abonnement Unibet Coolblue
pi_21829602



The sequel to the best-selling PC game of all-time

In the The Sims 2, you direct your Sims over a lifetime and mix their genes from one generation to the next. You set your Sims' goals in life; fame, fortune, family, romance or knowledge. Give them a long, successful existence or leave their lives in shambles. Take them to extremes, from getting busted to seeing a ghost, from marrying an alien to writing a great novel. Unleash your creativity with the all-new Create-A-Sim, new building options, and the new in-game movie camera. Get ready to mix their genes, fulfill their dreams, and push them to extremes. What do you want to do with your Sims' lives?
Mix Genes: Your Sims have DNA and inherit physical and personality traits. Take your Sims through an infinite number of generations as you evolve their family tree.
Have Questions?
Read The Sims 2 FAQ

What are The Sims 2 Minimum System Specs?

Fulfill Dreams: Your Sims now have purpose in life. Do they aspire to a life of fame, fortune, family, knowledge, or romance? It's up to you to decide if they will be a lover or a loser, a prince or a pauper, a fool or a mastermind, and many other choices. Give them what they want and they'll lead a long, successful existence; indulge their fears and risk ruining their lives. It's all in your hands.

Push The Extremes: Will your Sims be left at the altar and need a shrink, or inherit a fortune and become filthy rich? Witness the big moments that make every Sim's life uniquely memorable.

Unlimited Creativity: Generate unique Sims with the new Create-A-Sim, packed with a vast selection of facial features, hairstyles, and outfits. Build dream homes and design neighborhoods with new building, design, and home furnishing options.

Revolutionary Movie-making: Make your own Sim films with the all-new movie-making feature. Create the cast, set the stage, take control of the camera, and capture your own screenplay in action. Zoom in close to record every detail as your very own Sims sitcom unfolds.

---

Have Questions? Read The Sims 2 FAQ
What are The Sims 2 Minimum System Specs?









Meer The Sims Screenshots zijn hier te vinden.

Voor video's kun je hier bekijken.



Wallpapers

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit heb ik overgetikt uit de Power Unlimited - Augustus 2004, Nummer 08 - Jaargang 12 - Bladzijde 10-13
quote:
NIEUWE ENGINE, MEER INTERACTIE

Met 34 miljoen verkochte exemplaren is The Sims (plus alle add-ons) de beste verkochte PC spellenserie aller tijden! Echter, zeven uitbreidingen en vier jaar later, werd het zoetjesaan tijd voor een écht vervolg. Power Unlimited speelde als eerste in de Benelux bij EA inhouse met De Sims 2.


Will Wright, geestelijke vader van The Sims en brein achter spellen als SimCity, SimCity 2000, SimCity 4, SimCopter, SimEarth en SimAnt, is een veteraan. Maar ook hij had niet kunnen bedenken dat The Sims zo'n overweldigend succes zou worden.
Toen het eerste deel in 2000 uitkwam (wie herinnert zich nog de presentatie in het Big Brother Huis met BB-ster Ruud?), wist de pers eigenlijk niet zo goed wat men aan moest met dit gekke, levenssimulatie spel waarbij je virtuele bewoners van open poppenhuizen allerlei trivale maar ook compleet gestoorde dingen kon laten doen.
In vier jaar tijd is de The Sims echter een begrip geworden en doet 't qua bekendheid niet onder voor Pokémon, Pac-Man en Pong. Veel ontwikkelaars hebben getracht The Sims te imiteren maar niemand slaagde daar daadwerkelijk in. En met De Sims 2 ('The' is in Nederland en België definitief vervangend door 'De') leggen Maxis en EA de lat wederom hoog.
Als er nog iemand dacht de concurrentie aan te kunnen met de serie dan wordt die ijdele hoop met De Sims 2 voorgoed de nek omgedraaid.

EMOTIES & ANIMATIES

De Sims 2 is een aangename, fucked-up versie van The Sims alleen dam met een volledig 3D engine en meer interactie tussen de Sims onderling dan ooit.
Nu denk je dat een grafische oppoetsbeurt wel het minste is dat het spel nodig had, maar de nieuwe inhouse custom made engine is zó gedetailleerd... onwaarschijnlijk gewoon.
De balans is gelukkig niet te ver doorgeslagen naar realisme, waardoor de koddige, funny personages toch die cartoony uitstraling behouden.
Tegerlijkertijd hebben ze zoveel persoonlijkheid dat gezichtsuitdrukkingen even komisch als ontroerend werken. Emoties als lachen, huilen, verliefdheid, honger, vermoeidheid, verbazing, boosheid enzovoort, komen zo fijzinnig in beeld dat je al heel snel gehecht raakt aan de wonderbaarlijke gezinnetjes van De Sims 2.
De mooiste veer steek ik in het poepgaatje van de animaties van de Sims zelf. Dat is nog beter gedaan dan in menig third-person game!
Ook het in- en uitzoomen van de camera, alsmede het volledig 360 graden om z'n as draaien, tonen de grafische kunsten in alle glorie.

VRIJHEID, BLIJHEID

Het leuke is dat je ook in De Sims 2 weer alles kan doen wat je maar wilt. De Sims zijn deze keer een stuk slimmer geworden, waardoor ze zichzelf redelijk goed weten te redden met betrekking tot toiletbehoeften, eten en drinken, slapen en ga zo maar door (al zal menig Sim zo nu en dan de vloer onder pissen als je hem of haar niet op tijd naar de WC stuurt).
Het team achter De Sims 2 - dat uit ongeveer 125 man bestaat - is ongeveer een derde van hun tijd alleen maar bezig (geweest) met de A.I. De Sims kunnen dan ook veel meer en reageren gevarieerder op verschillende situaties. Situaties die je volgens een strakke missie na missie structuur mode kunt ontdekken, of gewoon in de Sandbox mode op je eigen gemak ervaart. In die mode kun je zelf een huis maken met daarin een gezin of je kiest een kant-en-klaar huis met inwoners.
Ik koos tijdens mijn speelsessie op een gegeven moment voor een alleenstaande vader met drie dochters. De vader was een beetje een ouwe sukkel, terwijl zijn dochters jong en onstuimig waren en van de geneugten van het leven wilden genieten. Op een gegeven moment stopte ik de vader in een kamer met een TV en een bank.
Met de Built mode haalde ik de deur eruit en wisselde deze in voor een muur. Vervolgens liet ik de meiden hun vriendinnen en vrienden bellen, en werd er een dampende zwembadparty met barbeque georganiseerd waarbij de Sims flink uit de band sprongen. Papa luisterde met zijn oor tegen de muur, keek paniekerig uit het raam en bonkte met zijn knuisten tegen de wand aan. Uiteraard ging het feestje gewoon door, werd er in het zwembad gekotst, vormden er zich koppeltjes... kortom, het was nog lang onrustig in de Simsbuurt.

DNA & OUDERDOM

Volkomen nieuw is het fenomeen ouder worden en generaties in deel 2. De Sims doorlopen nu daadwerkelijk een leven waarbij ze beginnen bij baby en van peuter, puber tot volwassenheid komen en tenslotte bejaard worden. Hierdoor zul je ook specifieke op leeftijdsafhankelijke behoeften en wensen moeten inspelen.
Ook kun je kindjes maken die genetisch kenmerken van vader en moeder Sim overnemen. En aangezien je zelf je Sims mag ontwerpen, kunnen daar bizarre wezentjes uit voorkomen.
Opvoeding en de huiselijke sfeer spelen eveneens een rol. Een asociaal gezin als The Osbournes levert lastige ontregelde kids op, terwijl een gezin waar alles pais en vree is, relatief gelukkigere kinderen voortbrengt (en wellicht bravere taferelen).

BODYSHOP

De Sims 2 Body Shop is een op zichzelf staande versie van het onderdeel 'Een Sim creëren', dat straks ook in De Sims 2 zit. En deze bodyshop kun je nu al downloaden!
Op dit moment zijn dus al duizenden en duizenden Sim-fans kleding en karakters aan het maken voor de aankomende game want met de Body Shop kun je zelf Sims maken en bepalen hoe ze eruitzien.
Als je je creatie in het spel introduceertm kun je zien hoe natuur en opvoeding (streng, losjes, lamlendig of absurd?) samen hun werk doen. De genetische eigenschappen (denk aan vorm neus, kleur ogen) die jij hebt gemaakt, worden ook doorgegeven aan kinderen en kleinkinderen.
Je kunt je eigen vreatie opslaan zodat vrienden ermee kunnen spelen of je exporteert de DNA-gegevens naar TheSims2.com, zodat iedereen ze kan zien. Daarnaast kun je kiezen uit 'Onderdelen Creëren', hierin kun als een echte Dr. Frankenstein bestaande Sims-onderdelen veranderen. Verander kapsels, huidskleur, oogkleur, kleding, en nog veel meer naar je eigen (verknipte?) smaak.
De BodyShop kun je van de Nederlandse of Internationale website downloaden...

MOVIE MAKER

Een andere, superleuke nieuwe feature - die de Sims Community ongetwijfeld nog populairder zal maken - is Moviemaker. Hiermee kun je zelf filmpjes maken, knippen, plakken, titels toevoegen en muziek onder je filmpjes plaatsen.
Ter illustratie; filmpje op onderstaande website is helemaal gemaakt door Sims 2 produces Lucy Bradshaw met de moviemaker, dus zonder externe software. Movie Maker filmpje

VOORLOPIGE CONCLUSIE

Het is nog te vroeg om een definitief oordeel te geven over The Sims 2 maar het stemt positief dat EA de speler alle aspecten van de gameplay voorschotelt. Ben je een gamer die aan het handje genomen wil worden dan werk je de missies af. Wil je alleen maar vrij klooien en de meest absurde situaties creëren dan ga je voor de Sandbox mode. Creatievelingen kunnen meer dan ooit nieuwe kleding, voorwerpen, meubels, huizen én Sims ontwerpen (en DNA zorgt ervoor dat je virtuele genen op keer worden doorgegeven).
De gameplay lijkt dus schier oneindig en tegelijkertijd fris en funny, en dat is toch een hele prestatie.
---
quote:
NEDERLANDSE SIMS COMMUNITY

Nederland telt een fanatiek aantal Sims spelers en maar liefst 57.000 daarvan staan ingeschreven bij de Nederlandse Sims Community website van EA. Iedere maand komen daar nog honderden tot soms wel duizenden bij, vooral veel meiden en vrouwen.
Zo spraken we met Isabelle de Meyer, 14 jaar en vaste bezoeker van www.thesims.eagames.nl . "Dit is een leuke plek voor Simsfans. Je kunt er altijd met je vragen terecht en je vindt er de allerlaatste info over de nieuwe games.
Daarnaast leer je ook de leden beter kennen. Ik heb ook contact met leden buiten de site, op MSN... dat is meestal hartstikke gezellig!
Nu speel ik The Sims niet zo vaak meer omdat ik al zoveel over De Sims 2 heb gehoord én gezien en dan gaat je interesse minderen voor The Sims. Vroeger speelde ik het zowat elke dag, nu nog 2 á 3 keer per weel.
Ik verheug me echt op De Sims 2 want ik weet zeker dat ik daar weer maanden zoet mee gaan zijn!"
---
quote:
IN GESPREK MET LUCY BRADSHAW: PRODUCER DE SIMS 2

PU: Wat is volgens jou de verklaring van het enorme succes van The Sims tot nu toe?
Lucy: Ten eerste is de game herkenbaar; het gaat over het leven zelf. Die toegankelijkheid heeft de deur opengezet voor een grote groep.
Ten tweede kan de game op vele manieren worden gespeeld.
Sommige spelers gaan de uitdaging net zo lang aan tot ze boven aan de carrièreladder staan of, in Superstar, de beroemste Sim zijn.
Andere spelers putten de albumfunctie helemaal uit om het verhaal van hun Sims op websites te zetten. Weer andere spelers zijn scheppers, die houden van het bouwelement of gebruiken de tools om eigen inhoud aan de game te geven.
Ten derde is het spelen van The Sims echt een unieke gedeelde ervaring. Je wilt niet weten hoe vaak ik gamers elkaar hoor vertellen wat huns Sims hebben gedaan. Ik zie ook vaak hele gezinnen een buurt spelen, waarin iedereen een apart huis heeft. Die mensen lachen zich helemaal slap als de Sims van hun broer of zus op bezoek komt in het huis van hun eigen Sim.
De fansites en websites over The Sims hebben uiteraard meegeholpen aan dit sociale aspect. Mensen treffen elkaar om over de inhoud van de game te praten. Het is voor ons ontzettend inspirerend om te zien wat de fans met de game hebben gedaan.

PU: Waarom vallen The Sims zo in de smaak bij vrouwen?
Lucy: Steeds meer meisjes zijn opgegroeid met een computer of game console maar ook als je nog niet veel games hebt gespeeld, levert The Sims je al snel plezier op. Naarmate games toegankelijker worden, meer dimensies hebben en sterker de nadruk leggen op ontwikkeling, open werelden en sociale contacten, zullen meer vrouwen (gaan) spelen.

PU: Wat zijn wua gameplay de grootste verbeteringen in de serie?
Lucy: De Aspiration-functie zorgt voor een geheel nieuwe benadering van spelen. Als je een Sim aanmaakt (of in de game laat opgroeien) geef je hem of haar een Aspiration mee: Romance, Family, Pupolarity, Fortune of Knowledge. Hiermee wordt grotendeels bepaald wat een Sim wil of juist waar hij bang voor is. Dat laat hij je zien in de interface; in het Aspiration-venster.
Voorzie je in de behoeften van je Sim, dan krijgt die niet alleen punten om te besteden maar leeft ook echt langer. Geef echter toe aan zijn angsten, en je Sim zal onder meer sporen van bezorgdheid en vertwijfeling vertonen.
Het mooie hiervan is dat de keuzes die je als speler maakt op het gebied van vervulde behoeften, de persoonlijkheid van je Sim en de herinneringen die hij heeft, allemaal van invloed zijn op wat ze willen. Dus de gameplay is niet eendimensionaal, die groeit naarmate je verder speelt. Om ervoor te zorgen dat je je daar meer mee bezig kunt houden, hebben we de Sims een stuk slimmer gemaakt, zodat ze beter voor zichzelf kunnen zorgen.

PU: Wat zou je willen zeggen tegen de hardcore-gamers die vinden dat The Sims alleen voor watjes en meisjes zijn?
Lucy: Volgens mij is het nog steeds een hele uitdaging om in de game te winnen, dat wil zeggen, de simulatie te "verslaan" en je Sim aan de top te krijgen. Eerlijk gezegd, als gamer en als gamemaker, heb ik het liefste games met meer dimensies, en The Sims 2 heeft die zeker.

PU: Waar zie je de Sims-franchise naar toe gaan in, zeg, tien jaar tijd?
Lucy: Tien jaar is erg lang. Ik denk eerder aan de komende paar jaar... Ik zou graag zien dat er meer contact komt, niet alleen tussen de Sims, maar tussen de spelers onderling. We hebben veel inspiratie geput uit de websites die helemaal aan The Sims zijn gewijd. Ik hoop dat er meer van die sites komen én meer nieuwe manieren waarop spelers hun ervaringen delen, zoals de Movie Maker.
Verder moeten we natuurlijk de A.I. van De Sims blijven verbeteren om ze nog geloofwaardiger te laten reageren op de speler.

PU: Heeft EA voor De Sims 2 ook zeven uitbreidingen op stapel staan?
Lucy: We gaan ér echt voor om The Sims 2 zo groot te maken als we maar kunnen. Er zijn nog zat ideeën over wat we kunnen doen met deze nieuwe engine en in het bijzonder de verschillende leeftijdsgroepen. Maar voorlopig gaan we nog aan de game zelf sleutelen en poetsen totdat je er steil van achterover slaat.
pi_21829612


The Sims is een van de populairste spellen aller tijden. Sinds begin 2000 spelen dagelijks talloze mensen deze creatie van ontwikkelaar Maxis. Voor iedereen die niet bekend is met The Sims, een korte introductie. In The Sims heb je de controle over het leven en de omgeving van een "Sim." Een Sim is een man of vrouw met zijn eigen karakter, wensen en eigenaardigheden. Je Sim is net een soort huisdier. Je moet hem of haar een plezierige leefomgeving geven; je zal ervoor moeten zorgen dat hij of zij te eten heeft, ze leuke dingen kunnen doen en natuurlijk een baan hebben. Er moet immers geld verdiend worden omdat de Sims zelf voor al hun spullen moeten betalen. The Sims speelde zich oorspronkelijk in een woonwijk af, maar al gauw verschenen er allerlei uitbreidingen waardoor er huisdieren voor je Sim verschenen, je Sim als een superster kon leven en de Sims op vakantie konden gaan. Er was zelfs een uitbreiding waarbij je een date voor je Sim moest zoeken.




Na alle uitbreidingen en een vier jaar durende, eindeloze geldstroom vond men het tijd worden voor een tweede deel. Dit deel zal, hoe kan het ook anders, als The Sims 2 door het leven gaan. Net zoals in het eerste deel krijg je weer de beschikking over Sims. De Sims zijn zich nu veel meer bewust van hun omgeving en andere Sims en reageren hier ook meer op. Om de reacties van je Sim weer te geven beschikt hij of zij over allerlei emoties. Woede, angst, blijdschap, verdriet, afkeer en verrassing zullen allemaal aanwezig zijn.

Een van de grootste veranderingen is dat je je Sims ouder kunt zien worden, totdat ze uiteindelijk het virtuele leven verlaten. Sterft je Sim, dan zal een van de nagelaten kinderen een speelbaar karakter worden. Ja, je leest het goed, om je familie niet te laten uitsterven kun je ook kinderen verwekken, die karaktertrekjes en gezichtseigenschappen van hun ouders en voorouders zullen hebben. Kinderen die je wel goed moet opvoeden. Keuzes die je in de kinderjaren maakt hebben namelijk gevolgen voor later. Het is dan ook belangrijk om te letten op wat ze te eten krijgen, in wat voor omgeving ze groot gebracht worden en met wie ze omgaan, net als in het echte leven. Je moet echter niet alleen op de kinderen letten, want ook volwassen Sims hebben soms een leidende hand nodig. Heb je bijvoorbeeld een Sim die alsmaar op de bank hangt en naar de TV kijkt, dan zal er in de loop van de tijd een buikje verschijnen. De sportievere sims hoeven niet te vrezen voor een horeca spoiler, want hoe meer je Sim beweegt, hoe strakker het wasbordje. Gezonde en succesvolle Sims zijn voor het andere geslacht veel aantrekkelijker en zullen eerder een partner vinden dan een pizza etende TV junk. Heb je eenmaal een partner gevonden, dan kun je, zoals de traditie het wil, door je knieën en haar een huwelijksaanzoek doen, waarna er getrouwd kan worden. Je kunt The Sims 2 dan ook als een echte "levenssimulator" zien. De speler is er vanaf het begin tot het einde bij. Je hoeft echter niet als baby te beginnen, want je kan op een zelf gekozen leeftijd met je karakter gaan spelen.




De Sims is echter geen Tamagotchi met virtuele mensen. In tegenstelling tot het eerste deel zal je je in The Sims 2 veel minder bezighouden met het managen van de basishoeften van je Sims. Je Sims zullen deze taak nu vooral zelf voor hun rekening nemen. Ze zullen naar het toilet gaan wanneer de nood hoog is wanneer hun maag knort het een en ander consumeren. Als speler hou je je vooral bezig met de belangrijke keuzes uit het leven van de Sims, zoals de beslissingen in de liefde en het carrièrepad van je Sim. Je Sims hebben daarnaast een aantal verlangens en jij kunt kiezen of je deze wilt inwilligen of niet. Hiermee wordt voor een groot deel het geluk van je Sim bepaald, al kun je sommige wensen van je Sims beter niet in vervulling brengen.



Elke Sim heeft tevens een "aspiratie meter" die laat zien wat ze bereikt hebben. Er zijn verschillende niveaus die je kunt bereiken, waarbij de hoogst haalbare goud en platinum zijn. Als je het gouden of platinum niveau behaald hebt, dan krijgt je Sims extra punten, die weer gebruikt kunnen worden om extra dingen te kopen die het leven makkelijker maken. Wat denk je van een geldboom in de tuin, die je af en toe kunt leegplukken als je geld nodig hebt, of slimme melk, die je aan je kinderen kunt geven zodat ze sneller dingen leren en natuurlijk mogen we de coole art deco lampen niet vergeten, waarmee je sneller een vriend of vriendin kunt versieren.

---

Levensechte omgevingen

Om de wereld van de Sims nog levensechter en interactiever te maken heeft men een volledig nieuwe "3D engine" gemaakt. De animaties, omgevingen en alle objecten in het spel zijn dan ook veel gedetailleerder dan in het eerste deel. Doordat het spel nu in 3D is, kun je naar hartelust in en uitzoomen en ronddraaien, zodat je nog beter in de gaten kunt houden wat je Sim aan het doen is.



Een andere feature die aanwezig is, is "Create-A-Sim". Hierbij kun je via een paar klikken de gezichtseigenschappen van je Sim veranderen. Aan de hand van deze eigenschappen en kenmerken van de Sim worden zijn of haar genen bepaald, die aan het nageslacht worden doorgegeven. Verwekken twee Sims een kind, dan zal dit kind veel weg van z'n ouders hebben. Naast het "in elkaar knutselen" van je Sim, is het ook mogelijk om woningen en gebouwen van mer dan twee verdiepingen te bouwen. Van kelder tot zolder, het is allemaal mogelijk in The Sims 2. Alle mensen die denken dat ze een tweede Jan des Bouvrie zijn, zijn ook niet vergeten. Je kunt de omgeving en het huis van je Sim helemaal zelf inrichten. Een raam aan het westen, geen probleem. Een breedbeeldtelevisie, zo geregeld en ook die nieuwe keuken is slechts een paar klikken van je verwijderd.




Voel je je geen Jan des Bouvrie, maar meer een Jan de Bont dan zul je waarschijnlijk de "movie" optie van het spel waarderen. Het is namelijk mogelijk om je eigen "Sim film" te maken. Je kunt zelf de cast samenstellen, bepalen waar en wat er gefilmd wordt, de camera zelf besturen en zo alle drama, romantiek en sensatie vastleggen. Het is net alsof je naar "Friends" of "Seinfeld" aan het kijken bent, alleen ben jij de regisseur. Als regisseur wil je natuurlijk je filmtalenten, en de belevenissen van je Sims, aan al je vrienden laten zien. Ook dat is geen probleem, want de films die je in The Sims 2 opneemt worden als een filmbestand op je computer gezet, zodat je ze kunt bewerken en bijvoorbeeld op kunt DVD zetten.

The Sims 2 biedt veel meer opties dan z'n voorganger, is veel uitgebreider, ziet er beter uit en zal nog verslavender zijn. Het spel heeft iets zwaardere systeemeisen dan het eerste deel, maar dit zal voor bijna niemand een probleem zijn. The Sims 2 zal in september verschijnen en wij kijken er zeker naar uit.



---

The Sims en hardcore gamers



Als "hardcore" gamer (wat natuurlijk een zeer rekbaar begrip is) heb ik nog nooit The Sims gespeeld. Het was net zoiets als meisjes waren toen ik zes was, eng en onbekend (en dat zijn ze nog steeds, maar dat terzijde ). Zeker als je buurvrouw van 50 alle Sims uitbreidingen heeft en ze ook nog eens helemaal heeft suf gespeeld, dan weet je als "hardcore" gamer dat dit geen spel voor jou is. Sterker nog, The Sims "sucken," althans, als je de reacties op alle Sims nieuwsberichten mag geloven. Op een of andere manier steekt het "gamers" dat een spel zo populair is bij de grote massa. Zelf moest ik er in eerste instantie ook niets van hebben, maar na het schrijven van deze preview ben ik ZEER positief over The Sims 2 en ik kan niet wachten tot het spel in de winkels ligt. Het concept is breed en zal niet iedereen aanspreken, maar waarom zou je als hardcore gamer geen Sims kunnen spelen? Het is net een soort Civilization, alleen dan op het allerlaagste niveau. Ik denk dat ik me al die jaren tekort heb gedaan door dit soort games, zonder eerst gespeeld te hebben, toch af te serveren. Hou dus een "open mind," dan hoef je je dit jaar zeker niet te vervelen achter de PC.



Ik heb The Sims eigenlijk altijd weten te waarderen en bij de release had het spel dat typische meisjes en vrouwenimago wat het nu heeft, ook nog niet. Het spel had een ongekende originaliteit en toen ik het voor de eerste keer speelde, kreeg ik dat unieke gevoel dat maar weinig games je geven: het gevoel dat je écht wat nieuws speelt. Een gevoel dat enkel Grand Theft Auto, Command & Conquer en Doom me eerder wisten te bezorgen. The Sims heb ik de eerste weken dan ook helemaal grijs gespeeld, maar op den duur begonnen de minpunten te dagen: de dagen waren te kort voor de taken die je moest verrichten, weekenden ontbraken dus je kon nooit even tot rust komen en de pathfinding van de karakters liep keer op keer in het honderd. Zeven aanvullingen ten spijt werden deze problemen nooit opgelost. Maar voor het eerste expansionpack had ik het concept, onder andere vanwege de genoemde minpunten, toch al gezien. Vrouwen en meisjes zijn quablijkelijk minder kritisch en bleven rustig doorgaan met het kopen van The Sims. De speelwijze van deze doelgroep is dan ook anders: meer als een zandbak, een poppenhuis, in plaats van het streven naar een succesvolle carrière. The Sims 2 belooft beterschap op de hierboven genoemde minpunten en biedt ook meer mogelijkheden voor de strevertjes: een waardering voor je leven, meer carrièremogelijkheden en meer karakterontwikkeling. The Sims 2 lijkt meer een spel voor kerels dan ooit tevoren! Dus ik kan me alleen maar bij Joran aansluiten, wat dat betreft: The Sims 2 lijkt een must have te worden.

SYSTEEM SPECIFICATIES

The Sims™ 2 Minimum System Specs


If you have a T&L capable video card with at least 32 MB of video RAM then you need at least:
  • 800 MHz processor or better
  • 256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000
  • At least 3.5 GB of hard drive space

    If you have a non-T&L capable video card (an Intel Extreme Graphics or a Radeon 7000/VE Series) then you need at least:

  • 2.0 GHz processor or better
  • 256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98, or Windows 2000
  • At least 3.5 GB of hard drive space

    Get the most current driver for your video card. The manufacturers usually have the video drivers on their sites for you to download. Visit the nVidia site, the ATI site or the support site for your computer's manufacturer for the latest drivers for those video cards.

    Supported video cards (and the more video memory the better):
    ATI RadeonTM series (7000 or better)
    Radeon 7000/VE series (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
    7200, 7500
    8500, All-In-Wonder 8500
    9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800
    X300, X600, X800

    Nvidia® QuadroTM series
    Quadro, Quadro2, Quadro4

    Nvidia® Geforce series (GeForce2 and better)
    GeForce2
    GeForce3, 3 Ti
    GeForce4, 4Ti, MX 420, 440
    GeForce FX 5200, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950
    GeForce 6600, 6800

    Intel® Extreme Graphics (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
    82845, 82865, 82915

    Vorige delen

    | 01 | 02 |


    Hier verder

    [ Bericht 3% gewijzigd door NFSUndergroundII op 08-09-2004 23:58:58 ]
  • pi_21829642
    game on !
      Milf woensdag 8 september 2004 @ 23:48:11 #4
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_21829647
    Mooie OP
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_21829705
    wat ik trouwens erg stoer vind, is uit dat filmpje van die producer. Dat wanneer 'Don' vreemdgaat, de zus van zijn vrouw dat ziet en naar zijn vrouw rent om het te vertellen, geweldig gewoon !
      woensdag 8 september 2004 @ 23:51:49 #6
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_21829731
    Deel 3!

    Valt me trouwens beetje tegen. Dacht dat het spel wel populairder zou zijn , misschien alleen niet onder Fokkers.
    Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
    pi_21829732
    Geweldige strakke en informatieve OP! Daar ben ik wel een tijdje zoet mee (Oeh, dat rijmt ook nog ).
    It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
      Milf woensdag 8 september 2004 @ 23:52:06 #8
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_21829742
    quote:
    Op woensdag 8 september 2004 23:50 schreef Markster het volgende:
    wat ik trouwens erg stoer vind, is uit dat filmpje van die producer. Dat wanneer 'Don' vreemdgaat, de zus van zijn vrouw dat ziet en naar zijn vrouw rent om het te vertellen, geweldig gewoon !
    Jah die vond ik ook gaaf
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      woensdag 8 september 2004 @ 23:52:14 #9
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_21829746
    *tvp
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_21829786
    Als jullie iets in mijn OP wilt zien veranderen. Meldt het me dan gewoon
    pi_21829788
    paar dingen wat ik wel hoop tegenover sims 1 :

    - Meer en veel meer objecten, ook in je eigen te kiezen kleuren.
    - weekenden!!
    - Ziektes, zoals een griepje
    - sex!
    pi_21829799
    quote:
    Op woensdag 8 september 2004 23:54 schreef NFSUndergroundII het volgende:
    Als jullie iets in mijn OP wilt zien veranderen. Meldt het me dan gewoon
    ja, er staat niets onder "what are the minimum system specs"
      woensdag 8 september 2004 @ 23:55:46 #13
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_21829815
    mooie openingspost!

    (verkapte tvp)
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      woensdag 8 september 2004 @ 23:58:03 #14
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_21829870
    quote:
    Op woensdag 8 september 2004 23:54 schreef Markster het volgende:
    paar dingen wat ik wel hoop tegenover sims 1 :

    - Meer en veel meer objecten, ook in je eigen te kiezen kleuren.
    - weekenden!!
    - Ziektes, zoals een griepje soa
    - sex!
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      woensdag 8 september 2004 @ 23:58:17 #15
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_21829878
    argh. dubbel
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_21829908
    quote:
    Op woensdag 8 september 2004 23:55 schreef Markster het volgende:

    [..]

    ja, er staat niets onder "what are the minimum system specs"
    Done! Nu ga ik slapen!

    Veel leesplezier!
    pi_21829910
    quote:
    Op woensdag 8 september 2004 23:58 schreef Sharkdoggie het volgende:

    [..]



    Mag ook
      Redactie Games donderdag 9 september 2004 @ 00:00:15 #18
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_21829928
    Tering, het gaat als poep door een trechter...
    *tvp
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_21829964
    kan je in bodyshop nou ook dikkere tieten maken of niet ?

    Beetje saai als ze allemaal dezelfde cup krijgen
      donderdag 9 september 2004 @ 00:04:15 #20
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_21830030
    quote:
    Op donderdag 9 september 2004 00:01 schreef Markster het volgende:
    kan je in bodyshop nou ook dikkere tieten maken of niet ?

    Beetje saai als ze allemaal dezelfde cup krijgen
    Dat vond ik ook al ja.
    Nu hebben ze allemaal het zelfde figuur.
    Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
      donderdag 9 september 2004 @ 00:04:28 #21
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_21830031
    quote:
    Op donderdag 9 september 2004 00:01 schreef Markster het volgende:
    kan je in bodyshop nou ook dikkere tieten maken of niet ?

    Beetje saai als ze allemaal dezelfde cup krijgen
    Je gaat je Sim zeker Lola noemen?
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_21830063
    quote:
    Op donderdag 9 september 2004 00:04 schreef Sharkdoggie het volgende:

    [..]

    Je gaat je Sim zeker Lola noemen?
      donderdag 9 september 2004 @ 00:05:54 #23
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_21830065
    quote:
    Op donderdag 9 september 2004 00:04 schreef Georges het volgende:

    [..]

    Dat vond ik ook al ja.
    Nu hebben ze allemaal het zelfde figuur.
    Das idd. jammer. Is het mogelijk om een Sim vet te mesten totdat het explodeert? Lijk me gewoon kewl om zo'n dikzak van 400 kg te hebben die niet uit bed kan.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      Redactie Games donderdag 9 september 2004 @ 00:06:25 #24
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_21830074
    quote:
    Op donderdag 9 september 2004 00:01 schreef Markster het volgende:
    kan je in bodyshop nou ook dikkere tieten maken of niet ?

    Beetje saai als ze allemaal dezelfde cup krijgen
    En wil je ze ook meteen een dikkere achterwerk geven. Krijg je iig variatie...
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_21830115
    ja dat is wel intressant eigenlijk, wordt je nou dik als je veel vreet en alleen maar op de bank zit tv te kijken? Dat zal het echt leuk maken, dat je ook nog een beetje aan e figuur moet werken, wil je dat niet, dan krijg je geen wijven meer
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')