuwd naar het nieuwe album omdat het, in tegenstelling tot al het vorige, minder 'rauw' (of hoe noem je dat?) gaat klinken. Ik dacht in ieder geval dat ik dat ergens had gelezen. Meer instrumenten, meer productie, etc.. Kan niet wachten.
Wie gaat er hier trouwens naar het concert van de RHCP, de 24ste?
Damn, ik ben beniewd naar wat ie te vertellen heeft over z´n nieuwe opnames. Hoop dat er snel scans online staan.quote:Tape Op independent magazine will have a John feature in their September/October issue, the scans of which are not on their website yet.
I reckon the article would be very interesting to read, as it contains information on John’s next solo album where Flea and Josh Klinghoffer will also be featured; and Ryan Hewitt is being interviewed as well. Also, someone from the Tape Op community quotted that John is actually making a reference to a back issue of the magazine.
Does anyone here have a subscription to that magazine? It’s an independent one and the subscriptions are free, but available to people who record music only.
Heart Gently Weeps heettie? Zo ja, niet zo speciaal idd.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:47 schreef SlaggY het volgende:
Het nummer van de Wu Tang Clan waar John op meespeeld is te beluisteren op www.loud.com (moet je eerst ff reggen). Ik vind het niet veel speciaals.
Ondertussen nogsteeds niks gezien van dat interview.
Ik denk dat je daar naar kan fluiten jaquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:16 schreef ralfseltje het volgende:
Ik hoop dat ie weer een beetje teruggaat naar zijn Niandra LaDes periode, maar dat is valse hoop denk ik
Niet nodig, artikel staat hier alquote:Op woensdag 28 november 2007 15:49 schreef Robzilla het volgende:
Ik heb die Tape-Op, maar geen scanner
Dat dus.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:51 schreef Edwinuss het volgende:
Ik kan niet wachten op nieuw werk van Frusciante!
Hij is echt de beste artiest die er is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |