abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20405596
Stond een stukje op de frontpage over een nieuwe vrije-energie motor... [klik]

Hier volgt de bron:
quote:
JOHANNESBURG, SOUTH AFRICA

For centuries, inventors have been claiming to come up with magnetic motor designs that use nothing more than the power of permanent magnets for the motive force; and for the same amount of time, mainstream science has responded that this is impossible. "It has been proven mathematically that no combination of permanent magnets in any arrangement will generate power."

History tells us that what has been proven in many people's back yards and garages does not always coincide with mathematics of the day.

Refusing to be daunted by what he considers to be petty dogmas of academic science, inventor Michael J. Brady of Johannesburg not only claims to have produced such a device, but reports that his company, Perendev Power Developments Pty (Ltd) is now in process of manufacturing it on a large scale for markets in Europe, Russia, and Australia.

Perendev's new website was published recently at Perendev-Power.com with the assertion that they have achieved the milestone of producing "the world's first fuelless magnetic engine."

Other inventors who claim to have built working all-magnetic motors would take exception to the Perendev claim to being the first, as stated on the site. Brady mentioned that he had noticed some inaccuracies on the wording on the site and that he would be addressing them.

What is yet to be attained by anyone is a market-ready device. If Perendev continues on the track claimed on its site, it could achieve that distinction, and set the hitherto balking scientists community into motion to come up with theories of why it works.

Brady estimates that the first units will sell for around $8500 Euros, but that the price will decrease as volume sales increase.

The site features video footage of an earlier prototype running as well as computer simulations of the newer designs. The prototype video is not skeptic proof, as it does not do a walk-around during acceleration. Brady has been promising another video that would do a walk around before, during, and after motor engagement and acceleration followed by disengagement and deceleration.

A page about the motor says that the motor works "by focusing the magnetic field, the angles of the magnets and a special method of shielding." Also, "the motor does not require external power to start up." Brady reports that tests run have shown no diminution of magnet strength over period of motor operation, which was two months in one instance.

As the stators become engaged, the three rotors with off-set magnet alignment begin to spin. The speed is controlled by a governor. Without the speed control, the device would accelerate to destruction.

Brady also states that a 4 megawatt unit is plausible with this design, and has been rendered in conceptual blue print form.

A German company has licensed the manufacturing and marketing rights for all of Europe and Russia, excluding the U.K., and is in process of tooling up to begin mass production. Two other groups are in process of negotiating licensing terms with from Perendev. One is in the U.K., for rights to manufacture and market in the U.K., and the other is in Australia, for rights down under.

Brady brought a prototype to the Germans in mid March, and said they have been testing it since that time. The prototype has been undergoing testing by TÜV, a German consumer quality control agency.

The name of the German company will be revealed when they have finished tooling up and are ready to begin production, which Brady estimates will take place in a month or two. He said that these units will be consumer ready for application in home use, pending the stamp of approval from TUFF. Brady also plans to allow German television crews to document the device for public view.

Twenty kilowatts is adequate to handle the peak load of most homes. Ran continuously at that rate, the excess produced during average use, which is five percent of peak use, could be sold to the grid for a quick return on investment. It will put out quite a bit more than twenty kilowatts, said Brady. "That is what it is rated to produce continuously."

In May he reported to have tested the unit with a larger alternator rated at 60 kw "with very little degrading of the motor's performance."

Brady has been churning on this idea for thirty years, and actively developing it for approximately the last five.

"We've been through hell -- no money coming from anywhere -- but we made it through." A German citizen working in South Africa for a Hollywood project came and talked to them and told them, "Let's put that behind us and move forward."
Als je geen zin had om dit door te lezen, het komt er dus op neer dat een bedrijf een motor heeft ontwikkeld, die enkel op permanente magneten werkt. Deze motor zou je niet op gang hoeven brengen... dat doet 'ie zelf.

Het klinkt in mijn oren als een perpetuum mobile en ik geloof er dan ook geen hol van! Nu jullie...
pi_20405808
Een perpetuum mobile zou altijd meegaan... oftewel hij heeft 2,000000 watt nodig en produceert 2,000000 watt... dat is niet mogelijk.

permanente magneten gaan ook uit, maar pas na 200 jaar ofzo, dus is het geen perpetuum mobile
pi_20405854
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:08 schreef The-Sorcerer het volgende:
Een perpetuum mobile zou altijd meegaan... oftewel hij heeft 2,000000 watt nodig en produceert 2,000000 watt... dat is niet mogelijk.

permanente magneten gaan ook uit, maar pas na 200 jaar ofzo, dus is het geen perpetuum mobile
Misschien geen perpetuum mobile, maar wel een apparaat dat uit het niets energie tevoorschijn tovert.
pi_20405959
De enige keer dat mensen serieus aan de wet van energiebehoud twijfelden, was met het betaverval. Totdat Pauli met het neutrino kwam. Daarna is er niet echt meer getwijfeld, en ik denk dat dat ook niet nodig is. Dus energie uit het niets toveren is in mijn ogen onzin.
pi_20405962
energie (elektriciteit) komt door een dynamo, dat hoef je alleen maar te laten bewegen dmv. bewegingsenergie

permanente magneten hebben een kracht, probeer er maar eens 2 op elkaar te drukken, en doordat we een manier hebben gevonden om die constant kracht te laten uitstoten en dus een wiel constant kunnen laten draaien, kunnen we zo ook constant een dynamo laten draaien en stroom opwekken.

klinkt wel logisch vind ik. alhoewel ik altijd al gedacht heb dat er een ontwerp mogelijk moet zijn om met de kracht van magneten altijd iets te laten draaien, en ik denk dat dit ontwerp eindelijk is uitgevonden.
  zondag 4 juli 2004 @ 14:16:45 #6
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_20405986
Ik vind het filmpje wat erbij staat wel heel wazig.
Als dit echt klopt, dan is het wel ongeloofelijk dat nog nooit iemand eerder op dit idee gekomen is. Stel je voor, zo'n apparaat in je auto en dat je dan nooit meer hoeft te tanken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_20406016
en dat iedereen zegt "energie uit het niets" klopt dus niet, magneten hebben in principe voor de simpele geest ook "energie uit het niets wat je weerhoud ze op elkaar te drukken".

ik weet niet hoe je de energie van magneten (magnetisme? duh, maarja dat past ook niet bij een uitleg) noemt, het is gewoon een kracht, en die kracht is nu zo gebruikt dat er elektriciteit mee kan worden opgewekt.

nu is het maar de vraag hoe lang je zo'n ding moet laten draaien om de energie die gebruikt is bij de produktie weer terug te winnen
pi_20406062
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:15 schreef The-Sorcerer het volgende:
energie (elektriciteit) komt door een dynamo, dat hoef je alleen maar te laten bewegen dmv. bewegingsenergie

permanente magneten hebben een kracht, probeer er maar eens 2 op elkaar te drukken, en doordat we een manier hebben gevonden om die constant kracht te laten uitstoten en dus een wiel constant kunnen laten draaien, kunnen we zo ook constant een dynamo laten draaien en stroom opwekken.

klinkt wel logisch vind ik. alhoewel ik altijd al gedacht heb dat er een ontwerp mogelijk moet zijn om met de kracht van magneten altijd iets te laten draaien, en ik denk dat dit ontwerp eindelijk is uitgevonden.
Kracht en energie zijn 2 verschillende dingen. Met energie kun je een kracht opwekken, maar met kracht kun je geen energie opwekken (zonder er zelf eerst energie in te steken). Er wordt beweerd dat ze een manier hebben gevonden om een wiel constant te laten draaien met permanente magneten, maar als dat mogelijk is èn je bent in staat een deel van deze (bewegings-) energie af te tappen, dan heb je weldegelijk een perpetuum mobile... Dus ik geloof er niet in!
pi_20406078
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:17 schreef The-Sorcerer het volgende:
en dat iedereen zegt "energie uit het niets" klopt dus niet, magneten hebben in principe voor de simpele geest ook "energie uit het niets wat je weerhoud ze op elkaar te drukken".

ik weet niet hoe je de energie van magneten (magnetisme? duh, maarja dat past ook niet bij een uitleg) noemt, het is gewoon een kracht, en die kracht is nu zo gebruikt dat er elektriciteit mee kan worden opgewekt.

nu is het maar de vraag hoe lang je zo'n ding moet laten draaien om de energie die gebruikt is bij de produktie weer terug te winnen
En hier haal je kracht en energie weer door elkaar..
pi_20406079
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:20 schreef P-Style het volgende:

[..]

Kracht en energie zijn 2 verschillende dingen. Met energie kun je een kracht opwekken, maar met kracht kun je geen energie opwekken (zonder er zelf eerst energie in te steken). Er wordt beweerd dat ze een manier hebben gevonden om een wiel constant te laten draaien met permanente magneten, maar als dat mogelijk is èn je bent in staat een deel van deze (bewegings-) energie af te tappen, dan heb je weldegelijk een perpetuum mobile... Dus ik geloof er niet in!
leg mij dan eens uit wat voor energie er nodig is voor de kracht van magneten?

juist
  zondag 4 juli 2004 @ 14:22:03 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_20406105
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:15 schreef The-Sorcerer het volgende:
Ooit gehoord van wrijzingsenergie?

Als je iets laat draaien en vervolgens de bewegingsenergie gaat gebruiken om daar dat iets weer mee te laten draaien sta je na een tijdje toch stil.

Het lijkt heel aardig, maar uiteindelijk is het toch een zinloos iets. Was beter geweest als je eens een veilige manier uitvonden om waterstof op te slaan en te kunnen verbranden. Dan zijn we in 1 klap van ons hele energieprbleem af...
So we just called him Fred
pi_20406148
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:20 schreef The-Sorcerer het volgende:
leg mij dan eens uit wat voor energie er nodig is voor de kracht van magneten?

juist
En weet je waar die energie vandaan komt? Niet uit de magneet!!! Magneten oefenen alleen hun kracht uit als er energie van buitenaf in gestoken wordt! (als jij 2 magneten bij elkaar brengt bijvoorbeeld)
pi_20406186
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

En weet je waar die energie vandaan komt? Niet uit de magneet!!! Magneten oefenen alleen hun kracht uit als er energie van buitenaf in gestoken wordt! (als jij 2 magneten bij elkaar brengt bijvoorbeeld)
Ja, en dit wiel draait dus door 2 magneten die elkaar constant afstoten, de magneten oefenen constant hun kracht uit en blijven het wiel aandraaien. (De buitenste ring is magnetisch, in het wiel zelf zitten schuine magneten) Je hoeft deze beweging van het wiel dus alleen op een dynamo aan te sluiten om elektriciteit op te wekken...
pi_20406218
Hmm, als je het magnetisch veld afschermt in het binnenste wiel, is er dus geen magnetisch veld meer. Werkt een magneet dan uberhaupt nog wel als er geen veldlijnen lopen?
Heb er niet veel verstand van, maar ik denk wel dat er ergens een addertje onder 't gras zit.
pi_20406238
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:26 schreef The-Sorcerer het volgende:
Ja, en dit wiel draait dus door 2 magneten die elkaar constant afstoten, de magneten oefenen constant hun kracht uit en blijven het wiel aandraaien. (De buitenste ring is magnetisch, in het wiel zelf zitten schuine magneten) Je hoeft deze beweging van het wiel dus alleen op een dynamo aan te sluiten om elektriciteit op te wekken...
Zodra je dit op een dynamo aansluit staat 'ie stil. En ik snap ook niet hoe je iets kan laten ronddraaien met een constant magnetisch veld.
pi_20406285
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:28 schreef P-Style het volgende:

[..]

Zodra je dit op een dynamo aansluit staat 'ie stil. En ik snap ook niet hoe je iets kan laten ronddraaien met een constant magnetisch veld.
Hoezo zou die meteen stil staan? de magneten blijven gewoon hun kracht uitoefenen en zolang het dynamo niet sterk genoeg is om de magneten te stoppen zal het blijven draaien, toch?

Je snapt niet hoe je iets kan laten ronddraaien met een constant magnetisch veld? Ik snap weinig van magnetische velden, maar ik snap wel dat je een magneet kan laten afstoten van een andere, en als het dan doorschiet naar een volgende magneet die word afgestoten, kan het in principe zo blijven draaien....
  zondag 4 juli 2004 @ 14:32:51 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20406325
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:22 schreef FredvZ het volgende:

Het lijkt heel aardig, maar uiteindelijk is het toch een zinloos iets. Was beter geweest als je eens een veilige manier uitvonden om waterstof op te slaan en te kunnen verbranden. Dan zijn we in 1 klap van ons hele energieprbleem af...
Dat is helemaal het probleem niet van waterstof.
Maar ik vind dit bericht weer een beetje vaag.

Echt zoiets van, eerst zien dan geloven, want het klinkt nogal onwaarschijnlijk.
pi_20406348
Mensen, herhaalt zich hier nu weer het verhaal van de FP??
Voor de mensen die willen luisteren probeer ik het 1x op een makkelijke manier te zeggen:
1) Ja, een magneet kan een andere magneet een stukje wegduwen als ze de juiste orientatie en afstand hebben
2) Ja, hierbij kan wat potentiele energie (die in het systeem zat door de onderlinge posieite van de magneten) omgezet worden in kinetische energie (die hier gebruikt wordt om het wiel even t e laten bewegen).

MAAR:

3) Je kunt de magneten niet weer in de uitgangsposietie krijgen (dat is dus de positie nadat het wiel 360 graden gedraaid is) zonder er weer (in het ideale geval) exact dezelfde hoeveelheid energie in te steken op de positie in het magnetisch veld te herwinnen. Die energie wordt gehaald uit de beweging van het wiel -. kinetische energie wordt weer omgezet in potentiele energie, en de boel staat weer stil.
4) In de praktijk heb je wrijving, dus heb je meer energie nodig om in de uitgangspositie terug te komen
5) Dat je energie over houdt is volstrekt onmogelijk.

Je kunt je een (2d, versimpeld, etc) magnetisch veld een beetje voorstellen als een heuvellandschap. Je hebt een wrijvingsloos karretje, en als je van een heuvel naar beneden glijdt en omdraait kun je precies terug komen op het heuveltje. Nooit op een hoger heuveltje. Haal je onderweg energie uit het systeem (bv. je zet een dynamo op het wiel): jammer, je komt niet meer op de tiop van je startheuvel. De enige manier waarop je nu weer op je beginpunt terug kunt komen, is duwen (extra energie erin steken).

De magneten die aan het wiel sitten bewegen ook door een opeenvolging van hoge en lage potentiele energietoestnden (toppen en dalen in je karretje). Maar om in een positie te komen waarin ze weer afgestoten worden door een magneet, zal daarvoor eerst arbeid geleverd moeten worden. Anders kom je nooit op die positie uit. Ever.

[ Bericht 28% gewijzigd door Zpottr op 04-07-2004 14:39:21 ]
pi_20406392
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:30 schreef The-Sorcerer het volgende:
Je snapt niet hoe je iets kan laten ronddraaien met een constant magnetisch veld? Ik snap weinig van magnetische velden, maar ik snap wel dat je een magneet kan laten afstoten van een andere, en als het dan doorschiet naar een volgende magneet die word afgestoten, kan het in principe zo blijven draaien....
Het is duidelijk dat je weinig snapt van magnetische velden... Weet jij hoe een elektromotor werkt?
Een elektromotor werkt met een spoel (elektromagneet) die een wisselend magnetisch veld genereert, hierdoor heeft deze spoel steeds op het juiste moment een magnetisch veld met een polariteit waarmee hij zich van de permanente magneet afstoot. Je snapt natuurlijk wel dat als 'ie een half rondje heeft gedraaid, de polariteit omgedraaid moet zijn om nog zich nog steeds af te kunnen stoten.

Met permanente magneten heb je een permanent magnetisch veld en dan heb je binnen de kortste keren een evenwicht. Alles staat stil dus!
pi_20406424
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:34 schreef Zpottr het volgende:
Mensen, herhaalt zich hier nu weer het verhaal van de FP??
Voor de mensen die willen luisteren probeer ik het 1x op een makkelijke manier te zeggen:
1) Ja, een magneet kan een andere magneet een stukje wegduwen als ze de juiste orientatie en afstand hebben
2) Ja, hierbij kan wat potentiele energie (die in het systeem zat door de onderlinge posieite van de magneten) omgezet worden in kinetische energie (die hier gebruikt wordt om het wiel even t e laten bewegen).

MAAR:

3) Je kunt de magneten niet weer in de uitgangsposietie krijgen (dat is dus de positie nadat het wiel 360 graden gedraaid is) zonder er weer (in het ideale geval) exact dezelfde hoeveelheid energie in te steken op de positie in het magnetisch veld te herwinnen. Die energie wordt gehaald uit de beweging van het wiel -. kinetische energie wordt weer omgezet in potentiele energie, en de boel staat weer stil.
4) In de praktijk heb je wrijving, dus heb je meer energie nodig om in de uitgangspositie terug te komen
5) Dat je energie over houdt is volstrekt onmogelijk.
Dankje! Viel me op dat er nog geen topic over was in het forum. (heb nooit zo'n zin om op de frontpage te reageren )
pi_20406435
Ik weet wel redelijk wat van natuurkunde af, maar heb niks meer toe te voegen aan wat er in principe al gezegd is....

We zullen zien wat er gebeurt, het komt dus kennelijk binnenkort op de markt... dussss.....
pi_20406464
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:38 schreef The-Sorcerer het volgende:
Ik weet wel redelijk wat van natuurkunde af...
Was niet te merken..
quote:
We zullen zien wat er gebeurt, het komt dus kennelijk binnenkort op de markt... dussss.....
Ik ben ook zéér benieuwd.
pi_20406475
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat je weinig snapt van magnetische velden... Weet jij hoe een elektromotor werkt?
Een elektromotor werkt met een spoel (elektromagneet) die een wisselend magnetisch veld genereert, hierdoor heeft deze spoel steeds op het juiste moment een magnetisch veld met een polariteit waarmee hij zich van de permanente magneet afstoot. Je snapt natuurlijk wel dat als 'ie een half rondje heeft gedraaid, de polariteit omgedraaid moet zijn om nog zich nog steeds af te kunnen stoten.

Met permanente magneten heb je een permanent magnetisch veld en dan heb je binnen de kortste keren een evenwicht. Alles staat stil dus!
Ik heb ook al een hoop over de elektromotor geleerd op school....

Het is voor mij ook nogal een raadsel hoe ze die vrije-energie motor dan laten blijven draaien...

Dat je het ding laat bewegen met magneten, ok, klinkt makkelijk te begrijpen voor mij althans.

Dat je het ding idd laat blijven draaien, dat begrijp ik ook weet niet echt....

Maarja, dit is net uitgevonden he, als het zo makkelijk was dat ik het met mijn VWO natuurkunde kon begrijpen dan zou het 100 jaar geleden al zijn uitgevonden...
  zondag 4 juli 2004 @ 14:46:10 #24
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_20406601
Het kan niet in theorie, maar toch draait dat ding al twee maanden. Er is wrijving, dus dat is verlies van energie, maar dat ding draait wel door, dus is er sprake van een energiebron.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_20406660
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:46 schreef BabeWatcher het volgende:
Het kan niet in theorie, maar toch draait dat ding al twee maanden. Er is wrijving, dus dat is verlies van energie, maar dat ding draait wel door, dus is er sprake van een energiebron oplichting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')