Wat is dit nou voor 'n onzin? Alsof alleen de genen, het ras telt. Eng, hoor.quote:Daar is geen verschil tussen. De mensen die in dat land wonen tegenwoordig zijn in tegenstelling to twat sommigen willen geloven niet de afstammelingen van een veroverend volk maar gewoon de nakomelingen van de mensen die daar al millenia gewoond hebben.
Waarover? Over Turkije? Alsof dat zo'n belangrijk of interessant land is, totaal niet dus. Wel weet ik dat Turkije zeker niet tot de EU moet worden toegelaten, aangezien de huidige premier vroeger lid was vd Welvaartspartij.quote:Op maandag 12 april 2004 17:30 schreef 172pk het volgende:
Mensen die een topic openen terwijl ze er voor de rest geen ene shit over weten te vertellen.
Deel 2.quote:Op maandag 12 april 2004 17:31 schreef HeyFreak het volgende:
mooie openingspost
Turkije is imho interessanter dan bijvoorbeeld Polen. Turkije kan goedkope arbeid leveren (net als Polen dus) maar nog belangrijker misschien is de brug naar het Midden Oosten, naar het olie. Turkije heeft zelf weliswaar niet veel olie in de grond zitten, maar de omringende landen hebben dat wel. Turkije kan een mooi tussenstation zijn voor de verwerking van olie (wat nu ook al gebeurt)quote:Op maandag 12 april 2004 17:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Waarover? Over Turkije? Alsof dat zo'n belangrijk of interessant land is, totaal niet dus. Wel weet ik dat Turkije zeker niet tot de EU moet worden toegelaten, aangezien de huidige premier vroeger lid was vd Welvaartspartij.
Niet nodig. De olie is bijna op en binnenkort overbodig geworden. Verder brengt Turkije vooral een grens van 2.000 km binnen de EU die oncontroleerbaar is met schimmige landen zoals zelfs IRAK binnen!quote:Op maandag 12 april 2004 17:39 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Turkije is imho interessanter dan bijvoorbeeld Polen. Turkije kan goedkope arbeid leveren (net als Polen dus) maar nog belangrijker misschien is de brug naar het Midden Oosten, naar het de olie. Turkije heeft zelf weliswaar niet veel olie in de grond zitten, maar de omringende landen hebben dat wel. Turkije kan een mooi tussenstation zijn voor de verwerking van olie (wat nu ook al gebeurt)
Nee, niet genoeg. Alleen Zweden heeft al meer ertsen als Turkije. Dat is tegenwoordig weinig meer waard.quote:Ook heeft Turkije veel natuurlijke rijkdommen (ertsen etc) die wellicht interessant kunnen zijn.
Maar Turkije heeft Erdogan zelfs op een verboden lijst geplaatst. Dit is de man die de Islam staatsgodsdienst wil maken.quote:En dat de huidige premier lid was van een Welvaartspartij is volgens mij geen argument om het land te weigeren in de EU. Turkije wilde al lid worden voordat Erdogan aan de macht was.
Dat is WEL een argument, als in Polen een SGP-achtige partij aan de macht was werd het land ook niet toegelaten. Dus waarom Turkije wel?quote:Op maandag 12 april 2004 17:39 schreef HeyFreak het volgende:
En dat de huidige premier lid was van een Welvaartspartij is volgens mij geen argument om het land te weigeren in de EU. Turkije wilde al lid worden voordat Erdogan aan de macht was.
Wat een onzin. Maak van Turkije aub Constantinopel. Klein verschil.quote:Turkije is welhaast de bakermat te noemen van het christendom zoals we dat nu in West-Europa kennen.
En hoe liggen die verhoudingen denk je? Enkele procenten zijn niet-moslims.quote:Het is in Turkije geweest dat zich de eerste echte christen-gemeenschappen vormden (zie de brieven van Paulus in het NT) en ondanks het feit dat het land nu in meerderheid moslim is (in enige mate) zijn er altijd christenen geweest ook in het land.
Je doet alsof je een willekeurige stad neemt maar noem mij er nog eens 3.quote:Als je kijkt naar het echte centrum van een stad als Istanbul, dan zie je meer kerken dan moskeeën om je heen. Zo wordt het Taksimplein optisch gedomineerd door een Grieks-Orthodoxe Kathedraal.
Enkele procentEN? Niet eens 1 procent. 0,2% geloof ik.quote:Op maandag 12 april 2004 17:46 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
En hoe liggen die verhoudingen denk je? Enkele procenten zijn niet-moslims.
Mja, als die mensen hier komen dan komen ze heus wel, ookal is Turkije geen lid. Nu komen ze ook met scheen tegelijk aan in Italie en Griekenland bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 april 2004 17:42 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Niet nodig. De olie is bijna op en binnenkort overbodig geworden. Verder brengt Turkije vooral een grens van 2.000 km binnen de EU die oncontroleerbaar is met schimmige landen zoals zelfs IRAK binnen!
Zweden is ook niet bepaald een klein land, maar meer is beter in dit geval denk ik.quote:[..]
Nee, niet genoeg. Alleen Zweden heeft al meer ertsen als Turkije. Dat is tegenwoordig weinig meer waard.
Daar steekt het leger dan wel een stokje voor. Of dat goed is weet ik ook niet... En ik twijfel eerlijk gezegd of het Turkse volk dat ook wil.quote:[..]
Maar Turkije heeft Erdogan zelfs op een verboden lijst geplaatst. Dit is de man die de Islam staatsgodsdienst wil maken..
Echt waar joh?quote:Op maandag 12 april 2004 17:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat is WEL een argument, als in Polen een SGP-achtige partij aan de macht was werd het land ook niet toegelaten.
Je hebt gelijk. En dan maakt het van HiZ nog gedurfder om dat als argument te nemen.quote:Op maandag 12 april 2004 17:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Enkele procentEN? Niet eens 1 procent. 0,2% geloof ik.
quote:Op maandag 12 april 2004 17:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Echt waar joh?
Heeft Oostenrijk met zijn FPÖ dan wel recht om in de EU te blijven?quote:Op maandag 12 april 2004 17:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat is WEL een argument, als in Polen een SGP-achtige partij aan de macht was werd het land ook niet toegelaten. Dus waarom Turkije wel?
De FPO is geen religieuze partij hoor. En al lang weer uit de meerderheid gemieterd.quote:Op maandag 12 april 2004 17:51 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Heeft Oostenrijk met zijn FPÖ dan wel recht om in de EU te blijven?
Dus een religieuze partij mag niet een extreem rechtse partij mag dat wel? En wie weet hoe lang de AK-Partij het volhoudt in Turkije. Ik ben geen kenner maar naar wat ik begrepen heb is de AK-Partij de Turkse equivelent van de CDA. (maar dan islamitischquote:Op maandag 12 april 2004 17:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
De FPO is geen religieuze partij hoor. En al lang weer uit de meerderheid gemieterd.
Verder is Oostenrijk DUSDANIG Europees kerngrondgebied dat dat er altijd bij moet horen.
Ach...quote:Op maandag 12 april 2004 17:56 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Dus een religieuze partij mag niet een extreem rechtse partij mag dat wel? En wie weet hoe lang de AK-Partij het volhoudt in Turkije. Ik ben geen kenner maar naar wat ik begrepen heb is de AK-Partij de Turkse equivelent van de CDA.
Nee, Rusland is geen Europees land, en veels te groot, te arm etc.quote:Op maandag 12 april 2004 17:56 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Dus een religieuze partij mag niet een extreem rechtse partij mag dat wel? En wie weet hoe lang de AK-Partij het volhoudt in Turkije. Ik ben geen kenner maar naar wat ik begrepen heb is de AK-Partij de Turkse equivelent van de CDA. (maar dan islamitisch)
Zou een land als Rusland dan volgens jou lid mogen worden?
Polen is al toegetreden dus daar is niets meer aan te doen. Ze horen wel bij Europa, vind ik.quote:Op maandag 12 april 2004 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind dat zowel Polen als Turkije niet moeten toetreden tot de EU. Polen is extreem-christelijk, en Turkije is er economisch gewoon niet klaar voor.
Dat valt wel mee. Of heb jij een betere bron?quote:Op maandag 12 april 2004 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind dat zowel Polen als Turkije niet moeten toetreden tot de EU. Polen is extreem-christelijk, en Turkije is er economisch gewoon niet klaar voor.
Toch een mooi voorbeeld van hoe streng religie en regering van elkaar gescheiden zijn daarquote:Op maandag 12 april 2004 17:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ach...
Erdogan zelf hielp zijn tegenstanders een handje door in 1997 in het openbaar een gedicht voor te lezen dat ging over de 'strijd' die moslims moeten leveren. ,,De moskeeën zijn onze barakken, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen zijn onze soldaten'', aldus Erdogan. De burgemeester werd uit zijn ambt gezet en kreeg tien maanden cel, waarvan hij er vier daadwerkelijk uitzat. En hij kreeg een verbod opgelegd om aan politiek te doen.
http://www.nrc.nl/dossier(...)l
Maar als Polen economisch er net zo slecht voor staat als Turkije, zouden ze dan nog steeds bij de EU mogen volgens jou?quote:Op maandag 12 april 2004 18:03 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Nee, Rusland is geen Europees land, en veels te groot, te arm etc.
Polen daar in tegen is gewoon TE Europees om geen lid te laten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |