abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20362137

Dit is een vervolg op :

Deel 1 : Turkije bij de EU
Deel 2 : Turkije toelaten tot de EU? 2
Deel 3 : Turkije bij de EU? [deel 2]
Deel 4 : Turkije bij de EU? [ deel 4]
Deel 5 : Turkije bij de EU? [deel 5]
Deel 6 : Turkije bij de EU? [deel 6]

In de vorige delen zijn er zowel voor als tegen argumenten genoemd mbt een ' snelle ' toetreding van Turkije tot de EU, alsmede de laatste ontwikkelingen en nieuwsberichten betreffende het gehele proces.
Inmiddels is Nederland voorzitter van de Europese Unie en zal Balkenende, onder zware politieke druk, er alles aan doen om Turkije bij de EU te krijgen.
pi_20362191
.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20362268
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 14:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom breng/verzin je dan eerder deze onzin:
Onzin mwoa, in een discussie probeer je met standpunten te overtuigen en als ze niet overtuigen breng je andere, betere, in stelling naar gelang de discussie duurt.
quote:
Oorlogen is de belangrijkste drijfveer geweest voor de oprichting van de EU. Het eeuwenoude conflict tussen Frankrijk en Duitsland over kolenrijk grondgebied is de reden geweest van de oprichting van de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal; de voorloper van de EU.

Misschien niet iets om over te pochen, maar het zit wel verwoven met de EU dat het oude vijanden bijelkaar brengt.

En Turkije is in het ercente verleden iig erg Europees gericht, wat natuurlijk nu wel noodzakelijk is.
Afgezien van de 1e WO speelde Turkije wel een rol van betekenis maar gaandeweg hebben ze zich geseculiert met Ataturk welke eerst nog een miljoen Armeniërs over de kling joeg en iets wat tot op de dag van vandaag niet door ze erkend is.
De Armeense kwestie welke de blauwdruk was voor de Holocaust

Noorwegen, Zwitserland zit geografisch, cultuur en historisch tot de EU maar zitten er niet bij.
Turkije kan zich gewoon verder ontwikkelen tot een EU land qua wetgeving iets wat ze al sinds Ataturk doen en ook zullen blijven doen als ze de EU niet halen iets wat de President ook memoreerde op de vraag of ze terug vallen als ze niet bij de EU komen.

We moeten Turkije zeer zeker niet links <---- laten liggen en ze steunen waar dat nodig is, versoepelen van handelsheffingen en dergelijke.
Zelfs een aparte EU status is mogelijk voor vrije doorgang van goederen maar van mensen dat nooit.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 14:57:48 #4
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20362762
Ja, zo zou je misschien ook China kunnen toelaten, zo doorredenerend, maar daar gaat het mij niet om, want het wordt wél gebruikt om Turkije buiten de deur te houden.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator vrijdag 2 juli 2004 @ 15:16:40 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20363383
eerst de Balkanstaatjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20363623
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 14:39 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]In de vorige delen zijn er zowel voor als tegen argumenten genoemd mbt een ' snelle ' toetreding van Turkije tot de EU, alsmede de laatste ontwikkelingen en nieuwsberichten betreffende het gehele proces.
Inmiddels is Nederland voorzitter van de Europese Unie en zal Balkenende, onder zware politieke druk, er alles aan doen om Turkije bij de EU te krijgen.
Balkenende zegt dat er naar alle eerlijkheid naar gekeken zal worden.

Maar wie eerlijk is en plussen en minnen bij elkaar optelt moet haast wel tot de conclusie komen dat Turkije op de goede weg is maar er nog lang niet is.

Aken en Keulen zijn ook niet op één dag gebouwd dus Turkije moet gewoon nog even in de wachtkamer blijven zitten voor de komende 30 jaar.
Ze zijn nu 80 jaar seculier dus 30 jaar wachten kan er ook wel bij, tenslotte wachten ze al sinds de jaren 60

En Balkenende zal ook eerlijk zijn en buiten die pot goud die er blinkt ook alle nadelen vertellen wat er kleeft aan Europa, ook wel de andere kant van de medaille.
Want ik denk dat de Turken te veel gespitst zijn op de voordelen, dat zie en zag je ook bij de Oostblokkers.
Blij als ze waren dat ze er bij zijn maar thans heden zijn ze niet zo positief.
pi_20363719
Kom kom, niet zo bescheiden. Noem de echte reden eens waarom je Turkije niet nu, niet in 2015 en eigelijk ook niet over 30 jaar in de EU zou willen hebben?
  Moderator vrijdag 2 juli 2004 @ 15:46:56 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20364329
omdat ze er nog lang niet zijn ... staat er duidelijk in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:55:37 #10
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20364610
Ik zou liever een direct en eerlijk NEE, NU NIET EN NOOIT NIET willen horen.. zo denkt een meerderheid van de Nederlanders en de Europeanen er over.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 15:57:08 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20364660
Misschien helpt het als er eens een inventarisatie gemaakt wordt van de voor- en tegenargumenten.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_20364821
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:57 schreef Kaalhei het volgende:
Misschien helpt het als er eens een inventarisatie gemaakt wordt van de voor- en tegenargumenten.
Hoezo, werd dat ook bij de andere landen gedaan

Koosje kan ik hierom nog wel waarderen. Hij zegt tenminste wat hij bedoelt. Niet dat schijnheilige.
pi_20364905
Turkije hoort tot en met Istanbul bij Europa, ten oosten daarvan is het alleen maar ellende. Normen en waarden zijn in Europa niet op de Islam gebaseerd, laten we dat zo houden.
Klompen lopen lekker.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 16:08:17 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20365025
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoezo, werd dat ook bij de andere landen gedaan

Koosje kan ik hierom nog wel waarderen. Hij zegt tenminste wat hij bedoelt. Niet dat schijnheilige.
Hou in Gods allah's naam eens op met het in- of explicitiet uitmaken van alle mensen waar je het niet mee eens bent voor racisten potentielen. Is dit echt het enige dat je kan? Ik heb nog geen zinnig argument van je gehoord in deze discussie, het enige dat je doet is flamen en flames uitlokken.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_20365061
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:57 schreef Kaalhei het volgende:
Be my guest.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 2 juli 2004 @ 16:17:38 #16
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20365336
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Be my guest.
Ik heb morgen mijn laatste tentamen LTS zwakstroom uiteraard. Na 13 jaar op de LTS gezeten te hebben heb ik nog steeds mijn eerste vak niet gehaald dus ik zit even krap in de tijd. Volgens mij heeft de Fontys al vakantie, dus.......
  vrijdag 2 juli 2004 @ 16:41:09 #17
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20366088
Van mij mogen ze komen. Over 20 jaar. Als de economie wat sterker is. Als de kwestie-Cyprus is opgelost. Als de genocide op de Armeniers erkent wordt en we in Zwolle gewoon een monument kunnen plaatsen zonder dat allerlei Grijze Wolven uit de bocht vliegen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_20366251
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:17 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik heb morgen mijn laatste tentamen LTS zwakstroom uiteraard. Na 13 jaar op de LTS gezeten te hebben heb ik nog steeds mijn eerste vak niet gehaald dus ik zit even krap in de tijd. Volgens mij heeft de Fontys al vakantie, dus.......

Serieus, ik heb een druk (bier > brak > bier) weekend. Maar om het nou aan KV en KB over te laten
pi_20366515
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kom kom, niet zo bescheiden. Noem de echte reden eens waarom je Turkije niet nu, niet in 2015 en eigelijk ook niet over 30 jaar in de EU zou willen hebben?
Jij wilt horen dat we zeggen dat we Turken haten omdat ze Turk zijn en omdat ze moslim zijn en we moslims haten.

Nee dat gaan wij niet zeggen, dat mogen anderen wel doen uit de nieuwrechts hoek.

Als het debat gewoon helder klip en klaar gevoerd wordt dan komt Turkije er niet bij.
Maar Europa kennende een moloch geregeerd door industriëlen en corrupte regeringslui zal Turkije niks in de weg staan.

Democratie wordt gewoon opzij geschoven in deze en de burger monddood gemaakt in de vorm van bindende referenda’s die niet komen
pi_20366629
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:55 schreef Koos Voos het volgende:
Ik zou liever een direct en eerlijk NEE, NU NIET EN NOOIT NIET willen horen.. zo denkt een meerderheid van de Nederlanders en de Europeanen denken ik, en een aantal kompanen van mij op fok er over.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_20366687
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:41 schreef PJORourke het volgende:
Van mij mogen ze komen. Over 20 jaar. Als de economie wat sterker is. Als de kwestie-Cyprus is opgelost. Als de genocide op de Armeniers erkent wordt en we in Zwolle gewoon een monument kunnen plaatsen zonder dat allerlei Grijze Wolven uit de bocht vliegen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 2 juli 2004 @ 17:06:54 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_20366888
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:54 schreef useroid het volgende:

Democratie wordt gewoon opzij geschoven in deze
Tja, als NieuwRechts en de LPF geen zetels weten te halen voor het Europese Parlement, dan is het maar de vraag of mensen dit issue belangrijk genoeg vinden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_20366967
quote:

[..]

Jij wilt horen dat we zeggen dat we Turken haten omdat ze Turk zijn en omdat ze moslim zijn en we moslims haten.
Uitendelijk komt het hier toch op neer ja. 80 % van alle tegenstanders hier hebben het over 3200 jaar nog over mensenrechten die niet in orde zijn.
Zodra dat "probleem" in jullie ogen is opgelost, wat overigens in jullie ogen toch nooit opgelost zal zijn, dan vinden jullie wel weer andere rechten die worden geschonden. Misschien het mierenneuk recht ofzo. Daarna gaan we verder met het hondestront recht. Vervolgens stappen we over op het watermeloenen recht en ga zo maar de komende 34000 jaar door.

Ik hoop zelf dat Turkije wel de eu in komt, wat jullie natuurlijk al door hadden, want dan kan ik eindelijk oppleuren uit dit debiele land.
pi_20367021
quote:

Democratie wordt gewoon opzij geschoven in deze en de burger monddood gemaakt in de vorm van bindende referenda’s die niet komen
En terecht, je hebt toch gestemd of niet? Als je dit werkelijk zo belangrijk vond had je maar NieuwRechts moeten stemmen. Of desnoods je eigen partij oprichten.
pi_20367626
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 17:09 schreef ClioSporT het volgende:

Ik hoop zelf dat Turkije wel de eu in komt, wat jullie natuurlijk al door hadden, want dan kan ik eindelijk oppleuren uit dit debiele land.
Wat let je niemand houd je tegen hoor.

Het is een beetje ike ike ike, denk ook eens aan het landsbelang voor Nederland en het Europees belang.
Kosten en baten, Turkije wordt jarenlang met landbouw en structuur fondsen een schip van bijleggen.
Europa mag dat gaan betalen zo'n 15 á 20 miljard extra bovenop de nu al gigantische jaarlijkse kosten voor de uitbreiding naar de oost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')