Dat is goedkoper dan verlagen he.quote:Op woensdag 1 september 2004 02:26 schreef gelly het volgende:
en waarom zijn z'n banden lek ?
Pas maar op met dat soort opmerkingen, je hebt zo een reprimande aan je broek.quote:Op woensdag 1 september 2004 02:24 schreef ShaoliN het volgende:
Wat is die eerste voor lelijk kuthok?
Geen idee.quote:Op woensdag 1 september 2004 02:24 schreef ShaoliN het volgende:
Wat is die eerste voor lelijk kuthok?
geen idee, t lijkt wel een banaan iigquote:Op woensdag 1 september 2004 02:56 schreef ook_gek het volgende:
ligt het aan mij of is die bak krom getrokken?
Bij een nissan dealer hier in de buurt heb ik een fx35 zien staan, en in vorden, waar Xtreem woont stond er laatst ook 1quote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:08 schreef knillis het volgende:
[..]
Tja Nissan heeft ervoor gekozen om infiniti alleen in de VS als merk te brengen en helaas niet in europa. Misschien komt er in de toekomst nog verandering in, maar ik ben bang van niet.
ik kende het hele merk Geo niet eensquote:Op woensdag 1 september 2004 07:16 schreef Klonk het volgende:
die cabrio met die lekke banden is van het merk Geo, en is van Chevrolet, het is mij niet duidelijk of Geo nog steeds gevoerd word, op de site van chevrolet (www.chevrolet.com) word het merk niet meer genoemd.
in het verleden werden o.a. de Suzuki Swift en Suzuki Vitara als Geo's verkocht, de Vitara ging als Geo Tracker door het leven.
[afbeelding]
Om in de Suzuki lijn te blijven, een gelifte Baleno met een veranderde snuit en kont?quote:Op woensdag 1 september 2004 07:23 schreef Klonk het volgende:
Het merk was allemaal een kwestie van een nieuwe naam op een bestaande auto te plakken, ze hoopte zo de jongeren bij het Chevrolet te krijgen denk ik.
Ik ken het merk ook alleen maar omdat er bij mij in de buurt destijds een amerikaans gezin woonde die hun Geo Tracker en Metro mee hadden genomen.
[afbeelding]
[afbeelding]
De Geo Prizm, ik kan alleen niet zo snel ontdekken wat dit eigenlijk voor een auto is
hij lijkt me wat groter dan een Balenoquote:Op woensdag 1 september 2004 08:10 schreef imriyr het volgende:
[..]
Om in de Suzuki lijn te blijven, een gelifte Baleno met een veranderde snuit en kont?
quote:Op woensdag 1 september 2004 10:45 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
nieuwe panda
[afbeelding]
nieuwe volvo
beiden bij me in de straat
Ik ben gewend dat er alleen nieuwe audi,s A8 staan en AM en porsche noem maar op.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:13 schreef Xtreem het volgende:
[..]Die zie ik dagelijks... ik welk kut gehucht woon jij dat je daar van op kijkt?
ja maar hij is KLEIN!quote:Op woensdag 1 september 2004 11:47 schreef aKra het volgende:
Zo'n Volvo V50 T5 is ook niet duur trouwens
Kost maar 45K met alles erop en eraan...
Had m'n pa er maar eentje genomen ipv die X-Type 2.0d
quote:Op woensdag 1 september 2004 17:55 schreef Hellrazor het volgende:
dat is al gezechtgd![]()
dat is neit echt bijzonder nee...quote:Op woensdag 1 september 2004 20:10 schreef Fugie het volgende:
ik heb een smart roadster gespot! of is dat niet meer bijzonder ?
bedoel maarquote:Op woensdag 1 september 2004 21:12 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
[..]
dat is neit echt bijzonder nee...![]()
Misschien in Zeeland wel natuurlijk![]()
gefeliciteerd dan jongen!! was het je eerste smart überhaupt of je eerste roadster?quote:Op woensdag 1 september 2004 21:15 schreef Fugie het volgende:
[..]
bedoel maar
nee 3de smart roadster al man! Ik zag ook nog zon dikke chrysler 300 c rijde, maar ik deed er te snel voorbij rijden om het zeker te wetenquote:Op woensdag 1 september 2004 21:16 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
gefeliciteerd dan jongen!! was het je eerste smart überhaupt of je eerste roadster?![]()
Zo sjeik ziet je omgeving er niet uit.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ben gewend dat er alleen nieuwe audi,s A8 staan en AM en porsche noem maar op.![]()
mee eens isquote:Op donderdag 2 september 2004 03:24 schreef Hugster het volgende:
Hij woont in Scheveningen dus ziet hij wat vaker een mooie auto dan in Dokkum, en hij mag het toch gewoon melden als hij wat mooi's heeft gezien?
me 2, ook_gek post altijd vette foto's..quote:Op donderdag 2 september 2004 08:55 schreef BazzoS het volgende:
[..]
mee eens is
Ja, en als een ander wat post is ook_gek er als de kippen bij om op te merken dat die specifieke auto helemaal niet bijzonder is omdat hij zon ding wel 16 keer per dag ziet.quote:Op donderdag 2 september 2004 03:24 schreef Hugster het volgende:
Hij woont in Scheveningen dus ziet hij wat vaker een mooie auto dan in Dokkum, en hij mag het toch gewoon melden als hij wat mooi's heeft gezien?
das waar.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:34 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, en als een ander wat post is ook_gek er als de kippen bij om op te merken dat die specifieke auto helemaal niet bijzonder is omdat hij zon ding wel 16 keer per dag ziet.![]()
nou enquote:Op donderdag 2 september 2004 12:51 schreef ook_gek het volgende:
Oh dus ik moet maar zeggen vanWat een auto. Wat meesterlijk ding zeg
Gast ik heb het geluk dat ik in scheveningen woon. En zeker in de zomer is het 1 groot feest van zien en gezien worden. Eddow heeft dit ook wel eens bewezen. Die kwam van 2 uurtjes scheveningen terug met auto,s die hier zelden genoemd worden.
Feit is dat zeker met mooi weer in scheveningen veel mooie auto,s rond rijden. En ja de XK8 van jaguar kijk ik echt niet meer van op. Zie ik elke dag rijden. Honda S2000. Spijt me zeer maar ik kom er 3 per dag tegen.
Dus ja dan is het niet gek als ik zeg dat ik ze VAAK zie rijden. Iedereen ziet de panda altijd rijden. Voor mij was het deze week voor het eerst dat hij er stond.
Oh?quote:Op donderdag 2 september 2004 15:29 schreef aKra het volgende:
Zie hem heel vaak hier in Laren touren... Die Spyker C8 dus
verwachten zker een overstroming danquote:Op donderdag 2 september 2004 16:28 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Er staat een boot bij mij in de straat![]()
Blijf daar Ik kom je aanraken !!!quote:Op donderdag 2 september 2004 16:28 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Er staat een boot bij mij in de straat![]()
Net als gister avond hequote:Op donderdag 2 september 2004 16:30 schreef -Eddow- het volgende:
[..]
Blijf daar Ik kom je aanraken !!!
nee dat was Boinkquote:Op donderdag 2 september 2004 16:32 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Net als gister avond he![]()
OEH OEH OEH OEH geil.quote:Op donderdag 2 september 2004 16:46 schreef -Eddow- het volgende:
Bij mij eens porsche in de straat gek!!
[afbeelding]
150 is heel erg hard hoor. En al helemaal op een vluchtstrookquote:Op donderdag 2 september 2004 18:36 schreef Kierewiet1985 het volgende:
vandaag op de A2 bij knooppunt everdingen een zwarte hummer h2 die de file over de vluchtstrook voorbij reed met een gangetje van +/- 150![]()
![]()
Niet echt vaak op gelet, maar zal wel mooi zijn jahquote:Op donderdag 2 september 2004 15:49 schreef Mikkel het volgende:
[..]
Oh?
En ik maar denken dat ik iets exclusiefs gezien had
PS. Vind je het geluid ook zo mooi?
Vergeet die VW Polo nietquote:Op donderdag 2 september 2004 19:21 schreef ook_gek het volgende:
Voor het gezeik van eerder deze dag over dikke auto,s en ook_gek bla bla bla.
Moet ik jullie teleur stellen. Want wat rijd er net door m,n straat heen
[afbeelding]
Die rijd hier wel eens vaker rond op scheveningen. Maar deze keer door m,n straat.
Sorry ongelovige maar ik heb een foto![]()
PS die nieuwe panda staat ook weer op de foto![]()
De eeuwig fout geparkeerde autoquote:Op donderdag 2 september 2004 20:23 schreef ook_gek het volgende:
die VW polo is van een oud wijf die nooit weg gaat met die bak![]()
hahaha in één keer dicht geluld, die anderenquote:Op donderdag 2 september 2004 19:21 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Die rijd hier wel eens vaker rond op scheveningen. Maar deze keer door m,n straat.
http://www.infiniti.com/quote:Op donderdag 2 september 2004 22:38 schreef quility het volgende:
Ik heb een tijdje terug deze auto zien staan in Hengelo (OV)
[afbeelding]
Het is een Infinity SUV (Infinity, das dat auto merk waar ze over zitten te discussieren in Three Kings of het merk nou wel of geen cabrio heeft...)
Dit is het enigste plaatje dat ik ervan heb kunnen vinden! Kan zelfs geen website vinden! :S
Was ooit een dorp hequote:Op donderdag 2 september 2004 22:19 schreef D-Devil het volgende:
Scheveningen ziet er overal hetzelfde uit, ik was er laatst en het ziet er "bekend" uit op jouw foto.
Hmm das nieuw... heb het toen ik de auto zag geprobeerd maar de site werkte toen niet! :Squote:
Ooit ns aan gedacht om je commentaar dan gewoon voor je te houden? Het topic gaat niet over wat jij zoal ziet. Enfin...quote:Op donderdag 2 september 2004 12:51 schreef ook_gek het volgende:
Oh dus ik moet maar zeggen vanWat een auto. Wat meesterlijk ding zeg
Dus ja dan is het niet gek als ik zeg dat ik ze VAAK zie rijden. Iedereen ziet de panda altijd rijden. Voor mij was het deze week voor het eerst dat hij er stond.
Ooit wel eens aan gedacht dat dit een open forum is en dat daar dus iedereen zijn of haar mening mag geven in zijn of haar belevings wereld?quote:Op donderdag 2 september 2004 22:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Ooit ns aan gedacht om je commentaar dan gewoon voor je te houden? Het topic gaat niet over wat jij zoal ziet. Enfin...
Uhm volgens mij juist wel. Anders kan dit topic niet bestaan. Want als je niet mag zeggen wat JIJ gezien hebt gebeurd er weinig.quote:Op donderdag 2 september 2004 22:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Het topic gaat niet over wat jij zoal ziet.
Pff.. men neme van de sloop de achterkant van een Alfa en de voorkant van een Passat of een VW Touraeg (naam kwijtquote:Op donderdag 2 september 2004 22:38 schreef quility het volgende:
[afbeelding]
Het is een Infinity SUV (Infinity, das dat auto merk waar ze over zitten te discussieren in Three Kings of het merk nou wel of geen cabrio heeft...)
Dit is het enigste plaatje dat ik ervan heb kunnen vinden! Kan zelfs geen website vinden! :S
[edit]
Ik heb wat meer info kunnen vinden!!
Het is een Infinity FX45 uit 2003!!
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[/edit]
Volgens mij is het een colt en geen swift...quote:Op donderdag 2 september 2004 20:18 schreef Oxylus_ het volgende:
[..]
Vergeet die VW Polo niet
Edit: En die VW Passat en die Suzuki Swift natuurlijk ook niet(en dat andere daarachter, Audi A4 (aan de verschroomde strippen en de kleur te zien) ofzo?
)
hebbie gezopen???quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:50 schreef Oxylus_ het volgende:
[..]
Pff.. men neme van de sloop de achterkant van een Alfa en de voorkant van een Passat of een VW Touraeg (naam kwijt) en mijn krijge deze auto.
Maar wel heel mooi![]()
Ik zie ze zeer regelmatig. Vaak als er een rijke stinkerd even een proefritje maakt. Je ziet dan vaak de vertegenwoordiger er achteraan toeren in de huidige auto van de klant. Wat vaak een aston martin of ferrari o.i.d. is. (Ik woon heel dicht bij de fabriek)quote:Op donderdag 2 september 2004 15:14 schreef Mikkel het volgende:
In het vorige topic meldde ik dat ik een Spyker C8 gezien heb op de A2. Zijn er meer mensen die deze al eens in het wild gezien hebben?
Ooit wel eens aan gedacht dat het anderen geen hol interesseert of jij een AM of Ferrari speciaal vind? Voegt niets toe aan het topic.quote:Op donderdag 2 september 2004 22:58 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ooit wel eens aan gedacht dat dit een open forum is en dat daar dus iedereen zijn of haar mening mag geven in zijn of haar belevings wereld?
Zolang jij blijft denken dat anderen er wakker van liggen of jij een AM wel of niet speciaal vind is dat inderdaad jammerquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:58 schreef ook_gek het volgende:
Mijn mening is dat sommige modellen totaal NIET speciaal zijn.
En als je dat niet leuk vind. Jammer dan.![]()
Jij en andere draven iets te ver door. Want ik heb nooit gezegt of een AM speciaal is of niet.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:08 schreef Tom het volgende:
[..]
Zolang jij blijft denken dat anderen er wakker van liggen of jij een AM wel of niet speciaal vind is dat inderdaad jammer![]()
quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
niks aan![]()
kom ik elke dag 10x tegen
![]()
![]()
yup scheveningen,quote:Op donderdag 2 september 2004 19:21 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
WAT MOTTE GIJ VAN DIE WOAGEN? ZAL IK JOU FF VOAR JE MUIL AAN WAPPEquote:Op vrijdag 3 september 2004 12:04 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
LOOP NIET ZO TE FUCKEN MAN! VOOR MIJ IS DIE HEEL SPECIAAL
![]()
Je snapt het echt niet he?quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Jij en andere draven iets te ver door. Want ik heb nooit gezegt of een AM speciaal is of niet.
Maar nee ik lig er niet wakker van wie of wat denkt. Ik ben net de geen die er over begonnen is.
Maar goed wat ik al eerder gezegt heb. Het gaat nergens meer over.
Snap al die ophef niet. Maar het mooie is dat de mensen die zo aan het door draven zijn. Zelf geen of bijna geen foto,s hier zetten. Of ooit iets heeft bijgedragen aan dit topic. Maar goed wat niet is kan nog komen....
Dude, post dan foto's die je zelf gemaakt hebquote:Op donderdag 2 september 2004 22:38 schreef quility het volgende:
[afbeelding]
[edit]
Ik heb wat meer info kunnen vinden!!
Het is een Infinity FX45 uit 2003!!
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[/edit]
dat krijg je niet van een beetje discussierenquote:Op vrijdag 3 september 2004 12:40 schreef Argento het volgende:
[..]
blablabla
En nu hou ik op, want voor je het weet zit ik weer met een weekend-ban.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:54 schreef aKra het volgende:
Die Infiniti heb ik voor het eerst gespot
Hij is niet meer spottable![]()
Mee eens.quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:31 schreef Tom het volgende:
[..]
Ooit wel eens aan gedacht dat het anderen geen hol interesseert of jij een AM of Ferrari speciaal vind? Voegt niets toe aan het topic.
Bedoeling van dit topic is auto's te posten die de grote meerderheid wel speciaal zal vinden, en dat zijn inderdaad de exclusieve auto's. Als er bij ons in de schuur een McLaren F1 staat waar ik elke dag tegenaan loop, dan ga ik ook niet lopen te posten dat het niets speciaals is en ik dat stuk blik elke dag al zie.
Van de nieuwe Panda zijn er al zo'n 8000 verkocht en is al meer dan een half jaar op de markt, raar dat je zoiets gaat posten omdat je het speciaal vind. Van de S2000 zijn er totaal 250 verkocht (in 4 jaar tijd). Van Aston Martin's worden er slechts een stuk of 25 per jaar verkocht en is dus wel degelijk speciaal. Behalve voor jou natuurlijk.
1 voor dit soort dingen krijg je geen ban. Dus wees niet bang.quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:40 schreef Argento het volgende:
verhaal
sommige mensen vinden alleen belangrijk wat ze zelf denken en vinden houden rekening met niemand en vinden zichzelf helemaal te gek.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:28 schreef GotenSSJ het volgende:
Ook_gek....
Je zou rekening kunnen houden met andere en niet alleen aan je eigen te denken...
Jonge jonge wat een probleem he ?
Kijk jij snapt hetquote:Op vrijdag 3 september 2004 16:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
sommige mensen vinden alleen belangrijk wat ze zelf denken en vinden houden rekening met niemand en vinden zichzelf helemaal te gek.
Deze mensen vind je meestal in Scheveningen.. DAAR waar alle mooie auto's staan.
Ik maak geen probleem er van. Anderen wel. En nee ik was nou niet echt van plan om me anders te gaan voor doen dan dat ik ben. Is dan heel jammer voor die mensen die het jammer vinden. Dan maar lekker arrogant. Eng he als iemand een andere mening heeft dan wat ze zelf hebben en die ook nog eens NIET onder stoelen en banken schuiven.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:28 schreef GotenSSJ het volgende:
Ook_gek....
Je zou rekening kunnen houden met andere en niet alleen aan je eigen te denken...
Jonge jonge wat een probleem he ?
Lijkt me een geweldig idee.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:32 schreef -MEXX- het volgende:
ontopic dan maar weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja dat moet je idd doen ja... maar dat moet je wel naar een locatie op internet linken dan.quote:Op zaterdag 4 september 2004 00:29 schreef Irakkie het volgende:
heb een paar fette fotos alleen lukt et me niet ze te attachen...je moet toch [afbeelding] doen? of kun je de foto bij de preview niet zien...help me plz
ik heb hem ook al een paar keer gezien. Wat een geluid zit daar in hequote:Op zaterdag 4 september 2004 11:03 schreef StefanP het volgende:
Dagelijks op 500m van mijn werk geparkeerd:
[afbeelding]
Maserati Quattroporte
hij heeft er maar echt 3 hoor...quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:22 schreef Blik het volgende:
waarom heeft de Spijker 4 pedalen?
[offtopic]quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:39 schreef StefanP het volgende:
Zo'n extra pedaal is ideaal man, ik heb er in mijn auto ook een. Heerlijk om je voet schuin te kunnen laten rusten.
nu zie ik het pas dat het geen pedaal isquote:Op zaterdag 4 september 2004 12:31 schreef Maurizio het volgende:
[..]
hij heeft er maar echt 3 hoor...
die helemaal aan de linkerkant is de rustplaats voor je linker voet als je die niet gebruikt
SHIT ik weet hoe groot zo een maybach en een vito zijn. Maar dat lijken net 2 stofjes vergeleken met die bootquote:Op zaterdag 4 september 2004 14:44 schreef dr_bob het volgende:
In Monaco gespot:
2x SLR Mclaren
4x Bentley Continental GT, en dat was vier op een rij.
1x Porsche Carrera GT
Verder een Maybach 62 in combinatie met de Lady Moura
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog een 575M die me net iets te snel af was op het terras.
[afbeelding]
En nog een Ferrari 612 Scaglietti
[afbeelding]
ik vind het maar een kut boot.. bij mij in de straat liggen wel 10 van die jachtenquote:Op zaterdag 4 september 2004 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
SHIT ik weet hoe groot zo een maybach en een vito zijn. Maar dat lijken net 2 stofjes vergeleken met die boot![]()
TERING zeg wat een boot is dat![]()
pfff. bmw z8........ zie ik elke dag bij ons thuis in de garage. nix speciaals aanquote:Op zaterdag 4 september 2004 18:43 schreef GotenSSJ het volgende:
Bedankt
Zag vandaag een Porsche GT2 tof ding zeg
En een BMW Z8
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je dat niet hier mag zeggenquote:Op zaterdag 4 september 2004 19:50 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
pfff. bmw z8........ zie ik elke dag bij ons thuis in de garage. nix speciaals aan![]()
hoezo niet ?? bij bijna al mn vrienden staat zoiets voor pappa's midlife crises, z8 is mooi, maar toch niet speciaal??quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je dat niet hier mag zeggen![]()
Voor andere mensen kan het wel speciaal zijn word hier gezegt. Lees maar even de discussie na.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:07 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
hoezo niet ?? bij bijna al mn vrienden staat zoiets voor pappa's midlife crises, z8 is mooi, maar toch niet speciaal??![]()
De onderste is geen Lambo maar een Alfa prototype, de Carabo:quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke autos zijn dit nou ?
Ik ben het helemaal kwijt...
had de discussie al gelezen, gaat nergens over. open forum + ieder eigen mening lijkt me duidelijk. vind z8 is niet speciaal (of stoer ofzo) maar wel gewoon een mooie auto (en bloedje snel!!)quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Voor andere mensen kan het wel speciaal zijn word hier gezegt. Lees maar even de discussie na.
Maar goed ik deel geheel jouw mening. een Z8 is niks speciaals![]()
Die is mooiquote:Op zaterdag 4 september 2004 20:20 schreef Modus het volgende:
[..]
De onderste is geen Lambo maar een Alfa prototype, de Carabo:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:19 schreef GotenSSJ het volgende:
HOeveel Z8's rijden er rond in Nederland ?
Beduidend minder dan een Panda lijkt me ook_gek dus doe asjeblieft niet zo bijdehand zeg...
Ik kan het WEL laten....quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:24 schreef ook_gek het volgende:
[..]je kan het niet laten he
![]()
Vind je het gek dat ik het grappig vind? HET GAAT NERGENS OVERquote:Op zaterdag 4 september 2004 21:29 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik kan het WEL laten....
Maar ik doe het niet,omdat jij niet moet denken dat je iedereen kan afzeiken zonder ooit iets terug gezegd te krijgen
Maar goed tegen je mede Slowchatters doe je dan maar zoiets "Grappigs" maar doe het niet tegen mij want ik kan er niet om lachen of rot gewoon op uit dit topic als alles toch niks speciaals voor jou is...
NERGENS OVER ?quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Vind je het gek dat ik het grappig vind? HET GAAT NERGENS OVER![]()
Waarom niet. Als dat jou mening is.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
NERGENS OVER ?
Wat is de bedoeling van dit topic dan ?
Toch om te vermelden wat je hebt gezien ?
Wat deed ik dan verkeerd met het zeggen dat IK een VOOR MIJ SPECIALE AUTO heb GESPOT!
Als jullie een Opel Speedster spotten ga ik toch ook niet lopen kankeren dat die niet speciaal is omdat zoon ding HIER in de garage staat ?
Ik laat andere in hun waarde...quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Waarom niet. Als dat jou mening is.
Ja, en nu gaan we weer gewoon ontopic verder...quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:46 schreef D-Devil het volgende:
Is dit het huiltopic van vandaag ?.
Klopt idd...quote:Op zondag 5 september 2004 01:46 schreef ook_gek het volgende:
machtsbeluste draaideuridioot <--- klopt wel.
En naar mijn mening is een Z8 en een Honda S2000 niet speciaal. Maar dat is mijn mening
Heb je zeker geen pics van??quote:Op zondag 5 september 2004 01:49 schreef Sport_Life het volgende:
Wat ik eergister zag rijden was echt niet normaal..
[afbeelding]
Dat model Citroen (op zich natuurlijk al fout..) maar dan ook nog in Cabrio versie..!!![]()
![]()
omg wat zag dat er verschrikkelijk uit zeg
een CX? dat zijn prachtbakken man.. bovendien is dat 1 van de meest comfortabele auto's everquote:Op zondag 5 september 2004 01:49 schreef Sport_Life het volgende:
Wat ik eergister zag rijden was echt niet normaal..
[afbeelding]
Dat model Citroen (op zich natuurlijk al fout..) maar dan ook nog in Cabrio versie..!!![]()
![]()
omg wat zag dat er verschrikkelijk uit zeg
Nee, helaas niet.quote:Op zondag 5 september 2004 01:50 schreef MutZ het volgende:
[..]
Heb je zeker geen pics van??
Ik weet niet exact welke auto het was, maar ik moest meteen aan de CX denken.. Maar het was van 20 meter afstand (godzijdankquote:Op zondag 5 september 2004 01:59 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
een CX? dat zijn prachtbakken man.. bovendien is dat 1 van de meest comfortabele auto's ever
Maar jij hebt een andere auto gezien, aangezien er geen Cabrio versie van de CX is.
Cabrio Snoek (DS) misschien?
Citroën CX 25 GTI Turbo, in 7.8 secs naar de 100![]()
[afbeelding]
ok nou moet ik daar op terugkomen, schijnt dus wel degelijk een model geweest te zijn.. alhoewel die volgens mij in erg beperkte mate is uitgebracht (of niet -> 1malig concept oid..?!)quote:Op zondag 5 september 2004 01:59 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Maar jij hebt een andere auto gezien, aangezien er geen Cabrio versie van de CX is.
Cabrio Snoek (DS) misschien?
aha.. op foto 2 hierboven staat links van de CX Cabrio trouwens ook een lichtblauwe Snoekebek Cabrio.. was dat hem misschien?quote:Op zondag 5 september 2004 02:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik weet niet exact welke auto het was, maar ik moest meteen aan de CX denken.. Maar het was van 20 meter afstand (godzijdank) en hij leek er wel verdacht veel op!. Het was iig zo'n lange auto in cabrio vorm, echt heel fout.
nou dan weet ik het ook niet, ander merk misschienquote:Op zondag 5 september 2004 02:09 schreef Sport_Life het volgende:
Die snoek was het iig niet. Hij had een "standaard" voorkant zegmaar.
Wat hij zegtquote:Op zondag 5 september 2004 13:21 schreef ook_gek het volgende:
hahahah wat fout gek. SUPER fout
Volgens mij is dat een Fiat 500 C. De laatste versie van de Topolinoquote:Op zondag 5 september 2004 13:30 schreef siekman het volgende:
ik heb ook wat gespot en ik vraag de autokeners wat is dit voor een bak
ik ben benieuwt of iemand dit weet is wel funny maar wel special
[afbeelding]
fun he HIJ IS TE KOOP voor de liefhebbers![]()
je hebt hem bij de staart ( ik hed gedacht dat ie moeilijker zou wezen )quote:Op zondag 5 september 2004 13:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een Fiat 500 C. De laatste versie van de Topolino
Een beetje too mutch maar die lak is wel heel erg bijzonderquote:...plaatje van extreem opgedrikte golf aan het einde van pagina 3...
Je bent het met me eensquote:Op zondag 5 september 2004 13:22 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat hij zegt
Wat een grafbak
Ik ben het ook met jullie eens.quote:Op zondag 5 september 2004 15:15 schreef ook_gek het volgende:
Je bent het met me eens![]()
ehm geen idee, het was 1 van de weinige CX Cabrio foto's die ik kon vindenquote:Op zondag 5 september 2004 14:01 schreef MikeyMan het volgende:
Dude, die cx cabrio is cool
Nog ergens te koop?
Je gaat me niet vertellen dat ding vleugeldeuren heeft omdat die handgrepen aan de onderkant zitten?quote:
Ik weet het niet. Of het ding vleugeldeuren heeft of niet, bukken moet ie toch.quote:Op zondag 5 september 2004 15:59 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat ding vleugeldeuren heeft omdat die handgrepen aan de onderkant zitten?![]()
Ik ken die auto en weet bij toeval dat hij geen vleugeldeuren heeft en dat er ook niks automatisch gaat. Gewoon bukken dus.quote:Op zondag 5 september 2004 16:10 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Of het ding vleugeldeuren heeft of niet, bukken moet ie toch.
Misschien heeft hij ook wel een afstandbediening waarmee de deur automatisch opengaat; dan hoeft ie niet te bukken.
Strak. Woont de beste man in Nijmegen toevallig (gewoon nieuwsgierig)?quote:Op zondag 5 september 2004 16:36 schreef Argento het volgende:
Ik ken die auto en weet bij toeval dat hij geen vleugeldeuren heeft en dat er ook niks automatisch gaat. Gewoon bukken dus.
Hmm volgens mij ken ik die niet, of het moet die zilveren zijn die 2 maanden in het bezit is geweest van een medelander in Tilburg die hem daarna alweer inruilde.quote:Op zondag 5 september 2004 21:40 schreef ook_gek het volgende:
in scheveningen rijd er ook regelmatig op de boulevard een zilvere supra. Iets andere voorbumper als dat jij hebt. 2 medenlanders er in. Dikke uitlaat. Je hoord die turbo heerlijk fluiten. Maar echt geweldig om te zien. Ze staan ook de hele tijd hun auto te petsen. Echte liefhebbers. En velgen die er onder zitten zijn gruwelijk mooi. Zeer mooie supra. Niet te overdreven maar net even iets anders dan anderen.
Wie weet ken je hem wel.
Als ik hem weer zie maak ik een foto voor je.quote:Op zondag 5 september 2004 22:42 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hmm volgens mij ken ik die niet, of het moet die zilveren zijn die 2 maanden in het bezit is geweest van een medelander in Tilburg die hem daarna alweer inruilde.
Maak eens een foto als dat kan AUB, ik ben heel benieuwd!
Rosstek, je hebt een Qvale Mangusta gespot. Deze is behoorlijk zeldzaam De productie van dit ding is nog niet echt van de grond gekomen. Het was de bedoeling dat hij eerst als DeTomaso op de markt zou komen, maar dat ging om politieke / juridische redenen niet doord. Er zit een Ford V8 in..quote:Op zondag 5 september 2004 23:02 schreef rosstek het volgende:
[[
[afbeelding]
In Berlijn. Het stoplicht ging iets te snel op groen. Wie het weet mag het zeggen.
Klopt, dat is een Audi RS2quote:Op zondag 5 september 2004 21:51 schreef achla het volgende:
[[
Nee, dit is geen Porsche met Audi velgen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
een te trieste namaak ferrari....quote:Op maandag 6 september 2004 13:16 schreef Frunnikje het volgende:
In Engeland:
[afbeelding]
Wie weet wat het is?
Een mislukte replica.quote:Op maandag 6 september 2004 13:16 schreef Frunnikje het volgende:
In Engeland:
[afbeelding]
Wie weet wat het is?
Ja jo is niet meer leuk.quote:Op maandag 6 september 2004 19:21 schreef GotenSSJ het volgende:
Hij spaart ze
Ik wil ook rijk zijn
Zag ie er zo uitquote:Op dinsdag 7 september 2004 12:05 schreef Man_Made_God het volgende:
Nieuwe Opel Tigra (weet niet precies of dat ECHT nieuw is)
haha, die 3(?) heb ik inderdaad ook gezien, maar ik zag er ook nog eentje 'los' staan op de boulevard.quote:
Wat nou triest? Wat nou namaak Ferrari? Zie jij Ferrari logo's? Ik niet. Dat deze auto geinspirreerd is door een wat ouder model Ferrari, okay, maar maakt dat 'm triest? Ik vind het een sportief ogende auto die er goed uit ziet en er best netjes afgewerkt uit ziet. Dat kan je echt niet van heel veel replica's zeggen.quote:Op maandag 6 september 2004 13:23 schreef VanDread het volgende:
[..]
een te trieste namaak ferrari....
*faker*
Nou niet zo moeilijkquote:Op donderdag 9 september 2004 15:53 schreef Skv het volgende:
[afbeelding]
Nog van vakantie..
beat me
(2x Hummer H2, lijkt me duidelijk).
yep en nog veel meerquote:Op donderdag 9 september 2004 18:00 schreef Skv het volgende:
Whahahwat de fok
ook zelf gemaakt?
Monaco rulez
Ik ookquote:Op donderdag 9 september 2004 18:11 schreef Virus.NL het volgende:
Ook heb ik in Kroatië nog een 360modena zien rijden, maar geen foto van![]()
nee, het was een rooiequote:Op donderdag 9 september 2004 23:07 schreef nero355 het volgende:
[..]
Ik ookWas ie geel ??
Hey die witte grafbak kom ik elke morgen tegen onderweg naar mn werk. De rechter spiegel is vast getaped enne volgens mij gaat dat dak er ook nooit meer vanafquote:Op dinsdag 7 september 2004 19:26 schreef D-Devil het volgende:
[afbeelding]
Porsche Boxster S, staat geregeld bij mij aan de flat.
En nu ook een 2.0 Celica cabriolet, met die zon van vandaag vond ik hem wel de moeite waard.
[afbeelding]
Omdat er wat minder van rondrijden misschien?quote:Op donderdag 9 september 2004 23:11 schreef hermandeperman het volgende:
ok mensen... vraagje... waarom is een Hummer zo speciaal terwijl hij net zo duur is als een Range Rover of een Porsche Cayenne???
quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:51 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
BMW m3 in enschede richting glanerbrug:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Nou dat valt toch wel mee?quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:57 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Omdat er wat minder van rondrijden misschien?
Jawelquote:Op vrijdag 10 september 2004 21:23 schreef MikdawG het volgende:
Ik zie geen hummer?
Het is even zoekenquote:Op vrijdag 10 september 2004 21:23 schreef MikdawG het volgende:
Ik zie geen hummer?
Als je had gezegd dat het een Volvo Station car was had ik je ook geloofdquote:Op vrijdag 10 september 2004 21:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is even zoekenIn het midden zie je een gedeelte van de achterkant, linker achterlicht, halve nummerplaat. Echt een hele goede foto
![]()
Marokaan met gordijntjes voor de ramen en AMG op de achterkantquote:Op zaterdag 11 september 2004 00:55 schreef Steve-O het volgende:
een mercedes vito AMG![]()
Ik zie ook tegenwoordig heel vaak (serieus regelmatig) in de stad een zilvere (opendak) M3 rijden.. Volgens mij heeft die gozer echt NIETS te doen.. zit altijd in zn eentje door de binnenstad te toeren..quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:51 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
BMW m3 in enschede richting glanerbrug:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Dat vind ik toch zown lelijke grafbak...quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:15 schreef -MEXX- het volgende:
Zondag 29 aug., Concours d'Elegance Paleis 't Loo, Apeldoorn:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dusss...![]()
Hier in Spijkenisse waren ze net ook.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:30 schreef nero355 het volgende:
Mensen serieus : JACKPOT !!!!!
Niet verder vertellen : daar woon ik dus ookquote:Op zaterdag 11 september 2004 17:39 schreef Butra het volgende:
[..]
Hier in Spijkenisse waren ze net ook.
Kolere, echt tientallen waren het.
Ik kon alleen de tekst niet lezen die ze op de raampjes hadden.
HEEEEEEY JIJ WOONT IN SPIJKERNISSE!!!quote:Op zaterdag 11 september 2004 18:31 schreef nero355 het volgende:
[..]
Niet verder vertellen : daar woon ik dus ook![]()
quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:39 schreef Butra het volgende:
[..]
Hier in Spijkenisse waren ze net ook.
Kolere, echt tientallen waren het.
Ik kon alleen de tekst niet lezen die ze op de raampjes hadden.
Hmm oke iemand doet hier veel en graag aan vissenquote:Op zaterdag 11 september 2004 15:30 schreef nero355 het volgende:
/EDIT 2 : Ze gingen nu dus weer terug en weer alle 200 nog wat
Dus jij bent die gast die in spijkernissen woont. Ik weet waar je bed slaapt.quote:Op zaterdag 11 september 2004 18:31 schreef nero355 het volgende:
[..]
Niet verder vertellen : daar woon ik dus ook![]()
Die Subaru's zullen wel voor dat gehandicapte (ik ben z'n naam ff kwijt) jongentje (subaru freak) geweest zijn.. Daar hadden zo'n actie voor gestart meen ik dat ze er allemaal langs zouden gaan omdat ie zo gek van subaru's was.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:30 schreef nero355 het volgende:
Zal wel soort meeting zijn geweest ofzo.... alleen vraag ik me af : WTF?? Moesten ze dan bij mij in de buurt hier
Dr wonen Tokkies bij jouw in de straatquote:Op zaterdag 11 september 2004 19:18 schreef nero355 het volgende:
Zie hier mijn maffe overbuurman
[afbeelding]
En niet stalkenEn laat mijn bedje met rust
/EDIT : Deze had ook wel mee mogen rijden net als dieEVO 6
=>
[afbeelding]
Zal het ze vertellenquote:Op zondag 12 september 2004 10:54 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
[..]
Dr wonen Tokkies bij jouw in de straat![]()
remmen piepen juist heel erg als je nieuwe remblokken hebt, of hele hardequote:Op zondag 12 september 2004 20:21 schreef mithrandirrr het volgende:
op vakantie in oostenrijk ook een GT3 gefotografeerd. supergave wagen. maar toen we hem later zagen rijden........... het geluid was echt brak (lage snelheid) en de remmen piepten als de pest!!! hij zal geen geld meer hebben om de remblokken/schijven te vervangen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Excuse me? geen hummers in zeeland? Waarom stond er ik dan vrijdag achter eentje te wachten bij de spoorovergang hier in Goes zuid?quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:20 schreef Fugie het volgende:
ook_gek, miss in jou regio dat je ze wat meer ziet, maar in zeeland zie je ze nooit (noem je ook wat, klopt) Denk dat voor een groot deel van het land geldt. In de randstad zie je misschien wat vaker, want daar zit het geld nu eenmaal in de buurt, maar verder in het land echt niet. Voor de rest, een hummer is toch veel bruter dan een 3de bmw in je garage
Pauperbakquote:Op maandag 13 september 2004 00:54 schreef Bogusje het volgende:
X5,
ga stampvoeten.quote:Op maandag 13 september 2004 11:51 schreef Bogusje het volgende:
en wtf heeft die opmerking met het feit te maken dat ik enkel meld dat ze hier rond rijden? Soms snap ik de logica van de gemiddelde fok'er echt niet, dit is weer zo'n moment.
Is van een of andere gast uit belgie, spuuglelijk imoquote:Op zondag 5 september 2004 12:43 schreef rebel84 het volgende:
Weet niet of ie al eens langs is geweest in de 'gespot'-reeks, maar nog niet in 'gespot 9' in elk geval.
En omdat er in dit topic zo lekker gekankerd werd over deze auto, aarzel ik niet om 'm te plaatsen.
Dit zag ik dus vandaag rijden vlak over de Waalbrug bij Nijmegen. Voordat ik goed en wel besefte dat ik er even achteraan moest karren om te checken wat voor 'n gast erachter 't stuur zat, nam hij de afslag naar Rotterdam en kachelde ik rustig verder richting Arnhem.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zit een NL kenteken opquote:Op maandag 13 september 2004 13:00 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Is van een of andere gast uit belgie, spuuglelijk imo
De lady Moura is het duurste jacht ter wereld en behoord tot een adviseur van de arabische koningquote:Op zaterdag 4 september 2004 14:44 schreef dr_bob het volgende:
In Monaco gespot:
2x SLR Mclaren
4x Bentley Continental GT, en dat was vier op een rij.
1x Porsche Carrera GT
Verder een Maybach 62 in combinatie met de Lady Moura
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 13 september 2004 23:24 schreef paullo het volgende:
[..]
De lady Moura is het duurste jacht ter wereld en behoord tot een adviseur van de arabische koning
[afbeelding]
Een testarossaquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:17 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
is dat toevallig in Rijnsburg?quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:17 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
enschede, munsterhuisgarage aan de westerval.quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:45 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
is dat toevallig in Rijnsburg?![]()
Wat een enorme Pimp wagen!quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:49 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
Inderdaad !quote:Op dinsdag 14 september 2004 17:13 schreef -Eddow- het volgende:
[..]
Wat een enorme Pimp wagen!
is die blower echt?quote:Op dinsdag 14 september 2004 18:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Inderdaad !![]()
geef mij maar zo'n rolls cabrio met 650 Nm enzo.
maar hij's wel extreem vet hehe
[afbeelding]
ja die zie ik hier heel vaak in ons dorp rond rijden als ik aan het bezorgen ben , maar ja , heb geen fototoestel bij met bezorgenquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:42 schreef ninja-mod het volgende:
Vanmiddag komt een nieuwe klant van me ineens voorrijden in dit..
[afbeelding]
(helaas geen eigen foto's ...)
Dat geluid....
Volgens mij staan die hummers er elke dag!!quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Bij die Jacht in monaco staan ook deze wagens
[afbeelding]
[afbeelding]
is btw mijn broertje en mij pa
[afbeelding]
En jachten met dit soort dingen ,
[afbeelding]
Vind jequote:Op dinsdag 14 september 2004 22:42 schreef ninja-mod het volgende:
[afbeelding]
Dat geluid....
klopt, er is ergens een topic waar iedereen met die hummers erop staatquote:Op dinsdag 14 september 2004 23:07 schreef -Eddow- het volgende:
[..]
Volgens mij staan die hummers er elke dag!!
[afbeelding]
nu staan ze alleen andersomquote:Op dinsdag 14 september 2004 23:07 schreef -Eddow- het volgende:
[..]
Volgens mij staan die hummers er elke dag!!
[afbeelding]
Heb 'm ook es een keer zien rijden.. Komt idd een best bruut geluidje uitzetten!quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:42 schreef ninja-mod het volgende:
[afbeelding]
Dat geluid....
Ik kwam laatst de cabrio versie tegen. Die is van cabrio land in den haag.quote:Op woensdag 15 september 2004 17:21 schreef blup het volgende:
[..]
Heb 'm ook es een keer zien rijden.. Komt idd een best bruut geluidje uitzetten!![]()
quote:Op woensdag 15 september 2004 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah dagje den haag gedaan?quote:Op woensdag 15 september 2004 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die ferrari 612 Scagletti heb ik ook gezien in Monaco.. vind het wel een vet bakkiequote:Op maandag 13 september 2004 14:46 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Nieuwe A3 Sportsback 3.2
[afbeelding]
Lotus Exige (ziet er echt zeer nice uit)
[afbeelding]
[afbeelding]
Audi RS6 sedan & avant (die avant is een Plus, antracietkleurige spiegels & velgen)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ferrari 612 Scagletti (eerste keer dat ik 'm zie, smaken verschillen...)
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog wat karretjes, plus Lady Mouraquote:Op maandag 13 september 2004 23:24 schreef paullo het volgende:
[..]
De lady Moura is het duurste jacht ter wereld en behoord tot een adviseur van de arabische koning
Wel een mooie foto die van dr_bob
[[url=http://perso.wanadoo.fr/elodieetbruno/ladymoura2.jpgafbeelding[/url]]
Dat is volgens mij bij munsterhuis in enschedequote:Op donderdag 16 september 2004 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
Jup ! Had ik al eerder vermeld.quote:Op donderdag 16 september 2004 17:47 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Dat is volgens mij bij munsterhuis in enschede
juiiiiiisssssst jellequote:Op donderdag 16 september 2004 17:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Nog wat karretjes, plus Lady Moura
[FOTO'S]
Is nog bezig met uploaden atm, is straks wel keer klaar
Op een zondag als het mooi weer is.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:02 schreef GotenSSJ het volgende:
In Scheveningen zie ik nooit wat leuks
Tot nu toe in alle keren dat ik er was :
Jaguar XK8
Nissan Skyline r-34
Bentley Arnage
Op welke dagen moet ik dan gaan want ik snap het niet meer
quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:03 schreef seto het volgende:
[..]
is die blower echt?![]()
quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:00 schreef blup het volgende:
woow dies dik..
heb je nog een foto van de voorkant?