toevallig hoorde ik van een huisgenootje die in het ziekenhuis bij neurologie zit dat er bij de ontgroening van een bepaalde vereniging iemand veel teveel had gedronken, onderuit ging en bij neurologie terecht kwam.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:26 schreef Christine het volgende:Veel drank zit er iig niet (meer) in bij zulke ontgroeningen.
Dat zal dan een ouderejaars zijn?quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:39 schreef The6thgate het volgende:
[..]
toevallig hoorde ik van een huisgenootje die in het ziekenhuis bij neurologie zit dat er bij de ontgroening van een bepaalde vereniging iemand veel teveel had gedronken, onderuit ging en bij neurologie terecht kwam.
Dat klopt vaak wel ja, al zijn er wat incidenten geweest waarbij feuten in rap tempo een fles wodka ofzo weg moesten tikken.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:56 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat zal dan een ouderejaars zijn?
Van wat ik heb gehoord is bier (of uberhaupt alcohol) tijdens een ontgroening "verboden" voor de feuten. Dat lekkers is alleen voor de ouderejaars...
Volgens mij mogen Leidse nullen bij geen enkele vereniging aan de alcohol en in Utrecht hebben de verenigingen na wat incidentjes redelijk strikte afspraken met de UU gemaakt. De LKvV heeft wel richtlijnen voor ontgroeningen (6 uur slaap, geen drank, goed voedsel et cetera) maar volgens mij is een vereniging niet verplicht zich daar aan te houden.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:56 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat zal dan een ouderejaars zijn?
Van wat ik heb gehoord is bier (of uberhaupt alcohol) tijdens een ontgroening "verboden" voor de feuten. Dat lekkers is alleen voor de ouderejaars...
Ik had jou graag spaghetti in je wilde haardos gesmeerdquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind ontgroenen totaal overbodig om een band te smeden tussen mensen, maar als mensen dat graag willen moeten ze het verder natuurlijk helemaal zelf weten. Zelf ben ik altijd blij geweest dat ik bij een vereniging zonder ontgroening ben gegaan, omdat de sfeer er ook heel anders door wordt.
Als je bij een open feest de Thoridor tafel volpist wel.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:20 schreef riX- het volgende:
Is de ontgroening van Taste in Enschede zwaar ?
Aha, meneer "september-lid" meldt zich ook?quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik had jou graag spaghetti in je wilde haardos gesmeerd![]()
voor zover ik weet geld dat ook voor 1 normale vereniging in enschede.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:14 schreef Posdnous het volgende:
Telkens uren in een rij staan, nauwelijks slapen, ranzig eten krijgen waar ze dan ook nog iets goors mee doen (haha..), allerlei infantiele kutspelletjes waar je moe van wordt. En vooral heel veel tegen je aanschreeuwen zoals hun klasgenootjes van de middelbare school waar ze eindelijk van verlost zijn ook tegen hen deden.
Dat soort ellende.
ten eerste heb ik destijds alle ontgroeningsverhalen wel gehoord van vriendinnen.quote:Op zondag 3 september 2006 04:03 schreef Revolverheld het volgende:
verhaal
quote:Op zondag 3 september 2006 11:12 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk dat je dan toch echt andere mensen moet gaan ontmoeten. Ik zie mensen die geen lid zijn niet bepaald als mensen die geen 'deel uitmaken van mijn wereld'. Lijkt me ook een behoorlijk saaie levenswijze.
Als je zelf lid bent geweest, zou je kunnen weten dat de dingen niet zo zwart/wit liggen. Natuurlijk gebeurt het zelden zo overduidelijk. Daarbij: zelf zou ik er ook niet op zitten wachten om om díe reden een baan te krijgenquote:Over het netwerken bij sollicitaties, dat gebeurt gelukkig zelden zo overduidelijk. Bij bedrijven die deze vraag stellen, hoef ik trouwens uberhaupt niet te werken. Ik ben zelf wel lid geweest, behoorlijk actief en heb een leuke tijd gehad. Maar heb niet het idee dat ik daar nu graag op beoordeeld wil worden, zowel in negatieve als in positieve zin...
Ik zei al: er wordt geen zwarte magie bedreven. 't Is een mythe, de werkelijkheid is een stuk minder heftig dan veel mensen schijnen te willen geloven.quote:Op zondag 3 september 2006 11:46 schreef A_L_N_F het volgende:
ten eerste heb ik destijds alle ontgroeningsverhalen wel gehoord van vriendinnen.
in eerste instantie zeggen ze idd dat ze niks mogen vertellen.
een doorzeuren en ze komen vanzelf met de verhalen.
Ieder z'n levenquote:studentenverenigingen vind niet wat. die verplichtingen die eraan vast zitten zijn niks voor mij.bovendien vind ik het leuker om steeds ergens anders te komen en mensen te leren kennen en niet steeds met je eigen jaarclubje of vereniging.
Allemaal vooroordelen. Een vereniging is net de gewone maatschappij: er zitten sukkels tussen, maar die heb je overal. Daarom heb je het disputen- en jaarclub-systeem: soort zoekt soort, dus de sukkels mogen fijn samen een clubje vormen.quote:destijds bij mijn intro sliep ik bij een wannabe core vereniging.
wat me opviel van de mensen van die hautaire vereniging was dat ze op de middelbare school allemaal wel het pispaaltje waren en eigenlijk nooit ergens bij hebben gehoord.
die gasten van die vereniging zag je vroeger ook behoorlijk vaak klappen krijgen in normale studentenkroegen als ze daar waren.
altijd relectant aanwezig en anderen minderwaardig bejegenen.
Lid worden van sommige verenigingen is idd een 'privilege' in de zin dat je veel geld betaalt voor je lidmaatschap, en dat is dus niet voor iedereen weggelegd. Ook in die zin is 't net het normale leven. Als je daar niet mee kunt leven, moet je communist wordenquote:of dan de verenigingen waarbij je vader rijk moet zijn om erbij te kunnen. lidmaatschap afhankelijk van je papa's vermogen ipv je eigen persoon.
Ben ik met je eens. Alleen dat woordje 'bal...' - gast, laat je niet zo kennenquote:en netwerken, het is idd handig om mensen te kennen maar nog beter is het om jezelf te zijn en gewoon niet te slijmen. ik ken zat rijke mensen en mensen op hoge posities maar geen van allen is zo';n bal. allemaal stuk voor stuk normale mensen en ooit normale studenten die door hard werken succesvol zijn geworden
een corpse of wannabe corpse vereniging is geen duidelijk afspiegeling van de samenleving.quote:Op zondag 3 september 2006 12:18 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Allemaal vooroordelen. Een vereniging is net de gewone maatschappij: er zitten sukkels tussen, maar die heb je overal. Daarom heb je het disputen- en jaarclub-systeem: soort zoekt soort, dus de sukkels mogen fijn samen een clubje vormen.
[..]
Lid worden van sommige verenigingen is idd een 'privilege' in de zin dat je veel geld betaalt voor je lidmaatschap, en dat is dus niet voor iedereen weggelegd. Ook in die zin is 't net het normale leven. Als je daar niet mee kunt leven, moet je communist worden![]()
[..]
nou liever samen bieren met jan en savonds neuken met leonie dan bier drinken met menno en gepijpt worden door marie-jose, de verenigingshoerquote:Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef Thundertje het volgende:
Wil natuurlijk niet zeggen dat lid zijn geen voordelen biedt qua netwerken, maar dat is minder belangrijk dan bier en vrouwvolk
My words exactly. Dus wat is je punt?quote:Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef Thundertje het volgende:
Sjongejonge jij neemt het wel heel serieus allemaal, vergeet niet dat 90% van de mensen lid wordt voor de toffe feesten en de leuke mensen. Zo bijzonder is het lid zijn niet, net als met ontgroeningen wordt het door al die jungleverhalen opgeblazen tot veel meer dan het is.
Dat klopt. Ik was een keer blijven zitten op school en ging pas het tweede jaar die ontgroening in en die mannetjes zijn dan niet echt ouder dan jezelf wat heel wat scheelt in de intimidatie. Ik had ook de hele tijd zoiets van 'wat moet je nou kneusje'.quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:03 schreef Staaf het volgende:
[..]
Wat een pauper kk mannetjes zeg, als iemand mij beveelt in de modder te gaan rollen schop ik em zelf die beerput in en krijgt ie nog een trap na. Ufff ik heb al helemaal zin als ik over twee jaar bij een vereniging gaIk ben dan 25 en die bestuur mannetjes zullen wel niet veel ouder zijn dus ik krijg ze wel
![]()
Ik dacht uit de toon van je post op te maken, dat je het zelf ook allemaal wat te serieus nam, niet dus, mijn excuses. Altijd mooi om het eens te zijn zonder het zelf door te hebbenquote:Op zondag 3 september 2006 12:39 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
My words exactly. Dus wat is je punt?
Stel het is zo zwart-wit als jij stelt, wat zou dan in godsnaam het probleem zijn met je bevinden tussen mensen met vaders met veel geld? Wie zegt dat je tussen mensen moet bevinden die een goede afspiegeling zijn van de maatschappij? Ga dan lekker MBO doen.quote:Op zondag 3 september 2006 12:36 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
een corpse of wannabe corpse vereniging is geen duidelijk afspiegeling van de samenleving.
als je een gewoon corpse hebt dan zie je vaak mensen die niet echt gewaardeerd zijn in het dagelijks leven.
pa verdient iets meer dan modaal en dat uitte zich vroeger in capsones en bepaalde kleding (meerdere blousjes, kraagje omhoog) en samen met de hele familie op de tennisvereniging.
kenmerkend voor corpse mensen is dat ze zich heel veel verbeelden maar eigenlijk niks voorstellen.
een goede afspiegeling van de samenleving vind je bij de normale verenigingen, vaak een milde ontgroening en waar het er collegiaal aan toe gaat ongeacht wie je bent of beter gezegd wie je vader is.
geld betalen om lid te worden (dan hebben we het over 1000+ bedragen per jaar) is gewoon triets.
je sluit mensen uit op basis van papa's rijkdom.
niks met communisme te maken maar met eerlijke kansen. en de leukste mensen zijn gewoon de mensen die normaal zijn opgegroeid en zelf hebben leren werken voor geld ipv handje ophouden bij papa.
en als je dan toch een studentenleven met aanzien en netwerk wilt hebben dan moet je hier zijn:
http://www.nyenrode.nl/
mij leek het maar niks
waar je later ook gaat werken in de samenleving of waar je ook deelneemt aan de samenleving, overal zijn verschillende mensen.quote:Op zondag 3 september 2006 14:11 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Stel het is zo zwart-wit als jij stelt, wat zou dan in godsnaam het probleem zijn met je bevinden tussen mensen met vaders met veel geld? Wie zegt dat je tussen mensen moet bevinden die een goede afspiegeling zijn van de maatschappij? Ga dan lekker MBO doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |