abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41419012
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:26 schreef Christine het volgende:Veel drank zit er iig niet (meer) in bij zulke ontgroeningen.
toevallig hoorde ik van een huisgenootje die in het ziekenhuis bij neurologie zit dat er bij de ontgroening van een bepaalde vereniging iemand veel teveel had gedronken, onderuit ging en bij neurologie terecht kwam.
Too much is never enough!
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:56:15 #227
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41419341
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:39 schreef The6thgate het volgende:

[..]

toevallig hoorde ik van een huisgenootje die in het ziekenhuis bij neurologie zit dat er bij de ontgroening van een bepaalde vereniging iemand veel teveel had gedronken, onderuit ging en bij neurologie terecht kwam.
Dat zal dan een ouderejaars zijn?
Van wat ik heb gehoord is bier (of uberhaupt alcohol) tijdens een ontgroening "verboden" voor de feuten. Dat lekkers is alleen voor de ouderejaars...
pi_41419956
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:56 schreef Christine het volgende:

[..]

Van wat ik heb gehoord is bier (of uberhaupt alcohol) tijdens een ontgroening "verboden" voor de feuten. Dat lekkers is alleen voor de ouderejaars...
Dat klopt vaak wel ja, al zijn er wat incidenten geweest waarbij feuten in rap tempo een fles wodka ofzo weg moesten tikken.

Wat ontgroeningen betreft: Je kiest er zelf voor, je weet dat je vernederd wordt, je weet ook dat als je er doorheen bent je de rest van je studie het mannetje/vrouwtje kunt uithangen bij je vereniging. Dus ga niet mekkeren dat het allemaal zo zwaar en onmenselijk is.

Verplicht flessen sterke drank wegtikken moet echter niet mogen, maar volgens mij komt dat zelden voor en dan worden dergelijke incidenten breed uitgemeten in de media.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_41421004
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:56 schreef Christine het volgende:

[..]

Volgens mij mogen Leidse nullen bij geen enkele vereniging aan de alcohol en in Utrecht hebben de verenigingen na wat incidentjes redelijk strikte afspraken met de UU gemaakt. De LKvV heeft wel richtlijnen voor ontgroeningen (6 uur slaap, geen drank, goed voedsel et cetera) maar volgens mij is een vereniging niet verplicht zich daar aan te houden.

Überhaupt een stom idee ook om je eigen goede drank zomaar weg te geven
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_41422798
Is de ontgroening van Taste in Enschede zwaar ?
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:25:56 #231
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_41422961
Ik vind ontgroenen totaal overbodig om een band te smeden tussen mensen, maar als mensen dat graag willen moeten ze het verder natuurlijk helemaal zelf weten. Zelf ben ik altijd blij geweest dat ik bij een vereniging zonder ontgroening ben gegaan, omdat de sfeer er ook heel anders door wordt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_41423147
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind ontgroenen totaal overbodig om een band te smeden tussen mensen, maar als mensen dat graag willen moeten ze het verder natuurlijk helemaal zelf weten. Zelf ben ik altijd blij geweest dat ik bij een vereniging zonder ontgroening ben gegaan, omdat de sfeer er ook heel anders door wordt.
Ik had jou graag spaghetti in je wilde haardos gesmeerd
pi_41426092
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:20 schreef riX- het volgende:
Is de ontgroening van Taste in Enschede zwaar ?
Als je bij een open feest de Thoridor tafel volpist wel.
pi_41442800
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik had jou graag spaghetti in je wilde haardos gesmeerd
Aha, meneer "september-lid" meldt zich ook?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 3 september 2006 @ 01:45:13 #235
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41442812
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:14 schreef Posdnous het volgende:
Telkens uren in een rij staan, nauwelijks slapen, ranzig eten krijgen waar ze dan ook nog iets goors mee doen (haha..), allerlei infantiele kutspelletjes waar je moe van wordt. En vooral heel veel tegen je aanschreeuwen zoals hun klasgenootjes van de middelbare school waar ze eindelijk van verlost zijn ook tegen hen deden.

Dat soort ellende.
voor zover ik weet geld dat ook voor 1 normale vereniging in enschede.
trouwens, een ontgroening waarbij je in een omliggend land word gedumpt zonder geld is wel cool.

ik vind altijd dat de verenigingen waarbij de ontgroeningen vooral vernederend zijn de leden sukkels zijn.
ik ben lief :)
pi_41444394
Over wat een ontgroening precies inhoudt, zul je zelden iets horen omdat één van de onderlinge afspraken is: bek dicht. Niet omdat er stiekem mensen worden vermoord met drankspelletjes en daarna ingevroren, maar omdat er zo'n mythe omheen is ontstaan. Tegelijkertijd maken studentenverenigingen gebruik van die mythe. Vroeger was het altijd 'de burgers' tegen 'de studenten', want de studenten stonden (net als bijvoorbeeld kunstenaars) 'buiten de maatschappij', en eigenlijk is dat nog steeds zo.
Mensen wíllen het niet begrijpen - dat zie je ook in dit topic - en alles wat je erover naar buiten brengt, wordt uit zijn verband gerukt en vervolgens tegen je gebruikt. Door schade & schande wijs geworden, hebben verenigingen (dwz de corpora) besloten die informatie binnenskamers te houden.
Journalisten azen al jaren op Het Grote Ontgroeningsverhaal, ook dáárbij - infiltranten, journalisten etc. - wordt uitvoerig stilgestaan tijdens de KMT, en daar staan idd sancties op: er wordt NIET geluld. Dat wordt er voortdurend ingehamerd, hoewel dat eigenlijk onzin is, omdat de meeste leden hun ontgroeningservaringen bespreken met elkaar, en niet met mensen die er niet bij waren/er toch geen reet van begrijpen. Dat mes snijdt dus aan 2 kanten.

Als ik toevallig, tijdens college of zo, in gesprek raak met iemand die vraagt of ik ergens lid ben, zeg ik meestal 'nee' om ervan af te zijn. Zeg ik 'ja, ik ben lid van het corps', dan word ik aangekeken alsof ik net heb verteld dat ik graag geiten neuk. Aan dat soort gesprekken heb ik om half negen 's morgens geen behoefte. Om elf uur 's avonds ook niet trouwens. De mythe wordt dus voor een deel in stand gehouden door de niet-leden, die schijnen te denken dat er op de sociëteit regelmatig rituele slachtingen van foeten plaatsvinden. In werkelijkheid is het een gezelligheidsvereniging, en daar doen mensen dingen die ze gezellig vinden. Zoals, bijvoorbeeld, foeten slachten (maar alleen op dinsdagavond)

Behalve een gezelligheidsvereniging is het ook een 'netwerk', en mensen die deel uitmaken van dat netwerk kennen de mores/regels/codes, en dus herkennen ze elkaar. Een vriend van mij had een tijdje terug een sollicitatiegesprek bij een mulitnational. Tijdens het gesprek werd hem kortweg gevraagd: "Ben je lid?" Hij begreep de vraag niet. Lid van wát - de zeilclub, de muziekvereniging? Geen lid, dus

Zoiets geldt ook voor de ontgroening: daarover praat je voornamelijk met elkaar, niet met buitenstaanders. Het is totaal onbelangrijk wat die ervan vinden. Ze waren er niet bij, ze leiden een ander leven, hebben andere vrienden, gaan naar andere feesten, maken geen deel uit van jouw wereld - houwen zo
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_41446459
Ik denk dat je dan toch echt andere mensen moet gaan ontmoeten. Ik zie mensen die geen lid zijn niet bepaald als mensen die geen 'deel uitmaken van mijn wereld'. Lijkt me ook een behoorlijk saaie levenswijze. Over het netwerken bij sollicitaties, dat gebeurt gelukkig zelden zo overduidelijk. Bij bedrijven die deze vraag stellen, hoef ik trouwens uberhaupt niet te werken. Ik ben zelf wel lid geweest, behoorlijk actief en heb een leuke tijd gehad. Maar heb niet het idee dat ik daar nu graag op beoordeeld wil worden, zowel in negatieve als in positieve zin...
  zondag 3 september 2006 @ 11:46:18 #238
151582 A_L_N_F
pi_41447129
quote:
Op zondag 3 september 2006 04:03 schreef Revolverheld het volgende:
verhaal
ten eerste heb ik destijds alle ontgroeningsverhalen wel gehoord van vriendinnen.
in eerste instantie zeggen ze idd dat ze niks mogen vertellen.
een doorzeuren en ze komen vanzelf met de verhalen.

studentenverenigingen vind niet wat. die verplichtingen die eraan vast zitten zijn niks voor mij.
bovendien vind ik het leuker om steeds ergens anders te komen en mensen te leren kennen en niet steeds met je eigen jaarclubje of vereniging.

destijds bij mijn intro sliep ik bij een wannabe core vereniging.
de mensen waar ik sliep waren echt de meest trieste lui die ik ken.
de manier waarop vrouwen werden behandeld was ook echt kansloos.
wat me opviel van de mensen van die hautaire vereniging was dat ze op de middelbare school allemaal wel het pispaaltje waren en eigenlijk nooit ergens bij hebben gehoord.
die gasten van die vereniging zag je vroeger ook behoorlijk vaak klappen krijgen in normale studentenkroegen als ze daar waren.
altijd relectant aanwezig en anderen minderwaardig bejegenen.

of dan de verenigingen waarbij je vader rijk moet zijn om erbij te kunnen. lidmaatschap afhankelijk van je papa's vermogen ipv je eigen persoon.

en netwerken, het is idd handig om mensen te kennen maar nog beter is het om jezelf te zijn en gewoon niet te slijmen. ik ken zat rijke mensen en mensen op hoge posities maar geen van allen is zo';n bal. allemaal stuk voor stuk normale mensen en ooit normale studenten die door hard werken succesvol zijn geworden
pi_41447386
Je kan ook als ontgroening alle studentes naakt laten rondlopen .... das dan wel weer leuk
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_41447405
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:12 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk dat je dan toch echt andere mensen moet gaan ontmoeten. Ik zie mensen die geen lid zijn niet bepaald als mensen die geen 'deel uitmaken van mijn wereld'. Lijkt me ook een behoorlijk saaie levenswijze.

Mij ook. Ken genoeg mensen die geen lid zijn, alleen zie je over het algemeen dat nieuwe vriendschappen tijdens je studententijd op/rond de sociëteit ontstaan. Logisch ook, als je bedenkt hoeveel tijd je er doorbrengt.
quote:
Over het netwerken bij sollicitaties, dat gebeurt gelukkig zelden zo overduidelijk. Bij bedrijven die deze vraag stellen, hoef ik trouwens uberhaupt niet te werken. Ik ben zelf wel lid geweest, behoorlijk actief en heb een leuke tijd gehad. Maar heb niet het idee dat ik daar nu graag op beoordeeld wil worden, zowel in negatieve als in positieve zin...
Als je zelf lid bent geweest, zou je kunnen weten dat de dingen niet zo zwart/wit liggen. Natuurlijk gebeurt het zelden zo overduidelijk. Daarbij: zelf zou ik er ook niet op zitten wachten om om díe reden een baan te krijgen
pi_41447510
Ach, je lijkt me iemand die momenteel nog niet richting arbeidsmarkt gaat, heb ik dat goed? Ik kan wat dat betreft dan over iets meer ervaring spreken. Zeker bij de betere banen hoef je niet te hopen dat je lidmaatschap iets extra's betekent... Maar goed, daar zul je in de toekomst je eigen mening over kunnen vormen. Nu moet je eerst nog even genieten...
pi_41447852
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:46 schreef A_L_N_F het volgende:
ten eerste heb ik destijds alle ontgroeningsverhalen wel gehoord van vriendinnen.
in eerste instantie zeggen ze idd dat ze niks mogen vertellen.
een doorzeuren en ze komen vanzelf met de verhalen.
Ik zei al: er wordt geen zwarte magie bedreven. 't Is een mythe, de werkelijkheid is een stuk minder heftig dan veel mensen schijnen te willen geloven.
quote:
studentenverenigingen vind niet wat. die verplichtingen die eraan vast zitten zijn niks voor mij.bovendien vind ik het leuker om steeds ergens anders te komen en mensen te leren kennen en niet steeds met je eigen jaarclubje of vereniging.
Ieder z'n leven
quote:
destijds bij mijn intro sliep ik bij een wannabe core vereniging.
wat me opviel van de mensen van die hautaire vereniging was dat ze op de middelbare school allemaal wel het pispaaltje waren en eigenlijk nooit ergens bij hebben gehoord.
die gasten van die vereniging zag je vroeger ook behoorlijk vaak klappen krijgen in normale studentenkroegen als ze daar waren.
altijd relectant aanwezig en anderen minderwaardig bejegenen.
Allemaal vooroordelen. Een vereniging is net de gewone maatschappij: er zitten sukkels tussen, maar die heb je overal. Daarom heb je het disputen- en jaarclub-systeem: soort zoekt soort, dus de sukkels mogen fijn samen een clubje vormen.
quote:
of dan de verenigingen waarbij je vader rijk moet zijn om erbij te kunnen. lidmaatschap afhankelijk van je papa's vermogen ipv je eigen persoon.
Lid worden van sommige verenigingen is idd een 'privilege' in de zin dat je veel geld betaalt voor je lidmaatschap, en dat is dus niet voor iedereen weggelegd. Ook in die zin is 't net het normale leven. Als je daar niet mee kunt leven, moet je communist worden
quote:
en netwerken, het is idd handig om mensen te kennen maar nog beter is het om jezelf te zijn en gewoon niet te slijmen. ik ken zat rijke mensen en mensen op hoge posities maar geen van allen is zo';n bal. allemaal stuk voor stuk normale mensen en ooit normale studenten die door hard werken succesvol zijn geworden
Ben ik met je eens. Alleen dat woordje 'bal...' - gast, laat je niet zo kennen In welke sprookjeswereld leef jij? In de echte wereld moet voor élk succes hard worden gewerkt, óók door corpsleden
pi_41448205
Sjongejonge jij neemt het wel heel serieus allemaal, vergeet niet dat 90% van de mensen lid wordt voor de toffe feesten en de leuke mensen. Zo bijzonder is het lid zijn niet, net als met ontgroeningen wordt het door al die jungleverhalen opgeblazen tot veel meer dan het is.

Mond dichthouden van pas ontgroende sjaarzen valt ook reuze mee, er zijn er zat die er geen enkele moeite mee hebben hun ontgroeningsverhaal te delen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat lid zijn geen voordelen biedt qua netwerken, maar dat is minder belangrijk dan bier en vrouwvolk
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  zondag 3 september 2006 @ 12:36:03 #244
151582 A_L_N_F
pi_41448248
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:18 schreef Revolverheld het volgende:
[..]

Allemaal vooroordelen. Een vereniging is net de gewone maatschappij: er zitten sukkels tussen, maar die heb je overal. Daarom heb je het disputen- en jaarclub-systeem: soort zoekt soort, dus de sukkels mogen fijn samen een clubje vormen.
[..]

Lid worden van sommige verenigingen is idd een 'privilege' in de zin dat je veel geld betaalt voor je lidmaatschap, en dat is dus niet voor iedereen weggelegd. Ook in die zin is 't net het normale leven. Als je daar niet mee kunt leven, moet je communist worden
[..]
een corpse of wannabe corpse vereniging is geen duidelijk afspiegeling van de samenleving.
als je een gewoon corpse hebt dan zie je vaak mensen die niet echt gewaardeerd zijn in het dagelijks leven.
pa verdient iets meer dan modaal en dat uitte zich vroeger in capsones en bepaalde kleding (meerdere blousjes, kraagje omhoog) en samen met de hele familie op de tennisvereniging.
kenmerkend voor corpse mensen is dat ze zich heel veel verbeelden maar eigenlijk niks voorstellen.

een goede afspiegeling van de samenleving vind je bij de normale verenigingen, vaak een milde ontgroening en waar het er collegiaal aan toe gaat ongeacht wie je bent of beter gezegd wie je vader is.

geld betalen om lid te worden (dan hebben we het over 1000+ bedragen per jaar) is gewoon triets.
je sluit mensen uit op basis van papa's rijkdom.
niks met communisme te maken maar met eerlijke kansen. en de leukste mensen zijn gewoon de mensen die normaal zijn opgegroeid en zelf hebben leren werken voor geld ipv handje ophouden bij papa.

en als je dan toch een studentenleven met aanzien en netwerk wilt hebben dan moet je hier zijn:
http://www.nyenrode.nl/

mij leek het maar niks
  zondag 3 september 2006 @ 12:38:04 #245
151582 A_L_N_F
pi_41448290
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef Thundertje het volgende:

Wil natuurlijk niet zeggen dat lid zijn geen voordelen biedt qua netwerken, maar dat is minder belangrijk dan bier en vrouwvolk
nou liever samen bieren met jan en savonds neuken met leonie dan bier drinken met menno en gepijpt worden door marie-jose, de verenigingshoer
pi_41448317
[
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef Thundertje het volgende:
Sjongejonge jij neemt het wel heel serieus allemaal, vergeet niet dat 90% van de mensen lid wordt voor de toffe feesten en de leuke mensen. Zo bijzonder is het lid zijn niet, net als met ontgroeningen wordt het door al die jungleverhalen opgeblazen tot veel meer dan het is.
My words exactly. Dus wat is je punt?
  zondag 3 september 2006 @ 12:43:27 #247
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41448417
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 01:03 schreef Staaf het volgende:

[..]

Wat een pauper kk mannetjes zeg, als iemand mij beveelt in de modder te gaan rollen schop ik em zelf die beerput in en krijgt ie nog een trap na. Ufff ik heb al helemaal zin als ik over twee jaar bij een vereniging ga Ik ben dan 25 en die bestuur mannetjes zullen wel niet veel ouder zijn dus ik krijg ze wel
Dat klopt. Ik was een keer blijven zitten op school en ging pas het tweede jaar die ontgroening in en die mannetjes zijn dan niet echt ouder dan jezelf wat heel wat scheelt in de intimidatie. Ik had ook de hele tijd zoiets van 'wat moet je nou kneusje'.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_41448551
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:39 schreef Revolverheld het volgende:
[..]

My words exactly. Dus wat is je punt?
Ik dacht uit de toon van je post op te maken, dat je het zelf ook allemaal wat te serieus nam, niet dus, mijn excuses. Altijd mooi om het eens te zijn zonder het zelf door te hebben
  zondag 3 september 2006 @ 14:11:57 #249
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_41450391
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:36 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

een corpse of wannabe corpse vereniging is geen duidelijk afspiegeling van de samenleving.
als je een gewoon corpse hebt dan zie je vaak mensen die niet echt gewaardeerd zijn in het dagelijks leven.
pa verdient iets meer dan modaal en dat uitte zich vroeger in capsones en bepaalde kleding (meerdere blousjes, kraagje omhoog) en samen met de hele familie op de tennisvereniging.
kenmerkend voor corpse mensen is dat ze zich heel veel verbeelden maar eigenlijk niks voorstellen.

een goede afspiegeling van de samenleving vind je bij de normale verenigingen, vaak een milde ontgroening en waar het er collegiaal aan toe gaat ongeacht wie je bent of beter gezegd wie je vader is.

geld betalen om lid te worden (dan hebben we het over 1000+ bedragen per jaar) is gewoon triets.
je sluit mensen uit op basis van papa's rijkdom.
niks met communisme te maken maar met eerlijke kansen. en de leukste mensen zijn gewoon de mensen die normaal zijn opgegroeid en zelf hebben leren werken voor geld ipv handje ophouden bij papa.

en als je dan toch een studentenleven met aanzien en netwerk wilt hebben dan moet je hier zijn:
http://www.nyenrode.nl/

mij leek het maar niks
Stel het is zo zwart-wit als jij stelt, wat zou dan in godsnaam het probleem zijn met je bevinden tussen mensen met vaders met veel geld? Wie zegt dat je tussen mensen moet bevinden die een goede afspiegeling zijn van de maatschappij? Ga dan lekker MBO doen.
  zondag 3 september 2006 @ 15:15:44 #250
151582 A_L_N_F
pi_41451931
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:11 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Stel het is zo zwart-wit als jij stelt, wat zou dan in godsnaam het probleem zijn met je bevinden tussen mensen met vaders met veel geld? Wie zegt dat je tussen mensen moet bevinden die een goede afspiegeling zijn van de maatschappij? Ga dan lekker MBO doen.
waar je later ook gaat werken in de samenleving of waar je ook deelneemt aan de samenleving, overal zijn verschillende mensen.
mensen van arme ouders en van rijke ouders, mensen die arm zijn en rijk.
een corpsebal laat in heel zijn doen en laten zien dat hij alles wat niet corpse is minder is.

dat irriteert me aan die gasten. zelfde als moslim terorristen, die denken ook veel beter te zijn dan anderen maar ondertussen wil iedereen ze doodschoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')