[doet-ie-het-toch-mode]quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:27 schreef Gauge het volgende:
Hmm, uitleg is trouwens niet compleet, je hebt 2x een geleider die beweegt in een magnetisch veld, want je hebt altijd verliezen en zou het alsnog draaien ;-)
De vraag kan je eigenlijk verschuiven naar: Kan je een permanente magneet maken die een zeer goede isolator is? Het antwoord op die vraag is iets subtieler.
Mooi toch, simpele fenomenenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:49 schreef Gauge het volgende:
Zucht, vreselijk dat ik daar niet onmiddellijk aan dacht.
En inderdaad wordt de situatie voor de vrij energiemotor er niet rooskleuriger opquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:51 schreef Gauge het volgende:
Ik heb eigenlijk gewoon een verklaring voor mogelijke verliezen gegeven...
Haha, relax man.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Gauge het volgende:
Het is genant. 9 jaar natuurkunde studeren dat niet weten...
Daar ben ik het niet mee eens, wel met het omgekeerde van die stelling (a -> b betekent niet b -> a)quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Gauge het volgende:
Maargoed, stel je voor dat de wet vh behoud van energie niet zou kloppen, dan zou een gravitationeel vectorveld ook niet conservatief zijn, en dus klopt die F = GMm/r^2 ook niet. (v=0)
Dan zouden we aardig wat onzin bestudeerd hebben in al die jaren iddquote:Niet leuk.
Waar het mij om gaat is dat jij steltquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:24 schreef Gauge het volgende:
Je kringintegraal kan enkel niet gelijk aan nul zijn als het vectorveld niet-conservatief is. (de kringintegraal van een conservatief vectorveld is altijd nul). Dan moet het vectorveld met die \vec F(x,y,z) = etc toch ook niet-conservatief zijn?
Da's best lang, 9 jaarquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Gauge het volgende:
Het is genant. 9 jaar natuurkunde studeren dat niet weten...
Dit is interessant. De wet van behoud van energie leid je af door symmetrieen in de ruimte-tijd ( net als behoud van impuls en impulsmoment: translatie, rotatie en tijdsinvariantie ) Maar is het dan ook automatisch zo dat als die tijdsinvariantie niet meer aanwezig is, je niet meer een r2 relatie hebt? Ik zal het es opzoeken in Landau&Lifshitzquote:Maargoed, het kan dus in het huidig kader niet werken. Er is toch niemand die probeert aan te tonen dat je door een punt dat niet op een lijnstuk ligt meerdere niet identieke lijnen parallel aan dat lijnstuk kan tekenen?
Maargoed, stel je voor dat de wet vh behoud van energie niet zou kloppen, dan zou een gravitationeel vectorveld ook niet conservatief zijn, en dus klopt die F = GMm/r^2 ook niet. (v=0)
Niet leuk.
de wet van behoud van energie gaat uit van 3 dimensies. free energy kan nooit volgens deze theorie.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's best lang, 9 jaar
[..]
Dit is interessant. De wet van behoud van energie leid je af door symmetrieen in de ruimte-tijd ( net als behoud van impuls en impulsmoment: translatie, rotatie en tijdsinvariantie ) Maar is het dan ook automatisch zo dat als die tijdsinvariantie niet meer aanwezig is, je niet meer een r2 relatie hebt? Ik zal het es opzoeken in Landau&Lifshitz
-edit: lees es wat verder in het topic, Haus![]()
Poeh inderdaad, ik dacht onmiddellijk op rel. theory vanwege je ruimte-tijd en je tijdsinvariantie, maar is idd klassieke mechanica.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:44 schreef Haushofer het volgende:
Da's gewoon klassieke mechanica, hoorIk weet niet precies wie dergelijke relaties heeft afgeleid, maar ik denk dat dat Lagrange of Hamilton geweest zijn. En da's al een mooi tijdje geleden.
Energie getapt uit een andere dimensie? Oh wat enig. Het is bewijsbaar voor iedere dimensie! Je kan uitgaan van 3-dimensies en het bewijzen, maar dit kan evengoed van 5,6,7...quote:Op zondag 23 juli 2006 20:53 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de wet van behoud van energie gaat uit van 3 dimensies. free energy kan nooit volgens deze theorie.
aanhangers van free energy zeggen dat er ook energie getapt kan worden uit een andere dimensie , dan werkt die wet dus niet meer.
ik ben geen natuurkundige, maar dit heb ik er ongeveer uit begrepen
De dingen die jij noemt zijn in feite geen vormen van vrije /oneindige energie , de zon brand namelijk op !!! De zon zorgt er ook voor dat het waait ,en dat er water wordt verplaatst.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:46 schreef A.West het volgende:
kan iemand uitleggen wat het nou precies voor nut heeft?
want volgens mij bestaan die vrije energie apparaten al in de vorm van wind-/ watermolens en zonne-energie? (die zijn volgens mij zelfs beter dan die andere zogenaamde "vrije energie" apparaten, aangezien je daar iets in moet stoppen, bijv zonne-energie hoef je niks te doen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |