quote:Ik ben dus op zoek naar een ' .. sporen recorder'. Wat is wil is een simpel apparaat, met weinig poeha, maar dat ik mijn gitaar makkelijk op kan nemen, en de opnames m'n computer in kan sluizen. Ik wil dus niet via een geluidskaart rechtstreeks opnemen, maar een los apparaat. Het bewerken van het geluid die ik achteraf, dus de kwaliteit van de opnames hoeven ook niet heel hoog te liggen, bovendien is er niks mis met een beetje lo-fi opnames
Kan iemand me wat aanraden?
Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vondquote:Op maandag 25 oktober 2004 12:12 schreef Z het volgende:
Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape.
Je ontkomt niet aam allerlei effecten idd, ik zal die Korg(en) eens bekijken. Dit lijkt me ook wel een koel ding:quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:21 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.
Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
Dat komt dan goed uit!quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:37 schreef Zanderrr het volgende:
dat speel ik zelf toch zelden.
Klopt, maar zoals BBM al aangeeft, het is wel een beetje overkill. Zeker als je het ook nog wil kopen ipv downloaden.quote:Prep2Fight schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 11:10:
ja, ik bedoel ook niet moet Ookal zei ik het, maar het is wel een programma, waarmee je leuke dingen kunt doen, en goed kunt mixen, en zo heel moeilijk vond ik het zelf nou ook weer niet
Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorusquote:Op maandag 25 oktober 2004 12:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dat komt dan goed uit!
Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
Wat is een logicje?quote:Op maandag 25 oktober 2004 15:57 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
Logic is juist MAC-only (de laatste 2 versies dan, versie 6 en sinds deze maand 7). Daarentegen is protools compatible voor beiden.quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:05 schreef Ibanez het volgende:
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
Wie zijn dat nou weer.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:27 schreef Scylla het volgende:
[..]
Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond
En om die OP dan maar een beetje goed te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik dacht, ik post wat live-action foto's van mijn band om de watkale OP goed te makenquote:Op maandag 25 oktober 2004 22:39 schreef super-muffin het volgende:
* kuchtpv
[..]
Wie zijn dat nou weer.
Dus harpspelers (of ..speelstersquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 18:35 schreef Gitarist het volgende:
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:14 schreef Tomek het volgende:
Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
Zanderrr my man!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:30 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.
Heb het ff met Adobe Audition getest, maar volgens mij werkte het ook al zo toen het pakket nog Cooledit heette
Zo een wil ik ook kopen. Maar ik zit nu een beetje te twijfelen. Of dit ding of een Les Pauls Standaard Studio.... hmzzz...quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:22 schreef Z het volgende:
Ik denk dat ik eruit ben, ik denk dat het deze wordt (lekker klein)
Zoom PS04
[afbeelding]
Lijkt mij toch geen moeilijke keuze eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 01:24 schreef FiZz het volgende:
[..]
Zo een wil ik ook kopen. Maar ik zit nu een beetje te twijfelen. Of dit ding of een Les Pauls Standaard Studio.... hmzzz...
En hoeveel minuten gaan daar in totaal op? (±)quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:21 schreef Scylla het volgende:
Das wel mooi, 1 gyg...hoeveel betaal je er voor?
Dat weet ik niet zeker, dat hangt natuurlijk weer af van de kwaliteit van de opnames, ik ga het even uitzoekenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En hoeveel minuten gaan daar in totaal op? (±)
Kan je kiezen in welke kwalititeit je opneemt of staat dat er dan standaart in?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:51 schreef Z het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker, dat hangt natuurlijk weer af van de kwaliteit van de opnames, ik ga het even uitzoeken
Er staat dat je onder 2 kwaliteiten kan opnemen, hifi en long en bij hifi heb je 16 minuten ruimte. Dat zijn 3 tracks van 5 minuten en dan is ie bijna vol. Maar daar staat dat dat geld voor een kaartje van 32mb. Als je dan een kaartje hebt van 128mb dan heb je 64 minuten om op te nemen. Dat zijn 12 tracks van 5 minuten en dan past de 13e er net niet op. Das toch wel genoeg lijkt mij zo? Als je klaar bent haal je het er toch vanaf.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:13 schreef Z het volgende:
Ik ga er vanuit dat je de kwaliteit van de opname in te stellen is. Ik weet alleen niet zeker of het apparaat smartmedia kaartjes aankan die groter zijn dan 128 MB:
* Data Card: Smart Media (3.3V, 16~128MB)
Het lijkt er op dat je max een 128 MB kaart er in kan stoppen ...
Het lijkt er idd op dat 128MB het maximum is. Maar da's op zich toch wel genoeg? Je kunt 'm zo 'leeggooien' op je PC.quote:The Zoom PS04 is more than just a 4-track recorder - with the virtual tracks, you can record up to 40 tracks. You can record 2 tracks simultaneously. Choose your best 4 takes for mixing. Recording time with the supplied 32 MB SmartMedia card is 32 minutes. But you can use a 128MB card for up to 134 minutes (Long mode). Plug in guitars, mics, and any instruments. Or use the built-in condenser mic to record your tracks.
Als je slechts 1 track gebruikt heb je ruim voldoende met een 128mb kaartje, lijkt me zo.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:52 schreef Z het volgende:
Dat is ruim voldoende. En ik ben niet van plan hem mee te nemen op vakantie ...
Kijk hier eens Het topic voor mensen die gitaar spelen #11quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:55 schreef inkie1010 het volgende:
Een tip voor gitaarliefhebbers: The Five Great Guitars, ze spelen dit seizoen in heel veel theaters.
Ik ben gisteren in Venlo geweest, en het was echt super!! Gelukkig ga ik zeker nog 2 keer
Harry Sacksioni, Digmon Roovers, Jan Kuiper, Eric Vaarzon Morel en Zou Diarra, allemaal gitaristen uit verschillende hoeken van de gitaarmuziek, maar dan samen!
(zie Website Five Great Guitars)
Whatever suits your style... Maar ik zou voor een LP gaan. Is toch een heel andere gitaar en heel mooiquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:07 schreef FiZz het volgende:
Hmmzz... koop ik nu een Les Paul of een Fender Jaguar? Lastig. Ik heb namelijk al een fender (wel heel ander geluid dan die jaguar natuurlijk).... maar... hmzz.. damn... moeilijke keus...
Geen gibson helaas, heb ik het geld niet voor. Ephiphone. Ik denk ook wel dat ik dan voor de LP ga, tenzij ik die Jaguar toch echt fijner vind spelenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:02 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Whatever suits your style... Maar ik zou voor een LP gaan. Is toch een heel andere gitaar en heel mooiGibson?
Zegt de man die in het bezit is van de Bentley Continental maar toch ook wel eens een BMW 1 serie wil proberen!!!quote:Op maandag 1 november 2004 22:43 schreef Fixxxer het volgende:
Flipkick je zou ook je amp de deur uit kunnen doen en een iets grotere nemen, Cube 30 ofzo, die heeft ook al meer mogelijkheden en klinkt echt wel leuk, voor zover ik hem gehoord heb.
Een dik effectpedaal met zo'n kleine amp heeft namelijk ook zo zn beperkingen denk ik. Verder is die ME-50 door de users van guitar player magazine afgelopen maand tot beste multi effect pedaal ever gekozen. T is dat ik een GT-6 heb maar k ben best nieuwsgierig naar dat ding.
Hahaha, nee ik ben echt gewoon nieuwgierig naar hoe ie klinkt, maar het blijft bij nieuwsgierig hequote:Op dinsdag 2 november 2004 10:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Zegt de man die in het bezit is van de Bentley Continental maar toch ook wel eens een BMW 1 serie wil proberen!!!![]()
Hey Fixxxer! Ruilen???? want ik ben nl. in het bezit van die "1serie"
Dat van theo, tja waar gaan we heen met deze wereld? Kan ik wel een heel commentaar op schrijven maar dat is hier niet geplaatst. Zullen het er maar op houden dat je in Nederland niet mag denken en doen wat je wilt; er wordt gewoon in koelle bloede met je afgerekent bij een ander denkpatroon als de doorsnee nederlander....quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:28 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Hahaha, nee ik ben echt gewoon nieuwgierig naar hoe ie klinkt, maar het blijft bij nieuwsgierig he![]()
Ik hoor nu nét pas dat theo vg vermoord is, speelde hij ook gitaar op een blauwe maandag of hoeven we aan hem verder geen aandacht te besteden hier?
En flipkick, je hebt zeker gelijk met straks een grotere amp kopen en het is misschien ook zonde van die Cube15 om nu zo'n 30 te kopen maar k hoop dat je mn gedachtegang snapt.
Ik had gelukkig een vriend die zei toen ik begon 'koop niet het kleinste daar ben je zo weer op uitgekeken'.
H.I.M. had vroeger een rp100, klonk wel leuk toen geloof ik (incl drumcomputer! handig) dus ik denk dat je idd wel even aan kunt kloten met die rp200.
dus??quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:24 schreef super-muffin het volgende:
Ik kan een klein beetje noten lezen. Moet het voor school leren.
Nee maar ik zou graag die achtergrond hebben, goeie theorie.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:49 schreef Dezz het volgende:
[..]
dus??
Wat ik me altijd afvraag, is het bij jullie ook als gitarist dat je ook graag piano speelt? Ik zie dit bij veel gitaristen in m'n omgeving. Ik vind het zelf ook erg leuk om lekker bombastische stukken op piano te spelen
ik zou wel graag nog een keertje keyboard of piano leren spelen, maar eerst goed gitaar kunnen spelen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:49 schreef Dezz het volgende:
[..]
dus??
Wat ik me altijd afvraag, is het bij jullie ook als gitarist dat je ook graag piano speelt? Ik zie dit bij veel gitaristen in m'n omgeving. Ik vind het zelf ook erg leuk om lekker bombastische stukken op piano te spelen
Dat is waar, zo zie je veel beter hoe akkoorden zijn opgebouwdquote:Op woensdag 3 november 2004 00:10 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Nee maar ik zou graag die achtergrond hebben, goeie theorie.
* ibanez heeft geluisterd...... (en fuck.....wat een ruig nummer!!quote:Op woensdag 3 november 2004 21:20 schreef Gitarist het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het Muse-geluid van de solo van Muscle museum uit m'n gitaar+versterker krijg?
Ik dacht aan distortion, veel wah en vibrato.. Verder?????
Ja mooi hoor!!!quote:Op zondag 7 november 2004 18:12 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb een nieuwe gitaar gekocht!
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker ding!quote:Op zondag 7 november 2004 18:12 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb een nieuwe gitaar gekocht!
[afbeelding]
[afbeelding]
Je moet wat als het topic niet echt ergens over gaat en hoopt dat het nog interessant wordtquote:Op dinsdag 9 november 2004 00:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
antihulde voor de 3 bovenstaande posts!
nog niet zo lang, een jaartje ofzo pas, maar ga binnenkort les nemenquote:Op maandag 8 november 2004 09:04 schreef Fixxxer het volgende:
echt?
Sorry, niet flauw bedoeld, maar hoe lang/vaak speel je Jorikjet?
Het gaat hem er waarschijnlijk om dat je dan nog niet echt kan weten wat mooi geluid is of fijn speelt in de gitaar wereld. Hoewel ik dat zelf nooit zo heb begrepen, want ik heb zelf belagelijk veel gitaren in handen gehad en vaak vond ik de goedkopere mooier klinken en fijner spelen. Het is nogal subjectief.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:19 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nog niet zo lang, een jaartje ofzo pas, maar ga binnenkort les nemende basis kan ik al wel (akkoorden etc)
Het klopt allemaal wat je zegt... maar waar het me ook om ging was dat ie maar 100 euro wasquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:36 schreef FiZz het volgende:
[..]
Het gaat hem er waarschijnlijk om dat je dan nog niet echt kan weten wat mooi geluid is of fijn speelt in de gitaar wereld. Hoewel ik dat zelf nooit zo heb begrepen, want ik heb zelf belagelijk veel gitaren in handen gehad en vaak vond ik de goedkopere mooier klinken en fijner spelen. Het is nogal subjectief.
Oefenen jongen, oefenen.....quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:59 schreef FiZz het volgende:
ben ik trouwens de enige gitarist hier last heeft van te dikke knokkels op de vingers en daardoor vaak barre akkoorden niet helemaal zuiver kan pakken. Ik baal er best wel van, want hierdoor zijn er nog minder gitaren die ik wel fijn kan bespelen...
Knokkels eraf slijten?quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:31 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Oefenen jongen, oefenen.....![]()
En jij al helemaal!!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:23 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Knokkels eraf slijten?
Dat weet ik, en heb het veel gedaan (volgens medebewoners te veel, meestal midden in de nachtquote:Op dinsdag 9 november 2004 16:31 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Oefenen jongen, oefenen.....![]()
Zo mag ik het horen!quote:Op woensdag 10 november 2004 03:46 schreef FiZz het volgende:
[..]
Dat weet ik, en heb het veel gedaan (volgens medebewoners te veel, meestal midden in de nacht).
Ja, hoe 7 toevoegen? vanuit de grondtoon 7 stappen omhoog???quote:Op woensdag 10 november 2004 22:15 schreef Gitarist het volgende:
Een 7 toevoegen en van de grote terts een kwart maken...
Ehm, nee.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:21 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ja, hoe 7 toevoegen? vanuit de grondtoon 7 stappen omhoog???
Zelfgebouwde superfuzz, beter dan de vettaquote:Op donderdag 11 november 2004 07:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hee LenL! Volgens mij ben jij al lang op fok, klopt dat? Hoe is het btw met de heavyfuzz of zoiets?
Oke thx, nou kan ik alle akkoorden wel uitvogelenquote:Op donderdag 11 november 2004 03:22 schreef interpil het volgende:
[..]
Ehm, nee.
Bij D7 voeg je een noot met een interval van m7 (dus 10 stappen) vanaf de root toe, hier dus een C.
Bij een sus4 akkoord speel je 1-4-5, dus bij een D akkoord wordt de F# een G.
Als je 7 met sus4 combineert krijg je dus 1-4-5-m7, wat voor D7sus4 overeenkomt met D, G, A, C.
Neen...quote:Op vrijdag 12 november 2004 03:37 schreef FiZz het volgende:
Heeft iemand nog wat handige links dan om die theorie te leren? Want ik ben al opzoek geweest maar het meeste is in het engels. En van akkoorden snap ik dus echt niks. Meestal zet ik gewoon mijn vingers ergens neer om (in mijn ogen) een eigen akkoord te maken (ookal bestaat die zeker weten al). (En ja, ik ken de basis akkoorden wel uit mijn hoofd)
Ja ik heb er ook een voor mn verjaardag gekocht, wel zelf gekocht want straks krijg je een kutboek ofzo.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:15 schreef super-muffin het volgende:
dan vraag ik maar zo'n boek voor sinterklaas
Ik wil het ook wel beter leren.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:34 schreef super-muffin het volgende:
welk boek is dat? heb je er ook een ISBN nummer van. dan geef ik dat aan sinterklaas zodat hij niet de verkeerde koopt.
Of van andere goede boeken natuurlijk.
Ik heb dit boek ook gelezen, zeker een leuk boekquote:Op zaterdag 13 november 2004 10:42 schreef vaagteken het volgende:
Wat ik zelf een goed boek vind is "De Gitaar" van Ralph Denyer (ISBN 902300826X). Hierin staat m.i. vrijwel alles wat belangrijk is met betrekking tot gitaarspelen; dus ook theorie/ akkoorden. Ik heb er veel aan gehad in ieder geval.
[afbeelding]
Dit is al de derde bladzijde man!quote:Op maandag 15 november 2004 13:22 schreef five2one het volgende:
tvp.
Dit is ook mijn eerste post sinds een topic of 3.quote:Op maandag 15 november 2004 15:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dit is al de derde bladzijde man!
quote:Op maandag 15 november 2004 16:19 schreef five2one het volgende:
[..]
Dit is ook mijn eerste post sinds een topic of 3..
En maakt dat je een betere, of een minder goede gitarist?quote:Op maandag 15 november 2004 20:40 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik ben homo.
Dus?quote:Op maandag 15 november 2004 20:40 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik ben homo.
Ik denk dat studiegenoot Fixxxer met L_A_H's account aan het spelen is als ik het goed hebquote:Op maandag 15 november 2004 22:12 schreef Prep2Fight het volgende:
Misschien dat hij dat even kwijt wilde...![]()
Kijk dan nog maar eensquote:Op maandag 15 november 2004 23:35 schreef Fixxxer het volgende:
Mijn naam is Aap, ik weet van niks
Whahahaquote:Op maandag 15 november 2004 23:38 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Kijk dan nog maar eens
Hulde voor de grap!quote:Op maandag 15 november 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
WhahahaOk I deserved that, toch heb ik smadelijk gelachen
Jongens, volgens mij wil BBQ_Man ons iets vertellenquote:Op dinsdag 16 november 2004 16:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar, LAH, Fixxxer of wie dan ook, nu weet je dat stel je wilt ooit nog uit de kast gaat komen dat wij het goed opnemen en je voledig respecteren!
* IBANEZ plaats alleen even een volledig overbodig TVP-tje maar houdt zich voor de rest enorm buiten deze discussiequote:Op dinsdag 16 november 2004 17:05 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Jongens, volgens mij wil BBQ_Man ons iets vertellenah joh we hadden al een vermoeden hoor
Is wel handig voor onstage... als het podium groot genoeg is.... thuis heb ik eigenlijk alles liever in een losse standaard staan... waarom weet ik niet... ligt denk ik aan mijquote:Op dinsdag 16 november 2004 18:05 schreef Prep2Fight het volgende:
Vanmiddag dit ding gekocht:
[afbeelding]
whehe.... idd.... hillarisch......had ik niet op gelet; maar de kenners weten wel wat dat is....quote:Op dinsdag 16 november 2004 17:29 schreef Fixxxer het volgende:je sig sluit wel aan bij de 'discussie'...
Is inderdaad een leuk idee, maar zoals gezegd ik ben a-muzikaal wat noten betreft.quote:Op dinsdag 16 november 2004 19:10 schreef Bazzel het volgende:
Is het niet leuker om een themaatje in noten schrift te maken wat bij die persoon past? Een stukje van zijn/haar favoriete liedje oid? Er zijn zat mensen die je hiermee kunnen helpen hier denk ik...
quote:Op dinsdag 16 november 2004 17:05 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Jongens, volgens mij wil BBQ_Man ons iets vertellenah joh we hadden al een vermoeden hoor
Ik tel er toch echt 8 hoorquote:Op dinsdag 16 november 2004 18:20 schreef NRK het volgende:
Die heb ik er twee. maar dan voor 7 gitaren
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 16 november 2004 18:16 schreef Prep2Fight het volgende:
Dan kun je je gitaren tenminste goed bekijken Ibanez![]()
Ik hoop niet dat het dan een boek over arpeggio partronen is want dan staat er niet veel in!quote:Op woensdag 17 november 2004 22:33 schreef GF het volgende:
Ik zit een beetje te klooien met Arpeggio-patronen, wat is het patroon van een open D-akkoord? En die van een F? Of heeft iemand misschien een goede site met meer info?In het boek staat er niet heel veel over beschreven.
Nee, het is het boek 'De gitaar' die al eerder voorbij kwam in dit topicquote:Op woensdag 17 november 2004 22:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het dan een boek over arpeggio partronen is want dan staat er niet veel in!
Kan toch dat je meer boeken hebt!quote:Op woensdag 17 november 2004 22:37 schreef GF het volgende:
[..]
Nee, het is het boek 'De gitaar' die al eerder voorbij kwam in dit topic![]()
Was een appreggio niet het spelen van de noten van een akkoord??quote:Op woensdag 17 november 2004 22:33 schreef GF het volgende:
Ik zit een beetje te klooien met Arpeggio-patronen, wat is het patroon van een open D-akkoord? En die van een F? Of heeft iemand misschien een goede site met meer info?In het boek staat er niet heel veel over beschreven.
Buizen erbij? een extra gainstage footswitchable, ik denk het niet. Gewoon een 1kanaals, redelijk laagvermogen single ended ampje met 6v6 of 6l6, dan gebruik ik mn vox ac30 wel voor de (goddelijke) cleansquote:Op woensdag 10 november 2004 17:43 schreef Gitarist het volgende:
Ja! Leuk hou ons op de hoogte LenL!
Maak je ze ook "schakelbaar"? Er zal vast een naam voor zijn, maar wat ik bedoel is dat je d.m.v. een footswitch buizen "erbij kan schakelen" enzo...
pedaaltjes zitten vaak net zo lastig in elkaar als een versterker kwa schema en lay out. Het aantal componenten wat er in een gemiddeld boss pedaal zit is een veelvoud van het aantal componenten van wat er in een Champ gaat. Toch zijn pedaaltjes met buizen best te doen, zoek vooral een beetje rond op internet, schema's genoeg! kikj anders ook even op http://gitaarnet.nl/forum en dan bij het effecten subforum, volgens mij heeft iemand daar net een zelfbouw buizen pedaaltje in elkaar gedraaid.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:15 schreef Fixxxer het volgende:
LenL, dan moet het dus voor jou ook een eitje zijn om te vertellen hoe ik een buizenpreamp pedaaltje knutsel wat me gewoon een warmer kleurtje geeft?
Ik wacht vol spanning en hoop
ja vrij lang jaquote:Op donderdag 11 november 2004 07:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hee LenL! Volgens mij ben jij al lang op fok, klopt dat? Hoe is het btw met de heavyfuzz of zoiets?
http://www.cyberfret.comquote:Op vrijdag 12 november 2004 03:37 schreef FiZz het volgende:
Heeft iemand nog wat handige links dan om die theorie te leren? Want ik ben al opzoek geweest maar het meeste is in het engels. En van akkoorden snap ik dus echt niks. Meestal zet ik gewoon mijn vingers ergens neer om (in mijn ogen) een eigen akkoord te maken (ookal bestaat die zeker weten al). (En ja, ik ken de basis akkoorden wel uit mijn hoofd)
compressor heb je niet veel aan bij metal, tenzij je een echte jaren 80 style ubercompresste clean sound wilt is het vrij overbodig omdat distortion je geluid al ontzettend compresst. Een eq is lek voor in de fx loop ofzo, maar maak neit de fout te veel mids weg te draaien.quote:Op zaterdag 13 november 2004 11:58 schreef metallicattim het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Boss EQ en de Boss Compresser?
Ik speel zelf Heavy Metal, en ben het denken om deze 2 te kopen om mn geluid wat beter af te kunnen stellen, iemand die deze dingen al heeft?
Thx, dat zal ik zeker onthouden!quote:Op donderdag 18 november 2004 22:51 schreef LenL het volgende:
[..]
compressor heb je niet veel aan bij metal, tenzij je een echte jaren 80 style ubercompresste clean sound wilt is het vrij overbodig omdat distortion je geluid al ontzettend compresst. Een eq is lek voor in de fx loop ofzo, maar maak neit de fout te veel mids weg te draaien.
Dit is niet helemaal wat ik bedoelquote:Op donderdag 18 november 2004 18:08 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Was een appreggio niet het spelen van de noten van een akkoord??
Dus in het geval van het D majeur akkoord D, F# en A.
Als ik het goed heb, zou het in het geval van D zijn:
e-----------------------------------------17---21------
b--------------------------------15---19---------------
g-----------------------11---14------------------------
D---------------7---12---------------------------------
A--------5---9-----------------------------------------
E-2---5------------------------------------------------
Het F# akkooord zou dan een soorgelijk iets zijn, maar dan met de noten F#, A# en C#
Pin me er niet op vast... 'k ben zelf ook nog aan 't studeren en oefenen op muziektheorie
Aha... maar is het in dat geval niet heel simpel... Hier pak je dus het A-akkoord, maar daar in de plaats van kan je toch gewoon het D-akkoord en het F# akkoord pakken en dat picken? Maar daar moet je dan natuurlijk wel een andere bassnaar voor pakken.quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:38 schreef GF het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal wat ik bedoelJe moet snaren pakken van een (open) akkoord. C en G hebben bijvoorbeeld hetzelfde patroon, maar die van E is weer anders. Verder staat er niet veel in m'n boek, maar deze stijl van fingerpicking sprak me op de 1 of andere manier wel aan
Met een open A bv.
e--------0----0-----
b------2--------2---
g----2------------2-
D--------------------
A-0--------0--------
E---------------------
je ziet inderdaad veel verschillen... heeft volgens mij inderdaad te maken met de marges (kleienere zaken zijn vaak erg duur, moeten meer winst maken per gitaar en kopen kleiner in) en daarnaast ook met het koopmoment. als zo'n gitaar ingekocht is bij een sterke dollar, kun je hem niet voor een concurrerende prijs wegdoen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 17:51 schreef Gitarist het volgende:
Wow, gewoon bijna 2 dagen geen posts!
Bij deze verandering daarin.
Ik heb vanmiddag weer eens wat prijzen van Amerikaanse Fenders vergeleken op internet. Het valt me op dat er veel verschil in zit (honderden euro's) voor dezelfde gitaar!
Komt dit door de winstmarge die elke ondernemer zichzelf wil toerekenen, komt dit door de inkoopgrootte of heeft dit andere redenen?
Je gaat me toch niet vertellen dat je een cabinet koopt zonder het uit te proberen?quote:Op zondag 21 november 2004 13:34 schreef 2nosedT het volgende:
Ik ga trouwens (als ik weer geld heb) rondkijken voor een speakercabinet. Ben van plan een Marshall 1960A te kopen. Ik zie ze vaak met Vintage speakers, en de standaard, of een combinatie van beide.
Kan iemand me misschien vertellen wat het grote verschil in geluid is tussen de verschillende soorten speakers die in die 1960A zitten?
Woei! Ik ken de betreffende modellen niet maar als ze hun merknaam waardig zijn danquote:Op zondag 21 november 2004 13:00 schreef 2nosedT het volgende:
Afgelopen week mn flightcase opgehaald voor mn versterkers
[afbeelding]
Inclusief Soldano SP-77 Series II en Mesa Boogie Simul 395 Stereo
kan niet wachten om ze te gebruiken
Nee wat denk jij nouquote:Op zondag 21 november 2004 15:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je een cabinet koopt zonder het uit te proberen?
hoe bedoel je die er dan bij moet? ik ben al voorzien van verstekersquote:Op zondag 21 november 2004 15:34 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Woei! Ik ken de betreffende modellen niet maar als ze hun merknaam waardig zijn danWat heb je nu voor versterker die er dan bij moet?
Hoe weet je dan wel dat het een Marshall moet zijn?quote:Op zondag 21 november 2004 15:58 schreef 2nosedT het volgende:
[..]
Nee wat denk jij noumaar vind het wel handig om te weten. Ik ben beetje aan het rondkijken op veilingsites wat er nou aangeboden staat, en ga een keer bij Feedback langs om ff de Vintage en de normale uit te proberen. maar vroeg me af wat nou de grote verschillen zijn in geluid en ik hoor graag meningen van andere gitaristen over het geluid ervan
Ik heb al een keer de versterkers getest op een Marshall 1960A (daar zaten de standaard speakers in) en vond het geluid erg goed. Heb hem ook nog op een andere kast (dat was een zelf-bouw) getest maar het geluid klonk daar minder vol op.quote:Op zondag 21 november 2004 16:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hoe weet je dan wel dat het een Marshall moet zijn?
Zijn er behalve de speakers die in een cabinet zitten nog andere doorslaggevende elementen die het geluid beinvloeden?quote:Op zondag 21 november 2004 16:38 schreef 2nosedT het volgende:
[..]
Ik heb al een keer de versterkers getest op een Marshall 1960A (daar zaten de standaard speakers in) en vond het geluid erg goed. Heb hem ook nog op een andere kast (dat was een zelf-bouw) getest maar het geluid klonk daar minder vol op.
Ik heb inderdaad nog niet getest hoe het klinkt op een Engl of Mesa Boogie kast oid. Maar gezien ik waarschijnlijk gewoon erg goed zit bij zo'n marshall zou ik het verschil wel tussen die 2 verschillende soorten speakers willen weten
Inderdaad, het is smaak. Maar er zijn ook heel erg veel speakers! En het kan (volgens mij) ook dat je 2 speakers hebt van verschillende merken met dezelfde speakers. Maar misschien is het zo dat ieder merk z'n eigen speakers laat maken, dat weet ik niet.quote:Op zondag 21 november 2004 16:43 schreef 2nosedT het volgende:
Mja de vorm en grootte van de kast heeft ook invloed op het geluid. De speakers van die andere kast waren opzich wel goed, gaven veel meer lage tonen weer, maar klonk minder rond vond ik. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziekstijl je speelt.
Nou je zei dat je afgelopen week een flightcase voor je versterkers had gehaald. Dat vatte ik op als hmm ik zal eens een flightcase voor die dingen halen, dus dat je iig al een amp had die in die case moest. Maar das dus niet t geval.quote:Op zondag 21 november 2004 15:58 schreef 2nosedT het volgende:
hoe bedoel je die er dan bij moet? ik ben al voorzien van verstekers
Ik heb het!quote:Op zondag 21 november 2004 17:12 schreef Hammet het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het programma Powertab gebruiken? Het is echt een geweldig (midi-)programma die tablatuur afspeelt. Het is erg simpel en zeer handig voor (beginnende) gitaristen die werken met 'gewone' tablatuur niet echt prettig vinden (en niet goed genoeg zijn om op gehoor direct mee te kunnen spelen). Het geluid is niet echt geweldig maar dat hoeft eigenlijk ook niet.
Hier te vinden: www.power-tabs.net
Hier is een gigantische database met tabs: www.powertabs.net
Ik dacht ik vertel het even.. ik denk dat er zat mensen zijn die er baat bij zullen hebben
Hijs goed! Kzie hem altijd in de rockfabrikquote:Op maandag 22 november 2004 12:09 schreef Ibanez het volgende:
Voor mensen uit het zuiden:
Aanstaande zaterdag 27 november is er een Ibanez clinic bij guitarshop Arons in Heerlen. Ik vermoed dat die gegeven wordt door Marcel Coenen, maar dat ga ik even checken....
-edit- bij deze de bevestiging; marcel coenen verzorgt de clinic aldaar....
quote:Op maandag 22 november 2004 12:09 schreef Ibanez het volgende:
Voor mensen uit het zuiden:
Aanstaande zaterdag 27 november is er een Ibanez clinic bij guitarshop Arons in Heerlen. Ik vermoed dat die gegeven wordt door Marcel Coenen, maar dat ga ik even checken....
-edit- bij deze de bevestiging; marcel coenen verzorgt de clinic aldaar....
Nee niet meer, wel vorig jaar paar maanden en dit jaar 1,5 maand.quote:Op maandag 22 november 2004 17:10 schreef five2one het volgende:
Dat had ik ook al gehoord van Arons. In Hoensbroek wordt trouwens binnenkort een nieuwe guitarshop geopend heb ik gehoord. Ergens op de Akerstraat (waar Happy Days ligt).
He Tim, werk jij trouwens bij Vogely?
wow respect man, hoe is die sp-77 gevoiced? een slo maar dan pre amp only of is het wat anders?quote:Op zondag 21 november 2004 13:00 schreef 2nosedT het volgende:
Afgelopen week mn flightcase opgehaald voor mn versterkers
[afbeelding]
Inclusief Soldano SP-77 Series II en Mesa Boogie Simul 395 Stereo
kan niet wachten om ze te gebruiken
standaard = g12t74 (1960A), vintage is vintage 30 (1960AV), echt 'ouderwets' = greenback (1960AX), marshall heeft in zn fabriekscabs geen combinaties zittenquote:Op zondag 21 november 2004 13:34 schreef 2nosedT het volgende:
Ik ga trouwens (als ik weer geld heb) rondkijken voor een speakercabinet. Ben van plan een Marshall 1960A te kopen. Ik zie ze vaak met Vintage speakers, en de standaard, of een combinatie van beide.
Een behoorlijk groot verschil, ik houd zelf niet van die vintage speakers, maar als ik een kast zou moeten kiezen met v30 speakers, dan is marshall zeker een optie. Dus voor een kast met v30s, erg goed.quote:Kan iemand me misschien vertellen wat het grote verschil in geluid is tussen de verschillende soorten speakers die in die 1960A zitten?
waar is dit te krijgen????quote:Op maandag 22 november 2004 19:13 schreef Dezz het volgende:
Laatst weer ff met Joop Wolters gesproken (ik weet niet of iedereen hem hier kent, maar goed) zijn nieuwe cd "Speed, Traffic & Guitar Accidents" is nu uit en ik kan die bij hem thuis een keer gaan halen
Voor iedereen die van het beter gitaarwerk houd, kan ik deze plaat zeker aanbevelen!
[afbeelding]
De cd kreeg erg lovende recensies van over heel de wereld!
Recensies
http://www.lionmusic.com/Reviews/reviewsJoop.htm
http://www.guitarmania.ca/page4.htm
http://www.metalexpressradio.com/reviews.asp
etc...
Ik heb hier ook al op gespeeld en was gelijk verkocht; niet dat ik em heb (is nog iets te prijzig vind ik) maar om er lovend over te spreken... Ik vind het tegek dat ding, zit een lekkere hals op en het (de) geluid(den) is mega!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 08:18 schreef Prep2Fight het volgende:
Variax Acoustic, is dat dat ding van Line6?
Zoja, ik speel liever ook op een echte, voor on stage zou het best handig zijn, maar nee...
Nope, heb een email gestuurd aan Per van de gitaarshop. Zal vandaag een maailtje terugkrijgen met de info, plaats ik het wel ff hier...quote:Op maandag 22 november 2004 16:50 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Hijs goed! Kzie hem altijd in de rockfabrik
Kga wel eens kijken bij Arons
Weet je wel toevallig hoe laat want ik heb repetitie op de zaterdag
Sorry P-2-F...quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:19 schreef Prep2Fight het volgende:
Was wel een dure acoustische versterker, en hij was wel goed afgesteld. Wat ik echt afschuwelijk vond was die banjosound...
Dan moet je em ook connecten met de Vetta- VariaxBanjo patchquote:Op dinsdag 23 november 2004 13:19 schreef Prep2Fight het volgende:
Was wel een dure acoustische versterker, en hij was wel goed afgesteld. Wat ik echt afschuwelijk vond was die banjosound...
nog geen Icon van Line 6 op Fok! ???quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dan moet je em ook connecten met de Vetta- VariaxBanjo patch
eens!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:57 schreef Fixxxer het volgende:
Haha ja ach, in dit geval is het ook echt zo dat dat waarschijnlijk het beste.
en terechtquote:Op dinsdag 23 november 2004 14:44 schreef Zanderrr het volgende:
Het lijkt soms wel een beetje op een reclamepraatje voor de firma Line6, ja.
Wij gebruiken als band niet veel accoustische geluiden, maar heel af en toe, en dan gebruik ik gewoon mijn elektrische met een goed afgesteld vloerpedaal... Misschien is dit dan een oplossing als er langere stukken gespeeld gaan worden....quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:22 schreef Gitarist het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven, ik nooit op een Variax gespeeld dus kan ik er niet veel nuttigs over zeggen.
Wat ik wel vind; het is toch veel leuker om een hele rij gitaren achter je te hebben staan (en te gebruiken)tijdens een gig dan dat je één gitaar hebt waarmee je allerlei geluiden kan creëren?!
Ja Precies! Maar ik vond dit niet als een echte banjo klinken, ik speel zelf ook banjo en ken de echte sound... Maar dit vond ik gewoon niet mooi, mja..quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:59 schreef Zanderrr het volgende:
Een banjosound is cool, maar 't moet wel een beetje als een echte banjo klinken, natuurlijk. Ik vind die hele oude bluegrass banjoshit van Earl Scruggs enzo wel gaaf, dat gaat echt bizar snel.
ja dat is wel stoerder, maar ik kan geen 3 martin's betalenquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:22 schreef Gitarist het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven, ik nooit op een Variax gespeeld dus kan ik er niet veel nuttigs over zeggen.
Wat ik wel vind; het is toch veel leuker om een hele rij gitaren achter je te hebben staan (en te gebruiken)tijdens een gig dan dat je één gitaar hebt waarmee je allerlei geluiden kan creëren?!
uhm heb geen ideequote:Op maandag 22 november 2004 22:49 schreef LenL het volgende:
[..]
wow respect man, hoe is die sp-77 gevoiced? een slo maar dan pre amp only of is het wat anders?
ah thanx voor the information. kan ik wel mee. Ik ga in ieder geval binnenkort bij feedback langs om stoot speakers uit te proberen. Daarna wordt het ff sparenquote:Op maandag 22 november 2004 22:54 schreef LenL het volgende:
[..]
standaard = g12t74 (1960A), vintage is vintage 30 (1960AV), echt 'ouderwets' = greenback (1960AX), marshall heeft in zn fabriekscabs geen combinaties zitten
[..]
Een behoorlijk groot verschil, ik houd zelf niet van die vintage speakers, maar als ik een kast zou moeten kiezen met v30 speakers, dan is marshall zeker een optie. Dus voor een kast met v30s, erg goed.
G12t75s ben ik niet zon fan van, vooral voor het live werk, recorden doen ze wel lekker. Ze hebben vergeleken met de v30s een stuk minder mid en wat meer bite in het hogere hoog. Ze klinken op hogere volumes al best snel helemaal niet strak meer, niet mijn favoriet, maar wel heel breed inzetbaar.
Natuurlijk zit er verschil in de bouw van kasten, naar mijn mening kunnen de verschillen tussen 2 cabs met dezelfde speakers groter zijn dan tussen verschillende versterkers, vooral op het gebied van distortion overdrive!
Beperk jezelf niet tot marshall en vertrouw vooral op je oren en kijk niet naar namen/merken/prijzen en al helemaal niet naar wattages!!!11
ik ben zelf sinds kort de proud 0wner van een marshall 1960 TV, imo een van de beste cabs die je kunt krijgen.
heej crn hoe heb je dit gedaan???quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:15 schreef crN het volgende:
Ik heb even mijn Ibanez RG370DX (BK) gebind (binding eromheen gemaakt).
Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Mooi gedaan, hoewel ik persoonlijk een dunnere binding mooier vindquote:Op dinsdag 23 november 2004 21:15 schreef crN het volgende:
Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Nou als je het geld hebt, zou je ook een miniature mic van DPA kunnen kopen echter deze zijn wel duur.......en je hebt een preamp nodig. Ik heb zelf nooit zo'n element ingebouwd, maar ik neem aan dat daar al een voorversterker inzit en dus dat je em dan meteen in de line-in van je kaart kan stoppenquote:Op woensdag 24 november 2004 08:51 schreef super-muffin het volgende:
Wie heeft er ervaring met zo'n ding die je in je klankenkast van je gitaar stopt en dan kan aansluiten op een versterker of gitaar? En hoe krijg je dat op je computer?
Ik wil namelijk een paar demo'tjes opnemen
Ik heb tape gekocht bij de Praxis (¤ 1,99) vervolgens 0,8mm banden gesneden en erop geplaktquote:Op woensdag 24 november 2004 00:00 schreef Rancor het volgende:
[..]
heej crn hoe heb je dit gedaan???
ga ook beginnen met een projecktje en dan vind ik dit ook wel heel erg gaaf!!!!![]()
Vind het wel vet uitzien op de foto; zie je in het echt nou ook niet dat het tape is dan??quote:Op woensdag 24 november 2004 11:04 schreef crN het volgende:
[..]
Ik heb tape gekocht bij de Praxis (¤ 1,99) vervolgens 0,8mm banden gesneden en erop geplakt
Die duitse Bon Jovi coverband moet je gaan zien!!!!! Die is hillarisch!!!!quote:Op woensdag 24 november 2004 10:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Yo allemaal,
Jullie moeten echt ff de volgende link checken: http://www.monstersofrock.nl/
Vooral de sites van de tributebands zijn echt vet: het lijkt net alsof je de echte bands hoort!
Nou van 10cm dichtbij zie je dat het wel over elkaar heen geplakt is, maar het valt eigenlijk bijna niet op.quote:Op woensdag 24 november 2004 11:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Vind het wel vet uitzien op de foto; zie je in het echt nou ook niet dat het tape is dan??
Hij lijkt nu btw wel op een Ibanez RG XL.... en die waren vet toen!
Zekers te weten!!!quote:Op woensdag 24 november 2004 11:39 schreef Ibanez het volgende:
Action in DC is rete goed, echt mega!!
Het is van 12:00 tot 17:00... en muzikanten kennen muzikanten dus sta er maar niet van te kijken dat het om 13:00 begint net als bij de LINE 6 (ja daar is ie weer, line6) clinic vorig jaar.... Wordt gegeven door marcel coenen (af en toe ook fokker) en is dus gegarandeerd een actie show met hele mooie nummers !!quote:Op maandag 22 november 2004 16:50 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Hijs goed! Kzie hem altijd in de rockfabrik
Kga wel eens kijken bij Arons
Weet je wel toevallig hoe laat want ik heb repetitie op de zaterdag
Wel gaaf dat zo'n goedkope en vrij simpele ingreep zo'n enorm (positief) gevolg heeft op het uiterlijk van de gitaar. Moet eerlijk te kennen geven dat ik zelf niet op dat idee gekomen was terwijl ik wel helemaal weg was van gitaren (bijv Ibanez rg XL of de zwarte les paul met witte binding) die dat hadden. Super idee....quote:Op woensdag 24 november 2004 13:03 schreef crN het volgende:
[..]
Nou van 10cm dichtbij zie je dat het wel over elkaar heen geplakt is, maar het valt eigenlijk bijna niet op.
Lijkt me wel leuk om daar naar toe te gaan. Maar dan heb ik altijd het probleem om daar te komen en nog groter dat m'n vrienden die mee zouden willen niet mogen. Maar ik zal toch kijken of er mensen zijn die mee willen. Alleen gaan vind ik ook niets.quote:Op woensdag 24 november 2004 10:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Yo allemaal,
Vooral de sites van de tributebands zijn echt vet: het lijkt net alsof je de echte bands hoort!
vet!!!quote:Op woensdag 24 november 2004 11:04 schreef crN het volgende:
[..]
Ik heb tape gekocht bij de Praxis (¤ 1,99) vervolgens 0,8mm banden gesneden en erop geplakt
Naja, ik moet het voor sinterklaas krijgen. Niet te duur. Nu neem ik op met een taperecorder, en die hang ik aan m'n computer om het daarmee op te nemen in de geluidstrecorder van Windows.quote:Op woensdag 24 november 2004 10:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nou als je het geld hebt, zou je ook een miniature mic van DPA kunnen kopen echter deze zijn wel duur.......en je hebt een preamp nodig. Ik heb zelf nooit zo'n element ingebouwd, maar ik neem aan dat daar al een voorversterker inzit en dus dat je em dan meteen in de line-in van je kaart kan stoppen
wow lijpe shit, lekker dik en past goed bij dat zwart, hoe heb je dat gedaan?quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:15 schreef crN het volgende:
Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
hey gefeliciteerd, heb het zelf ook al een tijdje gehaald (ook met lof zelfsquote:Op woensdag 24 november 2004 21:43 schreef Dezz het volgende:
Vandaag m'n B examen dik gehaald, ik had gewoon drie 9's op m'n lijst en ook nog een aantal 8e. Gemiddeld een 8.5
B is een instrumentaal en muzikaal niveau wat je ongeveer hebt na 5 jaar les (voor kinderen die af en toe oefenen dan), als je wilt kun je binnen 3 maar zelfs binnen 1 jaar halen (met een klein beetje aanleg dan). Toets bestaat uit theorie, redelijk eenvoudige solfege, een eigen compositie van een niet al te hoog niveay en natuurlijk een praktijkexamen waarbij je oa wat prima vista moet spelen en bij het b examen ook een akkoorden stukje.quote:Op woensdag 24 november 2004 22:36 schreef Fixxxer het volgende:
ik weet niks van dat soort dingen. B in gitaar of gewoon muziektheorie? hoe ziet zo'n toets er dan uit?
19, speel nu 2,5 jaar gitaar. Ze zeiden dat ik er echt talent voor heb en daarom ga ik volgend jaar op voor C.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:20 schreef LenL het volgende:
[..]
hey gefeliciteerd, heb het zelf ook al een tijdje gehaald (ook met lof zelfs) maar heb vanaf toen geen examens meer gedaan anders was ik nu druk bezig voor mn D, hoe oud ben je?
Muziektheorie en spelen op gitaar. Ik moest improviseren op bluestoonladders, verschillende majeurtoonladders. Weten hoe akkoorden en toonladders opgebouwd zijn en waarom dat zo is. Verder moest ik verschillende aanslagritmes naspelen van blad en ik moest een nummer spelenquote:Op woensdag 24 november 2004 22:36 schreef Fixxxer het volgende:
ik weet niks van dat soort dingen. B in gitaar of gewoon muziektheorie? hoe ziet zo'n toets er dan uit?
Nou ja cursusje, je bent er wel een tijdje zoet mee hoorquote:Op woensdag 24 november 2004 23:43 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm en dan ga je gewoon naar de muziekschool en dan zo'n cursusje lopen? hoeveel kost dat en hoelang duurt het voor je op kunt voor je A?
whatquote:Op donderdag 25 november 2004 09:00 schreef Dezz het volgende:
[..]
Nou ja cursusje, je bent er wel een tijdje zoet mee hoor![]()
Bij mijn muziekschool zijn de kosten iets van €210,- per jaar tot je A examen. Daarna wordt het duurder, maar krijg je ook langer les.
Je A examen moet je toch wel makkelijk in 2 jaar halen, lijkt me zo.
Idd, als je al voorkennis hebt moet je het echt wel snel kunnen halen, misschien zelfs in een half jaarquote:Op donderdag 25 november 2004 10:06 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
what2 jaar?! maar ik denk dat ik sommige dingen uit het B examen al wel redelijk kan, jij weet/kan het natuurlijk wel beter, maar is die 2 jaar erop gebasseerd dat je 0 voorkennis hebt?
Ligt dat aan de hals ja? ik dacht gewoon aan de snaren zelf.quote:Op donderdag 25 november 2004 10:46 schreef DJRoberto1978 het volgende:
als je een tijdje niet op je gitaar hebt gespeeld, dat ontstemt hij weleens (helaas die van mij wel).
ik heb altijd gedacht dat als de snaren naar beneden ontstemd zijn, dat je hals dan krom naar binnen is getrokken zodat de snaren losser komen te zitten,
en dat als de snaren naar boven ontstemd zijn, dat je hals dan krom naar achter is getrokken.
nu is het bij mijn epiphone les paul zo dat de bovenste bassnaren omlaag zijn ontstemd en de onderste dunnen snaren omhoog, hoe kan dat???
omg zo je best doen om iemand na te doenquote:Op woensdag 24 november 2004 10:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Yo allemaal,
Misschien is "tribute band" een beter woord, en wordt het beter begrepen. Trouwens, live is de zanger van action in dc nagenoeg een copie van de oude zanger van ac/dc.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:13 schreef Tomek het volgende:
[..]
omg zo je best doen om iemand na te doen![]()
ik vind het ook nergens naar klinken trouwens, die zang bij die acdc coverband
bijna lachwekkend
Nou ja, een tributeband heeft het wel iets moeilijker dan het origineel tijdens optredens. Waar de echte band live best redelijk af kan wijken (want ze zijn het echt) zal de tributeband vrijwel altijd vergeleken worden met de precisie van het studiowerk. Als je dan toch profiteurs wil aanwijzen zijn het wat mij betreft de knappe koppies die met wat studiowerk en sessiemuzikanten effe een covertje in elkaar draaien (of eigenlijk natuurlijk de slimme koppen achter de knappe koppies natuurlijk).quote:Op donderdag 25 november 2004 15:37 schreef crN het volgende:
Mee eens, dit vind ik eigenlijk profiteren van een band om zo zelf meer op te treden.
Als mijn verstker (Vox Pathfinder 15R) kapot zou gaan zou ik een versterker kopen waar ik dan meteen ook een paar jaar vooruit kan. Die ook mee kan voor een bandje. Toen ik dat ding kocht had ik 'm niet getest en dan gaan mensen zeiken maar hoe moet ik een versterker testen als ik helemaal niet gitaar kan spelen en geen verstand heb van amps? Nu heb ik dat dus wel dus zou ik meteen doorsparen dat ik ook een fatsoenlijke gitaar kan kopen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 17:35 schreef Z het volgende:
Heb net een Roland Cube 15 gekocht. Voor 100 euro vind ik het een prima ding, aardig geluid, aardige 'functies' en robuust. M'n 'thuisversterkertje' was stuk ...
Toen ik dat versterkertje kocht was er een man die z'n gitaar wou verkopen, een Telecaster uit 1962. Toen hij dat zei (telecaster uit 1962) begon de hele winkel spontaan te kwijlen, maar helaas voor meneer bleek dat hij de gitaar 'verpest' had, er zaten nauwelijks nog originele onderdelen op. Maar het was erg grappig hoe de hele winkel opeens alleen maar aandacht had voor die meneer
Beetje X-plorer-achtig ja!quote:Op maandag 29 november 2004 15:10 schreef Prep2Fight het volgende:
Mooi kruis Rancor![]()
Ik zie geen kruisjes in Firefox dus ik dacht eerst, waar heeft hij het nou weer over?!quote:Op maandag 29 november 2004 15:10 schreef Prep2Fight het volgende:
Mooi kruis Rancor![]()
Hè dat ziet er lekker uit! Mooi kleurtje ook!quote:Op maandag 29 november 2004 18:05 schreef Rancor het volgende:
[afbeelding]
nogmaals dan anders ff fotoboek checken bij foto:axe
Wat een smeerkleur...quote:Op maandag 29 november 2004 18:05 schreef Rancor het volgende:
[afbeelding]
Groen...quote:Op maandag 29 november 2004 18:05 schreef Rancor het volgende:
[afbeelding]
Groen! Groen is tof!quote:Op maandag 29 november 2004 18:05 schreef Rancor het volgende:
[afbeelding]
ik ben benieuwd... hoe bevalt ie?quote:Op maandag 29 november 2004 20:37 schreef Gitarist het volgende:
Jaja!! Ik heb sinds vrijdag die DeArmond waar ik het een aantal bladzijdes geleden over had in huis! Ik heb er al foto's van gemaakt maar die heb ik tot op heden nog niet geüpload. Komt nog...
Erg goed! Speelt lekker licht, heeft een ontzettend vette en warme klank. Gewoon lekker.quote:Op maandag 29 november 2004 20:48 schreef LenL het volgende:
[..]
ik ben benieuwd... hoe bevalt ie?
Mooi ding!!quote:Op maandag 29 november 2004 21:00 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Erg goed! Speelt lekker licht, heeft een ontzettend vette en warme klank. Gewoon lekker.
Ouwe foto:
[afbeelding]Maar dan zonder slagplaat
Wat voor soort muziek dan? Je hebt namelijk wel de 'tools' om jazz te maken hequote:Op maandag 29 november 2004 21:51 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, dat hing daar al hoor
Wij zelf speelde geen Jazz
Volgens mij klopt 'ie aardig...quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ga voor school in Let It Be de solo spelen, klopt deze? http://www.guitaretab.com/b/beatles/1170.html
Of kan ik beter een ladder gebruiken?
Wat ik bedoelde was of ik beter de solo uit m'n hoofd kan leren of de ladder. En dan desnoods nog delen van de solo zodat ik er zelf wat bij doe.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:35 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Volgens mij klopt 'ie aardig...
Hij staat al in een ladder hoor (niet proberen te spelen, geen tijd maar het lijkt pentatonisch)
Vette kleur man!!!!! Freakey!! Houden zo!! Niet spuiten.... wit randje eromheen... kop dezelfde kleur maken en klaar is kees!!!!quote:Op maandag 29 november 2004 18:05 schreef Rancor het volgende:
[afbeelding]
Daar ken ik er al 2 van!quote:Op woensdag 1 december 2004 02:57 schreef Fixxxer het volgende:
Herkenbare solo's kun je beter origineel spelen ipv complete improvisatie maar het kan nooit kwaad een toonladder te leren!
Tip: leer de bluestoonladders.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:04 schreef Fixxxer het volgende:
Misschien zijn ze overgestapt op ibanez sinds kort...
JAAA het was een mooi optredentje van HIM/Last Actiono Hero gisteren.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef Chroxy het volgende:
k was het topic even door aant bladeren.. en zag de vraag over within temptation.. k heb ze nu al een aantal keer gezien en gelet op hun gitaren.. ze speelden altijd op hun flying v (die kale) van gibson, hij heeft er 2 precies dezelfde.. en die andere speelt op een prs een groene en een blauwe dacht ik.. de laatste keer dat ik ze zag speelden ze ook die nieuwere liedjes.. en toen hadden ze allebei een ibanez (alleen voor die nieuwe nummers).. k denk dus dat ze ze gebruiken om hun nieuwe geluid oid te produceren..
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:28 schreef mcoenen het volgende:
Metal Coverband STORMRIDER Zoekt:
Gitarist !
Profiel:
· Moet technisch goede skills hebben, zowel soleren als ritme gitaar, en van thrash metal (Forbidden, Testament, Slayer) tot oude 70’s rock (Thin Lizzy, Judas Priest, Deep Purple) kunnen spelen.
Complete huidige setlist zie http://www.stormrider.nl/setlist.htm .
Geen beginners !
· In bezit van goede backline
· In bezit van eigen vervoer
· Moet houden van een feestje
· Bereid zijn om regelmatig op te treden in binnen en omringd buitenland (gemiddeld 2 tot 3 keer per maand)
· Voldoende podium ervaring en uitstraling
STORMRIDER speelt uitsluitend covers van hardrock/metal bands, veelal jaren 80 periode. De band heeft al zeer veel succesvolle optredens gedaan in binnen en buitenland, waaronder als voorprogramma van Death Angel en op diverse festivals.
De band is gelokaliseerd in Limburg, Nederland (in de buurt van Roermond).
Spreekt jou bovenstaande aan, mail dan je gegevens en een MP3 sample (niet groter dan 5 M van je spel naar: marcel.coenen@gmail.com . Je kan ook een link in de mail zetten naar een MP3 bestand dat ergens op het net staat.
Heb je deze mogelijkheid niet dan kun je ook een CD sturen naar:
Stormrider
Reinoudflat 30
6136 DJ Sittard
http://www.stormrider.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |