abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22861774
NUMMER 12?! Zo gaat ie goed, heheh.
Hiero dames en heren voor de nostalgasten: Het topic voor mensen die gitaar spelen #11

Nu heb ik eindelijk weer eens een topic kunnen openen. Niet vergeten dat ik 12 topics geleden deze serie begonnen ben, hè!

Joeper!!

Nou dit is me een openingspost wel, hoor.

[ Bericht 19% gewijzigd door Big_Boss_Man op 25-10-2004 16:00:47 ]
feest
pi_22861915
Ik stel hem hier nog maar een keer. Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape. Is het niet slimmer om iets digitaals te kopen? Krijg je het dan niet makkelijker je computer in?
quote:
Ik ben dus op zoek naar een ' .. sporen recorder'. Wat is wil is een simpel apparaat, met weinig poeha, maar dat ik mijn gitaar makkelijk op kan nemen, en de opnames m'n computer in kan sluizen. Ik wil dus niet via een geluidskaart rechtstreeks opnemen, maar een los apparaat. Het bewerken van het geluid die ik achteraf, dus de kwaliteit van de opnames hoeven ook niet heel hoog te liggen, bovendien is er niks mis met een beetje lo-fi opnames

Kan iemand me wat aanraden?
Aldus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:21:34 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22862116
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.

Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_22862218
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:12 schreef Z het volgende:
Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape.
Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond

En om die OP dan maar een beetje goed te maken:

pi_22862393
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:21 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.

Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
Je ontkomt niet aam allerlei effecten idd, ik zal die Korg(en) eens bekijken. Dit lijkt me ook wel een koel ding:
Tascam Pocket Studio 5
Ook in de aanbieding bij Feedback voor 299,-
Aldus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:37:58 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22862442
M'n Fender Strat is nu trouwens weer helemaal opgelapt: nieuwe electronica d'r in, nieuwe Kinman-elementen, nieuwe slagplaat d'r op.. Hij klinkt weer helemaal perfect.

Die Kinmans zijn echt perfect voor classic rock, funk, blues en jazz, mooi Strat-geluid maar net iets minder snijdende hoge tonen er in, en nauwelijks ruis meer. Voor metal zou ik ze niet aanraden, maar goed.. dat speel ik zelf toch zelden.
pi_22862566
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:37 schreef Zanderrr het volgende:
dat speel ik zelf toch zelden.
Dat komt dan goed uit!

Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
feest
pi_22863006
quote:
Prep2Fight schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 11:10:
ja, ik bedoel ook niet moet Ookal zei ik het, maar het is wel een programma, waarmee je leuke dingen kunt doen, en goed kunt mixen, en zo heel moeilijk vond ik het zelf nou ook weer niet
Klopt, maar zoals BBM al aangeeft, het is wel een beetje overkill. Zeker als je het ook nog wil kopen ipv downloaden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:40:51 #9
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22864496
Ja, dat is waar Als ie het ook nog is koopt dan is ie een vermogen kwijt idd
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_22865426
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dat komt dan goed uit!

Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
In The Presence Of Enemies!
pi_22865554
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:57 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
Wat is een logicje?
feest
pi_22865637
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:19:38 #13
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22869668
tvp
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:44:09 #14
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_22872406
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:05 schreef Ibanez het volgende:
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
Logic is juist MAC-only (de laatste 2 versies dan, versie 6 en sinds deze maand 7). Daarentegen is protools compatible voor beiden.
pi_22874423
* kuchtpv
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:27 schreef Scylla het volgende:

[..]

Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond

En om die OP dan maar een beetje goed te maken:

[afbeelding]
[afbeelding]
Wie zijn dat nou weer.
pi_22881628
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:39 schreef super-muffin het volgende:
* kuchtpv
[..]

Wie zijn dat nou weer.
Ik dacht, ik post wat live-action foto's van mijn band om de watkale OP goed te maken
pi_22881720
Aha, en wie ben jij dan?
pi_22882348
Die blonde met die jazzbass. Daar dus even geen gitarist, mag ik hier nu nog wel komen?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:25:04 #19
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22882582
Tuurlijk Scylla
Tim's LastFM Charts
pi_22888294
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 18:50:21 #21
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22888386
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 18:35 schreef Gitarist het volgende:
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
Dus harpspelers (of ..speelsters )) hoeven zich nu ook niet meer buitengesloten te voelen..
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:47:25 #22
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22891973
Zoiets ja Zanderrr =)
Tim's LastFM Charts
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:14:22 #23
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22913822
Hoi

heb ff niks over gitaren maar om dit topic toch nog levend te houden maar even iets over cooledit.
Afgelopen zondag hebben we weer opgenomen tijdens het repeteren, maar door een kapotte kabel of uitgang op een mangpaneel is op het linkerkanaal alleen maar gitaar en bas terecht gekomen.
Op het rechterkanaal staat wel alles

Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
pi_22913989
Ik denk dat ik eruit ben, ik denk dat het deze wordt (lekker klein)

Zoom PS04

Aldus.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:30:49 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22914186
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:14 schreef Tomek het volgende:
Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.

Heb het ff met Adobe Audition getest, maar volgens mij werkte het ook al zo toen het pakket nog Cooledit heette
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:45:01 #26
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22914532
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:30 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.

Heb het ff met Adobe Audition getest, maar volgens mij werkte het ook al zo toen het pakket nog Cooledit heette
Zanderrr my man!
Werkt prima, bedankt!
pi_22925525
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:22 schreef Z het volgende:
Ik denk dat ik eruit ben, ik denk dat het deze wordt (lekker klein)

Zoom PS04

[afbeelding]
Zo een wil ik ook kopen. Maar ik zit nu een beetje te twijfelen. Of dit ding of een Les Pauls Standaard Studio.... hmzzz...
pi_22928187
Zit er een hdtje in ofzo?? Hoe groot?

Ik moet toegeven dat ik zo m'n twijfels heb bij de naam Zoom... vroeger ook een multi-effectje van gehad en was opzich prima, totdat ik de "losse" Boss pedaaltjes te horen kreeg.... En op een gegeven moment kwam er rook uit die Zoom dus da's ook niet alles...
pi_22928373
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 01:24 schreef FiZz het volgende:

[..]

Zo een wil ik ook kopen. Maar ik zit nu een beetje te twijfelen. Of dit ding of een Les Pauls Standaard Studio.... hmzzz...
Lijkt mij toch geen moeilijke keuze eerlijk gezegd En Zoom...mijn broertje heeft een multi effecten bak van dat merk, overgekocht van de gitarist van mijn band die er jarenlang de vetste dingen mee gedaan, en ik ken nog iemand die een Zoom effectenbakje heeft. En die Zoom spulen zien er echt het allergaarst en eht allerbreekbaarst uit (plastic behuizing en dergelijke), maar kwalitiatief zijn ze best top.
pi_22928436
Ik had ook twijfels bij Zoom, maar heb een effecten bak van Zoon, en die doet het prima (ik ben overigens niet zo veeleisend). En die Zoom PS04 werk met flash kaartjes, maar die heb je tegenwoordig al van 1 Gig...
Aldus.
pi_22928803
Das wel mooi, 1 gyg...hoeveel betaal je er voor?
pi_22929316
Dat valt ook wel weer mee, volgens mij heb ik wel eens een aanbieding gezien voor 80 euro, dat is nou ook weer niet heel veel geld...
Aldus.
pi_22931257
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 10:21 schreef Scylla het volgende:
Das wel mooi, 1 gyg...hoeveel betaal je er voor?
En hoeveel minuten gaan daar in totaal op? (±)
feest
pi_22931480
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 12:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

En hoeveel minuten gaan daar in totaal op? (±)
Dat weet ik niet zeker, dat hangt natuurlijk weer af van de kwaliteit van de opnames, ik ga het even uitzoeken
Aldus.
pi_22931630
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 12:51 schreef Z het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, dat hangt natuurlijk weer af van de kwaliteit van de opnames, ik ga het even uitzoeken
Kan je kiezen in welke kwalititeit je opneemt of staat dat er dan standaart in?
feest
pi_22931948
Zoom PS-04 Specifications

* RECORDER Projects: Maximum 100
* Physical Tracks: 4
* Virtual Tracks: 40 (10 Virtual takes / track)
* Simultaneous Recording Tracks: 2
* Data Card: Smart Media (3.3V, 16~128MB)
* Maximum Recording Time (32MB SmartMedia, converted to monaural track): 16 minutes (HI-FI) / 32minutes (LONG)
* Marker: 100points
* A-B Repeat: 1 block section
* Location Display: Min/Sec/m-Sec, Measure/Beat
* Track Edit: Copy, Move, Erase, Trim, Exchange, Bounce
* Punch In/Out: Manual and Automatic

* MIXER Input Channels: 9 channels (7 tracks + 2 inputs)
* Simultaneous Playback Tracks: 7 (4 audio + stereo drum + bass)
* Track Parameters: Equalizer, Effect Send, Pan (Balance)
* Equalizer: High (f: 500-8000Hz, Gain: ±12dB), Low(f: 63-2000Hz, Gain: ±12dB)
* Stereo Link: Track 1 & 2 or Track 3 & 4

* EFFECT Algorithms: 5 (Guitar/Bass, Mic, Dual, Line, Mastering)
* Effect Modules: 5 for Insert, 1 for Send/Return
* Effect Types: 87 for Insert, 6 for Send/Return
* Effect Patches: 170 for Insert, 40 for Send/Return
* Tuner Mode: Auto chromatic, Guitar, Bass, Open A/D/E/G, D modal

* RHYTHM Data Format: 16-bit linear PCM
* Drum Kits: 7
* Bass Programs: 5
* Voices: Drum 5, Bass 1
* Resolution: 48 PPQN
* Odd Meter: 1/4-8/4
* Rhythm Song: 1/project, 999 measures / song
* Rhythm Patterns: 511/project, 99 measures/pattern
* Maximum Note: Approx. 10000/song
* Tempo: 40.0-250.0 BPM

* GENERAL Hi-Z Input: 1/4" phone jack
o Rated input level: -50dBm < Variable < +4dBm
o Input impedance: 16k ohms < Variable < 1M ohms
* Line Input: 1/8" stereo jack
o Rated input level: -20dBm
o Input impedance: 10k ohms
* Built-in Mic: Omni-directional condenser electrostatic microphone
* Line Output: 1/4" stereo phone jack
o Rated output level: +3dBm
o Output load impedance: 10k ohms or higher
* Headphone Output: 1/8" stereo phone jack (50mW into 32 ohms load)
* A/D Conversion: 20-bit, 64 times oversampling
* D/A Conversion: 20-bit, 8 times oversampling
* Sampling Frequency: 31.25kHz Display: 42 x 26mm original LCD, with backlight
* Power Requirements: AA size (LR6) battery x 4 (optional), or AC adaptor DC9V/300mA / Center minus type (optional, AD-0006 recommended)
* Battery Life: Approx. 10 hours (display backlight off)
* Dimensions: 3.35 x 5.24 x 1.42" (85W x 133D x 36H mm)
* Weight: 3.52 lbs. 160g (without batteries)
* Supplied Accessories: 32MB SmartMedia
* Optional Accessories: MA-01 (Mic stand adaptor), BC-01 (Belt clip), AD-0006 (AC adaptor), AA size battery
* 0 dB = 0.775 Vrms
Aldus.
pi_22931993
Ik ga er vanuit dat je de kwaliteit van de opname in te stellen is. Ik weet alleen niet zeker of het apparaat smartmedia kaartjes aankan die groter zijn dan 128 MB:
Het lijkt er op dat je max een 128 MB kaart er in kan stoppen ...
Aldus.
pi_22932752
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:13 schreef Z het volgende:
Ik ga er vanuit dat je de kwaliteit van de opname in te stellen is. Ik weet alleen niet zeker of het apparaat smartmedia kaartjes aankan die groter zijn dan 128 MB:
Het lijkt er op dat je max een 128 MB kaart er in kan stoppen ...
Er staat dat je onder 2 kwaliteiten kan opnemen, hifi en long en bij hifi heb je 16 minuten ruimte. Dat zijn 3 tracks van 5 minuten en dan is ie bijna vol. Maar daar staat dat dat geld voor een kaartje van 32mb. Als je dan een kaartje hebt van 128mb dan heb je 64 minuten om op te nemen. Dat zijn 12 tracks van 5 minuten en dan past de 13e er net niet op. Das toch wel genoeg lijkt mij zo? Als je klaar bent haal je het er toch vanaf.
feest
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:49:13 #39
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22932812
Dit staat in een review:
quote:
The Zoom PS04 is more than just a 4-track recorder - with the virtual tracks, you can record up to 40 tracks. You can record 2 tracks simultaneously. Choose your best 4 takes for mixing. Recording time with the supplied 32 MB SmartMedia card is 32 minutes. But you can use a 128MB card for up to 134 minutes (Long mode). Plug in guitars, mics, and any instruments. Or use the built-in condenser mic to record your tracks.
Het lijkt er idd op dat 128MB het maximum is. Maar da's op zich toch wel genoeg? Je kunt 'm zo 'leeggooien' op je PC.

Maar 't is wel een beetje misleidend, zijn dit nou 134 minuten per spoor? Eerder in totaal, denk ik, dus als je 4 sporen gebruikt kun je weer 'maar' 33 minuten in totaal opnemen. Of niet?
pi_22932898
Dat is ruim voldoende. En ik ben niet van plan hem mee te nemen op vakantie ...
Aldus.
pi_22932914
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:52 schreef Z het volgende:
Dat is ruim voldoende. En ik ben niet van plan hem mee te nemen op vakantie ...
Als je slechts 1 track gebruikt heb je ruim voldoende met een 128mb kaartje, lijkt me zo.
feest
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 18:32:34 #42
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22938954
Ingebouwde condensator microfoon?
Hmm, ergens vermoed ik dat dit geen geweldig apparaatje is.
Hij kan teveel voor dat geld.
pi_22939624
je moet het ook meer zin om gewoon even wat ideeen op te kunnen nemen en iets verder uit te werken. Niet om met dat ding echte tracks te maken die je op cd gaat fikken. Mij lijkt het wel handig dat je op vakantie gewoon wat gitaar in kan spelen, beetje erbij zingen. Basje erachter zetten en wat drums om zo een leuk idee te krijgen voor een nieuw nummer...

Hmmzz... koop ik nu een Les Paul of een Fender Jaguar? Lastig. Ik heb namelijk al een fender (wel heel ander geluid dan die jaguar natuurlijk).... maar... hmzz.. damn... moeilijke keus...
pi_22939651
In mijn oude telefoon (Nokia 3650) kon volgens Nokia ook maar tot 128mb in (MMC, dat wel) maar er zijn mensen die hebben er tot 512Mb werkend in gekregen.

Het zou kunnen, maar niet met elk kaartje. Áls het uberhaubt kan!
pi_22960325
Een tip voor gitaarliefhebbers: The Five Great Guitars, ze spelen dit seizoen in heel veel theaters.
Ik ben gisteren in Venlo geweest, en het was echt super!! Gelukkig ga ik zeker nog 2 keer
Harry Sacksioni, Digmon Roovers, Jan Kuiper, Eric Vaarzon Morel en Zou Diarra, allemaal gitaristen uit verschillende hoeken van de gitaarmuziek, maar dan samen!

(zie Website Five Great Guitars)
pi_22960491
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 19:55 schreef inkie1010 het volgende:
Een tip voor gitaarliefhebbers: The Five Great Guitars, ze spelen dit seizoen in heel veel theaters.
Ik ben gisteren in Venlo geweest, en het was echt super!! Gelukkig ga ik zeker nog 2 keer
Harry Sacksioni, Digmon Roovers, Jan Kuiper, Eric Vaarzon Morel en Zou Diarra, allemaal gitaristen uit verschillende hoeken van de gitaarmuziek, maar dan samen!

(zie Website Five Great Guitars)
Kijk hier eens Het topic voor mensen die gitaar spelen #11

Daar kan je dus lezen dat ik er ook geweest ben en het fantastisch vond!
feest
pi_22960556
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 19:07 schreef FiZz het volgende:
Hmmzz... koop ik nu een Les Paul of een Fender Jaguar? Lastig. Ik heb namelijk al een fender (wel heel ander geluid dan die jaguar natuurlijk).... maar... hmzz.. damn... moeilijke keus...
Whatever suits your style... Maar ik zou voor een LP gaan. Is toch een heel andere gitaar en heel mooi Gibson?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_22978463
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 20:02 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Whatever suits your style... Maar ik zou voor een LP gaan. Is toch een heel andere gitaar en heel mooi Gibson?
Geen gibson helaas, heb ik het geld niet voor. Ephiphone. Ik denk ook wel dat ik dan voor de LP ga, tenzij ik die Jaguar toch echt fijner vind spelen
  maandag 1 november 2004 @ 10:36:25 #49
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22992916
FiZz, als jij die Jaguar fijner vind spelen, dan zal ik dat doen
Tim's LastFM Charts
pi_23001504
Een jaguar speelt best fijn, maar het geluid is echt heel erg wennen!!! Da's ook de reden waarom ik er niet aan ben begonnen. Het leek me heel vet enzo, maar toen ik hem eenmaal in de winkel bespeelde viel het veis tegen.
pi_23004803
Vraagje van een beginner gitarist.
Speel nog maar 2 maanden (erg kort) dus en bezit over een:

Epihpone special II : http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=21&CollectionID=3
Roland Cube 15: http://www.roland.be/productinfo/productimages/_CUBE15.jpg

De versterker heeft erg weinig mogelijkheden en ben dus op zoek naar een multi effect pedaal.

Mijn budget is ong. 200 euro (max iig maarja doorsparen kan altijd).
Iemand hier ervaring met digitech rp200/300 ??

Andere ideeën?
pi_23006285
Fender Jaguar is echt super, zeker als je zou moeten kiezen tussen een Epiphone LP en een Fender Jaguar. Niet alleen omdat ik Fender fan ben, maar dat ding klinkt beter, ziet er cooler uit, speelt ook beter. Vind ik dan natuurlijk

En Flipkick: ik heb een paar maanden een Digitech BP200 (exact hetzelfde, alleen dan voor basgitaar) gehad, en dat was een erg fijn dingetje. Aluminium behuizing, dus lekker stevig. De geluiden die er uit kwamen klonken ook zeer goed, stemapparaat was alleen niet zo heel snel, maar voldoende. Erg leuk apparaat, zeker voor dat geld, 200,- dacht ik. Als je een hondertje erbij zou willen doen kan ik je de Boss ME-50 aanraden: http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=123

Klinkt gegarandeerd beter dan de RP200, is alleen wat duurder en ook wat minder gebruiksvriendelijk. Die Digitecht was echt supersimpel en handig.
pi_23010174
Flipkick je zou ook je amp de deur uit kunnen doen en een iets grotere nemen, Cube 30 ofzo, die heeft ook al meer mogelijkheden en klinkt echt wel leuk, voor zover ik hem gehoord heb.

Een dik effectpedaal met zo'n kleine amp heeft namelijk ook zo zn beperkingen denk ik. Verder is die ME-50 door de users van guitar player magazine afgelopen maand tot beste multi effect pedaal ever gekozen. T is dat ik een GT-6 heb maar k ben best nieuwsgierig naar dat ding.
pi_23016792
quote:
Op maandag 1 november 2004 22:43 schreef Fixxxer het volgende:
Flipkick je zou ook je amp de deur uit kunnen doen en een iets grotere nemen, Cube 30 ofzo, die heeft ook al meer mogelijkheden en klinkt echt wel leuk, voor zover ik hem gehoord heb.

Een dik effectpedaal met zo'n kleine amp heeft namelijk ook zo zn beperkingen denk ik. Verder is die ME-50 door de users van guitar player magazine afgelopen maand tot beste multi effect pedaal ever gekozen. T is dat ik een GT-6 heb maar k ben best nieuwsgierig naar dat ding.
Zegt de man die in het bezit is van de Bentley Continental maar toch ook wel eens een BMW 1 serie wil proberen!!!

Hey Fixxxer! Ruilen???? want ik ben nl. in het bezit van die "1serie"

[ Bericht 13% gewijzigd door Ibanez op 02-11-2004 10:29:09 ]
pi_23024079
Tja een cube 30 vind ik nogal stom om te kopen. Heb deze amp nog maar 2 maanden, dus vind het sowieso klets om nu al nieuwe amp te kopen. Deze krijg ws maar voor de helft van het bedrag weg, tja.
Dan koop ik later liever in 1 keer een grotere amp met veel meer functies.

Over die Boss me-50, vee lovende dingen voer geleden, alleen wel erg duur.
100 meer klinkt misschien niet duurder maar het is wel ff mn budget * 1,5.
(nu we toch met autos vergelijken, tegen iemand die een buget heeft voor een 5 serie zeggen dat een moet doorsparen voor een 7 serie )

denk toch dat het de digitech rp200 word tenzij ik 2e hands aan die boss kan komen.
thx voor het advies
pi_23024851
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:09 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Zegt de man die in het bezit is van de Bentley Continental maar toch ook wel eens een BMW 1 serie wil proberen!!!

Hey Fixxxer! Ruilen???? want ik ben nl. in het bezit van die "1serie"

Hahaha, nee ik ben echt gewoon nieuwgierig naar hoe ie klinkt, maar het blijft bij nieuwsgierig he

Ik hoor nu nét pas dat theo vg vermoord is, speelde hij ook gitaar op een blauwe maandag of hoeven we aan hem verder geen aandacht te besteden hier?

En flipkick, je hebt zeker gelijk met straks een grotere amp kopen en het is misschien ook zonde van die Cube15 om nu zo'n 30 te kopen maar k hoop dat je mn gedachtegang snapt.
Ik had gelukkig een vriend die zei toen ik begon 'koop niet het kleinste daar ben je zo weer op uitgekeken'.
H.I.M. had vroeger een rp100, klonk wel leuk toen geloof ik (incl drumcomputer! handig) dus ik denk dat je idd wel even aan kunt kloten met die rp200.
pi_23026207
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:28 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Hahaha, nee ik ben echt gewoon nieuwgierig naar hoe ie klinkt, maar het blijft bij nieuwsgierig he

Ik hoor nu nét pas dat theo vg vermoord is, speelde hij ook gitaar op een blauwe maandag of hoeven we aan hem verder geen aandacht te besteden hier?

En flipkick, je hebt zeker gelijk met straks een grotere amp kopen en het is misschien ook zonde van die Cube15 om nu zo'n 30 te kopen maar k hoop dat je mn gedachtegang snapt.
Ik had gelukkig een vriend die zei toen ik begon 'koop niet het kleinste daar ben je zo weer op uitgekeken'.
H.I.M. had vroeger een rp100, klonk wel leuk toen geloof ik (incl drumcomputer! handig) dus ik denk dat je idd wel even aan kunt kloten met die rp200.
Dat van theo, tja waar gaan we heen met deze wereld? Kan ik wel een heel commentaar op schrijven maar dat is hier niet geplaatst. Zullen het er maar op houden dat je in Nederland niet mag denken en doen wat je wilt; er wordt gewoon in koelle bloede met je afgerekent bij een ander denkpatroon als de doorsnee nederlander....

Begrijp me niet verkeerd; de ME 50 is een geweldig effectenapparaat. Ik boots er bijna alle geluiden mee na die in nummers zitten. Bediening die boven moeilijk wordt genoemd is enorm simpel als je de gebruiksaanwijziging leest. Hij is ontzettend snel met het schakelen van (al dan niet geprogrammeerde) effecten, en op grotere amps blijft zijn moeie geluid gewaarborgd.

Flipkick je moet kopen wat je jezelf gunt. Als je een bepaald budget hebt moet je daar zeker niet overheen gaan. Misschien is het verstandig om eerst losse pedaaltjes te kopen...
Welke effecten zoek je eigenlijk? Distortion?
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:01:32 #58
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23026977
Flipkick, als ik jou was zou ik wachten en doorsparen voor iets groters. Je iedere keer "behelpen" met dingen die uiteindelijk niet zijn wat je wil, is alleen maar frustererend. Daarbij kost het je ook nog iedere keer geld om steeds een oud ding tegen iets beters in te ruilen.
Mijn advies: wacht en koop dan iets wat wel helemaal jou smaak is (dus bijv. losse pedaaltjes i.p.v. een multi-effect). Je kunt namelijk wel zo'n multi-effectpedaal kopen, maar dat is alleen maar irritant als je niet iets hebt met het niveau van de GT-6.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Heeft btw iemand nog ooit een leuk deuntje ingespeeld? Ik ben wel benieuwd wat al deze gitaristen hier voor muziek maken? Is jullie speelkwaliteit net zo goed als dat jullie erover lullen?
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_23030201
Ik kan een klein beetje noten lezen. Moet het voor school leren.
pi_23035873
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:24 schreef super-muffin het volgende:
Ik kan een klein beetje noten lezen. Moet het voor school leren.
dus??

Wat ik me altijd afvraag, is het bij jullie ook als gitarist dat je ook graag piano speelt? Ik zie dit bij veel gitaristen in m'n omgeving. Ik vind het zelf ook erg leuk om lekker bombastische stukken op piano te spelen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_23036215
Ik kan het een heel klein beetje maar wil mezelf er meer in thuisbrengen. Ik vind dat je de opbouw van akkoorden dan beter kan zien. Ik zit bij anderen die wel een piano hebben echt altijd te kloten! Later "als ik groot ben" ga ik ook zeker een piano kopen!!
pi_23037867
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 22:49 schreef Dezz het volgende:

[..]

dus??

Wat ik me altijd afvraag, is het bij jullie ook als gitarist dat je ook graag piano speelt? Ik zie dit bij veel gitaristen in m'n omgeving. Ik vind het zelf ook erg leuk om lekker bombastische stukken op piano te spelen
Nee maar ik zou graag die achtergrond hebben, goeie theorie.
  woensdag 3 november 2004 @ 01:12:45 #63
87946 Last_Action_Hero
pi_23039253
Zeg laat eens een deuntje horen!!!
Het hoeft niet moeilijk of mooi te zijn!
pi_23043608
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 22:49 schreef Dezz het volgende:

[..]

dus??

ik zou wel graag nog een keertje keyboard of piano leren spelen, maar eerst goed gitaar kunnen spelen.
pi_23043782
quote:
Op woensdag 3 november 2004 00:10 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Nee maar ik zou graag die achtergrond hebben, goeie theorie.
Dat is waar, zo zie je veel beter hoe akkoorden zijn opgebouwd
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_23060207
Kan iemand mij vertellen hoe ik het Muse-geluid van de solo van Muscle museum uit m'n gitaar+versterker krijg?

Ik dacht aan distortion, veel wah en vibrato.. Verder?????
  donderdag 4 november 2004 @ 01:22:19 #67
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23065767
welk stukje bedoel je?
pi_23067643
quote:
Op woensdag 3 november 2004 21:20 schreef Gitarist het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het Muse-geluid van de solo van Muscle museum uit m'n gitaar+versterker krijg?

Ik dacht aan distortion, veel wah en vibrato.. Verder?????
* ibanez heeft geluisterd...... (en fuck.....wat een ruig nummer!! )

Nou, als ik luister hoor ik er niet meer in als wat jij aangeeft. Na wat zoeken op het net zegt de ene dat hij een Fuzz pedaal gebruikt voor het typische geluid en de ander zegt weer een mandoline effect.... heel wazig iig...
pi_23080156
Die fuzz en mandoline hoor ik er eerlijk gezegd niet in terug... Maar goed het zal wel.

Hehe ik kon het nummer voordat de zangeres van m'n band ermee aan kwam zetten. Erg vet nummer idd!!!
pi_23120878
WOWOWOW dit topic is al bij de 12e.... omg Ik heb behoorlijk veel gemist

Nu ben ik de afgelopen tijd ook veel meer bezig geweest met het maken van muziek dan het praten erover op forums enzo, vandaar mijn afwezigheid.

Ik dacht laat ik weer eens kijken of het topic nog bestaat... dit is dus meteen een TVP.

Groetjes en ROCK ON !!
Never fear, I is here
pi_23121232
T ligt anders behoorlijk op zn gat hier
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:16:31 #72
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23126219
twas trouwens vandaag en t is morgen uitverkoop bij conijn en echt alles is afgeprijsd. T kijken wel waard!
pi_23126330
hmmm dan zal het beste al wel wegzijn, bovendien heb ik vandaag al een parkeerbon gehad van 44 euro dus ik heb geen zin om iets uit te geven
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:17:14 #74
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23127797
antihulde!
  zondag 7 november 2004 @ 18:12:56 #75
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_23145677
ik heb een nieuwe gitaar gekocht!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_23145846
Die heeft een vriend van mij ook, precies dezelfde geloof ik
  zondag 7 november 2004 @ 18:28:45 #77
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23145988
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:12 schreef Jorikjet het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja mooi hoor!!!

idd heeft die vriend dezelfde!
pi_23157351
LP of Jaguar... hmzz... Blijf het een moeilijke keuze vinden. Denk dat ik er gewoon toch nog even mee wacht, wat geld sparen en niet weer overhaast (zoals ik altijd doe) iets kopen.

Ander "probleem".
Waarom is het zo moeilijk om iemand te vinden die gitaar speelt en er ook bij zingt om samen mee te spelen. Nu ben ik sowieso niet zo goed in samenwerken, maar dat komt ook door de mensen die ik ken die gitaar spelen zingen het gewoon niet "goed genoeg" kunnen naar mijn idee. Jaja, lekker arrogant maar goed.

Ik heb zoveel zin om echt eens even lekker gitaar te spelen met iemand samen, allebei erbij zingen en nummers schrijven maar. Pfff... waar zijn die mensen gebleven...
  maandag 8 november 2004 @ 02:37:25 #79
77378 Trachemys
the mirror of the soul
pi_23157375
Mmm... ik meng me er ook tussen al weet ik niet of ik hier thuis hoor met mijn spaanse gitaar
Whatever life brings me...
pi_23157489
Why not man... Spanish guitars...
Tja, zelf vind ik ze niet zo fijn spelen, te dikke hals. Ik heb zelf een Fender "La Brea". Is 1 van de goedkopere van Fender dacht ik, maar ik heb tot nu toe nog geen akoustische gitaar in handen gehad die ik fijner vind spelen.
  maandag 8 november 2004 @ 08:51:19 #81
47781 Jorikjet
pi_23158899
ik heb zelf ook een akoustische gitaar (Phoenix), een vage goedkope van 100 euro, maar klinkt en speelt super lekker!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_23159038
echt?
Sorry, niet flauw bedoeld, maar hoe lang/vaak speel je Jorikjet?
pi_23164008
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:12 schreef Jorikjet het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Lekker ding!
feest
  maandag 8 november 2004 @ 16:13:32 #84
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_23167877
tvp
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 8 november 2004 @ 21:16:32 #85
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_23177747
tvp
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:44:11 #87
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23181695
antihulde voor de 3 bovenstaande posts!
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:42:53 #88
98135 TeleluvR
pi_23183903
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
antihulde voor de 3 bovenstaande posts!
Je moet wat als het topic niet echt ergens over gaat en hoopt dat het nog interessant wordt
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:19:11 #89
47781 Jorikjet
pi_23184088
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:04 schreef Fixxxer het volgende:
echt?
Sorry, niet flauw bedoeld, maar hoe lang/vaak speel je Jorikjet?
nog niet zo lang, een jaartje ofzo pas, maar ga binnenkort les nemen de basis kan ik al wel (akkoorden etc)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_23187423
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:19 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

nog niet zo lang, een jaartje ofzo pas, maar ga binnenkort les nemen de basis kan ik al wel (akkoorden etc)
Het gaat hem er waarschijnlijk om dat je dan nog niet echt kan weten wat mooi geluid is of fijn speelt in de gitaar wereld. Hoewel ik dat zelf nooit zo heb begrepen, want ik heb zelf belagelijk veel gitaren in handen gehad en vaak vond ik de goedkopere mooier klinken en fijner spelen. Het is nogal subjectief.
pi_23190078
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:36 schreef FiZz het volgende:

[..]

Het gaat hem er waarschijnlijk om dat je dan nog niet echt kan weten wat mooi geluid is of fijn speelt in de gitaar wereld. Hoewel ik dat zelf nooit zo heb begrepen, want ik heb zelf belagelijk veel gitaren in handen gehad en vaak vond ik de goedkopere mooier klinken en fijner spelen. Het is nogal subjectief.
Het klopt allemaal wat je zegt... maar waar het me ook om ging was dat ie maar 100 euro was Dus ik was benieuwd hoe goed hij daarover kon oordelen want anders wil ik ook wel zo'n gitaartje
pi_23190504
ben ik trouwens de enige gitarist hier last heeft van te dikke knokkels op de vingers en daardoor vaak barre akkoorden niet helemaal zuiver kan pakken. Ik baal er best wel van, want hierdoor zijn er nog minder gitaren die ik wel fijn kan bespelen...
pi_23192375
* Fixxxer legt een barré.
Nah ik heb het wel heel soms dat door de positie van je andere vingers je met je wijsvinger net zo uitkomt dat je met die knokkels zit te kloten. Maar das niet zo vaak.
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:31:19 #94
87946 Last_Action_Hero
pi_23194759
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:59 schreef FiZz het volgende:
ben ik trouwens de enige gitarist hier last heeft van te dikke knokkels op de vingers en daardoor vaak barre akkoorden niet helemaal zuiver kan pakken. Ik baal er best wel van, want hierdoor zijn er nog minder gitaren die ik wel fijn kan bespelen...
Oefenen jongen, oefenen.....
pi_23197330
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:31 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Knokkels eraf slijten?
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:32:42 #96
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23197549
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:23 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Knokkels eraf slijten?
En jij al helemaal!!!

pi_23210198
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:31 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Dat weet ik, en heb het veel gedaan (volgens medebewoners te veel, meestal midden in de nacht ). Maar goed op mijn gitaar lukt het ook wel perfect, maar op vele anderen die ik probeer dus niet, dan moet ik zoveel kracht zetten of mijn vinger zo gaar positioneren dat ik het niet de moeite waard vind. Ach ja, mijn gitaar is goed genoeg
  woensdag 10 november 2004 @ 08:39:26 #98
87946 Last_Action_Hero
pi_23210953
quote:
Op woensdag 10 november 2004 03:46 schreef FiZz het volgende:

[..]

Dat weet ik, en heb het veel gedaan (volgens medebewoners te veel, meestal midden in de nacht ).
Zo mag ik het horen!
pi_23220578
ik speel ook wel gitaar, zit de laatste tijd alleen zo weinig op fok, maar op de iets meer gespecialiseerde forums ik ben ontzettend geinteresseerd in (buizen) amps en heb de laatste maanden ontzettend veel kennis erover vergaard en ga over een weekje, als ik de onderdelen binnen heb, beginnen met het zelfbouwen van een buizen amp voor gitaar gebasseerd op een tweed fender champ, nu nog leren spelen

vragen zijn altijd welkom
pi_23221108
Dat is een leuk project LenL. Misschien kan je je voortgang af en toe posten met foto's. En ik zou wel eens willen weten wat je belangrijkste bronnen zijn!
Aldus.
pi_23221685
Ja! Leuk hou ons op de hoogte LenL!

Maak je ze ook "schakelbaar"? Er zal vast een naam voor zijn, maar wat ik bedoel is dat je d.m.v. een footswitch buizen "erbij kan schakelen" enzo...
pi_23228094
ff een domme vraag he, als ik bv het D7sus4 akkoord moet spelen, moet ik voor m'n B examen kunnen berekenen en uitleggen hoe dat moet.

Ik snap hier echt geen ene hol van
Ik weet dat je moet beginnen met een D akkoord en van daaruit verder werken, kan iemand me helpen???
pi_23228936
Een 7 toevoegen en van de grote terts een kwart maken...
pi_23229101
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:15 schreef Gitarist het volgende:
Een 7 toevoegen en van de grote terts een kwart maken...
Ja, hoe 7 toevoegen? vanuit de grondtoon 7 stappen omhoog???
pi_23232756
LenL, dan moet het dus voor jou ook een eitje zijn om te vertellen hoe ik een buizenpreamp pedaaltje knutsel wat me gewoon een warmer kleurtje geeft?
Ik wacht vol spanning en hoop
pi_23234900
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:21 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ja, hoe 7 toevoegen? vanuit de grondtoon 7 stappen omhoog???
Ehm, nee.
Bij D7 voeg je een noot met een interval van m7 (dus 10 stappen) vanaf de root toe, hier dus een C.
Bij een sus4 akkoord speel je 1-4-5, dus bij een D akkoord wordt de F# een G.

Als je 7 met sus4 combineert krijg je dus 1-4-5-m7, wat voor D7sus4 overeenkomt met D, G, A, C.
Imitate the way of nature - her secret is patience
  donderdag 11 november 2004 @ 07:51:14 #107
87946 Last_Action_Hero
pi_23235286
Hee LenL! Volgens mij ben jij al lang op fok, klopt dat? Hoe is het btw met de heavyfuzz of zoiets?
pi_23235470
quote:
Op donderdag 11 november 2004 07:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hee LenL! Volgens mij ben jij al lang op fok, klopt dat? Hoe is het btw met de heavyfuzz of zoiets?
Zelfgebouwde superfuzz, beter dan de vetta
pi_23236143
quote:
Op donderdag 11 november 2004 03:22 schreef interpil het volgende:

[..]

Ehm, nee.
Bij D7 voeg je een noot met een interval van m7 (dus 10 stappen) vanaf de root toe, hier dus een C.
Bij een sus4 akkoord speel je 1-4-5, dus bij een D akkoord wordt de F# een G.

Als je 7 met sus4 combineert krijg je dus 1-4-5-m7, wat voor D7sus4 overeenkomt met D, G, A, C.
Oke thx, nou kan ik alle akkoorden wel uitvogelen
pi_23247352
Ha, dit wilde ik al eerder posten, maar toen lukte het me niet om in te loggen Toch maar ff posten, misschien heb je er nog wat aan...

Een D7sus4 dus. Als je begint met de toonladder van D (majeur):

D - E - F# - G - A - B - C# - D

Dan neem je uit dit rijtje de eerste (D), de vierde (G), de vijfde (A) en de verlaagde 7e (C). Bij een sus (2 of 4) akkoord wordt de terts vervangen door de 2e of 4e toon.

Mooi akkoord trouwens, ik vind m altijd wel lekker klinken. Zit ook in de intro van Venus van Shocking Blue; alleen niet in D maar B(7sus4). Succes!
I got soul, but I'm not a soldier
pi_23249540
Altijd leuk dat soort dingetjes, zo vindt ik maj7 ook altijd altijd vet klinken
pi_23249905
En ik maar geloven dat ik al redelijk wat accoorden kon berekenen zelf... lijkt erop dat ik tijdens mijn theorie-sessie over het internet toch wat cruciaals heb overgeslagen. Heb nog nooit van 1-4-5 gehoord .. binnenkort maar weer overnieuw dus even de boeken in duiken (het internet)
Never fear, I is here
pi_23258933
Heeft iemand nog wat handige links dan om die theorie te leren? Want ik ben al opzoek geweest maar het meeste is in het engels. En van akkoorden snap ik dus echt niks. Meestal zet ik gewoon mijn vingers ergens neer om (in mijn ogen) een eigen akkoord te maken (ookal bestaat die zeker weten al). (En ja, ik ken de basis akkoorden wel uit mijn hoofd )
pi_23268244
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 03:37 schreef FiZz het volgende:
Heeft iemand nog wat handige links dan om die theorie te leren? Want ik ben al opzoek geweest maar het meeste is in het engels. En van akkoorden snap ik dus echt niks. Meestal zet ik gewoon mijn vingers ergens neer om (in mijn ogen) een eigen akkoord te maken (ookal bestaat die zeker weten al). (En ja, ik ken de basis akkoorden wel uit mijn hoofd )
Neen...
Volgens mij kun je het beste een goed boek kopen. Kost meestak iets v ana 20-30 euro, maar dat werkt wel beter dana allerlei losse sites die je stukje vij stukje door elkaara vertellen, of het niet duidelijk vertellen. Een boek legt het mooi stap voor stap uit, terwijl de meest sitemakers volgens mij niet zo veel geduld op kunenn brengen waardoor ik vaak snel de draad kwijt ben.
pi_23269461
dan vraag ik maar zo'n boek voor sinterklaas
Ik wil het ook wel beter leren.
pi_23269900
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:15 schreef super-muffin het volgende:
dan vraag ik maar zo'n boek voor sinterklaas
Ik wil het ook wel beter leren.
Ja ik heb er ook een voor mn verjaardag gekocht, wel zelf gekocht want straks krijg je een kutboek ofzo.
pi_23269968
welk boek is dat? heb je er ook een ISBN nummer van. dan geef ik dat aan sinterklaas zodat hij niet de verkeerde koopt.

Of van andere goede boeken natuurlijk.
pi_23270499
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:34 schreef super-muffin het volgende:
welk boek is dat? heb je er ook een ISBN nummer van. dan geef ik dat aan sinterklaas zodat hij niet de verkeerde koopt.

Of van andere goede boeken natuurlijk.

Deze heb ik dan, dan is dan dus de lead guitar versie. Dat boek is er ook voor rythm, algemeen gitaar, rock, blues, enz. Ik heb het in de winkel gekocht waar ze toevallig deze hadden liggen maar t boek zelf refereert naar learn to play music.com

Nou staan daar dus meerdere methodes op, dus of die allemaal zo goed zijn als die ik heb weet ik niet, iig ben ik zeer te spreken over die 'complete learn to play ... guitar' -serie.
Die hier zouden dus naar de chords categorie moeten gaan. (Boek ligt thuis dus isbn van de mijne heb ik vanavond eventueel, maar das dus toegespitst op lead...denk aan scales e.d.)
(Zitten trouwens 2 cd's bij met in totaal zo'n 400 voorbeelden)
pi_23284710
Wat ik zelf een goed boek vind is "De Gitaar" van Ralph Denyer (ISBN 902300826X). Hierin staat m.i. vrijwel alles wat belangrijk is met betrekking tot gitaarspelen; dus ook theorie/ akkoorden. Ik heb er veel aan gehad in ieder geval .

I got soul, but I'm not a soldier
pi_23285626
Heeft er iemand ervaring met de Boss EQ en de Boss Compresser?
Ik speel zelf Heavy Metal, en ben het denken om deze 2 te kopen om mn geluid wat beter af te kunnen stellen, iemand die deze dingen al heeft?
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:12:18 #121
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23285800
Ik heb met boss geen ervaring, echter wel met de compressors van Line 6, die me heel goed bevallen. Je hebt nu ook een kleine selectie in stompboxversie (scheelt je een amp kopen) en die klinken ook heel goed wat ik er zo van gehoord heb. Dit is hem:

http://www.line6.com/tonecore/constrictor.html
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:12:03 #122
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23286762
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:42 schreef vaagteken het volgende:
Wat ik zelf een goed boek vind is "De Gitaar" van Ralph Denyer (ISBN 902300826X). Hierin staat m.i. vrijwel alles wat belangrijk is met betrekking tot gitaarspelen; dus ook theorie/ akkoorden. Ik heb er veel aan gehad in ieder geval .

[afbeelding]
Ik heb dit boek ook gelezen, zeker een leuk boek
Tim's LastFM Charts
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:21:54 #123
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23286951
Ik heb het boek van Denyer ook (wie niet, zou ik bijna zeggen ), maar het deel over theorie vind ik zelf niet zo sterk, eigenlijk. Ik zou het in ieder geval niet als lesboek gebruiken. Het is wel een leuk 'allround' boek met een overzicht van alle aspecten van het gitaarspelen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:23:53 #124
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23286982
Ja precies, ik heb het ook niet gebruikt voor het verder komen met mijn gitaar
Tim's LastFM Charts
pi_23294809
Ik dat boek van Denyer vandaag gekocht Zag hem staan bij Donner
Unspoken words were understood
  zondag 14 november 2004 @ 20:34:48 #126
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_23314807
Ik kreeg hem bij een abo op de Gitarist

Het is iig een erg veelzijdig boek, maar als lesboek vindt ik hem niet te gebruiken. Daar is het toch iets te simplistisch voor.
pi_23327112
tvp .
pi_23330069
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:22 schreef five2one het volgende:
tvp .
Dit is al de derde bladzijde man!
feest
pi_23330736
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dit is al de derde bladzijde man!
Dit is ook mijn eerste post sinds een topic of 3. .
  maandag 15 november 2004 @ 16:24:18 #130
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23330849
Blaat, kan iemand me hiermee helpen:

Hoe heet zo'n microfoon die je Stem vervormd?

En maak je niet zo druk, met een druk op de knop heb je weer een nieuw topic aangemaakt
Tim's LastFM Charts
pi_23333761
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:19 schreef five2one het volgende:

[..]

Dit is ook mijn eerste post sinds een topic of 3. .
feest
  maandag 15 november 2004 @ 20:40:13 #132
87946 Last_Action_Hero
pi_23337459
Fixxxer is homo.

[ Bericht 50% gewijzigd door Last_Action_Hero op 15-11-2004 23:38:09 ]
pi_23338020
quote:
Op maandag 15 november 2004 20:40 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik ben homo.
En maakt dat je een betere, of een minder goede gitarist?
pi_23338082
quote:
Op maandag 15 november 2004 20:40 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik ben homo.
Dus?
feest
  maandag 15 november 2004 @ 22:12:24 #135
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23340122
Misschien dat hij dat even kwijt wilde...
Tim's LastFM Charts
  maandag 15 november 2004 @ 22:48:13 #136
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23341394
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:12 schreef Prep2Fight het volgende:
Misschien dat hij dat even kwijt wilde...
Ik denk dat studiegenoot Fixxxer met L_A_H's account aan het spelen is als ik het goed heb

L_A_H = tweelingbroer --H-I-M-- Dus ik zou het dan wel moeten weten
pi_23342809
Mijn naam is Aap, ik weet van niks
  maandag 15 november 2004 @ 23:38:38 #138
87946 Last_Action_Hero
pi_23342893
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:35 schreef Fixxxer het volgende:
Mijn naam is Aap, ik weet van niks
Kijk dan nog maar eens
pi_23342954
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:38 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Kijk dan nog maar eens
Whahaha Ok I deserved that, toch heb ik smadelijk gelachen
  maandag 15 november 2004 @ 23:44:23 #140
87946 Last_Action_Hero
pi_23343079
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Whahaha Ok I deserved that, toch heb ik smadelijk gelachen
Hulde voor de grap!
pi_23354624
Maar, LAH, Fixxxer of wie dan ook, nu weet je dat stel je wilt ooit nog uit de kast gaat komen dat wij het goed opnemen en je voledig respecteren!
feest
pi_23355967
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar, LAH, Fixxxer of wie dan ook, nu weet je dat stel je wilt ooit nog uit de kast gaat komen dat wij het goed opnemen en je voledig respecteren!
Jongens, volgens mij wil BBQ_Man ons iets vertellen ah joh we hadden al een vermoeden hoor
pi_23356318
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:05 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Jongens, volgens mij wil BBQ_Man ons iets vertellen ah joh we hadden al een vermoeden hoor
* IBANEZ plaats alleen even een volledig overbodig TVP-tje maar houdt zich voor de rest enorm buiten deze discussie gaat jullie gang heren

Het grote topic voor mensen die gitaar spelen #12 ook wel FOK! hunks & hunks

voor even dan

waarschijnlijk omdat L_A_H heeft zitten posten onder log-in van Fixxxer! Lollllllllllllllllllllllll
pi_23356476
je sig sluit wel aan bij de 'discussie'...
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:05:28 #145
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23357339
Vanmiddag dit ding gekocht:

Tim's LastFM Charts
pi_23357433
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:05 schreef Prep2Fight het volgende:
Vanmiddag dit ding gekocht:

[afbeelding]
Is wel handig voor onstage... als het podium groot genoeg is.... thuis heb ik eigenlijk alles liever in een losse standaard staan... waarom weet ik niet... ligt denk ik aan mij
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:29 schreef Fixxxer het volgende:
je sig sluit wel aan bij de 'discussie'...
whehe.... idd.... hillarisch......had ik niet op gelet; maar de kenners weten wel wat dat is....
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:16:27 #147
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23357576
Dan kun je je gitaren tenminste goed bekijken Ibanez
Tim's LastFM Charts
pi_23357685
Die heb ik er twee. maar dan voor 7 gitaren

pi_23357775
Haha had ik maar eens genoeg gitaren om zo'n ding te vullen.
pi_23357815
Mensen even een noten-vraagje.
Ik ben zelf zo a-muzikaal als het maar kan, maar ik moet voor sinterklaas een surprise maken. Dit wordt een notenbalk van EFGABCDEF, van laag naar hoog zeg maar.

Nu heb ik daar wel een plaatje van, maar ik meen me vaag te herinneren dat er ook nog "steeltjes" an de noten zaten, die staan dus niet op het plaatje.
Nu mijn vraag, moeten die steeltjes naar beneden of naar boven en rechts of links.

Mijn dank is alvast groot
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_23358034
als de noot beneden van het midden staat krijgt hij een steel omhoog, staat hij boven het midden dan wijst de steel omlaag.
pi_23358760
Is het niet leuker om een themaatje in noten schrift te maken wat bij die persoon past? Een stukje van zijn/haar favoriete liedje oid? Er zijn zat mensen die je hiermee kunnen helpen hier denk ik...
pi_23360431
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:10 schreef Bazzel het volgende:
Is het niet leuker om een themaatje in noten schrift te maken wat bij die persoon past? Een stukje van zijn/haar favoriete liedje oid? Er zijn zat mensen die je hiermee kunnen helpen hier denk ik...
Is inderdaad een leuk idee, maar zoals gezegd ik ben a-muzikaal wat noten betreft.
Het idee kwam als volgt:

de persoon in kwestie doet de pabo. Een onderdeel daarvan is een kinderliedje zingen, maar daar zakt ze steeds voor

Dus misschien is zijn de noten "altijd is kort jakje ziek etc.
Weet niet hoeveel er op 1 balk past zeg maar?

Bedankt voor het idee en de ulp in ieder geval
pi_23360643
Hehehe, heb het al gevonden
pi_23363510
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:05 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

feest
pi_23365437
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:20 schreef NRK het volgende:
Die heb ik er twee. maar dan voor 7 gitaren

[afbeelding]

Ik tel er toch echt 8 hoor
pi_23366220
Ik ook, maar de standaard kunnen er 7 hebben.
pi_23371901
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:16 schreef Prep2Fight het volgende:
Dan kun je je gitaren tenminste goed bekijken Ibanez

Nee grapje, kwijl liever over gitaren van een ander. want die zijn toch altijd mooier...
  woensdag 17 november 2004 @ 22:16:58 #159
98135 TeleluvR
pi_23388976
Even een vraagje voor mensen met verstand van /interesse in versterkers:
Ik heb hier een gitaarversterker die ik niet gebruik vanwege te weinig tijd, wat zou een redelijke richtprijs zijn?
ProAmp Venom versterker.
2 kanaals, reverb, send/return, 3bandEQ, bright switch, footswitch.
65 Watt Celestion Speaker.

Alvast bedankt...
pi_23389579
Ik zit een beetje te klooien met Arpeggio-patronen, wat is het patroon van een open D-akkoord? En die van een F? Of heeft iemand misschien een goede site met meer info? In het boek staat er niet heel veel over beschreven.
pi_23389638
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:33 schreef GF het volgende:
Ik zit een beetje te klooien met Arpeggio-patronen, wat is het patroon van een open D-akkoord? En die van een F? Of heeft iemand misschien een goede site met meer info? In het boek staat er niet heel veel over beschreven.
Ik hoop niet dat het dan een boek over arpeggio partronen is want dan staat er niet veel in!

feest
pi_23389708
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat het dan een boek over arpeggio partronen is want dan staat er niet veel in!

Nee, het is het boek 'De gitaar' die al eerder voorbij kwam in dit topic
pi_23389937
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:37 schreef GF het volgende:

[..]

Nee, het is het boek 'De gitaar' die al eerder voorbij kwam in dit topic
Kan toch dat je meer boeken hebt!
feest
pi_23406673
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:33 schreef GF het volgende:
Was een appreggio niet het spelen van de noten van een akkoord??
Dus in het geval van het D majeur akkoord D, F# en A.

Als ik het goed heb, zou het in het geval van D zijn:
e-----------------------------------------17---21------
b--------------------------------15---19---------------
g-----------------------11---14------------------------
D---------------7---12---------------------------------
A--------5---9-----------------------------------------
E-2---5------------------------------------------------

Het F# akkooord zou dan een soorgelijk iets zijn, maar dan met de noten F#, A# en C#

Pin me er niet op vast... 'k ben zelf ook nog aan 't studeren en oefenen op muziektheorie
pi_23413181
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:43 schreef Gitarist het volgende:
Ja! Leuk hou ons op de hoogte LenL!

Maak je ze ook "schakelbaar"? Er zal vast een naam voor zijn, maar wat ik bedoel is dat je d.m.v. een footswitch buizen "erbij kan schakelen" enzo...
Buizen erbij? een extra gainstage footswitchable, ik denk het niet. Gewoon een 1kanaals, redelijk laagvermogen single ended ampje met 6v6 of 6l6, dan gebruik ik mn vox ac30 wel voor de (goddelijke) cleans .
pi_23413229
quote:
Op donderdag 11 november 2004 00:15 schreef Fixxxer het volgende:
LenL, dan moet het dus voor jou ook een eitje zijn om te vertellen hoe ik een buizenpreamp pedaaltje knutsel wat me gewoon een warmer kleurtje geeft?
Ik wacht vol spanning en hoop
pedaaltjes zitten vaak net zo lastig in elkaar als een versterker kwa schema en lay out. Het aantal componenten wat er in een gemiddeld boss pedaal zit is een veelvoud van het aantal componenten van wat er in een Champ gaat. Toch zijn pedaaltjes met buizen best te doen, zoek vooral een beetje rond op internet, schema's genoeg! kikj anders ook even op http://gitaarnet.nl/forum en dan bij het effecten subforum, volgens mij heeft iemand daar net een zelfbouw buizen pedaaltje in elkaar gedraaid.
pi_23413262
quote:
Op donderdag 11 november 2004 07:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
ja vrij lang ja zie ook mn postcount, vroeg beginnen is de sleutel.

Het was trouwens een superfuzz, heb het ding nog wel ergens liggen, maar ik gebruik hem nooit eigenlijk, beetje betrouwbaarheidsproblemen en ik ben niet iemand van de octave fuzzes.
pi_23413288
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 03:37 schreef FiZz het volgende:
http://www.cyberfret.com
pi_23413357
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:58 schreef metallicattim het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Boss EQ en de Boss Compresser?
Ik speel zelf Heavy Metal, en ben het denken om deze 2 te kopen om mn geluid wat beter af te kunnen stellen, iemand die deze dingen al heeft?
compressor heb je niet veel aan bij metal, tenzij je een echte jaren 80 style ubercompresste clean sound wilt is het vrij overbodig omdat distortion je geluid al ontzettend compresst. Een eq is lek voor in de fx loop ofzo, maar maak neit de fout te veel mids weg te draaien.
pi_23450150
Wow, gewoon bijna 2 dagen geen posts!

Bij deze verandering daarin.

Ik heb vanmiddag weer eens wat prijzen van Amerikaanse Fenders vergeleken op internet. Het valt me op dat er veel verschil in zit (honderden euro's) voor dezelfde gitaar!

Komt dit door de winstmarge die elke ondernemer zichzelf wil toerekenen, komt dit door de inkoopgrootte of heeft dit andere redenen?
pi_23450378
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:51 schreef LenL het volgende:

[..]

compressor heb je niet veel aan bij metal, tenzij je een echte jaren 80 style ubercompresste clean sound wilt is het vrij overbodig omdat distortion je geluid al ontzettend compresst. Een eq is lek voor in de fx loop ofzo, maar maak neit de fout te veel mids weg te draaien.
Thx, dat zal ik zeker onthouden!
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_23451112
quote:
Op donderdag 18 november 2004 18:08 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Was een appreggio niet het spelen van de noten van een akkoord??
Dus in het geval van het D majeur akkoord D, F# en A.

Als ik het goed heb, zou het in het geval van D zijn:
e-----------------------------------------17---21------
b--------------------------------15---19---------------
g-----------------------11---14------------------------
D---------------7---12---------------------------------
A--------5---9-----------------------------------------
E-2---5------------------------------------------------

Het F# akkooord zou dan een soorgelijk iets zijn, maar dan met de noten F#, A# en C#

Pin me er niet op vast... 'k ben zelf ook nog aan 't studeren en oefenen op muziektheorie
Dit is niet helemaal wat ik bedoel Je moet snaren pakken van een (open) akkoord. C en G hebben bijvoorbeeld hetzelfde patroon, maar die van E is weer anders. Verder staat er niet veel in m'n boek, maar deze stijl van fingerpicking sprak me op de 1 of andere manier wel aan

Met een open A bv.

e--------0----0-----
b------2--------2---
g----2------------2-
D--------------------
A-0--------0--------
E---------------------
pi_23463618
Wie heeft er voor mij Sinterklaas liedjes (TAB's of akkoorden) voor mij?
  zondag 21 november 2004 @ 11:39:53 #174
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_23463636
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:38 schreef GF het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal wat ik bedoel Je moet snaren pakken van een (open) akkoord. C en G hebben bijvoorbeeld hetzelfde patroon, maar die van E is weer anders. Verder staat er niet veel in m'n boek, maar deze stijl van fingerpicking sprak me op de 1 of andere manier wel aan

Met een open A bv.

e--------0----0-----
b------2--------2---
g----2------------2-
D--------------------
A-0--------0--------
E---------------------
Aha... maar is het in dat geval niet heel simpel... Hier pak je dus het A-akkoord, maar daar in de plaats van kan je toch gewoon het D-akkoord en het F# akkoord pakken en dat picken? Maar daar moet je dan natuurlijk wel een andere bassnaar voor pakken.
  zondag 21 november 2004 @ 12:07:16 #175
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_23464021
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:51 schreef Gitarist het volgende:
Wow, gewoon bijna 2 dagen geen posts!

Bij deze verandering daarin.

Ik heb vanmiddag weer eens wat prijzen van Amerikaanse Fenders vergeleken op internet. Het valt me op dat er veel verschil in zit (honderden euro's) voor dezelfde gitaar!

Komt dit door de winstmarge die elke ondernemer zichzelf wil toerekenen, komt dit door de inkoopgrootte of heeft dit andere redenen?
je ziet inderdaad veel verschillen... heeft volgens mij inderdaad te maken met de marges (kleienere zaken zijn vaak erg duur, moeten meer winst maken per gitaar en kopen kleiner in) en daarnaast ook met het koopmoment. als zo'n gitaar ingekocht is bij een sterke dollar, kun je hem niet voor een concurrerende prijs wegdoen.

ik heb zelf een hele mooie tweedehands 40th anniversary strat op het oog, maar eerst moet ik mijn ibanez RG verkopen.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  zondag 21 november 2004 @ 13:00:21 #176
18992 2nosedT
Music-addict
pi_23465012
Afgelopen week mn flightcase opgehaald voor mn versterkers

Inclusief Soldano SP-77 Series II en Mesa Boogie Simul 395 Stereo

kan niet wachten om ze te gebruiken
  zondag 21 november 2004 @ 13:34:07 #177
18992 2nosedT
Music-addict
pi_23465704
Ik ga trouwens (als ik weer geld heb) rondkijken voor een speakercabinet. Ben van plan een Marshall 1960A te kopen. Ik zie ze vaak met Vintage speakers, en de standaard, of een combinatie van beide.
Kan iemand me misschien vertellen wat het grote verschil in geluid is tussen de verschillende soorten speakers die in die 1960A zitten?
  zondag 21 november 2004 @ 15:32:32 #178
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23468604
quote:
Op zondag 21 november 2004 13:34 schreef 2nosedT het volgende:
Ik ga trouwens (als ik weer geld heb) rondkijken voor een speakercabinet. Ben van plan een Marshall 1960A te kopen. Ik zie ze vaak met Vintage speakers, en de standaard, of een combinatie van beide.
Kan iemand me misschien vertellen wat het grote verschil in geluid is tussen de verschillende soorten speakers die in die 1960A zitten?
Je gaat me toch niet vertellen dat je een cabinet koopt zonder het uit te proberen?
feest
pi_23468646
quote:
Op zondag 21 november 2004 13:00 schreef 2nosedT het volgende:
[afbeelding]

Woei! Ik ken de betreffende modellen niet maar als ze hun merknaam waardig zijn dan Wat heb je nu voor versterker die er dan bij moet?
  zondag 21 november 2004 @ 15:58:34 #180
18992 2nosedT
Music-addict
pi_23469170
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je een cabinet koopt zonder het uit te proberen?
Nee wat denk jij nou maar vind het wel handig om te weten. Ik ben beetje aan het rondkijken op veilingsites wat er nou aangeboden staat, en ga een keer bij Feedback langs om ff de Vintage en de normale uit te proberen. maar vroeg me af wat nou de grote verschillen zijn in geluid en ik hoor graag meningen van andere gitaristen over het geluid ervan
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:34 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Woei! Ik ken de betreffende modellen niet maar als ze hun merknaam waardig zijn dan Wat heb je nu voor versterker die er dan bij moet?
hoe bedoel je die er dan bij moet? ik ben al voorzien van verstekers
  zondag 21 november 2004 @ 16:32:02 #181
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23470098
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:58 schreef 2nosedT het volgende:

[..]

Nee wat denk jij nou maar vind het wel handig om te weten. Ik ben beetje aan het rondkijken op veilingsites wat er nou aangeboden staat, en ga een keer bij Feedback langs om ff de Vintage en de normale uit te proberen. maar vroeg me af wat nou de grote verschillen zijn in geluid en ik hoor graag meningen van andere gitaristen over het geluid ervan
Hoe weet je dan wel dat het een Marshall moet zijn?
feest
  zondag 21 november 2004 @ 16:35:21 #182
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23470183
Hoe kan ik het geluid van een percussieslag opschrijven? (liefst met 1 woord of iig zo weinig mogelijk) (percussieslag met akoestische gitaar dus niet met allemaal rare frutsels)
feest
  zondag 21 november 2004 @ 16:38:18 #183
18992 2nosedT
Music-addict
pi_23470257
quote:
Op zondag 21 november 2004 16:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hoe weet je dan wel dat het een Marshall moet zijn?
Ik heb al een keer de versterkers getest op een Marshall 1960A (daar zaten de standaard speakers in) en vond het geluid erg goed. Heb hem ook nog op een andere kast (dat was een zelf-bouw) getest maar het geluid klonk daar minder vol op.
Ik heb inderdaad nog niet getest hoe het klinkt op een Engl of Mesa Boogie kast oid. Maar gezien ik waarschijnlijk gewoon erg goed zit bij zo'n marshall zou ik het verschil wel tussen die 2 verschillende soorten speakers willen weten
  zondag 21 november 2004 @ 16:39:54 #184
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23470297
quote:
Op zondag 21 november 2004 16:38 schreef 2nosedT het volgende:

[..]

Ik heb al een keer de versterkers getest op een Marshall 1960A (daar zaten de standaard speakers in) en vond het geluid erg goed. Heb hem ook nog op een andere kast (dat was een zelf-bouw) getest maar het geluid klonk daar minder vol op.
Ik heb inderdaad nog niet getest hoe het klinkt op een Engl of Mesa Boogie kast oid. Maar gezien ik waarschijnlijk gewoon erg goed zit bij zo'n marshall zou ik het verschil wel tussen die 2 verschillende soorten speakers willen weten
Zijn er behalve de speakers die in een cabinet zitten nog andere doorslaggevende elementen die het geluid beinvloeden?
Het kan natuurlijk dat die gast met z'n zelfgemaakt cabinet kut speakers had gebruikt...
feest
  zondag 21 november 2004 @ 16:43:46 #185
18992 2nosedT
Music-addict
pi_23470377
Mja de vorm en grootte van de kast heeft ook invloed op het geluid. De speakers van die andere kast waren opzich wel goed, gaven veel meer lage tonen weer, maar klonk minder rond vond ik. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziekstijl je speelt.
  zondag 21 november 2004 @ 16:51:01 #186
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23470521
quote:
Op zondag 21 november 2004 16:43 schreef 2nosedT het volgende:
Mja de vorm en grootte van de kast heeft ook invloed op het geluid. De speakers van die andere kast waren opzich wel goed, gaven veel meer lage tonen weer, maar klonk minder rond vond ik. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziekstijl je speelt.
Inderdaad, het is smaak. Maar er zijn ook heel erg veel speakers! En het kan (volgens mij) ook dat je 2 speakers hebt van verschillende merken met dezelfde speakers. Maar misschien is het zo dat ieder merk z'n eigen speakers laat maken, dat weet ik niet.
feest
pi_23470994
Zijn er hier trouwens mensen die het programma Powertab gebruiken? Het is echt een geweldig (midi-)programma die tablatuur afspeelt. Het is erg simpel en zeer handig voor (beginnende) gitaristen die werken met 'gewone' tablatuur niet echt prettig vinden (en niet goed genoeg zijn om op gehoor direct mee te kunnen spelen). Het geluid is niet echt geweldig maar dat hoeft eigenlijk ook niet.

Hier te vinden: www.power-tabs.net

Hier is een gigantische database met tabs: www.powertabs.net

Ik dacht ik vertel het even.. ik denk dat er zat mensen zijn die er baat bij zullen hebben
pi_23472106
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:58 schreef 2nosedT het volgende:

hoe bedoel je die er dan bij moet? ik ben al voorzien van verstekers
Nou je zei dat je afgelopen week een flightcase voor je versterkers had gehaald. Dat vatte ik op als hmm ik zal eens een flightcase voor die dingen halen, dus dat je iig al een amp had die in die case moest. Maar das dus niet t geval.
  zondag 21 november 2004 @ 18:04:48 #189
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23472273
quote:
Op zondag 21 november 2004 17:12 schreef Hammet het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het programma Powertab gebruiken? Het is echt een geweldig (midi-)programma die tablatuur afspeelt. Het is erg simpel en zeer handig voor (beginnende) gitaristen die werken met 'gewone' tablatuur niet echt prettig vinden (en niet goed genoeg zijn om op gehoor direct mee te kunnen spelen). Het geluid is niet echt geweldig maar dat hoeft eigenlijk ook niet.

Hier te vinden: www.power-tabs.net

Hier is een gigantische database met tabs: www.powertabs.net

Ik dacht ik vertel het even.. ik denk dat er zat mensen zijn die er baat bij zullen hebben
Ik heb het!

Maar ik gebruik het eigelijk alleen maar voor de lol, niet omdat ik liedjes wil spelen.
feest
pi_23488096
Voor mensen uit het zuiden:

Aanstaande zaterdag 27 november is er een Ibanez clinic bij guitarshop Arons in Heerlen. Ik vermoed dat die gegeven wordt door Marcel Coenen, maar dat ga ik even checken....

-edit- bij deze de bevestiging; marcel coenen verzorgt de clinic aldaar....
pi_23494703
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:09 schreef Ibanez het volgende:

Aanstaande zaterdag 27 november is er een Ibanez clinic bij guitarshop Arons in Heerlen. Ik vermoed dat die gegeven wordt door Marcel Coenen, maar dat ga ik even checken....

Hijs goed! Kzie hem altijd in de rockfabrik

Kga wel eens kijken bij Arons
Weet je wel toevallig hoe laat want ik heb repetitie op de zaterdag
pi_23495198
Dat had ik ook al gehoord van Arons. In Hoensbroek wordt trouwens binnenkort een nieuwe guitarshop geopend heb ik gehoord. Ergens op de Akerstraat (waar Happy Days ligt).

He Tim, werk jij trouwens bij Vogely?
pi_23497183
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:09 schreef Ibanez het volgende:

daar zijn wij bij!!!!
pi_23497501
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:10 schreef five2one het volgende:
Dat had ik ook al gehoord van Arons. In Hoensbroek wordt trouwens binnenkort een nieuwe guitarshop geopend heb ik gehoord. Ergens op de Akerstraat (waar Happy Days ligt).

He Tim, werk jij trouwens bij Vogely?
Nee niet meer, wel vorig jaar paar maanden en dit jaar 1,5 maand.

Why? Ken ik jou?

enneh op de akerstraat in hoensbroek ligt/lag al een gitaar winkel toch? kan me vaag iets herrineren dat die er niet meer was ofzoiets, maargoed je kan nooit genoeg gitaarwinkels in de buurt hebben liggen
pi_23498066
Laatst weer ff met Joop Wolters gesproken (ik weet niet of iedereen hem hier kent, maar goed) zijn nieuwe cd "Speed, Traffic & Guitar Accidents" is nu uit en ik kan die bij hem thuis een keer gaan halen

Voor iedereen die van het beter gitaarwerk houd, kan ik deze plaat zeker aanbevelen!

De cd kreeg erg lovende recensies van over heel de wereld!

Recensies
http://www.lionmusic.com/Reviews/reviewsJoop.htm
http://www.guitarmania.ca/page4.htm
http://www.metalexpressradio.com/reviews.asp
etc...
pi_23504422
quote:
Op zondag 21 november 2004 13:00 schreef 2nosedT het volgende:
[afbeelding]

wow respect man, hoe is die sp-77 gevoiced? een slo maar dan pre amp only of is het wat anders?
pi_23504567
quote:
Op zondag 21 november 2004 13:34 schreef 2nosedT het volgende:
standaard = g12t74 (1960A), vintage is vintage 30 (1960AV), echt 'ouderwets' = greenback (1960AX), marshall heeft in zn fabriekscabs geen combinaties zitten
quote:
Een behoorlijk groot verschil, ik houd zelf niet van die vintage speakers, maar als ik een kast zou moeten kiezen met v30 speakers, dan is marshall zeker een optie. Dus voor een kast met v30s, erg goed.

G12t75s ben ik niet zon fan van, vooral voor het live werk, recorden doen ze wel lekker. Ze hebben vergeleken met de v30s een stuk minder mid en wat meer bite in het hogere hoog. Ze klinken op hogere volumes al best snel helemaal niet strak meer, niet mijn favoriet, maar wel heel breed inzetbaar.

Natuurlijk zit er verschil in de bouw van kasten, naar mijn mening kunnen de verschillen tussen 2 cabs met dezelfde speakers groter zijn dan tussen verschillende versterkers, vooral op het gebied van distortion overdrive!

Beperk jezelf niet tot marshall en vertrouw vooral op je oren en kijk niet naar namen/merken/prijzen en al helemaal niet naar wattages!!!11

ik ben zelf sinds kort de proud 0wner van een marshall 1960 TV, imo een van de beste cabs die je kunt krijgen.
pi_23504734
owja even ter side note, V30s staan bekend om hun moderne sound, een zware brute scheur komt uit een kast met v30s, maar dat wil niet zeggen dat ze anders niet ingezet kuinnen worden. Gemixt met een classic 80 in een (deels) open back cab klinken ze ook erg lekker en er zijn ook veel mensen positief over de combinatie V30-g12h30 in een cab en in de Bogner ubercab zit bv weer een combinatie van V30s en G12T's en die cab klinkt ook super (maar daar betaal je dan ook voor). Alle oudere sounds, ledzep, acdc, hendrix zijn te verkrijgen met G12h30s of greenbacks, maar die kunnen op hun beurt ook lekker kliinken in een moderne context, zo vind ik greenbacks prima zwaar scheuren.
pi_23505392
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:13 schreef Dezz het volgende:
Laatst weer ff met Joop Wolters gesproken (ik weet niet of iedereen hem hier kent, maar goed) zijn nieuwe cd "Speed, Traffic & Guitar Accidents" is nu uit en ik kan die bij hem thuis een keer gaan halen

Voor iedereen die van het beter gitaarwerk houd, kan ik deze plaat zeker aanbevelen!

[afbeelding]

De cd kreeg erg lovende recensies van over heel de wereld!

Recensies
http://www.lionmusic.com/Reviews/reviewsJoop.htm
http://www.guitarmania.ca/page4.htm
http://www.metalexpressradio.com/reviews.asp
etc...
waar is dit te krijgen????
pi_23505666
Iemand al ooit op de Variax Acoustic gespeeld?

Ikke afgelopen zaterdag en ik was er zeer over spreken. Het ding doet zijn naam echt eer aan, zo variabel. Niet alleen dat je verschillende gitaren hebt maar dmv de mic position en compressor schuiven op het ding kun je je toon ook veel beïnvloeden.
We hebben er een echte Martin langs gehouden en ik vond het verschil minimaal, ena l is er verschil, het klonkt toch lekker.
Vriend van me die erbij was vond hem ook wel cool maar heeft toch liever een echte ivm gevoel enzo, maja wie heeft er nou geld om al die gitaren los te kopen

Het ding speelt ook nog eens goed! Ik kreeg zowaar zin veel accoustisch te spelen terwijl dat eigenlijk nooit mn volgende gitaaraankoop zou zijn.
  dinsdag 23 november 2004 @ 08:18:49 #201
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23509080
Variax Acoustic, is dat dat ding van Line6?

Zoja, ik speel liever ook op een echte, voor on stage zou het best handig zijn, maar nee...
Tim's LastFM Charts
pi_23511485
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:18 schreef Prep2Fight het volgende:
Variax Acoustic, is dat dat ding van Line6?

Zoja, ik speel liever ook op een echte, voor on stage zou het best handig zijn, maar nee...
Ik heb hier ook al op gespeeld en was gelijk verkocht; niet dat ik em heb (is nog iets te prijzig vind ik) maar om er lovend over te spreken... Ik vind het tegek dat ding, zit een lekkere hals op en het (de) geluid(den) is mega!!

Variax
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:50 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Nope, heb een email gestuurd aan Per van de gitaarshop. Zal vandaag een maailtje terugkrijgen met de info, plaats ik het wel ff hier...

[ Bericht 32% gewijzigd door Ibanez op 23-11-2004 11:26:44 ]
pi_23512349
Thx Ibanez:)

Ik moet er morgen toch eff langs desnoods vraag ik het dan eff
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:29:14 #204
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23513004
Tja, ik ben er minder lovend over, het geluid was nog niet echt super, misschien dat dat ook wel door de versterker kwam
Tim's LastFM Charts
pi_23513695
Kan ja, bij mij er een goeie acoustische combo aan en met de schuiven op de gitaar spelen helpt ook om de sound te krijgen die je wilt.
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:19:31 #206
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23514174
Was wel een dure acoustische versterker, en hij was wel goed afgesteld. Wat ik echt afschuwelijk vond was die banjosound...
Tim's LastFM Charts
pi_23515108
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:19 schreef Prep2Fight het volgende:
Was wel een dure acoustische versterker, en hij was wel goed afgesteld. Wat ik echt afschuwelijk vond was die banjosound...
Sorry P-2-F... Maar met die banjo sound kun je juist enorm experimenteren!! Als je kijkt naar Pride & Glory vroeger (gitarist van The Ozzman), het soort "project" van Zakk Wylde. Deze magnifieke gitarist gebruikte een banjo voor een nummer.... Fantastisch... Maargoed dat heeft natuurlijk niets te maken met de sound die jij gehoord hebt natuurlijk...

Wij repeteren op de zaterdag en in de ruimte tegenover oms repeteert een marokaanse band, met banjo..... ben altijd geneigd om dat ding te gaan lenen en te gebruiken voor een nummer van ons
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:59:17 #208
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23515169
Een banjosound is cool, maar 't moet wel een beetje als een echte banjo klinken, natuurlijk. Ik vind die hele oude bluegrass banjoshit van Earl Scruggs enzo wel gaaf, dat gaat echt bizar snel.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:18:46 #209
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23515718
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:19 schreef Prep2Fight het volgende:
Dan moet je em ook connecten met de Vetta- VariaxBanjo patch
pi_23516249
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:18 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Dan moet je em ook connecten met de Vetta- VariaxBanjo patch
nog geen Icon van Line 6 op Fok! ???
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:44:34 #211
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23516388
Het lijkt soms wel een beetje op een reclamepraatje voor de firma Line6, ja.
pi_23516698
Haha ja ach, in dit geval is het ook echt zo dat dat waarschijnlijk het beste is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fixxxer op 23-11-2004 17:08:41 ]
pi_23517045
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:57 schreef Fixxxer het volgende:
Haha ja ach, in dit geval is het ook echt zo dat dat waarschijnlijk het beste.
eens!!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:04:44 #214
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23519859
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:44 schreef Zanderrr het volgende:
Het lijkt soms wel een beetje op een reclamepraatje voor de firma Line6, ja.
en terecht
pi_23520296
Ik moet eerlijk toegeven, ik nooit op een Variax gespeeld dus kan ik er niet veel nuttigs over zeggen.

Wat ik wel vind; het is toch veel leuker om een hele rij gitaren achter je te hebben staan (en te gebruiken)tijdens een gig dan dat je één gitaar hebt waarmee je allerlei geluiden kan creëren?!
pi_23520400
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:22 schreef Gitarist het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven, ik nooit op een Variax gespeeld dus kan ik er niet veel nuttigs over zeggen.

Wat ik wel vind; het is toch veel leuker om een hele rij gitaren achter je te hebben staan (en te gebruiken)tijdens een gig dan dat je één gitaar hebt waarmee je allerlei geluiden kan creëren?!
Wij gebruiken als band niet veel accoustische geluiden, maar heel af en toe, en dan gebruik ik gewoon mijn elektrische met een goed afgesteld vloerpedaal... Misschien is dit dan een oplossing als er langere stukken gespeeld gaan worden....
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:43:42 #217
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23520839
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:59 schreef Zanderrr het volgende:
Een banjosound is cool, maar 't moet wel een beetje als een echte banjo klinken, natuurlijk. Ik vind die hele oude bluegrass banjoshit van Earl Scruggs enzo wel gaaf, dat gaat echt bizar snel.
Ja Precies! Maar ik vond dit niet als een echte banjo klinken, ik speel zelf ook banjo en ken de echte sound... Maar dit vond ik gewoon niet mooi, mja..
Tim's LastFM Charts
pi_23521411
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:22 schreef Gitarist het volgende:

ja dat is wel stoerder, maar ik kan geen 3 martin's betalen Bovendien vind ik het ook heel vet een gitaar te leren kennen om verschillende sounds te krijgen, maar dat is bij acc. waarschijnlijk niet zo goed te doen als bij elec aangezien die tone, volume en elementswitches hebben.
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:15:30 #219
43172 crN
The Excessum
pi_23526038
Ik heb even mijn Ibanez RG370DX (BK) gebind (binding eromheen gemaakt).

Fotos:

dinsdag 23 november 2004 @ 21:17:45 #220
18992 2nosedT
Music-addict
pi_23526106
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:49 schreef LenL het volgende:

[..]

wow respect man, hoe is die sp-77 gevoiced? een slo maar dan pre amp only of is het wat anders?
uhm heb geen idee wat houd het in?
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:54 schreef LenL het volgende:

[..]

standaard = g12t74 (1960A), vintage is vintage 30 (1960AV), echt 'ouderwets' = greenback (1960AX), marshall heeft in zn fabriekscabs geen combinaties zitten
[..]

Een behoorlijk groot verschil, ik houd zelf niet van die vintage speakers, maar als ik een kast zou moeten kiezen met v30 speakers, dan is marshall zeker een optie. Dus voor een kast met v30s, erg goed.

G12t75s ben ik niet zon fan van, vooral voor het live werk, recorden doen ze wel lekker. Ze hebben vergeleken met de v30s een stuk minder mid en wat meer bite in het hogere hoog. Ze klinken op hogere volumes al best snel helemaal niet strak meer, niet mijn favoriet, maar wel heel breed inzetbaar.

Natuurlijk zit er verschil in de bouw van kasten, naar mijn mening kunnen de verschillen tussen 2 cabs met dezelfde speakers groter zijn dan tussen verschillende versterkers, vooral op het gebied van distortion overdrive!

Beperk jezelf niet tot marshall en vertrouw vooral op je oren en kijk niet naar namen/merken/prijzen en al helemaal niet naar wattages!!!11

ik ben zelf sinds kort de proud 0wner van een marshall 1960 TV, imo een van de beste cabs die je kunt krijgen.
ah thanx voor the information. kan ik wel mee. Ik ga in ieder geval binnenkort bij feedback langs om stoot speakers uit te proberen. Daarna wordt het ff sparen
pi_23531553
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:15 schreef crN het volgende:

Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

heej crn hoe heb je dit gedaan???
ga ook beginnen met een projecktje en dan vind ik dit ook wel heel erg gaaf!!!!
pi_23534854
Wie heeft er ervaring met zo'n ding die je in je klankenkast van je gitaar stopt en dan kan aansluiten op een versterker of gitaar? En hoe krijg je dat op je computer?

Ik wil namelijk een paar demo'tjes opnemen
  woensdag 24 november 2004 @ 09:17:34 #223
98135 TeleluvR
pi_23535136
quote:

Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi gedaan, hoewel ik persoonlijk een dunnere binding mooier vind
  woensdag 24 november 2004 @ 10:15:08 #224
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23535936
quote:
Op woensdag 24 november 2004 08:51 schreef super-muffin het volgende:
Wie heeft er ervaring met zo'n ding die je in je klankenkast van je gitaar stopt en dan kan aansluiten op een versterker of gitaar? En hoe krijg je dat op je computer?

Ik wil namelijk een paar demo'tjes opnemen
Nou als je het geld hebt, zou je ook een miniature mic van DPA kunnen kopen echter deze zijn wel duur.......en je hebt een preamp nodig. Ik heb zelf nooit zo'n element ingebouwd, maar ik neem aan dat daar al een voorversterker inzit en dus dat je em dan meteen in de line-in van je kaart kan stoppen
  woensdag 24 november 2004 @ 10:51:10 #225
87946 Last_Action_Hero
pi_23536580
Yo allemaal,

Jullie moeten echt ff de volgende link checken: http://www.monstersofrock.nl/
Vooral de sites van de tributebands zijn echt vet: het lijkt net alsof je de echte bands hoort!
  woensdag 24 november 2004 @ 11:04:46 #226
43172 crN
The Excessum
pi_23536863
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:00 schreef Rancor het volgende:

[..]

heej crn hoe heb je dit gedaan???
ga ook beginnen met een projecktje en dan vind ik dit ook wel heel erg gaaf!!!!
Ik heb tape gekocht bij de Praxis (¤ 1,99) vervolgens 0,8mm banden gesneden en erop geplakt
pi_23537460
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:04 schreef crN het volgende:

[..]

Ik heb tape gekocht bij de Praxis (¤ 1,99) vervolgens 0,8mm banden gesneden en erop geplakt
Vind het wel vet uitzien op de foto; zie je in het echt nou ook niet dat het tape is dan??

Hij lijkt nu btw wel op een Ibanez RG XL.... en die waren vet toen!
pi_23537603
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Yo allemaal,

Vooral de sites van de tributebands zijn echt vet: het lijkt net alsof je de echte bands hoort!
Die duitse Bon Jovi coverband moet je gaan zien!!!!! Die is hillarisch!!!! Gelukkig hoor je aan de zanger niet dat het een Duitser betreft!!! Ladies and Gentlemen; se next tsong ist called:" You gief luv a bet neem" HAHHAHAHA Die slaan de plank mis, qua accent.

Action in DC is rete goed, echt mega!!

Toxic Twins ken ik niet..
pi_23537779
Hé Ibanez, er was ooit een site waar je serial nummers van 'oude' ibanez gitaren kon vinden, en dan nog wat meer info over die gitaren, ken jij die/zo'n site, ik ben de url kwijt namelijk ...
Aldus.
pi_23538055
IBANEZ

Kijk hier eens effe, dacht dat het hier was...

Kan ook zijn dat je dit bedoeld....

Harmony Central Guitars
pi_23538907
Thnx, ga er vanavond thuis even naar kijken!
Aldus.
  woensdag 24 november 2004 @ 13:03:12 #232
43172 crN
The Excessum
pi_23539224
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:33 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Vind het wel vet uitzien op de foto; zie je in het echt nou ook niet dat het tape is dan??

Hij lijkt nu btw wel op een Ibanez RG XL.... en die waren vet toen!
Nou van 10cm dichtbij zie je dat het wel over elkaar heen geplakt is, maar het valt eigenlijk bijna niet op.
  woensdag 24 november 2004 @ 13:04:02 #233
87946 Last_Action_Hero
pi_23539247
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:39 schreef Ibanez het volgende:
Action in DC is rete goed, echt mega!!
Zekers te weten!!!
pi_23540500
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:50 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Het is van 12:00 tot 17:00... en muzikanten kennen muzikanten dus sta er maar niet van te kijken dat het om 13:00 begint net als bij de LINE 6 (ja daar is ie weer, line6) clinic vorig jaar.... Wordt gegeven door marcel coenen (af en toe ook fokker) en is dus gegarandeerd een actie show met hele mooie nummers !!

Marcel Coenen
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:03 schreef crN het volgende:

[..]

Nou van 10cm dichtbij zie je dat het wel over elkaar heen geplakt is, maar het valt eigenlijk bijna niet op.
Wel gaaf dat zo'n goedkope en vrij simpele ingreep zo'n enorm (positief) gevolg heeft op het uiterlijk van de gitaar. Moet eerlijk te kennen geven dat ik zelf niet op dat idee gekomen was terwijl ik wel helemaal weg was van gitaren (bijv Ibanez rg XL of de zwarte les paul met witte binding) die dat hadden. Super idee....

* Ibanez doet ideeen op voor de Ibanez die hier uitelkaar ligt en houtkleur wordt met waarschijnlijk een zwarte binding
  woensdag 24 november 2004 @ 14:44:40 #235
43172 crN
The Excessum
pi_23541429
Ik had opeens het idee om een binding om de Ibanez heen te maken, ook omdat ik het mooi vind bij de Les Pauls en sommige Ibanez RG Prestige serie.

Dus ik dacht eerst, dat ik het zou kunnen schuren en verven, maar toen bedacht ik me dacht het ook met simpele tape kon

Ik vind hem briljant geworden
pi_23541590
quote:
Yo allemaal,

Lijkt me wel leuk om daar naar toe te gaan. Maar dan heb ik altijd het probleem om daar te komen en nog groter dat m'n vrienden die mee zouden willen niet mogen. Maar ik zal toch kijken of er mensen zijn die mee willen. Alleen gaan vind ik ook niets.
feest
pi_23547247
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:04 schreef crN het volgende:

[..]

vet!!!

dit gaat ik ook doen bij m`n rg270dx
pi_23552136
Vandaag m'n B examen dik gehaald, ik had gewoon drie 9's op m'n lijst en ook nog een aantal 8e. Gemiddeld een 8.5
pi_23553675
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:15 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Nou als je het geld hebt, zou je ook een miniature mic van DPA kunnen kopen echter deze zijn wel duur.......en je hebt een preamp nodig. Ik heb zelf nooit zo'n element ingebouwd, maar ik neem aan dat daar al een voorversterker inzit en dus dat je em dan meteen in de line-in van je kaart kan stoppen
Naja, ik moet het voor sinterklaas krijgen. Niet te duur. Nu neem ik op met een taperecorder, en die hang ik aan m'n computer om het daarmee op te nemen in de geluidstrecorder van Windows.
Niet echt super kwaliteit, slechts zelfs. Maar het is handig om met 2 gitaren in je eentje te spelen

Wie heeft er nog goede titels boeken (en eventueel ISBN nummers) over gitaar of muziek schrijven of iets?
pi_23553782
ik weet niks van dat soort dingen. B in gitaar of gewoon muziektheorie? hoe ziet zo'n toets er dan uit?
pi_23555075
quote:

Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wow lijpe shit, lekker dik en past goed bij dat zwart, hoe heb je dat gedaan?
pi_23555157
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:43 schreef Dezz het volgende:
Vandaag m'n B examen dik gehaald, ik had gewoon drie 9's op m'n lijst en ook nog een aantal 8e. Gemiddeld een 8.5
hey gefeliciteerd, heb het zelf ook al een tijdje gehaald (ook met lof zelfs ) maar heb vanaf toen geen examens meer gedaan anders was ik nu druk bezig voor mn D, hoe oud ben je?
pi_23555210
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:36 schreef Fixxxer het volgende:
ik weet niks van dat soort dingen. B in gitaar of gewoon muziektheorie? hoe ziet zo'n toets er dan uit?
B is een instrumentaal en muzikaal niveau wat je ongeveer hebt na 5 jaar les (voor kinderen die af en toe oefenen dan), als je wilt kun je binnen 3 maar zelfs binnen 1 jaar halen (met een klein beetje aanleg dan). Toets bestaat uit theorie, redelijk eenvoudige solfege, een eigen compositie van een niet al te hoog niveay en natuurlijk een praktijkexamen waarbij je oa wat prima vista moet spelen en bij het b examen ook een akkoorden stukje.
pi_23555341
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:20 schreef LenL het volgende:

[..]

hey gefeliciteerd, heb het zelf ook al een tijdje gehaald (ook met lof zelfs ) maar heb vanaf toen geen examens meer gedaan anders was ik nu druk bezig voor mn D, hoe oud ben je?
19, speel nu 2,5 jaar gitaar. Ze zeiden dat ik er echt talent voor heb en daarom ga ik volgend jaar op voor C.

Heb wel eerst 8 jaar keyboard gespeeld, dus ik was niet onbekend met muziek
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:36 schreef Fixxxer het volgende:
Muziektheorie en spelen op gitaar. Ik moest improviseren op bluestoonladders, verschillende majeurtoonladders. Weten hoe akkoorden en toonladders opgebouwd zijn en waarom dat zo is. Verder moest ik verschillende aanslagritmes naspelen van blad en ik moest een nummer spelen

Ook moet je idd, dingen na kunnen spelen en tonen benoemen adv gehoor .
pi_23555655
Hmmm en dan ga je gewoon naar de muziekschool en dan zo'n cursusje lopen? hoeveel kost dat en hoelang duurt het voor je op kunt voor je A?
pi_23559366
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:43 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm en dan ga je gewoon naar de muziekschool en dan zo'n cursusje lopen? hoeveel kost dat en hoelang duurt het voor je op kunt voor je A?
Nou ja cursusje, je bent er wel een tijdje zoet mee hoor
Bij mijn muziekschool zijn de kosten iets van €210,- per jaar tot je A examen. Daarna wordt het duurder, maar krijg je ook langer les.
Je A examen moet je toch wel makkelijk in 2 jaar halen, lijkt me zo.
pi_23560187
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:00 schreef Dezz het volgende:

[..]

Nou ja cursusje, je bent er wel een tijdje zoet mee hoor
Bij mijn muziekschool zijn de kosten iets van €210,- per jaar tot je A examen. Daarna wordt het duurder, maar krijg je ook langer les.
Je A examen moet je toch wel makkelijk in 2 jaar halen, lijkt me zo.
what 2 jaar?! maar ik denk dat ik sommige dingen uit het B examen al wel redelijk kan, jij weet/kan het natuurlijk wel beter, maar is die 2 jaar erop gebasseerd dat je 0 voorkennis hebt?
pi_23560857
als je een tijdje niet op je gitaar hebt gespeeld, dat ontstemt hij weleens (helaas die van mij wel).

ik heb altijd gedacht dat als de snaren naar beneden ontstemd zijn, dat je hals dan krom naar binnen is getrokken zodat de snaren losser komen te zitten,
en dat als de snaren naar boven ontstemd zijn, dat je hals dan krom naar achter is getrokken.

nu is het bij mijn epiphone les paul zo dat de bovenste bassnaren omlaag zijn ontstemd en de onderste dunnen snaren omhoog, hoe kan dat???
pi_23561026
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:06 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

what 2 jaar?! maar ik denk dat ik sommige dingen uit het B examen al wel redelijk kan, jij weet/kan het natuurlijk wel beter, maar is die 2 jaar erop gebasseerd dat je 0 voorkennis hebt?
Idd, als je al voorkennis hebt moet je het echt wel snel kunnen halen, misschien zelfs in een half jaar
pi_23566082
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:46 schreef DJRoberto1978 het volgende:
als je een tijdje niet op je gitaar hebt gespeeld, dat ontstemt hij weleens (helaas die van mij wel).

ik heb altijd gedacht dat als de snaren naar beneden ontstemd zijn, dat je hals dan krom naar binnen is getrokken zodat de snaren losser komen te zitten,
en dat als de snaren naar boven ontstemd zijn, dat je hals dan krom naar achter is getrokken.

nu is het bij mijn epiphone les paul zo dat de bovenste bassnaren omlaag zijn ontstemd en de onderste dunnen snaren omhoog, hoe kan dat???
Ligt dat aan de hals ja? ik dacht gewoon aan de snaren zelf.
  donderdag 25 november 2004 @ 15:13:25 #251
42555 Tomek
Take on the world!
pi_23566777
quote:
Yo allemaal,

omg zo je best doen om iemand na te doen
ik vind het ook nergens naar klinken trouwens, die zang bij die acdc coverband

bijna lachwekkend
  donderdag 25 november 2004 @ 15:37:02 #252
43172 crN
The Excessum
pi_23567329
Mee eens, dit vind ik eigenlijk profiteren van een band om zo zelf meer op te treden. (Want ik las ergens dat ze voor 23000 man ofzo gespeelt hadden).
pi_23567720
Ach het kan toch dat je een band helemaal geweldig vindt, en als je dan met vrienden een band begint en die betreffende band goed kan coveren... Dat zou ik ook zo doen, schijt aan wat jij er van vindt, het is de vetste (cover)band die ik me kan voorstellen.
Dat je dus dezelfde chemie hebt en goed in de stijl van je idoolband kan jammen, lijkt me cool.

Je profiteert natuurlijk wel, maar ik denk niet dat dat het doel is, zou het iig niet in mijn geval zijn.
pi_23568535
Ik zou het niet zo erg vinden als er een coverband is die het geluid van de gecoverde band goed na doet of er niet op lijkt, zo lang het maar leuk is. En als ze zo hard gaan proberen op een band te lijken dat het helemaal nergens op lijkt dan zuigt dat, hè!
feest
pi_23571229
@ dezz

Dan nog een praktijkexamen, niet zo moeilijk denk ik maar ik kan het nergens vinden, welke akkoorden worden er in het langzame stuk van fleetwood mac - oh well gebruikt?
pi_23585396
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:13 schreef Tomek het volgende:

[..]

omg zo je best doen om iemand na te doen
ik vind het ook nergens naar klinken trouwens, die zang bij die acdc coverband

bijna lachwekkend
Misschien is "tribute band" een beter woord, en wordt het beter begrepen. Trouwens, live is de zanger van action in dc nagenoeg een copie van de oude zanger van ac/dc.
  vrijdag 26 november 2004 @ 13:11:38 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23587540
idd die kerel is echt de verwezelijking van Bon Scott. echt huiveringwekkend realistisch!
pi_23595140
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:37 schreef crN het volgende:
Mee eens, dit vind ik eigenlijk profiteren van een band om zo zelf meer op te treden.
Nou ja, een tributeband heeft het wel iets moeilijker dan het origineel tijdens optredens. Waar de echte band live best redelijk af kan wijken (want ze zijn het echt) zal de tributeband vrijwel altijd vergeleken worden met de precisie van het studiowerk. Als je dan toch profiteurs wil aanwijzen zijn het wat mij betreft de knappe koppies die met wat studiowerk en sessiemuzikanten effe een covertje in elkaar draaien (of eigenlijk natuurlijk de slimme koppen achter de knappe koppies natuurlijk).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23597740
Bon Scott
feest
pi_23606730
Ik krijg net het nieuwe feedback krantje + boekje binnen. Op 11 en 12 december is er uitverkoop in Rotterdam en Apeldoorn. In Utrecht de week erna op 18 en 19 december

In het krantje staat een western gitaar voor 65 euro. Staat geen merk bij. Iemand enig idee of het wat is? Ik zoek nog een goedkope western. M'n budget is niet zo groot. Maximaal zo'n 150 euro.
pi_23610452
Heb net een Roland Cube 15 gekocht. Voor 100 euro vind ik het een prima ding, aardig geluid, aardige 'functies' en robuust. M'n 'thuisversterkertje' was stuk ...

Toen ik dat versterkertje kocht was er een man die z'n gitaar wou verkopen, een Telecaster uit 1962. Toen hij dat zei (telecaster uit 1962) begon de hele winkel spontaan te kwijlen, maar helaas voor meneer bleek dat hij de gitaar 'verpest' had, er zaten nauwelijks nog originele onderdelen op. Maar het was erg grappig hoe de hele winkel opeens alleen maar aandacht had voor die meneer
Aldus.
pi_23611800
loel, inderdaad. grappig
pi_23626151
[afbeelding]

Dit is een vette 7 string!!

[ Bericht 28% gewijzigd door Ibanez op 28-11-2004 12:48:54 ]
  zondag 28 november 2004 @ 17:35:37 #264
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23628849
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:35 schreef Z het volgende:
Heb net een Roland Cube 15 gekocht. Voor 100 euro vind ik het een prima ding, aardig geluid, aardige 'functies' en robuust. M'n 'thuisversterkertje' was stuk ...

Toen ik dat versterkertje kocht was er een man die z'n gitaar wou verkopen, een Telecaster uit 1962. Toen hij dat zei (telecaster uit 1962) begon de hele winkel spontaan te kwijlen, maar helaas voor meneer bleek dat hij de gitaar 'verpest' had, er zaten nauwelijks nog originele onderdelen op. Maar het was erg grappig hoe de hele winkel opeens alleen maar aandacht had voor die meneer
Als mijn verstker (Vox Pathfinder 15R) kapot zou gaan zou ik een versterker kopen waar ik dan meteen ook een paar jaar vooruit kan. Die ook mee kan voor een bandje. Toen ik dat ding kocht had ik 'm niet getest en dan gaan mensen zeiken maar hoe moet ik een versterker testen als ik helemaal niet gitaar kan spelen en geen verstand heb van amps? Nu heb ik dat dus wel dus zou ik meteen doorsparen dat ik ook een fatsoenlijke gitaar kan kopen.
feest
pi_23636968
zaterdag nieuwe gitaar gekocht:

pi_23637022
Een dinky?!
  maandag 29 november 2004 @ 15:10:12 #267
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23644763
Mooi kruis Rancor
Tim's LastFM Charts
  maandag 29 november 2004 @ 17:31:58 #268
98135 TeleluvR
pi_23648205
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:10 schreef Prep2Fight het volgende:
Mooi kruis Rancor
Beetje X-plorer-achtig ja!
pi_23648325
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:10 schreef Prep2Fight het volgende:
Mooi kruis Rancor
Ik zie geen kruisjes in Firefox dus ik dacht eerst, waar heeft hij het nou weer over?!
feest
pi_23649069

nogmaals dan anders ff fotoboek checken bij foto:axe
pi_23649260
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:05 schreef Rancor het volgende:
[afbeelding]

Hè dat ziet er lekker uit! Mooi kleurtje ook!
feest
pi_23650491
quote:
[afbeelding]

Wat een smeerkleur...
  maandag 29 november 2004 @ 19:08:01 #273
98135 TeleluvR
pi_23650512
quote:
[afbeelding]

Groen...
pi_23650942
doe mij maar zwart
pi_23651094
quote:
[afbeelding]

Groen! Groen is tof!
pi_23652920
Jaja!! Ik heb sinds vrijdag die DeArmond waar ik het een aantal bladzijdes geleden over had in huis! Ik heb er al foto's van gemaakt maar die heb ik tot op heden nog niet geüpload. Komt nog...
pi_23653189
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:37 schreef Gitarist het volgende:
Jaja!! Ik heb sinds vrijdag die DeArmond waar ik het een aantal bladzijdes geleden over had in huis! Ik heb er al foto's van gemaakt maar die heb ik tot op heden nog niet geüpload. Komt nog...
ik ben benieuwd... hoe bevalt ie?
pi_23653487
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:48 schreef LenL het volgende:

[..]

ik ben benieuwd... hoe bevalt ie?
Erg goed! Speelt lekker licht, heeft een ontzettend vette en warme klank. Gewoon lekker.

Ouwe foto:
Maar dan zonder slagplaat
  maandag 29 november 2004 @ 21:04:27 #279
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23653575
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:00 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Erg goed! Speelt lekker licht, heeft een ontzettend vette en warme klank. Gewoon lekker.

Ouwe foto:
[afbeelding]Maar dan zonder slagplaat
Mooi ding!!

Gister speelde ik op een geweldige Ibanez!

Keb geen goeie foto, alleen eentje van gisteravond...

Tim's LastFM Charts
pi_23654384
Ziet er ook vet uit!

Hehe Jazz affairs! cool, dat kan wel met zo'n gitaar ja (en met de mijne ook) hehe
  maandag 29 november 2004 @ 21:51:13 #281
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23655069
Ja, dat hing daar al hoor
Wij zelf speelde geen Jazz
Tim's LastFM Charts
pi_23655287
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:51 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, dat hing daar al hoor
Wij zelf speelde geen Jazz
Wat voor soort muziek dan? Je hebt namelijk wel de 'tools' om jazz te maken he
pi_23658230
die kleur blijft die niet hoor dit word mijn custom projectje hij word blauw-met denk ik
pi_23662270
Prep, je ziet er iig wel een beetje "jazzy" uit met dat pak en dat stropdasje hehehe (niet kwaad bedoeld hoor)
  dinsdag 30 november 2004 @ 08:05:01 #285
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23662345
Hahaha, ja klopt
We speelde Bruce Spingsteen (met Sax), Rock & Roll en al die stuff.
Ook wat harder werk (Fender staat achter me )
En veel van die nummers kun je goed opvullen met een saxofoon
Tim's LastFM Charts
pi_23680729
Ik ga voor school in Let It Be de solo spelen, klopt deze? http://www.guitaretab.com/b/beatles/1170.html

Of kan ik beter een ladder gebruiken?
feest
pi_23681408
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ga voor school in Let It Be de solo spelen, klopt deze? http://www.guitaretab.com/b/beatles/1170.html

Of kan ik beter een ladder gebruiken?
Volgens mij klopt 'ie aardig...

Hij staat al in een ladder hoor (niet proberen te spelen, geen tijd maar het lijkt pentatonisch)
pi_23681525
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:35 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Volgens mij klopt 'ie aardig...

Hij staat al in een ladder hoor (niet proberen te spelen, geen tijd maar het lijkt pentatonisch)
Wat ik bedoelde was of ik beter de solo uit m'n hoofd kan leren of de ladder. En dan desnoods nog delen van de solo zodat ik er zelf wat bij doe.
Het is dus een pentatonische? Dan zal ik als de bliksem zorgen dat ik die geleert heb!
feest
pi_23686447
Herkenbare solo's kun je beter origineel spelen ipv complete improvisatie maar het kan nooit kwaad een toonladder te leren!
Tip: leer de bluestoonladders.
pi_23694587
quote:
[afbeelding]

Vette kleur man!!!!! Freakey!! Houden zo!! Niet spuiten.... wit randje eromheen... kop dezelfde kleur maken en klaar is kees!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibanez op 01-12-2004 15:16:35 ]
pi_23695448
quote:
Op woensdag 1 december 2004 02:57 schreef Fixxxer het volgende:
Herkenbare solo's kun je beter origineel spelen ipv complete improvisatie maar het kan nooit kwaad een toonladder te leren!
Tip: leer de bluestoonladders.
Daar ken ik er al 2 van!

feest
  woensdag 1 december 2004 @ 15:49:19 #292
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23695637
het was trouwens weer gezellig gisteravond he Fixxxer!
pi_23696597
Ik weet niet of de gitaristen hier een beetje mtv of The Box ofzo kijken, maar de clip van Within Temptation die nu uit is, daar wil ik ff op mikken. Waarom spelen ze in de clip op Ibanez gitaren?? Kan mijn verbeelding zijn maar volgens mij heeft die kale gozer zelfs een 7 snaar vast met de naam k7... Dat terwijl ze live (geloof ik) op esp (LTD?) spelen...... Is er hier iemand die dat ook is opgevallen??
pi_23705443
Misschien zijn ze overgestapt op ibanez sinds kort...

JAAA het was een mooi optredentje van HIM/Last Actiono Hero gisteren.
  donderdag 2 december 2004 @ 08:28:46 #295
87946 Last_Action_Hero
pi_23707488
Ah dank u!!!
pi_23710523
quote:
Op donderdag 2 december 2004 01:04 schreef Fixxxer het volgende:
Misschien zijn ze overgestapt op ibanez sinds kort...

JAAA het was een mooi optredentje van HIM/Last Actiono Hero gisteren.

Zou kunnen maar dan staan ze, denk ik, ook vermeld op de "endorsement lijst" op de Ibanez site maar daar staan alleen Marcel Coenen (sun caged) en Frank Tijdink (Independent) op. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het komt doordat de clip in de regen is opgenomen en ze de esp/ltd(?) gitaren te kostbaar vonden. Hoop niet dat dat de rede is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibanez op 02-12-2004 12:17:51 ]
  donderdag 2 december 2004 @ 15:28:27 #297
21996 mcoenen
Gitarist Sun Caged/Stormrider
pi_23715318
Metal Coverband STORMRIDER Zoekt:

Gitarist !

Profiel:

· Moet technisch goede skills hebben, zowel soleren als ritme gitaar, en van thrash metal (Forbidden, Testament, Slayer) tot oude 70’s rock (Thin Lizzy, Judas Priest, Deep Purple) kunnen spelen.
Complete huidige setlist zie http://www.stormrider.nl/setlist.htm .
Geen beginners !
· In bezit van goede backline
· In bezit van eigen vervoer
· Moet houden van een feestje
· Bereid zijn om regelmatig op te treden in binnen en omringd buitenland (gemiddeld 2 tot 3 keer per maand)
· Voldoende podium ervaring en uitstraling

STORMRIDER speelt uitsluitend covers van hardrock/metal bands, veelal jaren 80 periode. De band heeft al zeer veel succesvolle optredens gedaan in binnen en buitenland, waaronder als voorprogramma van Death Angel en op diverse festivals.

De band is gelokaliseerd in Limburg, Nederland (in de buurt van Roermond).

Spreekt jou bovenstaande aan, mail dan je gegevens en een MP3 sample (niet groter dan 5 M van je spel naar: marcel.coenen@gmail.com . Je kan ook een link in de mail zetten naar een MP3 bestand dat ergens op het net staat.
Heb je deze mogelijkheid niet dan kun je ook een CD sturen naar:

Stormrider
Reinoudflat 30
6136 DJ Sittard

http://www.stormrider.nl
pi_23715493
k was het topic even door aant bladeren.. en zag de vraag over within temptation.. k heb ze nu al een aantal keer gezien en gelet op hun gitaren.. ze speelden altijd op hun flying v (die kale) van gibson, hij heeft er 2 precies dezelfde.. en die andere speelt op een prs een groene en een blauwe dacht ik.. de laatste keer dat ik ze zag speelden ze ook die nieuwere liedjes.. en toen hadden ze allebei een ibanez (alleen voor die nieuwe nummers).. k denk dus dat ze ze gebruiken om hun nieuwe geluid oid te produceren..
Burn.. Burn
pi_23716604
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef Chroxy het volgende:
k was het topic even door aant bladeren.. en zag de vraag over within temptation.. k heb ze nu al een aantal keer gezien en gelet op hun gitaren.. ze speelden altijd op hun flying v (die kale) van gibson, hij heeft er 2 precies dezelfde.. en die andere speelt op een prs een groene en een blauwe dacht ik.. de laatste keer dat ik ze zag speelden ze ook die nieuwere liedjes.. en toen hadden ze allebei een ibanez (alleen voor die nieuwe nummers).. k denk dus dat ze ze gebruiken om hun nieuwe geluid oid te produceren..

pffffffffffff Ik dacht ff dat ze gitaren alleen maar gebruikten om de gibsons en esp's te beschermen tegen nattigheid
pi_23726244
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:28 schreef mcoenen het volgende:
Metal Coverband STORMRIDER Zoekt:

Gitarist !

Profiel:

· Moet technisch goede skills hebben, zowel soleren als ritme gitaar, en van thrash metal (Forbidden, Testament, Slayer) tot oude 70’s rock (Thin Lizzy, Judas Priest, Deep Purple) kunnen spelen.
Complete huidige setlist zie http://www.stormrider.nl/setlist.htm .
Geen beginners !
· In bezit van goede backline
· In bezit van eigen vervoer
· Moet houden van een feestje
· Bereid zijn om regelmatig op te treden in binnen en omringd buitenland (gemiddeld 2 tot 3 keer per maand)
· Voldoende podium ervaring en uitstraling

STORMRIDER speelt uitsluitend covers van hardrock/metal bands, veelal jaren 80 periode. De band heeft al zeer veel succesvolle optredens gedaan in binnen en buitenland, waaronder als voorprogramma van Death Angel en op diverse festivals.

De band is gelokaliseerd in Limburg, Nederland (in de buurt van Roermond).

Spreekt jou bovenstaande aan, mail dan je gegevens en een MP3 sample (niet groter dan 5 M van je spel naar: marcel.coenen@gmail.com . Je kan ook een link in de mail zetten naar een MP3 bestand dat ergens op het net staat.
Heb je deze mogelijkheid niet dan kun je ook een CD sturen naar:

Stormrider
Reinoudflat 30
6136 DJ Sittard

http://www.stormrider.nl

Zal wel de slaggitarist worden dan he... Met jou in de band...! Lijkt me sterk dat iemand die skills ook heeft
pi_23726782
En op naar de volgende!!

Ik open hem niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')