abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:08:45 #101
111280 Jspr45
4th Dimension
pi_24743083
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:34 schreef Rasing het volgende:

[..]

een propere band! Moeten ze dan eerst in bad, voor ze kunnen gaan spelen?

proper
1. behoorlijk, betamelijk, fatsoenlijk, keurig, voegzaam, welvoeglijk
2. goed, juist, recht
http://www.dictionaries.travlang.com/EnglishDutch/dict.cgi?query=proper&max=50
Er Wordt mee bedoeld dat hij een progressieve rockband gaat beginnen
Play These Heavens One More Time...
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:37:10 #102
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_24743490
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:08 schreef Jspr45 het volgende:
Er Wordt mee bedoeld dat hij een progressieve rockband gaat beginnen
Joh...

ik bedoelde dat 'a proper band' niet naar het NL mag worden vertaald als 'een propere band'

Wat JF nou maakt, is dat dan ook progressieve rock? Dat is toch van die Genesis-bombast?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:33:14 #103
111280 Jspr45
4th Dimension
pi_24744358
Wat John nu maakt valt nergens onder, HET IS UNIEK!
pi_24746442
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:16 schreef sankarst het volgende:

[..]

John heeft in verschillende interviews gezegd dat hij waarschijnlijk na de nieuwe peppers-tour een propere band gaat samenstellen om mee te gaan touren, en zijn solo muziek te gaan spelen.

En van dat progressive rock album klopt inderdaad ook, ik heb gelezen dat hij al nummers er voor heeft geschreven, maar dat Josh waarschijnlijk niet op dat album te horen zal zijn als drummer omdat zijn stijl en techniek niet binnen het progressive rock valt.
Klopt. Hij wil Theodore van de Mars Volta hebben om te drummen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 20:23:13 #105
111280 Jspr45
4th Dimension
pi_24747273
Best Jammer ik vond josh eigenlijk een vet goeie drummer, als je filmpjes ziet van die preformance shows lijkt ie net de drummer van the muppets! geweldig hoe die erachter zit!
pi_24762368
Ik ben nu Curtains voor de 1e keer aan het beluisteren. Wat een geweldig mooie muziek is dit zeg. Misschien wel het beste wat de heer Frusciante ooit heeft gemaakt.

Bij allmusic.com vinden ze dat ook trouwens, vierenhalve ster voor Curtains en daarmee het best beoordeelde van zijn solo-albums.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 26 januari 2005 @ 17:03:45 #107
91306 GF
Kingwood
pi_24762403
Ik heb hem ook net zitten luisteren. Anne is 1 van m'n favorieten tot nu toe
Unspoken words were understood
pi_24763050
Geniale nummers, echt een cd om lekker bij te relaxen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24763080
Vanavond meteen oefenen
pi_24781442
Ik heb de cd binnen! Hij was al binnen bij de Music Store
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24789648
Heb de CD vanavond binnengehaald (en zal 'm volgende week even kopen, anders is m'n record collection niet compleet ) en er springen een paar nummertjes uit voor me (The Past Recedes, Anne, Time Tonight, Hope)

Valt me op dat het qua tijd een korte cd is.. Maar dit is wéér zo'n plaat die beter wordt naarmate je 'm vaker hoort
Victory is mine!!
pi_24793521
ik ga vandaag of morgen maar eens kijken of ie al in de winkel is.
pi_24793564
Het afsluitende nummer 'Leap Your Bar' vind ik ook echt geweldig! Volgens mij sluit John iedere cd expres af met een pianonummer
pi_24806135
En toch vind ik dat My Life van A Sphere op Curtains had moeten komen.

Zit in dezelfde stijl als Curtains.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:07:16 #115
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_24848353
Ik heb curtains!
Ik luister nu net het eerste liedje en dat bevalt me prima later als ik alles geluisterd hebt meer
pi_24903185
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:07 schreef Loserkid het volgende:
Ik heb curtains!
Ik luister nu net het eerste liedje en dat bevalt me prima later als ik alles geluisterd hebt meer
Die cd duurt toch geen paar dagen, nog niet uitgeluisterd?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:15:46 #117
111280 Jspr45
4th Dimension
pi_24936056
Ik heb curtains nu een paar keer beluisterd, ent is niet wat ik ervan had verwacht. Ik vind IOE, TWTD, DC EP denk ik beter. This een beetje droevig album: net of ie morgen voor een trein wilt gaan springen. Uiteraard vind ik het backwards guitar spel wir heerlijk klinken!!! En ik kraak bij deze het album niet af. Tblijft een supershowerig albumpje. Alle 6 de albums hebben zo iets wat me heel erg aantrekt. Ik zie de serie ook meer als geheel, gewoon the record collection van frusciante.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 20:27:49 #118
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_24942366
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 15:05 schreef Dezz het volgende:

[..]

Die cd duurt toch geen paar dagen, nog niet uitgeluisterd?
Ik vind dat dit albums zijn die je echt tot je moet laten komen eigenlijk
Als ik na de eerste keer luisteren meteen mijn reactie gepost had was die heel anders dan die van nu bv.. dus ik laat het nog ff rustig tot me doordringen en reageer als ik het album echt 'begrijp' weer.
  zondag 6 februari 2005 @ 17:05:35 #119
111280 Jspr45
4th Dimension
pi_24955616
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Ik vind dat dit albums zijn die je echt tot je moet laten komen eigenlijk
Als ik na de eerste keer luisteren meteen mijn reactie gepost had was die heel anders dan die van nu bv.. dus ik laat het nog ff rustig tot me doordringen en reageer als ik het album echt 'begrijp' weer.
true true, ik blijf alleen bij mening dat het niet het beste album is. Als ik wil relaxen zet ik liever DC EP, IOE of TWTD op......
pi_25017583
Na een x aantal draaibeurten ben ik het er nog steeds over eens: Dit album is geweldig. Alle albums die hiervoor kwamen (behalve misschien Niandra, maar dat zijn appels en peren) zijn minder dan Curtains. De allesoverheersende melancholie, de ongegeneerde zang (waar je op dit album wel van moet houden) de subtiele arrangementen, de ijzersterke melodielijnen die altijd de juiste snaar raken, de vernuftige overgangen in nummers (met name Anne) , de sombere teksten waaruit (zou ie depressief zijn?) zo'n beetje alle hoop verdwenen lijkt te zijn en die juist daarom door merg en been gaan en niet te vergeten de hoogst originele instrumentele stukken (bijv. het eind van A Name)
Wijlen Elliott Smith had niet misstaan als gast op dit album en dat zegt genoeg over de 'vrolijkheid' ervan. Het is 1 groot meeslepend meesterwerk van een geniale artiest die zichzelf met dit (eigenlijk veel te korte) album overtroffen heeft en zijn eerdere hersenpinsels dermate geperfectioneerd heeft dat ik voor het eerst (moest ik het een rating geven) de volle 5 op 5 toe zou kennen.

Favoriete nummers:

Lever Pulled
Anne
The Real
A Name
Time Tonight
Leap Your Bar

grtz nozem.
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:36:34 #121
111280 Jspr45
4th Dimension
pi_25023591
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 02:26 schreef nozem het volgende:
Na een x aantal draaibeurten ben ik het er nog steeds over eens: Dit album is geweldig. Alle albums die hiervoor kwamen (behalve misschien Niandra, maar dat zijn appels en peren) zijn minder dan Curtains. De allesoverheersende melancholie, de ongegeneerde zang (waar je op dit album wel van moet houden) de subtiele arrangementen, de ijzersterke melodielijnen die altijd de juiste snaar raken, de vernuftige overgangen in nummers (met name Anne) , de sombere teksten waaruit (zou ie depressief zijn?) zo'n beetje alle hoop verdwenen lijkt te zijn en die juist daarom door merg en been gaan en niet te vergeten de hoogst originele instrumentele stukken (bijv. het eind van A Name)
Wijlen Elliott Smith had niet misstaan als gast op dit album en dat zegt genoeg over de 'vrolijkheid' ervan. Het is 1 groot meeslepend meesterwerk van een geniale artiest die zichzelf met dit (eigenlijk veel te korte) album overtroffen heeft en zijn eerdere hersenpinsels dermate geperfectioneerd heeft dat ik voor het eerst (moest ik het een rating geven) de volle 5 op 5 toe zou kennen.

Favoriete nummers:

Lever Pulled
Anne
The Real
A Name
Time Tonight
Leap Your Bar

grtz nozem.
Anders is dit een beetje aan de overdreven kant....
pi_25024744
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:36 schreef Jspr45 het volgende:

[..]

Anders is dit een beetje aan de overdreven kant....
Says who? You?

Dit is puur mijn mening, ik volg John al vanaf Niandra en ik vind dit album samen met Niandra en de nummers van de Brown Bunny-soundtrack gewoon het beste.
  donderdag 10 februari 2005 @ 16:29:07 #123
111280 Jspr45
4th Dimension
pi_25024963
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 16:07 schreef nozem het volgende:

[..]

Says who? You?

Dit is puur mijn mening, ik volg John al vanaf Niandra en ik vind dit album samen met Niandra en de nummers van de Brown Bunny-soundtrack gewoon het beste.
Toevallig volg ik hem ook vanaf het begin... , maar tuurlijk ik respecteer je mening ook. Smaken verschillen. Maark vond het voor mij beetje overdreven maart blijft natuurlijk jouw mening!
pi_25215516
WOW, een videoclip van The past Recedes!

http://rapidshare.de/files/682098/john_frusciante.mov.html

Wat een vette clip, John in zn eigen huis gitaar aan het spelen! Hij heeft trouwens wel een vette flatscreen bij zn bed staan!
pi_25223253
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:21 schreef sankarst het volgende:
WOW, een videoclip van The past Recedes!

http://rapidshare.de/files/682098/john_frusciante.mov.html

Wat een vette clip, John in zn eigen huis gitaar aan het spelen! Hij heeft trouwens wel een vette flatscreen bij zn bed staan!

Alleen uhm, een clip betekend meestal een single..? Dat zou jammer zijn..
Victory is mine!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')