abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18551725
Quicksilver,

Je link is naar een artikeltje dat volgens mij gaat over de verkoop van Aycell aan TIM. Verder zie ik niets mis in het gebruik van contacten, ook buitenlands, door de Minister President van Turkije die bijdragen aan de politieke stabiliteit van het land.
pi_18554100
Deeltje 3 alweer, vervolg op : Turkije toelaten tot de EU? 2

ANKARA - Crown Prince Willem Alexander of the Netherlands and Belgian Crown Prince Philippe will visit Turkey, officials said on Monday.
Officials said Belgian Crown Prince Philippe will visit Turkey between May 2 and 6, and Crown Prince Willem Alexander of the Netherlands will visit Turkey between May 22 and 25.

Dus onze kroonprins mag mee met de 'handels' delegatie ...
pi_18555297
Gezien de vele links naar bronnen van de heer Uzan, ga ik ervan uit dat QSilver graag GP aan de macht had gezien.

Overigens vind ik het jammer dat sommige Turken zo verblind zijn van angst tegenover de Islam. Dit zijn mensen die partijen steunen alsof ze voetbalteams steunen, ook al zijn ze zo slecht. Zo zijn er blijkbaar nog steeds mensen die stemmen op CHP, ANAP, DSP, DYP en dergelijke. Zelfs een analfabete boer uit Anatolië kan je vertellen wat er zoal veranderd is en zal veranderen met de AKP aan de macht. Turkije had nooit zover kunnen komen zonder de AKP. Als het aan de andere partijen had gelegen was het land misschien al verkocht aan de hoogste bieder. Gelukkig zijn jouw soort 'landverraders' ver in de minderheid en heeft het grootste deel zijn oogkleppen al afgedaan. Daarvoor hoef je enkel te kijken naar de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Veel linkse bolwerken zijn nu in handen van de AKP en deze gebieden zullen goed profiteren van de voordelen hiervan.

Moge de AKP nog vele decennia doorregeren en daar lijkt het wel op.
pi_18560548
' Turkije had nooit zover kunnen komen zonder de AKP. Als het aan de andere partijen had gelegen was het land misschien al verkocht aan de hoogste bieder.' ..

De vraagprijs was 30 miljard dollar maar de Amerikanen betaalden uiteindelijk maar 25 miljard.. de rest moet de EU de komende jaren gaan bijlappen.
pi_18566289
Nee. Turkije is in geen enkel opzicht europees dus niet bij de EU.
Waar eindigen we anders? Iran? Pakistan? Nigeria? Peru?
pi_18566569
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 14:37 schreef Koos Voos het volgende:
' Turkije had nooit zover kunnen komen zonder de AKP. Als het aan de andere partijen had gelegen was het land misschien al verkocht aan de hoogste bieder.' ..

De vraagprijs was 30 miljard dollar maar de Amerikanen betaalden uiteindelijk maar 25 miljard.. de rest moet de EU de komende jaren gaan bijlappen.
Het wil er kennelijk niet bij jou in dat die hele deal niet is doorgegaan, en dat het Turkse Parlement zich (inclusief AKP) niet heeft laten leiden door het Amerikaanse aanbod, maar door de Turkse publieke opinie.
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:50:24 #7
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18566635
Dit is Europa. Ligt Turkije daarin?

Nee.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18566857
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:50 schreef Robert_Jensen het volgende:

[afbeelding]

Nee.
Daar. Vlak boven Cyprus.
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:01:06 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18566876
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:50 schreef Robert_Jensen het volgende:

[afbeelding]

Nee.
Ik wil Rusland niet in de EU, dus ik staar niet blind op je kaartje. Een gedeelte van Turkije ligt wel in Europa, net zoals Frankrijk bijvoorbeeld ook gedeeltelijk in Europa ligt. Dus puur geografisch is het probleem van toetreding niet. Op het gebied van mensenrechten is er nog wel wat te doen, en de economische situatie moet nog wat veranderen. Het hoef niet een perfect land te zijn bij de invoering, maar de zaken moeten beter worden geregeld, en men moet laten zien dat ze er werk van willen maken. Maar Turkije zie ik het liefste wel bij de EU. Een goede "Islamitsiche" bondgenoot in de unie. De kans om meer actief invloed uit te oefenen in Turkije moet niet worden gemist.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:01:15 #10
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18566882
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daar. Vlakboven Cyprus.
Frans Guynana ligt in Zuid-Amerika. Cyprus is gewoon een militaire basis. Daarom mag het erbij. Mandaatgebied der Europese Unie.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18566924
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:01 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Frans Guynana ligt in Zuid-Amerika. Cyprus is gewoon een militaire basis. Daarom mag het erbij. Mandaatgebied der Europese Unie.
Grieks Cyprus misschien. De Turkse Republiek van Noord-Cyprus niet.
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:03:52 #12
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18566948
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Grieks Cyprus misschien. De Turkse Republiek van Noord-Cyprus niet.
Te laat. Turkije heeft zich dat al laten afbluffen. Als Bohemen en Moravie.
pi_18567061
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:03 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Te laat. Turkije heeft zich dat al laten afbluffen. Als Bohemen en Moravie.
Het referendum moet nog plaatsvinden.
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:12:12 #14
82065 accelerator
rechts medium
pi_18567139
quote:
Een gedeelte van Turkije ligt wel in Europa, net zoals Frankrijk bijvoorbeeld ook gedeeltelijk in Europa ligt. Dus puur geografisch is het probleem van toetreding niet.
Maar iig wel cultureel (taal, religie, etc.)
quote:
Op het gebied van mensenrechten is er nog wel wat te doen, en de economische situatie moet nog wat veranderen. Het hoef niet een perfect land te zijn bij de invoering, maar de zaken moeten beter worden geregeld, en men moet laten zien dat ze er werk van willen maken. Maar Turkije zie ik het liefste wel bij de EU.
als de mensenrechten in Iran, Nigeria, Peru, Pakistan etc. ook ok zijn. Mogen die er dan ook bij?
pi_18567444
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:12 schreef accelerator het volgende:

[..]

Maar iig wel cultureel (taal, religie, etc.)
[..]

als de mensenrechten in Iran, Nigeria, Peru, Pakistan etc. ook ok zijn. Mogen die er dan ook bij?
Nee, want die hebben geen stuk dat op Europees grondgebied ligt.
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:30:34 #16
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18567556
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, want die hebben geen stuk dat op Europees grondgebied ligt.
Frankrijk mag dus lid worden van de Zuid-Europese gemeenschap?
Nederland dus ook?
pi_18567608
Big fucking problem is dat little fucking cyprus ook toetreed dit jaar. Dat ligt fucking dik buiten fucking europa.

EU
pi_18568956
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:31 schreef accelerator het volgende:
Nee. Turkije is in geen enkel opzicht europees dus niet bij de EU.
Waar eindigen we anders? Iran? Pakistan? Nigeria? Peru?
Typische reactie van iemand die totaal niet weet waar hij/zij over praat.
Ik heb me verdiept in de hele kwestie voor school en kwam tot de conclusie dat Turkije er meer bij hoort dan andere landen die gaan toetreden.

Sinds de val van het Ottomaanse Rijk zijn de Turken zich gaan richten op het Westen, wij dus. Ze zijn door ons verslagen dus if u cant beat them, join them.
In de jaren '60 kwam het eerste verdrag tussen de EU en Turkije. Sindsdien heeft Turkije al ruim 30 jaar moeten wachten op toelating, langer zou schandalig en ongeloofwaardig zijn. Natuurlijk moesten er dingen veranderen. Met de mensenrechten zijn ze druk bezig, het is daar officieel verboden die te schenden, alleen de uitvoering is moeilijk te controleren. Op economisch vlak komen ze vanzelf wel op ons niveau, en de EU kan nu invloed uitoefenen op Azie en het Midden-Oosten. En over het feit dat ze moslims zijn en dus vergaderingen dwars gaan zitten hoef je niet bang te zijn: ooit gehoord van meerderheidsstemmen? Ik denk dat er meer problemen van Roemenie en Bulgarije gaan komen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_18569363
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:32 schreef pberends het volgende:
Big fucking problem is dat little fucking cyprus ook toetreed dit jaar. Dat ligt fucking dik buiten fucking europa.

EU
idd... maar dat is puur om de enorme troepenmacht van de Turken in dat gebied wat in te dammen.
Er wordt momenteel onderhandeld hoeveel ton Turks militair materieel mag achterblijven op Cyprus.
Uiteindelijk (ca. 2015) moeten ze daar helemaal opgerot zijn... wat de Turken alleen willen als ze volwaardig lid van de EU mogen worden.
Cyprus wordt gewoon gebruikt als pressiemiddel en de EU trapt er zogenaamd in...
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:49:55 #20
82065 accelerator
rechts medium
pi_18569920
quote:
Typische reactie van iemand die totaal niet weet waar hij/zij over praat.
ik weet wel degelijk waarover ik praat
quote:
Ik heb me verdiept in de hele kwestie voor school
tijdens die belachelijke 2e fase zeker. Niet alles wat je op school leert is waar
quote:
en kwam tot de conclusie dat Turkije er meer bij hoort dan andere landen die gaan toetreden.

Sinds de val van het Ottomaanse Rijk zijn de Turken zich gaan richten op het Westen, wij dus.
Japan heeft zich ook op het westen gericht. Veel landen in deze wereld richten zich op het Westen. Het komt er op neer dat ze bepaalde westerse elementen overnemen en mixen met hun eigen gebruiken.
pi_18570998
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:49 schreef accelerator het volgende:

ik weet wel degelijk waarover ik praat

tijdens die belachelijke 2e fase zeker. Niet alles wat je op school leert is waar
Ohja? Ik zie anders alleen maar vooroordeeltjes. En nee, ik zit op een HBO-opleiding, die zullen er soweiso meer van afweten dan jij.
EDIT
Feit is dat Turkije er meer klaar voor is dan andere Oostbloklanden. Wellicht werkt het ook wat positiever als moslims en christenen zich met elkaar over zaken gaan bemoeien ipv zoals het nu gaat.
Bovendien is het belangrijk voor de mensen in landen dat ze hun soevereiniteit bewaren, en dat landen Westerse gebruiken gaan mixen met hun eigen is daarop een heel logische reactie. Italie en Nederland verschillen ook totaal van elkaar, en toch gaat het samen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_18571575
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 10:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Turkije had nooit zover kunnen komen zonder de AKP. Als het aan de andere partijen had gelegen was het land misschien al verkocht aan de hoogste bieder. Gelukkig zijn jouw soort 'landverraders' ver in de minderheid en heeft het grootste deel zijn oogkleppen al afgedaan. Daarvoor hoef je enkel te kijken naar de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Veel linkse bolwerken zijn nu in handen van de AKP en deze gebieden zullen goed profiteren van de voordelen hiervan.

Moge de AKP nog vele decennia doorregeren en daar lijkt het wel op.
Dit is de leider vd AK-partij, Recep Tayyip Erdogan:

Een bericht uit 21 april 1998:
quote:
Cel voor Turkse burgemeester
ANKARA, 21 APRIL. De moslim-fundamentalistische burgemeester van de Turkse stad Istanbul, Recep Tayyip Erdogan, is vandaag door het staatsveiligheidshof in Diyarbakir veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf wegens provocerende uitspraken op het terrein van ras en geloof.

Erdogan, die deel uitmaakte van de inmiddels ontbonden Welvaartspartij, is met name vervolgd omdat hij de moskeeën de ,,kazernes'' van zijn partij had genoemd. ,,De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten'', zo zei Erdogan in december. Erdogan, die in 1994 werd gekozen tot burgemeester van Istanbul en wordt gezien als kroonprins van Necmettin Erbakan als leider van de fundamentalistische beweging, was niet in de rechtszaal. Hij gaat in beroep.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Turkije/erbakan2.html

Goh, wat een sociaal-liberaal zeg .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18571700
God zeg, over ouwe koeien uit de sloot halen. De reden waarom hij veroordeeld was, was dat hij een gedicht citeerde. De veroordeling zelf is overigens veroordeeld door de EU. Dus wat wil je nou helemaal?
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:46:34 #24
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18571772
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:44 schreef HiZ het volgende:
God zeg, over ouwe koeien uit de sloot halen. De reden waarom hij veroordeeld was, was dat hij een gedicht citeerde. De veroordeling zelf is overigens veroordeeld door de EU. Dus wat wil je nou helemaal?
Oh please Hiz wat een smoes. Moskees onze kazernes, moslims onze soldaten. Het is mij al lang weer duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben. Laat het leger alsjeblieft weer ingrijpen
pi_18571875
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:44 schreef HiZ het volgende:
God zeg, over ouwe koeien uit de sloot halen. De reden waarom hij veroordeeld was, was dat hij een gedicht citeerde. De veroordeling zelf is overigens veroordeeld door de EU.
De veroordeling is dan wel veroordeeld door de EU, maar dat betekent toch niet dat Erdogan geen moslimfundamentalist is? Als je lid bent geweest ve fundamentalistische partij ben je een fundamentalist. En al helemaal als je zo'n gedicht citeert.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')