Ik noem het graag powerballads: dat scheidt een ballad van bryan Adams meteen van een ballad van Queensryche of de Scorpions. Het begrip wordt als volgt omschreven:quote:Op maandag 1 november 2004 13:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kunnen we het kastje "Hardrockballad" dan niet omtoveren in de zin: Hardrockband maakt ballad? Het is in principe een tegenstrijdig woord... Je kunt z'on ballad vaak nauwelijks meer hardrock noemen....
100 %quote:Op maandag 1 november 2004 13:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik noem het graag powerballads: dat scheidt een ballad van bryan Adams meteen van een ballad van Queensryche of de Scorpions. Het begrip wordt als volgt omschreven:
"Power ballad is a name given to love songs that were predictably included on heavy metal albums in the 1980s.
The power ballad was frequently slower in tempo and much less aggressive in lyrics than the remaining music on the album. The songs were often crafted in a hope of scoring a Top Forty hit, and were particularly associated with bands in the hair metal genre.
Power ballads have to be about yearning and need, commitment and loss. Listening to one should make your heart soar or sink. Its sentiment should linger long after the last chord. It should make you feel."
ja, het begin. de laatste helft is nou ook niet echt rustig...quote:Op maandag 1 november 2004 14:31 schreef Aventura het volgende:
Dan hoort 'Silent Screams' van Rob Halford ook in dat rijtje thuis...
Dat zeg ik, Gamma!quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:43 schreef Kopdans het volgende:
ff wat andere namen:
Mother love bone - Chloe dancer - Crown of thorns (super-super tip)
quote:Op maandag 1 november 2004 12:50 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Oeh ja ook lekker....
Nog even een in het Power Ballad genre: Queensryche - Silent lucidity
En eentje in het alternative rock genre:
Mother Love Bone - Chloe Dancer/Crown of Thorns, m.i. een van de allermooiste in dit genre...
quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:34 schreef ThomasBerge het volgende:
Bij Thomas Berge - Als Jij Er Morgen Niet Meer Bent springen tranen van ontroering mij in de ogen![]()
preciesquote:Op maandag 1 november 2004 13:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kunnen we het kastje "Hardrockballad" dan niet omtoveren in de zin: Hardrockband maakt ballad? Het is in principe een tegenstrijdig woord... Je kunt z'on ballad vaak nauwelijks meer hardrock noemen....
Als je overduidelijk geen zak van hardrock/metal hebt begrepen, hoef je hier niet te posten hoor :').quote:Op zondag 7 november 2004 12:22 schreef D.Rose het volgende:
[..]
precies![]()
rockballad zou ook nog gaan
Als jij je commentaar nou gewoon voor je houdt, Rockballads is een algemeen begrip, dus ga iemand anders vervelen.quote:Op zondag 7 november 2004 17:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als je overduidelijk geen zak van hardrock/metal hebt begrepen, hoef je hier niet te posten hoor.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:37 schreef Undertow. het volgende:
Queensryche - Silent Lucidity
Threshold - Keep It With Mine
Pain Of Salvation - Oblivion Ocean
Pain Of Salvation - Second Love
Evergrey - Waking Up Blind
Stratovarius - Forever
Sonata Arctica - Replica
Symphony X - Candlelight Fantasia
Gun - Taking on the worldquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:38 schreef Marick het volgende:
Ben op zoek naar de mooiste hardrockballads, zowel oude als nieuwe bands. Wie kan me helpen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |