abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:40:17 #1
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21862771
Omdat het vorige Ontgroening topic vol is, hier het vervolg.

Te beginnen met een leuk plaatje:

Ontgroeningen blijven een interessant fenomeen. Iedereen lijkt er een mening over te hebben, al dan niet op eigen ervaringen gebaseerd. Wat vind jij nou eigenlijk van ontgroeningen? Lopen er hier nog mensen momenteel ontgroening of heeft iemand onlangs ontgroening gelopen? Plaats hier je meningen, ervaringen, frustraties enzovoorts.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:47:41 #2
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_21862966
Ontgroenen roeleert de pan uit!
pi_21863134
Ik heb nog nooit zelf een ontgroening meegemaakt; maar als ik die verhalen erover hoor kan ik maar 1 ding zeggen; Get a G*dd*mn Life...
pi_21863155
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:47 schreef thomba het volgende:
Ontgroenen roeleert de pan uit!
je bent ziek
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:58:59 #5
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21863194
Ach ja ontgroenen... een fout shirt aan-, en je eigenwaarde uittrekken.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_21863236
Iets dat je zeker meegemaakt moet hebben. Even afzien maar er zijn ook momenten dat het echt lachen is. Als je wilt weten wat er allemaal gebeurt moet je het maar lopen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:02:07 #7
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21863259
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:01 schreef ssebass het volgende:
Iets dat je zeker meegemaakt moet hebben. Even afzien maar er zijn ook momenten dat het echt lachen is. Als je wilt weten wat er allemaal gebeurt moet je het maar lopen.
Mee eens.
pi_21863412
Ja iemand zo dronken voeren dat ie vervolgens aan alcohol vergistiging sterft is tof
pi_21863485

stoer hé, dan hoor je er bij.
kijk toch eens hoe cool
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:16:51 #10
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21863535
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:14 schreef soulfly1983 het volgende:
[afbeelding]
kijk toch eens hoe cool
Ik zou die gast -na het zien van die foto- echt nooit meer serieus nemen. Al zou hij mij vertellen dat z'n moeder overreden is door de bus, dan nog zou ik 'm uitlachen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:21:27 #11
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_21863615
zie in beide foto's niet iets dat echt op een feutenshirt lijkt, dus ben benieuwd van welke verenigingen die foto's zijn. vind bovendien kerel op 1e foto met honkbalknuppel niet bepaald indruk maken. Als de ontgroeningscommissie er al niet fatsoenlijk bijloopt zegt dat wel genoeg over de rest van de vereniging.

edit; gaudium dus... nooit van gehoord
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_21863631
Ontgroeningen
pi_21863648
quote:
[afbeelding]
kijk toch eens hoe cool
Ontgroening van een scouting, daar noem je ook een groep zeg

Iedereen die zegt ontgroening dom te vinden heeft sowieso ten eerste niets van het fenomeen begrepen, en het ten tweede voor 95% van de gevallen niet ondergaan, waardoor je dus geen rechtvaardigde conclusie kunt trekken.

Bovendien, als je geen ontgroening wilt lopen, ga je bij een van de vele verenigingen die geen ontgroening heeft, jouw keuze. Laat dan de mensen die wél bereid zijn ontgroening te lopen lekker hun ding doen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_21863654
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:10 schreef gieling het volgende:
Ja iemand zo dronken voeren dat ie vervolgens aan alcohol vergistiging sterft is tof
Is toch lastig met een restrictief alcohol beleid. (lees alcohol onthouding)
pi_21863698
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:21 schreef Lexcorp het volgende:
zie in beide foto's niet iets dat echt op een feutenshirt lijkt, dus ben benieuwd van welke verenigingen die foto's zijn. vind bovendien kerel op 1e foto met honkbalknuppel niet bepaald indruk maken. Als de ontgroeningscommissie er al niet fatsoenlijk bijloopt zegt dat wel genoeg over de rest van de vereniging.

edit; gaudium dus... nooit van gehoord
Een of andere suffe vereniging uit Rotterdam, opgericht in 1989, en de ontgroening is afgeschaft in 1995
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_21863699
Ontgroeningen zijn dom, triest, achterlijk, zielig, stommzinnig, maf, duf, saai, en slaan nergens op
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:27:33 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21863716
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Iedereen die zegt ontgroening dom te vinden heeft sowieso ten eerste niets van het fenomeen begrepen, en het ten tweede voor 95% van de gevallen niet ondergaan, waardoor je dus geen rechtvaardigde conclusie kunt trekken.

Bovendien, als je geen ontgroening wilt lopen, ga je bij een van de vele verenigingen die geen ontgroening heeft, jouw keuze. Laat dan de mensen die wél bereid zijn ontgroening te lopen lekker hun ding doen.
Precies, elkaar insmeren met poep is toch hartstikke leuk mensen!!
pi_21863729
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:24 schreef ssebass het volgende:
Is toch lastig met een restrictief alcohol beleid. (lees alcohol onthouding)
Hij doelt op een ongeluk bij een huisontgroening in Groningen (5 jaar terug ofzo), waarbij een kerel een fles jenever wegtrok en vervolgens geen braakreflex kon opwekken. Door de overdosis is hij gestorven.
deed het licht uit
pi_21863749
ach, voor kuddedieren en/ of meelopers is ontgroenen best leuk. Ontgroenen is gewoon een vorm van indoctrinatie! Dit was mijn bescheiden mening..
pi_21863757
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:27 schreef TrenTs het volgende:
Precies, elkaar insmeren met poep is toch hartstikke leuk mensen!!
Dat gebeurt niet, mensen die zeggen dat het wel gebeurt zijn leugenaars of hebben voor een kutvereniging gekozen en zijn derhalve bij voorbaat idioten, en idioten gun ik het

Verder: zie mijn eerste twee punten uit mijn eerste post.
deed het licht uit
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:30:19 #21
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_21863761
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:26 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Een of andere suffe vereniging uit Rotterdam, opgericht in 1989, en de ontgroening is afgeschaft in 1995
van de gaudiumsite:

Geen ontgroening
Een andere belangrijk moment in de geschiedenis van onze vereniging vond plaats in 1995, toen werd besloten de ontgroening af te schaffen om in te spelen op de veranderende eisen van de huidige student. Er kwam een enorme discussie op gang, maar uiteindelijk waren we het over eens dat een ontgroening niet nodig is om de eerstejaars 'op te leiden' en te laten integreren in de vereniging. We hebben daarom een introductieperiode opgezet die wat betreft karakter uniek is in Nederland: geen aanpak van "afbreken en opbouwen" maar ook zeker geen slappe week met gitaarmuziek rond een kampvuur. We hebben gekozen voor een strakke introductieweek met 4 belangrijke aandachtspunten: het creëren van een jaarband, het bijbrengen van kennis over de vereniging, het kennismaken met de leden en het sociëteitsleven en het ontplooien van eigen initiatief.

Geen aanpak van afbreken, maar wel met een honkbalknuppel rondlopen, en die foto dan openbaar zetten.. Stel indolente rukkers.

Onderaan staan meteen de belangrijkste redenen die voor ontgroening pleiten
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_21863777
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:29 schreef bert09 het volgende:
ach, voor kuddedieren en/ of meelopers is ontgroenen best leuk. Ontgroenen is gewoon een vorm van indoctrinatie! Dit was mijn bescheiden mening..
Ken jij de betekenis van het woord indoctrinatie wel jochie?
deed het licht uit
pi_21863795
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

leg jij het dan eens uit.

ten tweede: hoezo een rechtvaardige conclusie? het is een mening.
je reactie slaat niet aan, straks mogen we niet meer zeggen, arme mensen in oorlogsgebieden omdat we het nooit hebben meegemaakt.
mensen geven gewoon een eigen mening.
net zoals ik dat doe, en mijn mening is.

het slaat niet aan, je zet jezelf voor lul en hoe wil je dan nog serieus genomen worden.
volgens mij doen de meesten het gewoon om ergens bij te horen, en het is triest dat het zo moet.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_21863853
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:26 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hehe ze lopen er bij als knor, maar na de ontgroening zijn ze dat dus nog steeds
pi_21863877
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:32 schreef soulfly1983 het volgende:
leg jij het dan eens uit.

ten tweede: hoezo een rechtvaardige conclusie? het is een mening.
je reactie slaat niet aan, straks mogen we niet meer zeggen, arme mensen in oorlogsgebieden omdat we het nooit hebben meegemaakt.
mensen geven gewoon een eigen mening.
net zoals ik dat doe, en mijn mening is.

het slaat niet aan, je zet jezelf voor lul en hoe wil je dan nog serieus genomen worden.
volgens mij doen de meesten het gewoon om ergens bij te horen, en het is triest dat het zo moet.
Als het goed is baseer je een mening op kennis van zaken. Aangezien je absoluut geen idee blijkt te hebben van de aktiviteiten tijdens een ontgroening, lijkt het me wel redelijk voorbarig om bij voorbaat te stellen dat ontgroeningen nergens op slaan. Geeft niet, zo denkt 99% van de mensen er over.

Je vergelijking met oorlogsgebieden vind ik onbeschoft en raakt kant nog wal.
deed het licht uit
pi_21863889
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:31 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ken jij de betekenis van het woord indoctrinatie wel jochie?
in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

Leerstelling in dit geval: "ontgroenen hoort erbij, anders mag je niet bij ons corpsje horen" "
Nu kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan, maar daar heb ik nu geen zin in...
Conclusie: ik weet best wat indoctrinatie betekent, maar dat is voor een neerlandicus ook niet erg vreemd, wel?
pi_21863895
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:35 schreef ssebass het volgende:
Hehe ze lopen er bij als knor, maar na de ontgroening zijn ze dat dus nog steeds
Ze worden gewoon voorbereid op de rest van hun leven
deed het licht uit
pi_21863900
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:28 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hij doelt op een ongeluk bij een huisontgroening in Groningen (5 jaar terug ofzo), waarbij een kerel een fles jenever wegtrok en vervolgens geen braakreflex kon opwekken. Door de overdosis is hij gestorven.
Ja men leest ook wel eens wat in de krant, dit euvel blijft iedere keer voorbij komen, volgens mij was het ook nog vrijwillig om als hj even indruk te maken. Ik heb nog nooit onder zulke goede medische begeleiding gestaan als bij de kmt.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:40:08 #29
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21863924
Ontgroeningen zijn gewoon niet leuk, klaar.

Ze zijn heus niet gevaarlijk of indoctrinerend of sadistisch (een beetje misschien), maar ze zijn vooral ontzettend dom en kinderachtig.

Je moet ervan houden, laat ze hun gang maar gaan, ik vind het zelf enorm triest.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_21863932
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:37 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Als het goed is baseer je een mening op kennis van zaken. Aangezien je absoluut geen idee blijkt te hebben van de aktiviteiten tijdens een ontgroening, lijkt het me wel redelijk voorbarig om bij voorbaat te stellen dat ontgroeningen nergens op slaan. Geeft niet, zo denkt 99% van de mensen er over.

Je vergelijking met oorlogsgebieden vind ik onbeschoft en raakt kant nog wal.
tweede voor 95% van de gevallen niet ondergaan, waardoor je dus geen rechtvaardigde conclusie kunt trekken.

hiermee stel je toch duidelijk dat mensen eerst iets moeten ondergaan voor ze een rechtvaardigde conclusie kunnen trekken.
als dat zo is gaat mijn verhaal op
het gaat hier om een MENING van mensen, en hoe die mening zich vormt is een ander iets.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:41:48 #31
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21863952
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:30 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet, mensen die zeggen dat het wel gebeurt zijn leugenaars of hebben voor een kutvereniging gekozen en zijn derhalve bij voorbaat idioten, en idioten gun ik het

Verder: zie mijn eerste twee punten uit mijn eerste post.
En jij weet 100% zeker dat het niet gebeurt, want?
Het gebeurde bij jouw ontgroening niet dus gebeurt het nergens.
pi_21863975
als toevoeging:
''als het goed is baseer je een mening op kennis van zaken''
een mening vorm je naar de verhalen die je hoort en het beeld wat jij erbij krijgt.
een rechtvaardigde conclusie trek je als je alle feiten weet.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_21863993
jezelf laten vernederen en voor lul zetten om ergens bij te horen, hoe triest kan je zijn...
copyright 2006
pi_21864006
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:38 schreef bert09 het volgende:
in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

Leerstelling in dit geval: "ontgroenen hoort erbij, anders mag je niet bij ons corpsje horen" "
Nu kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan, maar daar heb ik nu geen zin in...
Conclusie: ik weet best wat indoctrinatie betekent, maar dat is voor een neerlandicus ook niet erg vreemd, wel?
Leuk dat je de definitie erbij pakt, alleen je leerstelling slaat nergens op. Mensen die beginnen aan de ontgroening accepteren het feit al dat er bij die vereniging een leerfase ingelast wordt aan het begin van hun lidmaatschap. Tijdens en direct na de ontgroening hebben veel mensen nog steeds iets van 'nooit meer', pas na een tijdje komen ze er achter wat ze ervan geleerd hebben en dat het wel degelijk een nuttige tijd was. Aangezien dit absoluut niet meer onder druk gebeurt (je bent al lang lid), kan er geen sprake zijn van indoctrinatie.
deed het licht uit
pi_21864009
ontgroenen mag best mits et geen fysieke en geestelijke aandoeningen oplevert voor de ontgroenden :-)
pies on joe toe
pi_21864049
Wat gebeurt er nou eigenlijk met een ontgroening? Of zijn dat van die geheimen binnen de vereniging Sommige verhalen klinken gewoon een beetje te bizar
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:46:41 #37
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21864053
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:43 schreef pooier het volgende:
jezelf laten vernederen en voor lul zetten om ergens bij te horen, hoe triest kan je zijn...
Inderdaad.

Maar daarna heb je wel vrienden voor het leven en een lekker afgesloten sociaal kringetje
pi_21864074
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:44 schreef bonke het volgende:
ontgroenen mag best mits et geen fysieke en geestelijke aandoeningen oplevert voor de ontgroenden :-)
Dat is absoluut een EIS bij normale verenigingen. Dat er hier en daar een of andere kutvereniging over de schreef gaat kun je moeilijk iedereen meteen aanrekenen.
deed het licht uit
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:48:52 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21864086
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:44 schreef bonke het volgende:
Dat gebeurt ook niet.
pi_21864104
Wat doen ze dan bij ontgroeningen? geef eens wat voorbeelden, want iedereen heeft nu natuurlijk het beeld in zn hoofd van een paar naakte studenten met een schaap in een flatje.
pi_21864124
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:42 schreef soulfly1983 het volgende:
als toevoeging:
''als het goed is baseer je een mening op kennis van zaken''
een mening vorm je naar de verhalen die je hoort en het beeld wat jij erbij krijgt.
een rechtvaardigde conclusie trek je als je alle feiten weet.
Meningen over ontgroeningen worden hoofdzakelijk gevormd door verhalen van derden. Aangezien deze vaak niet objectief zijn (pas als iemand ergens negatief tegenover staat vind hij het leuk als sappig verhaal) is je mening dus niet gebaseerd op kennis van zaken. Je hebt een vertekend beeld en trekt daaruit de conclusie dat ontgroeningen triest zijn zonder dat je weet wat een ontgroening werkelijk inhoudt.
deed het licht uit
pi_21864125
Oosthoek,

Hier verschillen wij dus van mening, maar dat is het mooie van een mening! Iedereen mag een mening hebben. In mijn eerste post zeg ik al dat het MIJN mening is, jij hebt recht op de jouwe. Niet meteen mensen aanvallen als je een andere mening toegedaan zijn. Ik weet genoeg van ontgroenen af om het niet leuk te vinden. Ik neem aan dat jij in Utrecht bij het corps zit? die ontgroeningen daar zijn inderdaad niet zwaar.. ( ik heb genoeg vriendjes bij USHC rondlopen om de verhalen te kunnen vergelijken met ontgroeningen uit b.v. Delft en Amsterdam. Moraal van dit verhaal: geen denigrerende opmerkingen meer van "jochie" etc. Jij kiest ervoor om "gezellig"ontgroend te worden, ik blijf bewust een "knor".
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:54:44 #43
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21864191
quote:
[afbeelding]
kijk toch eens hoe cool
Jij begrijpt blijkbaar niet dat het ondergaan van een ontgroening een beproeving is in plaats van een wanhopige poging ergens bij te horen. Ik heb me tijdens mijn ontgroening geen moment vernederd gevoeld: het is uiteindelijk een groot rollenspel waarbij je heel veel over jezelf, elkaar en de vereniging te weten kunt komen. Juist door alles te ondergaan bewijs je dat je sterk van karakter bent: je wilt iets en gaat daarvoor. Iemand die geen ontgroening wil lopen kan overigens net zo sterk van karakter zijn (je wil iets niet en gaat daar niet voor).

Ik ben ontgroening gaan lopen om de ervaring op te doen en besloot pas tijdens de ontgroening dat ik de vereniging echt de moeite vond om lid van te worden. Ik vind zelf dat zowel mijn vereniging als de ontgroening mijn leven hebben verrijkt.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:56:31 #44
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_21864219
Zolang je al het gebeuren binnen een vereniging niet te serieus neemt kan het best leuk zijn, dat geldt ook voor ontgroeningen. Het probleem is dat sommigen er zo in opgaan dat ze het serieus gaan nemen en bijv. echt boos worden als je een regeltje overtreedt. Op dat punt hoeft het van mij niet meer.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:56:51 #45
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21864225
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:50 schreef Repeat het volgende:
Wat doen ze dan bij ontgroeningen? geef eens wat voorbeelden, want iedereen heeft nu natuurlijk het beeld in zn hoofd van een paar naakte studenten met een schaap in een flatje.
Enorm veel afzeiken, alles wat je doet is kut en wordt je op afgezeken.

Je moet domme spelletjes doen en uren in de rij staan en indikken (dicht tegen elkaar aanstaan, soort concentratiekamp-principe). En als het ze niet bevalt wordt je afgezeken.

Je moet allerlei liedjes uit je hoofd leren en groepsdingetjes verzinnen ('ons groepje heeft een nieuw liedje of stukje' ) En tussendoor wordt je vooral veel afgezeken.

Je krijgt nauwelijk slaap en moet waarschijnlijk s nachts een beetje door het bos sjouwen enopdrachtjes doen. De ontgroeners zijn dan meestal ladderzat en jij niet, dus vet irritant. En je wordt natuurlijk heel veel afgezeken. S nachts gaan die zatlappen in de weinig uurtjes slaap die je hebt je dan ook de hele tijd lastigvallen. Zij hoeven toch niet vroeg op.

Je moet 'grappige' dingen doen met sandwich spread of wat voor goor spul dan ook waardoor je helemaal ranzig wordt. Terwijl je vooral wordt afgezeken.

Mja, dat is het wel zo'n beetje.
pi_21864240
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:51 schreef bert09 het volgende:
Oosthoek,

Hier verschillen wij dus van mening, maar dat is het mooie van een mening! Iedereen mag een mening hebben. In mijn eerste post zeg ik al dat het MIJN mening is, jij hebt recht op de jouwe. Niet meteen mensen aanvallen als je een andere mening toegedaan zijn. Ik weet genoeg van ontgroenen af om het niet leuk te vinden. Ik neem aan dat jij in Utrecht bij het corps zit? die ontgroeningen daar zijn inderdaad niet zwaar.. ( ik heb genoeg vriendjes bij USHC rondlopen om de verhalen te kunnen vergelijken met ontgroeningen uit b.v. Delft en Amsterdam. Moraal van dit verhaal: geen denigrerende opmerkingen meer van "jochie" etc. Jij kiest ervoor om "gezellig"ontgroend te worden, ik blijf bewust een "knor".
Jij zegt dat een ontgroening indoctrinatie is, dat noem ik met alle wil van de wereld geen mening. Prima als jij denkt dat ontgroeningen in Delft en Amsterdam in grote lijnen anders zijn, maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat dat reuze meevalt, bovendien moet je dan nog het verschil tussen verenigingsontgroening en dispuutsontgroening uit elkaar houden. Ik zal nooit iemand serieus voor knor uitmaken, omdat ik gewoon met beide benen op aarde sta, maar aangezien mensen mij ook maar al te graag behandelen als 'kutstudent' kan ik nogal eens geïrriteerd uit de hoek komen, mijn excuses daarvoor.

En nu ben ik tijdelijk weg
deed het licht uit
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:57:54 #47
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21864242
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:50 schreef Repeat het volgende:
Dat is een enorme misvatting. Gewoonlijk gebruikt men geiten.
pi_21864246
oosthoek haalt oprechte conclusie en mening door elkaar.
een mening kan je al vormen na het zien van een foto van een ontgroening
een oprechte conlusie trek je na het zien van feiten.
het is geen feit dat iemand het leuk vind als hij lacht, het is geen feit dat een ontgroening leuk is, het is ook geen feit dat een ontgroening niet leuk is,.
dit zijn meningen van mensen.
feiten zijn: sommige mensen vinden het leuk, anderen niet.
een ontgroening kan slecht aflopen wat negatief is voor het beeld van een ontgroening.
meningen en feiten staan dicht bij elkaar, maar er is een scheiding.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_21864266
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:56 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Enorm veel afzeiken, alles wat je doet is kut en wordt je op afgezeken.

Je moet domme spelletjes doen en uren in de rij staan en indikken (dicht tegen elkaar aanstaan, soort concentratiekamp-principe). En als het ze niet bevalt wordt je afgezeken.

Je moet allerlei liedjes uit je hoofd leren en groepsdingetjes verzinnen ('ons groepje heeft een nieuw liedje of stukje' ) En tussendoor wordt je vooral veel afgezeken.

Je krijgt nauwelijk slaap en moet waarschijnlijk s nachts een beetje door het bos sjouwen enopdrachtjes doen. De ontgroeners zijn dan meestal ladderzat en jij niet, dus vet irritant. En je wordt natuurlijk heel veel afgezeken. S nachts gaan die zatlappen in de weinig uurtjes slaap die je hebt je dan ook de hele tijd lastigvallen. Zij hoeven toch niet vroeg op.

Je moet 'grappige' dingen doen met sandwich spread of wat voor goor spul dan ook waardoor je helemaal ranzig wordt. Terwijl je vooral wordt afgezeken.

Mja, dat is het wel zo'n beetje.
sounds like good ol' fun
pi_21864295
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:54 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Jij begrijpt blijkbaar niet dat het ondergaan van een ontgroening een beproeving is in plaats van een wanhopige poging ergens bij te horen. Ik heb me tijdens mijn ontgroening geen moment vernederd gevoeld: het is uiteindelijk een groot rollenspel waarbij je heel veel over jezelf, elkaar en de vereniging te weten kunt komen. Juist door alles te ondergaan bewijs je dat je sterk van karakter bent: je wilt iets en gaat daarvoor. Iemand die geen ontgroening wil lopen kan overigens net zo sterk van karakter zijn (je wil iets niet en gaat daar niet voor).

Ik ben ontgroening gaan lopen om de ervaring op te doen en besloot pas tijdens de ontgroening dat ik de vereniging echt de moeite vond om lid van te worden. Ik vind zelf dat zowel mijn vereniging als de ontgroening mijn leven hebben verrijkt.
de vraag blijft altijd, waarom wil je erbij horen.
dat is iets wat ieder voor zich moet weten,
en zolang zij dat doen, hebben anderen er wel een mening over
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')