Keej, vertel anders gewoon wat je hebt gehoord wat je niet aanstaat en dan kijken wij of het waar is of niet. Meestal is het gewoon erg vervelend, that's it.
Zoek toch je eigen vrienden uit, ipv dat kleffe inteelt corps gedoe.
quote:Als je er niet aan meedoet ben je een karakterloze eikel die de uitdaging niet aandurft. En zo te horen ben jij een joint-rokende cocaine snuivende alternatievo die denkt dat hij een individualist is maar die in wezen ook bij een grote groep hoort. Eigenlijk is iedereen hetzelfde.
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:52 schreef Schorpioen het volgende:
Ontgroening is de meest belachelijke, barbaarse traditie die er bestaat.
Als je er aan meedoet ben je een karakterloze eikel die zich graag laat vernederen en graag zijn/haar individualiteit opgeeft om bij een stelletje brallende, bierzuipende leeghoofden met nazi sympathieen te "mogen" horen.
![]()
![]()
Zoek toch je eigen vrienden uit, ipv dat kleffe inteelt corps gedoe.
quote:Bevalt 't, zo'n hokjesgeest?
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:58 schreef Lod het volgende:
En zo te horen ben jij een joint-rokende cocaine snuivende alternatievo die denkt dat hij een individualist is maar die in wezen ook bij een grote groep hoort. Eigenlijk is iedereen hetzelfde.
quote:En wat dit aangaat. Wat er precies gebeurt mag theoretisch niet aan de buitenwereld verteld worden, hoewel dit toch gebeurt. Vaak is het overtrokken omdat men toch een beetje wil opscheppen (mens' eigen). En er zijn natuurlijk excessen, die stuk voor stuk verwerpelijk zijn. Maar dat is de schuld van de tempobeurzen e.d. waardoor 2e jaars ook al mogen ontgroenen.
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:33 schreef Martinezzz het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er ongeveer gebeurd bij de ontgroening van studentenverenigingen zoals Het Amsterdams en Rotterdams Corps, bijvoorbeeld wat waar is en niet waar.Want er gaan heel wat gruwel verhalen in de rondte.
Thanx
quote:Hij begint er mee
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:59 schreef Koekepan het volgende:[..]
Bevalt 't, zo'n hokjesgeest?
.
En kan iemand dan nog wat voorbeelden noemen wat je eventueel zou moeten doen.
Kijk physiek tot de limiet gaan, vind ik niet zo erg, als het maar niet te ranzig wordt...
Iedereen doet er zooo vaag over
quote:Sorry hoor, maar wat is de uitdaging aan zuipen tot je in je eigen kots stikt, schoenen schoonlikken van je "meerderen", uitgescholden worden door een paar eikelige rijkeluiszoontjes met te veel vrije tijd, door de glassplinters tijgeren, en over je heen laten pissen? Als dat een "uitdaging" voor jou is, man wat heb ik dan een medelijden met je. Ontgroening is alleen een "uitdaging" voor stakkers die niet zelfstandig kunnen nadenken, en graag met oogkleppen achter een meute Guus Meeuwis lookalikes aanhobbelen, en te SUF zijn om hun eigen uitdagingen te zoeken.
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:58 schreef Lod het volgende:[..]
Als je er niet aan meedoet ben je een karakterloze eikel die de uitdaging niet aandurft. En zo te horen ben jij een joint-rokende cocaine snuivende alternatievo die denkt dat hij een individualist is maar die in wezen ook bij een grote groep hoort. Eigenlijk is iedereen hetzelfde.
Ontgroening bestaat alleen omdat de ouderejaars zwaar gefrustreerd zijn door hun eigen ontgroening destijds, en dat zelfde gore rotgeintje dus ook bij anderen willen flikken.
Neem deze raad maar aan das het beste!!
en veel plezier!!!!8-)
quote:Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat je moet zuipen tot je in je eigen kots stikt, als dat gebeurt dan betekent dat de ontgroeningscommissie haar werk niet goed doet. Dat soort dingen horen niet thuis binnen een ontgroening. Ik heb nog nooit schoenen hoeven schoonlikken en er is nog nooit over me heen gezeken. Eikelige mensen met teveel vrije tijd heb je altijd.
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:09 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Sorry hoor, maar wat is de uitdaging aan zuipen tot je in je eigen kots stikt, schoenen schoonlikken van je "meerderen", uitgescholden worden door een paar eikelige rijkeluiszoontjes met te veel vrije tijd, door de glassplinters tijgeren, en over je heen laten pissen? Als dat een "uitdaging" voor jou is, man wat heb ik dan een medelijden met je. Ontgroening is alleen een "uitdaging" voor stakkers die niet zelfstandig kunnen nadenken, en graag met oogkleppen achter een meute Guus Meeuwis lookalikes aanhobbelen, en te SUF zijn om hun eigen uitdagingen te zoeken.
quote:Ontgroening bestaat omdat het al eeuwen/eonen gebruik is om nieuwe mensen die bij een groep willen horen aan testen te laten ondergaan zodat de groep weet wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Ontgroening bestaat alleen omdat de ouderejaars zwaar gefrustreerd zijn door hun eigen ontgroening destijds, en dat zelfde gore rotgeintje dus ook bij anderen willen flikken.
quote:LOL! altijd vermakelijk om de vrees'lijke verhalen van de ontgroening te horen. Ik denk dus dat de ontgroening juist bedoeld is om de 'stakkers die niet zelfstandig kunnen nadenken' (het kaf) van de weldenkenden (het koren) te scheiden. Dat dit een lastig en ingewikkeld proces is, laat zich natuurlijk raden.. en waar gehakt wordt vallen spaanders
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:09 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Sorry hoor, maar wat is de uitdaging aan zuipen tot je in je eigen kots stikt, schoenen schoonlikken van je "meerderen", uitgescholden worden door een paar eikelige rijkeluiszoontjes met te veel vrije tijd, door de glassplinters tijgeren, en over je heen laten pissen? Als dat een "uitdaging" voor jou is, man wat heb ik dan een medelijden met je. Ontgroening is alleen een "uitdaging" voor stakkers die niet zelfstandig kunnen nadenken, en graag met oogkleppen achter een meute Guus Meeuwis lookalikes aanhobbelen, en te SUF zijn om hun eigen uitdagingen te zoeken.
quote:Kzie mezelf weer zitten aan de Haard..
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:39 schreef Lod het volgende:
Moonboy vertoeft ook teveel in het Gele Kasteel?
quote:Hou op man, krijg nog heimwee. Zijn er nog wat nuldejaars waar we over heen kunnen gaan zeiken? Mijn schoenen hebben ook nog een poetsbeurt nodig.
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:45 schreef MOONboy het volgende:[..]
Kzie mezelf weer zitten aan de Haard..
quote:en de gaatjes in mijn broques zijn nog niet geteld!
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:48 schreef Lod het volgende:[..]
Hou op man, krijg nog heimwee. Zijn er nog wat nuldejaars waar we over heen kunnen gaan zeiken? Mijn schoenen hebben ook nog een poetsbeurt nodig.
In de vishandel waar ik gewerkt heb kwamen rond deze tijd van het jaar altijd enkele studentenverenigingen vuilniszakken vol visafval halen (koppen. ingewanden, etc.).
Ik wil niet weten wat ze ermee deden (het was voor een ontgroening in ieder geval).
Als ook maar de helft waar is van wat er over ontgroeningen gezegd wordt, mag iedereen blij zijn dat ik niet aan die onzin mee zou doen. Ik ben van nature niet gewelddadig, maar.....
quote:* Lord_spawn verheugt er zich op binnenkort weer een nieuwe lichting corpsballen te kunnen uitschelden
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:48 schreef Lod het volgende:[..]
Hou op man, krijg nog heimwee. Zijn er nog wat nuldejaars waar we over heen kunnen gaan zeiken? Mijn schoenen hebben ook nog een poetsbeurt nodig.
Maar ik weet wel 1 ding: ik ben vh type dat niet met zich laat sollen:
- als ik word uitgescholden oid, dan scheld ik zeker terug
- als iemand zo nodig over me heen moet zeiken, dan trap ik zijn ballen eruit
- Als ik een emmer slootwater moet drinken, dan zou ik het over de kop der ontgroener smijten..
zulk soort dingen...
Ik vraag me af wat de ontgroeners met zulk volk (zoals ik) doen? Een aparte 'pijnigings behandeling' geven? Verwijderen uit studentenvereniging?
Of zeggen ze juist: "kijk, das een gozer met ballen, die is goed!"?
quote:Eerst een aparte 'pijnigings behandeling' geven en vervolgens onderling toch zeggen kijk, das een gozer met ballen, die is goed!
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:58 schreef terabyte het volgende:
Ik vraag me af wat de ontgroeners met zulk volk (zoals ik) doen? Een aparte 'pijnigings behandeling' geven? Verwijderen uit studentenvereniging?
Of zeggen ze juist: "kijk, das een gozer met ballen, die is goed!"?
Het blijven mensen...
quote:Dat kan ik je vertellen. Je moet een kuil graven en die storten ze dan vol met visafval. En als je het verkeerd heb gedaan moet je erin springen.
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:09 schreef CraZaay het volgende:
Leuk zo'n ontgroening lijkt mij...In de vishandel waar ik gewerkt heb kwamen rond deze tijd van het jaar altijd enkele studentenverenigingen vuilniszakken vol visafval halen (koppen. ingewanden, etc.).
Ik wil niet weten wat ze ermee deden(het was voor een ontgroening in ieder geval).
Als ook maar de helft waar is van wat er over ontgroeningen gezegd wordt, mag iedereen blij zijn dat ik niet aan die onzin mee zou doen. Ik ben van nature niet gewelddadig, maar.....
quote:Welke vereniging was dat dan??? If u don't mind me askin!
Op dinsdag 21 augustus 2001 21:19 schreef Gianthuust het volgende:
Ben vandaag terug gekomen van ontgroening. Of eigenlijk, ik ben opgestapt. Ik ben er 2 dagen geweest en heb erover nagedacht etc, maar zie er het nut niet meer in en ook de mensen van de IC konden mij niet overtuigen. Je krijgt alleen maar slappe beloftes dat je op de lange termijn moet denken etc. En dat het beter word. Het drong maar niet tot hun door dat ik de ontgroening op zich een eitje vond, omdat ze echt slecht zijn in afzeiken. Ze kunnen beter lessen gaan volgen bij een paar vrienden van mij. He, colo en tweek? Het lichamelijke aspect is ook niet zo heel zwaar, alleen het eten was echt te ranzig. Ben dan ook meteen toen ik wegging op het station de Burger King ingedoken. Ik vind ontgroening echt onzinnig, een introductiekamp, ok, dat vind ik echt een goed idee etc om je jaargenoten etc te leren kennen, maar het nut van afzeiken zodat bv een meisje huilend naar huis ging (die had thuis al zware problemen en daardoor werd het te veel) dat vind ik niet kunnen. Dus heb ik toen gezegd dat ik niet meer lid wil worden van hun vereniging en dat ik dus naar huis ben gegaan.
quote:Hoe je je later moet gedragen? De meest gore en onterende opdrachten uitvoeren omdat mensen die je als je meerderen zijn toegewezen dat zeggen? Moet ik mij zo in Het Ware Leven gedragen? Goed dat je het even zegt...
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:24 schreef Lod het volgende:Het hele studentenleven (in societeit) is één groot spel om te leren hoe je je later moet gedragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |