quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:55 schreef pyl het volgende:
Vaya con Dios
quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:56 schreef belsen het volgende:
Nee, natuurlijk Vaya Con Dias.
Over welk album zei John Peel dit in 1995?quote:Als er iets is in de geschiedenis van de popmuziek dat een kunstwerk zou kunnen worden genoemd, in de zin dat kunstenaars werkzaam in een ander genre het zouden begrijpen, dan is hetwel.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:07 schreef belsen het volgende:
Sergeant Pepper?
Had wat mij betreft ook wel gekund inderdaad, maarquote:Op zaterdag 6 november 2004 14:12 schreef thaleia het volgende:
Velvet Underground & Nico?
Ook niet.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:16 schreef belsen het volgende:
Dan vast Pet sounds, van the Beach Boys.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:21 schreef belsen het volgende:
Pink Floyd - Dark side of the moon?
quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:22 schreef belsen het volgende:
Nee, dan The piper bla, bla...
quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:24 schreef belsen het volgende:
The Stooges - The fun house?
Mmm...kan ik me voorstellen. Ik probeer een hintje te vinden dat niet meteen alles verraadt. Momentje.quote:Ik begin nu een beetje desperate te worden...
quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:18 schreef ranja het volgende:
ehm? een 60's lp met 28 tracks?
quote:enige waar ik wat mee kan is PC, eventueel Personality crisis van New York Dolls.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:41 schreef bukgeit het volgende:
Trout Mask Replica moet het dan haast wel zijn.
Daar begrijp ik nou helemaal niets van. Meestal sla ik steil achterover als ik zie wat jij - en bukgeit, Mark, Bartrid, newbiedoobidoo, Z, daisyduke, ranja, e.t.q. - allemaal weet. Nu gaat het voor mij om een appeltje-eitje lp en heb je er nog niet eens van gehoord - werkelijk verbluffend.quote:Op zaterdag 6 november 2004 17:59 schreef belsen het volgende:
Nog nooooooit van gehoord...
Het is vast niet Engels of Zweeds.quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:28 schreef pyl het volgende:
[..]
Daar begrijp ik nou helemaal niets van. Meestal sla ik steil achterover als ik zie wat jij - en bukgeit, Mark, Bartrid, newbiedoobidoo, Z, daisyduke, ranja, e.t.q. - allemaal weet. Nu gaat het voor mij om een appeltje-eitje lp en heb je er nog niet eens van gehoord - werkelijk verbluffend.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:29 schreef belsen het volgende:
Het is vast niet Engels of Zweeds.![]()
Kijk en daarom ga ik het nu ook eens uitchecken... Net als Jens Lekman trouwens.quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:32 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Nee, maar het gaat wel om een échte klassieker - zie ook het oordeel van Peel.![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:34 schreef belsen het volgende:
Kijk en daarom ga ik het nu ook eens uitchecken... Net als Jens Lekman trouwens.
Een groot bijkomend voordeel van dit Trivia...
Daar verbaas ik me ook altijd weer overquote:Op zaterdag 6 november 2004 18:28 schreef pyl het volgende:
[..]
Daar begrijp ik nou helemaal niets van. Meestal sla ik steil achterover als ik zie wat jij - en bukgeit, Mark, Bartrid, newbiedoobidoo, Z, daisyduke, ranja, e.t.q. - allemaal weet. Nu gaat het voor mij om een appeltje-eitje lp en heb je er nog niet eens van gehoord - werkelijk verbluffend.![]()
![]()
ik heb je nog weinig over japanse bandjes horen vragen geloof ikquote:Op zaterdag 6 november 2004 19:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
obscure Japanse bandjes
Ik heb het 2x geprobeerd, de eerste heb ik uiteindelijk opgegeven. Maar de vraag over hoe de Japanse band die op Atari Teenage Riot lijkt heet staat nog open een paar topics terug........quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:49 schreef ranja het volgende:
[..]
ik heb je nog weinig over japanse bandjes horen vragen geloof ik
The Mad Capsule Markets?quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb het 2x geprobeerd, de eerste heb ik uiteindelijk opgegeven. Maar de vraag over hoe de Japanse band die op Atari Teenage Riot lijkt heet staat nog open een paar topics terug........
Tig topics later dan alsnogquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:06 schreef bukgeit het volgende:
[..]
The Mad Capsule Markets?
Ik zag 'm te laat, toen stonden er al 1 of 2 antwoord-postsquote:Op zaterdag 6 november 2004 19:50 schreef dolle_hond het volgende:
ik had niet verwacht dat mijn smiths-vraag zo moeilijk zo zijn
Dat zou wat zijn; McCartney en Ringo samen.quote:Op zondag 7 november 2004 12:37 schreef thaleia het volgende:
In dat geval: de Beatles?
Juichend; ik denk het toch niet.quote:Op zondag 7 november 2004 12:38 schreef thaleia het volgende:
Ik realiseerde me nadat ik het gepost had ook al dat ik Jane nog niet juichend tien topics hierover had zien openen
Jeppe. Thaleia +1quote:Op zondag 7 november 2004 12:37 schreef thaleia het volgende:
In dat geval: de Beatles?
dus optreden...nou nee..instinker jaquote:Tijdens de Music Awards zal een tweeëneenhalve minuut lange, recent opgedoken tape worden vertoond van de legendarische Britse band. De beelden zijn gemaakt en eenmalig uitgezonden in 1964, maar werden daarna verloren gewaand.
Een film(soundtrack) denk ik. Maar moet nog even bedenken wat ik ga gokken.quote:Op zondag 7 november 2004 14:30 schreef ToYDoLL het volgende:
in 1978 had Roger Waters 2 projecten, 1 daarvan was The Wall. Hoe heet de andere ? (niet zo moeilijk maar kan op nix beters komen, red.)
Bartrid +1quote:Op zondag 7 november 2004 17:53 schreef ToYDoLL het volgende:
het is idd the pros and cons of hitchhiking, dus bartrid +1 =)
Namens Bartrid:quote:Op zondag 7 november 2004 18:32 schreef Ascaroth het volgende:
The Iron Maidens?
quote:Op zondag 7 november 2004 19:58 schreef ranja het volgende:
Prince' Black album ligt teveel voor de hand zeker?
quote:Als je wat gemoedsrust nodig hebt
Mag je hier langs komen
Je zult blij en tevreden worden gehouden
Gambolputty +1quote:Op zondag 7 november 2004 20:45 schreef Gambolputty het volgende:
Mary Jane Girls - In My House
quote:So when you need a little peace of mind
Come on over boy, anytime
I'll keep you happy and so satisfied
In my house, in my house
Tja. Best wel moeilijk dacht ik...quote:Op zondag 7 november 2004 20:58 schreef dolle_hond het volgende:
hollies
Heeft Microsoft Brian Eno weer gebeld?quote:Op maandag 8 november 2004 09:06 schreef RoofingBurner het volgende:
Wie is verantwoordelijk voor de tune die te horen is bij het opstarten van Windows XP?
Dat is hem, Brian Eno heeft dat prachtige werkje geschreven.quote:Op maandag 8 november 2004 09:09 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Heeft Microsoft Brian Eno weer gebeld?
Helemaal correct.quote:Op maandag 8 november 2004 09:42 schreef Z het volgende:
It's The End Of The World As We Know It - REM, en REM wilde dat niet, dus werd het Start Me Upt van The Stones?
quote:was born in Magdeburg, the son of a Lutheran deacon who died in 1685, leaving the mother to raise their three children alone. The youth showed remarkable talent in music, but was temporarily discouraged in his chosen pursuit by Puritan Lutherans, who told
mother that he would turn out no better than "a clown, a tightrope walker or a marmot-trainer."
quote:Op maandag 8 november 2004 10:52 schreef Bimmel het volgende:
band
Nederlands
oud
Er wordt toch om een song gevraagd, niet een band...quote:Op maandag 8 november 2004 11:00 schreef Bimmel het volgende:
George Baker selection?
BZN?
Cuby?
Ja, maar als ik de band weet is het wellicht makkelijk te achterhalen wat het nummer is....quote:Op maandag 8 november 2004 11:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Er wordt toch om een song gevraagd, niet een band...
Je kunt het proberen, maar vraagsteller bepaalt of die antwoord geeft, of nietquote:Op maandag 8 november 2004 11:03 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Ja, maar als ik de band weet is het wellicht makkelijk te achterhalen wat het nummer is....
Of is dat geen goede tactiek ?
En dat is goedquote:Op maandag 8 november 2004 11:11 schreef pyl het volgende:
Brainbox - Down man.
Klopt. Ik zat eerst aan Golden earring te denken maar die klopt niet met de bandomschrijving.quote:Op maandag 8 november 2004 11:11 schreef Bimmel het volgende:
Maar jij weet t dus ook niet Ranja?
quote:Op maandag 8 november 2004 11:25 schreef pyl het volgende:
Als ik nou zeg dat ik het zonder jou niet had geweten, maakt dat het dan weer een beetje goed, Bimmel?![]()
Sorry, geen inspiratie. Dus: wie is dit?
[afbeelding]
quote:Op maandag 8 november 2004 11:29 schreef Mark het volgende:
Obligate gok op een blanke Tito Puente
Meneer ziet erop toe dat de handen precies op het juiste moment tegen elkaar aankomen; hij heeft daarvoor lang moeten studeren.quote:Op maandag 8 november 2004 11:34 schreef Bimmel het volgende:
Meneer is tevens componist voor de Josti Band?
Is Jazz geen serieuze kunst dan.......quote:Op maandag 8 november 2004 11:35 schreef pyl het volgende:
Tja, dat meneer blank is hebben jullie goed gezien. Geen jazz, Bimmel, geen jazz. Serieuze kunst.
Nou ja, mwaoh, misschien sommige ... etc. Aan de 'serieusheid' van meneers kunst twijfelt in ieder geval niemand.quote:Op maandag 8 november 2004 11:37 schreef Bimmel het volgende:
Is Jazz geen serieuze kunst dan.......![]()
Dat laatste, ja, daarmee ga je de goede richting op.quote:Meer een musical \ theater\ opera gerichte vraag ?
Ik weet niet wat daar allemaal onder valt. Meneer maakt hoe dan ook moderne muziek, vaak grensverleggend, maar ik zou het geen 'experimenteren' noemen.quote:Op maandag 8 november 2004 11:38 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Experimentele muziek?
quote:Op maandag 8 november 2004 11:45 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Michael Nyman misschien?
quote:Op maandag 8 november 2004 11:51 schreef Doc het volgende:
Steve Reich?
quote:Op maandag 8 november 2004 11:53 schreef pyl het volgende:
[..]
Een voltreffer. Doc +1
Captain Sensible en Rat Scabies zijn snel herkendquote:Op maandag 8 november 2004 12:01 schreef Mark het volgende:
The damned!
Het singletje "Wot?" of de single "They Say it's all over" (allebei heel aardig!)quote:Op maandag 8 november 2004 12:13 schreef Mark het volgende:
Rat Scabies niet, maar The Captain wel (heb zelfs dat singletje nog)
En dit zijn?
[afbeelding]
* Mark heeft Wot?quote:Op maandag 8 november 2004 12:15 schreef Doc het volgende:
Het singletje "Wot?" of de single "They Say it's all over" (allebei heel aardig!)
Vette gok: Trouble?
Dan is die gok niet goed (gepost voorat ik de hint las).quote:Op maandag 8 november 2004 12:19 schreef Doc het volgende:
Nog een gok: Giant?
Er is ook toendertijd een heel aardige NLstalige (plat Utregs) versie van gemaakt van een gast die achter een drilboor staat.quote:Op maandag 8 november 2004 12:18 schreef Mark het volgende:
[..]
Mark heeft Wot?
Bukgeit +1!quote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef bukgeit het volgende:
Saxon?
quote:Op maandag 8 november 2004 13:20 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog?
Eeh nee.quote:Op maandag 8 november 2004 13:21 schreef ranja het volgende:
ps Bukgeit heb je toevallig de nieuwe hitdossier-cd-rom dat je de laatste tijd zoveel hitlijst vragen stelt?
quote:A sleek, commercialized, gloriously stupid rocker, but an entertaining one at that. "" was one of the breakthrough hits for radio-friendly rock artist
, and the highlight of his best-selling 1985
album. The song makes no attempt to be deep or meaningful — just fun — and, on that note, it succeeds splendidly. The lyrics find
reminiscing about his youth
quote:Op maandag 8 november 2004 13:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Summer of 69 van Bryan Adams?
Ratt it isquote:Op maandag 8 november 2004 13:35 schreef Mark het volgende:
Ratt
Lelystad?quote:Op maandag 8 november 2004 13:41 schreef pyl het volgende:
Zal ik?
In welke Nederlandse stad heeft deze mevrouw gewoond?
[afbeelding]
quote:Op maandag 8 november 2004 13:46 schreef Gambolputty het volgende:
Lelystad?
quote:Op maandag 8 november 2004 13:47 schreef Bimmel het volgende:
Amsterdam
Aha!quote:Op maandag 8 november 2004 13:48 schreef Gambolputty het volgende:
Da's Nina Simone
quote:Op maandag 8 november 2004 13:51 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Nijmegen
iggy_in_the_house +1quote:Simone's life was tumultuous, disorderly and alienated. Over the years, she moved from Liberia to Barbados, New York, Geneva, Nijmegen in the Netherlands, Paris and eventually the Cote d'Azur, where she died.
Om tot rust te komen. Ze had een flat aan de Waalkade, meen ik.quote:Op maandag 8 november 2004 13:52 schreef bukgeit het volgende:
Waarom heeft ze in Nijmegen gewoond?
quote:A surprisingly club-oriented production, "" was just one of the highlights on the debut album by alternative rap sensations
While
contributes a set of somewhat disinterested raps,
and
mine the record crate for a few elements of any good disco or jazz-funk production from the '70s — screaming P-Funk synthesizer lines, outboard soul vocals, a precise guitar line straight out of a
LP, and breakbeats complete with conga and heavy cymbal work
quote:Op maandag 8 november 2004 14:28 schreef ranja het volgende:
Groove is in the heart - Dee lite?
quote:Op maandag 8 november 2004 14:36 schreef Bimmel het volgende:
Smashmouth of hoe heten die gasten van "ooooh I like it" ....ook alweer??
quote:Op maandag 8 november 2004 14:46 schreef dolle_hond het volgende:
me myself and i van die drie dikke zwarten, kom hoe heten ze ook weer,
The creeps? Die rappen toch niet...quote:Op maandag 8 november 2004 14:36 schreef Bimmel het volgende:
Smashmouth of hoe heten die gasten van "ooooh I like it" ....ook alweer??
[zip] Oeps...niet verklappen natuurlijkquote:Op maandag 8 november 2004 14:46 schreef dolle_hond het volgende:
me myself and i van die drie dikke zwarten, kom hoe heten ze ook weer,
eerste woord van z'n username is al bijna de eerste 2 woorden van de groepquote:Op maandag 8 november 2004 14:51 schreef bukgeit het volgende:
Eerste letter van je username
quote:Op maandag 8 november 2004 15:00 schreef dolle_hond het volgende:
delasoul
dank u dank u....quote:Op maandag 8 november 2004 15:04 schreef Mark het volgende:
Knap uitgegumd door Bimmel
Wil ik dat weten?quote:Op maandag 8 november 2004 15:51 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat is de relatie tussen Elton John en Sean Lennon?
iggy_in_the_house +1quote:Op maandag 8 november 2004 15:52 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Elton is de peet van Sean of zoiets?
quote:took the title of his song
from the name of a chicken-and-egg dish he spotted on a Chinese restaurant's menu.
quote:Op maandag 8 november 2004 16:08 schreef Mark het volgende:
Klinkt als Foo Yung Hai......
Kan even niks anders verzinnen als Chop Suey van System of a Down
Chick N Stew van hetzelfde System of a Down lijkt me ook wel een leukequote:Op maandag 8 november 2004 16:08 schreef Mark het volgende:
Klinkt als Foo Yung Hai......
Kan even niks anders verzinnen als Chop Suey van System of a Down
Dat heet 'trivia'quote:Op maandag 8 november 2004 16:12 schreef Bimmel het volgende:
uit de serie "het loont om stomme dingen te onthouden" :
quote:Paul Simon met Mother and Child reunion
quote:Op maandag 8 november 2004 16:12 schreef Bimmel het volgende:
uit de serie "het loont om stomme dingen te onthouden" :
Paul Simon met Mother and Child reunion
Ooit ergens op BBC oid gezien
Ah damn...je hebt me door, het zijn inderdaad de jongens van de kantine....quote:Op maandag 8 november 2004 16:23 schreef ranja het volgende:
als publiek of als optredenden?
Nopequote:Op maandag 8 november 2004 16:26 schreef Z het volgende:
Arling & Cameron?
Oeh...die zijn ook errug goed (Simple Thingsquote:Op maandag 8 november 2004 16:33 schreef bigshadow het volgende:
zero 7?
Juistem !quote:Op maandag 8 november 2004 16:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Groove Armada?
Inderdaad, dankzij Nipple-gate zitten alle live uitzendingen op een vertraging om dergelijke voorvallen snel te kunnen knippen....quote:Op maandag 8 november 2004 16:51 schreef Jimmy het volgende:
Dankzij de Boobage van Janet Jackson?
Alice Cooper oid?quote:Op maandag 8 november 2004 16:56 schreef Jimmy het volgende:
Welke artiest beloofde enkele jaren achter elkaar zelfmoord te plegen tijdens Halloween?
Ehhh.. Jimmy Hendrix?quote:Op maandag 8 november 2004 17:03 schreef Jimmy het volgende:
Bimmel zit er wederom naast.
De heer in kwestie is uiteindelijk aan een overdosis gestorven. Niet met Halloween helaas.
Dat was idd met Halloween.quote:Op maandag 8 november 2004 17:03 schreef bukgeit het volgende:
GG Allin heeft meerdere keren zelfmoord on stage beloofd, maar ik weet niet of hij het tijdens Halloween van plan was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |