quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:00 schreef BadDay het volgende:
Estranged - Guns n Roses
ik wil niet de discussie openen over wat hardrock is en wat niet, maar Bon Joviquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:43 schreef cptmarco het volgende:
Every rose has its torn - Poison
When I look into your eyes - Firehouse
zo'n beetje elke Bon Jovi Ballad
Dit is niet alleen een mooie ballad, maar imho een van de mooiste lovesongs ooit geschreven! Vooral de live versie...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:46 schreef D-FENS het volgende:
Thin Lizzy - Still in love with you
= de beste Slash solo ooit. IMO.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:56 schreef Baleog het volgende:
heel cliche.. guns n' roses - november rain
vooral die geile gitaar solo aan het einde
Ja die wilde ik ook zeggenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:46 schreef D-FENS het volgende:
Scorpions - Still loving you
Ballad????? Ik zou het eerder hard-country noemen. Ofzo.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:10 schreef PPL het volgende:
Guns 'n Roses - One in a million
Zo kan je het ook zien (indien gewenst)quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:18 schreef OutKast het volgende:
[..]
Ballad????? Ik zou het eerder hard-country noemen. Ofzo.
Wel zo'n beetje GNR's beste plaat. Maar de naam ballad doet het nummer geen eer aan.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:24 schreef PPL het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien (indien gewenst)
Geef dan zelf wat suggesties dude.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En jahoor, de clichés die ik op de eerste pagina verwachte, toen ik dit topic gisteren opende, staan er al. Nothing else matters, November rain, Stariway to heaven en Child in time.
Nu zijn zeker de laatste 2 erg goede nummers, maar ze zijn wel helemaal kapotgedraaid. Die andere 2 zijn ook wel kapotgedraaid, maar die vond gelijk al niet zo goed als de Led Zep en Deep Purple klassiekers.
quote:Op donderdag 28 oktober 2004 22:06 schreef ToYDoLL het volgende:
anal cunt - just the two of us
Autumn - Solar Wakequote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:55 schreef Manji het volgende:
[..]
Geef dan zelf wat suggesties dude.
Ik denk aan allerlei soort ballads van van zowel Metallica-achtige als Bon Jovi-achtige bands, maar vooral ook de ballads van de minder bekende hardrock/metal groepen. Er zijn er natuurlijk ontelbare, maar welke vinden jullie het mooist?quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:41 schreef heiden6 het volgende:
Wat bedoel je precies met hard rock ballad in dit geval (voorbeelden)?
En dat zegt iemand met een Down-avatar?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:48 schreef Zero-Nine het volgende:
[afbeelding]
Sowiezo Hardrock + ballad? FU
niet bepaald, maar goedquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 22:41 schreef D.Rose het volgende:
Hardrockballad spreekt elkaar een beetje tegen
en waarom niet dan?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 22:43 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
niet bepaald, maar goed
'ballad' slaat dus gewoon op de romantiek wat niet echt het tegenovergestelde is van hardrockquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 22:47 schreef D.Rose het volgende:
[..]
en waarom niet dan?
hard·rock (de ~)
1 harde, elektrisch versterkte rockmuziek
bal·la·de (de ~ (v.), ~n/~s)
1 episch dichtstuk in strofische vorm, dat in korte scherpe trekken een romantisch voorval behandelt
2 zangstuk met een verhalend karakter
net zoiets als zachte herrie
als je weet wat hardrock is, dan weet je ook dat een ballad iets anders isquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:03 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
'ballad' slaat dus gewoon op de romantiek wat niet echt het tegenovergestelde is van hardrock
Hard Rock.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:11 schreef Mes het volgende:
Boston - More than a feeling.
ok dan kan volgens jou iets hards dus niet romantisch zijnquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
als je weet wat hardrock is, dan weet je ook dat een ballad iets anders is
*einde discussie wat mij betreft
Hardrock? Ballads zijn t zeker, maar gemaakt door rockbands (hoe breed dit genre ook is). Hardrock denk ik toch meer aan de "haar-bands", Guns n Roses, Bon Jovi, Poison etc.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:06 schreef heiden6 het volgende:
Darkness van Disturbed is idd een mooi nummer.
Of het allemaal echt ballads te noemen zijn weet ik niet, maar bij deze:
....
Pink Floyd - Wish You Were Here
Oasis - Wonderwall
Incubus - Wish You Were Here
Meatloaf - I Would Do Anything For Love
The Cure - I Will Always Love You
U2 - One
....
Wat een verschrikkelijk domme conclusie: je geeft de 2 definities en dan zeg je dat ze elkaar tegenspreken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 22:47 schreef D.Rose het volgende:
[..]
en waarom niet dan?
hard·rock (de ~)
1 harde, elektrisch versterkte rockmuziek
bal·la·de (de ~ (v.), ~n/~s)
1 episch dichtstuk in strofische vorm, dat in korte scherpe trekken een romantisch voorval behandelt
2 zangstuk met een verhalend karakter
net zoiets als zachte herrie
heb ik ook al iets over gezegdquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 03:13 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk domme conclusie: je geeft de 2 definities en dan zeg je dat ze elkaar tegenspreken.
Kijk ik zet ze ff letterlijk bij elkaar en dan zie je zowiezo al dat het kan (puur definitie technisch gezien, om maar te zwijgen over "bewijzen" als Novemer Rain of Bed of Roses):
episch dichtstuk in strofische vorm, dat in korte scherpe trekken, door middel van harde, elektrisch versterkte rockmuziek een romantisch voorval behandelt.
Zie je nu zelf dat je gevolgtrekking als een tang op een varken slaat?
Eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:28 schreef rena het volgende:
guns n' roses - sweet child o' mine![]()
Het is inderdaad niet echt Hard Rock. Zelf luister ik ook meer naar zoiets. Maar ik wilde andere clichénummers niet weer opnoemen en wat ik noemde is toch ook aardig.In echte Hard Rock komen ballads niet zo heel veel voor.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 03:10 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Hardrock? Ballads zijn t zeker, maar gemaakt door rockbands (hoe breed dit genre ook is). Hardrock denk ik toch meer aan de "haar-bands", Guns n Roses, Bon Jovi, Poison etc.
November Rain vind ik wel een echte (en goede) hardrockballad, wel wat cliché. Misschien iets van Judas Priest ofzo (maakten zij ballads?), iig wel onvervalste hardrock! Misschien ook iets van Dream Theater (niet echt hardrock, maar maken wel beetje van die typische hardrockballdads zoals Another Day en Through her Eyes
Oh wat is 'echte' hardrock dan volgens jou?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet echt Hard Rock. Zelf luister ik ook meer naar zoiets. Maar ik wilde andere clichénummers niet weer opnoemen en wat ik noemde is toch ook aardig.In echte Hard Rock komen ballads niet zo heel veel voor.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:27 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
heb ik ook al iets over geblaaat
Hier wat minder clichématige nummers:quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En jahoor, de clichés die ik op de eerste pagina verwachte, toen ik dit topic gisteren opende, staan er al. Nothing else matters, November rain, Stariway to heaven en Child in time.
Ik weet het niet precies, meer (hard) rock gaat meer richting metal lijkt me, maar niet per sé. Korn, Disturbed, Audioslave, Puddle Of Mudd, Pearl Jam, Powerman 5000, Rammstein, Seether, Silverchair, Shinedown, Staind, The White Stripes, Tantric, Godsmack, Fuel zou je eigenlijk allemaal wel als rock kunnen bestempelen. Oasis, wat ik eerder noemde, eigenlijk niet, vind ik.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:46 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
Oh wat is 'echte' hardrock dan volgens jou?
Of iemand iets (hard)rock noemt ligt m.i. ook voor een groot deel aan z'n eigen referentiekader. Kijk, als je weinig anders kent dan K3-achtige fluf, dan zal je snel geneigd zijn om iets 'hardrock' te noemen wanneer iemand een keer iets speelt waar je daadwerkelijk een gitaar in hoortquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, meer (hard) rock gaat meer richting metal lijkt me, maar niet per sé. Korn, Disturbed, Audioslave, Puddle Of Mudd, Pearl Jam, Powerman 5000, Rammstein, Seether, Silverchair, Shinedown, Staind, The White Stripes, Tantric, Godsmack, Fuel zou je eigenlijk allemaal wel als rock kunnen bestempelen. Oasis, wat ik eerder noemde, eigenlijk niet, vind ik.
Hoe definieerr je zoiets eigenlijk? Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens mensen Maroon 5 rock horen noemen... Leuke muziek, zeker wel. Maar ja, zo kun je het toch eeht niet noemen lijkt me.
Je noemt nu oa nu-metal, grunge en meer industriele rock (rammstein) op. Ik weet dat veel mensen muziek (rock) die een beetje hard klinkt hardrock noemen, maar hardrock is toch meer het genre uit de jaren 80, met iron maiden, whitesnake, motley crue, etc etc.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, meer (hard) rock gaat meer richting metal lijkt me, maar niet per sé. Korn, Disturbed, Audioslave, Puddle Of Mudd, Pearl Jam, Powerman 5000, Rammstein, Seether, Silverchair, Shinedown, Staind, The White Stripes, Tantric, Godsmack, Fuel zou je eigenlijk allemaal wel als rock kunnen bestempelen. Oasis, wat ik eerder noemde, eigenlijk niet, vind ik.
Hoe definieerr je zoiets eigenlijk? Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens mensen Maroon 5 rock horen noemen... Leuke muziek, zeker wel. Maar ja, zo kun je het toch eeht niet noemen lijkt me.
Laten we die discussie alsjeblieft niet (nog een keer) voeren. Daar komt geen einde aan, zo kunnen we nog 3 topic vollullen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:46 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
Oh wat is 'echte' hardrock dan volgens jou?
Volgens mij heb je zelf niet door, hoe dom je redeneert. Of wel?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 09:43 schreef D.Rose het volgende:
[..]
anders zou het wel heel arrogant en zielig zijn om met die gaapsmilies te reagerenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:34 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf niet door, hoe dom je redeneert. Of wel?
Ik vind 'm mooi en hij moet sowieso even genoemd worden in dit topic, vind ik.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:31 schreef tong80 het volgende:
Arcee die is tranen trekkend zo slecht.
Sorry, maar die is dus vreselijk slecht!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:10 schreef Arcee het volgende:
Extreme - More Than Words
Inderdaad. Dat is gisteren nog vastgesteld door de Commissie Objectieve Status van de Muziekkunst.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:35 schreef Marick het volgende:
[..]
Sorry, maar die is dus vreselijk slecht!
Wat voorspelbaar weer.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:35 schreef Marick het volgende:
* mee eensch!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:03 schreef Zapper het volgende:
Creed - With Arms Wide Open
Creed - To Whom It May Concern
Creed - Is This The End
meesterlijk
Oeh ja ook lekker....quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Concrete Blonde - Joey
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:10 schreef Arcee het volgende:
Extreme - More Than Words
Voor welke rede? heb je uberhaupt eens iets anders gehoord van extreme, das dus ontiegelijk vette rock.....quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:35 schreef Marick het volgende:
[..]
te laat gelezen; maar idd:quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat voorspelbaar weer.
Misschien bedoelt hij wel, dat hij het nummer erg 'cheesy' vindt?quote:Op maandag 1 november 2004 13:39 schreef Ibanez het volgende:
[..]
[..]
Voor welke rede? heb je uberhaupt eens iets anders gehoord van extreme, das dus ontiegelijk vette rock.....![]()
Kunnen we het kastje "Hardrockballad" dan niet omtoveren in de zin: Hardrockband maakt ballad? Het is in principe een tegenstrijdig woord... Je kunt z'on ballad vaak nauwelijks meer hardrock noemen....quote:Op maandag 1 november 2004 13:47 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij wel, dat hij het nummer erg 'cheesy' vindt?
Sja dat is nu eenmaal het hardrockballad-genre! Cliche's alom. Een hardrockballad MOET juist alle cliche's bevatten en dan NOG goed klinken.
Ik noem het graag powerballads: dat scheidt een ballad van bryan Adams meteen van een ballad van Queensryche of de Scorpions. Het begrip wordt als volgt omschreven:quote:Op maandag 1 november 2004 13:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kunnen we het kastje "Hardrockballad" dan niet omtoveren in de zin: Hardrockband maakt ballad? Het is in principe een tegenstrijdig woord... Je kunt z'on ballad vaak nauwelijks meer hardrock noemen....
100 %quote:Op maandag 1 november 2004 13:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik noem het graag powerballads: dat scheidt een ballad van bryan Adams meteen van een ballad van Queensryche of de Scorpions. Het begrip wordt als volgt omschreven:
"Power ballad is a name given to love songs that were predictably included on heavy metal albums in the 1980s.
The power ballad was frequently slower in tempo and much less aggressive in lyrics than the remaining music on the album. The songs were often crafted in a hope of scoring a Top Forty hit, and were particularly associated with bands in the hair metal genre.
Power ballads have to be about yearning and need, commitment and loss. Listening to one should make your heart soar or sink. Its sentiment should linger long after the last chord. It should make you feel."
ja, het begin. de laatste helft is nou ook niet echt rustig...quote:Op maandag 1 november 2004 14:31 schreef Aventura het volgende:
Dan hoort 'Silent Screams' van Rob Halford ook in dat rijtje thuis...
Dat zeg ik, Gamma!quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:43 schreef Kopdans het volgende:
ff wat andere namen:
Mother love bone - Chloe dancer - Crown of thorns (super-super tip)
quote:Op maandag 1 november 2004 12:50 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Oeh ja ook lekker....
Nog even een in het Power Ballad genre: Queensryche - Silent lucidity
En eentje in het alternative rock genre:
Mother Love Bone - Chloe Dancer/Crown of Thorns, m.i. een van de allermooiste in dit genre...
quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:34 schreef ThomasBerge het volgende:
Bij Thomas Berge - Als Jij Er Morgen Niet Meer Bent springen tranen van ontroering mij in de ogen![]()
preciesquote:Op maandag 1 november 2004 13:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kunnen we het kastje "Hardrockballad" dan niet omtoveren in de zin: Hardrockband maakt ballad? Het is in principe een tegenstrijdig woord... Je kunt z'on ballad vaak nauwelijks meer hardrock noemen....
Als je overduidelijk geen zak van hardrock/metal hebt begrepen, hoef je hier niet te posten hoor :').quote:Op zondag 7 november 2004 12:22 schreef D.Rose het volgende:
[..]
precies![]()
rockballad zou ook nog gaan
Als jij je commentaar nou gewoon voor je houdt, Rockballads is een algemeen begrip, dus ga iemand anders vervelen.quote:Op zondag 7 november 2004 17:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als je overduidelijk geen zak van hardrock/metal hebt begrepen, hoef je hier niet te posten hoor.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:37 schreef Undertow. het volgende:
Queensryche - Silent Lucidity
Threshold - Keep It With Mine
Pain Of Salvation - Oblivion Ocean
Pain Of Salvation - Second Love
Evergrey - Waking Up Blind
Stratovarius - Forever
Sonata Arctica - Replica
Symphony X - Candlelight Fantasia
Gun - Taking on the worldquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:38 schreef Marick het volgende:
Ben op zoek naar de mooiste hardrockballads, zowel oude als nieuwe bands. Wie kan me helpen?
Dude....Damien Rice is een hele goede singer/song writer. Maar om hem nou in het genre hardrock te stoppen? Het is een briljante plaat (O) maar luister hem eens wat vaker en het is geen hardrock.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:06 schreef heiden6 het volgende:
Darkness van Disturbed is idd een mooi nummer.
Of het allemaal echt ballads te noemen zijn weet ik niet, maar bij deze:
Damien Rice - Cannonball
Een ballade over de oude marinier... lijkt mij gewoon een ballade.quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:52 schreef Tokus het volgende:
sinds wanneer is Rime Of The Ancient Mariner van Maiden een ballad, sjun?
Wait van Vandenberg is een rocknummer en absoluut geen ballad. Maar dat geldt wel voor meer in dit rijtje.quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:05 schreef sjun het volgende:
[..]
Gun - Taking on the world
Blackfoot - Diary of a working man
Accept - Can't stand the night
Iron Maiden - Rhyme of the ancient mariner
Death Angel - Room With a View
VandenBerg - Wait
schieten me nu al direct te binnen...
Hahquote:Op zondag 31 oktober 2004 17:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is gisteren nog vastgesteld door de Commissie Objectieve Status van de Muziekkunst.
![]()
Dat weet ik ook wel, maar het is zo'n goed nummer, en een ballad zou ik wel willen noemen.quote:Op zondag 5 december 2004 09:58 schreef Darta het volgende:
[..]
Dude....Damien Rice is een hele goede singer/song writer. Maar om hem nou in het genre hardrock te stoppen? Het is een briljante plaat (O) maar luister hem eens wat vaker en het is geen hardrock.
Je hoort nog van mijn advocaat!quote:Op woensdag 8 december 2004 12:49 schreef StarGazer het volgende:
Tsja...wat is hardrock.. ik noem gewoon de beste rockballad: Live- Lightning Crashes. So Sue me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |