abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41546327
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat er "psychologen" en "hospiks" klaar staan zegt imo genoeg.
Ja, dat mocht er wat gebeuren er mensen klaarstaan die hulp kunnen bieden.

Bij (sport)-evenementen zie je toch ook altijd vrijwillige EHBO'ers klaarstaan.
pi_41546544
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:29 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

En het grappige is dat ze dat juist niet zijn aangezien er nogsteeds meer mensen knorren dan dat er mensen lid zijn
Logica van een hokjesgeest dit.
pi_41546635
quote:
Op woensdag 6 september 2006 02:41 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Mijn post ging erover dat er in dit topic veel en nogal heftig wordt gereageerd door mensen die apert tégen ontgroening zijn, en de belangrijkste reden die daarvoor wordt aangevoerd luidt: "Want ik ben nou eenmaal heel anders/uniek/origineel/authentiek/onafhankelijk/eigengereid". Dáár ging die post over. En toen probeerde ik uit te leggen (met de nadruk op probeerde) dat we eigenlijk allemáál bij een 'groep' horen, ook al willen we dat zelf niet zien, en ook al zijn we uiteraard allemaal verschillend en anders, als je verder kijkt dan je neus lang is. Maar aan het fenomeen groepsgedrag ontsnappen wij geen van allen. Dát is het punt dat ik wilde maken (met de nadruk op wilde), maar het geeft niet, joh.
Dat moet je gewoon negeren en gewoon doen wat je leuk vindt. En als je dan een bepaalde sport beoefend, een bepaalde religie/politiek aanhangt, etc. dan rol je vanzelf in een groep.

Je moet niet bij een groep horen omdat je bij een groep moet horen. Dat lijkt wel communisme.
pi_41546670
Beetje jammer dat de meeste mensen hier zo ontzettend bevooroordeeld zijn. Het is allemaal een vrijwillege keuze en je kan er elk moment mee stoppen. Daarnaast is het dus helemaal niet zo erg, het is alleen de vraag of je het wil of niet. Ik heb respect voor de mensen die er niet aan mee willen doen en ik kan dat ook heel goed begrijpen. Maar van jullie vraag ik wel of jullie niet direct je oordeel klaar willen hebben, voordat je precies weet wat het inhoud.
Jupiler is goed
pi_41568567
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:46 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Inderdaad.

Maar daarna heb je wel vrienden voor het leven en een lekker afgesloten sociaal kringetje

Tegen de tijd dat ik eens kennis kon maken met ''de ontgroening'' kon ik de mensen die ontgroenden, ontgroenen. Een trieste gebeurtenis, door veelal trieste mensen uitgevoerd. In plaats dat ze die mensen eens fatsoenlijk onthalen. Moet ik zeggen dat dat laatste steeds vaker voorkomt.

[ Bericht 23% gewijzigd door FreakerS op 06-09-2006 23:59:48 ]
pi_41571439
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Dat moet je gewoon negeren en gewoon doen wat je leuk vindt. En als je dan een bepaalde sport beoefend, een bepaalde religie/politiek aanhangt, etc. dan rol je vanzelf in een groep.

Je moet niet bij een groep horen omdat je bij een groep moet horen. Dat lijkt wel communisme.
Een ding snap ik niet van jou, waarom ben je steeds in dit topic te vinden als je zo anti-ontgroening bent ? Bij een vereniging gaan is een VRIJE keuze, dus laat die mensen toch.. als mensen nou gewoon een beetje begrip voor elkaar hebben
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41572340
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik snap wel méér dingen niet van jou

Die hele quote hierboven, bijvoorbeeld, ontgaat mij een beetje. Wát moet je gewoon negeren? Ik neem voor het gemak even aan: 'Het groepsgedag.' Okay, dat negeer ik. En dan ga ik daarna een bepaalde sport beoefenen, of een bepaalde religie/politiek aanhangen, en dan' rol ik vanzelf in een groep'.

FF voor de zekerheid: is het dan wél okay, volgens jou? En waarom dan?

En dan komt de uitsmijter:
quote:
Huh?
Het woordje 'moet' snap ik niet helemaal. Niemand 'moet' iets, toch? In dat geval is het idd communisme. Voor zo ver ik weet, sluiten mensen zich aan bij een gezelligheidsvereniging (al dan met inbegrip van een ontgroening) omdat ze het... eh... gezellig vinden, zeg maar. Voor de lol. Om leuke mensen te ontmoeten, te sporten, te feesten, toneel te spelen, lezingen bij te wonen etc.

Of bedoelde je iets anders? Leg het dan nóg eens uit, en dan duidelijk?
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_41605413
Boehoehoe ik moest in een sloot staan en een lied leren
pi_41605566
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:50 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Een ding snap ik niet van jou, waarom ben je steeds in dit topic te vinden als je zo anti-ontgroening bent ? Bij een vereniging gaan is een VRIJE keuze, dus laat die mensen toch.. als mensen nou gewoon een beetje begrip voor elkaar hebben
Het begrip van de typische ballen uit een vereniging is tevens vaak ver te zoeken aangezien deze zich verheven voelen. Vraag me alleen niet waar ze zich verheven boven voelen.
pi_41605604
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 01:41 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Het begrip van de typische ballen uit een vereniging is tevens vaak ver te zoeken aangezien deze zich verheven voelen. Vraag me alleen niet waar ze zich verheven boven voelen.
En jij bent waar lid?
pi_41622882
Ik heb ontgroening gelopen bij Unitas S.R in Utrecht en het was best zwaar, maar het is wel zo dat ik nu meteen 100 man bij voor- en achternaam ken, en een groot deel van hen ook persoonlijker. Als je samen 11 dagen afziet leer je mensen heel snel kennen, karakters komen erg snel boven tafel onder zware druk.
De ontgroening is dus zeker nuttig geweest.
pi_41636280
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat er "psychologen" en "hospiks" klaar staan zegt imo genoeg.
beetje goedkope opmerkingen, ik ben zelf geen voorstander van ontgroening, maar het is wel een nuttig selectiemechanisme om mensen te selecteren die echt 100% voor hun vereniging gaan. Nu kan je ook 100% voor je vereniging gaan zonder ontgroening alleen komt dat wat minder vaak voor. En als je als vereniging dan de keuze hebt uit heel veel mensen, kan je mensen zichzelf eruit laten selecteren die blijkbaar niet helemaal voor de vereniging willen gaan.

Het is een heel simpel mechanisme dat helpt bij het instandhouden van je vereniging, het is niet voor niets dat verenigingen met een dergelijk mechanisme al heel lang bestaan en nog heel lang zullen blijven bestaan. (Overigens was de selectie wat soepelder toen de ledenaanwas verminderde, logisch).
pi_41646456
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:41 schreef Pjotorzo het volgende:
Ik heb ontgroening gelopen bij Unitas S.R in Utrecht en het was best zwaar, maar het is wel zo dat ik nu meteen 100 man bij voor- en achternaam ken, en een groot deel van hen ook persoonlijker. Als je samen 11 dagen afziet leer je mensen heel snel kennen, karakters komen erg snel boven tafel onder zware druk.
De ontgroening is dus zeker nuttig geweest.
hoe was de marmite?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:49:20 #289
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47363578
Schopje
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 3 mei 2010 @ 20:43:43 #290
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_80982668
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:49 schreef Zhenar het volgende:
Schopje
De meest falende kick die ik ooit heb gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_80983052
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:43 schreef Zero17 het volgende:

[..]

De meest falende kick die ik ooit heb gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja gelukkig is er nog de mores, voor mensen zoals jij
  maandag 3 mei 2010 @ 20:58:06 #292
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_80983445
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:50 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Tsja gelukkig is er nog de mores, voor mensen zoals jij
..
Studentenverenigingen !
Corrrrrpsballen !
Vrienden die je uitkiest.
pi_80984721
he, gezellig. Vanwaar deze vrij vroege kick? De examens moeten nog beginnen man! !
Ja doei.
  Moderator maandag 3 mei 2010 @ 21:31:10 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80984892
Nooit aan mee (hoeven) doen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_80986719
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Jij gesuggereerd dat leden van een SV hun vrienden niet uitkiezen?
Vrienden uitkiezen is zo relatief. Wrs is meer dan 90% van je vrienden klasgenoot...

[ Bericht 12% gewijzigd door Rene op 03-05-2010 22:15:58 (quote fix) ]
  maandag 3 mei 2010 @ 22:35:03 #296
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_80988293
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vrienden uitkiezen is zo relatief. Wrs is meer dan 90% van je vrienden klasgenoot...
Waarom the fuck verzin jij quotes van mij?
Overigens is 'suggereert' wel zo belabberd gespeld dat het amper meer te herkennen is.
pi_80988878
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:35 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Waarom the fuck verzin jij quotes van mij?
Overigens is 'suggereert' wel zo belabberd gespeld dat het amper meer te herkennen is.
quote:
[ Bericht 12% gewijzigd door Renesite op 03-05-2010 22:15 (quote fix)
Volgens mij heeft ie het erger gemaakt dan het was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')