WTF, hoe kon ik je reactie over hoofd zien??! Argh, i'm blind. Als ik schizofreen was, had ik mezelf in de rolstoel getrapt. Topic had ik al 2x doorgelezen, toch je reachtie niet gelezen.quote:Op zondag 10 oktober 2004 23:02 schreef Rag het volgende:
M'n reactie terug was dus waardeloos neem ik aan
De spul is legaal, ik heb gekeken op websteks van nVidia en Simcity, en allerlei 'patches' binnengehaald, toch draait het spel nog steeds niet. Je bedoelde wellicht deze?: http://simcity.ea.com/update/index_update.php. Dat treft, daar heb ik ook gekeken, de patch versie was exact als die door mij aangeschafte Simcity 4 (in EA Classics verpakte ceedee).quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:22 schreef Rag het volgende
* Zwaait!
Ik ken 't probleem, het is uiteindelijk opgelost toen ik een hele zooi drivers heb geinstalleerd en gedeinstalleerd, oppeens werkte 't.... 'T spel werkt hier op een crappy ATI radeon IGP 320 ('t schijnt dat ATI videokaarten een hoop problemen opleveren bij SC4). Maar 't blijft vreemd, patch heb je btw geprobeerd? (paar pagina's terug kan je de link vinden ervoor)
(
quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:59 schreef DaMascot het volgende:
Ik heb alleen Simcity 3000, mag ik daar hier ook een paar vragen over stellen?
Want kan geen SimCity 3000 topics meer vinden
hahaquote:Op maandag 11 oktober 2004 20:08 schreef Rag het volgende:
@ Cerbie
[afbeelding]
Veeeeeeeeeeeel effectiever, gewoon even over de rand storten en klaar
(is jammergenoeg niet meer te verkrijgen (PEG enzo))
of zoek op de STEX naar 'blackhole'
[..]
![]()
WOWquote:Op maandag 11 oktober 2004 20:08 schreef Rag het volgende:
@operator82: Al eens geprobeert om SC4 onder software te laten renderen? 'T kan wel iets langzamer gaan, en de graphix zijn wat waziger, maar 't kan helpen..
@ Cerbie:
[afbeelding]
Véél effectiever, gewoon even over de rand storten en klaar
Waar kan ik dan de oudere versies van de drivers vinden?quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:09 schreef Brasco125 het volgende:
Ik heb een nVidia GForce4 kaart.. ik had ook problemen. Bij mij werkte Simcity4 goed, tot ik detinonator of zo iets had geupgrade. Ging het dus niet meer werken.. Ik heb nu de oudste versie van mijn drivers draaien, die nog wel werkte en de simcity update ook niet geinstalleerd.
Stofware renderen? Hoebedoeltu?quote:Op maandag 11 oktober 2004 20:08 schreef Rag het volgende:
@operator82: Al eens geprobeert om SC4 onder software te laten renderen? 'T kan wel iets langzamer gaan, en de graphix zijn wat waziger, maar 't kan helpen..
Staat ergens in de opties van het spelquote:Op maandag 11 oktober 2004 21:35 schreef operator82 het volgende:
[..]
Stofware renderen? Hoebedoeltu?Ik ben een fucking pc-n00b, leg eens uit. .
![]()
Had je het tegen mij... ??quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:55 schreef Brasco125 het volgende:
Dude, ik zal eens even kijken of ik hier nog een oude versie heb liggen (zit nu op mijn iBook, driver moet ergens op mijn servers staan maar daar kan ik nu niet bij.. als je me op een of andere manier je email geeft dan mail ik hem naar je.. doen ze hier ook aan PM's?![]()
Als jij een oude-nvidia-driver nodig hebt voor je SC3000quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:00 schreef DaMascot het volgende:
[..]
Had je het tegen mij... ??![]()
Edit: mn mail is damascot[apenstaaaaaaaaart]gmail[puntt].com
Jongen.... bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!! M'n mailadres is w32.netsky.qmmi.48[apenstaartje]home.nl.quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:55 schreef Brasco125 het volgende:
Dude, ik zal eens even kijken of ik hier nog een oude versie heb liggen (zit nu op mijn iBook, driver moet ergens op mijn servers staan maar daar kan ik nu niet bij.. als je me op een of andere manier je email geeft dan mail ik hem naar je.. doen ze hier ook aan PM's?![]()
hehe het was meer een flauw grapje hahaquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:16 schreef Cerbie het volgende:Dat is niet eens een heel slecht idee. Dan begin ik wel met stad A1, A2 en daaronder B1, B2 als in een grid
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:33 schreef blablasjit het volgende:
[..]
hehe het was meer een flauw grapje haha![]()
Dan neem ik je grapje maar serieusquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:33 schreef blablasjit het volgende:
[..]
hehe het was meer een flauw grapje haha![]()
als je nou je plaatselijke buurt neemt??quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan neem ik je grapje maar serieus, ik ben zo slecht in stadsnamen bedenken en mijn steden zijn toch altijd via een grid, dus doe ik dat maar. En je kan de naam altijd nog veranderen met 'whererufrom'
Jawel hoor, alle 2 de havens werken en de snelweg is ook goed aangesloten.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:02 schreef Cerbie het volgende:
Black-Hole, je weg naar de haven is niet aangesloten
Ik ga ook weer eens met een stad beginnen, al vind ik het altijd lastig om namen te verzinnen voor al die steden
Ik bedoelde dat ding onderinquote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:45 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Jawel hoor, alle 2 de havens werken en de snelweg is ook goed aangesloten.
Morgen de hele dag vrij, lekkerverder bouwen![]()
Deze is meer voor de sier, het is de pont naar het nog onbewoonde eiland aan de overkantquote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ding onderinDie leg ik haast nooit aan, omdat ze lastig neer te leggen zijn en er toch wel van de bruggen gebruik wordt gemaakt, of kunnen ze ook van stad naar stad met die boten?
* Black-Hole gaat een nieuwe regio met een zee en een rivier opzoeken
Pontjes tuffen ook van stad naar stad hequote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:27 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Deze is meer voor de sier, het is de pont naar het nog onbewoonde eiland aan de overkant![]()
De ferry's werken wel al is de capaciteit beperkt. Werking hangt ook af van de soort; alleen voetgangers of voetgangers/auto. Oh en de ferry is wel aangesloten, de helling is alleen nogal steil![]()
kijk ik lees allemaal leuke dingenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:49 schreef blieblie het volgende:
[..]
Pontjes tuffen ook van stad naar stad he.
Dus als jij in de ene stad een pontje bouwt, en 2 steden verderop nog 1. Dan vaartie gewoon naar de volgende map.
quote:Error!
Woah, buddy!
Maps are Temporarily Offline until further notice
Er zit niks in.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:22 schreef Brasco125 het volgende:
operator82, you've got mail..;)
Thanks, ben nu wat mooie lots/bats aan het uitzoeken op Simtropolis om die een mooi plekje in mijn steden te geven.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:53 schreef Rag het volgende:
Ziet er goed uit black hole! Tweede pic heeft een soort van 'dowtown' lijkt 't :p
was te groot.. ik zet op mijn ftp-server.. ik geef wel een linkje als het zover is..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:33 schreef operator82 het volgende:
[..]
Er zit niks in.![]()
It works!!!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:44 schreef Brasco125 het volgende:
[..]
was te groot.. ik zet op mijn ftp-server.. ik geef wel een linkje als het zover is..
Edit: ga er wel ff van uit dat XP hebt : drivertje hier
Ik zie niks door al die donker, maar op die afbeelding, die snelweg uit de tunnel sluit niet goed aan op je weggetje.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:02 schreef Black-Hole het volgende:
[afbeelding]
Dat je de bat of lot download als een landmark en niet als een normaal gebouw waarin mensen kunnen wonen/werken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:14 schreef De_Ananas het volgende:
Wat houd in ''Works as a Landmark''![]()
Ik denk dat je niet de enige ben, maar bij veel mensen zijn 'bats' donker 's nachts. Dit valt te verhelpen door een (alweer) nieuwe patch te downloadenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:02 schreef Black-Hole het volgende:
Net wat lots en bats gedownload van simtropolis maar ze werken niet allemaal even goed:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Deze mod is dan wel weer heel erg mooi:
[afbeelding]
Ik heb dus een 9800xtquote:ok your problem is that the rendering engine for your ATi video card... it is so new that SC4 doesn't know how to use it properly so it causes distortions of any shape or type like what you're experiencing. It is an ATi video card problem, not a driver or computer or game problem.
Since EACH ATi card family* has their own architecture and not that of others in its classº, they need bloated drivers that covers the class but has special instructions for each family. This is especially tough in cases liek SC4. It is harder for a game maker to set specific coding and display code for 40 ATi cards (but they still do) when it is easier to do it the nvidia way. the game works best on nvidia cards because of its unified driver architecture, each card reads the same instruction set as other cards then from there executes special or faster information based on the speed and setup of the card.
Eigenlijk... bezuinigen is best leukquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 16:46 schreef blablasjit het volgende:
Kben eindelijk begonnen met een wat grotere stad. Het gaat opzich wel maar ik ben alleen een soort Balkenende... Ik haal veel geld uit de sociale voorzienigen anders loopt de schuld erg snel op... Ik moet nog ff doorkrijgen hoe ik het goed moet doen geloof ik
jah als je de burgemeester bent wel jahquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 16:52 schreef Rag het volgende:
[..]
Eigenlijk... bezuinigen is best leuk![]()
Alles al geupdate naar de nieuwste versies? Driver, patch enz?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:44 schreef blablasjit het volgende:
ik heb probleempje... elke keer als ik ff aan het spelen ben gaat er iets fout met simcity 4... hij sluit zichzelf in 1x compleet af. soms gebeurd dat ook heel vaak achter elkaar. als ik dan net wat heb gebouwd moet ik dus weer opniwuw beginnen... kent iemand dit probleem? ik krijg geen foutmelding ik ga in 1x naar windows...
Kijk eens bij het vorige Simcitytopic, bij mijn posts.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:44 schreef blablasjit het volgende:
ik heb probleempje... elke keer als ik ff aan het spelen ben gaat er iets fout met simcity 4... hij sluit zichzelf in 1x compleet af. soms gebeurd dat ook heel vaak achter elkaar. als ik dan net wat heb gebouwd moet ik dus weer opniwuw beginnen... kent iemand dit probleem? ik krijg geen foutmelding ik ga in 1x naar windows...
je doelt op het laten renderen op software?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:26 schreef operator82 het volgende:
[..]
Kijk eens bij het vorige Simcitytopic, bij mijn posts.![]()
Op het eerste pagina van dit topic heb je het antwoord.![]()
Ook, doch ook de aangeboden nVidia-driver.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:56 schreef blablasjit het volgende:
[..]
je doelt op het laten renderen op software?
Nee, dat gaat niet zoals bij een aanlegplaats voor veerboten. Vind ik ook raar, ik leg er altijd een hoofdweg naartoe, soms een spoor maar je kan hem er niet netjes op aansluitenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:51 schreef De_Ananas het volgende:
Kan je aan een haven een rails leggen? Er zit namelijk wel rails op de haven....
kheb geen nvidia videokaart dus die gaat ik ook nietd e drivers ervoor installen. maar hij stond al op software rendering... de patch deed hem hetquote:Op zondag 17 oktober 2004 00:09 schreef operator82 het volgende:
[..]
Ook, doch ook de aangeboden nVidia-driver.
Tis dat je zo een fantastische avatar hebt anders...:7 hihi just kiddin.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:17 schreef operator82 het volgende:
[..]
It works!!!Ik mag dan wel 100% hetero zijn, jou kan ik wel kussen .
![]()
Binnenkort screenshotjes dus.![]()
gvd khebn u weer hetzelfde probleem... software renderen... en patch.. maar helpt nietquote:Op zondag 17 oktober 2004 00:59 schreef blablasjit het volgende:
[..]
kheb geen nvidia videokaart dus die gaat ik ook nietd e drivers ervoor installen. maar hij stond al op software rendering... de patch deed hem hetIk heb ff heerlijk gespeeld. Ik ga nu slapen!
Verhoogde snelweg <--> snelweg kan wel gewoon, over elkaar trekken met het aanleggen. Verhoogde rails/metro <--> gewone trein kan niet, dat vind ik ook erg irritant, er is wel een verbindingsstuk mod ergens te downloaden op Simtropolis.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:29 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom kan je niet van een verhoogde rails/snel naar een gewone rails/snelweg![]()
Ja daar ben ik een behoorlijke tijd mee zoet geweest maar dan heb je ook wat.quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
@ElmarO: Mooie regio, ben je zeker wel een tijd mee bezig geweest
Dat met het OV doe ik ook, als je een grote stad hebt raken je toegangswegen zelfs met een verkeersmod totaal verstopt en het verdient ook nog eens goed
De routes maken ze zelf. Je hoeft alleen maar zo'n vertrek-aankomstpunt neer te zetten.quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:39 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe leg je routes aan met van die ponden?
Heb ik ook weleens gehad. Je kan ook een stad importeren. Je moet dan op dat icoon klikken en dan krijg je een lijst te zien. Als het goed is zie je daar wel de 4 overige steden tussen staan.quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:34 schreef De_Ananas het volgende:
Iets raars. Ik heb op de andere computer een regio staan. Nu heb ik die gekopieerd en in mijn Sim City map gezet. Maar als ik hem opstart zit er in die regio maar 1 stad terwijl het er 5 zouden meoten zijn. Help aub
Ik weet de truukquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:44 schreef blieblie het volgende:
Die snelweg "goten" lukken me nog steeds niet.
Hoe diep moeten ze zijn om een tunnel te kunnen bouwen, want bij mij gaan de snelwegen gewoon over het heuveltje heen. En hoe krijg je die rechtopstaande randen ipv. schuine wanden?
quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:38 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik weet de truuk.
Als je naas de snelweg parkjes bouwt op de helling, maakt SimCity er zelf rechte muren onder.
Nu nog uitvinden waarom ik geen tunnels mag.
Blijft het spel wel draaien? Of quit ie gewoon helemaal?quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:06 schreef blablasjit het volgende:
@Cerbie: WOW geweldig mooi!
Okay ik heb nog een probleem. Ik heb de patch gedownload en geinstallt..Hij rendert op software maar nog steeds word ik telkens uit het spel gegooid en kom ik weer op me bureaublad terecht. Iemand een idee hoe ik dat probleem kan oplossen???
Je moet dan Rush Hour hebben. Dan zijn er pas tolpoortjes beschikbaar.quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:50 schreef Troel het volgende:
Tol heffen? Hoe doe je dat?
Heb je al geprobeerd om sommige grafische opties omlaag te zetten? Ik had er ooit ook eens last van iets soortgelijks en bij mij hielp het om het detail van het verkeer omlaag te zetten. Misschien dat het bij jou ook werkt.quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:06 schreef blablasjit het volgende:
@Cerbie: WOW geweldig mooi!
Okay ik heb nog een probleem. Ik heb de patch gedownload en geinstallt..Hij rendert op software maar nog steeds word ik telkens uit het spel gegooid en kom ik weer op me bureaublad terecht. Iemand een idee hoe ik dat probleem kan oplossen???
en het lager zetten van details en opties maakt niks uit. al geprobeerd... maar thnq voor de tip!quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:39 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Blijft het spel wel draaien? Of quit ie gewoon helemaal?
Ziet er mooi uit. Ik zal aan het eind van de middag/vanavond ook nog wel wat pics van een aantal andere steden van mij posten.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:07 schreef Dezz het volgende:
Pics
[afbeelding]
Het vernieuwde centrum van Larcesdale, met veel meer hoogbouw
[afbeelding]
Een wijk in Larcesdale
[afbeelding]
Alburque, een buitenwijk van Larcesdale
[afbeelding]
Glastonbury, ook een rustige buitenwijk van Larcesdale
[afbeelding]
Hilley, een wijk van Larcesdale (goh) die grenst aan de bergen
Leest niemand dan posts terug, vermoeiendquote:Op maandag 18 oktober 2004 13:47 schreef blablasjit het volgende:
Vraagke. behalve van 2 posts hierboven dat ik steeds uir mijn spel word gegooid...
Hoe creeer je High Tech banen?
Als je steden ernaast hebt ofzo krijg je vaak high tech banen en het ligt natuurlijk ook aan de belastingquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:14 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben met mijn nieuwe stad eens compleet anders begonnen, ik heb een heel grid aangelegd met
*edit: Hm, dit snap ik niet maar het is wel heel mooi. In bovenstaande stad is iedereen rijk, ik zie bijna geen povere woningen. Er is totaal geen vervuilende industrie, maar er is meteen alleen maar high-tech gebouwd, dat snap ik niet. Bij mijn andere steden komt er altijd eerst vervuilende industrie voordat er hightech komt
Zorgen dat je inwoners hoog zijn opgeleid en het industriegebied in een gedeelte met geen tot lage vervuiling zetten. Een park in het gebied zetten wil ook wel helpen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:47 schreef blablasjit het volgende:
Vraagke. behalve van 2 posts hierboven dat ik steeds uir mijn spel word gegooid...
Hoe creeer je High Tech banen?
Gaan dan je steden weg?quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:48 schreef Cerbie het volgende:
Als er wat mis is met de regio's kun je de standaardregio's in mijn documenten/simcity 4/ bla bla vervangen door de regio's in Program Files/Maxis/Simcity 4/Regions, dat heb ik een keer gedaan nadat ik San Francisco nogal vernield had
Je ziet ook weleens mensen in een rolstoel. En als je je heel erg verveelt kan je zelf de misdaad helpen bestrijden.quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:40 schreef Cerbie het volgende:
Klinkt bekend, met grote steden een langzaam verloopHet aantal sims dat er zichtbaar is en de schaduwen op medium zetten helpt al behoorlijk met renderen als je beweegt. Maar om de volgende dagen te berekenen is er veel rekenkracht nodig, omdat er zoveel mogelijkheden zijn, en een groot gebied kan dan meer rekenkracht vragen dan je processor kan geven.
Er zitten een hoop leuke details in het spel, ben er nu een beetje naar op zoek. Zoals de gnomes die in de landmarks te zien zijn, of de zombies die op het kerkhof rondlopen tegen de avond.
Welk icoontje? Ik heb alles geprobeerd maar zie ze echt niet.quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb ik ook weleens gehad. Je kan ook een stad importeren. Je moet dan op dat icoon klikken en dan krijg je een lijst te zien. Als het goed is zie je daar wel de 4 overige steden tussen staan.
Als je een stad selecteert krijg je een vakje te zien waarin onder andere je inwoneraantal, je aantal commerciële banen, je te besteden budget staat en een pijl als je met die stad wilt spelen. Daar links van staat als het goed is een computer met een pijltje. Daar moet je opklikken en dan kan je een stad importeren.quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Welk icoontje? Ik heb alles geprobeerd maar zie ze echt niet.
vind ik niet zo heel gek eerlijk gezegdquote:Op maandag 18 oktober 2004 22:05 schreef blieblie het volgende:
en waar kan je dat intro op off zetten?
Ik had in een uurtje werk net een stad met 70.000 inwoners, super veel commercial dingen, en helemaal nix aan parkjes, fatsoenlijke infrastructuur, goeie scholen, of wat dan ook.
Gewoon, hoppa velden toewijzen, snelweg er doorheen jassen en klaar.
Ze begonnen alleen nu te klagen![]()
.
De snelkoppeling in je Startmenu en/of op het bureaublad aanpassen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 22:05 schreef blieblie het volgende:
en waar kan je dat intro op off zetten?
Dat heeft volgens mij te maken met de moeilijkheidsgraad waarop je het spel speelt, easy is 1 ster, al weet ik dit niet helemaal zeker. Ik heb iig nog nooit meer dan 1 ster gehad en speel alles op easyquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:41 schreef Cerbie het volgende:
Twee vragen:
Als je in de regio op een stad klikt, staan er sterren bij de burgemeesternaam, kun je er meer hiervan krijgen, want mijn sims zijn heel tevreden maar er staat maar één ster (misschien door het slechte milieu).
Ja die sterren geven inderdaad de moeilijkheidsgraad aan. In Simcity 4 zonder Rush Hour kon je nog geen moeilijkheidsgraad kiezen en de steden die ik daarin heb gemaakt zijn 3 sterren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:17 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij te maken met de moeilijkheidsgraad waarop je het spel speelt, easy is 1 ster, al weet ik dit niet helemaal zeker. Ik heb iig nog nooit meer dan 1 ster gehad en speel alles op easy![]()
Er gaan wel geruchten dat ze bezig zijn met Simcity 5, maar er is nog niks officieel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:29 schreef Refragmental het volgende:
Misschien een stomme vraag.... maar zijn er al dingen bekend over SimCity 5?
Nope ik zie echt niet zo'n tekentjequote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:57 schreef ElmarO het volgende:
@De_Ananas
Is het trouwens nog gelukt met het importeren van steden?
Als je stad redelijk groot is horen die vanzelf te komen. Maar hoe groot is je stad?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Wanneer komen er nou die wolkenkrabbers, ik wacht me een ongeluk!
ahh nog geen 7000 inwoners..quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:49 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb hem even voor je aangewezen.
[afbeelding]
[..]
Als je stad redelijk groot is horen die vanzelf te komen. Maar hoe groot is je stad?
Waarom bouw je eigenlijk geen zonne-energiecentrales?(Ja ik heb een zonne-energieticquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:59 schreef Cerbie het volgende:
[[url=http://img100.exs.cx/img100/716/staddagkopie.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://img100.exs.cx/img100/4691/stadkopie.jpg]afbeelding][/url]
Mijn nieuwste aanwinst![]()
Ik dacht even snel uit m'n hoofd dat er rond de 20.000 wel wat hoogbouw begint te komen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:01 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ahh nog geen 7000 inwoners..
Ja is een groot gebied. En dit is nog geeneens m'n grootste stadquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:59 schreef Cerbie het volgende:
@ElmarO: Bedankt, ik zie ze staan. Veel inwoners trouwens in je stad, is het een groot gebied? Die speel ik liever niet, mijn pc begint nu bij bovenstaande stad al een beetje tegen te werken, maar ik heb geen zin om mijn GF2MX te vervangen. Als iemand daarentegen een GF2Ti / GF3 heeft liggen die ik gratis op kan komen halen..
Nee ze leveren 5000. Ze kosten wel $1000 voor een volle funding. Op zulke mappen heb je er meestal niet meer dan 3 van nodig dus het valt nog wel mee. En bedankt voor het gebouwquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:23 schreef Cerbie het volgende:
Die stonden op Simtropolis, de Mitshubishi Mall Center ofzoiets, ik zal hem even opzoeken. Ik weet alleen niet of ik ze zal laten staan, ze zijn nogal anders dan de rest van de gebouwen.
en zonneenergie, mja er is toch al vrijwel geen vervuiling, een hele lichtgele vlek linksbovenin de map, maar ze klagen er niet over, de industrie is bijna volledig hightech
*edit: Deze![]()
Trouwens, als ik zonne-energie zou nemen, die dingen geven 1000? Dan heb ik er een kleine 20 nodig, dat neemt nogal veel ruimte in
Ja dat heb ik ook eens ervarenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:30 schreef Cerbie het volgende:
Oh, dan is het wel te doen. Maar ik ga niet meer bouwen in die stad denk ik, de randen egaliseren ramp is er weer. Ik heb een energiecentrale op de rand met een andere stad neergezet, waardoor die rand niet meer gelijk is. Ik zou er geen moeite mee hebben als die centrale dan kapot gaat met egaliseren, maar die functie is heel erg slecht gemaakt. Je complete map wordt gewijzigd, vrijwel elke wolkenkrabber verdween toen ik het toch probeerde
Het knopje gevonden....Ik zat steeds in de stad zelf te zoekenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:49 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb hem even voor je aangewezen.
[afbeelding]
[..]
Als je Rush Hour hebt krijg je ook een melding dat je je vliegveld kan upgraden. Ze kunnen van Small naar Large. Dus als het goed is kan je gewoon nog dat middelgrote vliegveld gebruiken. Heb je tenminste weer wat ruimte beschikbaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 20:43 schreef Cerbie het volgende:
Dat middelste vliegveld was niet meer genoeg, die kan maar ~54000 aan, en die stad gebruikt nu ruim 120000 van dat grote vliegveld.
Klopt, sommige voertuigen worden in hun geheel overschreven anderen weer niet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:47 schreef Cerbie het volgende:
Hm dat wist ik niet, ik had meteen de grote neergelegd. Dat ga ik in een volgende stad eens proberen
Ik heb ook voor de vliegtuigen een aantal skins, dat ziet er een stuk leuker uit dan de standaardvliegtuigen. Ik heb ook de gele Nederlandse bussen erin, maar het valt me op dat er nog steeds veel blauwe tussen rijden
KLM zit er ook tussenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 23:03 schreef Cerbie het volgende:
Moet ik ze even op Simtropolis opzoeken, een blauwe Boeing skin en een bruingrijze.
editje
http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4031
http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4088
Ik zou eerst proberen die plug-in weg te halen en dan kijken of ie het nog doet. Anders zou je eventueel met de grafische opties kunnen spelen. Soms wil dat ook wel helpen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:46 schreef Dezz het volgende:
Simcity vliegt er nu om de haverklap uit
Dit heb ik eerst nooit gehad, zou het komen door een plug-in die ik heb gedownload?? Ik word er iig compleet gestoord van....
Iemand een oplossing??
Het probleem is ik heb een paar honderd plug-ins en die gebruik ik nogal veel in m'n steden en om die nou allemaal weg te halen.......quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zou eerst proberen die plug-in weg te halen en dan kijken of ie het nog doet. Anders zou je eventueel met de grafische opties kunnen spelen. Soms wil dat ook wel helpen.
ik heb er ook last van... geen plugin alle mogelijke opties van de grafische instellingen veranderd maar helpt allemaal niks!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:46 schreef Dezz het volgende:
Simcity vliegt er nu om de haverklap uit
Dit heb ik eerst nooit gehad, zou het komen door een plug-in die ik heb gedownload?? Ik word er iig compleet gestoord van....
Iemand een oplossing??
is twee weken gelee gebeurd...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:10 schreef ElmarO het volgende:
Wat bij mij echt hielp om er definitief vanaf te zijn was Windows opnieuw installeren. Maar er is natuurlijk geen garantie dat Simcity het dan wel goed doet en het is wel erg drastisch.
*downloadquote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:40 schreef Remqo het volgende:
[..]
KLM zit er ook tussen![]()
http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4082
Ik heb in een stad een kerncentrale staan en er is nog niets misgegaan. Dus die kan je zonder problemen neerzetten. Maar volgens mij levert een kerncentrale maar 16.000. Is dus maar 1000 meer dan 3 zonne-energie.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
*download
Hebben ze trouwens de kleuren van links naar lichtblauw veranderd of heb alleen ik dat?
Ik zet maar een kerncentrale naar ipv 5 zonne-energiecentrales, is de kans dat zo'n ding ontploft erg groot? Ik heb ze wel eens expres opgeblazen met brand maar nog nooit per ongeluk.
De spoorwegen waren trouwens niet blij met meruim 32000 treinen over een spoorlijn kunnen ze niet waarderen, terwijl de snelweg een blokje of 8 verderop vrijwel leeg is (en ik heb al een perfect pathfinding mod draaien)
Springen maar met die treinquote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:01 schreef Cerbie het volgende:
[afbeelding]
Geprobeerd, maar hij viel het level uitquote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:20 schreef Dezz het volgende:
[..]
Springen maar met die trein
In SimCity 3000 explodeerde de kerncentrale alleen als je teveel stroom vraagt, dus als je boven de 100% komt. Misschien dat dat bij SimCity 4 ook zo werkt.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
*download
Hebben ze trouwens de kleuren van links naar lichtblauw veranderd of heb alleen ik dat?
Ik zet maar een kerncentrale naar ipv 5 zonne-energiecentrales, is de kans dat zo'n ding ontploft erg groot? Ik heb ze wel eens expres opgeblazen met brand maar nog nooit per ongeluk.
De spoorwegen waren trouwens niet blij met meruim 32000 treinen over een spoorlijn kunnen ze niet waarderen, terwijl de snelweg een blokje of 8 verderop vrijwel leeg is (en ik heb al een perfect pathfinding mod draaien)
Idd, net of er irl overal omdraaistukken liggen, dit zouden ze echt moeten veranderen in het spelquote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:56 schreef blieblie het volgende:
Die missies met die treinen werken nooit. Moet je naar een station die achter je ligt maar omdraaien gaat niet op rails.
Of je moet overal omdraaistukken maken OF een rondje om heel de stad.
Ik ook maar ik weet niet waar ze dan staanquote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:41 schreef Cerbie het volgende:
Ik gebruik altijd de printscrn toets en paint voor de screenshots
Het lukt me alleen niet om 30000 hightech banen te krijgen voor die Space Shuttle
Hoofdstraat <--> snelweg kan ja, gewoon over elkaar heentrekken
Ik plak ze altijd in paint direct nadit ik op printscreen heb gedrukt. Simcity 4 kan je prima onderbrekenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:15 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik ook maar ik weet niet waar ze dan staan![]()
Als je een hoofdstraat onder een verhoogde snelweg trekt vraagtie zelf of je een op en afrit wil.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:15 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik ook maar ik weet niet waar ze dan staan![]()
Eroverheen weet ik wel maar volgens mij staat op je screenie dat er ook zo'n op en afrit is.
Een hoofdstraat kan je ook laten overgaan in snelweg. En als je hem er onderdoor legt vraagt het spel inderdaad of je een op-afrit wilt als er tenminste genoeg ruimte is.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:35 schreef De_Ananas het volgende:
Je kan met een hoofdstraat ook een aanleg aan de snelweg maken?
Ach, het is ook wel leuk om het de problemen te dealen die je tegen komt. Anders wordt het gewoon bouwen en meer bouwen. Af en toe een rampie, kan je je stad weer zonder excuus opnieuw herindelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:25 schreef Cerbie het volgende:
Ik vind de klap eigenlijk nogal tegenvallen, er verdwijnt maar een heel klein gebied. Als zo'n ding toch klapt moet je gewoon naar je regio teruggaan zonder te saven, waar herladen en snel iets aan de oorzaak van de ontploffing doen.
Bij de kernfusiecentrale staat trouwens niet dat je een risico op een kernramp hebt
Ben nu aan het proberen de Space Shuttle te krijgen
Dan hoop ik dat je het inwoneraantal van mijn stad Brooklyn niet hebt gezienquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:50 schreef blieblie het volgende:
Dat is zuur.
Ik ben al supertrots op mijn stadje met 100.000 inwoners.
Ik heb geen een treinmissie gedaan om de spaceshuttle te krijgen, maar volgens mij kan je hem maar 1× krijgen. Want ik heb 2 steden met meer dan 25.000 hightechbanen maar ik kreeg hem maar in 1 stadquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:31 schreef Cerbie het volgende:
Space Shuttle![]()
Ik heb 100% high-tech industrie, door de belasting naar 4% te zetten en de anderen naar 20%Door de tol krijg ik toch al meer dan genoeg binnen, je moet alleen ook nog twee treinmissies doen om hem tekrijgen
[afbeelding]
Maar een stad verliezen door een plug-in, dat is lullig![]()
Ik ga nu maar eens de ergste ramp in een van mijn steden doen, 'randen egaliseren'![]()
kun je zodra je dat heb gedaan ook ff een screenshotje makenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:31 schreef Cerbie het volgende:
Ik ga nu maar eens de ergste ramp in een van mijn steden doen, 'randen egaliseren'![]()
Het is vooral voor de commercie. Als ze er 1 nodig hebben beginnen ze meestal vanzelf wel te zeuren. Het heeft dus weinig zin om er 1 in een industriestad te bouwen. Die hebben meer aan een haven of andere transportverbindingen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:23 schreef De_Ananas het volgende:
Wat heb je precies aan een Space Shuttle?
En btw.....Waarvoor dient een vliegveld precies. Wie gebruikt het? Commercie industrie en huizen? Heeft het zin om er 1tje in een industriestad te bouwen?
Welnee.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:03 schreef De_Ananas het volgende:
Grrrrrr plaatjes posten is lastig
je moet ff de spatie voor http:// en na .bmp weghalen... dat kan wel eens helpenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:03 schreef De_Ananas het volgende:
Grrrrrr plaatjes posten is lastig
HELPHELPquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:54 schreef valek het volgende:
Mensen, ik heb simcity 4 met rushour.
Heeft altijd goed gewerkt, maar nu flikkert het beeld de hele tijd tijdens het spelen.
Heeft voorheen altijd goed gewerkt op mijn computer.
Ook na herinstallatie van mijn computer geeft het nog problemen.
Ik heb windows 2000 met service pack 4 en alles geupdate via windows update.
Mijn videokaart is een nvidea geforce 4 ti 4800 se van het merk asus.
Ook heb ik de nieuwste nvidia driver van de website van nvidia afgehaald.
Ook dit werkt niet.
HELP
Ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat het spel soms heel raar kan doen of zelfs helemaal nietquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:01 schreef valek het volgende:
[..]
HELPHELP
Alleen in SC4quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:01 schreef valek het volgende:
[..]
HELPHELP
Volgens mij moet jij ook nog iets egaliserenquote:
Kun je via het menu (OSD) op je monitor zien wat de refreshrate is, ik heb dat ook wel eens gehad bij spellen, dat de refreshrate heel raar werd gezet. Bij mij schakelt de monitor dan zichzelf uit, maar dat gebeurt niet bij elke monitor.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:01 schreef valek het volgende:
[..]
HELPHELP
Schonere energiecentrales, bomen planten, meer mensen in het openbaar vervoer krijgen., vervuilende industrie wegpesten. Dat zijn de dingen die je eventueel zou kunnen doen. En voor die opvulling kan je een soort van Central Park doen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:19 schreef blieblie het volgende:
mijn stadje:
[afbeelding]
(heb geen zin om te resizen, en op die downsizede plaatjes zie je helemaal nix).
Iemand trouwens enig idee om de vervuiling op te krikken? Langs mijn wegen is het 1 grote ellende wat smog betreft. En ik zoek opvulling voor dat gat in het midden van de stad
. Heb mijn vliegveld daar weggehaald en ergens anders weer neergezet.
Doe ik ook maar zorg ervoor dat ie geen energie opwekt, gratis verwerking van je afval en geen vervuilingquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 22:22 schreef blieblie het volgende:
Mjaah centrales pleur ik mijn afval in![]()
Serieus? Dat moet ik ook eens proberenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 23:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Doe ik ook maar zorg ervoor dat ie geen energie opwekt, gratis verwerking van je afval en geen vervuiling![]()
Ik heb de oplossing gevonden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:54 schreef valek het volgende:
Mensen, ik heb simcity 4 met rushour.
Heeft altijd goed gewerkt, maar nu flikkert het beeld de hele tijd tijdens het spelen.
Heeft voorheen altijd goed gewerkt op mijn computer.
Ook na herinstallatie van mijn computer geeft het nog problemen.
Ik heb windows 2000 met service pack 4 en alles geupdate via windows update.
Mijn videokaart is een nvidea geforce 4 ti 4800 se van het merk asus.
Ook heb ik de nieuwste nvidia driver van de website van nvidia afgehaald.
Ook dit werkt niet.
HELP
Zou idd zeer mooi zijn, maar ik vrees dat we een paar generaties videokaarten verder zijn voordat dat er een beetje uit gaat zien én vlot draait...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:57 schreef Klonk het volgende:
Ik zat te denken dat het me toch wel erg leukt lijkt als ze net als voor SC2000 destijds hebben gedaan een spel maken waarbij je je stad in 3d kunt zien, ze hadden toen een helicoptervliegspel en volgens mij ook een racespel.
Bij de snelkoppeling van Simcity 4 moet je er -intro:off achterzetten.quote:Op maandag 1 november 2004 14:36 schreef blablasjit het volgende:
hoe kun je het intro skippen bij het opstarten?
quote:X:\SimCity 4\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off
okidoki danku!quote:Op maandag 1 november 2004 14:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bij de snelkoppeling van Simcity 4 moet je er -intro:off achterzetten.
Op onderstaande manier:
[..]
Kan helaas ook niet. Je moet dan een stuk lage snelweg maken om de monorail erover heen te krijgen.quote:Op maandag 1 november 2004 15:21 schreef blieblie het volgende:
Weten jullie een oplossing om Monorail OVER een hoge snelweg heen te krijgen?.
Monorails zijn wel handig en snel enzo. Maar ze kunnen niet eens over de snelweg
Wat dus niet werkt in een stad omdat je dan minimaal 4 straten weer over die snelweg moet leggenquote:Op maandag 1 november 2004 15:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Kan helaas ook niet. Je moet dan een stuk lage snelweg maken om de monorail erover heen te krijgen.
Is inderdaad vrij waardeloos. Maar ik maak meestal maar een heel kort stukje snelweg laag zoals op onderstaand plaatje. Op deze manier hoef je waarschijnlijk niet 4 straten aan te passen. Zo kan je ook avenue direct in snelweg laten overgaan.quote:Op maandag 1 november 2004 15:30 schreef blieblie het volgende:
[..]
Wat dus niet werkt in een stad omdat je dan minimaal 4 straten weer over die snelweg moet leggen.
Wat waardeloos zeg....
Ja die mod heb ik ook weleens gezien. Maar ik zet er meestal kleine stukjes plaza tussen. Op deze manier:quote:Op maandag 1 november 2004 15:45 schreef blieblie het volgende:
Mjaah als ik nu monorail in mijn stad bouw moet ik mijn halve stad slopen. Het is nu grotendeels gebouwd op spoor, auto en metro.
Ik dacht alleen van.. misschien is er een oplossing voor, is het nog wel eens interessant om wat stukken monorail aan te leggen.
Ik zie trouwens dat jij gewone bushaltes gebruikt. Waarom geen haltes en metrostations op de wegen zelf? Die mod is echt geniaal. T enige vervelende is, dat je in de u drive it mode er niet door heen kan rijden.
Naäpertquote:Op maandag 1 november 2004 16:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja die mod heb ik ook weleens gezien. Maar ik zet er meestal kleine stukjes plaza tussen. Op deze manier:
[[url=http://img72.exs.cx/img72/479/Clipboard24.th.jpg]afbeelding][/URL]
Maar dan meestal zonder de bloementuintjes ertussen. Het geeft je wijken ook gelijk een luxeuzere uitstraling en je kan er zo makkelijk bushaltes en metrostations tussen zetten. Daarom heb ik eigenlijk nooit die mod geïnstalleerd.
op www.simtropolis.com hebben ze een lijstje met "essentials" .quote:Op maandag 1 november 2004 17:00 schreef The_stranger het volgende:
wat zijn nu de mods die je eigenlijk wel moet hebben.. (om problemen zoals commutetijden etc. op te lossen???)
Jij gebruikt de godmode om bomen te planten als je stad al bestaatquote:Op maandag 1 november 2004 15:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is inderdaad vrij waardeloos. Maar ik maak meestal maar een heel kort stukje snelweg laag zoals op onderstaand plaatje. Op deze manier hoef je waarschijnlijk niet 4 straten aan te passen. Zo kan je ook avenue direct in snelweg laten overgaan.
[afbeelding]
zijn die 5 dingen werkelijk alles??quote:Op maandag 1 november 2004 17:02 schreef blieblie het volgende:
[..]
op www.simtropolis.com hebben ze een lijstje met "essentials" .
Daar staan alle musthaves op een rijtje.
Ja klopt. Was zo'n groot stuk waar ik bomen wou dat ik geen zin had om dat op de normale manier te doen. Dus toen heb ik het zo maar gedaan. En ja het is een echte stad.quote:Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Jij gebruikt de godmode om bomen te planten als je stad al bestaat
boompjes door wegen enzo heen![]()
Op dat bomen door de wegpunt na danquote:Op maandag 1 november 2004 18:52 schreef Cerbie het volgende:
Doe ik ook, werkt veel beter
Vooruit dan, omdat je het zo lief vraagt! http://bdn.asobrain.com/peg-cdk-leveler.rarquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:42 schreef blieblie het volgende:
Peg's CDK Leveler, zou je die asjeblieeeft ergens kunnen hosten??
Ik was er al achter gekomen hoe het moest, ik had die NetworkAddon niet goed geinstalleerd. (Kon dus die puzzelstukjes niet vinden, doh!)quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:45 schreef Cerbie het volgende:
een gat in de grond maken, stuk egalizeren, snelweg erin. Dan de afritpuzzelstuken neerleggenDe rechte wanden maak je door er parken oid tegenaan te leggen
Je moet ze op drukke punten neerzetten. Dan gaan er de meeste sims in. Ik weet niet hoe je het nu hebt neergezet maar je moet er ook rekening mee houden dat je Sims vrij lui zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:38 schreef Falco het volgende:
He ik ben sinds kort ook lekker aan het simcity'en, maar ik heb een paar dingetjes waarvan ik denk hoe kan dit?
- Allereerst is mijn OV-systeem best geniaal opgezet vind ik, maar wordt er zeer weinig gebruik van gemaakt. Maandelijks pomp ik 1000 euro's erin, maar de inkomsten zijn maandelijks ongeveer 20 euro's. Ligt nogal scheef vind ik. Hoe kan ik dit verbeteren? Meer (bus)stations of juist minder. Ook zie ik geen treintjes dr tussendoor lopen, maar goed dat terzijde.
- Door een grote fik is mijn hoekje met 'vervelende dingen' zoals de toxic waste dump, militaire basis en raketbasis vernaggeld. Die komen niet meer terug? Dat is wel jammer, want het waren welkome inkomstenbronnen.
- Verder is mijn stad wel gaaf met ongeveer 19.000 inwoners, alleen de vraag naar boerderijen en akkers blijft superhoog! Hoe kan ik dat veranderen? Zodat ik naast weelderige akkers ook vette wolkenkrabbers krijg enzo?
Zolang je geen agrarische grond aanlegt komen ze toch niet. En ik bouw ze eigenlijk nooit. Het zijn gigantische watervervuilers.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:46 schreef blieblie het volgende:
Wat ik altijd doe is de belasting van de agrarische industrie omhoog schroeven naar 15% ofzo.
Dan willen die boeren echt niet meer komen.
Daarnaast moet je er vanuit gaan dat sims max 8 straatdelen willen lopen. Ligt er in een straal van 8 straatdelen weinig bijzonders als gebouw kan je naast je bushalte, metrohalte of treinstation een parkeerplaats bouwen. Mijn ervaring is dat ECHT investeren in OV niet nodig is tot je een inwonertal hebt van 50.000. Op een gegeven moment lopen je straten vol en dan wordt het tijd om aan OV te denken. Wel leg ik altijd van te voren spoorrails + stations aan door mijn stad.
Overigens gaan er pas treintjes overheen lopen wanneer er echt veel mensen via dat medium reizen. Ik heb stations met een capaciteit van 20.000. Als daar op een gegeven moment 6000 sims via reizen zie je non-stop treinen komen en vertrekken.
Valt wel mee. Ik draai meestal al redelijk snel break-even.quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:25 schreef Falco het volgende:
Wat ook stoer is dan om eerst dat hele OV te negeren. Scheelt je veel geld in het begin en wanneer je stad echt flink groot is (60.000 inwoners ofzo) een metronetwerk neerleggen.
Ik vind die Agrarische vraag irritant in dat tabelletje, kan je niet snel zien of er vraag is naar industrie. Ik trek daarom de belasting omhoog tot de vraag iets onder het nulpunt zit.quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zolang je geen agrarische grond aanlegt komen ze toch niet. En ik bouw ze eigenlijk nooit. Het zijn gigantische watervervuilers.
Ik maak in het begin altijd gelijk bushaltes. Kunnen je Sims daar gelijk gebruik van maken. Scheelt toch wel in verkeersdrukte als je stad zo'n 10.000 inwoners heeft. En je kan zo voorkomen dat je gebouwen moet gaan slopen als het daar te druk word.
Metro is pas nuttig vanaf 50.000+ inwoners. En je moet inderdaad in je stedenplannig al rekening houden met trein/monorail.
Hoe leg jij dan de trein aan, want ik krijg amper Sims in. Ook niet als ik er een parkeergarage neerzet.
Nog een tip. Pas rond de 10.000 inwoners moet je een politiebureau maken. En nooit een kliniek maken. Een ziekenhuis is veel goedkoper in de maandelijkse kosten.
[..]
Valt wel mee. Ik draai meestal al redelijk snel break-even.
Ik bezuinig ook nooit op educatie en health. Ik bouw in het begin altijd gelijk een bibliotheek. Kost toch haast niks en ze houden een bepaald kennisniveau.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:23 schreef blieblie het volgende:
Ik bezuinig niet op educatie en health, want juist als die 2 goed zijn trek je $$$ sims en jobs aan.
En na een tijdje begint dat te groeien.
Maar als je 2 redelijk grote buurtsteden hebt en je begint aan de derde gaat alles in een noodtempo. Willen die lui zo graag in die stad wonen/werken, dat je in no time huge gebouwen hebt.
Ik leg mijn snelweg meestal in het midden van de stad zodat je een klaverblad in het midden hebt. Voor de monorail leg ik er een stukje verlaagde snelweg tussen. Dan kan je er makkelijk overheen. Dan moet het lukken om lange stukken monorail te krijgen.quote:Het enige waar ik niet mee werk zijn monorails, omdat ik meestal dwars door de stad een verhoogde snelweg leg kan elke keer dat verrekte ding er niet overheen waardoor ik een monorail elke keer maar een minimale afstand af kan laten leggen.
pathfinding mod is een "fix" waardoor je sims logisch nadenken qua vervoer...quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:15 schreef Falco het volgende:
Wat is een pathfindingmod? Ik heb iig wel wat ordinances zo ingesteld dat sims aangemoedigd worden om met het OV te gaan en de auto niet te gebruiken.
Ik heb ook nog wat extra metrolijnen getrokken, maar het verkeersprobleem wordt niet echt opgelost. Het aantal inwoners gaat echter wel richting 80.000, das wel weer tof.
Beetje laatquote:Op donderdag 9 december 2004 12:18 schreef Orcaman1984 het volgende:
tvp
Mijn CJ, mijn CJ!quote:Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Beetje laat
Ben nu opnieuw aan het installeren, in de hoop dat het probleem een paar posts omhoog weg is (wel mijn stad bewaard)
http://home.zonnet.nl/luukwel/opsc4.txt - Nieuwe OP, iemand aanvullingen?
Ligt er maar net aan of er veel vraag naar is. Je zou eventueel met light of medium residental kunnen werken. Met medium krijg je wat kleinere woontorens en met light krijg je alleen maar huizen. Zo krijg je ook wat meer variatie in je stad.quote:Op maandag 20 december 2004 17:13 schreef Georges het volgende:
Zo, ben sinds gister ook weer druk met een regio. Heb nu de hoofdstad op 70.000 inwoners, de rek is er wel wat uit en de map is al voor de helft gevuld.
Ik bouw geen nieuwe residential zones meer, er is nog genoeg ruimte in de woontorens. Is dat een goede strategie of zou ik toch meer residential zones moeten maken?
Staat dacht ik bij de Godopties. Daar kan je dan aanklikken of het altijd dag/nacht is of dat je een dag-nachtcyclus wil.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:27 schreef Georges het volgende:
Na 2 dagen spelen viel het me opeens op dat het altijd dag is. Is er een optie dat het ook nacht wordt zodat je de lichten van de stad mooi ziet?
Kon het niet vinden onder video-opties. Heb Sim City 4 Deluxe.
Vind het alleen raar dat het met mijn GF2MX wel goed ging, ik zal zo laten weten of dit het probleem oplost.quote:Disappearing Buildings When Scrolling
Many cards (including the ATI Radeons) lack support for a backing store, which SimCity 4 utilizes. For those cards, SimCity 4 is forced to disable the rendering of many of the view objects (like buildings) during scroll. This is intentional to ensure responsiveness while scrolling. You can enable the rendering of all objects by editing your "Graphics Rules.sgr" which is found in the Sim City 4 directory installed to your hard drive. With any text editor go into this file and change the following property from true to false:
property noPartialBackingStoreCopies false
Note, however, that doing so can adversely effect scrolling speeds.
Hoeft niet, maar het kan wel een positieve invloed hebben op bepaalde gebieden. Zo hebben de stadions een positieve invloed op commeriële zones. Maar ik zet soms ook niet alles neer. Anders heeft bijna elke stad wel een Major League Stadion.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:58 schreef Georges het volgende:
God mode inderdaad. Bedankt.
Ik heb dat trouwens ook met dat scrollen. Gebouwen zijn dan even niet zichtbaar. Heb een ati9600pro.
Het is niet echt storend.
Is het trouwens nodig om zowel een minor als major league stadion in je ze stad te hebben? Ze nemen nogal wat ruimte in beslag. Net zoals die Universiteit en die Country club, allebei erg groot.
Uni kun je toch vervangen door een city college lijkt me.
Ziet er mooi uit. Welke plugins heb je nog meer gebruikt dan de Canal Set?quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:49 schreef LePenseur het volgende:
Wat leuk, een SC4topic op FOK! (ik ben een beetje nieuw hier..)Maar wel al een tijdje bezig met SC4.
Hier zijn wat screenshots van oude steden van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nu sinds 2 weken gelukkig een computerupgrade (van 1200mhz Duron -> 3000+ 64) en wat een verschil! Ik was eigenlijk een beetje mijn interesse verloren in SC omdat (vooral bij grote steden) ik soms niet eens 1 FPS haalde. Erg tergend.
De foto's hierboven zijn uit een CJ dat vooral bestaat uit mediumcities, omdat ik toen de speelbaarheid normaal wilde houden. Voor de geïnteresseerden: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=8297&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ik ben nu begonnen met 2 nieuwe projecten, maar dat stelt nog weinig voor. Ik houd erg van de Europese stijl van planning (gedecentraliseerde centra) en ben niet echt van het klassieke wolkenkrabber downtown wat SC4 eigenlijk wel propageert, stelletje Amerikanen.
Ik wilde daarom met de de nodige downloads van simtroplis een typisch Europese binnenstad maken, met eventueel zakelijke clusters aan de randen. Zover ben ik echter nog niet. Ik zal snel wel wat screens posten.
BTW dat gebouwen weggaan bij het scrollen had ik ook last van (radeon 9600pro). Ik had toen in eerste instantie ook die graphics.sgr bewerkt. Echter toen ik van de week een nieuwe instal van simcity deed (sc+rushhour) en eerst alle updates van simcity.com deed voordat ik ging spelen was dit probleem ook weg.
Lijkt me een leuk idee. Je kan bijvoorbeeld ook doen dat je alles met light zones moet doen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:36 schreef Frollo het volgende:
Is het geen leuk idee om, in plaats van ieder voor zich een stadje bouwen en dan om de zoveel tijd hier komen melden hoeveel inwoners je nu hebt, eens iets interactiefs te doen?
Ik dacht aan een toernooitje, bijvoorbeeld: één iemand maakt een terrein/regio en post die hier. En dan wint degene die als eerste b.v. 25000 inwoners heeft. Of als eerste een x bedrag winst maakt. Of binnen 10 speeljaren het meeste geld heeft. Of als eerste commerciële hoogbouw heeft. Of het hoogste opleidingsniveau. Of... [vul maar in].
Ik heb geen SC4 meer en kan dus zelf niet meedoen. Maar ik volg dit topic nog wel, en ik snak naar een beetje spanning
Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Atreidez het volgende:
maarrrrr.. Wat wordt het meetbare verschil waarin we ons moeten bewijzen? Allemaal een default stadje maken en achteraf een soort van miss verkiezing daarmee houden is misschien ook nog wel een optie
Waar we ook nog rekening mee moeten houden is de moeilijkheidsgraad. Daarvan hangt je beginbudget en je belastinginkomsten onder andere vanaf. Op Easy krijg je van 1 Sim meer belasting dan op Hard.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.
Op zich zijn de dingen die ik net opnoemde vrij goed meetbaar: meeste geld na 10 speeljaren, hoogste opleidingsniveau na pakweg 30 jaar, zo snel mogelijk 25000 inwoners, zo snel mogelijk winst draaien, dat soort dingen.
Desnoods in de vorm van een SC4 Olympics: je kunt aan alle onderdelen meedoen maar ook aan slechts een paar.
Nadeel is inderdaad de hoge cheatfactor. Ik bedoel, iedereen kent de money cheat wel.
Ook zijn de verschillen tussen de installaties te groot door al die plug-ins die er te krijgen zijn.
We zouden dus kunnen afspreken óf allemaal met een kale install, óf beslissen welke plug-ins toegestaan zijn. En voor de rest is het maar hopen op de eerlijkheid van de deelnemers...
Misschien te weinig verbindingen naar de commerciële zones. Het zou ook kunnen dat er wat meer mensen in je stad moeten gaan wonen. Ik weet niet of je al een vliegveld hebt en ze er al om zeuren? Mocht je er nog geen hebben, maar ze zeuren er wel om dan zou je die eventueel kunnen aanleggen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:42 schreef Georges het volgende:
Ik krijg het niet voor mekaar om veel customers te krijgen. Bij alle commercial gebouwen blijft het aantal customers low, iemand tips?
Ik kan het op deze plaatjes niet zien, maar ik weet niet hoe het met je OV zit. Misschien dat dat iets scheelt. En misschien kan je de avenues van de residental en de commercial op elkaar laten aansluiten. Zo heb je een wat snellere verbinding dan normale roads. Maar als ik het goed zie vereist dat ook enig sloopwerk en dat is dan misschien ook weer zonde.quote:Op woensdag 22 december 2004 00:22 schreef Georges het volgende:
DIt is mijn stad, voor zover je er wat wijs uit kunt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Amerikaanse steden zijn ook niet zo opgebouwd. Het principe van die rechte blokken is al in de 18e eeuw in de VS ontstaan, daarom ziet vrijwel ieder centrum van een Amerikaanse stad er zo uit. Maar als je naar de buitenwijken kijkt, dan zien die er helemaal niet zo uit. Alleen de hoofdwegen lopen recht voor een goede doorstroming van het verkeerquote:Op woensdag 22 december 2004 12:28 schreef LePenseur het volgende:
Persoonlijk vind ik het ook te rechtlijnig, te Amerikaans. Maar dit is wel de meest effectieve manier van bouwen om idd zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Verder zou de kwaliteit van je stad groter worden als je de industrie zou verplaatsen buiten het woongebied, in satelietsteden. Grondprijzen zullen dan een boost krijgen.
Metrolijnen moeten complementair zijn; gebieden verbinden die elkaar aanvullen. Werk-Wonen, Openbare voorzieningen-Wonen etc. Meestal zijn dit ook wel de meest drukke routes die die kant opgaan.
quote:
Kan je ook in één stad doen. Je commercial en residental een aparte helft geven en over de wegen er naar toe tol heffen en ze zo te dwingen via het OV te gaanquote:Op donderdag 23 december 2004 20:49 schreef Cerbie het volgende:
Ok, even een belangrijke tip voor iedereen die forenzensteden wil gaan gebruiken: Zorg voor een enorm goede infrastructuur en een geweldig OVsysteem. Mijn stad is een complete chaos, er willen 40000 mensen met de trein via vier station en ruim 20000 mensen via de boot (opgelost met tolpoortje). Ik denk dat ik de treinstations maar sloop en ze zo dwing de metro, bus en auto te pakken, een andere oplossing zie ik niet.
Editje: Tolpoortjes, verdien ik er tenminste nog wat aan![]()
Dit gedoe met forenzensteden is echt geweldigElke stad maakt al heel snel enorm veel winst, je moet alleen voor een extreem goede infrastructuur zorgen, over een enkele baan van mijn snelwegen gaan ruim 50000 bussen
Hier wil ik wel even op reageren, deze stad is dus nog niet klaar he! Het is de bedoeling om hier een metropool van te maken. Ik ga nu namelijk beginnen aan de uitgestrekte laagbouw wijken (die je zoveel vind in de VS). Het is de bedoeling dat het een soort van New York wordt namelijkquote:Op donderdag 23 december 2004 21:40 schreef Brasco125 het volgende:
Mooie stad Dezz. tof, die infastructure mods zijn goed gebruikt. Helaas kan ik de meeste niet gebruiken omdat die algemene update bij mij niet goed functioneerd. Vind alleen in Simcity de hoogbouw te makkelijk komen.
De hoogbouw wel heel prominent aanwezig, In Dezz geval bijvoorbeeld: voor een stad van 700.000 inwoners. denk als je over 700.000 in een echte stad praat, dan heb je het over Baltimore of Indianapolis hebt. Uitgestrekte wijken met 5 a 6 echte wolkenkrabbers. met er omheen wat medium hoogbouw.
Balltimore:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ik ook in een stad gedaan, maar dit verdient veel beterquote:Op donderdag 23 december 2004 22:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Kan je ook in één stad doen. Je commercial en residental een aparte helft geven en over de wegen er naar toe tol heffen en ze zo te dwingen via het OV te gaan.
Nog beter? Ik vond dat mijn stad het met zo'n $40.000 winst al goed deed.quote:Op donderdag 23 december 2004 22:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Heb ik ook in een stad gedaan, maar dit verdient veel beter. Is meer een probeersel in een bergachtig stuk van de regio, nu ik weet dat je extreem goede wegen moet hebben gaat het in een ander deel wel lukken
Ik begrijp wel wat ie bedoelt. Er staan teveel wolkenkrabbers voor t aantal inwoners, iets wat niet realistisch overkomt. Maar over realisme gesproken, de hoogste torens nemen evenveel ruimte in als een flinke villaquote:Op donderdag 23 december 2004 22:22 schreef Dezz het volgende:
Hier wil ik wel even op reageren, deze stad is dus nog niet klaar he! Het is de bedoeling om hier een metropool van te maken. Ik ga nu namelijk beginnen aan de uitgestrekte laagbouw wijken (die je zoveel vind in de VS). Het is de bedoeling dat het een soort van New York wordt namelijk
Of soms de is de vraag naar C$$$ vrij laag en zijn er bij andere torens nog banen beschikbaar en dan bouwt het spel gerust zo'n toren er bijquote:Op donderdag 23 december 2004 23:21 schreef Georges het volgende:
Hoogste torens versus villa's is wel realistisch. Wat niet realistisch is, is dat sommige torens maar een paar honderd man huizen.
Wat ik trouwens erg raar vind is dat je commercial towers krijgt ook als het aantal customers low is, dat
slaat echt nergens op.
Ik heb een heel zakendistrict met torens terwijl er weinig tot geen klanten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |