18:40, jij was eerder.quote:Op maandag 8 november 2004 18:45 schreef Showtime het volgende:
Jammer dat Spidey er ook eentje heeft gestart, twee leuke ops alleen zal er eentje moeten sluiten.
jij hebt er ook aandacht aan besteedtquote:Op maandag 8 november 2004 18:45 schreef Showtime het volgende:
Jammer dat Spidey er ook eentje heeft gestart, twee leuke ops alleen zal er eentje moeten sluiten.
Kort maar krachtig, zocht even een leuk actieplaatje op google. Een plaatje van een echte goalgetter die uit elke mogelijke positie kan scoren. Want dat is zeker typerend voor Ruud. Waar een ander zou denken dat er geen mogelijkheid tot scoren is geeft Ruud zich er voor 100% ervoor en dat is voor mij typerend voor een topspits.quote:Op maandag 8 november 2004 18:50 schreef Spideyman het volgende:
jij hebt er ook aandacht aan besteedt
kun je wel zeggen denk ik. hij zit in ieder geval in het groepje Montella, Sjevtsjenko, Adriano, Eto'o, Torres, Henry en Makaay, spitsen die momenteel wedstrijden voor hun club beslissen.quote:Op maandag 8 november 2004 19:05 schreef Dos37 het volgende:
Gooit hier direct even een stelling neer beste spits van dit moment?
quote:Wenger beschuldigd na aanval tegen 'Van'
8/11/2004 23:34
De Engelse voetbalbond FA heeft Arsenal-manager Arsène Wenger in staat van beschuldiging gesteld naar aanleiding van zijn verbale aanval op Ruud van Nistelrooy.
'We weten allemaal hoe Van Nistelrooy zich gedraagt', aldus de Fransoos. 'Het enige wat hij kan is mensen bedriegen. Dat weten we allemaal.'
Wenger kwam tot zijn aanval na afloop van de topper Manchester United-Arsenal (2-0) op 24 oktober jongstleden. Van Nistelrooy bracht zijn ploeg daarin uit een strafschop aan de leiding, maar deelde bovendien een doodschop uit aan Arsenal-verdediger Cole. Daarvoor werd hij, naar aanleiding van tv-beelden, drie wedstrijden geschorst.
Wenger was bovendien meer dan kritisch geweest over scheidsrechter Mike Riley, die een schwalbe van Wayne Rooney honoreerde met een strafschop. De uitspraken van Wenger, alsmede een incident in de spelerstunnel, waarbij ManU-manager Alex Ferguson met etenswaar zou zijn bekogeld door een Arsenal-speler, werden door de FA onderzocht.
Wenger heeft tot 18 november de tijd gekregen om tegen de beschuldiging in verweer te komen.
Ik vind het ook een vreselijk irritant mannetje bahquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:55 schreef Showtime het volgende:
Ik denk dat Derksen het gisteren bij Voetbal Insite goed verwoordde. Wegner kan een rustige en sympathieke man zijn. Maar wanneer hij verliest dan komt het aard van het beestje weer naar boven.
Deze spitsen zijn op het moment idd een trapje beter, al weet ik het van Eto'o en Adriano nog niet zekerop lange termijn; die moeten hun huidige niveau nog wat langer vasthouden. Makaay is trouwens ook beter dan RvN.quote:Op maandag 8 november 2004 19:27 schreef methodmich het volgende:
Niet de beste spits, wel één van de beste en mogelijk de beste afmaker, vind ik.
Shevchenko, Henry, Eto'o, Adriano, Trezeguet en Totti (hoewel niet echt een spits) vind ik momenteel nog iets beter.
Nee ik vin RvN beter op dit moment zeker de beste spits van Nederlandquote:Op dinsdag 9 november 2004 12:07 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Deze spitsen zijn op het moment idd een trapje beter, al weet ik het van Eto'o en Adriano nog niet zekerop lange termijn; die moeten hun huidige niveau nog wat langer vasthouden. Makaay is trouwens ook beter dan RvN.
Why?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:16 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Nee ik vin RvN beter op dit moment zeker de beste spits van Nederland
Makaay is een beetje uit vorm en heeft niet het type spel om echt veel te scoren (althans niet bij Bayern of oranje) en een tweede Kluivert qua techniek is hij ook niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:28 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Why?
Dat Makaay een beetje uit vorm is, doet niets af aan zijn kwalteiten lijkt mij. Hij heeft idd niet de techniek van Kluivert (maar dat zijn er ook niet zoveel), maar dat heeft RvN ook niet. Dat hij niet veel scoort in onzin, in Oranje heeft hij nooit een eerlijke kans gehad en bij Bayern heeft hij een zeer hoog rendement; van de sporadische kansen die hij krijgt, scoort hij een hoog percentage. Dus deze argumenten zie ik niet helemaal.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Makaay is een beetje uit vorm en heeft niet het type spel om echt veel te scoren (althans niet bij Bayern of oranje) en een tweede Kluivert qua techniek is hij ook niet.
Ik denk dat Makaay zelfs een betere afmaker is van RvN, zeker als je ziet hoeveel minder kansen hij krijgt dan RvN. Voetballend is hij ook een tikkeltje beter dan Ruud, Makaay kan met een actie een wedstrijd openbreken. Ook kan hij met een schot van buiten de 16 scoren.quote:Blijft een lastige discussie natuurlijk en ik vind Makaay wel een zeer goede spits omdat hij simpelweg bij iedere club waar hij speelt, de eerste spits is en redelijk scoort, nooit verzaakt en erg koeltjes is
Yepquote:Vind jij dat Makaay moet spelen bij Oranje ipv van Nistelrooij?
quote:Op woensdag 10 november 2004 14:48 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat Makaay een beetje uit vorm is, doet niets af aan zijn kwalteiten lijkt mij. Hij heeft idd niet de techniek van Kluivert (maar dat zijn er ook niet zoveel), maar dat heeft RvN ook niet. Dat hij niet veel scoort in onzin, in Oranje heeft hij nooit een eerlijke kans gehad en bij Bayern heeft hij een zeer hoog rendement; van de sporadische kansen die hij krijgt, scoort hij een hoog percentage. Dus deze argumenten zie ik niet helemaal.
[..]
Ik denk dat Makaay zelfs een betere afmaker is van RvN, zeker als je ziet hoeveel minder kansen hij krijgt dan RvN. Voetballend is hij ook een tikkeltje beter dan Ruud, Makaay kan met een actie een wedstrijd openbreken. Ook kan hij met een schot van buiten de 16 scoren.
[..]
Yep
eens, zet een willekeurige serie goals van makaay naast die van ruud en zie de verschillenquote:Op woensdag 10 november 2004 14:48 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat Makaay een beetje uit vorm is, doet niets af aan zijn kwalteiten lijkt mij. Hij heeft idd niet de techniek van Kluivert (maar dat zijn er ook niet zoveel), maar dat heeft RvN ook niet. Dat hij niet veel scoort in onzin, in Oranje heeft hij nooit een eerlijke kans gehad en bij Bayern heeft hij een zeer hoog rendement; van de sporadische kansen die hij krijgt, scoort hij een hoog percentage. Dus deze argumenten zie ik niet helemaal.
[..]
Ik denk dat Makaay zelfs een betere afmaker is van RvN, zeker als je ziet hoeveel minder kansen hij krijgt dan RvN. Voetballend is hij ook een tikkeltje beter dan Ruud, Makaay kan met een actie een wedstrijd openbreken. Ook kan hij met een schot van buiten de 16 scoren.
[..]
Yep
Na Raul de hoogstgenoteerde speler die nog actief is in deze lijst, en na Gerd Muller de speler met het hoogste gemiddelde (en daarnaast ook nog het minst aantal wedstrijden nodig had van allemaal). Grote klasse.quote:De cijfers zijn de doelpunten, aantal wedstrijden en het gemiddelde.
1. Gerd Müller (Dui) Bayern München 67 74 0.91
2. Eusebio (Por) Benfica 57 76 0.75
3. Jupp Heynckes (Dui) Hannover 96, Gladbach 51 64 0.80
4. Alfredo Di Stefano (Arg/Spa) Real Madrid, Español 49 64 0.77
Raúl (Spa)* Real Madrid 49 92 0.53
6. Carlos Santillana (Spa) Real Madrid 47 87 0.54
7. Ruud van Nistelrooy* PSV, Manchester United 45 52 0.87
Henrik Larsson (Zwe)* Feyenoord, Celtic, Barça 45 81 0.56
9. Allan Simonsen (Den) Vejle, Gladbach, Barça 43 69 0.62
Andrei Sjevtsjenko (Oek)* Dynamo Kiev, AC Milan 43 78 0.55
11. Filippo Inzaghi (Ita)* Parma, Juventus, AC Milan 41 69 0.59
Thierry Henry (Fra)* AS Monaco, Arsenal 41 87 0.47
13. Ulf Kirsten (Dui) Dyn. Dresden, Leverkusen 40 75 0.53
14. Ferenc Bene (Hon) Ujpesti Dozsa 39 69 0.57
Alessandro Altobelli (Ita) Internazionale, Juventus 39 77 0.51
Patrick Kluivert* Ajax, Barcelona, AC Milan 39 85 0.46
Karl-Heinz Rummenigge (Dui) Bayern, Inter, Servette 39 91 0.43
Spelers met een * zijn nog actief
Raoul scoort niet alleen hij kan ook voetballen.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:08 schreef zjroentje het volgende:
En weer trefzeker gisteravond in de CL.
Wat cijfers van de VI.
[..]
Na Raul de hoogstgenoteerde speler die nog actief is in deze lijst, en na Gerd Muller de speler met het hoogste gemiddelde (en daarnaast ook nog het minst aantal wedstrijden nodig had van allemaal). Grote klasse.![]()
Dat hebben we gezien ja tijdens Barca - Real.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Raoul scoort niet alleen hij kan ook voetballen.
Ruud is natuurlijk beter dan Raoulquote:Op woensdag 24 november 2004 14:29 schreef Skwish het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien ja tijdens Barca - Real.![]()
Beiden totaal verschillende spelers, ze staan alleen op dezelfde positie in het elftal.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ruud is natuurlijk beter dan Raoul![]()
Raul zwerft ook meer over het veld, om zodoende Ronaldo, Figo en evt Morientes in scoringspositie te brengen waar ik het gevoel heb dat Ruud echt de nr 1 spits bij Man U is en de aanval op hem afgestemd wordt en zich daarom vrijwel nooit op eigen helft bevindt.quote:Op woensdag 24 november 2004 15:13 schreef Chadi het volgende:
Raoul is een echte voetballer hoor en die kan je inderdaad niet vergelijken met Ruud omdat Ruud een intikker is en dat zijn kwaliteit is.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:15 schreef cultheld het volgende:
Die wil pleiten bij Manchester United. Ik zeg: Naar Eindhoven er mee.
En wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:15 schreef cultheld het volgende:
Die wil pleiten bij Manchester United. Ik zeg: Naar Eindhoven er mee.
Steef.quote:
quote:AMSTERDAM - Ruud van Nistelrooy vertrekt bij Manchester United. Dat heeft zijn broer Ron zondag gezegd tegen supporters van de Engelse club, meldt de Engelse krant The Sun woensdag.
Bekijk video: Modem/ Breedband
Volgens de krant heeft Ron zondag voor de met 2-0 gewonnen competitiewedstrijd van Manchester tegen Newcastle United het vertrek van de aanvaller bekendgemaakt in een pub. Op de vraag van een supporter of Ruud de club verlaat, antwoordde Ron dat zijn broer helaas geen toekomst meer heeft op Old Trafford.
In het verleden ontkende Ron altijd alle geruchten over een mogelijke transfer van 'Van The Man'. De Brabander is vaak gezien onder Manchester United-aanhangers en houdt zich weinig op in de viploges van de club. Zijn 29-jarige broer zit de laatste weken veelal op de reservebank en zou in onmin leven met trainer Alex Ferguson.
Clubs als AC Milan, AS Roma en Tottenham Hotspur zijn erin geïnteresseerd de voormalige spits van PSV volgend seizoen in te lijven. Volgens The Sun doet Tottenham binnenkort een bod van zeven miljoen pond (10,2 miljoen euro) op Van Nistelrooy.
Investeerders die zijn commerciële marketingwaarde kunnen waarderen? Ik noem een Nike of Philips.... Bovendien is hij financieel al lang onafhankelijk en heeft hij hart voor de club.quote:
Mwah, voor een bankzitter.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:40 schreef Suijk het volgende:
10 miljoen is ook niet veel...
Wat een varken. Maarja RvN is nog niet zo erg zolang ie Rooney de deur nog niet uitwerkt zoek ik hem nog niet op.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ferguson maakt weer een clubicoon kapot. Doet ie toch goed hoor.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Kan ie beter naar FC'ke komen.
quote:zometeen komt er nieuws over Ruud. Foto stond al op VI.nl/
niks nieuws dusquote:Van nog wel The Man in het Premiership
21/3/2006 11:45
En weer zat Ruud van Nistelrooy op de bank. Voor het vierde opeenvolgende duel liet Alex Ferguson afgelopen zaterdag zijn topscorer buiten de basis. En dat terwijl er geen enkele spits in het Premiership is, die zo snel scoort als Van The Man.
Zaterdag moest Van Nistelrooy negentig minuten toekijken en de Brabander zag concurrent Louis Saha ook nog eens twee keer scoren tegen West Bromwich Albion. 'Ik denk dat Louis' goals en optreden zijn basisplaats hebben gerechtvaardigd', prees Ferguson de Franse aanvaller.
Topscorers Man U (min+goals)
Van Nistelrooy 110 (19 goals)
Saha 143 (5)
Cristiano Ronaldo 198 (8)
Rooney 204 (12)
'Ik denk dat Louis in grote vorm verkeert en op dit moment is het gewoon pech voor Ruud. Maar zijn beurt komt nog wel. Hij maakt gewoon deel uit van onze selectie. Hij heeft een contract voor lange tijd en daar zijn we blij mee. Ruud heeft tot nu toe geduld gehad en nog nooit geklaagd.'
Gezien de zeges die Man United boekte met Van Nistelrooy op de bank heeft Ferguson gelijk, alhoewel andere statistieken in het voordeel van de Nederlander wijzen. Met negentien goals is hij nog altijd topscorer in het Premiership, al moet hij die eer delen met Thierry Henry.
Bovendien neemt Van Nistelrooy de koppositie in als wordt gekeken naar hoeveel minuten de topscorers nodig hebben om een doelpunt te scoren. Gemiddeld heeft hij 110 minuten nodig voor een goal. Dat zijn er drie minder dan Henry en 33 minder dan Saha. Overigens nemen nog twee Nederlanders een hoge positie in: Jerrel Hasselbaink is vijfde en Collins John zesde.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:15 schreef the_hunter het volgende:
Tenminste als de bondscoach consequent is.
Verschil Saha en v Nistelrooy:quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:17 schreef sampoo het volgende:
[..]
Man U stond twee straatlengtes achter op Chelsea. Dat is de laatste tijd iets minder geworden.
De Volkskrant.quote:Van icoon tot reserve: de waarde van Van Nistelrooij daalt
Van onze correspondent Peter de Waard
MANCHESTER - In de winkel van Manchester United is het shirt met nummer tien niet meer het populairst en de mascotte is in prijs verlaagd. International Ruud van Nistelrooij is op Old Trafford op de tweede rang beland. ‘Van Nistelrooij heeft klasse. En klasse raak je niet kwijt.’
De mooiste samenzweringstheorie op Old Trafford: Alex Ferguson spaart zijn spits Ruud van Nistelrooij voor het volgende seizoen. Nu er voor de zomer weinig meer te winnen valt, geeft hij hem rust, in de hoop dat Van Nistelrooij na het WK als een scherpe en hongerige spits terugkeert in Manchester en de club volgend seizoen weer een serieuze gooi naar de titel kan doen.
Hopelijk heeft Ruud van Nistelrooij dit ook aan Marco van Basten kunnen uitleggen. Met hem voerde hij afgelopen week een telefoongesprek. Gistermiddag begon de Nederlander voor de vijfde achtereenvolgende keer op de bank, ditmaal tegen Birmingham City. En net als de andere vier keer vertrok hij geen spier en zei hij geen onvertogen woord.
Brian Mulholland, jarenlang trouw supporter van Manchester, gelooft de samenzweringstheorie niet. ‘Er valt nog wel degelijk iets voor Manchester United te winnen, zoals een tweede plaats in de competitie’, zo zegt hij zondagmiddag vlak voor de wedstrijd tegen Birmingham in de pub Trafford tegenover het stadion. ‘En daarnaast zal geen coach het zelfvertrouwen van zijn topspelers ondermijnen door ze reserve te zetten.’
De zaak Van Nistelrooij komt hem heel bekend voor. ‘Het is net zoals de zaak Yorke, Stam, Beckham of Keane. Eerst is er een kleine onenigheid met Ferguson. Daarna belandt de speler op de bank. En het volgende seizoen vertrekt hij.’
Maar niemand kan zich voorstellen dat Van Nistelrooij al zijn krediet verspeelde door in de verloren FA Cup-wedstrijd tegen Liverpool vlak voor het einde niet achter een verdwaalde bal aan te rennen. Zijn al zijn 148 doelpunten uit de vijf vorige seizoenen vergeten? Staat Van Nistelrooij met 19 goals niet nog steeds eerste op de topscorerslijst van de Premiership?
Alex Ferguson kent het woord krediet niet en hij heeft lak aan reputaties. Misschien heeft hij het daarom zo lang volgehouden bij Manchester United. Hij loosde Jaap Stam wegens een paar onwelgevallige opmerkingen in een boek, hij moest niets meer weten van zijn grootste ster David Beckham na een Hollywood-presentatie en hij verkocht zijn belangrijkste inspirator Roy Keane na kritiek op medespelers.
Waarom zou hij zijn all-time topscorer niet kwijt willen, omdat hij weigerde achter een verdwaalde bal aan te rennen?
BBC-commentator Jonathan Pearce van Match of the Day durft niet te voorspellen of Van Nistelrooij aan het einde van dit seizoen vertrekt. ‘Als Manchester United nog iets aan hem wil verdienen, dan moet de transfer deze zomer plaatsvinden. Anders kan hij zonder vergoeding vertrekken. Maar ik zou het onverstandig vinden. Saha is in vorm, maar vorm is tijdelijk. Van Nistelrooij heeft klasse. En klasse raak je niet kwijt.’
Verslaggever Stewart Matheson van de Manchester Evening News zegt dat Van Nistelrooij behoorlijk gefrustreerd is. ‘Dat moet hij ook zijn. Maar ik weet niet of hij daarom ook weg wil. Waar moet hij naartoe? Is hij bij Barcelona of AC Milan wel zeker van een basisplaats? Ik denk dat hij beter hier geduld kan hebben.’
Ferguson stelt zijn vertrouwen in het aanvalsduo Rooney en Saha. Tot nu toe hebben de resultaten hem gelijk gegeven. Zonder Van Nistelrooij won Manchester United eerst de League Cup en vervolgens vier competitiewedstrijden op rij, ook tegen Birmingham (3-0). Louis Saha scoorde 12 keer in 19 wedstrijden.
Het publiek is Van The Man echter niet vergeten. Op Old Trafford – waar gisteren voor het eerst in de geschiedenis meer dan 70 duizend toeschouwers waren – klinkt zelfs een langdurig Roeoeoeoed op het moment dat zijn naam door de omroeper wordt genoemd.
In de tweede helft klinkt de kreet opnieuw. En als hij een kwartier voor tijd mag invallen voor Saha, klemt hij tot groot enthousiasme van het publiek de bal tegen de borst. Dit is mijn bal en mijn plek, zo lijkt hij te willen zeggen.
Manchester United staat dan al met 2-0 voor, dankzij twee goals van Ryan Giggs. Wayne Rooney maakt daarna nog een derde. Maar de overwinning zegt weinig. Birmingham verloor dinsdag nog met 7-0 van Liverpool.
Van Nistelrooij kan weinig uitrichten. In blessuretijd lijkt hij een kans te krijgen, maar de bal springt van zijn voeten. Hij hoeft zichzelf niet te beklagen. Per week verdient hij 135 duizend euro en op de verwarmde bank is het ook voor reserves aangenaam toeven.
Maar in Manchester begint zijn ster al een beetje te doven. In de eigen shop is het shirt van de Nederlander niet meer zo gewild.
‘Het shirt van George Best is het populairst. Daarna dat van Rooney en Ronaldo. De nummer 10 met Van Nistelrooij wordt net zoveel verkocht als de nummer 4 met Heinze. Dat is niet zo slecht hoor’, zegt de verkoper. Maar het is wel eens anders geweest.
Nog erger: de kleine Van Nistelrooij-mascotte ligt in de uitverkoop – van tien voor zes pond.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=78120/sc=63de7dquote:Van Basten neemt Van Nistelrooy altijd mee
Ruud van Nistelrooy hoeft niet te vrezen dat hij het WK gaat missen vanwege een gebrek aan speeltijd bij Manchester United. Bondscoach Marco van Basten sprak vorige week met de spits en stelde hem gerust.
Al vijf competitieduels op rij begon Van Nistelrooy op de bank bij Man United. Van Basten praatte met de 29-jarige aanvaller over diens situatie. Tegelijkertijd blikte de bondscoach vooruit naar het WK. 'Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over het Nederlands elftal', vertelt Van Basten in de nieuwe Voetbal International.
De bondscoach verwacht dat Van Nistelrooy dit seizoen nog wel aan spelen toe zal komen bij The Mancunians. En mocht dat niet het geval zijn, dan is dat nog geen ramp, verwees hij naar zijn eigen voorbereiding op het EK van 1988, toen hij door een enkelblessure een groot deel van het seizoen moest overslaan maar wel in topvorm het toernooi speelde.
Alex Ferguson liet intussen doorschemeren dat hij woensdag in het competitieduel met West Ham United 'een of twee veranderingen' zal doorvoeren in zijn basis. De Engelse media wijzen direct naar Van Nistelrooy, die terug zou keren in de basiself.
Zo speelden er meerdere bankzitters in de basis.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:15 schreef the_hunter het volgende:
Wat zal er met van Nistelrooij gaan gebeuren? Als hij niet meer aan spelen toekomt, lijkt het me duidelijk dat hij niet mee naar het WK kan. Tenminste als de bondscoach consequent is.
Heel consequent is van Basten dusquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:30 schreef Skwish het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=78120/sc=63de7d
Anders kom je niet dichterbij, hé? Ze stonden eerst ook op veel meer verliespunten dan Liverpool die 4 of 5 wedstrijden minder had gespeeld, maar daar is nu ook een gat in geslagen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja chelsea laat ineens punten liggen
Ook een beetje terecht op Kalou na.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:51 schreef methodmich het volgende:
Ah, Ruud, Robben en Kalou zijn dus de zekerheidjes van het Hollandse voetbal. Goed om te weten!
Kalou?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:51 schreef methodmich het volgende:
Ah, Ruud, Robben en Kalou zijn dus de zekerheidjes van het Hollandse voetbal. Goed om te weten!
Met paspoort had Marco hem altijd geselecteerd zei hij.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kalou?
Ja, op het EK over 2 jaar misschien....
Omdat Rooney ook moet spelen en Rooney is heilig.quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:40 schreef sampoo het volgende:
Hij zat weer op de bank maar hij scoorde als invaller. Alleen Saha gaf de assist en scoorde eerder zelf ook. Ik snap niet waarom ze niet beide worden opgesteld.
Rooney kan ook achter de spitsenquote:Op zaterdag 1 april 2006 20:43 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Omdat Rooney ook moet spelen en Rooney is heilig.
Enig idee waar hij naartoe zal gaan?quote:Op zondag 7 mei 2006 16:23 schreef RayMania het volgende:
En Ruud speelde waarschijnlijk vorige week zijn laatste wedstrijd voor Manjoe.
Alsof HSV nu ineens een club is waar elke speler naartoe zou willen, die club stelt nog steeds niet zo bijster veel voor hoor.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:34 schreef Tomhoog het volgende:
Waarom niet HSV
Er is niks met SCUM aan de hand, dat is 't hem juist wat het zo'n enorme kutclub maaktquote:Op zondag 7 mei 2006 16:37 schreef -Wolf- het volgende:
Lekker bezig daar bij Man U. Doet me weer denken aan Stam en Veron.Wtf is er toch aan de hand met die club?
Ze staan wel 2de dat misschien wel 3de word maar CL en al een aantal Nederlanders. Wel minder salaris maar hij zal wel meer als De Jong krijgenquote:Op zondag 7 mei 2006 16:37 schreef twi het volgende:
[..]
Alsof HSV nu ineens een club is waar elke speler naartoe zou willen, die club stelt nog steeds niet zo bijster veel voor hoor.
Keane is gek.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:38 schreef RayMania het volgende:
Wat dacht je van Keane.
Ga heen joh. Best verdedigende middenvelder van de laatste 10 jaar.quote:
Anders hebben we Huntelaar!quote:Op zondag 7 mei 2006 16:45 schreef Jopiler het volgende:
Ben benieuwd of hij op het WK de basis haalt.
quote:Ruud van Nistelrooij mist zondag de laatste competitiewedstrijd van Manchester United tegen Charlton Athletic. De Nederlandse spits vertrok drie uur voor het begin van de wedstrijd zonder opgaaf van reden naar huis.
De clubleiding van Manchester United bevestigde de actie van de international, maar weigerde zondagmiddag voor het duel op de affaire in te gaan.
Het is een publiek geheim dat het al langer niet botert tussen Van Nistelrooij en manager Alex Ferguson. De Nederlander (29) zat in de tweede competitiehelft vaak op de reservebank. Ferguson gaf steeds vaker de voorkeur aan Louis Saha.
Van Nistelrooij miste maandag een cruciale strafschop voor United in het competitieduel met Middlesbrough (0-0). Door het gelijke spel is Manchester nog niet zeker van rechtstreekse kwalificatie voor de Champions League.
maar dan is die nog wel gekquote:Op zondag 7 mei 2006 16:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ga heen joh. Best verdedigende middenvelder van de laatste 10 jaar.
Ga heen joh.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ga heen joh. Best verdedigende middenvelder van de laatste 10 jaar.
....en Beckham.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:38 schreef RayMania het volgende:
Wat dacht je van Keane.
Tja, toch weer -zonder Ruud- met 4-0 gewonnen. Okay Charlton speelde shit, maar Ferguson kan weer trots zijn.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:40 schreef yvette1982 het volgende:
Tja leuk nieuws op de site van bbc. Die coach is toch echt van de zotte. Hopelijk gaat Ruud naar een mooie club. Misschien zelfs wel naar Chelsea, dan kan hij pas echt wraak nemen. Het beleid van die club is de laatste jaren toch al bedenkelijk, en dit bevestigt het wel weer. Al je sterspelers en publiekslievelingen weg pesten is niet slim.
En zelfs zonder Rooney . Charlton moet wel heel erg shit gespeeld hebben dan.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:07 schreef APK het volgende:
[..]
Tja, toch weer -zonder Ruud- met 4-0 gewonnen. Okay Charlton speelde shit, maar Ferguson kan weer trots zijn.
Juist wanneer hij getergd is, is hij op z'n slechtst.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:45 schreef Noca het volgende:
Ruudje is lekker getergd op het WK. Gewoon meenemen dus
Das nice. Hebben wij trouwens ook nog met Robben.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Volgends mij wel.
Nee, want hij heeft het meeste gedeelte van het seizoen wel gespeeld.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:34 schreef Chadi het volgende:
als van basten zijn eigen uitleg door trekt dan moet hij hem thuis laten.. toch
Als in: de familie Glazer?quote:Op zondag 7 mei 2006 21:36 schreef Dos37 het volgende:
Sir Alex To Meet Board To Discuss Ruud Situation
Die idioot voelt zich groter dan de club. Hij krijgt wel zijn zin: Ruud vertrekt. Zal zijn zoon wellicht zorgen voor een grote andere speler uit diens stal.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:10 schreef yvette1982 het volgende:
toch moeten de supporters ook een keer in actie komen. Ze moeten het niet pikken dat die idioot elke keer de sterspelers wegpest.
je vergeet Veron.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Ferguson spoort niet helemaal, dat heeft hij zelfs met Beckham, Stam en Keane gedaan, en dat zijn ook geen kleine namen, het is gewoon een nare man lijkt het wel.²
Ferguson is juist een topvent! Hij tergt Ruud tot op het bot zodat hij op het WK gaat vlammen als nooit tevoren.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:29 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik kots dus echt op Ferguson, wat een malloot
hopelijk komen we Engeland ergens tegen en dan schiet hij er 3 in met de 4-0 van Huntelaar als toetje.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ferguson is juist een topvent! Hij tergt Ruud tot op het bot zodat hij op het WK gaat vlammen als nooit tevoren.
Belachelijk. Hij houdt al maandenlang zijn muil in een land waar de roddelpers genoeg heeft aan een uitspraak van zijn tuinman om een rel te ontketenen.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Meeste Engelse fora vinden RVN een verwend kind zoals hij zich heeft gedragen![]()
Ja joh,spreek je zelf effe tegenquote:Op zondag 7 mei 2006 17:40 schreef yvette1982 het volgende:
Tja leuk nieuws op de site van bbc. Die coach is toch echt van de zotte. Hopelijk gaat Ruud naar een mooie club. Misschien zelfs wel naar Chelsea, dan kan hij pas echt wraak nemen. Het beleid van die club is de laatste jaren toch al bedenkelijk, en dit bevestigt het wel weer. Al je sterspelers en publiekslievelingen weg pesten is niet slim.
quote eens watquote:Op maandag 8 mei 2006 00:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Meeste Engelse fora vinden RVN een verwend kind zoals hij zich heeft gedragen![]()
MU is niet rijk wil je zeggen????quote:Op maandag 8 mei 2006 10:15 schreef McCarthy het volgende:
ferguson doet het goed hoor. 2e na een miljarden ploeg als Chelsea.
die gaat echt niet weg
Volgens mij moet je om te scoren wel over voetballende kwaliteiten beschikken hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 20:49 schreef Chadi het volgende:
hij is gewoon baggerscoort wel maar kan gewoon niet voetballen een pipo cloon
Een coach wordt afgerekend op hoofdprijzen/prestaties bij topclubs over het algemeen,prijzen die voor het laatst in 2004 gepakt zijn en de 2 jaartjes daarvoor was het ook niet echt dikbezaaid met Ferguson.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:15 schreef McCarthy het volgende:
ferguson doet het goed hoor. 2e na een miljarden ploeg als Chelsea.
die gaat echt niet weg
Arsenal voor Henryquote:Op maandag 8 mei 2006 13:19 schreef cultheld het volgende:
Chelsea zal er wel met Ruud vandoor gaan. Anders Lyon of PSV.
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:45 schreef jojomen4 het volgende:
Ben best benieuwd naar wat er gebeurd is trouwens. Het is natuurlijk een kwestie van tijd dat Ruud dat naar buiten brengt.
Volgens de Volkskrant....quote:De verhouding tussen Ferguson en Van Nistelrooij is ernstig verstoord, nadat de Nederlander tijdens de verloren FA Cup-wedstrijd tegen Liverpool vlak voor het einde weigerde achter een verdwaalde bal aan te rennen.
Ferguson bekritiseerde na afloop de negatieve lichaamstaal van Van Nistelrooij.
21 Miljoen + van Nistelrooy voor Torres?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:13 schreef jorienvdherik het volgende:
'Manchester wil Van Nistelrooy ruilen voor Torres'
Uitgegeven: 8 mei 2006 15:11
AMSTERDAM - Manchester United wil Ruud van Nistelrooy ruilen voor Fernando Torres van Atlético Madrid. De Mancunians willen daarnaast 21 miljoen euro betalen om het Spaanse talent in te lijven. Dat meldt de Spaanse krant Marca maandag. Trainer Alex Ferguson ziet volgens het blad in Torres de ideale vervanger van de Nederlandse aanvaller.
Ferguson vertelde Van Nistelrooy zondag vlak voor de thuiswedstrijd tegen Charlton Athletic (4-0) dat hij de Brabander niet nodig had voor het laatste competitieduel van het seizoen. Volgens de trainer beschadigt de spits de teamgeest van de ploeg. De 29-jarige aanvaller vertrok daarop naar Nederland, waar hij zich dinsdag bij het trainingskamp van Oranje in Noordwijk voegt.
De 22-jarige Torres is bij Atlético bezig aan zijn zesde seizoen. De Spaanse international speelde dit seizoen 35 wedstrijden voor de nummer tien in de Primera División. Hij scoorde daarin dertien keer.
Het is nog onduidelijk of Van Nistelrooy na het WK in Duitsland bij zijn Engelse club terugkeert.
Wel een stap achteruit.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Lyon zou wel een mooie stap zijn voor Ruud.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef thewishmaster het volgende:
Als hij bij Lyon wel de mogelijkheid heeft om elke keer te spelen en niet te worden gepasseerd door een of andere vage trainer, dan is dat een heel geschikte club.
volkome eens met je (FERGUSONquote:Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef Robar het volgende:
Maar van Nistelrooy is gewoon clubtopscorer, wat moet hij nog meer doen, hij blijft ze er toch wel inschieten , , , , ?
Ik denk dat meneer Ferguson weer eens op zijn teentjes getrapt is, want hij is natuurlijk wel een sir . . . .
Ik denk dat het tijd wordt dat MU Meneer Ferguson eens een flinke trap onder zijn onderscheiden hol geeft.
Tja je weet het he, er was maar een speler die roy keane steunde toendertijd. zijn naam was ruud van nistelrooij. en kijk eens nog geen 3-4 maan later heeft ferguson deze speler ook al zover dat hij kwaad weg loopt. net als illustre namen als jaap stam fabien barthez (beckham schijnt ook geen heldere soep te zijn) en nog meer mensen.....quote:Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef Robar het volgende:
Maar van Nistelrooy is gewoon clubtopscorer, wat moet hij nog meer doen, hij blijft ze er toch wel inschieten , , , , ?
Ik denk dat meneer Ferguson weer eens op zijn teentjes getrapt is, want hij is natuurlijk wel een sir . . . .
Ik denk dat het tijd wordt dat MU Meneer Ferguson eens een flinke trap onder zijn onderscheiden hol geeft.
En als hij gewoon alle wedstrijden had meegedaan was hij ook topscorer geworden van het premiership.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef Robar het volgende:
Inderdaadquote:Op maandag 8 mei 2006 17:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En als hij gewoon alle wedstrijden had meegedaan was hij ook topscorer geworden van het premiership.²
Precies!quote:Op maandag 8 mei 2006 23:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die is zo scherp als een scheermes op het WK
Mooi verhaal natuurlijk maar de helft klopt niet. Door de normaal gesproken goed geinformeerde Spaanse pers is Ruud z'n naam dit jaar nog niet genoemd ivm Real. Daarnaast zijn de Glazers natuurlijk niet stom en weten net zo goed dat ze beter geld kunnen vangen. Ze hebben met Saha, Rooney enSmith genoeg goeie spitsen. Saha is ook heel goed dus waarom Ruud houden en over 1/2 jaar niks krijgen en Saha op de bank zetten?quote:Op maandag 8 mei 2006 22:52 schreef Eric_Cantona het volgende:
Johan Derksen deed zojuist 'n boekje open, zijn verhaal:
Ferguson heeft geld nodig en dient (zoals ik al eerder zei) Ruud zo snel mogelijk te verkopen wil ie nog wat geld van die deal ontvangen. v. Nistelrooij is blijkbaar niet van plan de handdoek in de ring te gooien en heeft roet in 't eten van Fergie gegooid door onder andere interesse van Juve en Real Madrid de kop in te drukken. Fergie probeert Ruudje er toch toe te zetten door hem niet op te stellen, maar Ruud is van plan om na 't WK zich gewoon weer te melden bij Man U en voor zijn plaats te strijden.
Fergie kan Ruudje natuurlijk niet in 't 2e zetten, dan gaat 't publiek nog harder morren en de Glazers zullen daar ook niet geweldig blij mee zijn.
Als dit klopt kan ik alleen maar 't volgende zeggen:HULDE VOOR RUUDJE
Het is schandalig om iemand die zoveel voor de club betekend heeft op deze manier buiten te werken.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:14 schreef jojomen4 het volgende:
Ik vind het best slim van Fergusen, jammer natuurlijk om zo met je spelers om te gaan maar best slim. Denk dat de Glazers best in zullen stemmen en dat als Ruud echt blijft hij mentaal stuk zal gaan, dit machtspelletje wint ie toch niet van die ouwe.
Hij heeft afgelopen 19 duels toch niet gespeeldquote:Op maandag 8 mei 2006 23:42 schreef the_legend_killer het volgende:
7 doelpunten uit 19 duels.
competitie
Voor een testimonial moet je 10 jaar of langer voor dezelfde club spelen......quote:Op dinsdag 9 mei 2006 02:05 schreef APK het volgende:
Maar Ruud mag dus niet meedoen met de testimonial voor Keane en krijgt er waarschijnlijk zelf niet eens een
Ah, okay.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 02:07 schreef DutchGooner het volgende:
Voor een testimonial moet je 10 jaar of langer voor dezelfde club spelen......
Een afscheidswedstrijd moet je verdienenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 02:11 schreef APK het volgende:
[..]
Ah, okay.
Maar een afscheidswedstrijd zou toch wel leuk zijn voor hem en de supporters.....
Ik ben geen van Nistelrooij fan en ik ga ook niet happen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 02:11 schreef DutchGooner het volgende:
Een afscheidswedstrijd moet je verdienen
dat is wel een goeie hahaquote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is een complot! Ferguson is omgekocht om RvN zoveel mogelijk te frustreren in de aanloop naar het WK, want een frusti Ruud speelt helaas niet zo goed...
Of hij wordt met open armen ontvangen bij oranje, waar hij zich helemaal thuisvoelt en speelt de pannen van het dak tijdens het wk!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is een complot! Ferguson is omgekocht om RvN zoveel mogelijk te frustreren in de aanloop naar het WK, want een frusti Ruud speelt helaas niet zo goed...
quote:ALEX FERGUSON STUURDE RUUD VAN NISTELROOY WEG
Van onze Telesportredactie
MANCHESTER, dinsdag
Ruud van Nistelrooy blijkt drie uur voor de competitiewedstrijd van Manchester United tegen Charlton Athletic niet te zijn weggelopen, maar te zijn weggestuurd uit het trainingskamp. Manager Alex Ferguson had ’Van the Man’ niet nodig voor het laatste duel van het seizoen en zond hem weg.
Omdat hij Van Nistelrooy in eerste instantie wel opnam in de selectie, hoewel er volgens Ferguson wat dingetjes waren voorgevallen met Van Nistelrooy de week voorafgaand, lijkt het sterk op de eliminatie van de Nederlandse doelpuntenmachine door zijn manager. Een symbolische actie, waarbij Ferguson een verkeerde voorstelling van zaken gaf toen hij weglopen in de mond nam in plaats van wegsturen.
De eigenzinnige Ferguson, die het eerder voor elkaar bokste om onder meer David Beckham, Jaap Stam en Roy Keane van Old Trafford te verjagen, gaf Van Nistelrooy evenmin toestemming met Manchester United de testimonial van Roy Keane tegen Celtic te spelen. Tot teleurstelling van de Brabander, die intern juist als één van de weinigen opkwam voor Keane toen de Ier bij aanvang van het afgelopen seizoen in conflict kwam met Ferguson.
Van Nistelrooy had graag gespeeld voor Keane, maar omdat Ferguson dit verbood, had de spits zondagavond contact met bondscoach Marco van Basten. Daarbij is afgesproken dat hij zich vandaag meldt voor de ingelaste trainingsweek van Oranje.
Inmiddels schijnt Van Nistelrooy zelf – hij weigert commentaar, zoals hij zich uit loyaliteit al maanden niet uitlaat over zijn rol als reserve bij Manchester United – de hele affaire van zich afgezet te hebben en zich volledig te richten op het WK. Hij wil eerst in Duitsland presteren met het Nederlands elftal alvorens aan zijn clubtoekomst te denken.
De lijn met Manchester United lijkt na het ’signaal’ van Ferguson te zijn doorgesneden. Behoudens de sportieve kant van het verhaal heeft Van Nistelrooy alles, wat z’n toekomst betreft, in handen gelegd van zijn manager Rodger Linse. Die gelooft niet dat de hele affaire invloed heeft op Van Nistelrooys presteren op het WK in Duitsland.
De klootzakquote:Een symbolische actie, waarbij Ferguson een verkeerde voorstelling van zaken gaf toen hij weglopen in de mond nam in plaats van wegsturen.
Of het hele elftalquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:47 schreef Chadi het volgende:
ikhoop dat kean het shirtje van Van Nistelrooij draagt uit protest
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja volgens Fergusen scoorde hij meer dan Ruud, maar hij zal echt nooit de 10 halen in 1 vol seizoen Man U.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:05 schreef McCarthy het volgende:
de discussies op ad.nl zijn wel eventjes iets beter dan het oneliner festival hier zeg
Hahahaha! Dat is een grapje zeker? Heb net de discussie deels doorgenomen en de dingen die geroepen worden zijn te gek voor woorden!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:05 schreef McCarthy het volgende:
de discussies op ad.nl zijn wel eventjes iets beter dan het oneliner festival hier zeg
Ja verdorie, hij blijft ermee wegkomen die Zeur Alex.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:20 schreef -Wolf- het volgende:
nou, waar blijft de Britse pers met het door het slijk halen van Ferguson?
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:51 schreef jojomen4 het volgende:
BOER ZOEKT CLUB
JAN - ARUBA - 08/05/06 - 15:04:54
Hij heeft notabene record na record verbroken bij Man Unitedquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:51 schreef jojomen4 het volgende:
Ruilen met Dirk Kuijt wordt ook genoemd. Of vertrekken naar HSV, Tottenham of Groningen..![]()
Hahahah lees deze 2 dan:
Volgens mij kan van Nistelrooy het beste naar de één of andere amateurclub gaan.
RKAVV in Leidschendam lijkt me wel wat voor hem.
Kan die daar eerst eens goed gaan leren voetballen.
Want dat kan ie niet.
Ja, natuurlijk wel in Eindhoven.
Maar daar is iedereen goed.
Nee, na RKAVV naar een echte voetbalclub.
Als ie dan natuurlijk niet te oud is.
Bij Manchester United was het in ieder geval huilen met de pet op.
Da's zeker.
Stefan Veurink - Nieuwerkerk aan den IJssel - 08/05/06 - 15:05:40
BOER ZOEKT CLUB
JAN - ARUBA - 08/05/06 - 15:04:54
http://football.guardian.(...)26,00.html?gusrc=rssquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:20 schreef -Wolf- het volgende:
nou, waar blijft de Britse pers met het door het slijk halen van Ferguson?
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij heeft notabene record na record verbroken bij Man United
Wie is de kneus die dat neerzet?????
quote:Stefan Veurink - Nieuwerkerk aan den IJssel - 08/05/06 - 15:05:40
quote:Ik ben overtuigd, het niveau is beduidend hoger bij AD.nl
Lekker goed geinformeerd, die kwaliteitskrant.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:59 schreef Auwtsch het volgende:
http://football.guardian.(...)26,00.html?gusrc=rss
Staat een heel verhaal![]()
quote:Van Nistelrooy will be able to swap a few hard-luck stories with Jaap Stam when they meet up with the rest of Marco van Basten's Holland squad today.
Mijn godquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:21 schreef APK het volgende:
[..]
Lekker goed geinformeerd, die kwaliteitskrant.
[..]
Of weten zij iets wat wij nog niet weten...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:21 schreef APK het volgende:
[..]
Lekker goed geinformeerd, die kwaliteitskrant.
[..]
...maar wel collectief wensen?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:05 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Of weten zij iets wat wij nog niet weten...![]()
quote:Van Basten wist Stam niet over te halen
7/5/2006 22:58
Marco van Basten heeft een serieuze poging ondernomen om Jaap Stam weer bij het Nederlands elftal te halen. 'Ik heb hem gebeld rond de wedstrijden tegen Barcelona en toen vroeg hij bedenktijd', legde Van Basten uit bij Studio Voetbal.
'Ik had toen hoop, maar hij heeft uiteindelijk toch aangegeven bij zijn besluit van twee jaar geleden te blijven om te stoppen als international.'
Overigens vind ik het niet kies van Van Basten om dit (nu al) naar buiten te brengen, omdat het niet van vertrouwen in zijn huidige selectie spreekt.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:08 schreef Eric_Cantona het volgende:
't Liefste zou ik 'm ook in de selectie zien maar:
[..]
Krop het maar lekker op Ruudje!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:20 schreef methodmich het volgende:
Die Sir Alex toch, zodra een speler te groot dreigt te worden grijpt hij hardhandig in.
Volgens de Kromme is onze Ruud te naïef geweest jegens Ferguson en is het voor Oranje wel goed. Ben benieuwd.
Je klinkt nu als een klein kind van 5 jaar.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:00 schreef McCarthy het volgende:
goed hij gaat daar dus weg. Ik ben nu meteen niet meer voor Utd.
Goed zo! Ruud laat op het WK zijn voeten spreken!quote:[..]Van Nistelrooij wilde niet zeggen waarom hij zondag even voor het duel met Charlton Athletic vertrok. Was hij na Ince, Beckham, Stam en Keane het zoveelste slachtoffer van het regiem van trainer Ferguson? Van Nistelrooij wilde niets over de zaak kwijt.
Niet aan de Nederlands pers, maar ook niet aan de Engelse media. Zo ontdekten vertegenwoordigers van de KNVB dat Britse journalisten kamers hadden geboekt in het logeeradres van Oranje in Noordwijk.
Twee cameraploegen kregen het verzoek om onmiddellijk te vertrekken. De journalisten gaven gehoor aan de wens en gingen op zoek naar een ander hotel.[..]
Opzich speelde hij het altijd slim op nu na..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:00 schreef Beschouw het volgende:
Die Ferguson is wel bezig Man United de nek om te draaien.
Het publiek heeft altijd achter hem gestaan...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:29 schreef jojomen4 het volgende:
is=eens? En zo'n strijd wint een speler nooit.
Om het spel met Ferguson te kunnen spelen moet Van Nistelrooij in ieder geval een goed WK spelen. Verder zullen Saha en Rooney op zeker mindere periodes kennen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:56 schreef jojomen4 het volgende:
Als Saha en Rooney z'n goaltjes maken volgend seizoen en Ruud houd netjes z'n mond en moet wekelijks op de bank of tribune zitten dan zul je niemand horen hoor. Helemaal niet als Ruudje z'n bek niet opentrekt.
Maar een weg terug bij Man Utd is er niet meer, denk ik.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:14 schreef -Wolf- het volgende:
Met Ruud komt alles wel goed. Vergeet niet dat 'ie er nog altijd 21 ingekegeld heeft in de PL dit seizoen.
jammer voor hun zou ik zeggen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:22 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Maar een weg terug bij Man Utd is er niet meer, denk ik.
waarom? Ik steunde Utd alleen maar omdat ruud er speelde. Voor de rest heb ik er weinig mee.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:17 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Je klinkt nu als een klein kind van 5 jaar.
Ruud heeft er zin in.quote:Oranje als medicijn
Ruud van Nistelrooy komt sterker uit conflict met Alex Ferguson
LAUSANNE, dinsdag
Ruud van Nistelrooy besloot de rollen maar eens om te draaien. Voordat iemand van het meegereisde journaille het woord kon nemen, stelde de spits van het Nederlands elftal direct na de ochtendtraining de openingsvraag. „Hebben jullie ook de kriebels?” Monter en mondig meldde hij zich aan de zijlijn. Het tintelende besef dat zijn eerste WK nadert, heeft zichtbaar bezit van hem genomen. „Ik ben vorige week op zoek gegaan naar het goede gevoel. En ik heb het gevonden ook.”
De grasmat is besproeid en geschoren. Er hangt veel zuurstof in de Zwitserse berglucht. Voor een voetballer is het dus goed toeven. Twee jaar geleden stond hij hier ook, maar met een heel ander gemoed. In de aanloop naar het EK in Portugal waren er nog veel onzekerheden. „Nu staat het geraamte van het elftal en is de basis voor onze speelwijze gelegd. Dat kunnen we nu gaan uitwerken. We zijn echt al een paar stappen verder.”
Dat is Van Nistelrooy zelf ook. Soms kunnen voetballers verbazen (of verrassen) door in een moeilijke fase van hun sportieve leven juist de passie te prediken. De aanvaller van Manchester United lijkt in geen enkel opzicht gebukt te gaan onder de situatie bij zijn club en is dat wel zo, dan weet hij het goed te verbergen. Hij werd een pion in het machtsspel van manager Alex Ferguson, die zijn topscorer zonder pardon van het bord schoof.
„Als je weet wat er intern speelt, kun je bepaalde dingen makkelijk begrijpen. Veel mensen reageerden verrast toen het naar buiten kwam. Ik zag het al niet meer als nieuws en zelf was ik er dan ook vrij snel klaar mee”, aldus Van Nistelrooy, die nog niet kan zeggen welke gevolgen het conflict heeft. „Mijn toekomst ligt nog open. Het zou best kunnen dat ik bij United blijf. Alles is mogelijk, maar ik ben natuurlijk niet naïef.”
Uit eigen beweging toog hij onlangs naar Katwijk, waar Marco van Basten drie veredelde stagedagen organiseerde. „Dat wilde ik zelf. Kon ik even lekker trainen.” Daarna vroeg menigeen zich af of het een voordeel of een nadeel is dat hij recentelijk weinig wedstrijdritme heeft opgebouwd.
„Ik kan terugkijken op een van mijn beste seizoenen. Het is alleen een beetje vreemd geeindigd. Maar alles bij elkaar heb ik meer dan vijftig wedstrijden gespeeld en een paar keer op de bank gezeten; vijf keer of zo. In overleg met de medische staf stel je dan een programma samen. Dat moet je een beetje aanvoelen. Uiteindelijk is besloten dat een week rust mij goed zou doen. Even de stekker eruit en het daarna weer opbouwen. Ik zocht bewust de rust op. Nu voel ik me goed en sterk.”
De affaire die met name Engeland in beroering bracht, parkeerde de spits even in de schaduw. „Misschien klinkt het gek, maar het heeft me, als persoon, gesterkt. In het verleden kon ik nog wel eens ontploffen. Sinds de finale om de Carling Cup in februari ben ik heel rustig gebleven.”
Vandaar dat hij, wat de spitspositie in Oranje betreft, zeker van zijn zaak is. „Het werd me niet direct verteld, maar ik heb het gevoel wel gekregen.”
Even schreeuwde het land om Klaas-Jan Huntelaar en niet om de reserve uit Manchester. „Prima. Die discussie moest ook gevoerd worden. Maar ik weet wat ik heb laten zien en wat ik nog kán laten zien. Je kan veertig spitsen meenemen; alles valt of staat met prestaties. Dáár ben ik nu mee bezig. Het gaat er niet om of ik een aardige jongen ben. Het gaat om die ene vraag: hoe wil je winnen?”
Waarom Ruud heeft nog 2 jaar contract dus als ie al weg zou gaan zou dat eerst door Sir Alex heen moeten komen.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:40 schreef DANILXL het volgende:
ik denk dat Ruud allang ergens getekend had en dat Ferguson hem daarvoor zxo loopt te jennen. Ruud wou immers ook zijn contract bij ManU niet verlengen.
Ik denk dat Ruud het ongelofelijk slim heeft gespeeld door helemaal niks te zeggen tegen iemand...
Als hij nog wilquote:Op zondag 12 november 2006 22:08 schreef Dos37 het volgende:
Waarvoor?
Wel mooi dat ie het zo goed doet daar. Toch echt nog steeds de beste spits van Nederland en straks in 2007 zit ie er gewoon weer bij.
Had het eerlijk gezegd ook niet verwacht. Niet zozeer dat ik niet in Van Nistelrooij zijn skills geloof, maar dat een nieuwe spits uberhaupt bij Real zou slagen.quote:Op maandag 13 november 2006 00:11 schreef koningdavid het volgende:
Netjes hoor van Ruud. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij het ook weer waar kon maken bij Real, maar hij flikt het toch maar weer even.
Ach, gut. Kan je tere zieltje het geniale voetbal soms niet aan?quote:Op maandag 13 november 2006 00:39 schreef Zyggie het volgende:
Filmpjes TVP. Ik wil geen samenvatting kijken van Real.
Twee keer bijna buiten de zestien, ooit moet het gaan lukken.quote:Op maandag 13 november 2006 00:45 schreef addictivebeat het volgende:
Die laatste goal was erg mooi. Het lijkt wel alsof RvN de laatste jaren wat technischer is geworden.
Hij was echt op het randje idd, ik dacht zelfs dat het erbuiten was.quote:Op maandag 13 november 2006 01:29 schreef APK het volgende:
[..]
Twee keer bijna buiten de zestien, ooit moet het gaan lukken.
Leg maar uit.quote:Op maandag 13 november 2006 20:07 schreef twi het volgende:
Dat eventuele falen lag meer aan Real Madrid dan aan Ruud. Snap je dat, of moet ik 't nog uitleggen?
Leuk om te lezen. Ben benieuwd welke records die deze keer allemaal gaat verbreken.quote:Op maandag 13 november 2006 19:12 schreef tong80 het volgende:
Voetbal: 'Ruud is een fenomeen'
Ik kan nu niet zeggen dat het beleid van aankopen van aanvallers bij Real de laatste jaren geweldig logisch is geweest. Noch dat de aanvallers daar allemaal stuk voor stuk zijn geslaagd. Zelfs spelers met een geweldig gemiddelde worden liever gedumpt (Owen) of zo bekritiseerd dat het via de media moet worden aangevochten (Ronaldo).quote:
Zelfde type als Makaay dit weekend (al was die nog mooier).quote:Op zondag 17 december 2006 21:46 schreef venomsnake het volgende:
Hij heeft er weer 1 gemaakt voor Madrid..
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |