Niell Young - Live Rust (???)quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:31 schreef Zander het volgende:
Okee, een detail van een bekende albumhoes. Welke?
[afbeelding]
De juiste titel is "Rust Never Sleeps". Doc zat er met 'Live Rust' ook wel dichtbij, dat is een live-lp die direct daarna verscheen.quote:Neil Young met Never Sleeps ofzo toch?!?!
zo'n driekwart van die van jou heb ik al, moet nog een keer scannen voor de restquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:43 schreef Berkery het volgende:
Even een huishoudelijke mededeling: Er is ook nog een openstaand jubileumtopic, ondergetekende heeft er eergisteren een vraag in gedumpt:
Fok! Muziek Trivia deel CCL!
Idd. Er zijn nog voldoende punten te verdienen, die gewoon in dit topic mee tellen!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:43 schreef Berkery het volgende:
Even een huishoudelijke mededeling: Er is ook nog een openstaand jubileumtopic, ondergetekende heeft er eergisteren een vraag in gedumpt:
Fok! Muziek Trivia deel CCL!
Ik denk dat het op zich ook niet eens zo moeilijk hoeft te zijn enkele artiesten te vinden waarbij 15 te nummers te vinden zijn die over drugs gaan (De CD van The Bicycle Thief gaat eigenlijk in z'n geheel over het het afkicken van drugs)quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:04 schreef Zander het volgende:
Volgens mij was ik er met alleen reggae-nummers ook wel gekomen.
6. prince - raspberry barrettquote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:22 schreef Zander het volgende:
1. Harry Belafonte - Banana boat song
2. Prince - Peach
3. Beatles -Strawberry Fields Forever
4. Pink Floyd - Apples and Oranges
5. Warrant - Cherry pie
Die van the Riplets ontkennen ze zelf ook trouwensquote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:12 schreef Zander het volgende:
Lucy in the Sky with Diamonds is overigens een twijfelgeval, aangezien John Lennon altijd beweerd heeft dat die titel geinspireerd is door een kindertekening van zijn zoon (yeah, right..).
Zie bijv: http://www.snopes.com/music/hidden/lucysky.htm
en die had ik niet eensquote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:53 schreef bartrid het volgende:
rammstein - rammstein
Bo Diddley - Hey Bo Diddley is ook gecredit als Bo Diddley - Bo Diddleyquote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:59 schreef Doc het volgende:
Bo Diddley - Hey Bo Diddley
Ramones - R.A.M.O.N.E.S.
Motörhead - Motörhead
Ja. Opgelost zelfs.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:45 schreef ranja het volgende:
[..]
zo'n driekwart van die van jou heb ik al, moet nog een keer scannen voor de rest
heeft al iemand wat aan mijn puzzel gedaan?
quote:'s by-the-books progressive heavy metal made the British band one of the most popular hard rock groups of the early '70s. Formed by vocalist David Byron and guitarist Mick Box in the late '60s, the group went through an astonishing number of members over the next two decades — nearly 30 different musicians passed through the band over the years.
released their debut album Very 'eavy...Very 'umble in 1970.
pyl +1quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:42 schreef pyl het volgende:
Uriah Heep
Wilde dit net gaan vragen....quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:44 schreef Zander het volgende:
Wilde nog als hint geven dat de bandnaam ontleend is aan een figuur uit Charles Dickens' David Copperfield.
Inderdaad, niet goed.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:10 schreef Zander het volgende:
Ik zat eerst aan Jeff Skunk Baxter van de Doobie Brothers en Steely Dan te denken, maar die lijkt verder totaal niet op de foto. Zal wel niet goed zijn, dus.
quote:A founding member of *, guitaristwas the writer of several of hard rock/heavy metal's most instantly identifiable guitar riffs. Born in Akron, OH, on November 11, 1947,
grew up in Arizona, befriending such high school track stars as * and *, who invited
to join up in a spoof band (the Earwigs) they put together for a school show. After receiving a favorable reception, the group changed its name to the Spiders, before relocating to California (with second guitarist * and eventually, drummer * ). First playing shows as the Nazz, the quintet changed its name to *, with * taking the band's name as his own.
(...)
But's finest moment with * was yet to come — arriving on 1972's *. The album was a massive hit, as its classic anthemic title track featured one of hard rock's best all-time riffs, courtesy of
. Just as the group was hitting its stride, a lifelong alcohol dependency began to affect
's performance.
(...)'s gravestone features an adaptation of the album artwork for * album, as well as a musical transcription of his world famous guitar riff for the album's aforementioned title track.
hier ook.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
opgezocht en ik had een "Oh Ja erlebnis"
Excusez, je hebt helemaal gelijk...ik kan nog niet tot drie tellen...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Weet je zeker dat er niet 3 letters goed waren in Baxter?
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:36 schreef dolle_hond het volgende:
dave mustang van megadeth
Ook, maar dan metquote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
opgezocht en ik had een "Oh Ja erlebnis"
Da's goed.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:55 schreef Zander het volgende:
De band is Alice Cooper denk ik (want: the quintet changed its name to *, with * taking the band's name as his own)
Tja, daarop gaan we maar niet wachten. Ach, ik ben ook de kwaadste niet (en het spel moet vooruit...), dus ik reken het goed - maar alleen voor deze keer! Meneer heette Glen Baxton en het nummer waarover in het citaat zo lyrisch wordt gedaan is School's out.quote:maar de naam van de gitarist moet ik helaas schuldig blijven tot ik thuis in m'n lp-bak kan zoeken.
Onmiskenbaar.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:41 schreef DaisyDuke het volgende:
Stef Kamil Carlens
DaisyDuke +1quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:00 schreef DaisyDuke het volgende:
1. Gun
2. Gunhill road
3. Guns n roses
4. The Gun Club
5. Shonen Knife
6. LA guns
7. Nailbomb
8. Sex pistols
9. Army of Lovers
10. Public Enemy
11. Bomb da Bass
verder kom ik niet......
kloptquote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:56 schreef bukgeit het volgende:
Ja, omdat je ook maar 1 minuut nadenkt.
Vind ik dus stom. Ik vraag er twintig, niet 1.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:28 schreef bartrid het volgende:
[..]
klopt
het was de eerste die in me opkwam en verder kwam er niks.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:32 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Vind ik dus stom. Ik vraag er twintig, niet 1.
Mmmm...gaat al snel de goede kant op, maar je mist een belangrijke nuance.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:51 schreef dolle_hond het volgende:
songfestivalwinnaars
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:53 schreef dolle_hond het volgende:
songfestivalwinnaars in twee achtereenvolgende jaren
Dolle Hond is stukken warmer.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:54 schreef bukgeit het volgende:
NL songfestivalwinnaars
Tja, dichterbij het goede antwoord kun je nauwelijks komen... Omdat ik in een goede bui ben:quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:57 schreef dolle_hond het volgende:
songfestivalwinnaars in hetzelfde jaar
vicky en die groep
Ik vind het ook jammer dat er vaak maar wat geroepen wordt met dit soort vragen. Zowel als vragensteller, zie je 4 mensen elk tussen de 1 en 6 dingen posten, moet je maar gaan bepalen wie de laatste nodige had, als ook als antwoorder, als ik 10 minuten nadenk en ik het alles dat ik dan zie dat de vraag al beantwoord is doordat meerdere mensen een paar dingen geroepen hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:46 schreef Z het volgende:
Aan de ene kant is het wel leuk om met z'n allen een vraag op te lossen, maar ik ben het wel met bukgit eens dat het noemen van 1 van de 20 'nergens' op slaat ... (de tweede van de 20 ook niet trouwens) Misschien moet het idd in de OP opgenomen worden.
ik prefereer het roepenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer dat er vaak maar wat geroepen wordt met dit soort vragen. Zowel als vragensteller, zie je 4 mensen elk tussen de 1 en 6 dingen posten, moet je maar gaan bepalen wie de laatste nodige had, als ook als antwoorder, als ik 10 minuten nadenk en ik het alles dat ik dan zie dat de vraag al beantwoord is doordat meerdere mensen een paar dingen geroepen hebben.
Ik sta dus aan bukgeit's kanten een vermeliding in de OP ben ik ook voor, altijd handig voor nieuwe spelers.
quote:I should be suspended from class
I don't know my elbow from my ass
als de meerderheid dat vind leg ik me daar bij neer en zal ik geen opsommingen meer vragen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:21 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik prefereer het roepen
ik vind die opsommingvragen nooit echt geweldig en je ziet altijd dat iemand er 9 geeft, iemand anders roept de tiende en die gaat dan met het punt ervandoor. Dat is eigenlijk niet echt eerlijk.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer dat er vaak maar wat geroepen wordt met dit soort vragen. Zowel als vragensteller, zie je 4 mensen elk tussen de 1 en 6 dingen posten, moet je maar gaan bepalen wie de laatste nodige had, als ook als antwoorder, als ik 10 minuten nadenk en ik het alles dat ik dan zie dat de vraag al beantwoord is doordat meerdere mensen een paar dingen geroepen hebben.
Ik sta dus aan bukgeit's kanten een vermeliding in de OP ben ik ook voor, altijd handig voor nieuwe spelers.
This is a Daisy Age.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:35 schreef DaisyDuke het volgende:
Da's Camera Obscura toch??
Of 5 indie-, hitkrant-, obscure bandjes -, foto-, etc, vragen achter elkaar meer.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:43 schreef Z het volgende:
Eens, maar dan ook weer niet 5 opsomvragen achter elkaar ...
en het doel isquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:44 schreef UIO_AMS het volgende:
En ik zal blijven roepen zolang opsomvragen gesteld worden. En als de vragensteller dat lastig vindt, dan is dat zijn/haar probleem.
Zo gaat het eigenlijk bijna nooit. En als de situatie voorkomt die jij beschrijft, dan krijgt degene die negen antwoorden geeft van mij het punt.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:37 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik vind die opsommingvragen nooit echt geweldig en je ziet altijd dat iemand er 9 geeft, iemand anders roept de tiende en die gaat dan met het punt ervandoor. Dat is eigenlijk niet echt eerlijk.
meestal krijgt degene die de 10/20 whatever volmaakt het punt toch?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:12 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Zo gaat het eigenlijk bijna nooit. En als de situatie voorkomt die jij beschrijft, dan krijgt degene die negen antwoorden geeft van mij het punt.
Daar zou ik natuurlijk voor zijn, maar niet iedereen is die mening toegedaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:25 schreef bartrid het volgende:
[..]
meestal krijgt degene die de 10/20 whatever volmaakt het punt toch?
Als we nu gewoon invoeren dat je bij opsommingen complete antwoorden geeft (dus 10 als er 10 gevraagd worden) zoals al eerder gezegd?
Ik vind het prima. Alleen volledige lijst krijgt het punt wat mij betreft. Uiteraard kan je halve gevulde lijsten posten maar dan kunnen anderen daar weer uit copy-pasten.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:25 schreef bartrid het volgende:
[..]
meestal krijgt degene die de 10/20 whatever volmaakt het punt toch?
Als we nu gewoon invoeren dat je bij opsommingen complete antwoorden geeft (dus 10 als er 10 gevraagd worden) zoals al eerder gezegd?
Nope.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:44 schreef Doc het volgende:
Swing out sister?
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Add (N) to X
Metal fingers in my body of Let me in?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Jaaa, dat was me nog eens een clip!
Plug me in.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Metal fingers in my body of Let me in?![]()
Of je een vraag wilt stellen, niet beantwoorden.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:heren!!
Een Zweedse vraag! Mijn favoriet! Bloodbath?
quote:The Stockholm-based pop collectivewere formed in 1995 by vocalist Victoria Bergsman, guitarist Maria Eriksson, and drummer Lisa Milberg; over the course of three years, they added guitarist Markus, bassist Martin Hansson, organist Per Nystrom, trumpeter Ulrik Karlsson, and vocalist/harmonica player Malte. Malte and Nystrom play in other bands in the Stockholm scene; Eriksson and Bergsman are art school students; and Milberg works at one of the city's graphic design firms.
Fijn cd-tjequote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Dat zijn The Je Ne Sais Quoi!
Gebroken Engels, en een beetje vals zingend, maar wel leuk idd!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:23 schreef DaisyDuke het volgende:
The Concretes, leuke band!
Zijn ze ookquote:Op woensdag 13 oktober 2004 20:18 schreef Berkery het volgende:
Lijkt wel Shocking Blue
Da's niet Paul Young.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:11 schreef Zap het volgende:
Die linker lijkt op Paul Young
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:24 schreef ranja het volgende:
Gruppo sportivo?
Engelbert Humperdinck? of zoiets ergs?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:30 schreef ranja het volgende:
Kennen we hem ook?
erger, minder erg, geen ideequote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:53 schreef Berkery het volgende:
[..]
Engelbert Humperdinck? of zoiets ergs?
Als ik zo'n vraag zie, begin ik altijd hoopvol met het benoemen van 20 bands - nummers over verpleegsters oid, om vervolgens na een x-aantal minuten te constateren dat ik er echt niet meer dan 5 kan bedenken. En dan vind ik het zonde van m'n moeite om niet te posten.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:11 schreef ranja het volgende:
en het doel is
quote:Born in Montreal in 1946,went to New York at the age of 16 to become a star. He soon returned home but then quit school and moved to New York to begin recording. He recorded several singles in 1963, but
remained unknown until he joined songwriters Jeff Barry and Ellie Greenwich, who helped out on the big late-'60s hits "How'd We Ever Get This Way," "So Good Together" and
(a platinum-plus single).
Andy Kim is goed.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:18 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Andy Kim?
van de hit Baby I love you, gecovered door the Ramones op het getoonde albumquote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:18 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Andy Kim?
Ga ontbijten zoquote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:24 schreef Gambolputty het volgende:
Allemaal inmiddels koffie?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:31 schreef bukgeit het volgende:
U2 - Numb?
Mij niet bekend. Ik bedoel in elk geval een andere band. Niet An Emotinal Fish.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:42 schreef DaisyDuke het volgende:
Het broertje van The Edge heeft toch in 1 van de eerste 'versies' van U2 gespeeld? Of denk ik nu helemaal verkeerd?!?!
Ik denk het ookquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:06 schreef Doc het volgende:
Of toch The Virgin Prunes.
Denk het wel
+1 dolle_hondquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:36 schreef dolle_hond het volgende:
evan dando
Doet Katja ook al schnabbels in Frankrijk?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:39 schreef Mark het volgende:
Niet zo moeilijk met een half pond kussenvulling in zijn haar
Welke artiest(e) kon het rijbewijs inleveren na met 216 km/u over de Franse snelwegen geraced te hebben?
Mr Slowhandquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:02 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Eric Clapton?
Ik ben een groot fan van Karl Wallinger's werkquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Uiteraard.
Doc + 1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |