Veel leden doen daar erg geheimzinnig over. Het is ook niet echt de bedoeling dat ze het er met iedereen over hebben. Ik denk ook niet dat je hier een concreet antwoord krijgt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:11 schreef Litso het volgende:
Goed topic, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel benieuwd ben eigenlijk
Wat houdt een dispuut nou eigenlijk precies in dan?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:23 schreef Posdnous het volgende:
Drank, dingen met kots en echt heel smerige dingen komen nauwelijks voor bij die ontgroeningen hoor.
Hooguit bij een heel ranzig dispuut (Gajus van Albertus Magnus was altijd wel befaamd om die dingen) maar niet bij de verenigingen zelf.
Precies, mócht je maar drinken, dan was het nog wel relaxed geweest.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Drank komt alleen in grote hoeveelheden voor bij degene die je ontgroenen, waardoor het allemaal nog irritanter wordt.
Je hebt de verenigingen zelf, daarbinnen de jaarclubs van een lid of 12-15.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:25 schreef Litso het volgende:
[..]
Wat houdt een dispuut nou eigenlijk precies in dan?
En toen was ik m'n post kwijt die ik net aan het invoeren wasquote:
Ookwel het stelt allemaal geen reet voor. Laat de mongolen en de paupers maar weer dingen in de Story lezen of zien in sbs nieuws.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:26 schreef Christine het volgende:
Een meisje uit mijn UIT-groepje had verteld wat haar ontgroening inhield.
Ze kregen van te voren een "boodschappenlijstje" en ze mochten alleen meenemen wat daarop stond. Er stonden ook niet-bestaande dingen op en dan moesten ze gewoon maar wat verzinnen. Uiteindelijk moesten ze alle bagage inleveren, zodat ze de hele week in dezelfde kleding rondliepen.
Je mocht geen mensen aankijken, je mocht alleen maar naar beneden kijken. Je mocht alleen praten als je wat gevraagd werd. Als iemand vroeg: "wat drinken we?" dan moesten ze hard roepen: "bier uut enschede". Als iemand dan "uit" zei ipv "uut", kreeg die persoon "straf". Straf bestond uit het door de modder kruipen. (en je mocht dus geen schone kleren aan na afloop he, een week lang niet).
Als je per ongeluk een andere keer "uut" zei ipv "uit", kreeg je ook straf. Als je iemand aankeek, kreeg je ook straf.
Het bestuur werd voorgesteld: "dit is de preases, hij heet Willem-Hendrik, hij studeert Geneeskunde, zit in het vierde jaar en hij is 23 jaar oud. Dit is de abbactus..." etc. etc. Dat gebeurde met alle bestuursleden. Vervolgens moesten de leden alles foutloos na kunnen vertellen (onmogelijk natuurlijk) en voor elke fout kregen ze "straf".
Verder werd er steeds tegen ze geschreeuwd dat ze waardeloos waren en niks voorstelden enzo... en oja, bij het eten kregen ze allemaal een bord met eten die ze zonder mes en vork moesten opeten. Ook niet iets lekkers, gewoon droge pasta ofzo. Terwijl het bestuur op een podium zat en een vijfgangendiner kreeg.
Nouja, dat soort dingen. Veel drank zit er iig niet (meer) in bij zulke ontgroeningen.
Wat een pauper kk mannetjes zeg, als iemand mij beveelt in de modder te gaan rollen schop ik em zelf die beerput in en krijgt ie nog een trap na. Ufff ik heb al helemaal zin als ik over twee jaar bij een vereniging gaquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:26 schreef Christine het volgende:
Een meisje uit mijn UIT-groepje had verteld wat haar ontgroening inhield.
Ze kregen van te voren een "boodschappenlijstje" en ze mochten alleen meenemen wat daarop stond. Er stonden ook niet-bestaande dingen op en dan moesten ze gewoon maar wat verzinnen. Uiteindelijk moesten ze alle bagage inleveren, zodat ze de hele week in dezelfde kleding rondliepen.
Je mocht geen mensen aankijken, je mocht alleen maar naar beneden kijken. Je mocht alleen praten als je wat gevraagd werd. Als iemand vroeg: "wat drinken we?" dan moesten ze hard roepen: "bier uut enschede". Als iemand dan "uit" zei ipv "uut", kreeg die persoon "straf". Straf bestond uit het door de modder kruipen. (en je mocht dus geen schone kleren aan na afloop he, een week lang niet).
Als je per ongeluk een andere keer "uut" zei ipv "uit", kreeg je ook straf. Als je iemand aankeek, kreeg je ook straf.
Het bestuur werd voorgesteld: "dit is de preases, hij heet Willem-Hendrik, hij studeert Geneeskunde, zit in het vierde jaar en hij is 23 jaar oud. Dit is de abbactus..." etc. etc. Dat gebeurde met alle bestuursleden. Vervolgens moesten de leden alles foutloos na kunnen vertellen (onmogelijk natuurlijk) en voor elke fout kregen ze "straf".
Verder werd er steeds tegen ze geschreeuwd dat ze waardeloos waren en niks voorstelden enzo... en oja, bij het eten kregen ze allemaal een bord met eten die ze zonder mes en vork moesten opeten. Ook niet iets lekkers, gewoon droge pasta ofzo. Terwijl het bestuur op een podium zat en een vijfgangendiner kreeg.
Nouja, dat soort dingen. Veel drank zit er iig niet (meer) in bij zulke ontgroeningen.
Stoere praat, maar zo te horen kan je maar beter gewoon uit de buurt van een ontgroening blijvenquote:Op zaterdag 2 september 2006 01:03 schreef Staaf het volgende:
[..]
Wat een pauper kk mannetjes zeg, als iemand mij beveelt in de modder te gaan rollen schop ik em zelf die beerput in en krijgt ie nog een trap na. Ufff ik heb al helemaal zin als ik over twee jaar bij een vereniging gaIk ben dan 25 en die bestuur mannetjes zullen wel niet veel ouder zijn dus ik krijg ze wel
![]()
Ik dacht het niet ik wil ook bij zo'n clubje dat is goed voor de netwerken en goedkoop bier maar ik zal ze eens goed laten merken wie er de baas is. Ik ben dan 25 en moet ik dan bang zijn als er een kk pikkie van 19 tegen mij staat te schreeuwen dat ik in de modder moet rollen. Moet ie niet proberen...quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:10 schreef Litso het volgende:
[..]
Stoere praat, maar zo te horen kan je maar beter gewoon uit de buurt van een ontgroening blijven
Nogmaals, stoere praat maar denk maar niet dat je hiermee aan kan komen zetten bij zo'n ontgroening hoorquote:Op zaterdag 2 september 2006 01:15 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ik dacht het niet ik wil ook bij zo'n clubje dat is goed voor de netwerken en goedkoop bier maar ik zal ze eens goed laten merken wie er de baas is. Ik ben dan 25 en moet ik dan bang zijn als er een kk pikkie van 19 tegen mij staat te schreeuwen dat ik in de modder moet rollen. Moet ie niet proberen...![]()
Toen ik eindexamen deed stond zo'n mannetje nog pokemonkaarten te ruilen op het schoolplein dus dan moeten ze niet opeens zo lauw doen.
Willen ze dan allemaal pussy's in zo'n club ofzo? Wat willen ze doen als ik niet doe wat ze vragen, zeggen dat ik niet aardig ben ofzoquote:Op zaterdag 2 september 2006 01:21 schreef Litso het volgende:
[..]
Nogmaals, stoere praat maar denk maar niet dat je hiermee aan kan komen zetten bij zo'n ontgroening hoor
Je niet toelaten, misschien?quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:27 schreef Staaf het volgende:
[..]
Willen ze dan allemaal pussy's in zo'n club ofzo? Wat willen ze doen als ik niet doe wat ze vragen, zeggen dat ik niet aardig ben ofzo
O. Wie wilt er nou bij een clubje horen waarbij die tjappies je eerst door de modder flikkeren. Bij zo'n kutclub wil ik geeneens zitten. Ik ga geen lidmaatschap betalen om een hele week in smerige kleren te lopen. Nerds.quote:
quote:Op zaterdag 2 september 2006 02:04 schreef Staaf het volgende:
[..]
O. Wie wilt er nou bij een clubje horen waarbij die tjappies je eerst door de modder flikkeren. Bij zo'n kutclub wil ik geeneens zitten. Ik ga geen lidmaatschap betalen om een hele week in smerige kleren te lopen. Nerds.
Jij, blijkbaar. Klaar nu?quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:15 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ik dacht het niet ik wil ook bij zo'n clubje <...>
Snap ik ook nooitquote:Op zaterdag 2 september 2006 10:49 schreef Christine het volgende:
[..]
Waarom staat ie na de merge niet meer in mijn AT.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 02:04 schreef Staaf het volgende:
[..]
O. Wie wilt er nou bij een clubje horen waarbij die tjappies je eerst door de modder flikkeren. Bij zo'n kutclub wil ik geeneens zitten. Ik ga geen lidmaatschap betalen om een hele week in smerige kleren te lopen. Nerds.
toevallig hoorde ik van een huisgenootje die in het ziekenhuis bij neurologie zit dat er bij de ontgroening van een bepaalde vereniging iemand veel teveel had gedronken, onderuit ging en bij neurologie terecht kwam.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:26 schreef Christine het volgende:Veel drank zit er iig niet (meer) in bij zulke ontgroeningen.
Dat zal dan een ouderejaars zijn?quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:39 schreef The6thgate het volgende:
[..]
toevallig hoorde ik van een huisgenootje die in het ziekenhuis bij neurologie zit dat er bij de ontgroening van een bepaalde vereniging iemand veel teveel had gedronken, onderuit ging en bij neurologie terecht kwam.
Dat klopt vaak wel ja, al zijn er wat incidenten geweest waarbij feuten in rap tempo een fles wodka ofzo weg moesten tikken.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:56 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat zal dan een ouderejaars zijn?
Van wat ik heb gehoord is bier (of uberhaupt alcohol) tijdens een ontgroening "verboden" voor de feuten. Dat lekkers is alleen voor de ouderejaars...
Volgens mij mogen Leidse nullen bij geen enkele vereniging aan de alcohol en in Utrecht hebben de verenigingen na wat incidentjes redelijk strikte afspraken met de UU gemaakt. De LKvV heeft wel richtlijnen voor ontgroeningen (6 uur slaap, geen drank, goed voedsel et cetera) maar volgens mij is een vereniging niet verplicht zich daar aan te houden.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:56 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat zal dan een ouderejaars zijn?
Van wat ik heb gehoord is bier (of uberhaupt alcohol) tijdens een ontgroening "verboden" voor de feuten. Dat lekkers is alleen voor de ouderejaars...
Ik had jou graag spaghetti in je wilde haardos gesmeerdquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind ontgroenen totaal overbodig om een band te smeden tussen mensen, maar als mensen dat graag willen moeten ze het verder natuurlijk helemaal zelf weten. Zelf ben ik altijd blij geweest dat ik bij een vereniging zonder ontgroening ben gegaan, omdat de sfeer er ook heel anders door wordt.
Als je bij een open feest de Thoridor tafel volpist wel.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:20 schreef riX- het volgende:
Is de ontgroening van Taste in Enschede zwaar ?
Aha, meneer "september-lid" meldt zich ook?quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik had jou graag spaghetti in je wilde haardos gesmeerd![]()
voor zover ik weet geld dat ook voor 1 normale vereniging in enschede.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:14 schreef Posdnous het volgende:
Telkens uren in een rij staan, nauwelijks slapen, ranzig eten krijgen waar ze dan ook nog iets goors mee doen (haha..), allerlei infantiele kutspelletjes waar je moe van wordt. En vooral heel veel tegen je aanschreeuwen zoals hun klasgenootjes van de middelbare school waar ze eindelijk van verlost zijn ook tegen hen deden.
Dat soort ellende.
ten eerste heb ik destijds alle ontgroeningsverhalen wel gehoord van vriendinnen.quote:Op zondag 3 september 2006 04:03 schreef Revolverheld het volgende:
verhaal
quote:Op zondag 3 september 2006 11:12 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk dat je dan toch echt andere mensen moet gaan ontmoeten. Ik zie mensen die geen lid zijn niet bepaald als mensen die geen 'deel uitmaken van mijn wereld'. Lijkt me ook een behoorlijk saaie levenswijze.
Als je zelf lid bent geweest, zou je kunnen weten dat de dingen niet zo zwart/wit liggen. Natuurlijk gebeurt het zelden zo overduidelijk. Daarbij: zelf zou ik er ook niet op zitten wachten om om díe reden een baan te krijgenquote:Over het netwerken bij sollicitaties, dat gebeurt gelukkig zelden zo overduidelijk. Bij bedrijven die deze vraag stellen, hoef ik trouwens uberhaupt niet te werken. Ik ben zelf wel lid geweest, behoorlijk actief en heb een leuke tijd gehad. Maar heb niet het idee dat ik daar nu graag op beoordeeld wil worden, zowel in negatieve als in positieve zin...
Ik zei al: er wordt geen zwarte magie bedreven. 't Is een mythe, de werkelijkheid is een stuk minder heftig dan veel mensen schijnen te willen geloven.quote:Op zondag 3 september 2006 11:46 schreef A_L_N_F het volgende:
ten eerste heb ik destijds alle ontgroeningsverhalen wel gehoord van vriendinnen.
in eerste instantie zeggen ze idd dat ze niks mogen vertellen.
een doorzeuren en ze komen vanzelf met de verhalen.
Ieder z'n levenquote:studentenverenigingen vind niet wat. die verplichtingen die eraan vast zitten zijn niks voor mij.bovendien vind ik het leuker om steeds ergens anders te komen en mensen te leren kennen en niet steeds met je eigen jaarclubje of vereniging.
Allemaal vooroordelen. Een vereniging is net de gewone maatschappij: er zitten sukkels tussen, maar die heb je overal. Daarom heb je het disputen- en jaarclub-systeem: soort zoekt soort, dus de sukkels mogen fijn samen een clubje vormen.quote:destijds bij mijn intro sliep ik bij een wannabe core vereniging.
wat me opviel van de mensen van die hautaire vereniging was dat ze op de middelbare school allemaal wel het pispaaltje waren en eigenlijk nooit ergens bij hebben gehoord.
die gasten van die vereniging zag je vroeger ook behoorlijk vaak klappen krijgen in normale studentenkroegen als ze daar waren.
altijd relectant aanwezig en anderen minderwaardig bejegenen.
Lid worden van sommige verenigingen is idd een 'privilege' in de zin dat je veel geld betaalt voor je lidmaatschap, en dat is dus niet voor iedereen weggelegd. Ook in die zin is 't net het normale leven. Als je daar niet mee kunt leven, moet je communist wordenquote:of dan de verenigingen waarbij je vader rijk moet zijn om erbij te kunnen. lidmaatschap afhankelijk van je papa's vermogen ipv je eigen persoon.
Ben ik met je eens. Alleen dat woordje 'bal...' - gast, laat je niet zo kennenquote:en netwerken, het is idd handig om mensen te kennen maar nog beter is het om jezelf te zijn en gewoon niet te slijmen. ik ken zat rijke mensen en mensen op hoge posities maar geen van allen is zo';n bal. allemaal stuk voor stuk normale mensen en ooit normale studenten die door hard werken succesvol zijn geworden
een corpse of wannabe corpse vereniging is geen duidelijk afspiegeling van de samenleving.quote:Op zondag 3 september 2006 12:18 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Allemaal vooroordelen. Een vereniging is net de gewone maatschappij: er zitten sukkels tussen, maar die heb je overal. Daarom heb je het disputen- en jaarclub-systeem: soort zoekt soort, dus de sukkels mogen fijn samen een clubje vormen.
[..]
Lid worden van sommige verenigingen is idd een 'privilege' in de zin dat je veel geld betaalt voor je lidmaatschap, en dat is dus niet voor iedereen weggelegd. Ook in die zin is 't net het normale leven. Als je daar niet mee kunt leven, moet je communist worden![]()
[..]
nou liever samen bieren met jan en savonds neuken met leonie dan bier drinken met menno en gepijpt worden door marie-jose, de verenigingshoerquote:Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef Thundertje het volgende:
Wil natuurlijk niet zeggen dat lid zijn geen voordelen biedt qua netwerken, maar dat is minder belangrijk dan bier en vrouwvolk
My words exactly. Dus wat is je punt?quote:Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef Thundertje het volgende:
Sjongejonge jij neemt het wel heel serieus allemaal, vergeet niet dat 90% van de mensen lid wordt voor de toffe feesten en de leuke mensen. Zo bijzonder is het lid zijn niet, net als met ontgroeningen wordt het door al die jungleverhalen opgeblazen tot veel meer dan het is.
Dat klopt. Ik was een keer blijven zitten op school en ging pas het tweede jaar die ontgroening in en die mannetjes zijn dan niet echt ouder dan jezelf wat heel wat scheelt in de intimidatie. Ik had ook de hele tijd zoiets van 'wat moet je nou kneusje'.quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:03 schreef Staaf het volgende:
[..]
Wat een pauper kk mannetjes zeg, als iemand mij beveelt in de modder te gaan rollen schop ik em zelf die beerput in en krijgt ie nog een trap na. Ufff ik heb al helemaal zin als ik over twee jaar bij een vereniging gaIk ben dan 25 en die bestuur mannetjes zullen wel niet veel ouder zijn dus ik krijg ze wel
![]()
Ik dacht uit de toon van je post op te maken, dat je het zelf ook allemaal wat te serieus nam, niet dus, mijn excuses. Altijd mooi om het eens te zijn zonder het zelf door te hebbenquote:Op zondag 3 september 2006 12:39 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
My words exactly. Dus wat is je punt?
Stel het is zo zwart-wit als jij stelt, wat zou dan in godsnaam het probleem zijn met je bevinden tussen mensen met vaders met veel geld? Wie zegt dat je tussen mensen moet bevinden die een goede afspiegeling zijn van de maatschappij? Ga dan lekker MBO doen.quote:Op zondag 3 september 2006 12:36 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
een corpse of wannabe corpse vereniging is geen duidelijk afspiegeling van de samenleving.
als je een gewoon corpse hebt dan zie je vaak mensen die niet echt gewaardeerd zijn in het dagelijks leven.
pa verdient iets meer dan modaal en dat uitte zich vroeger in capsones en bepaalde kleding (meerdere blousjes, kraagje omhoog) en samen met de hele familie op de tennisvereniging.
kenmerkend voor corpse mensen is dat ze zich heel veel verbeelden maar eigenlijk niks voorstellen.
een goede afspiegeling van de samenleving vind je bij de normale verenigingen, vaak een milde ontgroening en waar het er collegiaal aan toe gaat ongeacht wie je bent of beter gezegd wie je vader is.
geld betalen om lid te worden (dan hebben we het over 1000+ bedragen per jaar) is gewoon triets.
je sluit mensen uit op basis van papa's rijkdom.
niks met communisme te maken maar met eerlijke kansen. en de leukste mensen zijn gewoon de mensen die normaal zijn opgegroeid en zelf hebben leren werken voor geld ipv handje ophouden bij papa.
en als je dan toch een studentenleven met aanzien en netwerk wilt hebben dan moet je hier zijn:
http://www.nyenrode.nl/
mij leek het maar niks
waar je later ook gaat werken in de samenleving of waar je ook deelneemt aan de samenleving, overal zijn verschillende mensen.quote:Op zondag 3 september 2006 14:11 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Stel het is zo zwart-wit als jij stelt, wat zou dan in godsnaam het probleem zijn met je bevinden tussen mensen met vaders met veel geld? Wie zegt dat je tussen mensen moet bevinden die een goede afspiegeling zijn van de maatschappij? Ga dan lekker MBO doen.
Sorry, maar jouw toon had meer weg van het type lid dat het allemaal net even de serieus neemt... No offense, maar ik begrijp zijn reactie en die lag zeker niet in lijn met 'your words'....quote:Op zondag 3 september 2006 12:39 schreef Revolverheld het volgende:
[
[..]
My words exactly. Dus wat is je punt?
Zal die typische corpsballentoon wel zijn, danquote:Op zondag 3 september 2006 20:31 schreef Drive-r het volgende:
Sorry, maar jouw toon had meer weg van het type lid dat het allemaal net even de serieus neemt... No offense, maar ik begrijp zijn reactie en die lag zeker niet in lijn met 'your words'....
Dat is het hem juist: Jij denkt dat je de typische corpsbal bent. Waarschijnlijk ben je inderdaad het september lid dat graag borden spaghetti bij mensen in het haar smeert die net even wat meer retoriek hebben dan jijzelf. En ja, ik weet precies hoe het corps werkt. Heb er zelf bestuurt, ken alle steden, heb er zeven jaar rondgelopen en zeker van genoten. Maar altijd weer kom ik mensen tegen die nog steeds denken dat het 'groepen' zijn of die het 'onwetende mensen' wel eventjes 'anders zullen uitleggen'.quote:Op maandag 4 september 2006 00:24 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Zal die typische corpsballentoon wel zijn, dan![]()
Nee dat is onzin, plus dat je dat echt niet wilt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:59 schreef Ceylon89 het volgende:
Ah, dus als ik het goed begrijp mag ik weigeren om vernederd te worden?
Verder hoorde ik vandaag dat het mogelijk is om onder een ontgroening uit te komen door geld te betalen. Klopt dat?
Dit zegt al genoeg waarom ik nooit naar een studentenvereniging ben gegaan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:13 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Maar geen KMT lopen heb je alleen jezelf mee, je wordt scheef aangekeken als je eenmal lid bent, je kent minder mensen tijdens de clubvorming en je weet minder van de vereniging af.
Het is een sekte.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:24 schreef nozem het volgende:
[..]
Wat ontgroeningen betreft: Je kiest er zelf voor, je weet dat je vernederd wordt, je weet ook dat als je er doorheen bent je de rest van je studie het mannetje/vrouwtje kunt uithangen bij je vereniging. Dus ga niet mekkeren dat het allemaal zo zwaar en onmenselijk is.
Dank voor je bijdrage. Ik ben te lui en te vermoeid (door deze reactie) om verder moeite te doen, ik ga mezelf in een volgende post ff rustig citeren. Komt ie:quote:Op maandag 4 september 2006 00:57 schreef Drive-r het volgende:
Het corps is een gezelligheids vereniging, net als alle andere. Mensen gaan bij een vereniging omdat ze toevallig willen feesten of wat dan ook. Er zit geen diepere gedachte achter en de band is net zo sterk als je buiten een vereniging ook had kunnen vinden. Dat mensen het haten komt zeer waarschijnlijk ook door mensen als jij, die er meer van willen maken dan het is... Man, je voelt jezelf al binnen je eigen vereniging verheven boven andere mensen, hoe denk je dat mensen tegen jou aankijken?
Heb je 'm..?quote:Op zondag 3 september 2006 04:03 schreef Revolverheld het volgende:
In werkelijkheid is het een gezelligheidsvereniging, en daar doen mensen dingen die ze gezellig vinden.
Top. Goeie bijdrage. Heet nieuwsquote:Op maandag 4 september 2006 08:18 schreef maertz het volgende:
Het corps is niet meer en niet minder dan een traditionele studendengezelligheidsvereniging.
wel KMT lopen heb je ook alleen jezelf mee hoor.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:13 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Nee dat is onzin, plus dat je dat echt niet wilt.
Wat wel kan is dat als je al in een andere stad bent ontgroend dat je dan niet nog een keer ontgroeningen moet lopen in je nieuwe stad (iig bij de corpora zo).
Maar geen KMT lopen heb je alleen jezelf mee, je wordt scheef aangekeken als je eenmal lid bent, je kent minder mensen tijdens de clubvorming en je weet minder van de vereniging af.
Die cursus begrijpend lezen is geen overbodige luxequote:Op maandag 4 september 2006 08:18 schreef maertz het volgende:
Het corps bestaat niet uit klonen zoals Revolverheld zou beweren.
Ah, en jij vindt het normaal om 2 uur in een kast opgesloten te zitten?quote:Op woensdag 6 september 2006 02:55 schreef Aurelium het volgende:
Ik heb net de ontgroening doorlopen, en ik zou het niet nog een keer doen en het was zeker geen pretje, maar ik ben nooit en dan ook echt nooit met een vinger aangeraakt, en alcohol was verboden. Daarnaast stonden er 24 uur per dag 'psychologen' en 'hospiks' klaar om je op te vangen wanneer je het moeilijk had (kon vanalles zijn) of wanneer je medische klachten had. Ben ook een keer 2 uur opgesloten in een kast, maar voordat ze dat doen wordt je wel snel even gevraagd of je claustrofobie of iets anders hebt. Zeer prima geregeld dus, alleen af en toe wat te weinig eten waardoor er wel eens mensen out gingen. Dat was minder, maar verder heb ik niets gezien van de horrorverhalen in de media
Wat snap je nou niet aan het idee ontgroening?quote:Op woensdag 6 september 2006 07:59 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Ah, en jij vindt het normaal om 2 uur in een kast opgesloten te zitten?![]()
Laat dan de volgende keer de rest van je post weg. Dit was inderdaad de enige zin die zinnig was. Daarna begon je jezelf enkel tegen te spreken.quote:Op woensdag 6 september 2006 02:25 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Top. Goeie bijdrage. Heet nieuws![]()
Ik ga er niet dood aan hoor. Bovendien kun je er gewoon uitgaan mocht je het echt niet meer trekken om welke reden dan ook. De ontgroening is gewoon geen pretje en dat is de bedoeling ook niet, maar ze gaan zeker niet te ver.quote:Op woensdag 6 september 2006 07:59 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Ah, en jij vindt het normaal om 2 uur in een kast opgesloten te zitten?![]()
"Dat was wat minder."quote:Op woensdag 6 september 2006 02:55 schreef Aurelium het volgende:
Ik heb net de ontgroening doorlopen, en ik zou het niet nog een keer doen en het was zeker geen pretje, maar ik ben nooit en dan ook echt nooit met een vinger aangeraakt, en alcohol was verboden. Daarnaast stonden er 24 uur per dag 'psychologen' en 'hospiks' klaar om je op te vangen wanneer je het moeilijk had (kon vanalles zijn) of wanneer je medische klachten had. Ben ook een keer 2 uur opgesloten in een kast, maar voordat ze dat doen wordt je wel snel even gevraagd of je claustrofobie of iets anders hebt. Zeer prima geregeld dus, alleen af en toe wat te weinig eten waardoor er wel eens mensen out gingen. Dat was minder, maar verder heb ik niets gezien van de horrorverhalen in de media
==> [KEL]quote:Op woensdag 6 september 2006 10:20 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Ik ga er niet dood aan hoor. Bovendien kun je er gewoon uitgaan mocht je het echt niet meer trekken om welke reden dan ook. De ontgroening is gewoon geen pretje en dat is de bedoeling ook niet, maar ze gaan zeker niet te ver.
Als jij geen zin hebt om jezelf bijvoorbeeld op te laten sluiten in een kast voor 2 uur moet je geen ontgroening gaan doen.
En het grappige is dat ze dat juist niet zijn aangezien er nogsteeds meer mensen knorren dan dat er mensen lid zijnquote:Op woensdag 6 september 2006 02:41 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Mijn post ging erover dat er in dit topic veel en nogal heftig wordt gereageerd door mensen die apert tégen ontgroening zijn, en de belangrijkste reden die daarvoor wordt aangevoerd luidt: "Want ik ben nou eenmaal heel anders/uniek/origineel/authentiek/onafhankelijk/eigengereid". Dáár ging die post over.
Dat er "psychologen" en "hospiks" klaar staan zegt imo genoeg.quote:Op woensdag 6 september 2006 02:55 schreef Aurelium het volgende:
Ja, dat mocht er wat gebeuren er mensen klaarstaan die hulp kunnen bieden.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat er "psychologen" en "hospiks" klaar staan zegt imo genoeg.
Logica van een hokjesgeest dit.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:29 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
En het grappige is dat ze dat juist niet zijn aangezien er nogsteeds meer mensen knorren dan dat er mensen lid zijn![]()
Dat moet je gewoon negeren en gewoon doen wat je leuk vindt. En als je dan een bepaalde sport beoefend, een bepaalde religie/politiek aanhangt, etc. dan rol je vanzelf in een groep.quote:Op woensdag 6 september 2006 02:41 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Mijn post ging erover dat er in dit topic veel en nogal heftig wordt gereageerd door mensen die apert tégen ontgroening zijn, en de belangrijkste reden die daarvoor wordt aangevoerd luidt: "Want ik ben nou eenmaal heel anders/uniek/origineel/authentiek/onafhankelijk/eigengereid". Dáár ging die post over. En toen probeerde ik uit te leggen (met de nadruk op probeerde) dat we eigenlijk allemáál bij een 'groep' horen, ook al willen we dat zelf niet zien, en ook al zijn we uiteraard allemaal verschillend en anders, als je verder kijkt dan je neus lang is. Maar aan het fenomeen groepsgedrag ontsnappen wij geen van allen. Dát is het punt dat ik wilde maken (met de nadruk op wilde), maar het geeft niet, joh.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:46 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar daarna heb je wel vrienden voor het leven en een lekker afgesloten sociaal kringetje![]()
Een ding snap ik niet van jou, waarom ben je steeds in dit topic te vinden als je zo anti-ontgroening bent ? Bij een vereniging gaan is een VRIJE keuze, dus laat die mensen toch.. als mensen nou gewoon een beetje begrip voor elkaar hebbenquote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat moet je gewoon negeren en gewoon doen wat je leuk vindt. En als je dan een bepaalde sport beoefend, een bepaalde religie/politiek aanhangt, etc. dan rol je vanzelf in een groep.
Je moet niet bij een groep horen omdat je bij een groep moet horen. Dat lijkt wel communisme.
Ik snap wel méér dingen niet van jouquote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat moet je gewoon negeren en gewoon doen wat je leuk vindt. En als je dan een bepaalde sport beoefend, een bepaalde religie/politiek aanhangt, etc. dan rol je vanzelf in een groep.
Huh?quote:Je moet niet bij een groep horen omdat je bij een groep moet horen. Dat lijkt wel communisme.
Het begrip van de typische ballen uit een vereniging is tevens vaak ver te zoeken aangezien deze zich verheven voelen. Vraag me alleen niet waar ze zich verheven boven voelen.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:50 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Een ding snap ik niet van jou, waarom ben je steeds in dit topic te vinden als je zo anti-ontgroening bent ? Bij een vereniging gaan is een VRIJE keuze, dus laat die mensen toch.. als mensen nou gewoon een beetje begrip voor elkaar hebben![]()
En jij bent waar lid?quote:Op vrijdag 8 september 2006 01:41 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Het begrip van de typische ballen uit een vereniging is tevens vaak ver te zoeken aangezien deze zich verheven voelen. Vraag me alleen niet waar ze zich verheven boven voelen.![]()
beetje goedkope opmerkingen, ik ben zelf geen voorstander van ontgroening, maar het is wel een nuttig selectiemechanisme om mensen te selecteren die echt 100% voor hun vereniging gaan. Nu kan je ook 100% voor je vereniging gaan zonder ontgroening alleen komt dat wat minder vaak voor. En als je als vereniging dan de keuze hebt uit heel veel mensen, kan je mensen zichzelf eruit laten selecteren die blijkbaar niet helemaal voor de vereniging willen gaan.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat er "psychologen" en "hospiks" klaar staan zegt imo genoeg.
hoe was de marmite?quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:41 schreef Pjotorzo het volgende:
Ik heb ontgroening gelopen bij Unitas S.R in Utrecht en het was best zwaar, maar het is wel zo dat ik nu meteen 100 man bij voor- en achternaam ken, en een groot deel van hen ook persoonlijker. Als je samen 11 dagen afziet leer je mensen heel snel kennen, karakters komen erg snel boven tafel onder zware druk.
De ontgroening is dus zeker nuttig geweest.![]()
De meest falende kick die ik ooit heb gezien.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
quote:Op maandag 3 mei 2010 20:43 schreef Zero17 het volgende:
[..]
De meest falende kick die ik ooit heb gezien.Tsja gelukkig is er nog de mores, voor mensen zoals jijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 3 mei 2010 20:50 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tsja gelukkig is er nog de mores, voor mensen zoals jij
Vrienden uitkiezen is zo relatief. Wrs is meer dan 90% van je vrienden klasgenoot...quote:Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Jij gesuggereerd dat leden van een SV hun vrienden niet uitkiezen?
Waarom the fuck verzin jij quotes van mij?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vrienden uitkiezen is zo relatief. Wrs is meer dan 90% van je vrienden klasgenoot...
quote:Op maandag 3 mei 2010 22:35 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Waarom the fuck verzin jij quotes van mij?
Overigens is 'suggereert' wel zo belabberd gespeld dat het amper meer te herkennen is.
Volgens mij heeft ie het erger gemaakt dan het was.quote:[ Bericht 12% gewijzigd door Renesite op 03-05-2010 22:15 (quote fix)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |