nouw daarom dusquote:Greatest Hits special
Laatst gewijzigd: 12 september 2004
Live heeft bij monde van zanger Ed Kowalczyk laten weten dat er later dit jaar een Greatest Hits CD verschijnt, gecombineerd met een DVD. De Nederlandse platenmaatschappij Universal heeft dit inmiddels bevestigd. Op deze pagina verzamelen we alle informatie, geruchten en voorspellingen rondom deze CD/DVD set.
Timing
Dit jaar viert Live dat ze 20 jaar geleden een bandje vormden, die onder veel verschillende namen door het leven ging todat ze in 1991 de huidige naam kozen. Na debuutalbum Mental Jewelry braken ze door met Throwing Copper dat in 1994 verscheen, nu 10 jaar geleden. Inmiddels staan er 6 studioalbums op hun naam.
Genoeg redenen dus voor een Greatest Hits plaat. En wanneer kan die beter uitkomen dan voor de eindejaarsinkopen? Inderdaad. De CD/DVD set wordt in begin november 2004 in de schappen verwacht. Ed Kowalczyk heeft 2 november genoemd als releasedatum. Aangezien releases hier altijd op maandag zijn zal dat voor Nederland 1 november worden.
CD tracklist
Over welke hits er op de cd komen is nog geen enkele mededeling gedaan, maar gezien de titel zullen dat de grootste single-successen zijn (gemeten aan notering en/of singleverkoop in de VS). Er zullen 17 nummers op de cd komen dus dat beperkt de keuze. We hebben onderstaand lijstje met 'kanshebbers' opgesteld.
Naast de bekende nummers zullen - weer volgens Ed - ook "Dealing Dreams" en "I Walk The Line" op de CD staan. Dat maakt het natuurlijk interessant voor de fans die alle albums al in de kast hebben. Dealing Dreams is een zogenaamde 'outtake' van Throwing Copper; het stamt dus uit die periode maar is nog niet eerder uitgebracht. I Walk The Line is een cover van Johnny Cash's hit en is enkele jaren geleden op een tribute-cd voor Sun Records verschenen.
# Live's meest succesvolle singles Album en hitjaar
Operation Spirit
Pain Lies On The Riverside
I Alone
Selling The Drama
All Over You
Lightning Crashes
Freaks
Lakini's Juice
Turn My Head
The Dolphin's Cry
Run To The Water
The Stood Up For Love
Overcome
Simple Creed
Heaven
Run Away
Ook Beauty Of Gray en White, Discussion hebben goede kans om op de CD te eindigen. Het zal een lastige selectie worden!
DVD inhoud
Dat de Greatest Hits CD vergezeld zal worden van een DVD zal de fans zeerzeker behagen. Waar de winkels uitpuilen met muziek-DVD's, is er van Live nog altijd geen te vinden. Met uitzondering van de bonus-dvd die bij de eerste persing van Birds Of Pray zat, maar daar staan slechts enkele nummers op en is niet los verkrijgbaar.
De Greatest Hits DVD zou alle video's bevatten die Live ooit heeft opgenomen, en worden aangevuld met ander - nog niet genoemd - materiaal. Volgens Ed Kowalczyk worden het 22 videoclips. De video's op de DVD hoeven niet perse dezelfde te zijn als de nummers op de CD. Tijd voor een overzicht.
# Live's videoclips Jaar
Operation Spirit (2 versies)
Pain Lies On The Riverside
Selling The Drama (2 versies)
White, Discussion (2 versies)
I Alone
Lightning Crashes
Supernatural (MTV Unplugged)
Turn My Head (2 versies)
Ghost
Lakini's Juice
Freaks
The Dolphin's Cry
Run To The Water
They Stood Up For Love
Simple Creed
Forever May Not Be Long Enough
Overcome (2 versies)
Simple Creed
Like A Soldier
Heaven (2 versies)
Run Away (2 versies)
Van een aantal nummers zijn verschillende clips gemaakt, we zijn benieuwd of deze ook allemaal op de DVD zullen staan.
Het stikt van de Live-topics. Helaas zijn ze met de search alleen niet te vinden.quote:Op donderdag 23 september 2004 20:31 schreef Dr.E het volgende:
ik kan wel een reden bedenken waarom live nog geen eigen topic had
daar ben ik zeker te vindenquote:Nieuwe wereldtournee begin 2005"
Chad Taylor heeft gisteren in een televisieinterview aangekondigd dat Live de Greatest Hits CD/DVD, die dit najaar verschijnt, zal ondersteunen met een nieuwe wereldtournee die begin 2005 van start moet gaan. Gezien de Live-lievende reputatie van de lage landen zullen ze Nederland en Belgie hopelijk niet overslaan!
ik denk het toch welquote:Op donderdag 23 september 2004 23:12 schreef Yez het volgende:
Joehoe! hier een Live fan!
![]()
Er zijn nog geen plannen voor een tour door europa he?![]()
Ik hoop toch dat ze dan in ieder geval begin volgend jaar deze
kant op komen!![]()
Momenteel luister ik veel naar deze nummers :: Lighthouse, Hero of love, beauty of grey, Shit towne, Iris, Turn my head,..
![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:30 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
ik denk het toch wel![]()
zie maar een paar poste boven het korte gequote stukje
oew 1 nummer wat je nix vind...quote:Op vrijdag 24 september 2004 23:46 schreef Tomek het volgende:
overcome
woewz ook een nieuwe singelquote:Gezien de titel zal het niet verassend zijn dat de cd vooral gevuld is met de Live's grootste hits. Naast de bekende nummers staan er ook onbekende op zoals We Deal In Dreams. Deze zogenaamde 'outtake' stamt uit het Throwing Copper-tijdperk en deed eerder de ronde als "Dealing Dreams" maar is nog niet eerder uitgebracht. Het nummer is opniew opgenomen en wordt als single uitgebracht om het album to promoten. Naar verwachting is de cd-single vanaf 29 oktober te koop, maar een radio-release kunnen we al eerder verwachten!
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:51 schreef Yez het volgende:
Je hoeft niet in dit topic te reageren hoor..![]()
Wij vermaken ons hier prima..![]()
en wat is dan wel goed lolquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:11 schreef uhqmby het volgende:
Blehhh, Live.
Past voor mij in het rijtje Kane, Rene Froger:
slecht geacteerd, geblaas, aanstelleritis, gesteun en gegrom zonder dat er iets aan de hand is.
Maar ja, daar houden wij Nederlanders heel erg van.
rare rijtjes heb je dan, waarom live bij 2 nederlandse artiesten?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:11 schreef uhqmby het volgende:
Blehhh, Live.
Past voor mij in het rijtje Kane, Rene Froger:
slecht geacteerd, geblaas, aanstelleritis, gesteun en gegrom zonder dat er iets aan de hand is.
Maar ja, daar houden wij Nederlanders heel erg van.
owh wat ga ik daar zeker heenquote:Ahoy' toneel voor concerten in december!
12 oktober 2004
Fantastisch nieuws: Live komt naar Nederland! En sneller dan we dachten, was er eerder sprake van een tour in 2005. Live mist ons en begint alvast in december in Nederland!
13 en 14 december 2004 staan de heren in Ahoy' Rotterdam en de 15e in de Brabanthal in Leuven, België.
Voorverkoop
- De voorverkoop voor de Nederlandse optredens start aanstaande zaterdag, 16 oktober, vanaf 10.00 uur via Ticketservice en de bekende voorverkoopadressen.
- Leden van Club Metro (www.clubmetro.nl) kunnen al vanaf mórgen (woensdag 13 oktober) kaarten bestellen via de club. Daar moet je wel lid voor zijn, of worden, dat kost je 10 euro per jaar. Voordeel is wel dat de servicekosten voor de kaarten lager liggen dan bij ticketservice
- Via Free Record Shop wordt ook een actie opgezet waarbij je het aankomende album Awake – the best of Live in een pakket mét concertkaart kunt aanschaffen. Het album ligt vanaf 1 november in de winkel.
- Er zal vooralsnog géén voorverkoop via de fanclub plaatsvinden. Oorzaak is dat deze concerten voor het eerst niet door Mojo zullen worden georganiseerd, maar door 'The Alternative', de ándere concertpromotor in Nederland. Omdat een en ander niet op korte termijn te organiseren is, zul je dit jaar zelf je kaarten moeten inslaan. Zorg dus dat je zaterdag op tijd bent!
Ticketprijs
37,50 euro / 35 euro / 32 euro en 25 euro
(excl. servicekosten)
Ticketservice »
Sorry, was ik in mijn enthousiasme vergetenquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:53 schreef El.Wulfo het volgende:
bronbronbron!!!!
quote:16 oktober 2004
Kaarten +LIVE+ gaan als warme broodjes
Sinds vanochtend 10.00 uur zijn de kaartjes voor +Live+ in Nederland in de verkoop gegaan. De kaartjes zijn de eerste uren als warme broodjes verkocht. Arenakaarten via Ticketservice zijn al bijna uitverkocht en ook via Club Metro kun je al geen kaarten meer bestellen.
Wel kun je nog terecht op Ticketservice of op Ticketbox.
Ook bij de Free Record Shop zijn nog kaarten verkrijgbaar, zowel in de winkel als via internet.
dat weet je zo als je naar ticketservice belt, ik zou het je nu niet kunnen vertellen, en waar welke rang is weet ik ook niet, ik weet alleen dat ik in De zit, niet de beste plaatsen maar het kan ermee doorquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:45 schreef Hansnr8 het volgende:
hoe zit het met die kaartjes, want je kan verschillende plekken kiezen maar waar sta/zit je dan?
Rang 1
¤ 37.50
Rang 2
¤ 37.50
Rang 3
¤ 37.50
Rang 4
¤ 35
Rang 5
¤ 35
Rang 6
¤ 32.50
Rang 7
¤ 25
Rang 8
¤ 32.50
[afbeelding]
Zijn er uberhaupt nog kaarten???
Het album dat ze als Public Affection gemaakt hebben, "Death of a Dictionary", bevat ook enkele zeer goeie nummersquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:43 schreef Ker_Plunk het volgende:
Maand geleden voor het eerst Metal Jewelry gehoord, vind het nu al een van de beste
10.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:11 schreef El.Wulfo het volgende:
jah het heeft ook maar enkele nummers
5 als ik het goed heb toch?
Ik kan het moeilijk vinden (schijnt alleen op tape te zijn uitgebracht?) Vind Mental Jewelry erg begin 90's klinken, hele aparte sound. Je hoort ook dat het geen peperdure studio wasquote:Op woensdag 3 november 2004 20:49 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Het album dat ze als Public Affection gemaakt hebben, "Death of a Dictionary", bevat ook enkele zeer goeie nummers
Ik heb hem gisteren anders toch echt voor 15 euro bij de MediaMarkt in Utrecht gekochtquote:Op dinsdag 2 november 2004 12:48 schreef Hansnr8 het volgende:
bij de mediamarkt in utrecht hadden ze hem(nog) niet..
Geweldig!quote:Op woensdag 3 november 2004 23:30 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ik kan het moeilijk vinden (schijnt alleen op tape te zijn uitgebracht?) Vind Mental Jewelry erg begin 90's klinken, hele aparte sound. Je hoort ook dat het geen peperdure studio wasVind het in ieder geval fantastisch
Zat gisteren te luisteren op me discman (je hoort de nummers veel beter). Hoorde bij het nummer Take My Anthem voor het eerst het gitaarstukje in het begin wat normaal moeilijk te horen is:
Heb hem ff geknipt en verlengd en de volume zo 450% verhoogd
http://home.planet.nl/~essen577/anthem_git.mp3
Jij hebt hem niet toevallig he?quote:Op woensdag 3 november 2004 20:49 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Het album dat ze als Public Affection gemaakt hebben, "Death of a Dictionary", bevat ook enkele zeer goeie nummers
daar ken ik alleen 1-3-4-5-6en 9 vanquote:Op woensdag 3 november 2004 21:46 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
10.
01. "Saviour Of The Day"
02. "Who Put The Fear In Here?"
03. "Good Pain"
04. "Morning Humor"
05. "Paper Flowers"
06. "The Hands Of The Teacher"
07. "Sister"
08. "Raising A Man"
09. "Libra"
10. "Ball And Chain"
tja ik denk dat je er dat geld nu wel in moet steken wil je nog kunne gaanquote:Op donderdag 4 november 2004 10:22 schreef Hansnr8 het volgende:
cd is erg goed... We deal in dreams is ook erg vet nummer maar denk niet dat ie voorbij ali B. (en al die andere bagger) komt (
![]()
![]()
![]()
)
heb ticketbox nog niet kunnen bellen maar op marktplaats.nl staan erg veel kaartjes, alleen voor 50 euro oid..
Paar jaar geleden zond TMF(toen het nog echte muziek zendde) alle clips uit, dacht ik/zeiden zequote:Op donderdag 4 november 2004 15:58 schreef El.Wulfo het volgende:
ik had nog zoveel clips nog nooit gezien![]()
quote:Op donderdag 4 november 2004 18:53 schreef El.Wulfo het volgende:
je bedoeld die ene die op de schilderijen van een of ander schilder gebaseerd is?
FRS --> 11,99....quote:Op zondag 7 november 2004 18:55 schreef El.Wulfo het volgende:
nou ik kan hem nergens vinden voorminder dan 20 euro..![]()
De band vindt het een van de minste, in die periode liepen ze in hun armani pakken en naast hun schoenen, voor the distance zijn ze zich volgens hunzelf weer zichzelf naar hun roots gegaan.quote:Op maandag 8 november 2004 03:23 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Secret Samadhi is idd geweldig. Gas Hed Goes West is 1 van Live's beste nummers.
ga ik daar eens kijkenquote:Op maandag 8 november 2004 01:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
FRS --> 11,99....
Secret Samadhi wordt vaak wat miskend, overschaduwd door cd's als Throwing Copper en Distance To Here. Tis idd een cdtje waar je aan moet wennen, maar de cd wordt elke luisterbeurt beter en beter. Die plaat rockt gewoon van begin tot eindDie clip van Freaks is echt fantastisch
Nou ja, er zijn toch heel wat fans van wie het een favoriet album is. Het is ook nog steeds mijn favoriet denk ik, heerlijk, dat donkere mysterieuze sfeertje...quote:Op maandag 8 november 2004 01:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
FRS --> 11,99....
Secret Samadhi wordt vaak wat miskend, overschaduwd door cd's als Throwing Copper en Distance To Here. Tis idd een cdtje waar je aan moet wennen, maar de cd wordt elke luisterbeurt beter en beter. Die plaat rockt gewoon van begin tot eindDie clip van Freaks is echt fantastisch
Helemaal met de laatste twee posts eens ... Rondom Dolphin's Cry was het over voor me. Ik draai alleen de eerste drie albums nog (vooral Mental Jewelry, blijft heerlijk)quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:50 schreef ondeugend het volgende:
LIVE wás zeer oke !!
De eerste 3 albums
inderdaad. Misschien wat 'softer' als je TC en Secret Samadhi gewend bent maar een geweldig album, IMHO.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:04 schreef D3nn15 het volgende:
So true? The Distance To Here vind ik een meesterlijk album
Dolphin's Cry, Sparkle, Run to the water, Voodoo Lady, Feel the quit river range, They stood up for love (Akoestisch vooral! ) & Dance with you zijn imho wel erg meesterlijk jah. Maar het is in tegenstelling tot albums als Mental Jewelry, Throwing Copper & Secret Samadhi geen album dat vanaf het begin tot eind rockt....quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:04 schreef D3nn15 het volgende:
Ik vind eerder die Mental Jewelry niet zo, maar dat is meer omdat de stem van Ed er nog niet zo mooi uitkomt dan
Maar dat is toch ook geen vereiste voor een goed album?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:08 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dolphin's Cry, Sparkle, Run to the water, Voodoo Lady, Feel the quit river range, They stood up for love (Akoestisch vooral! ) & Dance with you zijn imho wel erg meesterlijk jah. Maar het is in tegenstelling tot albums als Mental Jewelry, Throwing Copper & Secret Samadhi geen album dat vanaf het begin tot eind rockt....
Meningen verschillen hèquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:04 schreef D3nn15 het volgende:
Ik vind eerder die Mental Jewelry niet zo, maar dat is meer omdat de stem van Ed er nog niet zo mooi uitkomt dan
Horse bedoel je? Wel een goede afsluiter vind ik en zeker geen verkeerd nummer(voor een country nummer dan)quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:19 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook geen vereiste voor een goed album?Ik vind hem persoonlijk heerlijk wegluisteren, ik luister de complete cd altijd
Maar goed ik ben het wel eens dat een nr als Lakini's Juice of Freaks damn dat is echt meesterlijkIk vind V het raarste album eigenlijk, daar moest ik echt een tijd aanwennen, dat rare intro nr en een soort rap achtig nr erin... Maar ja aan Throwing Copper kan niks tippen
Dat album is zo fucking goed, nouja alleen dat laatste country achtige nr valt een beetje weg bij de rest
Misschien niet baanbrekend, maar na zoveel jaar luister ik het album nog steeds. 'What a man was 2000 years ago means nothing to me today'quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:47 schreef StarGazer het volgende:
Mental Jewelry is niet grensverleggend idd, maar wat verwacht je anders van een stel broekies. Van een stel 19 jarige is Mental Jewelry echt een fantastische debuutplaat. Operation Spirit, Brothers Unaware, Tired of "Me", Good Pain, Beauty of Gray... VET
Jaaa, die viel me gisteren opquote:Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef Libris het volgende:
[..]
Misschien niet baanbrekend, maar na zoveel jaar luister ik het album nog steeds. 'What a man was 2000 years ago means nothing to me today'(blotehoofdquote)
Uhmm Pilar is van TC, of bedoel je het anders?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:58 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Jaaa, die viel me gisteren op
Ook Pillar Of Davidson
Jawel maar ja dat is toch ook groeien, TC en SS zijn meesterlijk en een stuk harder inderdaad... TDTH is geweldig op een andere manier, Dance With You bv een heel rustig nr vind ik echt supermooi...quote:Op donderdag 11 november 2004 10:04 schreef bloodymary het volgende:
Nee, het heeft er niets mee te maken of ze bekend of commercieel zijn hoor, dat boeit me niet. Dat waren ze trouwens volgens mij al veel langer.
Het gaat om de muziek die echt duidelijk veranderd is. Misschien wel makkelijker toegankelijk geworden of zo. Ik vind het echter slijmerig geworden. Zo'n nummer als They stood up for love, daar moet ik echt bijna van kotsen. En dan voeg ik daar aan toe Run to the Water en alles wat daarop lijkt. Als ik dat dan vergelijk met Iris of Lakini's Juice lijkt dat wel een compleet andere band.
neej, dat staat eerder in het topic ook al eens door mij vermeldquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:20 schreef StarGazer het volgende:
Ben ik dan de enige die They Stood Up For Love akoestisch werkelijk schitterend vindt?
Waarom ga je dan nog?quote:Op woensdag 10 november 2004 23:56 schreef bloodymary het volgende:
Het grootste kotsmoment was wel dat Ed Kowalzyck tijdens They stood up for love zijn kinderen op het podium haalde.
Was ook echt het enigste vindbare plaatje van turn my headquote:Op zaterdag 27 november 2004 20:08 schreef El.Wulfo het volgende:
oew sweet new avater![]()
quote:Vertigo en Jasper Steverlinck in voorprogramma
De optredens van Live in Ahoy' Rotterdam worden opgeluisterd door maarliefst twee supportacts. Het zijn het uit Den Haag afkomstige Vertigo en de Belgische Jasper Steverlinck.
Vertigo speelt Amerikaans-georiënteerde gitaarrock. Ze hebben in eigen beheer een EP opgenomen die "Moments of clarity" heet en speelden eerder in voorprogramma's van Van Dik Hout en de Golden Earring.
Jasper Steverlinck is beter bekend als de zanger van Arid en heeft met "Songs of Innocence" zijn eerste soloplaat uit. Jasper zal ook in Leuven het voorprogramma verzorgen.
quote:Op donderdag 11 november 2004 10:04 schreef bloodymary het volgende:
Nee, het heeft er niets mee te maken of ze bekend of commercieel zijn hoor, dat boeit me niet. Dat waren ze trouwens volgens mij al veel langer.
Het gaat om de muziek die echt duidelijk veranderd is. Misschien wel makkelijker toegankelijk geworden of zo. Ik vind het echter slijmerig geworden. Zo'n nummer als They stood up for love, daar moet ik echt bijna van kotsen. En dan voeg ik daar aan toe Run to the Water en alles wat daarop lijkt. Als ik dat dan vergelijk met Iris of Lakini's Juice lijkt dat wel een compleet andere band.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 08:45 schreef calvobbes het volgende:
Setlist uit Australië van afgelopen zondagde setlists van de andere concerten zijn allemaal anders...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik hoop gewoon zo erg dat ze White,discussion gaan spelen![]()
ik zag trouwens ook op www.fansoflive.com dat ze in de lente weer een nieuw studioalbum gaan maken met daaraan vast een wereldtournee en een live cd/dvd!!!Azwethinkweiz
www.vertigotheband.com en www.jaspersteverlinck.comquote:Op vrijdag 10 december 2004 14:47 schreef M_M het volgende:
Weet iemand wie er in het voorprogramma staat van live maandag?
Of heb ik daar overheen gelezen?
tnx
Oke! THanks!!!quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:23 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
www.vertigotheband.com en www.jaspersteverlinck.com
die twee als het goed is...
joh kut voor je,maar IK ben wel geweest!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 13 december 2004 22:27 schreef Verbal het volgende:
Verbie ging dus niet
Prachtplaatsen in het voorvak met toegang tot de afterparty. Gratis.
Worden mijn vriendin en ik allebei ziek
V.
Mazzelaar.. 'k woon in Friesland en stond in dezelfde file..quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:08 schreef AirwiN het volgende:
En op de terugweg gigantisch in de file gestaan op de A13 omdat die geasfalteerd werd. Ik was pas na half 2 thuis. (en dan woon je in Zoetermeer)
quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:16 schreef Vlitsie het volgende:
Minpuntje vond ik wel dat grote voorvak voor prijswinnaars en fanclubleden. Die mensen hadden daar heerlijk de ruimte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:57 schreef AirwiN het volgende:
En nog even de setlist van gisteravond, via de Fanclub van LiveJa dat laatste was mooi kutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder was het echt een supergaaf concert! Met als hoogtepunten Lighting crashes (zow mooi) en Dance with you (nu bij het vierde concert dat ik zie spelen ze 'm eindelijk!!!!). Wel erg blij dat we met de auito waren want wat speelde ze lang! Super!!!
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:57 schreef AirwiN het volgende:
En nog even de setlist van gisteravond, via de Fanclub van LiveDat hebben ze gisteravond dan goed gemaakt, want gisteravond hebben ze hem wel gespeeld!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook, Beauty of gray, is echt een van me favoriete nummers. Echt tof dat ze die op het laatst nog ff speelde!quote:Op woensdag 15 december 2004 17:08 schreef StarGazer het volgende:
Ben trouwens blij dat ik maandag ben geweest. Veel liever Turn my head & Beauty of gray dan Run to the water & Sweet release
quote:Op woensdag 15 december 2004 23:28 schreef swalcat het volgende:
ZOOOOOOOO Wat heb ik het naar mijn zin gehad maandag! Alleen jammer dat er tien centimer achter mij nog even een lekker zijn bier er terug uit gooideVerder een prachtconcert (ben ik de enige die Ed er erg lekker uit vond zien????)
Verder van de vier concerten die ik gezien heb..... veruit de beste!!!
Ook ik was er heilig van overtuigd dat run to the Water wel was gespeeld.... Hij zij toch "wanna go to the beach"..... blijkbaar vergist met Dolphin's Cry
Je zou voor de grap het origineel eens moeten beluisteren. Een pracht van een 'stap op je paard en gallopeer maar mee' nummer!quote:Op donderdag 16 december 2004 19:40 schreef Mach1 het volgende:
Tsja, voor de akoestiek moet je inderdaad niet in de Ahoy zijn!!! Heb je helemaal gelijk in!
Ik vond die cover van U2 ook niet echt iets toevoegen, maar die Johnny Cash cover kon ik wel waarderen!
Volgens AllMusic is het van The Psychedelic Furs.quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:07 schreef El.Wulfo het volgende:
kent iemand het nummer love my way en weet die dan ook van wie het oorspronkelijke is? live heeft dat ooit gecoverd....
Zal ik es even gaan doen!!quote:Op vrijdag 17 december 2004 08:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je zou voor de grap het origineel eens moeten beluisteren. Een pracht van een 'stap op je paard en gallopeer maar mee' nummer!![]()
Nog een concert dus, in de HMH! Als ik het zo lees op SOL kunnen we daar vast ook kaarten voor reserveren.quote:Twee concerten Live in Nederland Live komt naar Nederland voor twee optredens. Op zaterdag 8 april geeft de Amerikaanse band een exclusief optreden in de hoofdstedelijke Paradiso, twee dagen voordat de nieuwe cd verschijnt: Songs From Black Mountain.
Op donderdag 29 juni speelt Live in de Heineken Music Hall, ook in Amsterdam. De kaartverkoop voor beide concerten begint op zaterdag 11 februari.
Songs From Black Mountain is het 7e studioalbum van Live. De eerste single van de plaat, The River, komt officieel uit op 20 maart en is nu al op de radio te horen.
Top, ik zorg dat ik erbij ben. Als dat niet lukt ga ik wel naar een ander concert van ze.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef TearSong het volgende:
Zo, maar eens even opgraven dit topic en daar heb ik een reden voor:
Dit kregen we vandaag binnen van de fanclub:
-----
Ga rustig zitten, haal diep adem: ja! Dat waar wij met z\'n allen al sinds 1999
van hebben gedroomd en op hebben gehoopt, staat nu te gebeuren... Op zaterdag
8 april aanstaande zal Live een zéér exclusief optreden verzorgen in dé
poptempel van Nederland: Paradiso Amsterdam. Exclusief voor leden hebben wij
de eerste 1000 kaarten beschikbaar!
Sommigen van jullie hebben Live daar in de jaren \'90 zien optreden en weten
als geen ander dat Paradiso the place to be is voor Live. Een fantastische
ambiance en vooral: héél intiem. Concerten in 1997 en 1999 waren in no-time
uitverkocht. Concertorganisator The Alternative en SONY BMG MUSIC
ENTERTAINMENT maken het nu voor ons mogelijk om alle leden van The Subculture
of Live de kans te bieden tickets voor dit concert te kopen. Jij bent dus als
fan als éérste aan de beurt!
-----
2 kaarten zijn dus gereserveerd voor LIVE in Paradiso 8 april!
ja dat zeg ikquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:35 schreef SHARKYKING het volgende:
Daarnaast zal live eind juni nog een paar keer in de HMH optreden.
Kaartverkoop start zaterdag (net als voor die 500 resterende paradiso kaarten)
meer nieuws zal morgen komen vanuit de fanclub
Ik neem aan dat dat 100 moet zijn. Er kunnen toch maar zo'n 1.000 man in Paradiso.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:47 schreef TearSong het volgende:
Exclusief voor leden hebben wij
de eerste 1000 kaarten beschikbaar!
1500. En nee, het zijn er echt 1000. Er zijn dus maar heel weinig kaarten voor de reguliere verkoopquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat 100 moet zijn. Er kunnen toch maar zo'n 1.000 man in Paradiso.
Allebeiquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:38 schreef SugarPlumFairy het volgende:
is de kaartverkoop voor het paradiso concert ook via ticketservice.nl, of alleen via de postkantoren?
Grmpfquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:53 schreef TearSong het volgende:
1500. En nee, het zijn er echt 1000. Er zijn dus maar heel weinig kaarten voor de reguliere verkoop
Wel grappig, drie "verschillende" show achter elkaar. Club, zaal, open lucht.quote:2/13/06 - One More Holland Show!
Both shows in Holland that went on sale this past Saturday sold out within hours! But we have good news! LIVE will be headlining the Ahoy Open Air Festival on July 1st in Rotterdam, Holland. So if you didn't get tickets to the other shows, here's your chance to still see LIVE! Tickets for this event go on sale this Thursday, February 16th via Ticketservice and all normal ticket outlets just like the previous two shows.
maak daar club, zaal, open lucht, open lucht vanquote:Op maandag 13 februari 2006 22:31 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Geen extra HMH concert dus:
[..]
Wel grappig, drie "verschillende" show achter elkaar. Club, zaal, open lucht.
Dat is niet in Nederlandquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:09 schreef TearSong het volgende:
Rock Werchter
Ik zag het gisteren ook niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:34 schreef koenimex het volgende:
Wat is dat nu weer voor festival? Op de site van Ahoy is nog weinig te vinden (of ik kan niet zoeken).
Wel bijnaquote:
Ik hoorde vanochtend The River op de radio en ik vind het helemaal niks. Voor de rest heb ik nog niks gehoord, maar ik ben bang dat dit het eerste Live album wordt dat ik ga laten liggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:52 schreef koenimex het volgende:
Ik heb inmiddels 4 nummers van het nieuwe album gehoord w.o. The River, ben er niet kapot van. Iemand al meer gehoord en/of een andere mening?
quote:James Brown en Live op nieuw popfestival in Ahoy'
ROTTERDAM (ANP) - De Amerikaanse popgroep Live en 'Godfather of Soul' James Brown staan op 1 juli in Ahoy' tijdens het nieuwe eendaagse popfestival Ahoy' Open Air. Concertorganisator The Alternative heeft dat donderdag meegedeeld.
Live geeft in april (Paradiso) en juni (Heineken Music Hall) ook al optredens in Nederland, maar de beide concerten waren zaterdag binnen een paar uur uitverkocht. De band is op zaterdagmiddag 1 juli in Ahoy' hoofdact van deel één van het nieuwe festival. James Brown verzorgt laat op de avond de afterparty in deel twee.
The Alternative organiseert Ahoy' Open Air in samenwerking met de gemeente Rotterdam. De initiatiefnemers denken dat er in de havenstad behoefte is aan een popfestival en dat het een waardevolle toevoeging is aan het totale culturele aanbod.
quote:1 juli groot Rotterdams festival met Live en James Brown
De twee concerten van de in Nederland al jaren razendpopulaire band LIVE in respectievelijk Paradiso en de Heineken Music Hall waren snel uitverkocht.
Mede daarom organiseert The Alternative op 1 juli aanstaande in samenwerking met Ahoy’ en de Gemeente Rotterdam een ééndaags popfestival in en rond Ahoy’: Ahoy Open Air genaamd.
'The Alternative' meent dat er in Rotterdam plaats voor en behoefte is aan een dergelijk popfestival. Op 2 juli wordt het jaarlijkse Metropolis Festival gehouden in het Zuiderpark nabij de Rotterdamse Ahoy. De plaats en gelegenheid is er dus in ieder geval...!
Ahoy Open Air bestaat uit Part I en Part II: hoofdact voor Part I is Live, waarvan in april de nieuwe cd ‘Songs From Black Mountain’ verschijnt. Godfather of Soul James Brownis hoofdact voor Part II (de afterparty)
Ahoy Open Air begint om 14.00 uur en heeft meerdere podia. Vanaf 23.00 uur verplaatst het festival zich naar Hal 1 van Ahoy’ voor Ahoy Open Air Part II (de afterparty). Voor deze combinatie is echter een beperkt aantal tickets beschikbaar.
De entree voor het feest + afterparty (waar James Brown optreedt) bedraagt 59 euro. De entree voor alleen het buitengedeelte kost 49 euro. Part II duurt van 23.00 uur tot 2.00 uur.
De kaartverkoop start vrijdag 17 februari om 10.00 uur
Wij zijn benieuwd welke bands er verder om Live heengeprogrammeerd worden!
Werd er nog wat van Secret Samadhi gespeeld?quote:Op zondag 9 april 2006 11:37 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Ik was gisteren met stomheid geslagen. Tijdens het concert in Paradiso gisteravond werden slecht 4 nummers van de nieuwe cd gespeeld. Dat het dan nog een cd-presentatie heet![]()
Maakt niet uit... ik was errug blij dat ze veel oude nummers speelden (die goede oude tijd). Ze hebben van 20.45 tot iets over 22.30 gespeeld. Natuurlijk duurde het een half uurtje voordat Ed weer een beetje nuchter begon te worden, maar toen kwam hij ook goed los.
![]()
Yes! Zaterdag naar Live!!!quote:Op zondag 9 april 2006 15:40 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Werd er nog wat van Secret Samadhi gespeeld?
Turn My Head en Lakini's Juice. De te verwachten nummers dus.quote:Op zondag 9 april 2006 15:40 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Werd er nog wat van Secret Samadhi gespeeld?
Hoe kom je erbij dat dit een cd-presentatie zou zijn...? Dit was namelijk niet het geval! En overigens speelden ze 5 nummers (van de 12) van de nieuwe plaat: The River, Mystery, Sofia, Show en Love Shines!quote:Op zondag 9 april 2006 11:37 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Ik was gisteren met stomheid geslagen. Tijdens het concert in Paradiso gisteravond werden slecht 4 nummers van de nieuwe cd gespeeld. Dat het dan nog een cd-presentatie heet![]()
Zo is het wel aangekondigd idd.quote:Op zondag 9 april 2006 19:35 schreef SunSun het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit een cd-presentatie zou zijn...? Dit was namelijk niet het geval! En overigens speelden ze 5 nummers (van de 12) van de nieuwe plaat: The River, Mystery, Sofia, Show en Love Shines!
Gewoon in de media enzo.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:39 schreef SunSun het volgende:
Waar dan? Op mijn kaartje stond niet dat het een cd-presentatie zou zijn hoor!
Vergeet they stood up for love nietquote:Op zondag 9 april 2006 17:17 schreef base3ball het volgende:
[..]
Turn My Head en Lakini's Juice. De te verwachten nummers dus.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:54 schreef SHARKYKING het volgende:
[..]
Vergeet they stood up for love niet
Het concert was er dan ook niet geweest als de fanclub er niet was geweest.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Gewoon in de media enzo.
En ook omdat het grootste deel van de kaarten naar de fanclub ging, wat voor het concert in juni niet zo is. Dus het was wel iets speciaals blijkbaar.
Oh zo ver hou ik het nou ook weer niet bij.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:22 schreef base3ball het volgende:
[..]
Het concert was er dan ook niet geweest als de fanclub er niet was geweest.
Kon je ook niet echt weten, maar zei het eigenlijk meer dat mensen niet zouden denken dat het oneerlijk zou zijn dat fanclubleden hier wel naartoe konden en anderen (haast) nietquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Oh zo ver hou ik het nou ook weer niet bij.![]()
Zo kwam het wel een beetje over eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:58 schreef base3ball het volgende:
[..]
Kon je ook niet echt weten, maar zei het eigenlijk meer dat mensen niet zouden denken dat het oneerlijk zou zijn dat fanclubleden hier wel naartoe konden en anderen (haast) niet![]()
En daarom heb ik het maar toegevoegdquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Zo kwam het wel een beetje over eigenlijk.Niet dat van jou, maar gewoon omdat dat zo bekend werd dat de kaarten daarheen gingen.
Okequote:Op woensdag 12 april 2006 00:22 schreef base3ball het volgende:
[..]
En daarom heb ik het maar toegevoegd.
Het was niet uitverkocht.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:06 schreef marky_mark het volgende:
Ik ga alleen morgen. Ben overigens wel benieuwd of het vanavond uitverkocht is, want als ik de berichten lees, is de organisatie van Ahoy Open Air op een fiasco uitgelopen.
Idd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:00 schreef DiMacho het volgende:
, maar ze gaven wel een erg mooie show!!
Wij hadden eerst kaartjes voor HMH, maar zouden op vakantie gaan... Die vakantie ging niet door, dus moesten we naar Ahoy, maar vond het niet erg. Niet zo druk, de ruimte en lekker meebleren!quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Idd.![]()
Vanavond weer.Nee ik ben niet verslaafd, het kwam toevallig zo uit.
![]()
Er was idd lekker veel ruimte. Nou ja heb je eens een keer de ruimte om helemaal naar voren te kunnen lopen, willen mijn zus en mijn zwager dat niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:28 schreef DiMacho het volgende:
[..]
Wij hadden eerst kaartjes voor HMH, maar zouden op vakantie gaan... Die vakantie ging niet door, dus moesten we naar Ahoy, maar vond het niet erg. Niet zo druk, de ruimte en lekker meebleren!![]()
Dat vonden wij ook ja. Maar we waren blijkbaar niet de enigen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:10 schreef Ingetje79 het volgende:
maar die vrouw die daarna kwam, had van mij thuis mogen blijven.
Oke, ik beken! Dat was onze tribune...quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat vonden wij ook ja. Maar we waren blijkbaar niet de enigen.
Toen ze zei "Ahoy laat je horen" reageerde er niemand en toen ze zei dat het laatste nummer kwam, kwam er vanaf de ring applaus![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:36 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Oke, ik beken! Dat was onze tribune...![]()
Toen ik eerder al de namen zag kende ik de voorprogramma's niet, dus ik wist ook niet wat ik kon verwachten. Wij kwamen ook pas om 20:00u-20:15 binnen, maar dat kon ivm werk niet eerder. En we hebben geen file gehad op de terugweg.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:02 schreef DiMacho het volgende:
Wij wisten al dat het voorprogramma niet denderend zou zijn... En kwamen pas 20u30 binnen. Heerlijk geen files vanuit A'dam! Terugweg was minderA13 of A12 allebei file... kiezen we de A13 grr... 1u30 thuis!
Ik kreeg last van m'n rug van het staan. Als ik zo lang sta gaat er altijd wel wat zeer doen, of m'n voeten of m'n rug oid.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:19 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik had trouwens wel een houten kont van die stoeltjes
Ik zat eraan te denken dat het mss is omdat er in april al een concert is geweest en dan vanavond nog en ook nog dat er mensen niet hebben geweten dat ze vanwege de slechte verkoop van Ahoy Open Air er een apart concert van hebben gemaakt. Zo zijn er natuurlijk tig redenen te bedenken, want ik kan me niet voorstellen dat ze nu niet meer een stadion kunnen vullen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:30 schreef DiMacho het volgende:
Het valt wel op dat er minder Live-publiek is dan 4 jaar geleden toen de Ahoy tot de nok toe vol zat... (was het wel 4 jaar, 5 misschien?)
Thnxquote:Veel plezier iedereen vanavond!
Welke wegwerkzaamheden? Je bedoelt die 3 banen die ineens moesten samenvoegen tot 1 baan, omdat er 3 mensen bezig waren een streep op de weg te trekken? Wat een onzin zeg, sta je daarvoor een half uur vast...quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:30 schreef DiMacho het volgende:
Dan had jij de A12 file/A2 file? Echt ongelovelijk die files bij de zogenaamde wegwerkzaamheden, maar ja, bekend probleem...
Wij hadden ook wel een houten reet! Jeetje wat een stoeltjes (DH volgens mij, rij 23, dus eerst vanaf de staanplaatsen). Het valt wel op dat er minder Live-publiek is dan 4 jaar geleden toen de Ahoy tot de nok toe vol zat... (was het wel 4 jaar, 5 misschien?)
Veel plezier iedereen vanavond!
Ik heb al behoorlijk wat Live concerten gezien in mijn leven en ik ben eigenlijk een beetje Live moe. De oudere nummers die ik echt goed vind heb al zo vaak live gehoord dat dat mij niet meer boeit. Het nieuwe werk vind ik niet interessant genoeg meer om ervoor naar een concert te gaan.quote:Ik zat eraan te denken dat het mss is omdat er in april al een concert is geweest en dan vanavond nog en ook nog dat er mensen niet hebben geweten dat ze vanwege de slechte verkoop van Ahoy Open Air er een apart concert van hebben gemaakt. Zo zijn er natuurlijk tig redenen te bedenken, want ik kan me niet voorstellen dat ze nu niet meer een stadion kunnen vullen.
Ja dat kan ook idd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb al behoorlijk wat Live concerten gezien in mijn leven en ik ben eigenlijk een beetje Live moe. De oudere nummers die ik echt goed vind heb al zo vaak live gehoord dat dat mij niet meer boeit. Het nieuwe werk vind ik niet interessant genoeg meer om ervoor naar een concert te gaan.
Vandaar dat ik er de afgelopen en de komende keren niet bij ben geweest. Hun Greatest Hits tour was in dat opzicht een mooie afsluiter voor mij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |