abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23116493
De clips van Live zijn GENIAAL. Altans, t/m TDTH. Vooral Lightning Crashes, Freaks, Lakini's Juice, Turn my head (*zucht*) & I Alone

They stood up for love blijft akoestisch fantastisch, en ik vind dat nr I Walk the line ook wel wat hebben. Op overcome na is het een pracht best off cdtje geworden, al had ik liever wat meer Secret Samadhi gezien, maar dat wordt op de dvd weer helemaal goed gemaakt . Cdtje staat mooi tussen de 6 andere Live platen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_23124025
Ghost vind ik ook Hele aparte clip ook
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_23124847
Ik heb hem vandaag ook maar gehaalt Nu de DVD kijken!
pi_23125696
White, Discussion is echt vet Die clip kende ik nog niet
pi_23125878
jah ma ik had ook graag nog een paar nummers erop gehad
shit towne en rattlesnake...
rattlesnake staat geloof ik wel op de australische uitvoering ofzow hoorde ik?
Azwethinkweiz
pi_23126133
Op de Amerikaanse versie staan Pain Lies On The Riverside en Pillar Of Davidson waar de Europese versie They Stood Up For Love en The Distance heeft. De Australische CD heeft dan weer Rattlesnake in plaats van Pain Lies On The Riverside.

Als je overigens lid bent van the Subculture of Live kun je nu meedoen aan de prijsvraag en een meet& greet winnen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_23142814
Rattlesnake is een briljant nr, zoals heel Secret Samadhi briljant is. Maar je kunt nou eenmaal niet elk nr op de best off zetten. Secret Samadhi is trouwens ook niet meer zo duur
Porcupine Tee - Normal
pi_23146609
nou ik kan hem nergens vinden voorminder dan 20 euro..
Azwethinkweiz
  zondag 7 november 2004 @ 19:26:46 #109
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_23147211
"Secret Samadhi" is de prijs dubbel en dwars waard! Wat een super-plaat!

Rattlesnake, Lakini's Juice, Graze, Insomnia and the Hole in the Universe, Turn My Head, Century.. noem ze maar op... stuk voor stuk GEWELDIG
.
pi_23156313
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:55 schreef El.Wulfo het volgende:
nou ik kan hem nergens vinden voorminder dan 20 euro..
FRS --> 11,99....

Secret Samadhi wordt vaak wat miskend, overschaduwd door cd's als Throwing Copper en Distance To Here. Tis idd een cdtje waar je aan moet wennen, maar de cd wordt elke luisterbeurt beter en beter. Die plaat rockt gewoon van begin tot eind Die clip van Freaks is echt fantastisch
Porcupine Tee - Normal
  maandag 8 november 2004 @ 03:23:18 #111
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_23157701
Secret Samadhi is idd geweldig. Gas Hed Goes West is 1 van Live's beste nummers.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  maandag 8 november 2004 @ 03:58:01 #112
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23157899
quote:
Op maandag 8 november 2004 03:23 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Secret Samadhi is idd geweldig. Gas Hed Goes West is 1 van Live's beste nummers.
De band vindt het een van de minste, in die periode liepen ze in hun armani pakken en naast hun schoenen, voor the distance zijn ze zich volgens hunzelf weer zichzelf naar hun roots gegaan.

Ikzelf vind de eerste 3 albums het beste, the distance en daarna vind ik allemaal een stuk minder. Optreden in Den Haag een aantal jaar geleden was wel leuk, maar niet super, het concert had niet iets extra's dan de cd's, niet meer power ofzo...
pi_23161104
Heropsychodreamer
Porcupine Tee - Normal
pi_23164640
quote:
Op maandag 8 november 2004 01:06 schreef StarGazer het volgende:

[..]

FRS --> 11,99....

Secret Samadhi wordt vaak wat miskend, overschaduwd door cd's als Throwing Copper en Distance To Here. Tis idd een cdtje waar je aan moet wennen, maar de cd wordt elke luisterbeurt beter en beter. Die plaat rockt gewoon van begin tot eind Die clip van Freaks is echt fantastisch
ga ik daar eens kijken
ik heb dr al n kopietje van...maar origineel wil ik hm wel eigelijk...

me vriendin vond de dvd ook leuk
Azwethinkweiz
pi_23166588
quote:
Op maandag 8 november 2004 01:06 schreef StarGazer het volgende:

[..]

FRS --> 11,99....

Nou ja, er zijn toch heel wat fans van wie het een favoriet album is. Het is ook nog steeds mijn favoriet denk ik, heerlijk, dat donkere mysterieuze sfeertje...
Al heeft The Distance ook heel wat juweeltjes, maar dat is weer heel anders, voor mijn gevoel wat lichter en zweveriger.

V is het enige album waar ik gewoon niet aan kan wennen
It's all up to you
pi_23167499
Het is trouwens Live week bij radio 538.
Maarja, als extreem commerciele radio krijg je alleen het 'nieuwe' nummer te horen en niet de klassiekers...maar dat ben ik wel gewend van 538
α & Ω
pi_23168477
Deep enough en flow vind ik ook echt goed van V
Azwethinkweiz
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:20:41 #118
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23182274
Yee Live!

[ Bericht 89% gewijzigd door Libris op 09-11-2004 01:23:53 (:( verkeerde topic) ]
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:47:06 #119
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_23182612
Live....tja....ooit was het zowat mijn ''alles''...
Op de een of andere manier was mijn ''liefde'' van de een op de andere dag over....onverklaarbaar.... teveel geluisterd zeker
Ook typisch dat dat vlak na een -in mijn ogen erg goed- concert in Ahoy' was
Op het hoogtepunt moet je..... nou laat maar ik ga slapen.

Nog steeds wel een goede band trouwens
Die zoute stokjes...
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:50:51 #120
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23182658
LIVE wás zeer oke !!

De eerste 3 albums
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:00:19 #121
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23182739
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:50 schreef ondeugend het volgende:
LIVE wás zeer oke !!

De eerste 3 albums
Helemaal met de laatste twee posts eens ... Rondom Dolphin's Cry was het over voor me. Ik draai alleen de eerste drie albums nog (vooral Mental Jewelry, blijft heerlijk)
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:43:17 #122
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_23183035
so true!
Die zoute stokjes...
pi_23185582
So true? The Distance To Here vind ik een meesterlijk album
Ik vind eerder die Mental Jewelry niet zo, maar dat is meer omdat de stem van Ed er nog niet zo mooi uitkomt dan
pi_23186045
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:04 schreef D3nn15 het volgende:
inderdaad. Misschien wat 'softer' als je TC en Secret Samadhi gewend bent maar een geweldig album, IMHO.
It's all up to you
pi_23186585
Throwing Copper blijft voor mij het allerbeste album ooit!
Dat album (en MJ & SS ook) luister ik van begin tot eind, bij TDTH,V en BOP zit ik toch
regelmatig te skippen..
pi_23186611
13 december ga ik ze zien!
Ik schrik me een hoedje!
pi_23188046
quote:
Ik vind eerder die Mental Jewelry niet zo, maar dat is meer omdat de stem van Ed er nog niet zo mooi uitkomt dan
Dolphin's Cry, Sparkle, Run to the water, Voodoo Lady, Feel the quit river range, They stood up for love (Akoestisch vooral! ) & Dance with you zijn imho wel erg meesterlijk jah. Maar het is in tegenstelling tot albums als Mental Jewelry, Throwing Copper & Secret Samadhi geen album dat vanaf het begin tot eind rockt....
Porcupine Tee - Normal
pi_23188241
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:08 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dolphin's Cry, Sparkle, Run to the water, Voodoo Lady, Feel the quit river range, They stood up for love (Akoestisch vooral! ) & Dance with you zijn imho wel erg meesterlijk jah. Maar het is in tegenstelling tot albums als Mental Jewelry, Throwing Copper & Secret Samadhi geen album dat vanaf het begin tot eind rockt....
Maar dat is toch ook geen vereiste voor een goed album? Ik vind hem persoonlijk heerlijk wegluisteren, ik luister de complete cd altijd

Maar goed ik ben het wel eens dat een nr als Lakini's Juice of Freaks damn dat is echt meesterlijk Ik vind V het raarste album eigenlijk, daar moest ik echt een tijd aanwennen, dat rare intro nr en een soort rap achtig nr erin... Maar ja aan Throwing Copper kan niks tippen Dat album is zo fucking goed, nouja alleen dat laatste country achtige nr valt een beetje weg bij de rest
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:40:52 #129
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_23191516
quote:
Meningen verschillen hè
Maar TDTH is een ook een erg goed album, al zit ik inderdaad ook af en toe te ''skippen''
Die zoute stokjes...
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:42:14 #130
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_23191556
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:19 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook geen vereiste voor een goed album? Ik vind hem persoonlijk heerlijk wegluisteren, ik luister de complete cd altijd

Maar goed ik ben het wel eens dat een nr als Lakini's Juice of Freaks damn dat is echt meesterlijk Ik vind V het raarste album eigenlijk, daar moest ik echt een tijd aanwennen, dat rare intro nr en een soort rap achtig nr erin... Maar ja aan Throwing Copper kan niks tippen Dat album is zo fucking goed, nouja alleen dat laatste country achtige nr valt een beetje weg bij de rest
Horse bedoel je? Wel een goede afsluiter vind ik en zeker geen verkeerd nummer(voor een country nummer dan)
Die zoute stokjes...
pi_23191695
Mental Jewelry is niet grensverleggend idd, maar wat verwacht je anders van een stel broekies. Van een stel 19 jarige is Mental Jewelry echt een fantastische debuutplaat . Operation Spirit, Brothers Unaware, Tired of "Me", Good Pain, Beauty of Gray... VET
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:00:27 #132
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23192089
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 14:47 schreef StarGazer het volgende:
Mental Jewelry is niet grensverleggend idd, maar wat verwacht je anders van een stel broekies. Van een stel 19 jarige is Mental Jewelry echt een fantastische debuutplaat . Operation Spirit, Brothers Unaware, Tired of "Me", Good Pain, Beauty of Gray... VET
Misschien niet baanbrekend, maar na zoveel jaar luister ik het album nog steeds. 'What a man was 2000 years ago means nothing to me today' (blotehoofdquote)
pi_23198146
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef Libris het volgende:

[..]

Misschien niet baanbrekend, maar na zoveel jaar luister ik het album nog steeds. 'What a man was 2000 years ago means nothing to me today' (blotehoofdquote)
Jaaa, die viel me gisteren op

Ook Pillar Of Davidson
α & Ω
  woensdag 10 november 2004 @ 21:38:41 #134
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_23227737
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:58 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Jaaa, die viel me gisteren op

Ook Pillar Of Davidson
Uhmm Pilar is van TC, of bedoel je het anders?
Die zoute stokjes...
  woensdag 10 november 2004 @ 22:04:55 #135
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_23228573
Pillar of Davidson vind ik een van de mooiste Live-nummers.
.
pi_23232182
Van de rustige nr's zeker jah... evenals Turn my head....damn.. kippenvel..elke keer weer
Porcupine Tee - Normal
pi_23232227
Ik was altijd helemaal wild van Live. Vond de cd's geweldig en de live optredens helemaal, heb ze een keer of zes gezien.

Totdat die 4e c.d. uitkwam (weet de naam niet eens mee, waar Dolphins op stond) en alles wat daarna kwam, vond ik werkelijk bagger.

Het nieuwe nummer ook. Ik kan het niet meer aanhoren. Hoe kan een band die zo'n goede muziek heeft gemaakt op Mental Jewelry, Throwing Copper en Secret Sahmadi zo'n troep produceren.

Het grootste kotsmoment was wel dat Ed Kowalzyck tijdens They stood up for love zijn kinderen op het podium haalde.
  donderdag 11 november 2004 @ 02:44:40 #138
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23234771
Toch vreemd dat een hoop mensen ten tijde van TDTH (:P) Live niet meer leuk vonden. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ze toen bekend werden? Dolphins Cry was hun eerste (grote) hit in Nederland.
pi_23236022
Laat Ed dat lekker doen als hij wil, ik moet zeggen ik vond TDTH geweldig maar bij V moest ik toch even wennen Maar ze blijven geweldig goed

Zo gaat het altijd toch, als een band te commercieel bekend word zijn het honden die geen goede muziek meer maken Metallica (Black Album) is een goed vb

Welk nieuw nr bedoel je? Dealing Dreams (die is overigens uit het Throwin Copper tijdperk) en dat andere nr is een cover van Johnny Cash als ik het goed heb, We Walk The Line...
pi_23236423
Nee, het heeft er niets mee te maken of ze bekend of commercieel zijn hoor, dat boeit me niet. Dat waren ze trouwens volgens mij al veel langer.

Het gaat om de muziek die echt duidelijk veranderd is. Misschien wel makkelijker toegankelijk geworden of zo. Ik vind het echter slijmerig geworden. Zo'n nummer als They stood up for love, daar moet ik echt bijna van kotsen. En dan voeg ik daar aan toe Run to the Water en alles wat daarop lijkt. Als ik dat dan vergelijk met Iris of Lakini's Juice lijkt dat wel een compleet andere band.
pi_23236479
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:04 schreef bloodymary het volgende:
Nee, het heeft er niets mee te maken of ze bekend of commercieel zijn hoor, dat boeit me niet. Dat waren ze trouwens volgens mij al veel langer.

Het gaat om de muziek die echt duidelijk veranderd is. Misschien wel makkelijker toegankelijk geworden of zo. Ik vind het echter slijmerig geworden. Zo'n nummer als They stood up for love, daar moet ik echt bijna van kotsen. En dan voeg ik daar aan toe Run to the Water en alles wat daarop lijkt. Als ik dat dan vergelijk met Iris of Lakini's Juice lijkt dat wel een compleet andere band.
Jawel maar ja dat is toch ook groeien, TC en SS zijn meesterlijk en een stuk harder inderdaad... TDTH is geweldig op een andere manier, Dance With You bv een heel rustig nr vind ik echt supermooi...

Maar goed, bands groeien en veranderen, Pearl Jam brengt nu ook hele andere muziek uit als bv Ten en Vs, maar daardoor zijn ze niet minder goed...
pi_23256370
Heb ze leren kennen met TDTH, blijft een heerlijk album. MJ, TC & SS zijn gewoon meesterlijk
V & BOP vindt ik ook minder, denk dat de heren wat gesettled zijn in hun leven
α & Ω
pi_23257056
Ben ik dan de enige die They Stood Up For Love akoestisch werkelijk schitterend vindt?
Porcupine Tee - Normal
pi_23259608
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 00:20 schreef StarGazer het volgende:
Ben ik dan de enige die They Stood Up For Love akoestisch werkelijk schitterend vindt?
neej, dat staat eerder in het topic ook al eens door mij vermeld
Azwethinkweiz
pi_23284510
quote:
Op woensdag 10 november 2004 23:56 schreef bloodymary het volgende:

Het grootste kotsmoment was wel dat Ed Kowalzyck tijdens They stood up for love zijn kinderen op het podium haalde.
Waarom ga je dan nog?
Porcupine Tee - Normal
pi_23289898
Omdat ik niet naar Live ging, maar naar Rock Werchter en ze daar toevallig optraden..... mag het dan wel?
pi_23297220
Jah hoor
Porcupine Tee - Normal
pi_23614119
<----
α & Ω
pi_23614159
oew sweet new avater
Azwethinkweiz
pi_23614244