En terecht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ja, waarschijnlijk krijgt Turkije onder Nederlands voorzitterschap een datum voor het beginnen van de onderhandelingen.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Dovenwereld het volgende:
Dan is er nieuwe grote Rijk.....maar sterke Europese Federale Rijk. Als Turkije met vol moslim bij EU wordt toegelaten, dan zal er ook gevolgen
: Meer islamistische landen willen ook bij EU behoren.
Byzantium wordt toch gezien als een Griekse beschaving of heb ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef Bela het volgende:
Ik vind het een goede zaak als de byzantijnse broeder weer bij haar europese mater aanschuift.
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Istanboel.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Byzantium wordt toch gezien als een Griekse beschaving of heb ik dat verkeerd?
Hahahaaquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:15 schreef Bela het volgende:
[..]
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Ankara.
Ik was ff in de war met de verplaatste hoofdstad rond 1923 toen Turkije werd gesticht. De beschaving was vooral Grieks hoewel het het Romeinse rijk betrof.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hahahaa
Geeft nietquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:24 schreef Bela het volgende:
[..]
Ik was ff in de war met de verplaatste hoofdstad rond 1923 toen Turkije werd gesticht.
Maar in het Byzantium zaten de Ottomanen aan de andere kant van de bosporus zover ik weet. En ze waren Grieks-Orthodox.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:15 schreef Bela het volgende:
[..]
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Istanboel.
Het kan geen kwaad stil te staan bij de europese wortels van Byzantium. Het lijkt me een uitstekende zaak als Turkije weer europees beďnvloed wordt..quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geeft niet
Als je het maar niet nog een keer doet![]()
Turkije is al erg europees gericht. Nog meer invloed hoeft van mij niet. Het gaat nu goed zoals het gaat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:34 schreef Bela het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad stil te staan bij de europese wortels van Byzantium. Het lijkt me een uitstekende zaak als Turkije weer europees beďnvloed wordt..
Ik denk niet dat je daar "bang" voor hoeft te zijn; er zijn verder geen Islamitische landen met grondgebied in het continent Europa, en zijn er verder ook geen landen te bedenken die net zo'n grote binding met Europa als Turkije.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Dovenwereld het volgende:
Dan is er nieuwe grote Rijk.....maar sterke Europese Federale Rijk. Als Turkije met vol moslim bij EU wordt toegelaten, dan zal er ook gevolgen
: Meer islamistische landen willen ook bij EU behoren.
Uiteraard, onder dezelfde voorwaarden die ook voor een Bulgarije gelden natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:21 schreef RichardQuest het volgende:
Turkije erbijNa Kopenhagen verdragen etc...
Ik vind dat Turkije er pas bijmoet als aan alles is voldaan, bij sommige Oost-Europese landen zijn we te happig geweest en nu is er geen prikkel meer om de mensenrechtensituatue grondig te verbeteren.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Uiteraard, onder dezelfde voorwaarden die ook voor een Bulgarije gelden natuurlijk.
Nee, en Indonesie ook niet. Voormalige kolonien van Europese landen hebben geen recht van spreken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mag Congo dan ook meedoen?
Maar de mensenrechtsituatie is daar ongeveer even goed als in Turkije volgens Amnesty. Dan mogen ze toch wel meedoen?quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, en Indonesie ook niet. Voormalige kolonien van Europese landen hebben geen recht van spreken.
Het vorige topic over Turkije bij de EU.quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:03 schreef RichardQuest het volgende:
Bron?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |