Klinkt net zoiets als die uitvinding van Jan Sloot... Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 5quote:Bron : FOK!
Vrije-energie motor wordt gedemonstreerd
Gepubliceerd: zondag 3 oktober 2004 @ 11:36
In juli berichtten wij dat een Duits bedrijf een vrije-energiemotor op de markt zou gaan brengen. Het bedrijf Perendev verwacht woensdag hun vier magnetische motoren af te hebben die ze daarna publiekelijk zullen demonstreren. De motoren bewerkstelligen iets wat wetenschappers onmogelijk achten - Het leveren van energie zonder dat er brandstof aan te pas komt. De motor werkt louter op de kracht van permanente magneten.
De levering van de benodigde magneten zou reeds vier weken geleden geweest moeten zijn, maar er is vertraging opgetreden omdat de magneten door de douane werden tegengehouden. Toen de magneten uiteindelijk geleverd werden, bleek het dat ze niet op de juiste manier gebouwd waren en moest er een nieuwe bestelling geplaatst worden. Deze arriveert maandag. Tevens zal er een rapport van de TÜV komen over de tests die in maart met de motor gedaan zijn. Ze zijn getest voor veiligheidszaken zoals het effect van de magnetische velden, wat er gebeurt als de generator overbelast raakt, en wat er gebeurt als de regulateur faalt.
De motor werkt door magnetische omleiding en afscherming van het magnetisch veld van schuinstaande permanente magneten op een wiel. Hij draait door het principe dat twee gelijke polen van permanente magneten elkaar afstoten. Door middel van omringende permanente magneten aan de binnenkant van twee halve ringen, stoten de magneten van de halve ringen de magneten op het wiel af, en door de schuinstaande positie van de magneten op het wiel, gaat het wiel draaien. De snelheidsbegrenzing zorgt er voor dat de motor niet beschadigt.
Een van de vragen die vaak gesteld wordt is of er verzwakking in Gauss, de sterkte van de magneten optreedt. Volgens Brady is er geen verzwakking opgetreden bij enige test die uitgevoerd is. De uitvinding is reeds bijna wereldwijd PTC gepatenteerd. De uitvinder Mike Brady heeft zijn hoofdkantoor gevestigd in München, die 300 vierkante meter kantoorruimte heeft en een 300 vierkante meter onderzoeks en ontwikkelingslaboratorium heeft. Brady heeft ook een goedgekeurde maatschappij in Zwitserland gehad waar hij zich gevestigd had na verhuizing uit Johannesburg.
Als het werkt wordt de begin prijs 8500 pleuro behalve de magneten ziet de rest van de motor er niet arbijds intensief uit dus gaat het grootste deel van de prijs naast de winst/ontwikkelings kosten in de magneten zitten.quote:Op zondag 3 oktober 2004 15:38 schreef Haushofer het volgende:
Mjah, kan er alleen dit over zeggen. Als zo'n vrije motor bestaat, moet er heel wat fundament in de natuurkunde bijgesteld worden. Daar wil je wel een heel erg goede reden voor hebben.Mij lijkt, dat als er serieus zoiets ontwikkeld is, dat dat de volle aandacht krijgt, ook op universiteiten. En ik heb nog nooit iets serieus erover gehoord...ben benieuwd
Good point, wat is eigenlijk de levensduur van zo'n motor. Want dan kun je berekenen of de eerste wet van de thermodynamica nog steeds geldig is.quote:wat weer inhoud dat het waarschijnlijk veel energie kost om die speciaal gemaakte magneten te maken. En waar komt nu die energie vandaan
1: Het is op een verschrikkelijk suckende site geplaatst waardoor ik het niet full-screen kan zien.quote:
politiek. Binnen de nu bestaande natuurkunde wetten kan het wel. De wil en noodzaak is er niet.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Schone energie, waarom zou dat zo moeilijk moeten zijn?
poop.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:56 schreef ATuin-hek het volgende:
Een anti-magnetische kap. Dat klinkt even onzinnig als een wrijvingsloze ophanging
quote:De motor werkt door magnetische omleiding en afscherming van het magnetisch veld van schuinstaande permanente magneten op een wiel.
Ja jij kunt quoten wat je wil, maar feit is dat dit verhaal en het bijbehorende bedrijf elke zoveel tijd de kop opsteekt, en steeds wordt er vanalles beloofd, maar steeds komt dat bedrijf maar niet over de brug. Ik wil eerst bewijzen zien voor ik begin te schreeuwen dat het kan.quote:
een zo goed als wrijvingsloze ophanging is dan weer wel mogelijk :pquote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:56 schreef ATuin-hek het volgende:
Een anti-magnetische kap. Dat klinkt even onzinnig als een wrijvingsloze ophanging
de presantatie van de motor is dit jaar weer afgeblazen dit keer omdat er te weinig belangstelling zou zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja jij kunt quoten wat je wil, maar feit is dat dit verhaal en het bijbehorende bedrijf elke zoveel tijd de kop opsteekt, en steeds wordt er vanalles beloofd, maar steeds komt dat bedrijf maar niet over de brug. Ik wil eerst bewijzen zien voor ik begin te schreeuwen dat het kan.
Leuk zo'n quote. Ben ik toch echt benieuwd hoe je je zo'n materiaal voorsteltquote:
Ja hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:41 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
de presantatie van de motor is dit jaar weer afgeblazen dit keer omdat er te weinig belangstelling zou zijn
http://www.perendev-power.com/Page45.html
![]()
met als detail dat de waterstof motor wel binnen de wetten vallen. Om de waterstof motor en dit geval op 1 hoop te gooien is genant.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:25 schreef masterdave het volgende:
Ooit komt er een keer zoiets, ooit...maar niet in ons leven, en ook niet zo onverwachts, neem nou de waterstof motor, deze komt ook heel geleidelijk in leven, terwijl dit toch echt revolutionair is.
Volkomen gelijk in, maar de waterstof motor was 10 jaar geleden net zo revolutionair als de vrije energie motor van nu, dus over 10 jaar zie ik wel langzaam aan en geleidelijk de vrije energie motor ingevoerd worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
met als detail dat de waterstof motor wel binnen de wetten vallen. Om de waterstof motor en dit geval op 1 hoop te gooien is genant.
Heb je je alleen geregistreerd om dit hele verhaal te typen?quote:Op zondag 2 juli 2006 20:46 schreef Brein_breker het volgende:
-knip-
Dan nog. De waterstof motor is iets speciaals binnen het natuurkundige kader. Net als de motor. Binnen het kader zijn we langzaam overgegaan naar de waterstof, al is dat nog lang niet zo. Dat betekent niet dat we ook ooit langzaam buiten de natuurkundige kaders komen. Omdat het één revolutionair was en we daar zijn beland betekent niet dat we bij dit revolutonaire idee belanden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:50 schreef masterdave het volgende:
[..]
Volkomen gelijk in, maar de waterstof motor was 10 jaar geleden net zo revolutionair als de vrije energie motor van nu, dus over 10 jaar zie ik wel langzaam aan en geleidelijk de vrije energie motor ingevoerd worden.
Wat is er in hemelsnaam revolutionair aan een waterstofmotor? Zelfs zonder brandstofcel was het toen al mogelijk om een verbrandingsmotor via een soort verbouwde lpg-installatie te laten draaien.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:50 schreef masterdave het volgende:
[..]
Volkomen gelijk in, maar de waterstof motor was 10 jaar geleden net zo revolutionair als de vrije energie motor van nu, dus over 10 jaar zie ik wel langzaam aan en geleidelijk de vrije energie motor ingevoerd worden.
een motor die volledig op water rijdt is niet hetzelfde als een lpg-installatie, nu zijn de waterstofmotor van nu nog niet in staat om normaal water direct om te zetten in waterstof zonder het milieu te vervuilen, maar dit zal heel langzaam wel erin rollen denk ik.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:17 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam revolutionair aan een waterstofmotor? Zelfs zonder brandstofcel was het toen al mogelijk om een verbrandingsmotor via een soort verbouwde lpg-installatie te laten draaien.
Dat denk ik niet. Het is echt niet zo makkelijk om water te scheiden in H2 en O2.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:25 schreef masterdave het volgende:
[..]
een motor die volledig op water rijdt is niet hetzelfde als een lpg-installatie, nu zijn de waterstofmotor van nu nog niet in staat om normaal water direct om te zetten in waterstof zonder het milieu te vervuilen, maar dit zal heel langzaam wel erin rollen denk ik.
Nee tuurlijk kunnen ze dat niet. Dat kost immers energie.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:25 schreef masterdave het volgende:
[..]
een motor die volledig op water rijdt is niet hetzelfde als een lpg-installatie, nu zijn de waterstofmotor van nu nog niet in staat om normaal water direct om te zetten in waterstof zonder het milieu te vervuilen, maar dit zal heel langzaam wel erin rollen denk ik.
Was die waterstofmotor revolutionair? Ik denk dat die brandstofcellen hooguit een hoog rendement hebben ivm een benzinemotor oid. Waterstofmotoren worden gehypt. Dat je eerst via elektrolyse die waterstof moet verkrijgen, en dat dat al een aanzienlijk deel van de energie kost die je wilt besparen, wordt nog al es vergeten.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:50 schreef masterdave het volgende:
[..]
Brandstofcellen werden al in de Apollo gebruiktquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Was die waterstofmotor revolutionair? Ik denk dat die brandstofcellen hooguit een hoog rendement hebben ivm een benzinemotor oid. Waterstofmotoren worden gehypt. Dat je eerst via elektrolyse die waterstof moet verkrijgen, en dat dat al een aanzienlijk deel van de energie kost die je wilt besparen, wordt nog al es vergeten.
Hoe denk jij dat waterstof uit water gehaald wordt?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:25 schreef masterdave het volgende:
[..]
Dit werkt echt hoor:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:29 schreef The_stranger het volgende:
Plus, ook al is een waterstof motor wel of niet revolutionair, dat zal alleen in de praktijk zijn, De theorie is al heel lang bekend en kan amper revolutionair genoemd worden.
De vrije energie motor zou bij bewezen werking wel revolutionair zijn, ware het niet dat het een hoax is.
Ik heb het idee dat waterstof nog al snel uit een LPG tank zal lekken als ik vroeger goed heb opgelet bij scheikundequote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:36 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nadeel is weer, dat je een compleet nieuwe infrastructuur moet opbouwen om al dit gas naar de 'tank'stations te vervoeren. Maar wellicht dat de LPG tankwagens hierin kunnen helpen.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:55 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat waterstof nog al snel uit een LPG tank zal lekken als ik vroeger goed heb opgelet bij scheikunde
Er zijn veel zaken die als belachelijk worden voorgedaan, zo is vliegen eeuwenlang onmogenlijk geweest. Het zou helpen als er een werkende motor wordt gedemonstreerd en tot die tijd rij ik gewoon op benzine door.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef Zpottr het volgende:
Nog even een tip voor de mensen die wel doorhebben dat al die belachelijke ideeen voor motoren niet gaan werken: verknoei er je tijd niet aan,. de believers zul je echt niet overtuigen.
tuurlijk, dat wel, dat staat er los van...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:40 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dit werkt echt hoor:
[afbeelding]
Echt wahaar,
echt wel.
zeker weten.
Omdat er geld te verdienen valt met die onzin. Er zijn altijd mensen geweest die geld willen investeren (weggooien) in dit soort claims.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:15 schreef Gauge het volgende:
Ik zie niet in hoe het zou werken, ok je denkt magneten stoten elkaar af, ze staan schuin, het beweegt enzovoort.
Maar, je hebt een geleider (statische magneten) die bewegen in een magnetisch veld (van de rotor), dus wordt er een stroom geinduceerd, deze wekt een magnetisch veld op tegengesteld aan zijn oorsprong.
Superpositie... resultaat = 0.
Hmm... Het is een beetje vreemd, het 2de postulaat van de thermodynamica is legio keren aangetoond, dat het bijna niet mogelijk is dat deze niet klopt, en anders zal het maar een zeer klein verschil zijn. Waarom willen mensen hun energie stoppen om dergelijke dingen te weerleggen? Er is toch veel mooie natuurkunde die die aandacht wel kan gebruiken?
[doet-ie-het-toch-mode]quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:27 schreef Gauge het volgende:
Hmm, uitleg is trouwens niet compleet, je hebt 2x een geleider die beweegt in een magnetisch veld, want je hebt altijd verliezen en zou het alsnog draaien ;-)
De vraag kan je eigenlijk verschuiven naar: Kan je een permanente magneet maken die een zeer goede isolator is? Het antwoord op die vraag is iets subtieler.
Mooi toch, simpele fenomenenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:49 schreef Gauge het volgende:
Zucht, vreselijk dat ik daar niet onmiddellijk aan dacht.
En inderdaad wordt de situatie voor de vrij energiemotor er niet rooskleuriger opquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:51 schreef Gauge het volgende:
Ik heb eigenlijk gewoon een verklaring voor mogelijke verliezen gegeven...
Haha, relax man.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Gauge het volgende:
Het is genant. 9 jaar natuurkunde studeren dat niet weten...
Daar ben ik het niet mee eens, wel met het omgekeerde van die stelling (a -> b betekent niet b -> a)quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Gauge het volgende:
Maargoed, stel je voor dat de wet vh behoud van energie niet zou kloppen, dan zou een gravitationeel vectorveld ook niet conservatief zijn, en dus klopt die F = GMm/r^2 ook niet. (v=0)
Dan zouden we aardig wat onzin bestudeerd hebben in al die jaren iddquote:Niet leuk.
Waar het mij om gaat is dat jij steltquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:24 schreef Gauge het volgende:
Je kringintegraal kan enkel niet gelijk aan nul zijn als het vectorveld niet-conservatief is. (de kringintegraal van een conservatief vectorveld is altijd nul). Dan moet het vectorveld met die \vec F(x,y,z) = etc toch ook niet-conservatief zijn?
Da's best lang, 9 jaarquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Gauge het volgende:
Het is genant. 9 jaar natuurkunde studeren dat niet weten...
Dit is interessant. De wet van behoud van energie leid je af door symmetrieen in de ruimte-tijd ( net als behoud van impuls en impulsmoment: translatie, rotatie en tijdsinvariantie ) Maar is het dan ook automatisch zo dat als die tijdsinvariantie niet meer aanwezig is, je niet meer een r2 relatie hebt? Ik zal het es opzoeken in Landau&Lifshitzquote:Maargoed, het kan dus in het huidig kader niet werken. Er is toch niemand die probeert aan te tonen dat je door een punt dat niet op een lijnstuk ligt meerdere niet identieke lijnen parallel aan dat lijnstuk kan tekenen?
Maargoed, stel je voor dat de wet vh behoud van energie niet zou kloppen, dan zou een gravitationeel vectorveld ook niet conservatief zijn, en dus klopt die F = GMm/r^2 ook niet. (v=0)
Niet leuk.
de wet van behoud van energie gaat uit van 3 dimensies. free energy kan nooit volgens deze theorie.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's best lang, 9 jaar
[..]
Dit is interessant. De wet van behoud van energie leid je af door symmetrieen in de ruimte-tijd ( net als behoud van impuls en impulsmoment: translatie, rotatie en tijdsinvariantie ) Maar is het dan ook automatisch zo dat als die tijdsinvariantie niet meer aanwezig is, je niet meer een r2 relatie hebt? Ik zal het es opzoeken in Landau&Lifshitz
-edit: lees es wat verder in het topic, Haus![]()
Poeh inderdaad, ik dacht onmiddellijk op rel. theory vanwege je ruimte-tijd en je tijdsinvariantie, maar is idd klassieke mechanica.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:44 schreef Haushofer het volgende:
Da's gewoon klassieke mechanica, hoorIk weet niet precies wie dergelijke relaties heeft afgeleid, maar ik denk dat dat Lagrange of Hamilton geweest zijn. En da's al een mooi tijdje geleden.
Energie getapt uit een andere dimensie? Oh wat enig. Het is bewijsbaar voor iedere dimensie! Je kan uitgaan van 3-dimensies en het bewijzen, maar dit kan evengoed van 5,6,7...quote:Op zondag 23 juli 2006 20:53 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de wet van behoud van energie gaat uit van 3 dimensies. free energy kan nooit volgens deze theorie.
aanhangers van free energy zeggen dat er ook energie getapt kan worden uit een andere dimensie , dan werkt die wet dus niet meer.
ik ben geen natuurkundige, maar dit heb ik er ongeveer uit begrepen
De dingen die jij noemt zijn in feite geen vormen van vrije /oneindige energie , de zon brand namelijk op !!! De zon zorgt er ook voor dat het waait ,en dat er water wordt verplaatst.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:46 schreef A.West het volgende:
kan iemand uitleggen wat het nou precies voor nut heeft?
want volgens mij bestaan die vrije energie apparaten al in de vorm van wind-/ watermolens en zonne-energie? (die zijn volgens mij zelfs beter dan die andere zogenaamde "vrije energie" apparaten, aangezien je daar iets in moet stoppen, bijv zonne-energie hoef je niks te doen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |