abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:57:49 #201
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_22883108
hmm, word helemaal geinspireerd door dit topic, toch SC4 maar weer eens uit de kast halen.

Ik zat te denken dat het me toch wel erg leukt lijkt als ze net als voor SC2000 destijds hebben gedaan een spel maken waarbij je je stad in 3d kunt zien, ze hadden toen een helicoptervliegspel en volgens mij ook een racespel.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:52:20 #202
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_22884133
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 12:57 schreef Klonk het volgende:
Ik zat te denken dat het me toch wel erg leukt lijkt als ze net als voor SC2000 destijds hebben gedaan een spel maken waarbij je je stad in 3d kunt zien, ze hadden toen een helicoptervliegspel en volgens mij ook een racespel.
Zou idd zeer mooi zijn, maar ik vrees dat we een paar generaties videokaarten verder zijn voordat dat er een beetje uit gaat zien én vlot draait...
pi_22918926
*kick*
Iemand enig idee hoe ik de "ploppable" functie uit gebouwen sloop?
Het zit gruwelijk in de weg, maar toch zijn er veel gebouwen die ik wel tot growable wil hebben omdat ze zo mooi zijn. Alleen dat ploppable is zo doodirritant.
pi_22919522
Als je een gebouw download moet je alleen de growable file in je plugin map gooien, niet de ploppable file. Als er geen growable bijzit kan het niet
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_22919811
Owwww.... dus als je 1 mapje krijgt met 1 type file is het alleen ploppable ...
Waarom maken ze niet alleen maar Growable flats .
Die ploppable zooi heb je toch niets aan .
pi_22978380
Er klopt echt geen fuck van het spel. Ik creeer steeds meer luxe banen enzo maar ik krijg steeds meer werkelozen. Ze werken ook allemaal aan de andere kant van de stad terwijl iedereen gewoon dichtbij kan werken. Heb een reistijd van 25 maar toch kei veel mensen die werkeloos zijn omdat de wachttijd te lang is. 1 Huisje waarvan de inwoners aan de OVERKANT VAN DE STRAAT werken staat reistijd lang !?!?!?
pi_22978617
Je hebt een pathfinding mod gebruikt? Dat helpt erg veel, ze gaan ineens een stuk logischer reizen en niet meer door je straatjes heen maar over de hoofdwegen
En als je meer luxe banen creëert en er daardoor meer werkeloosheid komt, lijkt het me dat hun opleidingsniveau niet hoog genoeg is, dat duurt even voordat dat hoger wordt als je een school neerzet, ze moeten immers leren
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem in een stadje, alleen hightech industrie en luxe commercie, ik heb vrijwel alle woongebieden gedelete en nu werken mensen uit de omringende steden er, waardoor er weer meer mensen in die omringende steden kunnen wonen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_22998050
hoe kun je het intro skippen bij het opstarten?
pi_22998253
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:36 schreef blablasjit het volgende:
hoe kun je het intro skippen bij het opstarten?
Bij de snelkoppeling van Simcity 4 moet je er -intro:off achterzetten.
Op onderstaande manier:
quote:
X:\SimCity 4\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off
pi_22998378
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bij de snelkoppeling van Simcity 4 moet je er -intro:off achterzetten.
Op onderstaande manier:
[..]
okidoki danku!
pi_22998925
Weten jullie een oplossing om Monorail OVER een hoge snelweg heen te krijgen? .
Monorails zijn wel handig en snel enzo. Maar ze kunnen niet eens over de snelweg
pi_22999036
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:21 schreef blieblie het volgende:
Weten jullie een oplossing om Monorail OVER een hoge snelweg heen te krijgen? .
Monorails zijn wel handig en snel enzo. Maar ze kunnen niet eens over de snelweg
Kan helaas ook niet. Je moet dan een stuk lage snelweg maken om de monorail erover heen te krijgen.
pi_22999113
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Kan helaas ook niet. Je moet dan een stuk lage snelweg maken om de monorail erover heen te krijgen.
Wat dus niet werkt in een stad omdat je dan minimaal 4 straten weer over die snelweg moet leggen .
Wat waardeloos zeg....
pi_22999343
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:30 schreef blieblie het volgende:

[..]

Wat dus niet werkt in een stad omdat je dan minimaal 4 straten weer over die snelweg moet leggen .
Wat waardeloos zeg....
Is inderdaad vrij waardeloos. Maar ik maak meestal maar een heel kort stukje snelweg laag zoals op onderstaand plaatje. Op deze manier hoef je waarschijnlijk niet 4 straten aan te passen. Zo kan je ook avenue direct in snelweg laten overgaan.
pi_22999378
Mjaah als ik nu monorail in mijn stad bouw moet ik mijn halve stad slopen . Het is nu grotendeels gebouwd op spoor, auto en metro.
Ik dacht alleen van.. misschien is er een oplossing voor, is het nog wel eens interessant om wat stukken monorail aan te leggen .
Ik zie trouwens dat jij gewone bushaltes gebruikt. Waarom geen haltes en metrostations op de wegen zelf? Die mod is echt geniaal. T enige vervelende is, dat je in de u drive it mode er niet door heen kan rijden .
pi_22999761
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:45 schreef blieblie het volgende:
Mjaah als ik nu monorail in mijn stad bouw moet ik mijn halve stad slopen . Het is nu grotendeels gebouwd op spoor, auto en metro.
Ik dacht alleen van.. misschien is er een oplossing voor, is het nog wel eens interessant om wat stukken monorail aan te leggen .
Ik zie trouwens dat jij gewone bushaltes gebruikt. Waarom geen haltes en metrostations op de wegen zelf? Die mod is echt geniaal. T enige vervelende is, dat je in de u drive it mode er niet door heen kan rijden .
Ja die mod heb ik ook weleens gezien. Maar ik zet er meestal kleine stukjes plaza tussen. Op deze manier:

Maar dan meestal zonder de bloementuintjes ertussen. Het geeft je wijken ook gelijk een luxeuzere uitstraling en je kan er zo makkelijk bushaltes en metrostations tussen zetten. Daarom heb ik eigenlijk nooit die mod geïnstalleerd.
pi_22999839
Aahja... Ik vind de mod vooral fijn om achteraf nog OV in een wijk te bouwen.
Als je dat niet tijdens het opzetten van een wijk doet kan je met een beetje pech erg mooie hoge gebouwen gaan slopen voor iets doms als een bushalte.
pi_23000060
quote:
Op maandag 1 november 2004 16:04 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ja die mod heb ik ook weleens gezien. Maar ik zet er meestal kleine stukjes plaza tussen. Op deze manier:
[[url=http://img72.exs.cx/img72/479/Clipboard24.th.jpg]afbeelding][/URL]
Maar dan meestal zonder de bloementuintjes ertussen. Het geeft je wijken ook gelijk een luxeuzere uitstraling en je kan er zo makkelijk bushaltes en metrostations tussen zetten. Daarom heb ik eigenlijk nooit die mod geïnstalleerd.
Naäpert
pi_23000867
wat zijn nu de mods die je eigenlijk wel moet hebben.. (om problemen zoals commutetijden etc. op te lossen???)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23000917
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:00 schreef The_stranger het volgende:
wat zijn nu de mods die je eigenlijk wel moet hebben.. (om problemen zoals commutetijden etc. op te lossen???)
op www.simtropolis.com hebben ze een lijstje met "essentials" .
Daar staan alle musthaves op een rijtje.
pi_23001968
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:43 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Is inderdaad vrij waardeloos. Maar ik maak meestal maar een heel kort stukje snelweg laag zoals op onderstaand plaatje. Op deze manier hoef je waarschijnlijk niet 4 straten aan te passen. Zo kan je ook avenue direct in snelweg laten overgaan.
[afbeelding]
Jij gebruikt de godmode om bomen te planten als je stad al bestaat
boompjes door wegen enzo heen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23002285
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:02 schreef blieblie het volgende:

[..]

op www.simtropolis.com hebben ze een lijstje met "essentials" .
Daar staan alle musthaves op een rijtje.
zijn die 5 dingen werkelijk alles??

NetworkAddon_Beta

Transit Bugfix Supplement V1.2.1

Plugin Landmark Props

Transit Supermod v2.0 (RH Patch1)

Transit BugFix v1.1.3
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23002873
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Jij gebruikt de godmode om bomen te planten als je stad al bestaat
boompjes door wegen enzo heen
Ja klopt. Was zo'n groot stuk waar ik bomen wou dat ik geen zin had om dat op de normale manier te doen. Dus toen heb ik het zo maar gedaan. En ja het is een echte stad.
pi_23003187
Doe ik ook, werkt veel beter
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23003246
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:52 schreef Cerbie het volgende:
Doe ik ook, werkt veel beter
Op dat bomen door de wegpunt na dan .
pi_23017975
Hoe maak je nou van die afritten zoals hier:


Ik heb NetworkAddon mod & Peg's CDK Leveler.
pi_23019401
Peg's CDK Leveler, zou je die asjeblieeeft ergens kunnen hosten??
pi_23023829
een gat in de grond maken, stuk egalizeren, snelweg erin. Dan de afritpuzzelstuken neerleggen De rechte wanden maak je door er parken oid tegenaan te leggen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23041472
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 11:42 schreef blieblie het volgende:
Peg's CDK Leveler, zou je die asjeblieeeft ergens kunnen hosten??
Vooruit dan, omdat je het zo lief vraagt! http://bdn.asobrain.com/peg-cdk-leveler.rar
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:45 schreef Cerbie het volgende:
een gat in de grond maken, stuk egalizeren, snelweg erin. Dan de afritpuzzelstuken neerleggen De rechte wanden maak je door er parken oid tegenaan te leggen
Ik was er al achter gekomen hoe het moest, ik had die NetworkAddon niet goed geinstalleerd. (Kon dus die puzzelstukjes niet vinden, doh!)

[ Bericht 36% gewijzigd door Nailz op 03-11-2004 03:52:18 ]
pi_23043316
Als je op TAB drukt kom je soms heel wat nieuwe dingen tegen ja .
En bedankt voor de leveler!!
pi_23056195
Al die pegdingen komen in één map te staan als je niets wijzigt tijdens het installeren. Kan iemand die ze al heeft ze niet inpakken en uploaden, of tenminste de belangrijkste en mooiste. Op http://www.sc4pegasus.com staan ze ook allemaal maar kun je ze niet downloaden
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:38:24 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23199262
He ik ben sinds kort ook lekker aan het simcity'en, maar ik heb een paar dingetjes waarvan ik denk hoe kan dit?
- Allereerst is mijn OV-systeem best geniaal opgezet vind ik, maar wordt er zeer weinig gebruik van gemaakt. Maandelijks pomp ik 1000 euro's erin, maar de inkomsten zijn maandelijks ongeveer 20 euro's. Ligt nogal scheef vind ik. Hoe kan ik dit verbeteren? Meer (bus)stations of juist minder. Ook zie ik geen treintjes dr tussendoor lopen, maar goed dat terzijde.
- Door een grote fik is mijn hoekje met 'vervelende dingen' zoals de toxic waste dump, militaire basis en raketbasis vernaggeld. Die komen niet meer terug? Dat is wel jammer, want het waren welkome inkomstenbronnen.
- Verder is mijn stad wel gaaf met ongeveer 19.000 inwoners, alleen de vraag naar boerderijen en akkers blijft superhoog! Hoe kan ik dat veranderen? Zodat ik naast weelderige akkers ook vette wolkenkrabbers krijg enzo ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_23199368
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:38 schreef Falco het volgende:
He ik ben sinds kort ook lekker aan het simcity'en, maar ik heb een paar dingetjes waarvan ik denk hoe kan dit?
- Allereerst is mijn OV-systeem best geniaal opgezet vind ik, maar wordt er zeer weinig gebruik van gemaakt. Maandelijks pomp ik 1000 euro's erin, maar de inkomsten zijn maandelijks ongeveer 20 euro's. Ligt nogal scheef vind ik. Hoe kan ik dit verbeteren? Meer (bus)stations of juist minder. Ook zie ik geen treintjes dr tussendoor lopen, maar goed dat terzijde.
- Door een grote fik is mijn hoekje met 'vervelende dingen' zoals de toxic waste dump, militaire basis en raketbasis vernaggeld. Die komen niet meer terug? Dat is wel jammer, want het waren welkome inkomstenbronnen.
- Verder is mijn stad wel gaaf met ongeveer 19.000 inwoners, alleen de vraag naar boerderijen en akkers blijft superhoog! Hoe kan ik dat veranderen? Zodat ik naast weelderige akkers ook vette wolkenkrabbers krijg enzo ?
Je moet ze op drukke punten neerzetten. Dan gaan er de meeste sims in. Ik weet niet hoe je het nu hebt neergezet maar je moet er ook rekening mee houden dat je Sims vrij lui zijn.

Die komen dan niet meer terug. Helaas.

De vraag naar boerderijen is altijd hoog. Dus die balk kan je beter negeren. De wolkenkrabbers komen vanzelf bij een bepaald aantal inwoners. Als je meerdere steden in je gebied hebt komen er ook sneller wolkenkrabbers.
pi_23199482
Wat ik altijd doe is de belasting van de agrarische industrie omhoog schroeven naar 15% ofzo.
Dan willen die boeren echt niet meer komen .
Daarnaast moet je er vanuit gaan dat sims max 8 straatdelen willen lopen. Ligt er in een straal van 8 straatdelen weinig bijzonders als gebouw kan je naast je bushalte, metrohalte of treinstation een parkeerplaats bouwen. Mijn ervaring is dat ECHT investeren in OV niet nodig is tot je een inwonertal hebt van 50.000. Op een gegeven moment lopen je straten vol en dan wordt het tijd om aan OV te denken. Wel leg ik altijd van te voren spoorrails + stations aan door mijn stad.

Overigens gaan er pas treintjes overheen lopen wanneer er echt veel mensen via dat medium reizen. Ik heb stations met een capaciteit van 20.000. Als daar op een gegeven moment 6000 sims via reizen zie je non-stop treinen komen en vertrekken.
pi_23200064
Jammer dat er geen rekening wordt gehouden met fietsers
Dat zou nog beter zijn.

Nu is de afstand tussen "met de voet" en "met de auto/OV" nog veel te groot.
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:25:17 #236
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23200520
Wat ook stoer is dan om eerst dat hele OV te negeren. Scheelt je veel geld in het begin en wanneer je stad echt flink groot is (60.000 inwoners ofzo) een metronetwerk neerleggen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_23200547
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:46 schreef blieblie het volgende:
Wat ik altijd doe is de belasting van de agrarische industrie omhoog schroeven naar 15% ofzo.
Dan willen die boeren echt niet meer komen .
Daarnaast moet je er vanuit gaan dat sims max 8 straatdelen willen lopen. Ligt er in een straal van 8 straatdelen weinig bijzonders als gebouw kan je naast je bushalte, metrohalte of treinstation een parkeerplaats bouwen. Mijn ervaring is dat ECHT investeren in OV niet nodig is tot je een inwonertal hebt van 50.000. Op een gegeven moment lopen je straten vol en dan wordt het tijd om aan OV te denken. Wel leg ik altijd van te voren spoorrails + stations aan door mijn stad.

Overigens gaan er pas treintjes overheen lopen wanneer er echt veel mensen via dat medium reizen. Ik heb stations met een capaciteit van 20.000. Als daar op een gegeven moment 6000 sims via reizen zie je non-stop treinen komen en vertrekken.
Zolang je geen agrarische grond aanlegt komen ze toch niet. En ik bouw ze eigenlijk nooit. Het zijn gigantische watervervuilers.

Ik maak in het begin altijd gelijk bushaltes. Kunnen je Sims daar gelijk gebruik van maken. Scheelt toch wel in verkeersdrukte als je stad zo'n 10.000 inwoners heeft. En je kan zo voorkomen dat je gebouwen moet gaan slopen als het daar te druk word.
Metro is pas nuttig vanaf 50.000+ inwoners. En je moet inderdaad in je stedenplannig al rekening houden met trein/monorail.
Hoe leg jij dan de trein aan, want ik krijg amper Sims in. Ook niet als ik er een parkeergarage neerzet.

Nog een tip. Pas rond de 10.000 inwoners moet je een politiebureau maken. En nooit een kliniek maken. Een ziekenhuis is veel goedkoper in de maandelijkse kosten.
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:25 schreef Falco het volgende:
Wat ook stoer is dan om eerst dat hele OV te negeren. Scheelt je veel geld in het begin en wanneer je stad echt flink groot is (60.000 inwoners ofzo) een metronetwerk neerleggen.
Valt wel mee. Ik draai meestal al redelijk snel break-even.
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:47:17 #238
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23202946
Ik heb altijd best veel moeite om een beetje normale begroting er op na te houden, terwijl ik op education en health flink bezuinig bijvoorbeeld. Telkens leen ik dan bij als het even krap wordt, maar dat is uiteraard een hele slechte tactiek eigenlijk, maar ja .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_23204089
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:26 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zolang je geen agrarische grond aanlegt komen ze toch niet. En ik bouw ze eigenlijk nooit. Het zijn gigantische watervervuilers.

Ik maak in het begin altijd gelijk bushaltes. Kunnen je Sims daar gelijk gebruik van maken. Scheelt toch wel in verkeersdrukte als je stad zo'n 10.000 inwoners heeft. En je kan zo voorkomen dat je gebouwen moet gaan slopen als het daar te druk word.
Metro is pas nuttig vanaf 50.000+ inwoners. En je moet inderdaad in je stedenplannig al rekening houden met trein/monorail.
Hoe leg jij dan de trein aan, want ik krijg amper Sims in. Ook niet als ik er een parkeergarage neerzet.

Nog een tip. Pas rond de 10.000 inwoners moet je een politiebureau maken. En nooit een kliniek maken. Een ziekenhuis is veel goedkoper in de maandelijkse kosten.
[..]

Valt wel mee. Ik draai meestal al redelijk snel break-even.
Ik vind die Agrarische vraag irritant in dat tabelletje, kan je niet snel zien of er vraag is naar industrie. Ik trek daarom de belasting omhoog tot de vraag iets onder het nulpunt zit.
Spoorwegen leg ik bij de bouw van de stad gelijk aan. En dan gewoon er dwars doorheen. Bij mij nemen ze al vrij snel de trein. Al helemaal als je op de mainstreets een tollbooth neerzet.

De trafficmod die je sims de snelste weg laten nemen helpt ook een hoop trouwens.
Het enige waar ik niet mee werk zijn monorails, omdat ik meestal dwars door de stad een verhoogde snelweg leg kan elke keer dat verrekte ding er niet overheen waardoor ik een monorail elke keer maar een minimale afstand af kan laten leggen.

Voor bus en subway gebruik ik de roadtop lots, zodat ik geen ruimte kwijt raak aan die onzinnige dingen. 1 nadeel, de U Drive It missies op de straat gaan nog maar amper omdat je niet door die haltes heen kan rijden .
pi_23204267
Ik bezuinig niet op educatie en health, want juist als die 2 goed zijn trek je $$$ sims en jobs aan.
En na een tijdje begint dat te groeien.

Maar als je 2 redelijk grote buurtsteden hebt en je begint aan de derde gaat alles in een noodtempo. Willen die lui zo graag in die stad wonen/werken, dat je in no time huge gebouwen hebt.
pi_23204742
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:23 schreef blieblie het volgende:
Ik bezuinig niet op educatie en health, want juist als die 2 goed zijn trek je $$$ sims en jobs aan.
En na een tijdje begint dat te groeien.

Maar als je 2 redelijk grote buurtsteden hebt en je begint aan de derde gaat alles in een noodtempo. Willen die lui zo graag in die stad wonen/werken, dat je in no time huge gebouwen hebt.
Ik bezuinig ook nooit op educatie en health. Ik bouw in het begin altijd gelijk een bibliotheek. Kost toch haast niks en ze houden een bepaald kennisniveau.
Ja, dan heb je soms in no-time meer dan 60.000 inwoners. Soms is het dan weleens lastig om de groei bij te houden. Daarom zet ik er meestal wel wat medium residental zones tussen om het nog enigzins binnen de perken te houden.
quote:
Het enige waar ik niet mee werk zijn monorails, omdat ik meestal dwars door de stad een verhoogde snelweg leg kan elke keer dat verrekte ding er niet overheen waardoor ik een monorail elke keer maar een minimale afstand af kan laten leggen.
Ik leg mijn snelweg meestal in het midden van de stad zodat je een klaverblad in het midden hebt. Voor de monorail leg ik er een stukje verlaagde snelweg tussen. Dan kan je er makkelijk overheen. Dan moet het lukken om lange stukken monorail te krijgen.
pi_23205176
Ik vind dat zo lelijk .
Een snelweg die opeens omlaag gaat,
pi_23218749
Bij mij werkt die traffic mod niet goed volgens mij
Ik merk geen verschil maar ik kan wel van die nieuwe bushokjes enzo maken (wat vreselijk irritant is omdat dat bouwrijtje dan verschrikkelijk lang is)
pi_23286883
Kan iemand mij helpen?
Ik heb in plugins gezet:
plugin_dm_transit hicapacity
plugin_dm_transit crime70 (wat doet die btw?)
plugin_dm_transit pathfinding bettter high cap
  zaterdag 13 november 2004 @ 13:57:12 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23287430
Zo mijn stad is nu gegroeid tot 50.000 inwoners en kan weinig groter (omdat ik hem niet opgezet in dat grootste vlak, maar in dat vlak van middelste grootte). Alleen verkeer is wel een serieus probleem. Ook al zet je veel busstations neer en twee metrolijnen, ze blijven maar rijden die auto's! Maar verder ziet het er flex uit met een paar miniwolkenkrabbertjes waar 1000 man inpassen enzo en is iedereen tevreden over mijn burgemeesterscapaciteiten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_23297350
@De_Ananas: Die plugins zorgen dat het verkeer wél slimme wegen kiest, dus ook echt voor de hoofd- en snelwegen gaat en de straatjes ontziet

@Falco: Ik heb honderdduizenden mensen in een middelgrote stad wonen Na een tijdje gaan ze de hoogbouw in en dan gaat het hard
Voor je verkeersproblemen moet je:
1- Een pathfindingmod gebruiken, dat is gewoon een essentieel onderdeel;
2- Een uitgebreid en goed gepland OVnetwerk hebben. Zelf heb ik om de 3 vlakken huizen een bus/metro/parkeerstation (alles-in-één-lot) en dat werkt erg goed.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 13 november 2004 @ 23:15:18 #247
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23297524
Wat is een pathfindingmod? Ik heb iig wel wat ordinances zo ingesteld dat sims aangemoedigd worden om met het OV te gaan en de auto niet te gebruiken.
Ik heb ook nog wat extra metrolijnen getrokken, maar het verkeersprobleem wordt niet echt opgelost. Het aantal inwoners gaat echter wel richting 80.000, das wel weer tof.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_23301697
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 23:15 schreef Falco het volgende:
Wat is een pathfindingmod? Ik heb iig wel wat ordinances zo ingesteld dat sims aangemoedigd worden om met het OV te gaan en de auto niet te gebruiken.
Ik heb ook nog wat extra metrolijnen getrokken, maar het verkeersprobleem wordt niet echt opgelost. Het aantal inwoners gaat echter wel richting 80.000, das wel weer tof.
pathfinding mod is een "fix" waardoor je sims logisch nadenken qua vervoer...
De korste route, etc...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 14 november 2004 @ 10:07:20 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23302051
Ahzo! Waar kan ik die pathfindingmod vinden of moet je dan Rush hour hebben ofzo?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_23305085
http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?mode=files Onder Essentials
Ik weet alleen niet zeker of ze ook zonder Rush Hour werken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23338433
Hoe kan het trouwens dat er soms geen mensen werken in de industrie? Dan staat er alleen ''1 vrachtwagen'' ofzo maar geen auto/bus etc. Soms is het wel
pi_23428173
*schopje*

Heb mijn GF2MX door een GF4MX480 vervangen (ja nog steeds kut ) maar nu ziet het er raar uit. Andere spellen draaien goed, maar Simcity niet. Als ik het beeld niet beweeg is het goed, maar als ik begin te bewegen worden er vlakken over de wegen, gebouwen, gebieden getrokken waardoor ze niet meer zichtbaar zijn Zal even een screenshot maken.
Als niemand een oplossing weet, probeer ik het opnieuw installeren wel. Instellingen hoger/lager zetten helpt trouwens niet

editje


Hier is het niet zo erg, als je het spel speelt stoort het echt heel erg.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cerbie op 19-11-2004 16:55:00 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 9 december 2004 @ 12:18:39 #253
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_23852036
tvp
pi_23852236
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:18 schreef Orcaman1984 het volgende:
tvp
Beetje laat

Ben nu opnieuw aan het installeren, in de hoop dat het probleem een paar posts omhoog weg is (wel mijn stad bewaard)

http://home.zonnet.nl/luukwel/opsc4.txt - Nieuwe OP, iemand aanvullingen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Cerbie op 09-12-2004 12:52:17 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23855269
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Beetje laat

Ben nu opnieuw aan het installeren, in de hoop dat het probleem een paar posts omhoog weg is (wel mijn stad bewaard)

http://home.zonnet.nl/luukwel/opsc4.txt - Nieuwe OP, iemand aanvullingen?
Mijn CJ, mijn CJ!

http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=55099

-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
  maandag 20 december 2004 @ 17:13:35 #256
62182 Georges
That's the shit
pi_24104383
Zo, ben sinds gister ook weer druk met een regio. Heb nu de hoofdstad op 70.000 inwoners, de rek is er wel wat uit en de map is al voor de helft gevuld.
Ik bouw geen nieuwe residential zones meer, er is nog genoeg ruimte in de woontorens. Is dat een goede strategie of zou ik toch meer residential zones moeten maken?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24105978
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:13 schreef Georges het volgende:
Zo, ben sinds gister ook weer druk met een regio. Heb nu de hoofdstad op 70.000 inwoners, de rek is er wel wat uit en de map is al voor de helft gevuld.
Ik bouw geen nieuwe residential zones meer, er is nog genoeg ruimte in de woontorens. Is dat een goede strategie of zou ik toch meer residential zones moeten maken?
Ligt er maar net aan of er veel vraag naar is. Je zou eventueel met light of medium residental kunnen werken. Met medium krijg je wat kleinere woontorens en met light krijg je alleen maar huizen. Zo krijg je ook wat meer variatie in je stad.
  dinsdag 21 december 2004 @ 01:02:29 #258
62182 Georges
That's the shit
pi_24112013
Ik heb er voor gekozen niks bij te bouwen. Krijg veel torens erbij.
Zit nu op 90.000 maar het wordt wel steeds lastiger. Soms dan worden sommige gebouwen donker omdat de omstandigheden minder worden. Ik ga er dan met de bulldozer overheen.
Is dat goed om te doen, of kun je ze beter laten staan?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24113966
Zwarte gebouwen kun je beter laten staan, en iets aan de omgeving gaan doen. Vaak zet je er een metro of bus naast, of een park ervoor en t gebouw wordt meteen weer bewoont. Verder dacht ik dat het in SC4 op percentages werkt wb de residental en commercial zones. M.a.w. je hebt een bepaald percentage aan laagbouw nodig om hoogbouw te krijgen, en je zal nooit alles als hoogbouw kunnen krijgen zonder laagbouw... Echt heel zeker weet ik dit niet meer, en t kan best dat ze t er met een patch uitgehaald hebben
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:36:48 #260
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24114009
Is het geen leuk idee om, in plaats van ieder voor zich een stadje bouwen en dan om de zoveel tijd hier komen melden hoeveel inwoners je nu hebt, eens iets interactiefs te doen?

Ik dacht aan een toernooitje, bijvoorbeeld: één iemand maakt een terrein/regio en post die hier. En dan wint degene die als eerste b.v. 25000 inwoners heeft. Of als eerste een x bedrag winst maakt. Of binnen 10 speeljaren het meeste geld heeft. Of als eerste commerciële hoogbouw heeft. Of het hoogste opleidingsniveau. Of... [vul maar in].

Ik heb geen SC4 meer en kan dus zelf niet meedoen. Maar ik volg dit topic nog wel, en ik snak naar een beetje spanning
pi_24116176
De meeste dingen zijn volgens mij wel met trainers of cheats te beïnvloeden, maar het idee is wel leuk. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen doen wie het snelste 2 miljoen inwoners heeft, 250.000 heb je zo.

Ik ben trouwens nog steeds niet uit mijn probleem met de videokaart, hier. Opnieuw installeren van de drivers en het spel heeft niet geholpen
Dit gebeurt bij de wolken/mist, de golven en bij doorschijnende delen zoals het scherm dat je krijgt tijdens het aanleggen van metrotunnels

[ Bericht 13% gewijzigd door Cerbie op 21-12-2004 14:21:11 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 21 december 2004 @ 14:27:25 #262
62182 Georges
That's the shit
pi_24116437
Na 2 dagen spelen viel het me opeens op dat het altijd dag is. Is er een optie dat het ook nacht wordt zodat je de lichten van de stad mooi ziet?
Kon het niet vinden onder video-opties. Heb Sim City 4 Deluxe.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24116520
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:27 schreef Georges het volgende:
Na 2 dagen spelen viel het me opeens op dat het altijd dag is. Is er een optie dat het ook nacht wordt zodat je de lichten van de stad mooi ziet?
Kon het niet vinden onder video-opties. Heb Sim City 4 Deluxe.
Staat dacht ik bij de Godopties. Daar kan je dan aanklikken of het altijd dag/nacht is of dat je een dag-nachtcyclus wil.
pi_24116544
Staat onder de Godopties geloof ik.

Waarschijnlijk een plossing voor mijn probleem gevonden, waren er niet meer mensen met hetzelfde probleem
Na wat zoeken kwam ik hier terecht. Daar hebben mensen hetzelfde probleem, en die verwijzen weer hiernaartoe: klik
quote:
Disappearing Buildings When Scrolling
Many cards (including the ATI Radeons) lack support for a backing store, which SimCity 4 utilizes. For those cards, SimCity 4 is forced to disable the rendering of many of the view objects (like buildings) during scroll. This is intentional to ensure responsiveness while scrolling. You can enable the rendering of all objects by editing your "Graphics Rules.sgr" which is found in the Sim City 4 directory installed to your hard drive. With any text editor go into this file and change the following property from true to false:


property noPartialBackingStoreCopies false

Note, however, that doing so can adversely effect scrolling speeds.
Vind het alleen raar dat het met mijn GF2MX wel goed ging, ik zal zo laten weten of dit het probleem oplost.

EDIT: Gelukt . Zal het even in de OP zetten

[ Bericht 7% gewijzigd door Cerbie op 21-12-2004 14:46:10 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 21 december 2004 @ 14:58:42 #265
62182 Georges
That's the shit
pi_24117007
God mode inderdaad. Bedankt.

Ik heb dat trouwens ook met dat scrollen. Gebouwen zijn dan even niet zichtbaar. Heb een ati9600pro.
Het is niet echt storend.

Is het trouwens nodig om zowel een minor als major league stadion in je ze stad te hebben? Ze nemen nogal wat ruimte in beslag. Net zoals die Universiteit en die Country club, allebei erg groot.
Uni kun je toch vervangen door een city college lijkt me.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24117114
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:58 schreef Georges het volgende:
God mode inderdaad. Bedankt.

Ik heb dat trouwens ook met dat scrollen. Gebouwen zijn dan even niet zichtbaar. Heb een ati9600pro.
Het is niet echt storend.

Is het trouwens nodig om zowel een minor als major league stadion in je ze stad te hebben? Ze nemen nogal wat ruimte in beslag. Net zoals die Universiteit en die Country club, allebei erg groot.
Uni kun je toch vervangen door een city college lijkt me.
Hoeft niet, maar het kan wel een positieve invloed hebben op bepaalde gebieden. Zo hebben de stadions een positieve invloed op commeriële zones. Maar ik zet soms ook niet alles neer. Anders heeft bijna elke stad wel een Major League Stadion.
En een City College is inderdaad een goede vervanger van de universiteit.
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:49:57 #267
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_24118067
Wat leuk, een SC4topic op FOK! (ik ben een beetje nieuw hier..) Maar wel al een tijdje bezig met SC4.

Hier zijn wat screenshots van oude steden van mij:








Ik heb nu sinds 2 weken gelukkig een computerupgrade (van 1200mhz Duron -> 3000+ 64) en wat een verschil! Ik was eigenlijk een beetje mijn interesse verloren in SC omdat (vooral bij grote steden) ik soms niet eens 1 FPS haalde. Erg tergend.
De foto's hierboven zijn uit een CJ dat vooral bestaat uit mediumcities, omdat ik toen de speelbaarheid normaal wilde houden. Voor de geïnteresseerden: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=8297&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ik ben nu begonnen met 2 nieuwe projecten, maar dat stelt nog weinig voor. Ik houd erg van de Europese stijl van planning (gedecentraliseerde centra) en ben niet echt van het klassieke wolkenkrabber downtown wat SC4 eigenlijk wel propageert , stelletje Amerikanen.
Ik wilde daarom met de de nodige downloads van simtroplis een typisch Europese binnenstad maken, met eventueel zakelijke clusters aan de randen. Zover ben ik echter nog niet. Ik zal snel wel wat screens posten.

BTW dat gebouwen weggaan bij het scrollen had ik ook last van (radeon 9600pro). Ik had toen in eerste instantie ook die graphics.sgr bewerkt. Echter toen ik van de week een nieuwe instal van simcity deed (sc+rushhour) en eerst alle updates van simcity.com deed voordat ik ging spelen was dit probleem ook weg.
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
pi_24118702
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:49 schreef LePenseur het volgende:
Wat leuk, een SC4topic op FOK! (ik ben een beetje nieuw hier..) Maar wel al een tijdje bezig met SC4.

Hier zijn wat screenshots van oude steden van mij:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb nu sinds 2 weken gelukkig een computerupgrade (van 1200mhz Duron -> 3000+ 64) en wat een verschil! Ik was eigenlijk een beetje mijn interesse verloren in SC omdat (vooral bij grote steden) ik soms niet eens 1 FPS haalde. Erg tergend.
De foto's hierboven zijn uit een CJ dat vooral bestaat uit mediumcities, omdat ik toen de speelbaarheid normaal wilde houden. Voor de geïnteresseerden: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=8297&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ik ben nu begonnen met 2 nieuwe projecten, maar dat stelt nog weinig voor. Ik houd erg van de Europese stijl van planning (gedecentraliseerde centra) en ben niet echt van het klassieke wolkenkrabber downtown wat SC4 eigenlijk wel propageert , stelletje Amerikanen.
Ik wilde daarom met de de nodige downloads van simtroplis een typisch Europese binnenstad maken, met eventueel zakelijke clusters aan de randen. Zover ben ik echter nog niet. Ik zal snel wel wat screens posten.

BTW dat gebouwen weggaan bij het scrollen had ik ook last van (radeon 9600pro). Ik had toen in eerste instantie ook die graphics.sgr bewerkt. Echter toen ik van de week een nieuwe instal van simcity deed (sc+rushhour) en eerst alle updates van simcity.com deed voordat ik ging spelen was dit probleem ook weg.
Ziet er mooi uit. Welke plugins heb je nog meer gebruikt dan de Canal Set?
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:36 schreef Frollo het volgende:
Is het geen leuk idee om, in plaats van ieder voor zich een stadje bouwen en dan om de zoveel tijd hier komen melden hoeveel inwoners je nu hebt, eens iets interactiefs te doen?

Ik dacht aan een toernooitje, bijvoorbeeld: één iemand maakt een terrein/regio en post die hier. En dan wint degene die als eerste b.v. 25000 inwoners heeft. Of als eerste een x bedrag winst maakt. Of binnen 10 speeljaren het meeste geld heeft. Of als eerste commerciële hoogbouw heeft. Of het hoogste opleidingsniveau. Of... [vul maar in].

Ik heb geen SC4 meer en kan dus zelf niet meedoen. Maar ik volg dit topic nog wel, en ik snak naar een beetje spanning
Lijkt me een leuk idee. Je kan bijvoorbeeld ook doen dat je alles met light zones moet doen.
Wel jammer dat je zelf geen SC4 meer hebt.
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:38:28 #269
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_24119053
Echt onnoemlijk veel..


[ Bericht 33% gewijzigd door LePenseur op 21-12-2004 16:43:39 ]
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
pi_24119648
Ik heb t ook al eens geopperd er iets interactiefs mee te doen. Zo zou je met ze allen een regio kunnen bouwen, maar wat Frollo voorsteld is ook leuk, om een soort contest te maken. Ik denk dat het werken met simjaren dan wel het beste is, aangezien de een meer vrije tijd heeft als de ander.. maarrrrr.. Wat wordt het meetbare verschil waarin we ons moeten bewijzen? Allemaal een default stadje maken en achteraf een soort van miss verkiezing daarmee houden is misschien ook nog wel een optie
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:13:55 #271
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24119833
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Atreidez het volgende:
maarrrrr.. Wat wordt het meetbare verschil waarin we ons moeten bewijzen? Allemaal een default stadje maken en achteraf een soort van miss verkiezing daarmee houden is misschien ook nog wel een optie
Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.

Op zich zijn de dingen die ik net opnoemde vrij goed meetbaar: meeste geld na 10 speeljaren, hoogste opleidingsniveau na pakweg 30 jaar, zo snel mogelijk 25000 inwoners, zo snel mogelijk winst draaien, dat soort dingen.
Desnoods in de vorm van een SC4 Olympics: je kunt aan alle onderdelen meedoen maar ook aan slechts een paar.

Nadeel is inderdaad de hoge cheatfactor. Ik bedoel, iedereen kent de money cheat wel.
Ook zijn de verschillen tussen de installaties te groot door al die plug-ins die er te krijgen zijn.
We zouden dus kunnen afspreken óf allemaal met een kale install, óf beslissen welke plug-ins toegestaan zijn. En voor de rest is het maar hopen op de eerlijkheid van de deelnemers...
pi_24120313
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten.

Op zich zijn de dingen die ik net opnoemde vrij goed meetbaar: meeste geld na 10 speeljaren, hoogste opleidingsniveau na pakweg 30 jaar, zo snel mogelijk 25000 inwoners, zo snel mogelijk winst draaien, dat soort dingen.
Desnoods in de vorm van een SC4 Olympics: je kunt aan alle onderdelen meedoen maar ook aan slechts een paar.

Nadeel is inderdaad de hoge cheatfactor. Ik bedoel, iedereen kent de money cheat wel.
Ook zijn de verschillen tussen de installaties te groot door al die plug-ins die er te krijgen zijn.
We zouden dus kunnen afspreken óf allemaal met een kale install, óf beslissen welke plug-ins toegestaan zijn. En voor de rest is het maar hopen op de eerlijkheid van de deelnemers...
Waar we ook nog rekening mee moeten houden is de moeilijkheidsgraad. Daarvan hangt je beginbudget en je belastinginkomsten onder andere vanaf. Op Easy krijg je van 1 Sim meer belasting dan op Hard.
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:54:06 #273
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_24120619
Ik denk dat de cheats, plops en plugins wel een probleem kunnen worden ja. Iedereen zou dan van te voren even z'n plugins moeten legen (wel backuppen natuurlijk). Als je iets interadtiefs wil doen, door bijvoorbeeld op 1 map met z'm allen te gaan bouwen, zal dit ook moeten.

Wat betreft de Miss-verkiezing; moeilijk maar wel te doen. Je zou er een soort poll van kunnen maken waarbij iedere deelnemer bijvoorbeeld 1 medium stad moet aanprijzen aan de hand van 5 screenshots. Cheats/mods/plops hoef je dan niet uit te sluiten, als het alleen om uiterlijk gaat.
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
pi_24121420
Geld is zo te cheaten, een bepaald inwoneraantal is wel te doen. Dan moet het wel in een nieuwe regio gebeuren, want met forenzensteden kun je in een paar uur stad van honderdduizenden inwoners maken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:42:03 #275
62182 Georges
That's the shit
pi_24128158
Ik krijg het niet voor mekaar om veel customers te krijgen. Bij alle commercial gebouwen blijft het aantal customers low, iemand tips?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24128487
Woningen in de buurt, goede doorstroming naar de commerciële gebieden. Heb er ook wel eens last van, vooral in de gebieden die wat verder van de woonwijken afliggen.
Het probleem met dat gare beeld heb ik trouwens nog steeds, die oplossing hielp toch niet, het is iets anders. Als ik software-rendering uitzet is het echter wel weg, maar dat gaat veel te langzaam.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_24128501
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:42 schreef Georges het volgende:
Ik krijg het niet voor mekaar om veel customers te krijgen. Bij alle commercial gebouwen blijft het aantal customers low, iemand tips?
Misschien te weinig verbindingen naar de commerciële zones. Het zou ook kunnen dat er wat meer mensen in je stad moeten gaan wonen. Ik weet niet of je al een vliegveld hebt en ze er al om zeuren? Mocht je er nog geen hebben, maar ze zeuren er wel om dan zou je die eventueel kunnen aanleggen.

Ik weet niet of het helpt, maar ik hoop dat er wat aan hebt.
  woensdag 22 december 2004 @ 00:22:33 #278
62182 Georges
That's the shit
pi_24129137
DIt is mijn stad, voor zover je er wat wijs uit kunt.
ZIjn er dingen die ik beter of anders zou kunnen doen?



Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24129472
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:22 schreef Georges het volgende:
DIt is mijn stad, voor zover je er wat wijs uit kunt:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik kan het op deze plaatjes niet zien, maar ik weet niet hoe het met je OV zit. Misschien dat dat iets scheelt. En misschien kan je de avenues van de residental en de commercial op elkaar laten aansluiten. Zo heb je een wat snellere verbinding dan normale roads. Maar als ik het goed zie vereist dat ook enig sloopwerk en dat is dan misschien ook weer zonde.
Nog even een vraag over je vliegveld. Heb je echt al zo'n Small International Airport nodig? Ik heb meestal met zulk soort steden meesal wel genoeg aan een Medium/Large Munincipal Airport. Scheelt toch weer wat in ruimte en budget.
pi_24132012
Ik zou een realistischere stad bouwen. Ik vind dit niet echt mooi eigenlijk, maar ja dat is ieder z'n eigen mening
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 22 december 2004 @ 08:50:44 #281
62182 Georges
That's the shit
pi_24132326
Ach het is me niet te doen om een mooie stad, wil gewoon veel inwoners.

Het OV is slecht geregeld, ik heb heel veel bussen, bijna op elke hoek van de straat wel een bushalte.
Verder alleen een spoorverbinding die een rondje maakt in het residential gedeelte.

Ik zit er aan te denken om een metro lijn te leggen aangezien ik dan niks hoef te slopen. Kan je die metro lijn dan het beste evenwijdig leggen aan de drukste wegen?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  woensdag 22 december 2004 @ 12:28:26 #282
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_24136175
Persoonlijk vind ik het ook te rechtlijnig, te Amerikaans. Maar dit is wel de meest effectieve manier van bouwen om idd zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Verder zou de kwaliteit van je stad groter worden als je de industrie zou verplaatsen buiten het woongebied, in satelietsteden. Grondprijzen zullen dan een boost krijgen.
Metrolijnen moeten complementair zijn; gebieden verbinden die elkaar aanvullen. Werk-Wonen, Openbare voorzieningen-Wonen etc. Meestal zijn dit ook wel de meest drukke routes die die kant opgaan.
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
pi_24137550
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:28 schreef LePenseur het volgende:
Persoonlijk vind ik het ook te rechtlijnig, te Amerikaans. Maar dit is wel de meest effectieve manier van bouwen om idd zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Verder zou de kwaliteit van je stad groter worden als je de industrie zou verplaatsen buiten het woongebied, in satelietsteden. Grondprijzen zullen dan een boost krijgen.
Metrolijnen moeten complementair zijn; gebieden verbinden die elkaar aanvullen. Werk-Wonen, Openbare voorzieningen-Wonen etc. Meestal zijn dit ook wel de meest drukke routes die die kant opgaan.
Amerikaanse steden zijn ook niet zo opgebouwd. Het principe van die rechte blokken is al in de 18e eeuw in de VS ontstaan, daarom ziet vrijwel ieder centrum van een Amerikaanse stad er zo uit. Maar als je naar de buitenwijken kijkt, dan zien die er helemaal niet zo uit. Alleen de hoofdwegen lopen recht voor een goede doorstroming van het verkeer
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24140542
LET OP: VEEL PLAATJES!

Ik ben al een tijdje bezig om een goede Amerikaanse stad te bouwen. Het is geen bestaande stad (alhoewel ik de map wel Alberta heb genoemd), maar de stad is gewoon zo opgebouwd als een Amerikaanse stad

Ik wil hier dus een perfecte stad, of beter gezegd, metropool van maken. Daarom duurt het ook zo lang om deze stad te maken, alles moet kloppen

Laten we maar eens een kijkje gaan nemen!



Dit is de regio zoals die nu is, de map heb ik ook zelf gemaakt



Op dit plaatje zie je hoe het wegen- en railsnetwerk van de stad in elkaar steekt. Je ziet goed dat de wegen hoofdzakelijk in 'grid-patern' gelegd zijn. Als ik ga beginnen aan de buitenwijken stap ik hiervan af.



Hier is het zaken- en winkelcentrum van de stad te zien. Op dit plaatje zie je het Centraal Station en een park daaromheen.



Dit is het Central Park, met woontorens en kantoorgebouwen eromheen.



Hier zie je goed dat de spoorlijn in het centrum van de stad verhoogd is.



Dit is Whetterford, in deze wijk ligt een belangrijk snelwegknooppunt.



Hier zie je een wijkje aan de rand van de stad. Al diezelfde huizen heb ik er niet zelf neergezet, die zijn er echt vanzelf gekomen



Een winkelcentrum aan de rand van de stad. Op dit plaatje zie je ook het welkomsbord van de stad! Verder zie je nog wat woontorens.



Het Nick Drake Park in Vinewood is het grootste park in de stad. Hier zie je er nog maar een deel van.



Dit is Wellington, een plaats een paar kilometers van de stad verwijdert.



In de gemeente Wellington zijn ook een hoop boeren. Hoelang zullen ze nog tegen de stad op kunnen boxen?

TO BE CONTINUED!!!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24140832
Mooie prestatie Dezz, hele nette stad, leuk gebruik van plugins en mods En het ziet er zeker realistischer uit.
Where facts are few, experts are many.
pi_24142658
Mooi, heel mooi gedaan
Die foto van de regio ook, met die boerderijen is mooi
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_24143081
Super stad
pi_24143758
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:43 schreef Dezz het volgende:
....
....
....
Echt super gedaan



Vooral dit met die heuvels, maar hoe krijg je dat voor elkaar met een speciale mod ofzo?

[ Bericht 11% gewijzigd door Sjaak-Banaan op 23-12-2004 09:33:15 ]
pi_24165567
Ik kreeg een melding van een verkeerschaos, en zie dat iedereen massaal met de veerboot richting de commerciële stad wil (terwijl er twee snelwegen naartoe liggen ).

Dus ik leg maar een hoofdstraat en een tweede haven neer, komt die melding weer

Gaan ze met zijn allen via één aanlegplaats

Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_24165982
Ok, even een belangrijke tip voor iedereen die forenzensteden wil gaan gebruiken: Zorg voor een enorm goede infrastructuur en een geweldig OVsysteem. Mijn stad is een complete chaos, er willen 40000 mensen met de trein via vier station en ruim 20000 mensen via de boot (opgelost met tolpoortje ). Ik denk dat ik de treinstations maar sloop en ze zo dwing de metro, bus en auto te pakken, een andere oplossing zie ik niet.

Editje: Tolpoortjes, verdien ik er tenminste nog wat aan
Dit gedoe met forenzensteden is echt geweldig Elke stad maakt al heel snel enorm veel winst, je moet alleen voor een extreem goede infrastructuur zorgen, over een enkele baan van mijn snelwegen gaan ruim 50000 bussen

[ Bericht 36% gewijzigd door Cerbie op 23-12-2004 21:40:29 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 23 december 2004 @ 21:40:27 #291
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_24167174
Mooie stad Dezz. tof, die infastructure mods zijn goed gebruikt. Helaas kan ik de meeste niet gebruiken omdat die algemene update bij mij niet goed functioneerd. Vind alleen in Simcity de hoogbouw te makkelijk komen.
De hoogbouw wel heel prominent aanwezig, In Dezz geval bijvoorbeeld: voor een stad van 700.000 inwoners. denk als je over 700.000 in een echte stad praat, dan heb je het over Baltimore of Indianapolis hebt. Uitgestrekte wijken met 5 a 6 echte wolkenkrabbers. met er omheen wat medium hoogbouw.

Balltimore:



pi_24167831
quote:
Op donderdag 23 december 2004 20:49 schreef Cerbie het volgende:
Ok, even een belangrijke tip voor iedereen die forenzensteden wil gaan gebruiken: Zorg voor een enorm goede infrastructuur en een geweldig OVsysteem. Mijn stad is een complete chaos, er willen 40000 mensen met de trein via vier station en ruim 20000 mensen via de boot (opgelost met tolpoortje ). Ik denk dat ik de treinstations maar sloop en ze zo dwing de metro, bus en auto te pakken, een andere oplossing zie ik niet.

Editje: Tolpoortjes, verdien ik er tenminste nog wat aan
Dit gedoe met forenzensteden is echt geweldig Elke stad maakt al heel snel enorm veel winst, je moet alleen voor een extreem goede infrastructuur zorgen, over een enkele baan van mijn snelwegen gaan ruim 50000 bussen
Kan je ook in één stad doen. Je commercial en residental een aparte helft geven en over de wegen er naar toe tol heffen en ze zo te dwingen via het OV te gaan .
pi_24168347
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:40 schreef Brasco125 het volgende:
Mooie stad Dezz. tof, die infastructure mods zijn goed gebruikt. Helaas kan ik de meeste niet gebruiken omdat die algemene update bij mij niet goed functioneerd. Vind alleen in Simcity de hoogbouw te makkelijk komen.
De hoogbouw wel heel prominent aanwezig, In Dezz geval bijvoorbeeld: voor een stad van 700.000 inwoners. denk als je over 700.000 in een echte stad praat, dan heb je het over Baltimore of Indianapolis hebt. Uitgestrekte wijken met 5 a 6 echte wolkenkrabbers. met er omheen wat medium hoogbouw.

Balltimore:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hier wil ik wel even op reageren, deze stad is dus nog niet klaar he! Het is de bedoeling om hier een metropool van te maken. Ik ga nu namelijk beginnen aan de uitgestrekte laagbouw wijken (die je zoveel vind in de VS). Het is de bedoeling dat het een soort van New York wordt namelijk
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24168877
quote:
Op donderdag 23 december 2004 22:03 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Kan je ook in één stad doen. Je commercial en residental een aparte helft geven en over de wegen er naar toe tol heffen en ze zo te dwingen via het OV te gaan .
Heb ik ook in een stad gedaan, maar dit verdient veel beter . Is meer een probeersel in een bergachtig stuk van de regio, nu ik weet dat je extreem goede wegen moet hebben gaat het in een ander deel wel lukken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_24168927
quote:
Op donderdag 23 december 2004 22:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Heb ik ook in een stad gedaan, maar dit verdient veel beter . Is meer een probeersel in een bergachtig stuk van de regio, nu ik weet dat je extreem goede wegen moet hebben gaat het in een ander deel wel lukken
Nog beter? Ik vond dat mijn stad het met zo'n $40.000 winst al goed deed.
pi_24168935
quote:
Op donderdag 23 december 2004 22:22 schreef Dezz het volgende:
Hier wil ik wel even op reageren, deze stad is dus nog niet klaar he! Het is de bedoeling om hier een metropool van te maken. Ik ga nu namelijk beginnen aan de uitgestrekte laagbouw wijken (die je zoveel vind in de VS). Het is de bedoeling dat het een soort van New York wordt namelijk
Ik begrijp wel wat ie bedoelt. Er staan teveel wolkenkrabbers voor t aantal inwoners, iets wat niet realistisch overkomt. Maar over realisme gesproken, de hoogste torens nemen evenveel ruimte in als een flinke villa
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 23 december 2004 @ 23:21:52 #297
62182 Georges
That's the shit
pi_24169816
Hoogste torens versus villa's is wel realistisch. Wat niet realistisch is, is dat sommige torens maar een paar honderd man huizen.
Wat ik trouwens erg raar vind is dat je commercial towers krijgt ook als het aantal customers low is, dat
slaat echt nergens op.
Ik heb een heel zakendistrict met torens terwijl er weinig tot geen klanten zijn.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24169928
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:21 schreef Georges het volgende:
Hoogste torens versus villa's is wel realistisch. Wat niet realistisch is, is dat sommige torens maar een paar honderd man huizen.
Wat ik trouwens erg raar vind is dat je commercial towers krijgt ook als het aantal customers low is, dat
slaat echt nergens op.
Ik heb een heel zakendistrict met torens terwijl er weinig tot geen klanten zijn.
Of soms de is de vraag naar C$$$ vrij laag en zijn er bij andere torens nog banen beschikbaar en dan bouwt het spel gerust zo'n toren er bij . Waardoor sommige C$$$ naar een C$$ gebouw vervallen .
  vrijdag 24 december 2004 @ 00:14:12 #299
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_24171008
Zelfs bij deel 4 is het realisme nog ver te zoeken, maar met de BAT's en mods kan er een hoop goedgemaakt worden.
  vrijdag 24 december 2004 @ 20:58:40 #300
62182 Georges
That's the shit
pi_24188374
Ik heb het even gehad met SimCity, het is een mooi spel, maar niet erg toegankelijk. Ik ben niet echt een pro of zo en zelfs op easy blijft het lastig.
Daar hadden ze wel wat aan kunnen doen. Ik kan wel een stad van 100k krijgen maar een echt grote stad is niet te doen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')