---quote:NIEUWE ENGINE, MEER INTERACTIE
Met 34 miljoen verkochte exemplaren is The Sims (plus alle add-ons) de beste verkochte PC spellenserie aller tijden! Echter, zeven uitbreidingen en vier jaar later, werd het zoetjesaan tijd voor een écht vervolg. Power Unlimited speelde als eerste in de Benelux bij EA inhouse met De Sims 2.
Will Wright, geestelijke vader van The Sims en brein achter spellen als SimCity, SimCity 2000, SimCity 4, SimCopter, SimEarth en SimAnt, is een veteraan. Maar ook hij had niet kunnen bedenken dat The Sims zo'n overweldigend succes zou worden.
Toen het eerste deel in 2000 uitkwam (wie herinnert zich nog de presentatie in het Big Brother Huis met BB-ster Ruud?), wist de pers eigenlijk niet zo goed wat men aan moest met dit gekke, levenssimulatie spel waarbij je virtuele bewoners van open poppenhuizen allerlei trivale maar ook compleet gestoorde dingen kon laten doen.
In vier jaar tijd is de The Sims echter een begrip geworden en doet 't qua bekendheid niet onder voor Pokémon, Pac-Man en Pong. Veel ontwikkelaars hebben getracht The Sims te imiteren maar niemand slaagde daar daadwerkelijk in. En met De Sims 2 ('The' is in Nederland en België definitief vervangend door 'De') leggen Maxis en EA de lat wederom hoog.
Als er nog iemand dacht de concurrentie aan te kunnen met de serie dan wordt die ijdele hoop met De Sims 2 voorgoed de nek omgedraaid.
EMOTIES & ANIMATIES
De Sims 2 is een aangename, fucked-up versie van The Sims alleen dam met een volledig 3D engine en meer interactie tussen de Sims onderling dan ooit.
Nu denk je dat een grafische oppoetsbeurt wel het minste is dat het spel nodig had, maar de nieuwe inhouse custom made engine is zó gedetailleerd... onwaarschijnlijk gewoon.
De balans is gelukkig niet te ver doorgeslagen naar realisme, waardoor de koddige, funny personages toch die cartoony uitstraling behouden.
Tegerlijkertijd hebben ze zoveel persoonlijkheid dat gezichtsuitdrukkingen even komisch als ontroerend werken. Emoties als lachen, huilen, verliefdheid, honger, vermoeidheid, verbazing, boosheid enzovoort, komen zo fijzinnig in beeld dat je al heel snel gehecht raakt aan de wonderbaarlijke gezinnetjes van De Sims 2.
De mooiste veer steek ik in het poepgaatje van de animaties van de Sims zelf. Dat is nog beter gedaan dan in menig third-person game!
Ook het in- en uitzoomen van de camera, alsmede het volledig 360 graden om z'n as draaien, tonen de grafische kunsten in alle glorie.
VRIJHEID, BLIJHEID
Het leuke is dat je ook in De Sims 2 weer alles kan doen wat je maar wilt. De Sims zijn deze keer een stuk slimmer geworden, waardoor ze zichzelf redelijk goed weten te redden met betrekking tot toiletbehoeften, eten en drinken, slapen en ga zo maar door (al zal menig Sim zo nu en dan de vloer onder pissen als je hem of haar niet op tijd naar de WC stuurt).
Het team achter De Sims 2 - dat uit ongeveer 125 man bestaat - is ongeveer een derde van hun tijd alleen maar bezig (geweest) met de A.I. De Sims kunnen dan ook veel meer en reageren gevarieerder op verschillende situaties. Situaties die je volgens een strakke missie na missie structuur mode kunt ontdekken, of gewoon in de Sandbox mode op je eigen gemak ervaart. In die mode kun je zelf een huis maken met daarin een gezin of je kiest een kant-en-klaar huis met inwoners.
Ik koos tijdens mijn speelsessie op een gegeven moment voor een alleenstaande vader met drie dochters. De vader was een beetje een ouwe sukkel, terwijl zijn dochters jong en onstuimig waren en van de geneugten van het leven wilden genieten. Op een gegeven moment stopte ik de vader in een kamer met een TV en een bank.
Met de Built mode haalde ik de deur eruit en wisselde deze in voor een muur. Vervolgens liet ik de meiden hun vriendinnen en vrienden bellen, en werd er een dampende zwembadparty met barbeque georganiseerd waarbij de Sims flink uit de band sprongen. Papa luisterde met zijn oor tegen de muur, keek paniekerig uit het raam en bonkte met zijn knuisten tegen de wand aan. Uiteraard ging het feestje gewoon door, werd er in het zwembad gekotst, vormden er zich koppeltjes... kortom, het was nog lang onrustig in de Simsbuurt.
DNA & OUDERDOM
Volkomen nieuw is het fenomeen ouder worden en generaties in deel 2. De Sims doorlopen nu daadwerkelijk een leven waarbij ze beginnen bij baby en van peuter, puber tot volwassenheid komen en tenslotte bejaard worden. Hierdoor zul je ook specifieke op leeftijdsafhankelijke behoeften en wensen moeten inspelen.
Ook kun je kindjes maken die genetisch kenmerken van vader en moeder Sim overnemen. En aangezien je zelf je Sims mag ontwerpen, kunnen daar bizarre wezentjes uit voorkomen.
Opvoeding en de huiselijke sfeer spelen eveneens een rol. Een asociaal gezin als The Osbournes levert lastige ontregelde kids op, terwijl een gezin waar alles pais en vree is, relatief gelukkigere kinderen voortbrengt (en wellicht bravere taferelen).
BODYSHOP
De Sims 2 Body Shop is een op zichzelf staande versie van het onderdeel 'Een Sim creëren', dat straks ook in De Sims 2 zit. En deze bodyshop kun je nu al downloaden!
Op dit moment zijn dus al duizenden en duizenden Sim-fans kleding en karakters aan het maken voor de aankomende game want met de Body Shop kun je zelf Sims maken en bepalen hoe ze eruitzien.
Als je je creatie in het spel introduceertm kun je zien hoe natuur en opvoeding (streng, losjes, lamlendig of absurd?) samen hun werk doen. De genetische eigenschappen (denk aan vorm neus, kleur ogen) die jij hebt gemaakt, worden ook doorgegeven aan kinderen en kleinkinderen.
Je kunt je eigen vreatie opslaan zodat vrienden ermee kunnen spelen of je exporteert de DNA-gegevens naar TheSims2.com, zodat iedereen ze kan zien. Daarnaast kun je kiezen uit 'Onderdelen Creëren', hierin kun als een echte Dr. Frankenstein bestaande Sims-onderdelen veranderen. Verander kapsels, huidskleur, oogkleur, kleding, en nog veel meer naar je eigen (verknipte?) smaak.
De BodyShop kun je van de Nederlandse of Internationale website downloaden...
MOVIE MAKER
Een andere, superleuke nieuwe feature - die de Sims Community ongetwijfeld nog populairder zal maken - is Moviemaker. Hiermee kun je zelf filmpjes maken, knippen, plakken, titels toevoegen en muziek onder je filmpjes plaatsen.
Ter illustratie; filmpje op onderstaande website is helemaal gemaakt door Sims 2 produces Lucy Bradshaw met de moviemaker, dus zonder externe software. http://thesims.ea.com/us/(...)the_sims2_091_hi.mov
VOORLOPIGE CONCLUSIE
Het is nog te vroeg om een definitief oordeel te geven over The Sims 2 maar het stemt positief dat EA de speler alle aspecten van de gameplay voorschotelt. Ben je een gamer die aan het handje genomen wil worden dan werk je de missies af. Wil je alleen maar vrij klooien en de meest absurde situaties creëren dan ga je voor de Sandbox mode. Creatievelingen kunnen meer dan ooit nieuwe kleding, voorwerpen, meubels, huizen én Sims ontwerpen (en DNA zorgt ervoor dat je virtuele genen op keer worden doorgegeven).
De gameplay lijkt dus schier oneindig en tegelijkertijd fris en funny, en dat is toch een hele prestatie.
---quote:NEDERLANDSE SIMS COMMUNITY
Nederland telt een fanatiek aantal Sims spelers en maar liefst 57.000 daarvan staan ingeschreven bij de Nederlandse Sims Community website van EA. Iedere maand komen daar nog honderden tot soms wel duizenden bij, vooral veel meiden en vrouwen.
Zo spraken we met Isabelle de Meyer, 14 jaar en vaste bezoeker van [url=http://www.thesims.eagames.nl]www.thesims.eagames.nl . "Dit is een leuke plek voor Simsfans. Je kunt er altijd met je vragen terecht en je vindt er de allerlaatste info over de nieuwe games.
Daarnaast leer je ook de leden beter kennen. Ik heb ook contact met leden buiten de site, op MSN... dat is meestal hartstikke gezellig!
Nu speel ik The Sims niet zo vaak meer omdat ik al zoveel over De Sims 2 heb gehoord én gezien en dan gaat je interesse minderen voor The Sims. Vroeger speelde ik het zowat elke dag, nu nog 2 á 3 keer per weel.
Ik verheug me echt op De Sims 2 want ik weet zeker dat ik daar weer maanden zoet mee gaan zijn!"
quote:IN GESPREK MET LUCY BRADSHAW: PRODUCER DE SIMS 2
PU: Wat is volgens jou de verklaring van het enorme succes van The Sims tot nu toe?
Lucy: Ten eerste is de game herkenbaar; het gaat over het leven zelf. Die toegankelijkheid heeft de deur opengezet voor een grote groep.
Ten tweede kan de game op vele manieren worden gespeeld.
Sommige spelers gaan de uitdaging net zo lang aan tot ze boven aan de carrièreladder staan of, in Superstar, de beroemste Sim zijn.
Andere spelers putten de albumfunctie helemaal uit om het verhaal van hun Sims op websites te zetten. Weer andere spelers zijn scheppers, die houden van het bouwelement of gebruiken de tools om eigen inhoud aan de game te geven.
Ten derde is het spelen van The Sims echt een unieke gedeelde ervaring. Je wilt niet weten hoe vaak ik gamers elkaar hoor vertellen wat huns Sims hebben gedaan. Ik zie ook vaak hele gezinnen een buurt spelen, waarin iedereen een apart huis heeft. Die mensen lachen zich helemaal slap als de Sims van hun broer of zus op bezoek komt in het huis van hun eigen Sim.
De fansites en websites over The Sims hebben uiteraard meegeholpen aan dit sociale aspect. Mensen treffen elkaar om over de inhoud van de game te praten. Het is voor ons ontzettend inspirerend om te zien wat de fans met de game hebben gedaan.
PU: Waarom vallen The Sims zo in de smaak bij vrouwen?
Lucy: Steeds meer meisjes zijn opgegroeid met een computer of game console maar ook als je nog niet veel games hebt gespeeld, levert The Sims je al snel plezier op. Naarmate games toegankelijker worden, meer dimensies hebben en sterker de nadruk leggen op ontwikkeling, open werelden en sociale contacten, zullen meer vrouwen (gaan) spelen.
PU: Wat zijn wua gameplay de grootste verbeteringen in de serie?
Lucy: De Aspiration-functie zorgt voor een geheel nieuwe benadering van spelen. Als je een Sim aanmaakt (of in de game laat opgroeien) geef je hem of haar een Aspiration mee: Romance, Family, Pupolarity, Fortune of Knowledge. Hiermee wordt grotendeels bepaald wat een Sim wil of juist waar hij bang voor is. Dat laat hij je zien in de interface; in het Aspiration-venster.
Voorzie je in de behoeften van je Sim, dan krijgt die niet alleen punten om te besteden maar leeft ook echt langer. Geef echter toe aan zijn angsten, en je Sim zal onder meer sporen van bezorgdheid en vertwijfeling vertonen.
Het mooie hiervan is dat de keuzes die je als speler maakt op het gebied van vervulde behoeften, de persoonlijkheid van je Sim en de herinneringen die hij heeft, allemaal van invloed zijn op wat ze willen. Dus de gameplay is niet eendimensionaal, die groeit naarmate je verder speelt. Om ervoor te zorgen dat je je daar meer mee bezig kunt houden, hebben we de Sims een stuk slimmer gemaakt, zodat ze beter voor zichzelf kunnen zorgen.
PU: Wat zou je willen zeggen tegen de hardcore-gamers die vinden dat The Sims alleen voor watjes en meisjes zijn?
Lucy: Volgens mij is het nog steeds een hele uitdaging om in de game te winnen, dat wil zeggen, de simulatie te "verslaan" en je Sim aan de top te krijgen. Eerlijk gezegd, als gamer en als gamemaker, heb ik het liefste games met meer dimensies, en The Sims 2 heeft die zeker.
PU: Waar zie je de Sims-franchise naar toe gaan in, zeg, tien jaar tijd?
Lucy: Tien jaar is erg lang. Ik denk eerder aan de komende paar jaar... Ik zou graag zien dat er meer contact komt, niet alleen tussen de Sims, maar tussen de spelers onderling. We hebben veel inspiratie geput uit de websites die helemaal aan The Sims zijn gewijd. Ik hoop dat er meer van die sites komen én meer nieuwe manieren waarop spelers hun ervaringen delen, zoals de Movie Maker.
Verder moeten we natuurlijk de A.I. van De Sims blijven verbeteren om ze nog geloofwaardiger te laten reageren op de speler.
PU: Heeft EA voor De Sims 2 ook zeven uitbreidingen op stapel staan?
Lucy: We gaan ér echt voor om The Sims 2 zo groot te maken als we maar kunnen. Er zijn nog zat ideeën over wat we kunnen doen met deze nieuwe engine en in het bijzonder de verschillende leeftijdsgroepen. Maar voorlopig gaan we nog aan de game zelf sleutelen en poetsen totdat je er steil van achterover slaat.
Maar hoe werkt dat dan? Ik kan op de op de eerste verdieping geen trap neerzetten namelijk.quote:Ja, 4 volgens mij. Maar volgens mij kun je ook onder de grond bouwen, al heb ik dat nog niet geprobeerd.
Ik heb die test gedaan, en die was positief, maar je moest zo'n programma installeren voordat je de resultaten zag...... hoe krijg je dat er weer af? hoe heet het? Heb ik niet gezien? Ik wil het vernietigen!quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:55 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Zit je nu te twijfelen of je PC the Sims 2 aankan? Twijfel dan niet langer en doe de The Sims 2 PC Test!
Mijn vrouw deed er zon 2uur over (echte tijd) -(normale speelstand)quote:Op zaterdag 18 september 2004 18:14 schreef Georges het volgende:
Heb net mijn sim laten trouwen met een van die Caliente zusjes. Meteen ook kind gemaakt.
Hoe lang duurt zo'n zwangerschap?
Bij mij werken snelkoppelingen al.quote:Op zaterdag 18 september 2004 18:20 schreef MatthijsDvD het volgende:
mmm toch ben ik wel benieuwd hoe je precies die mp3tjes van je eigen kan luisteren of avi's kan zien!! Kan iemand mij dat uitleggen plz!!
M.E. ?quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:18 schreef Aurelium het volgende:
Help me!
Werk dillema: er zijn 25 jongeren die aan het keten zijn bij mn restaurant en te vreten willen. Wat moet ik doen? ze weg sturen met de boodschap dat er geen plaats is of het oude bejaarde stelletje dat al 40 minuten niets heeft besteld vriendelijk verzoeken te vertrekken zodat er plek is voor de jeugd?
Die optie zat er helaas niet bijquote:Op zaterdag 18 september 2004 19:33 schreef kelmartokeem het volgende:
[..]
M.E. ?
[afbeelding]
Die weten er wel raad mee. Wie niet horen wil moet voelen.![]()
Omdat je een illegale versie hebtquote:Op zaterdag 18 september 2004 19:37 schreef The_Duce het volgende:
Weet iemand me al te vertellen waarom ik niet kan behangen/muren bouwen/etc..
doe es plaatjes posten, ben benieuwd...quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:40 schreef shiNinG_staR het volgende:
kheb net de cheat stretchskeleton *waarde 0 tot 2* uitgeprobeerdEcht leuk, worden je sims lililputters of reuzen
hier ook geen last, maar goed, dit topic gaat op deze manier weer de warez-richting opquote:Op zaterdag 18 september 2004 20:12 schreef Markster het volgende:
Ik snap niet wat iedereen bedoelt met "je kan niet bouwen als je een gedowlaode versie hebt"
Mijne is ook gedownload, maar ik kan toch echt alles, heb ook geen fixed exe nodig![]()
Owhjaquote:Op zaterdag 18 september 2004 20:14 schreef Timmai het volgende:
[..]
hier ook geen last, maar goed, dit topic gaat op deze manier weer de warez-richting op![]()
Dat is wel het gevalquote:Op zaterdag 18 september 2004 20:29 schreef DePresident het volgende:
Je kunt in de sims 2 dus ook naar je werk gaan? En dan werk je dus ook? Het is niet zo dat je sim in de auto weggaat en dat de tijd sneller gaat en dat hij dan weer terug is?
helemaal correct.quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:38 schreef woutabest het volgende:
jammer...
Maar je krijgt dus balkjes met een verhaaltje waarbij je keuzes moet maken ofzo?
Soms...quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:38 schreef woutabest het volgende:
jammer...
Maar je krijgt dus balkjes met een verhaaltje waarbij je keuzes moet maken ofzo?
Cool, ik ben wel goed!quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:40 schreef Markster het volgende:
[..]
helemaal correct.
Is ie bij Doom3 dan ook zoquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:00 schreef DePresident het volgende:
[..]
He zo hoog zat het bij mij ook!
Het minimum-pc gehalte veranderd altijd...quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:00 schreef DePresident het volgende:
[..]
He zo hoog zat het bij mij ook!
Hehe, goed dat ik weet dat dat kan gebeuren, voordat ik een atechnische sim de tv laat repareren. Maar tot nu toe is ie nog niet stuk gegaan.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:07 schreef Freezor het volgende:
Mijn eerste sim is al geëlectrocuteerd toen ze de televisie wou reperen zonder enige ervaring
Haar huisgenoot is er kapot van en heeft een wens op haar geest te zien (voor veel punten).
Weet iemand hoe je dat kan doen?
Just Kiddin ?quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Goverdomme, ik ben net pas om 19:00 wakker geworden na een hele nacht Simmen... Is niet goed.
WHEHEHEquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:15 schreef Cerbie het volgende:
Het vriendje van mijn sim jat alle tuinkabouters weg die ik neerzet
http://members.lycos.nl/luukwel/movie000.avi
wat een baggerkwaliteit, die ingame filmpjesmaker
*edit: st**f Lycos
Dat vraag ik me dus ook af. Via google uiterst weinig antwoordenquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:16 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Hoe kan ik MP3'tjes afluisteren op een radio (sims 2)
Waarom zie jij wel beeld en ik niet?quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:18 schreef Aurelium het volgende:
[..]
WHEHEHEdat lachje als ie die tuinkabouter ript
Ja inderdaad. Met de sims 1 kon het welquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Via google uiterst weinig antwoorden
Weet ik veelquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:19 schreef woutabest het volgende:
[..]
Waarom zie jij wel beeld en ik niet?
ja toen was het ook vrij gemakkelijk. Ik zou het vreemd vinden als het nu niet kan. Want die standaard muziek op de radio is te erg. Als ze de radio aanzetten, laat ik hem meteen weer uitzettenquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:20 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Met de sims 1 kon het wel
http://luuk.tweaking.nl/movie000.aviquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:19 schreef woutabest het volgende:
[..]
Waarom zie jij wel beeld en ik niet?
Klopt.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
ja toen was het ook vrij gemakkelijk. Ik zou het vreemd vinden als het nu niet kan. Want die standaard muziek op de radio is te erg. Als ze de radio aanzetten, laat ik hem meteen weer uitzetten
Geef em gewoon een pak slaagquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:24 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://luuk.tweaking.nl/movie000.avi
Nu doet ie het wel
Ik ben inmiddels al vijf tuinkabouters kwijt. En hij jat ook alleen maar tuinkabouters. Nu eens proberen of zij hem kan betrappen![]()
Nietes...quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:24 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://luuk.tweaking.nl/movie000.avi
Nu doet ie het wel
Ik heb ff gekeken in de sim dir maar kan niet 1,2,3 een map vinden waarbij je denkt daar moeten de mp3 files inquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:25 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Klopt.
Is het niet meer zo dan, dat je de mp3tjes in een radio zender map moet zetten?
Als hij er niet tussenstaat dan nietquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:27 schreef Georges het volgende:
Is er eigenlijk ook een station met klassieke muziek, kan 'm niet vinden namelijk.
Zat wel in Sims 1.
Zeikerd!quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:27 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ahhhh huilie
Ik heb hem aanstaan omdat ik op sommige sims echt niet wil letten...quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:31 schreef Aurelium het volgende:
Eff een vraagje
>knip<
Ik zelf heb het uit staan, omdat mn sims gewoon te domme dingen doen (zoals om de 5 minuten de koelkast plunderen) maar als je het wel hebt aan staan levert het natuurlijk wel weer leukere situaties op.
Dat heeft op zich niks met je grafische kaart te maken.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:31 schreef daeri het volgende:
Hey, als ik al mn grafische opties nou hoog zet, wordt mn pc dan trager of maakt het geen reet uit met de sims2? want als ik het nu speel zit ik soms 5 min te wachten tot mn huis geladen is..
Okay, dan zet ik em de volgende keer als ik afsluit ff aan... ook weerspiegeling enzo, want jullie screens zijn echt veel mooier dan mijn beeld dat ik heb in het spel..quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:33 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Dat heeft op zich niks met je grafische kaart te maken.
Wat wel eventueel zou kunnen is dat als je graphics hoog staan, hij beter kwaliteit textures in het geheugen moet laden. Maar volgens mij is dat verschil minimaal.
Hekken haal je weg op dezelfde manier als dat je muren weghaalt.quote:Op zaterdag 18 september 2004 18:09 schreef SuperUli het volgende:
[..]
En dan zeg je er even bij hoe je muren weg haaltquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Hekken haal je weg op dezelfde manier als dat je muren weghaalt.
(blz 35 kun je het vinden.) Grond: Naar bouwen gaan dan naar dat icoontje van die spade. Dan klik je op iets wat op gras moet lijken en dan kun je je gras weer groen maken
Hahaha, ik word al gek van een eenling.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:46 schreef Markster het volgende:
Kut, ik heb een tweeling. Alsof het leven nog niet duur genoeg is![]()
Je kan met The Body Shop een sim maken. Ook kleren, haar, ogen maken.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:50 schreef Cerbie het volgende:
Kun je ook je sim exporteren en aan iemand anders geven/laten zien?
quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:16 schreef Georges het volgende:
Die optie dat je kan vragen of ze blijven overnachten, stay the night, is geweldig.
Mijn Sim date al een tijdje met een van die Caliente zusjes, en ze is al 2 nachten gebleven.![]()
Wat een romantiek allemaal.![]()
Veel geluk op zondagquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:11 schreef DePresident het volgende:
Ik heb besloten:
Ik ga morgen (misschien) de sims 2 kopen !
Eh ja, je kan ook écht trouwen, moet je ff zon boogje aanschaffen (staat onder feestjes in je koop menu) enne, ik weet niet hoe je een goed feest kan geven, kan maar 2 sims uitnodigen...quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:23 schreef koei het volgende:
Is het mogelijk om ook echt te trouwen? Ik kan wel mn sim iemand ten huwelijk laten vragen maar vervolgens heb ik geen flauw idee hoe ik ze ook daadwerkelijk kan laten trouwen. Een wens van mn andere sim was een trouwfeest maar dat kon ik ook niet regelen via de telefoon, ik kon alleen een gewoon feest geven.
Zijn er trouwens al tips om een goed feest te geven. Op De eerste verjaardag van mn kind kwam niemand opdagen
Staat in de openingpostquote:Op zaterdag 18 september 2004 22:23 schreef Davidboaz het volgende:
Waar kan je de nude patch downloaden, of kan iemand 'm even sturen? alvast bedankt.
Nee, al heb je een lijst met 20 mensen, je kan niet meer dan 2 uitnodigen voor een gewoonfeestje/verjaardag/bruiloftquote:Op zaterdag 18 september 2004 22:24 schreef Cerbie het volgende:
Meer vrienden maken?
Ik kon 6 mensen uitnodigen voor een bruiloft.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:25 schreef daeri het volgende:
[..]
Nee, al heb je een lijst met 20 mensen, je kan niet meer dan 2 uitnodigen voor een gewoonfeestje/verjaardag/bruiloft
quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:27 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik kon 6 mensen uitnodigen voor een bruiloft.
Hmmmz vreemd... missschien dat je ze langer moet kennen ofzo? Ik heb 1 feest gegeven maar ze zijn niet getrouwd en ik weet niet waarom nietquote:Op zaterdag 18 september 2004 22:28 schreef daeri het volgende:
[..]mag ik bij jou komen simsen dan?
bij mij staat er steeds "Maximaal 2 sims"
Dat hangt toch af van je pc? Ik kan maximaal 8 mensen uitnodigen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:25 schreef daeri het volgende:
[..]
Nee, al heb je een lijst met 20 mensen, je kan niet meer dan 2 uitnodigen voor een gewoonfeestje/verjaardag/bruiloft
waarom ik niet ?!quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:27 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik kon 6 mensen uitnodigen voor een bruiloft.
??quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:29 schreef Georges het volgende:
[..]
Dat hangt toch af van je pc? Ik kan maximaal 8 mensen uitnodigen.
Als je wil dat een sim blijft slapen kun je dat gewoon vragen. Ze maken dan ook gebruik van wc, douche enz. Als je wil dat ze nog een nacht blijven moet je zorgen dat ze hun needs kunnen vullen, dus zorgen voor eten en een jacuzzi, hoeven ze niet te douchen want dat doen ze niet uit zichzelf denk ik.
Vind het wel grappig.
Hmm, kan niks vinden int boekje over uitnodigen van sims, trouwens krijg jij iets als je iemand uitnodigt met logeren, een bevestiging ofzo?quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:29 schreef Georges het volgende:
[..]
Als je wil dat een sim blijft slapen kun je dat gewoon vragen. Ze maken dan ook gebruik van wc, douche enz. Als je wil dat ze nog een nacht blijven moet je zorgen dat ze hun needs kunnen vullen, dus zorgen voor eten en een jacuzzi, hoeven ze niet te douchen want dat doen ze niet uit zichzelf denk ik.
Vind het wel grappig.
Hoezo hangt dat dan af van je pc? Die vat ik niet helemaalquote:Op zaterdag 18 september 2004 22:29 schreef Georges het volgende:
[..]
Vind het wel grappig.
Dat is wel gek, ik heb precies dezelfde specs. Ik bedoel een standaard feest, trouwerij heb ik nog nooit geprobeerd.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:30 schreef Markster het volgende:
[..]
??
Maar ik kan er 4 uitnodigen, met een 2600+, 1gb ram en een 9600pro!
Mijn sim viel in slaap voor het altaar...quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Hmmmz vreemd... missschien dat je ze langer moet kennen ofzo? Ik heb 1 feest gegeven maar ze zijn niet getrouwd en ik weet niet waarom niet
Nou, ik meen ergens gelezen te hebben dat des te krachtiger je pc is, des meer Sims er op bezoek kunnen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:30 schreef nikky het volgende:
[..]
Hoezo hangt dat dan af van je pc? Die vat ik niet helemaal
Nou mijn date knikte ja, lol.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:30 schreef daeri het volgende:
[..]
Hmm, kan niks vinden int boekje over uitnodigen van sims, trouwens krijg jij iets als je iemand uitnodigt met logeren, een bevestiging ofzo?
quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:31 schreef daeri het volgende:
[..]
Mijn sim viel in slaap voor het altaar...en nu mag de man haar niet meer omdat hij denkt dat zij hem heeft laten zitten...
![]()
Ja dat doen die van mij ook steeds, en dan gaan ze wel weg als ze er geen reet meer aan vinden omdat mn andere sim in bed ligt te slapen...quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:33 schreef Georges het volgende:
[..]
Nou mijn date knikte ja, lol.![]()
vreemd hoor... zo kan je toch nooit een vet superfeest gevenquote:Op zaterdag 18 september 2004 22:32 schreef Georges het volgende:
[..]
Nou, ik meen ergens gelezen te hebben dat des te krachtiger je pc is, des meer Sims er op bezoek kunnen.
Iemand die het antwoord heeft?
Ja, het lange relatie balkje was op eens -2 terwijl dat 100 was ofzo... volgens mij is ze wel zwanger want ze gingen "Kindje proberen te maken" in een pashokje...quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:34 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Toen mijn date bleef slapen was mijn Sim al gaan slapen. Zij ging eerst nog in de love tub en hij maar doorslapen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:34 schreef daeri het volgende:
[..]
Ja dat doen die van mij ook steeds, en dan gaan ze wel weg als ze er geen reet meer aan vinden omdat mn andere sim in bed ligt te slapen...
Trouwens, wegsluipen is geweldig... ik snap alleen nog niet echt hoe je nou mee kunt..
grr...waaaaar dan?quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Staat in de openingpost
In welk dorp woon jij? Alle grote steden zijn gewoon open op zondag, zo heb ik vorige week zondag nog mooi een demo cd van de sims 2 kunnen scoren...quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:22 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Veel geluk op zondag
Sorry ze hebben hem er deze keer niet bij ingezetquote:Op zaterdag 18 september 2004 22:39 schreef Davidboaz het volgende:
[..]
grr...waaaaar dan?
quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:39 schreef Davidboaz het volgende:
[..]
grr...waaaaar dan?
quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:48 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die weerspiegelingen kloppen trouwens niet helemaal, in de spiegel van de badkamer zie ik het aanrecht van een andere kamer weerspiegelen
quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:49 schreef gieling het volgende:
Ook leuk: ik heb met mijn vrouw een kind gekregen voor nagelslacht. Toen zag ik dat zijn ook eenhad bij 2 andere mannen, een van die twee uitgenodigd, zitten zoenen waar hij bij was en toen het uitgemaakt
![]()
Toen het kind van die gasten een peuter werd heb ik haar wel uitgenodigd maar ze is niet gekomen, beetje raar...
dankjewel skatje.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:48 schreef nikky het volgende:
[..]
Sorry ze hebben hem er deze keer niet bij ingezet
http://www.ospeldijk.nl/fok/naaktesims.zip
http://www.games.fok.nl/news.php?newsid=446 <--- daar kun je lezen waar je hem moet plaatsen
Ga naar je "Mijn documenten" open de directorty "EA games" en verwijder de map "De Sims2"quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:04 schreef Knucklezz het volgende:
ff een vraagje... hoe RESET je de Buurt, zodat ie weer is zoals ie was toen je et spel installeerde ?
Dat heeft alles te maken met je processor- en de rest kracht.quote:Op zondag 19 september 2004 00:24 schreef Georges het volgende:
Wel raar, de een kan er 2 uitnodigen, de ander 4 of 6, of 8.![]()
Ja, dat dacht ik al.quote:Op zondag 19 september 2004 00:34 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat heeft alles te maken met je processor- en de rest kracht.
Als je meer sims over de vloer krijgt dan kost dat veel meer kracht voor je PC om het uit te voeren; dus om te voorkomen dat je PC finaal eruit knalt, zorgen ze ervoor dat het binnen de perken blijft![]()
Gewoon de exchange van EA zelf!quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:41 schreef koei het volgende:
[..]
In welk dorp woon jij? Alle grote steden zijn gewoon open op zondag, zo heb ik vorige week zondag nog mooi een demo cd van de sims 2 kunnen scoren...
Hoe kan je winkels bouwen in een nieuwe buurt? Ik had geen zin om in een voorgebouwde buurt te gaan wonen dus heb 2 sims gebouwd en dit in een zelf gemaakte (kale!) buurt gedaan. Gelukkig komen er nog wel af en toe wat mensen langs, maar een winkel of iets dergelijks is er dus niet.
Heeft iemand al een duidelijke website met nieuwe zelfontworpen meubels gevonden? Ik vind wat er standaard bij zit maar een beetje magertjes...
Tegen die tijd hoop ik al de sims 3 te spelenquote:Op zondag 19 september 2004 00:44 schreef kelmartokeem het volgende:
Met een Athlon 64 FX-53 + Radeon X800XT kan je wel 25 mensen uitnodigen.
Maar is ook logisch, hoe meer polygonen, hoe meer berekeningen he.
Hoever zou het schalen. Over 5 jaar, met 10 Ghz cpu + Radeon X9000. 400-500 lui op je feestje.![]()
quote:Op zondag 19 september 2004 00:44 schreef kelmartokeem het volgende:
Met een Athlon 64 FX-53 + Radeon X800XT kan je wel 25 mensen uitnodigen.
Maar is ook logisch, hoe meer polygonen, hoe meer berekeningen he.
Hoever zou het schalen. Over 5 jaar, met 10 Ghz cpu + Radeon X9000. 400-500 lui op je feestje.![]()
Nee een maat van mij heeft dat. Zo'n freak die altijd het nieuwste spul moet hebben..maar ja goede baan dus hij kan het betalen.quote:Op zondag 19 september 2004 00:54 schreef Georges het volgende:
[..]
Serieus joh? Heb jij zo'n pc?
Loopt het dan ook nog een beetje?
Volgens mij moeten het WMV's zijn.quote:Op zondag 19 september 2004 01:29 schreef Djeez het volgende:
Grappig is dat de Sims ook de tuinkabouters kunnen aanvallen. Helaas gaan ze niet kapot, ze trappen hen alen omver en zetten hem daarna weer rechtop. Mijn Simsvrouwtje is zwanger van de tweede, ze is nu met zwangerschapsverlof. Hoelang nog totdat het kind er is ? Ohja, MP3's kan hij nu wel afspelen, alleen AVI's niet...
quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:13 schreef Staak het volgende:
Is het ook mogelijk om de grond rondom je huis te kopen?
Ik heb nu namelijk m'n hele huis en de grond er omheen al uitgebreid en volgebouwd, maar wil er nog een zwembad bij.
Dus gewoon een paar vierkanten naast je huis kopen ofzo, kan dat ook?
Nope kan niet, je zult dus een groter kavel moeten kopen en verhuizen.quote:Op zondag 19 september 2004 01:35 schreef Staak het volgende:
Dit weet jij vast wel Tijn:
[..]
heb jij al een tweeling gehad?quote:Op zondag 19 september 2004 01:41 schreef Ultrakikkervis het volgende:
Ik kan niet wachten op een trainer of iets dergelijks. Ik wordt gek van die behoeftes en wensen.
Kutquote:Op zondag 19 september 2004 01:43 schreef Markster het volgende:
[..]
Nope kan niet, je zult dus een groter kavel moeten kopen en verhuizen.
Je kunt toch gewoon een kindermeisje inhurenquote:Op zondag 19 september 2004 01:46 schreef Markster het volgende:
[..]
heb jij al een tweeling gehad?
Ik nu, ze worden over 2 dagen kind, ze zijn nu peuter.
Liggen alleen maar bergen stinkend afval, luiers en flesjes.
De een moet schijten, de ander in bad.
Dan hebben ze allebei tegelijkertijd honger, en dan moet de ander in bad en is de ander weer moe!
argg en dat moet me vrouw alleen doen, want me man is rechercheur (?) en die baan wil ik niet verliezen.
Kortom, dikke chaos, ze zijn allemaal geel tot rood, kinderen janken een end weg en me vrouw die kan bijna niet meer op der benen staan.
Heerlijk, die kinderen
heb ze nog nix kunnen leren, en ze zijn al bijna kind!
Ja, dan ben je alles kwijt. Wat je dus beter kunt doen is extreem verbouwen. Als je flink de hoogte in gaat, heb je altijd plek zat. Is mijn ervaring.quote:Op zondag 19 september 2004 01:47 schreef Staak het volgende:
[..]
Kut.
Maar áls ik dan ga verhuizen, moet ik dan ook het complete huis weer opnieuw inrichten?
Oftewel, ben ik dan ook alle inboedel kwijt?
Ja maar, ik heb al een schoonmaakster en een tuinvrouw. Kost me klauwen met geldquote:Op zondag 19 september 2004 01:48 schreef Staak het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon een kindermeisje inhuren
Ik heb al 3 verdiepingen en in de breedte is ook al maximaal uitgebouwd...quote:Op zondag 19 september 2004 01:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, dan ben je alles kwijt. Wat je dus beter kunt doen is extreem verbouwen. Als je flink de hoogte in gaat, heb je altijd plek zat. Is mijn ervaring.
Armoedzaaier. Neem een echte baan dan. En wat geldbomen.quote:Op zondag 19 september 2004 01:49 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja maar, ik heb al een schoonmaakster en een tuinvrouw. Kost me klauwen met geld![]()
Tja, ik snap er niets van, ik heb een schoonmaakster, een tuinman en de repareteur en de ongediertebestrijder komen zo ongeveer elke dag langs.quote:Op zondag 19 september 2004 01:49 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja maar, ik heb al een schoonmaakster en een tuinvrouw. Kost me klauwen met geld![]()
Mee samenwonen, trechter in haar hals duwen en volgieten met levenselixer; succesquote:Op zondag 19 september 2004 01:54 schreef Markster het volgende:
hmm misschien toch maar even inhuren dan. Maar krijg altijd zo een vies oud mormel
Werkt dat?quote:Op zondag 19 september 2004 01:57 schreef Staak het volgende:
[..]
Mee samenwonen, trechter in haar hals duwen en volgieten met levenselixer; succes.
Geen idee eigenlijk, het zou wel ideaal zijn voor pedofielen natuurlijk; eerst er mee trouwen en daarna laten verjongen tot een jaar of 12... Denk niet dat iets dergelijks opgenomen is in het Sims wetboekquote:Op zondag 19 september 2004 01:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Werkt dat?
Als je dat wilt ziet moet je "Singles" spelenquote:Op zondag 19 september 2004 02:00 schreef Markster het volgende:
Ze maken niet eens tepels en lullen.
quote:Op zondag 19 september 2004 04:06 schreef StaakingDeux het volgende:
>knip<
In "Mijn documenten\EA Games\De Sims 2\Storytelling"quote:Op zondag 19 september 2004 09:11 schreef nlboy het volgende:
Waar kan ik de screenshots vinden die ik heb gemaakt met Sims 2?
Of hebben jullie met Fraps de shots gemaakt?
quote:Op zondag 19 september 2004 09:27 schreef nlboy het volgende:
Oke bedankt!
Ze zijn een beetje klein....de shots.
Dan maak ik ze wel voortaan met Fraps, dan zijn ze full size.
Dat ik daar niet eerder op ben gekomenquote:Op zondag 19 september 2004 09:27 schreef nlboy het volgende:
Ze zijn een beetje klein....de shots.
Dan maak ik ze wel voortaan met Fraps, dan zijn ze full size.
Z'n handen zien er sowieso raar uit, maar het ging waarschijnlijk om zijn middel.quote:Op zondag 19 september 2004 12:10 schreef woutabest het volgende:
Wat is er zo fout aan...
Ah, oke...quote:Op zondag 19 september 2004 12:20 schreef Georges het volgende:
[..]
Z'n handen zien er sowieso raar uit, maar het ging waarschijnlijk om zijn middel.
Daar ontbreekt een gedeelte.
Pashokje heb ik al voorbij horen komen...quote:Op zondag 19 september 2004 12:36 schreef sjakie007 het volgende:
even een vraagje, hoe doe je ohh jaa in het openbaar? Ik weet wel hoe het moet in bed en in het bubbelbad. Maar in het openbaar is het me een compleet raadsel.
En een ander had het probleem dat de tuinkabouters altijd gejat werden!quote:Op zondag 19 september 2004 12:54 schreef Cerbie het volgende:
De vriend van mijn sim heeft tuinkabouterfilie. Elke nacht sluipt hij het huis uit, verdwijnt van de kaart en komt een kwartiertje later terug met tuinkabouters
quote:Op zondag 19 september 2004 12:54 schreef Cerbie het volgende:
De vriend van mijn sim heeft tuinkabouterfilie. Elke nacht sluipt hij het huis uit, verdwijnt van de kaart en komt een kwartiertje later terug met tuinkabouters
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 19 september 2004 13:02 schreef glossy het volgende:
bij mij is het 1ste kind geboren
De vriend van mijn sim jatte alle tuinkabouters bij haar weg. Nu zijn ze getrouwd en jat die vriend te tuinkabouters bij de buren weg. Wel een leuke extra, tuinkabouters verkopenquote:Op zondag 19 september 2004 12:58 schreef woutabest het volgende:
[..]
En een ander had het probleem dat de tuinkabouters altijd gejat werden!
Jij geilt dus op computer animatiesquote:Op zondag 19 september 2004 13:45 schreef woutabest het volgende:
dat ondergoed!
Als het goed is, wordt simvrouwtje wakker en moet overgeven. En dan zie je een denkbalonnetje met een kindje en vraagteken.quote:Op zondag 19 september 2004 14:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als ze proberen een kindje te maken, weet je dan meteen of het gelukt is of moet je een paar dagen wachten![]()
Ik heb wel een drankkast, maar daar zit helaas geen levenselxier in. Wel veel sterke drank, en mijn mansim bekommert zich net als irl niet om zijn vrouw en is de hele tijd aan de drank!quote:Op zondag 19 september 2004 14:55 schreef Markster het volgende:
Ik zuip gewoon de hele tijd levenselixer, wat heb ik aan 2 oudjes die niets kunnen
quote:Op zondag 19 september 2004 14:47 schreef nlboy het volgende:
omdat ik in het register sta voor mishandelen van m'n kinderen.
Daar had ik ook last van.quote:Op zondag 19 september 2004 16:50 schreef heaven7 het volgende:
Ja en ik ben een huis aan het maken maar de kamers worden niet lichter als ik ramen plaats, ook niet als ik ieder plekje van het huis een raam geef (om uit te proberen hoeveel ramen er nodig zijn voor licht in huis).
Weet iemand dit?
Misschien is het net nacht terwijl je bouwt? Dat was toch in Sims 1 zoquote:Op zondag 19 september 2004 16:50 schreef heaven7 het volgende:
Ja en ik ben een huis aan het maken maar de kamers worden niet lichter als ik ramen plaats, ook niet als ik ieder plekje van het huis een raam geef (om uit te proberen hoeveel ramen er nodig zijn voor licht in huis).
Weet iemand dit?
Het eerste.quote:Op zondag 19 september 2004 17:01 schreef DePresident het volgende:
In hoeveel stappen worden je sims ouder? Zoeits? Peuter - Kleuter - Tiener - Volwassen - bejaard - dood?
Of zie je echt een verouderingsproces van dag tot dag?
hmm het is ergens genoemd, of in dit topic, of het vorige. Een link naar een post in het tweakers forum.quote:Op zondag 19 september 2004 16:46 schreef Quarks het volgende:
Weet iemand al hoe je een kelder bouwt?
Ik loop al een paar uur te kloten in bouw mode maar het wil niet lukken en ik weet dat het mogelijk is![]()
Heb het inmiddels al gevonden.quote:Op zondag 19 september 2004 17:05 schreef Markster het volgende:
[..]
hmm het is ergens genoemd, of in dit topic, of het vorige. Een link naar een post in het tweakers forum.
Ja ik had 2 baby's en die begonnen op m'n zenuwen te werken.quote:Op zondag 19 september 2004 16:50 schreef DePresident het volgende:
[..]
zit dat serieus ook in het spel?
Gewoon familie vanuit het familiesmenu naar de familielijst, en dan vanuit die lijst slepen naar een grote woning.quote:Op zondag 19 september 2004 17:44 schreef pos het volgende:
waarschijnlijk is het al eerder gevraagd maar kan iemand mij vertellen hoe ik een familie verhuis naar een bestaand groter huis?
Burgemeester.quote:Op zondag 19 september 2004 18:02 schreef DePresident het volgende:
Kun je president worden? Of alleen burgemeester?
Zeik niet. Van mijn hongerloontje zekerquote:Op zondag 19 september 2004 18:37 schreef Retuobak het volgende:
En dat je de game download hoeft niemand te weten. Koop hem liever.
Ohw..... bij the sims 1 verdiende je als burgemeester zo'n 660 euro per dag.... ik hoop dat dat nu meer isquote:Op zondag 19 september 2004 18:37 schreef Retuobak het volgende:
Burgemeester.
ik ook, trouwens wel fucking veel downloaden, je zou hem zowat maar gewoon gaan kopenquote:Op zondag 19 september 2004 17:57 schreef DePresident het volgende:
Ik ben de sims 2 nu aan het downloaden ! Ik hoop hem vannacht te hebben![]()
Vreemd, ik heb een amd 2600, 9600 pro en 1 gig en ik kan 8 mensen maximaal uitnodigen.quote:Op zondag 19 september 2004 18:39 schreef XplosiveX het volgende:
Ik kan voor een standaard feest 7 personen uitnodigen. Specs amd 64 3200+ met 1024 mb geheugen en een gforce ti4200.
Vind ik niet echt veel voor zo'n systeem, verder loopt het wel soepel.
Spel is echt gaaf zeer verslavend ook.
En ik kan er dus maar 4 he!quote:Op zondag 19 september 2004 18:39 schreef XplosiveX het volgende:
Ik kan voor een standaard feest 7 personen uitnodigen. Specs amd 64 3200+ met 1024 mb geheugen en een gforce ti4200.
Vind ik niet echt veel voor zo'n systeem, verder loopt het wel soepel.
Spel is echt gaaf zeer verslavend ook.
Ligt vooral aan CPU en ram denk ik, want op mijn laptop athlon 3000+ 64bit, geforce fx go5700 64mb, 512 mb sdram kan ik er meer 3 uitnodiggenquote:Op zondag 19 september 2004 18:46 schreef Markster het volgende:
[..]
En ik kan er dus maar 4 he!
Ik denk dat ze erg op de CPU letten, aangezien ik een 2600+ heb. Maar wel een 9600pro.
ik heb eenquote:Op zondag 19 september 2004 19:29 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ligt vooral aan CPU en ram denk ik, want op mijn laptop athlon 3000+ 64bit, geforce fx go5700 64mb, 512 mb sdram kan ik er meer 3 uitnodiggen
Hah ik had gewoon niet goed gekekenquote:Op zondag 19 september 2004 19:31 schreef nikky het volgende:
[..]
ik heb een
2200+ AMD athlon (TM) XP en 512 mb geheugen, gforce 4 TI 4200 ik kan er 6 uitnodigen
Moet wel, Nikky kan er meer uitnodigen dan mij, terwijl mijn specs wel degelijk hoger liggen!quote:Op zondag 19 september 2004 19:28 schreef Tijn het volgende:
Hangt het zeker weten wel samen met je CPU? En niet bv de grootte van je kavel om maar wat te noemen?
laten we hopen dat dat het is danquote:Op zondag 19 september 2004 19:39 schreef Quarks het volgende:
[..]
Hah ik had gewoon niet goed gekeken![]()
Ik had een aantal vrienden verwaarloosd en toen waren ze geen vrienden meer; ik kan er dus nu wel 7 uitnodiggen
Daarvoor heb je toch een schoonmaakster?quote:Op zondag 19 september 2004 19:43 schreef Quarks het volgende:
Mijn ventje heeft nu al 3 carrieres achter de rug, maar nu wil hij zo onderhand wel eens 'oh jaa'en'
Is er geen escort service ?
Daarom neem ik geen kinderenquote:Op zondag 19 september 2004 19:51 schreef Djeez het volgende:
Mijn zoon en mijn pasgeboren baby zijn me afgenomen!Ik had de oudste zoon een beetje verwaarloosd volgend maatschappelijk werk, en nu mag ik geen kinderen meer!
Gebruik dan gewoon die cheat dat je sims niet ouder wordenquote:Op zondag 19 september 2004 19:58 schreef Ajaxno1 het volgende:
Lol dat ding dat je leven verlengd is handig. Steeds zorgen dat iemand of jezelf hem kan "kopen" van je Wenspunten en maar verder leven
Kan maar.quote:Op zondag 19 september 2004 20:00 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Gebruik dan gewoon die cheat dat je sims niet ouder worden
Ik heb hem gebruikt...ook weer geactiveerd omdat de baby een baby bleef...geen crash gehad..quote:Op zondag 19 september 2004 20:02 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Kan maar.
A: je kids worden niet ouder en
B: Als je hem nadat je gebruikt weer deactiveerd schijnt Sims te crashen. Tenminste las ik ergens op een forum. Nog niet geprobeerd dus
Eigenlijk hadden ze het zo moeten doen dat jezelf kon kiezen hoe lang je wilt leven. 30 dagen is imo veeeeeeels te kort als het bijv 300 dagen was was het al een stuk leuker.quote:Op zondag 19 september 2004 20:16 schreef Quarks het volgende:
Inderdaad, dat aging systeem is gruwelijk irritant, na een paar uurtjes spelen was ik al bejaard
Hoe kun je dan ooit alle vaardigheden en carriere mogelijkheden volkrijgen?
Inderdaad, zo jaag je er in 1 á 2 (echte) dagen er een complete generatie doorheen.quote:Op zondag 19 september 2004 20:27 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden ze het zo moeten doen dat jezelf kon kiezen hoe lang je wilt leven. 30 dagen is imo veeeeeeels te kort als het bijv 300 dagen was was het al een stuk leuker.
Kruisje, boompje, beestje...quote:Op zondag 19 september 2004 19:55 schreef Tijn het volgende:
Be afraid, SimCity, be afraid
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, m'n server is blijkbaar ff down. Niks aan te doen, komt wel weer goed.quote:Op zondag 19 september 2004 21:26 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Kruisje, boompje, beestje...
Tjah GF2quote:Op zondag 19 september 2004 21:39 schreef Cerbie het volgende:
Ik kan 2 mensen uitnodigen met een 2400+, 512MB RAM en een GF2MX.
Van een kelder bouwen, moet je dan niet gewoon de grond een eind verlagen, en de deur op de eerste verdieping maken?
Nee, maar je kunt wel een ban krijgen op G&C vanwege warezquote:Op zondag 19 september 2004 18:02 schreef DePresident het volgende:
Kun je in the sims ook gevangenisstraf krijgen?
Hm ga ik dat nu maar eens uitproberenquote:Op zondag 19 september 2004 21:43 schreef Quarks het volgende:
[..]
Tjah GF2![]()
En een kelder bouw je door eerst fundering te leggen, dan waar je de kelder wilt fundering weghalen, vloer over het gat, gat verlagen tot de grote trap erin past, dan onderin het gat een vloer leggen, en dan de trap erin
Weet je nog wat er in sims 1 gebeurde tijdens een feestje?quote:Op zondag 19 september 2004 21:58 schreef Georges het volgende:
Ik vind het trouwens wel suf dat een feest een vaste tijd duurt. Is er geen cheat om die timer uit te zetten?
Ik bedoel waar kan je deze vinden als .jpg ofzoquote:Op zondag 19 september 2004 21:57 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
in je fotoboek
Dat er meer mensen op bezoek komen gok ik...quote:Op zondag 19 september 2004 22:01 schreef Esme_Weatherwax het volgende:
Het maximum aantal bezoekers voor een feestje staat in C:\Documents and Settings\(usernaam)\Mijn documenten\EA Games\De Sims 2\Logs\(computernaam)-config-log.txt
---
uintProp maxNumOfVisitingSims 4
---
Het is een textfile, maar wat zou aanpassen voor gevolgen hebben?
Zie OP:quote:Op zondag 19 september 2004 22:04 schreef Kondros het volgende:
zou het spel draaien met een 1.4 ghz, 256ram en geforce 2 mx?
quote:Zit je nu te twijfelen of je PC the Sims 2 aankan? Twijfel dan niet langer en doe de The Sims 2 PC Test!
Mijn documenten\EA Games\De Sims 2\Storytelling\quote:Op zondag 19 september 2004 22:03 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ik bedoel waar kan je deze vinden als .jpg ofzo![]()
Er zijn alleen de doelen die je zelf stelt.quote:Op zondag 19 september 2004 22:28 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
Ik bedoel; er is toch wel een doel?
Blegh, lekker saai dan...quote:Op zondag 19 september 2004 22:30 schreef Tijn het volgende:
Er zijn alleen de doelen die je zelf stelt.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je bv al alle carrieres hebt afgelopen. Dat je je ultieme droomhuis hebt gebouwd. Dat je miljonair bent. En heb je al een bestseller geschreven?
Het is een god game, net als Simcity. Je kunt alleen zelf doelen stellen.quote:Op zondag 19 september 2004 22:28 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
Twee vraagjes:
- Ik heb nu een vrouwtje dat alle kwaliteit (techniek, koken, enz. enz.) volledig gevuld heeft.
Ik loop nu de hele dag alleen maar een beetje te koken, te zeiken, te eten, te neuken en te douchen en ik dat begint nogal te vervelen.
Is er geen manier om het spel te "completen"? Dat er gewoon een ultiem doel is en als je dat eenmaal behaald hebt, dat je het gezin dan "afsluit" en met een ander gezin begint ofzo?
Ik bedoel; er is toch wel een doel?
- Ik las ook ergens dat je een winkel kunt beginnen; zo ja, hoe doe ik dat?
krijg je in een spel bijna alle mogelijke vrijheid die je maar kan krijgen en dan is het nog niet goed...quote:Op zondag 19 september 2004 22:43 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
[..]
Blegh, lekker saai dan...
Dus het komt er op neer dat ik tientallen dagen meer van hetzelfde moet doen, om een bestsellertje te kunnen schrijven?
Mij te geestdodend.
Als er nu bijvoorbeeld een soort van levelidee was, dat je als "eindbaas" die bestseller had, om daarna door te gaan naar de volgende level en dat je dan uiteindelijk na de laatste level het spel "gewonnen" zou hebben, dan weet ik nog waar ik het voor doe.
Maar dit is constant hetzelfde doen, zodat je eindeloos hetzelfde kunt doen.
Maar er staan toch verhaaltjes bij de verschillende gezinnen?
"Gezin blabla heeft een groot geheim, de moeder is verdwenen, er ligt iets begraven in de tuin"
Kun je die dan niet ontrafelen ofzo?
Hm...ik kan anders geen bliksem laten neerdalen vanuit de hemel. Of een sim oppakken en in de rondte smijten.quote:Op zondag 19 september 2004 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het is een god game, net als Simcity. Je kunt alleen zelf doelen stellen.
Black & White is dé ultieme God-game en zelfs dat had een doelquote:Op zondag 19 september 2004 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het is een god game, net als Simcity. Je kunt alleen zelf doelen stellen.
Ik zeg niet dat ik het spel kut vind, ik vind het alleen nogal geestdodend dat het spel uitsluitend bestaat uit het steeds herhalen van dezelfde handelingen.quote:Op zondag 19 september 2004 22:46 schreef Tain het volgende:
[..]
krijg je in een spel bijna alle mogelijke vrijheid die je maar kan krijgen en dan is het nog niet goed...
Je kunt wel het trapje uit zijn zwembad deletenquote:Op zondag 19 september 2004 22:47 schreef kelmartokeem het volgende:
[..]
Hm...ik kan anders geen bliksem laten neerdalen vanuit de hemel. Of een sim oppakken en in de rondte smijten.
quote:Op zondag 19 september 2004 22:47 schreef kelmartokeem het volgende:
[..]
Hm...ik kan anders geen bliksem laten neerdalen vanuit de hemel. Of een sim oppakken en in de rondte smijten.
Je bedoelt doom3?quote:Op zondag 19 september 2004 22:51 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het spel kut vind, ik vind het alleen nogal geestdodend dat het spel uitsluitend bestaat uit het steeds herhalen van dezelfde handelingen.
Als een shooter waarbij je het complete spel lang met hetzelfde wapen dezelfde wezens neerschiet in 1 enkele kamer...
Haha, wat is die lapswans van jou nu dan geworden?quote:Op zondag 19 september 2004 19:55 schreef Tijn het volgende:
Be afraid, SimCity, be afraid
[afbeelding]
[afbeelding]
Saai? Tis juist helemaal niet saai, want je kunt doen wat je wil. Ik doe echt geen dag hetzelfde!quote:Op zondag 19 september 2004 22:43 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
[..]
Blegh, lekker saai dan...
Dus het komt er op neer dat ik tientallen dagen meer van hetzelfde moet doen, om een bestsellertje te kunnen schrijven?
Criminal Mastermindquote:Op zondag 19 september 2004 22:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Haha, wat is die lapswans van jou nu dan geworden?
Je kan ook zelf kleren en skins gaan maken.quote:Op zondag 19 september 2004 22:51 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het spel kut vind, ik vind het alleen nogal geestdodend dat het spel uitsluitend bestaat uit het steeds herhalen van dezelfde handelingen.
Dan doe je dus steeds elke dag hetzelfde maar dan met andere kleding aan...quote:Op zondag 19 september 2004 23:01 schreef kelmartokeem het volgende:
[..]
Je kan ook zelf kleren en skins gaan maken.
Nou, speel het dan niet en ga naar een ander topic...quote:Op zondag 19 september 2004 23:04 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
[..]
Dan doe je dus steeds elke dag hetzelfde maar dan met andere kleding aan...
Jippie....
In zo'n outfit? Hij lijkt wel de nieuwste vijand van Batman...quote:Op zondag 19 september 2004 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Criminal Mastermind
Dat je elke dag hetzelfde doet, ligt alleen maar aan je eigen beperkte creativiteit. Je kunt van het spel maken wat je wil.quote:Op zondag 19 september 2004 23:04 schreef HetGroteVoorbeeld het volgende:
[..]
Dan doe je dus steeds elke dag hetzelfde maar dan met andere kleding aan...
Jippie....
Dat bedoel ikquote:Op zondag 19 september 2004 23:14 schreef kree het volgende:
ja idd, ik had dat ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |