En dan komt het... in '97 is ie op 31 jarige leeftijd vlak voordat z'n 2de album afgemaakt zou worden verdronken... Ging even zwemmen in een rivier... Baal er echt gigantisch van want ik denk dat ie met dat 2de album doorgebroken zou zijn maar dat mocht niet zo zijn helaas...
Want in '94 toen grace uitkwam is het voor zover ik weet nooit echt onder grote aandacht geweest, misschien dat kink als t toen al bestond er wat van heeft gedraait ofzo. Er zijn nogsteeds niet zo veel mensen die ooit van Jeff gehoord hebben terwijl hij toch echt een veel betere zanger was als bijv. Cobain...(ja Nirvana vind ik ook gaaf begrijp me niet verkeerd) Bedoel dus dat ie minimaal zoveel aandacht verdiend...
Ik had m ook heel graag eens live zien spelen wat ook onvergetelijk moet zijn geweest.. Heeft iemand hem hier ooit live zien spelen? Geloof niet dat ie ooit in Nederland gespeelt heeft of wel?
Kortom ga dit album checken als je ECHT van muziek houdt! Dit mag je echt niet missen namelijk! Al twijfel ik er niet aan dat er meer liefhebbers hier zullen zijn dus brand maar los!
Voor meer info zie ook http://members.aol.com/cloudmine
Is trouwens de enige JB-cd die ik heb, zijn die overige cd's ook de moeite waard?
Hij is misschien niet in de mainstream doorgebroken, hoewel ik de clip voor grace best veel op MTV gezien heb, maar in het 'alternatieve' circuit wordt hij vereerd als een held. En terecht.
Zoek voor de aardigheid ook eens op KazaA naar muziek van Tim Buckley, Jeff's vader. Ook dat is heel mooie muziek, die soms veel wegheeft van die van Jeff, ook qua stem.
En ja, ook Tim Buckley is jong overleden, hij werd 28...
Capetown
Trouwens, Grace is al jaren een Nice Price CD. Fl 19,95 dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Capetown op 01-09-2001 03:56]
Jeff Buckley heeft inderdaad fantastische muziek gemaakt, toch luister ik liever naar zijn vader (hoewel ik van Tim geen c.d.'s heb, van Jeff wel )
quote:Dan kan ik iedereen aanraden het nummer 'Song to the siren' van Tim Buckley te luisteren, ook schitterend gecovered door 'This mortal coil.'
Op zaterdag 01 september 2001 08:49 schreef Tan het volgende:
Jeff Buckley heeft inderdaad fantastische muziek gemaakt, toch luister ik liever naar zijn vader (hoewel ik van Tim geen c.d.'s heb, van Jeff wel)
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 13:02 schreef Ringo het volgende:
Jeff Buckley maakte zulke prachtige, hemelse muziek. Laat Ringo Grace horen en je kan hem opdweilen.
Van Jeff heb ik ook alleen maar Grace, en van Tim heb ik helemaal niks. Toch maar eens checken..
De andere cds van Jeff schijnen ook erg mooi te zijn maar ik heb geen zin om die bitch-moeder te sponsoren.
Ik geloof dat Jeff ook een keer in paradiso ofzo heeft gespeeld, ik had er graag bij willen zijn maar helaas.
quote:Het 2e album is er postuum gekomen (een dubbelaar zelfs) en heet Sketches (For My Sweetheart the Drunk). Bekendste song hiervan is Everybody here wants you.
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:03 schreef Machiel het volgende:
Baal er echt gigantisch van want ik denk dat ie met dat 2de album doorgebroken zou zijn maar dat mocht niet zo zijn helaas...![]()
De Belgische band Zita Swoon had overigens een paar jaar geleden een hitje met het nummer Song for a dead singer (geschreven met de tragische dood van Jeff Buckley in het achterhoofd).
quote:Na afloop van een dag studio voor de opnames van de CD Sketches ging Buckley met een paar vrienden zwemmen in de Mississippi. Het Led Zeppelin nummer Whole Lotta Love zingend dook hij het water in. Om er niet meer uit te komen...
Ging even zwemmen in een rivier...![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 01-09-2001 13:36]
quote:En gelijk heb je. Het meeste is live-opname van al bekend werk. Volstrekt overbodig. Je kan beter voor de 1000ste keer Grace opzetten. Alsof die plaat vervelen gaat.
Op zaterdag 01 september 2001 13:06 schreef menjo het volgende:
De andere cds van Jeff schijnen ook erg mooi te zijn maar ik heb geen zin om die bitch-moeder te sponsoren.
quote:Ik ken hem helemaal niet goed, maar ik weet wel dat-ie later heel erg naar de jazz/avant-garde is opgeschoven. Even op Amazon gekeken: vooral over Lorca wordt hoog opgegeven. Zijn absolute meesterwerk schijnt Starsailor te zijn maar dat is niet meer (nieuw) verkrijgbaar.
Op zaterdag 01 september 2001 23:36 schreef Machiel het volgende:
Wat ik van Tim hoorde was nogal richting country en daar krijgt Machiel beetje verkeerde rillingen
quote:Ik heb altijd het gevoel alsof mijn hart ontploft, heel langzaam.
Op zondag 02 september 2001 13:52 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik vind het zo mooi dat ik er verdrietig van word.
quote:Vooral de leeftijd 27 komt vaak voor. Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison...
Op zaterdag 01 september 2001 08:49 schreef Tan het volgende:
Idd een beetje het Nick Drake verhaal... Helaas veel talentvolle artiesten zijn vóór hun dertigste gestorven...
quote:Dat klopt. This mortal coil heeft ook samengewerkt met Tim in andere nummers
Op zaterdag 01 september 2001 12:53 schreef tong80 het volgende:[..]
Dan kan ik iedereen aanraden het nummer 'Song to the siren' van Tim Buckley te luisteren, ook schitterend gecovered door 'This mortal coil.'
quote:Iek weet bijna zeker dat hij in Paradiso heeft gestaan. Ik was er helaas niet bij....
Op zaterdag 01 september 2001 00:08 schreef Public Enemy het volgende:
Jeff Buckley stond in '94 op Lowlands, verder weet ik niet of ie ook elders in NL heeft opgetreden
quote:Bedankt voor de tips
Op zaterdag 01 september 2001 23:59 schreef Ringo het volgende:[..]
Ik ken hem helemaal niet goed, maar ik weet wel dat-ie later heel erg naar de jazz/avant-garde is opgeschoven. Even op Amazon gekeken: vooral over Lorca wordt hoog opgegeven. Zijn absolute meesterwerk schijnt Starsailor te zijn maar dat is niet meer (nieuw) verkrijgbaar.
Heb zelf ooknog een tip luister eens naar Ben Christophers niet dat zijn muziek nou op Jeff Buckley lijkt maar het brengt op mij wel net zoveel emotie naarboven zegmaar een erg lekkere herfstplaat iig... Dat album heet my beautifull demon erg mooi ik zeg LUISTEREN nu ie nog leeft hij verdient meer aandacht..
quote:Yep! En laat Ben nou weer zwaar beinvloed zijn door ThisMortalCoil...
Op maandag 03 september 2001 16:53 schreef Machiel het volgende:[..]
Heb zelf ooknog een tip luister eens naar Ben Christophers niet dat zijn muziek nou op Jeff Buckley lijkt maar het brengt op mij wel net zoveel emotie naarboven zegmaar een erg lekkere herfstplaat iig... Dat album heet my beautifull demon erg mooi ik zeg LUISTEREN nu ie nog leeft hij verdient meer aandacht..
Mijn alltime favourite is btw Dream boy heel kort voor Mojo pin en So real laten we eerlijk zijn niet elk nummer op Grace zijn even mooie juweeltjes maar passen goed op t album dan doel ik op last goodbye, halleluja, christi carol en you should've come over, en dan bedoel ik dat die dus net een tikkeltje minder zijn. Weet niet waarom ik dit zeg maar ok zo denk ik erover toch een eng goed debuut!
quote:Halllelujah vind ik nu juist ontzettend mooi.
Op dinsdag 04 september 2001 00:34 schreef Machiel het volgende:
De circel is rond!dan doel ik op last goodbye, halleluja, christi carol en you should've come over, en dan bedoel ik dat die dus net een tikkeltje minder zijn.
quote:Origineel van dit nummer is van Leonard Cohen. Ook onder andere Bono en John Cale hebben ooit een eigen versie opgenomen.
Op woensdag 05 september 2001 15:22 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Halllelujah vind ik nu juist ontzettend mooi.
quote:Inderdaad geen origineel nummer, maar wel de mooiste uitvoering vind ik.
Op woensdag 05 september 2001 15:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Origineel van dit nummer is van Leonard Cohen. Ook onder andere Bono en John Cale hebben ooit een eigen versie opgenomen.
quote:Is ook mooi doet me elke keer denken aan Shrek daar werd dit nummer ook in gebruikt
Op woensdag 05 september 2001 15:22 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Halllelujah vind ik nu juist ontzettend mooi.
Wilde ik even kwijt.
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 23:36 schreef Machiel het volgende:
Wat ik van Tim hoorde was nogal richting country en daar krijgt Machiel beetje verkeerde rillingen van![]()
quote:Ik ga voor "Blue Afternoon" Kijk eens op: http://www.timbuckley.net/discography.htm Veel ervan is hier nog wel te krijgen hoor, wel goed zoeken
Op zaterdag 01 september 2001 23:59 schreef Ringo het volgende:[..]
Ik ken hem helemaal niet goed, maar ik weet wel dat-ie later heel erg naar de jazz/avant-garde is opgeschoven. Even op Amazon gekeken: vooral over Lorca wordt hoog opgegeven. Zijn absolute meesterwerk schijnt Starsailor te zijn maar dat is niet meer (nieuw) verkrijgbaar.
Ik zit te twijfelen tussen 'mystery white boy' en 'Live a l'olympia'. Welke cd is het leukste? Ik zal al dat op de franse cd veel covers staan (dus onbekend werk) alleen de geluidskwaliteit schijnt weer minder te zijn. 'Mystery white boy' kent meer reguliere nummers. Worden deze nummers wezenlijk anders vertolkt of voegt het live weinig toe?
Ik heb 'sketches' ook nog niet overigens, maar ik heb altijd een beetje moeite met postuum nummers die uitgebracht worden. Je luistert er toch een beetje ongemakkelijk naar en je hebt niet dat speciale gevoel dat je helemaal in een album kan zuigen. Het blijft vaak een beetje bij 'goh interessant', 'dit liedje had zo uitgebracht kunnen worden, 'dit liedje is wel weer wat minder máár had nog wel wat kunnen worden' etc.
Maar goed. Als iemand mijn eerste vraag zou kunnen beantwoorden dan ben ik u dankbaar
quote:het is dream brother
Op dinsdag 04 september 2001 18:46 schreef Tan het volgende:
Dream Boy is ook mijn favoriet!
Nou ja goed, ik vind jeff buckley echt meesterlijk, grace is geweldig, ieder nummer is zooo goed, ik vind zelf eternal life, last goodbye en dream brother geweldig, maar de rest is ook heel goed.
Welke ik een tijd geleden op internet vond is Forget her...ik heb alleen een unreleased versie gevonden, maar ik vind dat zoon ongelovelijk mooi en echt nummer, belachelijk als het nooit is uitgebracht. Ik weet eigenlijk helemaal niks van dat nummer, misschien heeft ie t niet eens zelf geschreven, kweenie.....
Ik vind het live album mystery white boy heel goed, en ik vind dat het live zeker wat toevoegd, je hoort die gozert echt doodgaan on stage, het is zo echt zijn muziek. scetches for my sweethart the drunk is ook heel goed (duh) maar toch, ik vind het wel te horen dat het nog niet af was, ik denk dat de nummer swat simpeler zijn ofzo, ik weet niet echt wat het verschil is.
Nou ja, ben blij dat er nog mensen zijn met verstand van muziek
quote:MWB!!!
Op woensdag 05 december 2001 00:58 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik wil graag een live cd van Jeff Buckley aanschaffen. Draai de laatste tijd Grace nogal vaak en hoewel ik daar niet op ben uitgekeken wil ik mijn collectie toch wat uitbreiden.Ik zit te twijfelen tussen 'mystery white boy' en 'Live a l'olympia'. Welke cd is het leukste?
Om te beginnen met Jeff Buckley...heeft wel een prima stem trouwens Ik ken m nie zo goed...vind Last Goodbye wel een aardig nummer...doet me ergens aan denken....
Maar goed om te zien dat er weer iemand dit omhoog haalt hoe meer mensen Buckley kennen en waarderen(to know it is to love it I gues ) hoe beter
Ik heb vorige week eindelijk de eerste cd van Manu Chao origineel gekocht bijvoorbeeld. Had hem al een hele tijd niet meer gedraaid, maar momenteel zit hij weer op high rotation in m'n cd-speler. Blijft goed!
quote:ja maar dan hebben we het over jou heh
Op maandag 17 december 2001 22:42 schreef Scylla het volgende:
Ennn Scylla maakt zijn rentree op fok!Om te beginnen met Jeff Buckley...heeft wel een prima stem trouwens
Ik ken m nie zo goed...vind Last Goodbye wel een aardig nummer...doet me ergens aan denken....
een aardig nummer tsssss
geniaal zul je bedoelen...die gast is namelijk helderziend en zingt wat ik voel....en dat terwijl hij al tig jaar dood is! als dat niet geweldig is
[Dit bericht is gewijzigd door annoh op 18-12-2001 20:44]
quote:Kurt doet dat ook. Maar das vast een ander topic. Gitaar riff van Last Goodbye is best wel vet. Lijkt een beetje op Blind van KoRn.
Op dinsdag 18 december 2001 20:28 schreef annoh het volgende:[..]
ja maar dan hebben we het over jou heh
een aardig nummer tsssss
![]()
geniaal zul je bedoelen...die gast is namelijk helderziend en zingt wat ik voel....en dat terwijl hij al tig jaar dood is! als dat niet geweldig is
quote:ik vind die cd echt goed, vooral eternal life komt errug goed uit
Op vrijdag 28 december 2001 02:45 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik wil toch even melden dat ik vandaag eindelijk de live cd 'Mystery White Boy' heb gehaald. Ik ben hem nu aan luisteren. Klinkt goed. Altijd leuk als de live uitvoeringen van nummers net weer anders zijn als de gewone cd-versies.
Met name de live versies van Dream Brother, Lilac Wine en Eternal life vind ik erg mooi. Maar goed, de plaat zal de komende weken nog wel even in mijn cd-speler zitten en als dan iemand er naar vraagt zal ik een ietwat meer gefundeerde mening kunnen schrijven
Drink!
Als een alcoholist
Die zich wederom moest overgeven aan de fles
Nee zuig!
Als een uitgehongerde mug
Die na weken weer een slachtoffer vindt
Geniet van het stromen der water door uwer lichaam
Mississipi ben ik
Sterven als Buckley
Mysterieus en legendarisch
Sterven als Buckley
Tot water zullen wij verworden
HALLELUJAH!
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 29-12-2001 00:02]
quote:*Steekt zijn hand in de lucht*
Op woensdag 05 december 2001 13:17 schreef -Wepeel2- het volgende:
*Schop*
Moet toch minstens 1 Jeff Buckley fan op dit forum zitten die de albums kent
Mijn bescheiden verzameling bootlegs: lijstje
Buckley's nummers zijn geweldig om te spelen. Nu het zingen nog
p.s. voor de liefhebbers: zoek eens naar de band "Ours" met hun album "Distorted Lullabies"
quote:eyyyy jij kent forget her dus....maarem, ik heb dus heel lang gezocht en kan de studio versie echt niet vinden....
Op maandag 07 januari 2002 10:35 schreef BAUKstEr het volgende:[..]
*Steekt zijn hand in de lucht*
Mijn bescheiden verzameling bootlegs: lijstje
Buckley's nummers zijn geweldig om te spelen. Nu het zingen nog
p.s. voor de liefhebbers: zoek eens naar de band "Ours" met hun album "Distorted Lullabies"
weet jij maybe heel toevallig een site waar je m kan downloaden ofzow?????
en je hebt wel meer goeie, come together vind ik geniaal in jeffs versie. en I want someone badly, dat begin!
and IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....nou ja dat dus
superb echt
Forget Her heeft me door m'n laatste luduvudu heengesleept. Lekker om te spelen en mee te blèhren ook...
Een tijdje geleden zat ik echter naar Classic FM te luisteren (ik ben er niet trots op, maar het was de meest 'klassieke' zender die ik kon vinden) , en plotseling hoorde ik een keurige Engelse dame het nummer Hallelujah voordragen. Het was erg gepolijst, erg ingetogen, en zeer voornaam, maar het kwam me zo ontzettend bekend voor...ik heb een zondagmiddag lang in mijn bak met CDs staan te wroeten, en ja hoor: Jeff Buckley! Hij zong het onvergelijkelijk veel mooier dan dat mens op de radio, en ook de andere composities op Grace bleken opeens fenomenaal.
Vandaag heb ik eindelijk Mystery white boy weten te bemachtigen, en live is het nog beklemmender. Wat is het eeuwig zonde...
Eeuwig zonde dat hij dood is
geniet gewoon van zijn muziek. en smelt weg
quote:Ja, wie gaat er ook zwemmen in een rivier met kisten aan
in '97 is ie op 31 jarige leeftijd vlak voordat z'n 2de album afgemaakt zou worden verdronken... Ging even zwemmen in een rivier...![]()
absolute juweeltjes heeft die knakker gemaakt Grace.. Lover, you should have come over.... Live a l' Olympia is ook briljant. Balen dat ik Buckley nooit live heb gezien!
quote:Kan ik mij wel in vinden uiteindelijk gaat het om zijn fantastische bijzondere stem en ongelooflijke diversiteit van z'n muziek en nummers. Maar dat er veel aandacht is voor z'n vroege overlijden lijkt me onvermijdelijk want zoals je zegt is het onwaarschijnlijk dat hij geflopt zou zijn en dat er dan veel en veel meer mensen van z'n muziek hadden kunnen genieten..
Op zaterdag 25 januari 2003 00:28 schreef hams het volgende:
er is teveel nadruk op het feit dat hij dood is gegaan. je weet nooit hoe het zou zijn afgelopen als hij nog leefde. misschien zou die wel floppen (al denk ik dat dat wel erg onwaarschijnlijk is)
geniet gewoon van zijn muziek. en smelt weg
quote:Hij kennelijk.. Weet ik niet ken eigenlijk geen details behalve dat hij ging zwemmen in die Misisipi river en later verdronken gevonden is.
Op zaterdag 25 januari 2003 01:44 schreef webfreak het volgende:[..]
Ja, wie gaat er ook zwemmen in een rivier met kisten aan
Overigens zeiden bekenden van hem dat in de Mississippi springen om te zwemmen typisch iets voor hem was, omdat hij altijd impulsieve dingen deed.
Maareh, kent iemand het nummer Forget Her van Jeff Buckley?
Verder vind ik de nummers Grace en Last Goodbye echt de beste nummers van Jeff.
quote:Er bestaat wel degelijk een nette opname van Forget Her! Helemaal zonder brakheid en kraken
Op maandag 2 juni 2003 10:17 schreef annoh het volgende:
ik heb sinds kort ook de dvd....echt supermooi
dat ik dit topic nooit eerder gezien heb trouwens...
Maar forget her vind ik misschien wel hel allermooiste nummer van jeff buckley ooit, alleen ik kan het ook niet in een studioopname vinden maar volgens mij komt dat omdat zon opname gewoon niet bestaat. Ik heb alleen zon hele brakke krakerige versie, maar toch...kippevel.
Dat fotoboek is trouwens ook aan te raden, ook als je alleen van mooie fotos houdt, echt supermooi in beeld gebracht, volgens mij van dezelfde maakster als die documentaire.
quote:test
Op maandag 2 juni 2003 10:26 schreef BAUKstEr het volgende:[..]
Er bestaat wel degelijk een nette opname van Forget Her! Helemaal zonder brakheid en kraken
Drie keer raden wie die heeft...
Ik heb trouwens ook de DivX liggen van de BBC documentaire over Jeff. Deze is niet te koop op video of dvd. Als er geinteresseerden zijn wil ik wel voor een kleine vergoeding een kopietje opsturen.
overigens vind ik So Real ook een bijzonder mooi nummer
idd. in 94' op lowlands en 25 feb. 1995 in nighttown rotterdam (hier is trouwens ook een cdtje van)
Zoveel magie, gevoel en liefde in zijn muziek.
En wat een intrigerende persoonlijkheid.
"Such a thing of wonder in this crowd"
quote:Je zou Kazaa even kunnen proberen, maar het duurde een eeuwigheid kan ik je wel vertellen. Er zijn niet zoveel mensen die de film delen. En ik ga met dit hete weer ook niet de hele dag m'n pc aan laten staan
Op dinsdag 3 juni 2003 03:09 schreef MadScientist het volgende:
ik wil die divx ook wel ruilen of zo (vind opsturen te veel moeite)overigens vind ik So Real ook een bijzonder mooi nummer
quote:Klopt, meneer Lucas was een soort van mentor van Jeff Buckley. Maar heb je al eens goed geluisterd naar de verschillen tussen de oude Gods & Monsters versie van Grace en de versie op het "Grace"-album? Er zit zoveel meer kracht in het nummer zonder het coutrygepingel van Lucas...
Op dinsdag 3 juni 2003 09:24 schreef Z het volgende:
Zonder Gary Lucas geen Jeff Buckley, dat is misschien wel een beetje overdreven maar ik wilde hem toch even noemen in dit topic. Voor de rest is Buckley natuurlijk geweldig!
quote:ik zal eens mijn contactjes aanspreken... heeft het beestje ook nog een naam?
Op dinsdag 3 juni 2003 09:28 schreef BAUKstEr het volgende:
Je zou Kazaa even kunnen proberen, maar het duurde een eeuwigheid kan ik je wel vertellen. Er zijn niet zoveel mensen die de film delen. En ik ga met dit hete weer ook niet de hele dag m'n pc aan laten staan
quote:Volgende week staat meneer Lucas op 9 juni in het concertgebouw in Amsterdam met een aantal andere gitaristen en op 10 juni in de kleine zaal van Paradiso. (www.hollandfestival.nl)
Op dinsdag 3 juni 2003 09:24 schreef Z het volgende:
......... Gary Lucas ..........
erg goeie muzikant, en erg mooie nrs. teksten alleen wat aan de vage kant. door jeff buckley's muziek ben ik tevens into heel veel andere muziek geraakt, ben ik hem dankbaar voor!
rip
quote:Thnx!
Op dinsdag 3 juni 2003 22:44 schreef Meiske78 het volgende:[..]
Volgende week staat meneer Lucas op 9 juni in het concertgebouw in Amsterdam met een aantal andere gitaristen en op 10 juni in de kleine zaal van Paradiso. (www.hollandfestival.nl)
quote:Tip: David Browne, Dream Brother. The Lives and Music of Jeff and Tim Buckley (2002), een erg leuk en goed geschreven dubbelbiografie.
Op donderdag 29 mei 2003 23:32 schreef Machiel het volgende:[..]
Kan ik mij wel in vinden uiteindelijk gaat het om zijn fantastische bijzondere stem en ongelooflijke diversiteit van z'n muziek en nummers. Maar dat er veel aandacht is voor z'n vroege overlijden lijkt me onvermijdelijk want zoals je zegt is het onwaarschijnlijk dat hij geflopt zou zijn en dat er dan veel en veel meer mensen van z'n muziek hadden kunnen genieten..
[..]Hij kennelijk.. Weet ik niet ken eigenlijk geen details behalve dat hij ging zwemmen in die Misisipi river en later verdronken gevonden is.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 22:08 schreef annoh het volgende:
dodelijk jaloers....
ik was 11 toen ie dood ging
quote:Gezien in Paradiso, kippevel. Toen was Jeff zo'n 2 jaar dood en het was net of hij er bij was. Gary heeft ook Mojo Pin met Kirsten gedaan in Atlantis café (Alkmaar, moet 2001 geweest zijn denk ik). Tof om erbij geweest te zijn. Ben ook een keer naar het Bimhuis geweest waar hij solo speelde maar daar stond het geluid veeeel te hard, ik ben weggegaan. Hij komt regelmatig naar Nederland, ik geloof dat de boekers van Paradiso hem altijd vragen als hij in de buurt is. Ga dat zien!
Op woensdag 4 juni 2003 16:31 schreef Z het volgende:....Gary Lucas....
Eeuwige jeugdige schoonheid...
Eeuwig zonde.
quote:De blonde haarlemse spuith....!
Op zaterdag 14 juni 2003 22:11 schreef Kirke het volgende:[..]
Gary heeft ook Mojo Pin met Kirsten gedaan in Atlantis café (Alkmaar, moet 2001 geweest zijn denk ik). Tof om erbij geweest te zijn.
Dankzij Kir dus echt Jeff Buckley ontdekt, ze tovert ook een geweldige versie van Lover, You Should Have Come Over tevoorschijn.... prachtig!
beetje onderzocht wtf Jeff Buckley was, en binnen no-time 5cds van hem gekocht. Fantastische stem en variatie. Heerlijk om mee te bléren... zo zou ik willen kunnen zingen..
eeuwig zonde dat ie niet meer is!
quote:niet grappig
Op woensdag 4 juni 2003 22:15 schreef Vuur het volgende:[..]
ik stond al (dronken) op lowlands toen jij 10 was
echt jaloers
quote:AAAAARGH
Op woensdag 4 juni 2003 22:15 schreef Vuur het volgende:[..]
ik stond al (dronken) op lowlands toen jij 10 was
Jeff roeleert zwaar, en t begin van eternal life is gejat door de peppers.
quote:Nee , maar waar hij ging zwemmen (Wolf River) stond er een hele sterke stroming, en dan verdrink je dus wél. Naar het schijnt was het daar in de buurt algemeen bekend dat je daar niet moest gaan zwemmen, maar Jeff kwam niet uit Memphis, hij was daar voor opnames.
Op dinsdag 24 juni 2003 16:46 schreef Disorder het volgende:
Ik snap het niet. Ook al heb je je kisten aan als je gaat zwemmen, dan verdrink je toch niet?
kost wel een euro of 30, maar dan heb je ook een mooi boxje
quote:In het bookletje van "Sketches for my sweetheart the drunk" staat het volgende:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:13 schreef Summertime het volgende:
Dit zoeken we op
quote:
Towards the end of april, Jeff started making preparations to bring the band and Grace producer Andy Wallace together in Memphis to record the album he wanted to call "My sweetheart the drunk". Andy would fly down in late June. The band would be there to begin rehearsels on May 29th. Their flight was barely airborn when Jeff and a friend set out to grab a bite to eat. They drove around, ending up at the Wolfe River Marina to watch the sunset. The bands plane was in midflight when Jeff stepped into the deceptively placid water to cool off with a swim. By the time the plane landed, the Coast Guard and Memphis police had begun a futile search-and-rescue mission.
quote:Het was er tot nu toe niet van gekomen helaas
Op donderdag 5 juni 2003 06:32 schreef BAUKstEr het volgende:
Heeft iemand nu eigenlijk al eens wat van "Ours" opgezocht? En zo ja, wat vinden jullie ervan?
(het is geen Buckley, maar wel navenant)
Wist eigenlijk nog niet dat het afmaken van Sketches en het verdrinken van Buckley zoo ongelooflijk dichtbij elkaar zat... Echt een heel raar idee dat als die 2 niet hadden besloten naar die zonsondergang dat Buckley dan op dat moment nooit zo dichtbij die kut Missisipi river
Listen to me, why is everything so hazy
Isn't that she, or am I just going crazy, dear
Lilac wine, I feel unready for my love
Feel unready, for my love
Maargoed genoeg over Ours terug naar Buckley, las vandaag toevallig dat Jeff Buckley Led Zeppelin weleens genoemd had als een van z'n favorieten wat me wel enigsinds verbaasde.
quote:Hij doet op Live Á l'Olympia ook wel een leuke cover
Op zondag 13 juli 2003 21:46 schreef Machiel het volgende:
Ik heb in alle enthousiasme Distorted Lullabies van Ours aangeschaft BAUKstER maar helaas heb ik alleen bij het nummer sometimes het gevoel van YES dit evenaard Buckley enigsinds maar toch bedankt voor de tip zeker en band om in de gaten te houden als Buckley liefhebber![]()
Maargoed genoeg over Ours terug naar Buckley, las vandaag toevallig dat Jeff Buckley Led Zeppelin weleens genoemd had als een van z'n favorieten wat me wel enigsinds verbaasde.
quote:ook overgeschakeld na jimi hendrix op 3?
Op woensdag 16 juli 2003 01:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
schitterende docu nu op BBC2
quote:ikke wel
Op woensdag 16 juli 2003 01:55 schreef MadScientist het volgende:[..]
ook overgeschakeld na jimi hendrix op 3?
[Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 16-07-2003 02:10]
quote:waaaaat verbaasde jou dat nou dan luister je echt geen jeff of ken je led zeppelin niet. Soms speelt hij gewoon een stukje precies van led zeppelin. (niet in een cover maar in eigen nummer)
Op zondag 13 juli 2003 21:46 schreef Machiel het volgende:
Ik heb in alle enthousiasme Distorted Lullabies van Ours aangeschaft BAUKstER maar helaas heb ik alleen bij het nummer sometimes het gevoel van YES dit evenaard Buckley enigsinds maar toch bedankt voor de tip zeker en band om in de gaten te houden als Buckley liefhebber![]()
quote:inderdaad
Op woensdag 16 juli 2003 01:55 schreef MadScientist het volgende:[..]
ook overgeschakeld na jimi hendrix op 3?
quote:Eindelijk iemand die het ook hoort!!!
Op zaterdag 21 juni 2003 13:27 schreef InWonderland het volgende:[..]
Jeff roeleert zwaar, en t begin van eternal life is gejat door de peppers.
giel beelen draaide een paar dagen geleden wel grace in zn avondprogramma,
Vandaag na een hele tijd weer de cd besluisterd.. en weer kreeg ik een soort 'wow wat goed' gevoel van het nummer..
Doe dat dan maar snel!quote:Op zondag 4 januari 2004 21:20 schreef Reddiablo het volgende:
Gisteren "Sketches for my Sweetheart the Drunk" gekocht, moet deze echter nog beluisteren
Errug mooi, je voelt dat het publiek he-le-maal uit z'n pannetje gaat naarmate het optreden vordert. The Way Young Lovers Do op Sin-é is de mooiste uitvoering die ik heb gehoord.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:33 schreef LuQas het volgende:
En wat vindt men van Live at Sin-e?
Klopt, "Je N'En Connais Pas la Fin"....quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:59 schreef julekes het volgende:
Hij zingt wel wat oude Franse Chansons (ik dacht Edith Piaff), dat is wel grappig...
Dat is dus een cover. Van Leonard Cohen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:13 schreef Seborik het volgende:
Jeff Buckley is alles behalve m'n favoriete artiest, maar bij Hallelujah word ik toch wat sentimenteel.
Van Leonard Cohen word ik wat minder sentimenteel, maar er werkt een enorme Leonard Cohen emotionist mee bij m'n onderzoek dat binnenkort van start gaat. Die heeft het vast andersom.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:29 schreef julekes het volgende:
[..]
Dat is dus een cover. Van Leonard Cohen.![]()
Johquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:29 schreef julekes het volgende:
[..]
Dat is dus een cover. Van Leonard Cohen.![]()
Ik heb een drie cd, maar is er geloof ik ook een ep van. Raar optreden, zeker als je de drie cd versie met dvd ziet. In z'n uppie op het podium, alleen met electrische gitaar. Klinkt enorm hard daardoor. Kaal en compromisloos. Ik kan er eigenlijk maar moeilijk naar luisteren. Moet er echt voor gaan zitten, en vooral het volume niet te hard zetten. Zitten nogal wat compressieloze uithalen in.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:33 schreef LuQas het volgende:
[..]
Doe dat dan maar snel!
En wat vindt men van Live at Sin-e?
ik vind z'n "Kick out the Jams" wel aardig. Niet zo'n lieve muziek op deze cd, beetje over the top zelfs. Maar er zit wel veel ziel in.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:40 schreef julekes het volgende:
Ik heb een derde CD aan m'n Buckley verzameling toegevoegd:
Jeff Buckley - Live a l'Olympia
Liveopnames uit Frankrijk. Leuk, maar niet fantastisch.
Vind het nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:51 schreef annoh het volgende:
Halleluhjah is een cover van leonard cohen inderdaad, en het is zeer de moeite waard die versie van cohen te beluisteren. Jeff Buckley heeft er namelijk iets compleet anders van gemaakt!
Nauwelijks een cover ooit zo horen verschillen van het origineel.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:13 schreef Thomas B. het volgende:
Wyatt is oke
Album Grace: Grace en Last Goodbye, album Sketches for my sweetheart the drunk: Everybody here wants you.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:57 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb er veel over gehoord, kga s wat luisteren
nog aanraders ? nummer + album dan
Ik zie het nu ookquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:52 schreef MuseMuse het volgende:
thanx julekes en Toffe_Ellende, btw je kunt op www.jeffbuckley.com alles gratis luisteren
ik alsof mijn hart naar beneden zaktquote:Op zondag 2 september 2001 14:03 schreef Ringo het volgende:
Nou in veel van die interviews lees je dat Muse vergeleken wordt met Radiohead en daar o zo op lijkt maar ik luister al jaren naar Muse en toen ik eenmaal Jeff Buckley geweldig ging vinden merkte ik meer overeenkomsten in manier van zingen muziek en uithalen dan met Radiohead.quote:Op dinsdag 16 oktober 2001 23:28 schreef Machiel het volgende:
Het begin van Mojo Pin, het eerste nummer van het album Grace.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 04:39 schreef MuseMuse het volgende:
als je naar de website www.jeffbuckley.com gaat hoor je zon nummer welk nummer is dat ?
Mijn hemel, wat een belediging voor Jeff.quote:ik vind muse totááál niet op radiohead lijken maar de emotie van matthew bellamy en jeff buckley in hun stem heeft wel wat overeenkomsten imho.
Ik snap de vergelijking omdat ze beiden een groot bereik hebben en een stevige goede kopstem. Maar ik kan wel naar Buckley luisteren en niet naar Muse, daar krijg ik de kriebels van.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 04:39 schreef MuseMuse het volgende:
ik vind muse totááál niet op radiohead lijken maar de emotie van matthew bellamy en jeff buckley in hun stem heeft wel wat overeenkomsten imho.
inderdaad. ik vergelijk hem liever met Nick Drake. Al was Jeff Buckley niet zo lost natuurlijk. ja wel letterlijk danquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat een belediging voor Jeff.
Ik geloof dat de documentaire zaterdag herhaald wordt. Ondanks een schrijnend gebrek aan materiaal, is het een aardige documentaire. Vooral de oudere zus van Nick weet een goed beeld te geven van de omgeving waar hij uit voort is gekomen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:55 schreef Yamyam het volgende:
Nick Drake docu gisteravond op tv
ik wou t zien maar heb t gemist was erg laat en ik was moe
oh dankjewel!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geloof dat de documentaire zaterdag herhaald wordt. Ondanks een schrijnend gebrek aan materiaal, is het een aardige documentaire. Vooral de oudere zus van Nick weet een goed beeld te geven van de omgeving waar hij uit voort is gekomen.
Over die Legacy Edition: ik ga hem niet kopen, omdat ik Grace en Sketches al heb, maar Forget Her staat er volgens mij op, en dat is een prachtnummer.
ownage!!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb even gekeken: herhaling Nick Drake documentaire morgen om 11:00 uur op Nederland 1.
tsja en ik vind matthew bellamy dan weer een stuk beter dan jeff, smaken verschillenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn hemel, wat een belediging voor Jeff.
godverquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb even gekeken: herhaling Nick Drake documentaire morgen om 11:00 uur op Nederland 1.
Ik heb geen hekel aan Muse. De hysterie van Bellamy is op z'n tijd erg aardig; de afwas doen op Plug In Baby. Maar laten we wel wezen, als we Jeff zouden vergelijken met een mooie vrouw, dan zou Matthew een drag queen zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:11 schreef MuseMuse het volgende:
tsja en ik vind matthew bellamy dan weer een stuk beter dan jeff, smaken verschillen![]()
maar ik doelde vooral op dat beide zangers veel emotie in hun stem hebben, maar om dat te horen moet je denk ik beide artiesten goed vinden![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Maar laten we wel wezen, als we Jeff zouden vergelijken met een mooie vrouw, dan zou Matthew een drag queen zijn.
Tja, Gary is kind aan huis in Nederland, komt ieder jaar wel een paar concerten geven. Heb hem een keer Mojo Pin zien spelen met Kirsten in Atlantis, was erg mooi. Aardige vent ook, maar het blijft een Amerikaan ;Pquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 22:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gary Lucas speelde overigens gisteren in Theater de Kikker in Utrecht.
quote:
Weebl & Bob is cool!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:02 schreef Sjoewe het volgende:
NeeIk was 12 ofzo toen 'ie verdronk...
Mja ik was 7 ofzo toen ie verdronk, dus helaas nee... maar god wat zou ik daar veel voor over hebben (gehad)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:00 schreef Kirke het volgende:
Heeft iemand van jullie JB weleens live gezien?
*Kirke is bij voorbaat al jaloers*
Tranen met tuiten. So real is m'n absolute favo, maar de hele plaat is zo gruwelijk mooi:+ Binnenkort ook maar eens Sketches op LP halen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:12 schreef Kirke het volgende:
[..]
Weebl & Bob is cool!
![]()
ontopic: ik was wat ouder, maar groot fan, nog steeds.
Word nog steeds melancholisch van zijn muziek....
waat? nee toch? 2cd's en een dvd... 22 euri... valt wel mee dacht ikzoquote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:41 schreef Sjoewe het volgende:
Mooi maar wel erg duur voor wat je krijgt imho
Ik vind het ook meevallen! Het is een leuke aanvulling op je cd-collectie. Ik wilde Grace sowieso kopen.. Voor die paar euro meer dan maar de legacy edition!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:04 schreef drelletje het volgende:
[..]
waat? nee toch? 2cd's en een dvd... 22 euri... valt wel mee dacht ikzo
Kijk voordat je iets koopt van jeff moet je echt de originele grace hebben. Dan pas legacy enzoquote:Op zondag 30 januari 2005 00:39 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Ik vind het ook meevallen! Het is een leuke aanvulling op je cd-collectie. Ik wilde Grace sowieso kopen.. Voor die paar euro meer dan maar de legacy edition!
In plato is grace lekker goedkoop. Alleen wel een vervelende "nice price" sticker!quote:Op zondag 30 januari 2005 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Een 'gewone' grace kan je soms al vinden voor 8 euro
die peuter je erafquote:Op zondag 30 januari 2005 14:16 schreef drelletje het volgende:
[..]
In plato is grace lekker goedkoop. Alleen wel een vervelende "nice price" sticker!
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van Sin-é? Want ik vind dat die bij Mystery White Boy en Live at l'Olympia afentoe toch wel te wensen over laat.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:17 schreef Kirke het volgende:
toch is Live at Sin-é ook geen slechte kennismaking met JB!
Die opname van'The way young lovers do' is van sublieme kwaliteit!
Wat een gitarist!
En wat een strot!
*zucht*
hmmm volgens mij zit dat wel goed. Wat tof is aan Sin-é is dattie solo speelt.quote:Op zondag 30 januari 2005 17:02 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van Sin-é? Want ik vind dat die bij Mystery White Boy en Live at l'Olympia afentoe toch wel te wensen over laat.
En is die Legacy Edition het geld waard?
quote:Op zondag 30 januari 2005 01:16 schreef drelletje het volgende:
[..]
Kijk voordat je iets koopt van jeff moet je echt de originele grace hebben. Dan pas legacy enzo
Owh man!!! Nu ben ik wel echt even heel jaloers! Wat zou ik die graag op vinyl hebben!!quote:
Shit daar schiet mijn kennis even te kort. Is deze wel eens als studio versie uitgebracht? Ik heb hem op batacan en op Sin-é Maar volgens mij geen studio versiequote:
Die LP heeft hier bij de Velvet echt zoooo lang in de vinyl bakken gestaan, misschien dat hij er nog staat.quote:Op donderdag 10 maart 2005 01:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Owh man!!! Nu ben ik wel echt even heel jaloers! Wat zou ik die graag op vinyl hebben!!
Jazeker. Was een radioshow en ze speelde met een bandje daar. Maarja ze hadden niks meer te spelen. Wat doe je als je niks te spelen hebt? je belt jeff op. En hij verzon dat liedje en toen speelde ze het. Is nog heel grappig als je hoort hoe de rodie/manager aan de telefoon praat. Ik heb die helemaal dus dat je ook alles van het gesprek hoort. Het liedje jkomt ook voor in een docu. Volgens mij de docu die de moeder van jeff niet erg fijn vindt omdat ze er negatief in afgeschilderd wordt.quote:Op maandag 25 april 2005 15:34 schreef LuQas het volgende:
Ik heb laatst op een cd'tje van iemand een radio-opname gekregen met daarin Jeff die over de telefoon meezingt met een bandje in de studio, het klinkt ongelooflijk, maar dat is enorm mooi! Zijn er mensen die weten wat het precies is?
Dankjewel. Ik heb die documentaire hier wel op mijn pc staan maar kon me dat nummer niet meer herinneren.quote:Op maandag 25 april 2005 22:50 schreef drelletje het volgende:
[..]
Jazeker. Was een radioshow en ze speelde met een bandje daar. Maarja ze hadden niks meer te spelen. Wat doe je als je niks te spelen hebt? je belt jeff op. En hij verzon dat liedje en toen speelde ze het. Is nog heel grappig als je hoort hoe de rodie/manager aan de telefoon praat. Ik heb die helemaal dus dat je ook alles van het gesprek hoort. Het liedje jkomt ook voor in een docu. Volgens mij de docu die de moeder van jeff niet erg fijn vindt omdat ze er negatief in afgeschilderd wordt.
Same herequote:Op dinsdag 26 april 2005 11:10 schreef lampie_666 het volgende:
heeft iemand die documentaire van bbc2 gestreamd ??
heb hem namelijk gemist en zou hem wel graag willen hebben
Forget Her is kort geleden gecoverd door Jasper Steverlinck. Zijn versie (ook prachtig, overigens) werd helaas vrij snel uit de handel gehaald, omdat de moeder van Buckley de song liever zelf eerst uitbracht, als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 7 februari 2005 02:13 schreef drelletje het volgende:
http://www.sonymusic.com/(...)ForgetHerVidFull.ram
http://www.sonymusic.com/(...)etHerVidFull_ref.mov
http://www.sonymusic.com/(...)etHerVidFull_450.asx
Kies er een... en... geniet......... Zooo mooi.. Ik MOET de legacy hebben nog 1 dag... en dan heb ik hem denk ik...
En nu een uitleg erbij... waarom overschat?quote:Op woensdag 27 april 2005 00:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Mag ik hier ook melden dat ik hem overschat vind en dat verdrinken niet echt rock and roll is?
Nee?
Dan doe ik het toch.
Dat mag je vinden hoor! Ik vind alleen heel wat andersquote:Op woensdag 27 april 2005 00:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Mag ik hier ook melden dat ik hem overschat vind en dat verdrinken niet echt rock and roll is?
Nee?
Dan doe ik het toch.
Ik hoop het eigenlijk niet, ik huiver toch een beetje bij de gedachte van hele studentenkroegen e.d. die dat nummer mee lopen te bleren en lallen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:34 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Forget Her is zo mooi, dat zou best wel eens een hit kunnen worden.
Was het niet zo dat Forget Her op een soort van bonus cd stond die alleen in december verkocht mocht worden?? Ik heb het dan over Jasper... Soort van verkoopstunt ofzo.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:34 schreef BUG80 het volgende:
Forget Her is kort geleden gecoverd door Jasper Steverlinck. Zijn versie (ook prachtig, overigens) werd helaas vrij snel uit de handel gehaald, omdat de moeder van Buckley de song liever zelf eerst uitbracht, als ik het me goed herinner.
Helaas is ie al jaren dood....quote:Op donderdag 28 april 2005 19:12 schreef BB-King het volgende:
Weet iemand of hij nog een keertje naar Nederland komt binnenkort?
Als dat kon zou ik daar werkelijk alles, echt alles voor over hebbenquote:Op donderdag 28 april 2005 19:12 schreef BB-King het volgende:
Weet iemand of hij nog een keertje naar Nederland komt binnenkort?
serieus?!?quote:
Hij heeft de tekst en zanglijn gedaan, het nummer was al van Gary Lucas (captain beefheart)quote:Op donderdag 28 april 2005 20:34 schreef Jorikjet het volgende:
ja las een keer een interview van hem stond dat zo in.groot stuk van het nummer heeft hij bedacht geloof ik
Nee.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:56 schreef drelletje het volgende:
Jeff buckley is goed
Geluk bij een ongeluk: die is tegenwoordig goedkoop in de meeste platenzaken te krijgen (regelmatig tegenkomen in 3 voor ¤30 acties enzo).quote:Op zondag 3 juli 2005 20:58 schreef Jorikjet het volgende:
hm kut, ik ben de dvd live in chicago kwijt
waar heb je die vandaan dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:22 schreef vavavoom het volgende:
ohja, ik bedoel dus niet die van de bbc; everybody here wants you, die trouwens ook geweldig is![]()
Bij de mijne ook. Ben zo gelukkig geweest om 'm in 1995 live gezien te hebben in Nighttown, Rotterdam. Was één van de mooiste concerten die ik gezien heb (en dat zeg ik niet alleen nu, toen ook al). Bij Hallelujah kon je werkelijk een speld horen vallen. Ik kan je ook de DVD 'Live in Chicago' uit 2000 aanraden: die is van dezelfde tour (1995) en is een goede weergave van waar hij live toe in staat was.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:28 schreef Sammy3000 het volgende:
"Grace" hoort bij mijn all time favorites. Prachtig!
*pure jaloezie voeltquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:55 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ben zo gelukkig geweest om 'm in 1995 live gezien te hebben in Nighttown, Rotterdam. Was één van de mooiste concerten die ik gezien heb (en dat zeg ik niet alleen nu, toen ook al).
Ja ik ben ook heel erg benieuwd. Dat 'ie snel naar Nederland komt!quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:13 schreef KJB het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar die docu die vorig jaar is gemaakt, die andere 2 heb ik gezien, maar deze lijkt me nog beter...
Tof! Ga ik vanavond even bekijkenquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:10 schreef Jorikjet het volgende:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.search&t=Buckley
veel filmpjes!
Zeker dat die documentaire over Jeff Buckley ging? Z'n pa, Tim Buckley, heeft namelijk een album gemaakt met die titel. Zou natuurlijk ook best over Jeff kunnen gaan...of over allebei! Zou helemaal geweldig zijn!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:07 schreef vavavoom het volgende:
halloooooo
Ik heb ergens gelezen over een documentaire over Jeff Buckley, genaamd 'Goodbye and Hello' die door een nederlandse studente van de amsterdamse filmacademie is gemaakt en is uitgezonden op de VPRO en een paar filmfestivals in 2000 volgens mij. Weet iemand hier waar dat gedownload kan worden o.i.d.??? Ben namelijk erg benieuwd, schijnt heel goed te zijn!![]()
![]()
Goed idee!quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:10 schreef Jorikjet het volgende:
kan iemand die hem heeft niet op video.google.com zetten? zal geweldig zijn!
ja idd, zijn stem is gewoon zijn tweede instrument... dat maakt 'm zo bijzonderquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:27 schreef Rnnz het volgende:
Ik heb z'n album sinds kort, maar nog niet echt geluisterd. Een aantal liedjes ff aangezet en het eerste wat me op viel was dat ie een mooie stem heeft. Zal binnenkort nog meer gaan luisteren
Ik kan het proberen! En heeft iemand ook toevallig die BBC docu?quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:10 schreef Jorikjet het volgende:
kan iemand die hem heeft niet op video.google.com zetten? zal geweldig zijn!
Kan je dat meisje niet mailen? Of VPRO?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:42 schreef Thomas B. het volgende:
Is daar nog aan te komen? aan die vpro docu...
Er staan een handvol leuke versies op zoals Buzzin' Fly, maar het overgrote deel vind ik maar verkrachtingen van een paar van de mooiste nummers die ik ken.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:00 schreef Jorikjet het volgende:
er is trouwens een cd met allemaal jeff buckley covers. die is erg goed, de nummers zijn helemaal veranderd, maar de essentie van het nummer blijft staan, en doen veel verschillende artiesten aan mee. ik zal eens zoeken hoe die cd heet.
Ja, maar die 583MB, denk niet dat google video dat zo leuk vind. Zal het proberen...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:37 schreef Juweel het volgende:
[..]
Ik kan het proberen! En heeft iemand ook toevallig die BBC docu?
Nee, geupload op google.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:35 schreef Rnnz het volgende:
Denk er wel aan dat ie in 2 delen moet! (Sendspace accepteert maar 300 MB per bestand, dus met 583MB gaat dat niet..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |