quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
morgen al om half 4 m'n bed uit![]()
daar hebben bukgeit, belsen en ik dus aan meegedaanquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Offtopic (edoch vast interessant):
sinds gisteren staat die van dit jaar online
http://www.denationalepopquiz.nl
18equote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:56 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
newbiedoobiedoo ook, die werd 4e...en jullie?
Pas je die ook nog even aan ranja?quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:32 schreef ranja het volgende:
Welkom bij het Tweehonderdachtenzestigste deel van* Fok! Muziek Trivia *
tja ik zou wel willen maar dat is een bug, een lange openingspost kun je niet wijzigen.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 22:05 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Pas je die ook nog even aan ranja?
Amen to thatquote:Op donderdag 28 oktober 2004 22:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
ja, maar daar hou ik wel van...muziek is toch een gevoel he, luister er liever naar dan dat ik allerlei feitjes over artiesten moet weten.
Niet doorvertellen wat ik heb gedaan hoor.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 22:08 schreef ranja het volgende:
tja ik zou wel willen maar dat is een bug, een lange openingspost kun je niet wijzigen.
Is dat mannetje nou zo klein of lijkt het zo?quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:38 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat is zijn echte naam?
[afbeelding]
ow jaquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 08:53 schreef iggy_in_the_house het volgende:
kan me niet voorstellen dat het bob dylan is: echte naam van hem is trouwens robert allen zimmerman
edit: pyl is the winner!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:35 schreef Z het volgende:
Alice Cooper?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:36 schreef pyl het volgende:
Vincent Furnier?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:52 schreef ranja het volgende:
Gokje: vanwege de lengte van de nummers, The bed paste niet meer op kant 1 en moest daarom naar kant 2 verhuizen?
Vertel! (even off topic mag wel in zo'n geval als dit).quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:54 schreef Z het volgende:
Ik heb een keer bijna over Lou heen gekotst, maar dat is een heel ander verhaal.
Dat was op zichzelf waar en het antwoord moet zeker in de richting van 'de vrouw' worden gezocht, maar uhm nee: niet goed.quote:Misschien had de vrouw met wie hij het deed al kids?
Ja, da's waar.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:06 schreef Z het volgende:
Hmmmz, als je alleen maar zegt dat je bijna over Lou heen gekotst hebt klinkt dat een stuk stoerder...
De hoofdpersoon pleegt zelfmoord in 'the bed', als ik 't me goed herinner.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:44 schreef pyl het volgende:
Okay, had nog een vraagje liggen dat zo ging:
Zoals we allen weten - althans de meesten van ons in theorie - komen 'the kids' pas na 'the bed'; zo is de geijkte volgorde. Op 'Berlin' van Lou Reed echter is de volgorde anders. Eerst komt het nummer 'the kids' en pas daarna het nummer 'the bed'. Dat kon eenvoudig niet anders. Waarom was Lou tot deze volgorde gedwongen?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:54 schreef Z het volgende:
Ik heb een keer bijna over Lou heen gekotst, maar dat is een heel ander verhaal. Misschien had de vrouw met wie hij het deed al kids?
Dat herinner je je goed. Uitstekend zelfs, als ik zo vrij mag zijn! Maar het is nog slechts een onderdeel van het antwoord dat ik zocht.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:27 schreef Zanderrr het volgende:
De hoofdpersoon pleegt zelfmoord in 'the bed', als ik 't me goed herinner.
A, ze was van de verkeerde kant.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:11 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja, da's waar.![]()
Belsen, je gaat de verkeerde richting uit.
(Dat deed die vrouw, Caroline, trouwens ook.)
Juist. Berlin was een zogeheten 'concept-album'. Caroline, de vrouw van de ik-persoon op Berlin, was een regelrechte sloerie (drank, drugs en hoererij) en daarom nam op zeker moment de kinderbescherming haar kinderen bij haar weg - dat gebeurt in The Kids. 'Because they said she was not a good mother...' Caroline was daarover zo aangedaan dat zij vervolgens, in The Bed, zelfmoord pleegde. 'This is the place where her children were conceived' en 'This is the place where she cut her wrists, that odd and faithful night' (ril, ril). De nummers konden dus niet in een andere volgorde worden geplaatst. Normaal komt met de liefde het leven, op Berlin kwam met het wegnemen van de liefde de dood - hmmm...misschien iets te literair, nou ja.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:07 schreef Zanderrr het volgende:
Omdat haar kinderen bij haar weggehaald werden omdat ze geen goede moeder was, toch? Heb die plaat al lang niet meer gedraaid, dus mijn geheugen is een beetje stoffig over wat er precies gebeurde..
Het is inderdaad Noel Gallagher, Oasis is altijd wel goed voor een berg lachwekkend arrogante quotes.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Noel Gallagher
In dat geval gaan de punten naar Bartridquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Ruk, was jouw post nou eerder dan mijn edit. Sorry
Sing?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:43 schreef bartrid het volgende:
dank
wat is de engelse titel van dit nummer?
Llorando
Yo estaba bien por un tiempo,
volviendo a sonreír.
Luego anoche te vi
tu mano me tocó
y el saludo de tu voz.
Y hablé muy bien de tu
sin saber que he estado
llorando por tu amor (x3).
Luego de tu adiós sentí todo mi dolor.
Sola y llorando,
llorando (x3).
No es fácil de entender
que al verte otra vez
Yo seguiré llorando
Zoooo...Neem aan dat jij vanochtend ook de radio hebt aangehadquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:01 schreef Zanderrr het volgende:
George Baker?
"Yesterday and Today", om precies te zijn. Maar ik reken hem goed.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:22 schreef belsen het volgende:
The Beatles - Yesterday & Tomorrow.
Of Tomorrow & Yesterday...
Mijn broer kocht dat ding toen ter tijd op een rommelmarkt en het bleek inderdaad een Russische versie te zijn met alle hoes- en labelinformatie in het Russisch.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:35 schreef Zanderrr het volgende:
Jullie hadden een Russische persing of zo?
quote:Today the remix and dub version are commonplace in popular music; less widely appreciated is the fact that these techniques were pioneered in a tiny studio a Kingston, Jamaica district called Waterhouse. That pioneer of dub was an electronics engineer and sound system operator named Osbourne Ruddock, but to the crowds who flocked to his dances, and the countless singers and record producers who utilised his skills, he was known as![]()
Wat heeft het Amerikaanse radiostation over voor de platencollectie van John Peel?quote:The collection, which features tens of thousands of records, is said to be "priceless" by manager Clive Selwood.
"A US radio company has offered us. The British Library are also interested," he explained to The Mirror, although it is unclear what will happen to the records.
"There are tens of thousands of records. It’s got all his annotations on it – three asterisks meant the record must be played. He had to extend his house in Suffolk to hold them all."
It was announced on Tuesday (October 26) that the legendary BBC DJ died from a heart attack while on holiday in Peru.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
2 miljoen?
In noord-brabant is vast wel een Peelmuseum.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:31 schreef Zanderrr het volgende:
[Indiana Jones-mode] It belongs in a museum! [/Indy]
Ranja, onze koopjes jagerquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:30 schreef ranja het volgende:
Nou ja, als er allemaal persoonlijke aantekeningen van Peel opstaan lijkt me dat best veel waard. 1 miljoen voor 100.000 lp's is maar 10 pond per album... koopje
Madonna met een prinses Lea coupe?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wie is dit trouwens?
[afbeelding]
Wat brengt een nier tegenwoordig op op de zwarte markt?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik kan deze maand nog wel 10 euro missen. Ga ik wel een dagje extra bij m'n ouders thuis eten
Das Goldfrapp ja,quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:39 schreef ranja het volgende:
Goh ja wie was dat ook weer. Goldfrapp?
Jouw nier of een van John Peel?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:40 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Wat brengt een nier tegenwoordig op op de zwarte markt?
De La Soul- Saturdayquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:43 schreef ranja het volgende:
Ok, noem 10 hits (hits dus, en dit keer ga ik wel streng zijn) die overmorgen helemaal op hun plaats zijn. En nee, Zondag van Rob de Nijs is niet eng genoeg.
ja, maar niet zomaar een zondagquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:49 schreef bukgeit het volgende:
Overmorgen IS het toch zondag?
Jaja, ik zag dat ik nog maar net aan in de Top20 sta, dus er moet even actie ondernomen worden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:53 schreef bukgeit het volgende:
Jimmy!
Wel erg veel kill op een niet typisch horror/halloween manier.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:59 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Michael Jackson - Thriller
Michael Jackson - Ghosts
Ray parker jr - Ghostbusters
Michael Jackson - Blood on the Dancefloor
Tina Cousins - Killin Time
Duran Duran - View to a Kill
Brian May - Too Much Love Will Kill You
The specials - Ghost Town
Republica - Drop dead Georgous
andre hazes - bloed zweet tranen
welke?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:47 schreef dolle_hond het volgende:
ik had er nog steeds maar 3 bedacht
die van abbaquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:48 schreef ranja het volgende:
[..]
welke?
Bij Ranja in de leer? Muzikale paleontologie?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:01 schreef Berkery het volgende:
[afbeelding]
Wie is dit, of, bij welke band staat deze foto op AMG?
Als ik zeg dat het een nederlander is wel denk ikquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:14 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
die gaat dus niemand weten vrees ik..
Het is er 1 van Clan of Xymox, wie durf ik niet te zeggen, ik was even op zoek naar nederlandse-bands-met-een-foto-op-AMG, ik heb er weer 1 gevondenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:17 schreef bukgeit het volgende:
Is het die vent van (Clan Of) Xymox? Pieter Nooten?
Rainmanquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:18 schreef bukgeit het volgende:
Dan heb je dat al eens gevraagd in deel CXIV van deze reeks.
bukgeit +1quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:33 schreef bukgeit het volgende:
Jens Lekman, net z'n CD gekocht.
dat heeft juist zijn charmequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:40 schreef ranja het volgende:
Overigens vind ik dat als een plaatje al eerder is geweest geen reden om de vraag af te keuren. We zijn inmiddels ruim 260 topics bezig, dat zijn ongetwijfeld meer dan 2500 vragen... logisch dat er eens een dubbele bij zal zitten
Dit bedoelde ik inderdaad.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:46 schreef ranja het volgende:
Vrage vaag dit.
Genesis - I can't dance
Baccara - Yes sir, I can boogie
Beastie boys - Sure shot
Kiss - Sure know something
Boomtown rats - I don't like mondays
Abba - I do, I do, I do
Madonna - I know it
Beach boys - I know there's an answer
Dan Baird - I love you period
Juliana Hatfield - Ok ok
Donna Summer - This time I know it's for real
Tatu - Not gonna get us
Leah Andreone - It's allright, it's ok
Bananarama & Fun boy three - Really saying something
Clawfinger - The truth
is dat duidelijk genoeg?
en als het echt te gortig wordt, kan ie altijd nog in de OP toegevoegd worden (ravi shankar en zo....)quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:40 schreef ranja het volgende:
Overigens vind ik dat als een plaatje al eerder is geweest geen reden om de vraag af te keuren. We zijn inmiddels ruim 260 topics bezig, dat zijn ongetwijfeld meer dan 2500 vragen... logisch dat er eens een dubbele bij zal zitten
Sack_Blabbath pikt z'n puntje mee... Sack_Blabbath +1quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
The Gathering toch? Mocht het goed zijn: ik kom alleen even snel een puntje inpikken en ga nu gelijk weer weg......dus wees vrij om een nieuwe vraag te stellen
Nee, maar warmquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:44 schreef bartrid het volgende:
ziet er southern rock achtig uit. Allman brother's band?
Of Lynyrd Skynyrdquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:47 schreef methodmich het volgende:
Ja, of Lynyrd Skynyrd.
quote:attained vast critical acclaim in the 1970s, mostly based on the albums
(1973) and, particularly, Resolution, (1976) which Rolling Stone magazine raved "has forever changed the face of rock." Though
never gained the commercial success that many predicted, he nonetheless was seen as one of the most unique singer/songwriters of his day.
Born into a well-to-do family in Boston (his great-grandfather founded theInstitute),
graduated from Harvard in 1968 and became active musically in the Cambridge, MA, scene with groups such as Butter and the Chosen Few. In 1972, he cut a demo of "Avenging Annie" before releasing his 1973 Columbia album,
, to much critical praise. In 1975,
enrolled in Boston's Life Institute after the death of his father, seemingly searching for a higher meaning in life. Released from his Columbia contract that same year,
hooked up with Arif Mardin who worked diligently with
to find expression to the profound changes in his life. The result was the classic Resolution album, released on Nemperor in 1976. Though the album received rave reviews and charted reasonably well, it was no runaway commercial success. The next effort from
and Mardin, Shiver in the Night, was notably more commercial than Resolution and sold moderately well. In 1979,
released Motives, his final album for Nemperor. It signaled his conversion to Christianity, though
's unique style remained intact.
continued to release albums into the '80s and '90s. He has lived in Belgium since 1996, after having originally moved to Holland in 1987 and marrying a Dutch woman in 1988. His music is mostly Christian based and
states that it has been used as the impetus for inner healing of hurting people.
Yepquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:22 schreef methodmich het volgende:
Jammer. Zou dat voor meerderen gelden?
Laak eerst nog Andy Pratt gokken, op basis van dat 'mostly Christian based'.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:06 schreef methodmich het volgende:
Die andere verklappen?
dan zeg ik vast dat de naam Pratt eerst niet wegge-edit was en ik daarom ook dacht dat het Andy wasquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:36 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Laak eerst nog Andy Pratt gokken, op basis van dat 'mostly Christian based'.
Met dezelfde vraag wil ik niet twee keer een punt scoren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:28 schreef ranja het volgende:
waarom wil je steeds geen punt?
Nee, die is het niet. De man die we zoeken is dood.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:38 schreef Berkery het volgende:
Gokje op Nick Lowe
Punt voor Berkery!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:51 schreef Berkery het volgende:
Tweede gok is Herman Brood
Welk nummer?quote:was a history buff, though he was a high school dropout. After playing in bands until four o'clock in the morning, it was hard for the singer/songwriter's to make homeroom call at eight. Still
at one point entertained the notion of becoming a history teacher. Soon after he'd just made 40, he was talking to a young man who'd just turned 20 and was saddened over the crises happening all over the world. The 20-year-old thought that
had it made because he'd grown up in the '50s. The singer/songwriter reminded him of the world problems that occurred during the '50s. The conversation sparked a song idea for
. Later, while writing songs for his
album, he remember the history-based song idea and combined the lyrics with the melody of a song he'd written titled "
" Co-produced by
and Foreigner's Mick Jones, the million-selling "
" went to number one pop for two weeks in late 19??. School teachers wrote
thanking him for the single, which, because of the singer/songwriter's listing of historical events, was useful as an educational tool.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:09 schreef ranja het volgende:
Billy Joel - We didn'r start the fire?
Nee hè.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:58 schreef thaleia het volgende:
Prefab Sprout
(Volgens mij is het wel goed, maar ik MOET nu koken, dus.... de groeten!
Jij zou het toch wel moeten kunnen wetenquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:03 schreef Berkery het volgende:
Hintje?
newbiedoobiedoo +1quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
O, dat doet er ook niet toe.Debbie Gibson dus.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:30 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The beat
quote:"" is another musical tribute to The Kinks, a nostalgic look back at the perfection of childhood, happy families set to a sumptuous backing, that's Sixties flavored, lush, infectious, and ever so cheery; a more personalized "The Village Green Preservation Society". So universal is the theme and lyrics, that if this wasn't one's own experience, it's still the one you always dreamed about. Even in November, 19??, when the single was released, those halcyon days seemed very far away, but so evocative was the song, that listener's around the world relived their own rose- colored youth. A Number Five hit in the UK, it also floated up the charts in a myriad of other countries, including the US where it reached Number Seven.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 21:10 schreef ranja het volgende:
Nog 1 gok dan, Pretenders - Don't get me wrong. Al heb ik geen idee waar die Kinks associatie dan zit anders dan in Chrissie zelf.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 21:58 schreef Gambolputty het volgende:
Dream Academy - Live in a northern town?
quote:Soms komt er een liedje langs waar je geen genoeg van kan krijgen en meestal is dat bij mij een super vrolijk en grappig nummer. Vandaag kwam er weer eens zo’n nummer langs bij het programma American Idol, wat ik zonder schaamte op de voet volg. De, in tegenstelling tot Nederlanse, getalenteerde idols verbleven met ze allen in een superluxe huis en bij het laten zien draaide ze een nummer die gelijk moest hebben! “–
” is gewoon zo lekker vrolijk feel-good nummer die je makkelijk kan mee ‘zingen’ als je het wil. Ik draai nu al de hele middag hetzelfde nummer en ik krijg er maar niet gevoeg van! Ik probeer andere mensen er ook mee te infecteren en dat lukt volgens mij best aardig.
En wat voor een!quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:10 schreef Berkery het volgende:
Hier een andere recensie:
[..]
quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:32 schreef bukgeit het volgende:
Madness - Our House?
newbiedoobiedoo +1quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:50 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat was Nik Kershaw...
Zeker. bukgeit +1quote:Op maandag 1 november 2004 01:31 schreef bukgeit het volgende:
Da's Sleeper toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |