Er is zelfs nooit een echt wetsvoorstel geweest t.a.v. overspel. Er was een ballonnetje opgelaten binnen de AKP, en zelfs dat voorstel maakte al duidelijk dat niemand geloofde in handhaving, want er zat een uitzonderingsregel in, die zo'n beetje betekende dat als je de wet niet kende je ook niet strafbaar kon zijn.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:44 schreef Scheepschroef het volgende:
Ik was tot nu toe nog voor het starten van de onderhandelingen maar als ze die overspelwet weer invoeren moet de EU wat mij betreft de deur dichtgooien.
precies. en daarom hoop ik zop dat deze wet er toch niet doorheen komt. Want ik gun Turkije lid te worden van de E.U. Samen met Turkije staan we veel sterker in de strijd tegen het islamfundamentalisme.quote:Op donderdag 16 september 2004 19:53 schreef HiZ het volgende:
Wat je overigens ook niet moet vergeten, is dat als Turkije eenmaal begint met onderhandelingen het zich nooit meer kan beroepen op 'interne aangelegenheden' en dat alles getoetst kan worden aan de Europese wetgeving door de rechter. En dan is een wet die onnodig inbreuk maakt op de privacy van de burger geen lang leven beschoren.
Het moet voor jou een koud kunstje zijn deze reactie om te soepen tot een maantje tussen diverse europese supersterren.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:02 schreef Koos Voos het volgende:
deel 1 : ?
deel 2 :Turkije toelaten tot de EU? 2
deel 3:Turkije bij de EU
deel 4:htttp://forum.fok.nl/topic/553063/1/25
deel 5:http://forum.fok.nl/topic/558930
deel 6:http://forum.fok.nl/topic/564779
deel 7:http://forum.fok.nl/topic/569658
deel 8:http://forum.fok.nl/topic/592550/1/25
...![]()
quote:Op vrijdag 17 september 2004 04:15 schreef ClioSporT het volgende:
Dat wordt in de toekomst de nieuwe vlag van de eu.
Geintje, kwajongens...quote:Op vrijdag 17 september 2004 04:38 schreef ClioSporT het volgende:
Ja heel lollig hoor.![]()
Ik denk dat het leger in Turkije nu spontaan aan het shaken is..![]()
Dan moet dat wel in de komende 2 weken gebeuren die regeringswisseling van jou.quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:43 schreef ExTec het volgende:
Nu de CDU in de Duitsland om is, denk ik dat de kans steeds kleiner word.
De SPD heeft immers geen lang leven meer beschoren in Duitsland. Kans dat de CDU straks niet gaat regeren is zeer klein.
Juist! Volledig eens met Sjun. Turkije kan EN een brug naar de islam vormen EN biedt een enorm economisch potentieel.quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:33 schreef sjun het volgende:
[..]
Geintje, kwajongens...
Overigens ben ik een voorstander van tioetreding van Turkije tot de EU mits ze aan de gestelde voorwaarden daartoe voldoen. Ook het Ottomaanse rijk deelde de passie voor de Tulp en ook het Byzantijnse rijk kende grieks-romeinse wortels voor haar beschaving. Er zijn naar mijn idee wel degelijk culturele aanknopingspunten te vinden. Verder beidt Turkije behalve een afzetmarkt ook een poort tot de markten in het Midden Oosten.
Nar mijn idee bevindt zich in Turkije de sleutel naar de verdere ontwikkeling van een aanspreekbare variant van Islam die het mogelijk maakt om tribaliserende invloeden van ongelijkheid met succes te kunnen tegengaan. Als de turkse elite die zulks wenst niet wordt bijgestaan in dit ideaal dan zou het kunnen gebeuren dat het geseculariseerde Turkije waar de rede hoog staat aangeschreven vervalt tot een dogmatisch bestuurd land als bijvoorbeeld Iran omdat het gewone volk van wettische imams krijgt voorgehouden dat het westen verderfelijk haar streven hels en haar leefwijze godslasterlijk is zodat deze godsdienstig doorgedraaiden wat wereldse macht kunnen vergaren.
Het lijkt mij dus goed als het gewone turkse volk uitzicht houdt op dat er vrijheden te winnen vallen met een wat andere oriëntatie op en inzet in het leven van alledag.
Niet perse.quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan moet dat wel in de komende 2 weken gebeuren die regeringswisseling van jou.
quote:Op vrijdag 17 september 2004 04:13 schreef sjun het volgende:
[..]
Het moet voor jou een koud kunstje zijn deze reactie om te soepen tot een maantje tussen diverse europese supersterren.
Uhm over de mensenrechten...alleen NL en Luxemburg schenden GEEN mensenrechtenquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:28 schreef Simko het volgende:
Ik heb niemand horen zeggen over de genocide van de Turken tegen de Armenen. Zolang ze dat niet toegeven, openlijk afstand van nemen en officieel hun excuses aanbieden, dan zouden ze niet bij de EU mogen komen. Daarnaast wordt nog steeds op grote schaal, systematisch de mensenrechten geschonden in Turkije.
En Cyprus. Dat is ook een gotspe.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:28 schreef Simko het volgende:
Ik heb niemand horen zeggen over de genocide van de Turken tegen de Armenen. Zolang ze dat niet toegeven, openlijk afstand van nemen en officieel hun excuses aanbieden, dan zouden ze niet bij de EU mogen komen. Daarnaast wordt nog steeds op grote schaal, systematisch de mensenrechten geschonden in Turkije.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |