abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2004 @ 15:13:25 #251
42555 Tomek
Take on the world!
pi_23566777
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:51 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Yo allemaal,

Jullie moeten echt ff de volgende link checken: http://www.monstersofrock.nl/
Vooral de sites van de tributebands zijn echt vet: het lijkt net alsof je de echte bands hoort!
omg zo je best doen om iemand na te doen
ik vind het ook nergens naar klinken trouwens, die zang bij die acdc coverband

bijna lachwekkend
  donderdag 25 november 2004 @ 15:37:02 #252
43172 crN
The Excessum
pi_23567329
Mee eens, dit vind ik eigenlijk profiteren van een band om zo zelf meer op te treden. (Want ik las ergens dat ze voor 23000 man ofzo gespeelt hadden).
pi_23567720
Ach het kan toch dat je een band helemaal geweldig vindt, en als je dan met vrienden een band begint en die betreffende band goed kan coveren... Dat zou ik ook zo doen, schijt aan wat jij er van vindt, het is de vetste (cover)band die ik me kan voorstellen.
Dat je dus dezelfde chemie hebt en goed in de stijl van je idoolband kan jammen, lijkt me cool.

Je profiteert natuurlijk wel, maar ik denk niet dat dat het doel is, zou het iig niet in mijn geval zijn.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_23568535
Ik zou het niet zo erg vinden als er een coverband is die het geluid van de gecoverde band goed na doet of er niet op lijkt, zo lang het maar leuk is. En als ze zo hard gaan proberen op een band te lijken dat het helemaal nergens op lijkt dan zuigt dat, hè!
feest
pi_23571229
@ dezz

Dan nog een praktijkexamen, niet zo moeilijk denk ik maar ik kan het nergens vinden, welke akkoorden worden er in het langzame stuk van fleetwood mac - oh well gebruikt?
pi_23585396
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:13 schreef Tomek het volgende:

[..]

omg zo je best doen om iemand na te doen
ik vind het ook nergens naar klinken trouwens, die zang bij die acdc coverband

bijna lachwekkend
Misschien is "tribute band" een beter woord, en wordt het beter begrepen. Trouwens, live is de zanger van action in dc nagenoeg een copie van de oude zanger van ac/dc.
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 26 november 2004 @ 13:11:38 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23587540
idd die kerel is echt de verwezelijking van Bon Scott. echt huiveringwekkend realistisch!
pi_23595140
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:37 schreef crN het volgende:
Mee eens, dit vind ik eigenlijk profiteren van een band om zo zelf meer op te treden.
Nou ja, een tributeband heeft het wel iets moeilijker dan het origineel tijdens optredens. Waar de echte band live best redelijk af kan wijken (want ze zijn het echt) zal de tributeband vrijwel altijd vergeleken worden met de precisie van het studiowerk. Als je dan toch profiteurs wil aanwijzen zijn het wat mij betreft de knappe koppies die met wat studiowerk en sessiemuzikanten effe een covertje in elkaar draaien (of eigenlijk natuurlijk de slimme koppen achter de knappe koppies natuurlijk).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23597740
Bon Scott
feest
pi_23606730
Ik krijg net het nieuwe feedback krantje + boekje binnen. Op 11 en 12 december is er uitverkoop in Rotterdam en Apeldoorn. In Utrecht de week erna op 18 en 19 december

In het krantje staat een western gitaar voor 65 euro. Staat geen merk bij. Iemand enig idee of het wat is? Ik zoek nog een goedkope western. M'n budget is niet zo groot. Maximaal zo'n 150 euro.
Unspoken words were understood
pi_23610452
Heb net een Roland Cube 15 gekocht. Voor 100 euro vind ik het een prima ding, aardig geluid, aardige 'functies' en robuust. M'n 'thuisversterkertje' was stuk ...

Toen ik dat versterkertje kocht was er een man die z'n gitaar wou verkopen, een Telecaster uit 1962. Toen hij dat zei (telecaster uit 1962) begon de hele winkel spontaan te kwijlen, maar helaas voor meneer bleek dat hij de gitaar 'verpest' had, er zaten nauwelijks nog originele onderdelen op. Maar het was erg grappig hoe de hele winkel opeens alleen maar aandacht had voor die meneer
Aldus.
pi_23611800
loel, inderdaad. grappig
pi_23626151
[afbeelding]

Dit is een vette 7 string!!

[ Bericht 28% gewijzigd door Ibanez op 28-11-2004 12:48:54 ]
  zondag 28 november 2004 @ 17:35:37 #264
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23628849
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:35 schreef Z het volgende:
Heb net een Roland Cube 15 gekocht. Voor 100 euro vind ik het een prima ding, aardig geluid, aardige 'functies' en robuust. M'n 'thuisversterkertje' was stuk ...

Toen ik dat versterkertje kocht was er een man die z'n gitaar wou verkopen, een Telecaster uit 1962. Toen hij dat zei (telecaster uit 1962) begon de hele winkel spontaan te kwijlen, maar helaas voor meneer bleek dat hij de gitaar 'verpest' had, er zaten nauwelijks nog originele onderdelen op. Maar het was erg grappig hoe de hele winkel opeens alleen maar aandacht had voor die meneer
Als mijn verstker (Vox Pathfinder 15R) kapot zou gaan zou ik een versterker kopen waar ik dan meteen ook een paar jaar vooruit kan. Die ook mee kan voor een bandje. Toen ik dat ding kocht had ik 'm niet getest en dan gaan mensen zeiken maar hoe moet ik een versterker testen als ik helemaal niet gitaar kan spelen en geen verstand heb van amps? Nu heb ik dat dus wel dus zou ik meteen doorsparen dat ik ook een fatsoenlijke gitaar kan kopen.
feest
pi_23636968
zaterdag nieuwe gitaar gekocht:

pi_23637022
Een dinky?!
  maandag 29 november 2004 @ 15:10:12 #267
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23644763
Mooi kruis Rancor
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 29 november 2004 @ 17:31:58 #268
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_23648205
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:10 schreef Prep2Fight het volgende:
Mooi kruis Rancor
Beetje X-plorer-achtig ja!
pi_23648325
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:10 schreef Prep2Fight het volgende:
Mooi kruis Rancor
Ik zie geen kruisjes in Firefox dus ik dacht eerst, waar heeft hij het nou weer over?!
feest
pi_23649069

nogmaals dan anders ff fotoboek checken bij foto:axe
pi_23649260
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:05 schreef Rancor het volgende:
[afbeelding]

Hè dat ziet er lekker uit! Mooi kleurtje ook!
feest
pi_23650491
quote:
[afbeelding]

Wat een smeerkleur...
  maandag 29 november 2004 @ 19:08:01 #273
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_23650512
quote:
[afbeelding]

Groen...
pi_23650942
doe mij maar zwart
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_23651094
quote:
[afbeelding]

Groen! Groen is tof!
pi_23652920
Jaja!! Ik heb sinds vrijdag die DeArmond waar ik het een aantal bladzijdes geleden over had in huis! Ik heb er al foto's van gemaakt maar die heb ik tot op heden nog niet geüpload. Komt nog...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_23653189
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:37 schreef Gitarist het volgende:
Jaja!! Ik heb sinds vrijdag die DeArmond waar ik het een aantal bladzijdes geleden over had in huis! Ik heb er al foto's van gemaakt maar die heb ik tot op heden nog niet geüpload. Komt nog...
ik ben benieuwd... hoe bevalt ie?
pi_23653487
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:48 schreef LenL het volgende:

[..]

ik ben benieuwd... hoe bevalt ie?
Erg goed! Speelt lekker licht, heeft een ontzettend vette en warme klank. Gewoon lekker.

Ouwe foto:
Maar dan zonder slagplaat
  maandag 29 november 2004 @ 21:04:27 #279
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23653575
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:00 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Erg goed! Speelt lekker licht, heeft een ontzettend vette en warme klank. Gewoon lekker.

Ouwe foto:
[afbeelding]Maar dan zonder slagplaat
Mooi ding!!

Gister speelde ik op een geweldige Ibanez!

Keb geen goeie foto, alleen eentje van gisteravond...

Tim's LastFM Charts
pi_23654384
Ziet er ook vet uit!

Hehe Jazz affairs! cool, dat kan wel met zo'n gitaar ja (en met de mijne ook) hehe
  maandag 29 november 2004 @ 21:51:13 #281
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23655069
Ja, dat hing daar al hoor
Wij zelf speelde geen Jazz
Tim's LastFM Charts
pi_23655287
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:51 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, dat hing daar al hoor
Wij zelf speelde geen Jazz
Wat voor soort muziek dan? Je hebt namelijk wel de 'tools' om jazz te maken he
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_23658230
die kleur blijft die niet hoor dit word mijn custom projectje hij word blauw-met denk ik
pi_23662270
Prep, je ziet er iig wel een beetje "jazzy" uit met dat pak en dat stropdasje hehehe (niet kwaad bedoeld hoor)
  dinsdag 30 november 2004 @ 08:05:01 #285
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23662345
Hahaha, ja klopt
We speelde Bruce Spingsteen (met Sax), Rock & Roll en al die stuff.
Ook wat harder werk (Fender staat achter me )
En veel van die nummers kun je goed opvullen met een saxofoon
Tim's LastFM Charts
pi_23680729
Ik ga voor school in Let It Be de solo spelen, klopt deze? http://www.guitaretab.com/b/beatles/1170.html

Of kan ik beter een ladder gebruiken?
feest
pi_23681408
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ga voor school in Let It Be de solo spelen, klopt deze? http://www.guitaretab.com/b/beatles/1170.html

Of kan ik beter een ladder gebruiken?
Volgens mij klopt 'ie aardig...

Hij staat al in een ladder hoor (niet proberen te spelen, geen tijd maar het lijkt pentatonisch)
pi_23681525
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:35 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Volgens mij klopt 'ie aardig...

Hij staat al in een ladder hoor (niet proberen te spelen, geen tijd maar het lijkt pentatonisch)
Wat ik bedoelde was of ik beter de solo uit m'n hoofd kan leren of de ladder. En dan desnoods nog delen van de solo zodat ik er zelf wat bij doe.
Het is dus een pentatonische? Dan zal ik als de bliksem zorgen dat ik die geleert heb!
feest
pi_23686447
Herkenbare solo's kun je beter origineel spelen ipv complete improvisatie maar het kan nooit kwaad een toonladder te leren!
Tip: leer de bluestoonladders.
pi_23694587
quote:
[afbeelding]

Vette kleur man!!!!! Freakey!! Houden zo!! Niet spuiten.... wit randje eromheen... kop dezelfde kleur maken en klaar is kees!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibanez op 01-12-2004 15:16:35 ]
pi_23695448
quote:
Op woensdag 1 december 2004 02:57 schreef Fixxxer het volgende:
Herkenbare solo's kun je beter origineel spelen ipv complete improvisatie maar het kan nooit kwaad een toonladder te leren!
Tip: leer de bluestoonladders.
Daar ken ik er al 2 van!

feest
  woensdag 1 december 2004 @ 15:49:19 #292
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23695637
het was trouwens weer gezellig gisteravond he Fixxxer!
pi_23696597
Ik weet niet of de gitaristen hier een beetje mtv of The Box ofzo kijken, maar de clip van Within Temptation die nu uit is, daar wil ik ff op mikken. Waarom spelen ze in de clip op Ibanez gitaren?? Kan mijn verbeelding zijn maar volgens mij heeft die kale gozer zelfs een 7 snaar vast met de naam k7... Dat terwijl ze live (geloof ik) op esp (LTD?) spelen...... Is er hier iemand die dat ook is opgevallen??
pi_23705443
Misschien zijn ze overgestapt op ibanez sinds kort...

JAAA het was een mooi optredentje van HIM/Last Actiono Hero gisteren.
  donderdag 2 december 2004 @ 08:28:46 #295
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23707488
Ah dank u!!!
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_23710523
quote:
Op donderdag 2 december 2004 01:04 schreef Fixxxer het volgende:
Misschien zijn ze overgestapt op ibanez sinds kort...

JAAA het was een mooi optredentje van HIM/Last Actiono Hero gisteren.

Zou kunnen maar dan staan ze, denk ik, ook vermeld op de "endorsement lijst" op de Ibanez site maar daar staan alleen Marcel Coenen (sun caged) en Frank Tijdink (Independent) op. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het komt doordat de clip in de regen is opgenomen en ze de esp/ltd(?) gitaren te kostbaar vonden. Hoop niet dat dat de rede is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibanez op 02-12-2004 12:17:51 ]
  donderdag 2 december 2004 @ 15:28:27 #297
21996 mcoenen
Gitarist Sun Caged/Stormrider
pi_23715318
Metal Coverband STORMRIDER Zoekt:

Gitarist !

Profiel:

· Moet technisch goede skills hebben, zowel soleren als ritme gitaar, en van thrash metal (Forbidden, Testament, Slayer) tot oude 70’s rock (Thin Lizzy, Judas Priest, Deep Purple) kunnen spelen.
Complete huidige setlist zie http://www.stormrider.nl/setlist.htm .
Geen beginners !
· In bezit van goede backline
· In bezit van eigen vervoer
· Moet houden van een feestje
· Bereid zijn om regelmatig op te treden in binnen en omringd buitenland (gemiddeld 2 tot 3 keer per maand)
· Voldoende podium ervaring en uitstraling

STORMRIDER speelt uitsluitend covers van hardrock/metal bands, veelal jaren 80 periode. De band heeft al zeer veel succesvolle optredens gedaan in binnen en buitenland, waaronder als voorprogramma van Death Angel en op diverse festivals.

De band is gelokaliseerd in Limburg, Nederland (in de buurt van Roermond).

Spreekt jou bovenstaande aan, mail dan je gegevens en een MP3 sample (niet groter dan 5 M van je spel naar: marcel.coenen@gmail.com . Je kan ook een link in de mail zetten naar een MP3 bestand dat ergens op het net staat.
Heb je deze mogelijkheid niet dan kun je ook een CD sturen naar:

Stormrider
Reinoudflat 30
6136 DJ Sittard

http://www.stormrider.nl
pi_23715493
k was het topic even door aant bladeren.. en zag de vraag over within temptation.. k heb ze nu al een aantal keer gezien en gelet op hun gitaren.. ze speelden altijd op hun flying v (die kale) van gibson, hij heeft er 2 precies dezelfde.. en die andere speelt op een prs een groene en een blauwe dacht ik.. de laatste keer dat ik ze zag speelden ze ook die nieuwere liedjes.. en toen hadden ze allebei een ibanez (alleen voor die nieuwe nummers).. k denk dus dat ze ze gebruiken om hun nieuwe geluid oid te produceren..
Burn.. Burn
pi_23716604
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef Chroxy het volgende:
k was het topic even door aant bladeren.. en zag de vraag over within temptation.. k heb ze nu al een aantal keer gezien en gelet op hun gitaren.. ze speelden altijd op hun flying v (die kale) van gibson, hij heeft er 2 precies dezelfde.. en die andere speelt op een prs een groene en een blauwe dacht ik.. de laatste keer dat ik ze zag speelden ze ook die nieuwere liedjes.. en toen hadden ze allebei een ibanez (alleen voor die nieuwe nummers).. k denk dus dat ze ze gebruiken om hun nieuwe geluid oid te produceren..

pffffffffffff Ik dacht ff dat ze gitaren alleen maar gebruikten om de gibsons en esp's te beschermen tegen nattigheid
pi_23726244
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:28 schreef mcoenen het volgende:
Metal Coverband STORMRIDER Zoekt:

Gitarist !

Profiel:

· Moet technisch goede skills hebben, zowel soleren als ritme gitaar, en van thrash metal (Forbidden, Testament, Slayer) tot oude 70’s rock (Thin Lizzy, Judas Priest, Deep Purple) kunnen spelen.
Complete huidige setlist zie http://www.stormrider.nl/setlist.htm .
Geen beginners !
· In bezit van goede backline
· In bezit van eigen vervoer
· Moet houden van een feestje
· Bereid zijn om regelmatig op te treden in binnen en omringd buitenland (gemiddeld 2 tot 3 keer per maand)
· Voldoende podium ervaring en uitstraling

STORMRIDER speelt uitsluitend covers van hardrock/metal bands, veelal jaren 80 periode. De band heeft al zeer veel succesvolle optredens gedaan in binnen en buitenland, waaronder als voorprogramma van Death Angel en op diverse festivals.

De band is gelokaliseerd in Limburg, Nederland (in de buurt van Roermond).

Spreekt jou bovenstaande aan, mail dan je gegevens en een MP3 sample (niet groter dan 5 M van je spel naar: marcel.coenen@gmail.com . Je kan ook een link in de mail zetten naar een MP3 bestand dat ergens op het net staat.
Heb je deze mogelijkheid niet dan kun je ook een CD sturen naar:

Stormrider
Reinoudflat 30
6136 DJ Sittard

http://www.stormrider.nl

Zal wel de slaggitarist worden dan he... Met jou in de band...! Lijkt me sterk dat iemand die skills ook heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')