abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2004 @ 13:55:58 #1
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21556046
http://www.perendev-power.com/home.htm

It's almost like a dream come true if this hits the market...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_21556139
Ik heb de site al eerder gezien.Het zou inderdaad iets geweldig zijn maar ik denk niet dat ze zoiets gaan toelaten op de markt.
Ben ik een sollicitatie brief aan het typen? Nee let dan ook niet op me typ en taal fouten.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 14:02:43 #3
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21556178
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:00 schreef novus_crucio het volgende:
Ik heb de site al eerder gezien.Het zou inderdaad iets geweldig zijn maar ik denk niet dat ze zoiets gaan toelaten op de markt.
Een vriend van mij heeft ze gisteren een mail gestuurd...

Dit was het antwoord:

We are in production in Germany and will have units for sale towards the end of September.

News media will be broadcast towards the end of September on RTL

Mike Brady
B-FliP Youtube Channel
pi_21556274
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  donderdag 26 augustus 2004 @ 14:13:31 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21556435
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:06 schreef ChillyWilly het volgende:
http://www.theverylastpag(...)u/scams/perendev.htm
hmm... als hij zegt dat ze in september de announcement maken op TV, dan wacht ik daarop... Er zullen ook heel veel mensen/bedrijven dit proberen tegen te werken als het 4 real is...
B-FliP Youtube Channel
pi_21556780
Als ze in september ermee komen, dan had het al een tijd geleden op het nieuws geweest.
En 'as far as I can remember' heb ik tot op heden nog niets gezien.

Zo een geweldige uitvinding is toch Wereld Nieuws???!!
  donderdag 26 augustus 2004 @ 14:51:19 #7
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_21557221
de bedoeling is dat ze deze magnetiserende motor ook op auto's gaan toepassen??

Ik hoop dat dit gaat lukken.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 26 augustus 2004 @ 14:54:20 #8
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21557275
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:28 schreef DonGorgon het volgende:
Als ze in september ermee komen, dan had het al een tijd geleden op het nieuws geweest.

Zou ik ook denken... Heb ze zelf nu ook een mail gestuurd met een paar links waarin gezegd wordt
dat het een scam is, en om opheldering gevraagd... Ook heb ik nogmaals gevraagd wat de plannen zijn en wanneer het product op de markt komt.. Misschien is er enige inconsistancy te vinden in zijn antwoorden waaruit we ook kunnen opmaken dat het een scam is...
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:04:21 #9
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_21557453
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Zou ik ook denken... Heb ze zelf nu ook een mail gestuurd met een paar links waarin gezegd wordt
dat het een scam is, en om opheldering gevraagd... Ook heb ik nogmaals gevraagd wat de plannen zijn en wanneer het product op de markt komt.. Misschien is er enige inconsistancy te vinden in zijn antwoorden waaruit we ook kunnen opmaken dat het een scam is...
heel slim b-flip
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_21560709
dus als ik het goed begrijp gaat zo'n machine maar 15 jaar mee, omdat de kracht van de magneet langzaam vermindert. Hierdoor moet je dus een andere magneet gaan kopen, die met behulp van schone of vuile energie winning is opgeladen. (wind / zonne energie of vuil/ olie verbranding). Gaat dit dan niet met een omweg, net als de waterstof motor?
pi_21560965
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 17:20 schreef Adugra het volgende:
dus als ik het goed begrijp gaat zo'n machine maar 15 jaar mee, omdat de kracht van de magneet langzaam vermindert. Hierdoor moet je dus een andere magneet gaan kopen, die met behulp van schone of vuile energie winning is opgeladen. (wind / zonne energie of vuil/ olie verbranding). Gaat dit dan niet met een omweg, net als de waterstof motor?
Als je de eerste wet van de thermodynamica kent, dan weet je al genoeg.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_21565409
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 17:20 schreef Adugra het volgende:
alleen van een waterstof motor weten we zeker dat die ook werkt
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:22:33 #13
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_21567079
Dit riekt naar perpetuum mobile: http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_Mobile
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_21570747
Zou de TS ook even de moeite willen nemen om zelf wat te vertellen ipv alleen een link neerplempen? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 06:22:31 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21572756
grappig , ik heb het eens eerder gezegd in een van mijn topics , dat magneten de nieuwe energie bron zouden worden en zie hier de magneet motor. , paar maanden terug , en werd toen voor gek verklaard

dit is inderdaad de toekomst.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:35:24 #16
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21573521
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:38 schreef MUUS het volgende:
Zou de TS ook even de moeite willen nemen om zelf wat te vertellen ipv alleen een link neerplempen? .
Lol, ik moet ook werken hoor... En ik heb al een paar reacties gegeven... Verder heb ik internet van 9 to 5... Sorry voor dit hoor...

Ik ben nog steeds aan 't wachten op 't antwoord van die Mike Brady op mijn mail met vragen...

Mijn gedachten over de mogelijkheden van een magneet motor... Net zoals Baajguardian heb ik
zelf soms het idee gehad dat we veel meer kunnen met magnetisme dan we denken...

*OM DE REDEN DAT MENSEN BIJ HET VOLGENDE IDEE DENKEN DAT HET OM DE PERENDEV MOTOR GAAT, DIT IS NIET ZO... HET VOLGENDE IS EEN THEORIE VAN MIJZELF, EN WEET OOK NIET OFDAT DEZE THEORIE REALISTISCH IS*

Ikzelf heb dit idee:

Je neemt een goed ge-oliede cilinder met een dynamo erop aangesloten, daar monteer je als een zaagtand magneten op met de + naar buiten, allemaal op dezelfde paar graden gekanteld, en ingekapseld zodat de magnetische straling alleen recht (dus schuin met die paar graden kanteling) naar boven kan komen... Deze monteer je in een holle cylinder, waarin de eerste cylinder makkelijk past (en er nog ruimte tussen zit)... Aan de binnen kant van die holle cylinder monteer je op dezelfde manier magneten met de + naar binnen... Nu moet dit al een belletje doen rinkelen + en + vinden elkaar niet fijn en zullen elkaar dus afstoten... Door de aantal graden kanteling zal naarmate de magneten dichter bij elkaar gebracht worden de cylinder (volgens mijn theorie, please correct me if I'm wrong) rond gaan draaien... Maak hiervan een hele grote versie, en je hebt je magneet motor...

Ik ben zelf totaal geen natuurkundige, dus ik weet echt niet ofdat dit realistisch is... Anyone?

Greetz 'n Beatz,

Flip

[ Bericht 5% gewijzigd door B-FliP op 27-08-2004 12:49:03 ]
B-FliP Youtube Channel
pi_21573971
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 06:22 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig , ik heb het eens eerder gezegd in een van mijn topics , dat magneten de nieuwe energie bron zouden worden en zie hier de magneet motor. , paar maanden terug , en werd toen voor gek verklaard

dit is inderdaad de toekomst.
deze motor is ook al een paar maanden geleden langsgekomen in wfl maar ze komen binnen kort hiermee orficieel naarbuiten met een werkende motor zechen ze
en guns 'n roses komt over een half jaar met een nieuwe plaat
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:39:48 #18
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_21574267
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:35 schreef B-FliP het volgende:

[Uitleg]
Dit riekt verdacht veel naar een uitgebreide, door veel wetenschappelijk klinkende termen omgeven versie van een sterke magneet aan een stok vóór een auto hangen: In theorie trekt de magneet de auto aan, waardoor de auto gaat rijden, en omdat de magneet d.m.v. een stok aan de auto vast zit blijf je rijden...
...maar in de praktijk werkt dat ook niet...
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:48:03 #19
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21574376
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:39 schreef DzjieDub het volgende:

[..]

Dit riekt verdacht veel naar een uitgebreide, door veel wetenschappelijk klinkende termen omgeven versie van een sterke magneet aan een stok vóór een auto hangen: In theorie trekt de magneet de auto aan, waardoor de auto gaat rijden, en omdat de magneet d.m.v. een stok aan de auto vast zit blijf je rijden...
...maar in de praktijk werkt dat ook niet...
ehm... als je goed leest bedoel ik echt iets anders hoor... De energie die de motor produceert wordt verwekt door een dynamo... Verder is het ronddraaien van de binnenste cylinder om een dynamo aan te drijven niet gelijk aan hoe je een auto voorttrekt door een magneet... Het afstoten van 2 magneten is best sterk... En als je hiermee een cylinder kan laten draaien waardoor een dynamo wordt aangedreven, heb je al gratis energie... En ehm... ik gebruik verder geen wetenschappelijke termen... :S
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:02:02 #20
46114 DzjieDub
pi_21574594
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:48 schreef B-FliP het volgende:

[..]

ehm... als je goed leest bedoel ik echt iets anders hoor... De energie die de motor produceert wordt verwekt door een dynamo... Verder is het ronddraaien van de binnenste cylinder om een dynamo aan te drijven niet gelijk aan hoe je een auto voorttrekt door een magneet... Het afstoten van 2 magneten is best sterk... En als je hiermee een cylinder kan laten draaien waardoor een dynamo wordt aangedreven, heb je al gratis energie... En ehm... ik gebruik verder geen wetenschappelijke termen... :S
Afstoten en aantrekken is bij gelijke magneten gelijk... dus het totaal aan afstotings- en aantrekkingskracht heft elkaar op. Daarom is het inderdaad te vergelijken met auto en magneet.
Die wetenschappelijke termen sloeg op die Perendov-website - die overigens inderdaad al lang bezig zijn, al meerdere keren hebben geroepen dat ze binnen een paar maanden met serieproductie beginnen en dan er vervolgens achterkomen dat ze onvoldoende startkapitaal hebben en gaan bedelen bij een heleboel mensen die erin trappen.
Zoals iemand al zei, "eerste wet van de thermodynamica".
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:07:07 #21
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21574676
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:02 schreef DzjieDub het volgende:

[..]

Afstoten en aantrekken is bij gelijke magneten gelijk... dus het totaal aan afstotings- en aantrekkingskracht heft elkaar op. Daarom is het inderdaad te vergelijken met auto en magneet.
Die wetenschappelijke termen sloeg op die Perendov-website - die overigens inderdaad al lang bezig zijn, al meerdere keren hebben geroepen dat ze binnen een paar maanden met serieproductie beginnen en dan er vervolgens achterkomen dat ze onvoldoende startkapitaal hebben en gaan bedelen bij een heleboel mensen die erin trappen.
Zoals iemand al zei, "eerste wet van de thermodynamica".
Wederom wil ik je wijzen op mijn mail van vandaag.. 9:35... Ik heb het niet over het aantrekken, maar alleen het afstoten... Het gedeelte wat aan trekt, zit aan de andere kant en wordt afgeschermd...

Deze post heeft overigens niets met perendov te maken en is een theorie die ikzelf heb...
B-FliP Youtube Channel
pi_21574987
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:07 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Wederom wil ik je wijzen op mijn mail van vandaag.. 9:35... Ik heb het niet over het aantrekken, maar alleen het afstoten... Het gedeelte wat aan trekt, zit aan de andere kant en wordt afgeschermd...

Deze post heeft overigens niets met perendov te maken en is een theorie die ikzelf heb...
Voordat de magneet in het wiel zover in de buurt van de magneet is in de klem die eromhgeen zit zal het wiel ook met een kracht de andere richting geduwt worden

en als ze dit met magnetische afscherming grootendeels kunnen opvangen dan moeten de magneten nog gemaakt worden. Hiervoor is ook niet bepaalt weinig energie nodig die ergens door opgewekt moet worden
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:32:04 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21575145
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:25 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

Voordat de magneet in het wiel zover in de buurt van de magneet is in de klem die eromhgeen zit zal het wiel ook met een kracht de andere richting geduwt worden

en als ze dit met magnetische afscherming grootendeels kunnen opvangen dan moeten de magneten nog gemaakt worden. Hiervoor is ook niet bepaalt weinig energie nodig die ergens door opgewekt moet worden
Die eerste opmerking ben ik niet helemaal zeker van... Maar de 2e is zeker correct, alleen als je er dan vanuit gaat hoe lang een magneet mee gaat, moet dit te verwaarlozen zijn...
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:50:45 #24
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_21575474
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:28 schreef DonGorgon het volgende:

www.google.com
zoek::perendev fok
ik doe een gok

ik heb het al met meerde mensen hierover gehad ..ik drukte het filmpje gister nog in de dvd bij een verjaardag
quote:
"wat is dit"
wss het antwoord op het ergieprobleem
"ooh dan" ( me pa)
"ja zoiets hebben we idd nodig als olie opraakt" (me zus)
ja maar dat is niet echt een handige instelling he ?
dit ding betekend dat we nu kunnen beginnen met het stilleggen van de kerncentrales
die 500 dingen die een kwart ton gemiddeld per stuk per jaar produceren
"(ik weet niet wat toen kwam maar het was gelijk off topic toen)"
quote:
hele verhalen met maten hierover .. eentje was handig .. nou als dit op de markt komt dan willen ze waarschijnlijk wel iets verdienen..
hele tijd later ik hem eens vragen .. wat denk je ..allemaal van die kleintjes in serie .. of een grote .. wat zou productiever zijn
"als het al werkt"
hoezo als het al werkt.. heeft 2 maand proefgedraaid zonder verlies in output .. zit nota bene een rem op dat ie zich niet kapotdraaid .. wat ie doet omdat zonder die rem het blijft versnellen
"(ik weet niet wat toen kwam maar het was gelijk off topic toen)"
en ik kan nog wel meer voorbeelden aandragen
ik las net nog een aankondiging van iets in september .. ik kan bijna niet wachten
geweldige tijd waarin we leven .. we kunnen NU het energieprobleem oplossen
wat we btw al lang konden doen als we wilden (industriehennep zou een stuk helpen ..hout wat groeit als onkruit ..3x per jaar een bos rooien .. biogas.. olie enzenz )
helaas lopen zo veel mensen met hun hoofd in het zand
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:00:59 #25
90061 coz
pi_21575667
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:22 schreef Detroit het volgende:
Dit riekt naar perpetuum mobile: http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_Mobile
ja en nee .. kijk dat heb ik ook al eens als argument gehoord waarom het niet werkt (waarmee ze bedoelen geen echte PM is) .. omdat het startenergie nodig heeft
boeie .. een echte PM zonder startenergie kan ook niet want die moet je altijd aanzetten voordat het een pm is .. en die startenergie om op de knop te drukken is ook startenergie ..standaard paradoxale dogma's

maar de theorie is "zeer simpel"

men neme ene wiel .. omsluit dit door een magneet ..uiteinde wiel heeft schuine magneten .. en vergeet de rem niet

die lui hebben geld nodig ?
als ik dat ding van dichtbij mag zien (toch ff checke ) wil ik met alle liefde aandelen kopen
make me rich while we cure the world
pi_21575868
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:50 schreef coz het volgende:

[..]

www.google.com
zoek::perendev fok
ik doe een gok

ik heb het al met meerde mensen hierover gehad ..ik drukte het filmpje gister nog in de dvd bij een verjaardag
[..]

[..]

en ik kan nog wel meer voorbeelden aandragen
ik las net nog een aankondiging van iets in september .. ik kan bijna niet wachten
geweldige tijd waarin we leven .. we kunnen NU het energieprobleem oplossen
wat we btw al lang konden doen als we wilden (industriehennep zou een stuk helpen ..hout wat groeit als onkruit ..3x per jaar een bos rooien .. biogas.. olie enzenz )
helaas lopen zo veel mensen met hun hoofd in het zand
in hennep zie ik in iedergeval een stuk meer dan aandrijving met magneten en het is ook een sterke plant waardoor er minder bestrijdings midellen gebruikt hoeven worden.
Hennepzaad is net als sojabonen als vleesvervantger te gebruiken maar hoeft niet geneties gemanipuleerd te worden.
Het is geen probleem om normale motoren op methanol te laten draaien
pi_21575969
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:32 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Die eerste opmerking ben ik niet helemaal zeker van... Maar de 2e is zeker correct, alleen als je er dan vanuit gaat hoe lang een magneet mee gaat, moet dit te verwaarlozen zijn...
je kan niet ergens meer energie uithalen dan dat er ingestopt is
wat niet betekent dat {b]als[/b] het werkt op sommige plekken zo'n motor zeer handig kan zijn
zolang de motor werkt heb je op de plaats van gebruik geen uitstoot in de vorm van gassen of hitte
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:17:36 #28
90061 coz
pi_21575991
ik heb dit hele topic nog niet gelezen , maar wat is er tegen die magneten ?
ik las snel iets van een vergelijking met auto en magneet .. ja LOL .. in theorie klinkt die stelling wel

auto ..stok ..magneet en de auto zal ook richting magneet aangetrokken worden zo ook gaat de magneet richting auto ..alleen doordat ze allebei aan elkaar vast zitten beland de kracht in de stok en omdat beide richting elkaar gaan ..als de stok sterk genoeg is dan gebeurt er niets ..zo niet dan knapt die stok en kom je nog niet ver

ok dit is dus iets anders .. ik zal even het linkje naar het filmpje zoeken
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:21:10 #29
90061 coz
pi_21576054
http://www.greaterthings.(...)ndevMotorFeb2003.wmv

rechtermuis ..save as
even niet letten op de k(_)% kwali ..maar het word wel uitgelegd
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:25:00 #30
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21576116
Onzin.
Deze motor gaat niet werken.
Niet opgelet bij natuurkunde op de school?

De site ziet er TE gelikt uit. ergo: SCAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:00:17 #31
90061 coz
pi_21576837
jawel .. ik zag dat magneten elkaar kunnen aantrekken en afstoten
waarom gaat deze motor niet werken dan ?
onderbouw eens wat ofzo .. of anders idd blijf in
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef DoctorB het volgende:
Onzin.
pi_21576861
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:17 schreef coz het volgende:
ik heb dit hele topic nog niet gelezen , maar wat is er tegen die magneten ?
omdat ze beweren dat er geen uitstoot is en die is er ook niet als de motor zal werken
maar wel bij produktie van magneten net zoals waterstof geen schadelijke uitstoot heeft maar de energie die je nodig hebt om eerst het waterstof te maken wel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:05:10 #33
90061 coz
pi_21576943
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef DoctorB het volgende:
Onzin.
Deze motor gaat niet werken.
Niet opgelet bij natuurkunde op de school?

De site ziet er TE gelikt uit. ergo: SCAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
ik zal je ignorantie vergeven maar
als 2 maand proefdraaien (dus 2 maand werken, wat niet kan volgens jou) geen .. maar dan echt geen verlies in power als resultaat had .. dan doet ie het toch best

ik laat de modjes wel uitmaken of je trolgedrag vertoond of niet :p
maar wees gerust .. ik zal niet de klokkenluider zijn
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:11:04 #34
90061 coz
pi_21577071
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:01 schreef -Beestje- het volgende:
omdat ze beweren dat er geen uitstoot is en die is er ook niet als de motor zal werken

maar wel bij produktie van magneten
er bestaan ook natuurlijke magneten.. daarnaast maak je magneten weer door de ijzerdelen allemaal dezelfde kan uit te krijgen .. wrijving en/of electriciteit .. maar daar zal ik de boekjes op moeten naslaan .. dan is er toch nog geen uitstoot

er zit verschil tussen "niet werken" en "niet werken zonder dat er ooit energie aan besteed is om het op gang te krijgen" je doelt op het laatste maar je woorden zeggen het eerste
en het laatste is imho gewoon niet spannend in dit geval ..

vergelijk het maar met zeggen dat waterkracht centrales nooit kunnen werken omdat er eerst water moet vallen
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:26:07 #35
46114 DzjieDub
pi_21577428
Maar dat wordt niet gezegd - waterkrachtcentrales werken omdat er continu een stroom "vers" water aanwezig is. Als je nu zegt dat dat water zich ook in een kringloop bevindt, dan wijs ik vriendelijk maar nadrukkelijk op onze grote vriend, de Zon - die de kringloop gaande houdt.
Bij een dergelijke motor wordt beweerd dat energie uit niets gemaakt wordt. En dat kan dus niet. Je kunt niet alleen van de 'afstotende' werking van magneten gebruik maken zonder de aantrekkende werking op de koop te nemen.
Uiteraard wordt gezegd dat dat ding al twee maanden draait - je krijgt geen sponsors als je roept dat je nadat je 'm een zet hebt gegeven hij nog een minuut of twee doordraait. En Vanish Oxy-action zal echt alle vuil uit je kleren halen...
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:28:03 #36
90061 coz
pi_21578726
niet uit niets maar uit de werking van de magneten
je hebt het filmpje gezien ?

ik snap je standpunt maar magneten zijn een geval apart ..neem twee natuurlijke magneten en hou ze dicht bij elkaar .. dan stoten ze of elkaar af .. of als je er een omdraaid trekken ze elkaar aan
die kracht komt dan toch uit niets (iig niet uit je pols)

vergeet ook niet dat op het wiel de magneten schuin geplaatst zijn
en doordat dus aan beide kanten de binnenste magneten afgestoten worden gaat dat ding draaien
ik zou zeggen dat verdient wel een nobelprijs
zo simpel in principe ..zo onlogisch in de praktijk .. kijk maar naar de reacties
pi_21579154
kan niet, zonder energie ergens in te pompen kan er ook nix uitkomen... sorry :-)
=)
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:05:20 #38
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21579429
ah doet me een beetje aan de N-machine van bruce de palma denken (de broer van regiseur brian de palma )

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Netherland

hij is trouwens een paar jaar geleden overleden ! RIP

Eugene F. malove claimde ook zon apparaat gemaakt te hebben maar is dit jaar vermoord (vlak voordat hij het openlijk bekend wilde maken )

[ Bericht 9% gewijzigd door merlin693 op 27-08-2004 15:17:58 ]
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:07:49 #39
90061 coz
pi_21579480
ze steken toch ook energie in het bouwen van dat apparaat
tjonge jonge .. skepsis is goed ..maar laat je niet gek maken dude .. sorry

wat is nou het bewijs dat het niet kan .. een paar uitspraken
dat is hetzelfde als je het vergelijkt met aliens
dat word ook tegengesproken als ..ja maar die verhalen is geen bewijs

doe is je best ofzo .. reken het eens uit ..maak eens een paar schema's dat het niet kan
of post je conclusie dat het toch kan
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:07:49 #40
46114 DzjieDub
pi_21579481
Maar wat denk je dan dat er gebeurt? Die magneten staan schuin, inderdaad. Ze worden door de buitenste ring aangetrokken maar kunnen die ring nooit bereiken en daardoor gaat 't ding draaien... wat is daar dan anders aan dan dan de magneet voor de auto? Daar komt de kracht ook niet 'uit de pols'.
"Iedere actie heeft een brengt een gelijke re-actie teweeg". De magneten worden met dezelfde kracht afgestoten als dat ze worden aangetrokken. Aangezien het 'wiel' wrijving ondervindt betekent dat DUS dat het meer energie kost om het wiel draaiende te houden dan dat het kan opleveren.
De kracht van magneten is essentieel niet anders dan, bijvoorbeeld, de zwaartekracht. Toch heb je er (hoop ik) geen moeite mee te begrijpen waarom een machine waarbij water naar beneden valt, daarbij een dynamo aandrijft die weer een pomp aandrijft die hetzelfde water weer omhoog pompt, niet kan werken...
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:42:50 #41
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21580176
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:07 schreef DzjieDub het volgende:
Maar wat denk je dan dat er gebeurt? Die magneten staan schuin, inderdaad. Ze worden door de buitenste ring aangetrokken maar kunnen die ring nooit bereiken en daardoor gaat 't ding draaien... wat is daar dan anders aan dan dan de magneet voor de auto? Daar komt de kracht ook niet 'uit de pols'.
"Iedere actie heeft een brengt een gelijke re-actie teweeg". De magneten worden met dezelfde kracht afgestoten als dat ze worden aangetrokken. Aangezien het 'wiel' wrijving ondervindt betekent dat DUS dat het meer energie kost om het wiel draaiende te houden dan dat het kan opleveren.
De kracht van magneten is essentieel niet anders dan, bijvoorbeeld, de zwaartekracht. Toch heb je er (hoop ik) geen moeite mee te begrijpen waarom een machine waarbij water naar beneden valt, daarbij een dynamo aandrijft die weer een pomp aandrijft die hetzelfde water weer omhoog pompt, niet kan werken...
Bij de auto zit de magneet aan de auto vast... Hier gaat het om magneten die los van elkaar bewegen, en waarin de afstand versteld kan worden... Bovendien gaat het om heel erg veel magneten die een circel vormen met een stuwing naar 1 kant... Bovendien ga jij ervanuit dat de buitenste cylinder ook los gekoppeld is... Dit is niet het geval, anders zou heel de uitvinding nergens op slaan... Alleen de binnenste cylynder kan draaien, en drijft daarmee een dynamo aan...
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:55:30 #42
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21580461
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:28 schreef coz het volgende:
niet uit niets maar uit de werking van de magneten
je hebt het filmpje gezien ?

ik snap je standpunt maar magneten zijn een geval apart ..neem twee natuurlijke magneten en hou ze dicht bij elkaar .. dan stoten ze of elkaar af .. of als je er een omdraaid trekken ze elkaar aan
die kracht komt dan toch uit niets (iig niet uit je pols)

vergeet ook niet dat op het wiel de magneten schuin geplaatst zijn
en doordat dus aan beide kanten de binnenste magneten afgestoten worden gaat dat ding draaien
ik zou zeggen dat verdient wel een nobelprijs
zo simpel in principe ..zo onlogisch in de praktijk .. kijk maar naar de reacties
Ik, een nobel prijs... ???

Ehm... laten we maar eerst zien ofdat m'n ideetje werkt... Misschien zie ik echt iets over het hoofd... Overigens denk ik dat veel mensen het idee verkeerd visualiseren... Misschien moet ik 't eens uittekenen ofzo...
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:56:38 #43
46114 DzjieDub
pi_21580485
"stuwing naar één kant" KAN NIET bij magneten. Actie = reactie. De "stuwing" naar een kant betekent automatisch een even sterke trekkracht de andere kant op. Ga aub eerst even tweede-klas natuurkundeboekjes doorlezen voor je met dit soort opmerkingen komt.
Die buitenring zag ik op dat filmpje. Wat je niet ziet is of op de as die je daar ziet beginnen met draaien een simpel elektromotortje is gemonteerd... en ik durf te wedden dat dat wel het geval is.

't Ding is effectief niets anders dan op onderstaand plaatje, maar dan met magneten in plaats van zwaartekracht. In theorie is 't leuk bedacht, maar in 't eggies kan 't niet.

vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:59:38 #44
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21580552
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:56 schreef DzjieDub het volgende:
"stuwing naar één kant" KAN NIET bij magneten. Actie = reactie. De "stuwing" naar een kant betekent automatisch een even sterke trekkracht de andere kant op. Ga aub eerst even tweede-klas natuurkundeboekjes doorlezen voor je met dit soort opmerkingen komt.
Die buitenring zag ik op dat filmpje. Wat je niet ziet is of op de as die je daar ziet beginnen met draaien een simpel elektromotortje is gemonteerd... en ik durf te wedden dat dat wel het geval is.

't Ding is effectief niets anders dan op onderstaand plaatje, maar dan met magneten in plaats van zwaartekracht. In theorie is 't leuk bedacht, maar in 't eggies kan 't niet.

[afbeelding]
LEES DAN EENS JOH!!!

sjongejonge, die stuwing naar 1 kant komt van de werking op meerdere magneten die stuwen naar elkaar!!!!!!! >>>>>>>( )<<<<<<< Actie= reactie...

Bovendien heb ik het niet eens over de motor van die site, maar over wat ik in de post van 9:35 heb gezet...

Wat ik bedoel komt ook totaal niet overeen met dat plaatje btw...

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen... Men neme, een grote holle cylinder...

Je plaatst daar in de binnen kant magneten onder een hoek met de + naar de binnenkant toe, de andere kant is afgeschermd en zit in de cylinder "vast" (hij moet wel verder weg en dichterbij geplaatst kunnen worden...
Deze cylinder zit vast en kan niet draaien, hoe veel druk er ook op staat...

Daarin heb je een andere cylinder, waar ook magneten op geplaatst zijn, onder eenzelfde hoek, alleen de andere klokrichting, met de + naar buiten...
Deze cylinder kan wel draaien en zit op een dynamo aangesloten, er is een ruimte tussen de buitenkant van deze cylinder en de binnenkant van de buitenste cylinder om de magneten hun werk te laten doen...

Misschien is het zo duidelijker...

[ Bericht 8% gewijzigd door B-FliP op 27-08-2004 16:15:18 ]
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 16:10:01 #45
46114 DzjieDub
pi_21580788
OK, sorry hoor, maar het verhaal blijft hetzelfde: De magneten zullen elkaar afstoten maar zodra ze elkaar voorbij zijn gaan ze elkaar weer aantrekken... in no time zullen ze een 'evenwicht' gevonden hebben en zal de as stil komen te staan.
Jouw theorie zou werken als de werking van (staaf)magneten exact vanuit het midden naar buiten gericht was (zoals die dubbele lichtsabel van Darth Maul in Star Wars I zeg maar) - maar in werkelijkheid volgt het magnetisch veld een soort ronding rond de uiteinden, en - heel belangrijk - buigt weer naar zichzelf toe.

vrijdag 27 augustus 2004 @ 16:20:36 #46
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21580986
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:10 schreef DzjieDub het volgende:
OK, sorry hoor, maar het verhaal blijft hetzelfde: De magneten zullen elkaar afstoten maar zodra ze elkaar voorbij zijn gaan ze elkaar weer aantrekken... in no time zullen ze een 'evenwicht' gevonden hebben en zal de as stil komen te staan.
Jouw theorie zou werken als de werking van (staaf)magneten exact vanuit het midden naar buiten gericht was (zoals die dubbele lichtsabel van Darth Maul in Star Wars I zeg maar) - maar in werkelijkheid volgt het magnetisch veld een soort ronding rond de uiteinden, en - heel belangrijk - buigt weer naar zichzelf toe.

[afbeelding]
ok, denk dat je het nu goed hebt gevisualiseerd... Alleen begrijp ik niet hoe + en + elkaar kunnen aantrekken, de - zit aan de andere kant en zal totaal niet in contact komen met de + van de andere magneten... Ook staan ze net onder een schuine hoek van elkaar waardoor ze elkaar van elkaar wegduwen naar 1 bepaalde kant.. Omdat de buitenste cylinder vast zit zal deze kracht zich dus dubbel manifesteren op de binnenste cylinder...

[ Bericht 9% gewijzigd door B-FliP op 27-08-2004 16:26:02 ]
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 16:25:25 #47
46114 DzjieDub
pi_21581077
Probeer maar twee staafmagneten eerst naar elkaar toe te duwen met de + tegenover de plus. Lukt (bijna niet). Wat wel heel makkelijk gaat is ze met de + tegenover de + en dan iets ten opzichte van elkaar verschoven naar elkaar te duwen. Je zult eerst wat weerstand voelen, maar vlak daarna zullen ze elkaar onweerstaanbaar aantrekken. Datzelfde zal gebeuren met jouw motor - de polen die recht tegenover elkaar staan zullen elkaar inderdaad afduwen, maar zodra ze niet meer recht tegenover elkaar staan beginnen ze een aantrekkingskracht te vertonen. Netto is de aantrekkingskracht gelijk aan de afstoting.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 16:29:58 #48
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21581157
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:25 schreef DzjieDub het volgende:
Probeer maar twee staafmagneten eerst naar elkaar toe te duwen met de + tegenover de plus. Lukt (bijna niet). Wat wel heel makkelijk gaat is ze met de + tegenover de + en dan iets ten opzichte van elkaar verschoven naar elkaar te duwen. Je zult eerst wat weerstand voelen, maar vlak daarna zullen ze elkaar onweerstaanbaar aantrekken. Datzelfde zal gebeuren met jouw motor - de polen die recht tegenover elkaar staan zullen elkaar inderdaad afduwen, maar zodra ze niet meer recht tegenover elkaar staan beginnen ze een aantrekkingskracht te vertonen. Netto is de aantrekkingskracht gelijk aan de afstoting.
Hmmm... hier moet een oplossing voor te vinden zijn... misschien een verschil in het aantal graden waarop verschillende magneten bevestigd zijn?

Weet je wat, ik ga het gewoon proberen te maken... Weet nog niet precies hoe... maar kan de verleiding niet weerstaan...
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:07:17 #49
90061 coz
pi_21581716
volgens mij ..maar dan ben ik dus een leek

ja snel geschetst
minder layout veneukend nu
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:21:58 #50
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_21581989
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 17:07 schreef coz het volgende:
volgens mij ..maar dan ben ik dus een leek
[[url=http://img45.exs.cx/img45/4884/perendev.th.jpg]afbeelding][/URL]
ja snel geschetst
minder layout veneukend nu
Thanks coz.. die kan waarschijnlijk ook...

alleen ik bedoel een complete buitenste cylinder... helemaal rond eromheen, wel met de ruimte tussen de binnenste en buitenste cylinder zoals in jouw tekening.. en dezelfde kleine magneten aan de binnenkant van deze buitenste cylinder als je getekend hebt aan de buitenkant van de binnenste cylinder, en de hoeken zijn iets minder scherp...
B-FliP Youtube Channel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')