Ik begrijp alleen niet hoe die daar gekomen was, want om er te komen moest je over nogal lompe drempels heen waar ik met me 205je al met me kop tegen het dak zat
Leuke auto inderdaad
-edit-
..hoewel, ik vind het toch wel makkelijk als een auto minimaal 4 deuren heeft. Voor dagelijks gebruik dan. Maar voor een trackday is dit wel leuk speelgoed
Als hij sneller gaat rijden gaat de vleugel omhoog. En het lijkt er op als of die vleugel op je foto ook naar beneden kan gaan gezien het vormaat. En de achterkant lijkt er ook nog wel op.
Oerlelijke wagen, maar wel megastoer om ns in het wild te zien.
Grappige foto overigens, zon EB110 naast een witte Nissan Sunny...
Van de week een Donkervoort A8 voor het stoplicht. Helaas geen digicam bij me, dus jullie zullen me op mn woord moeten geloven.
quote:Ook even de voorkant dan maar
Op dinsdag 1 juli 2003 22:22 schreef Argento het volgende:
EB110 zelfs...Oerlelijke wagen, maar wel megastoer om ns in het wild te zien.
Grappige foto overigens, zon EB110 naast een witte Nissan Sunny...Van de week een Donkervoort A8 voor het stoplicht. Helaas geen digicam bij me, dus jullie zullen me op mn woord moeten geloven.
quote:Kan iemand mij uitleggen waarom je in vredesnaam een vleugel omhoog laat komen als je sneller gaat rijden. Omhoog bij het remmen kan ik nog begrijpen, aangezien je dan enigszins wilt compenseren voor het verliezen van de zuigkracht.
Op dinsdag 1 juli 2003 20:10 schreef ook_gek het volgende:
Nu wil ik niet vervelend zijn maar dat ziet er meer uit als deze auto.
[afbeelding]Als hij sneller gaat rijden gaat de vleugel omhoog. En het lijkt er op als of die vleugel op je foto ook naar beneden kan gaan gezien het vormaat. En de achterkant lijkt er ook nog wel op.
Maar omhoog gaan bij het sneller rijden, dat lijkt me eerder gevaarlijk dan enig nut hebben?
quote:Waarom is dat een gevaar?
Op dinsdag 1 juli 2003 23:06 schreef Najra het volgende:[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom je in vredesnaam een vleugel omhoog laat komen als je sneller gaat rijden. Omhoog bij het remmen kan ik nog begrijpen, aangezien je dan enigszins wilt compenseren voor het verliezen van de zuigkracht.
Maar omhoog gaan bij het sneller rijden, dat lijkt me eerder gevaarlijk dan enig nut hebben?
Als je harder gaat rijden komt er meer wind onder de auto. De auto wil gaan vliegen. Door middel van de voor bumper word de auto naar beneden gedrukt. Dat geld ook voor de achter vleugel die zorgt er voor dat hij op de grond word gedrukt. Als je rustig rijd heb je geen vleugel nodig. Die doet dan totaal z,n werk niet. Dus heb je hem niet nodig. Dat is naar mijn idee het verhaal.
quote:Voor rechte stukken haalt het niet zo veel uit opzich, dan heb je meestal wel genoeg downforce. Maar in de bochten kan je alle grip natuurlijk gebruiken die je kan krijgen, dan helpt zo'n vleugel wel degelijk
Op dinsdag 1 juli 2003 23:06 schreef Najra het volgende:[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom je in vredesnaam een vleugel omhoog laat komen als je sneller gaat rijden. Omhoog bij het remmen kan ik nog begrijpen, aangezien je dan enigszins wilt compenseren voor het verliezen van de zuigkracht.
Maar omhoog gaan bij het sneller rijden, dat lijkt me eerder gevaarlijk dan enig nut hebben?
Het is btw ook wel veilig als je met hard recht uit rijden wat meer grip hebt ivm rukwinden enzo
Dus echt nutteloos lijkt het me niet, en gevaarlijk al helemaal niet.
Misschien is het om de negative drag van de wagen te verminderen? Dat kan ik me nog wel enigszins voorstellen. Een vleugeltje omhoog om de auto minder hard te laten werken om op een hele hoge snelheid te komen. Vleugeltje omlaag om dan niet te veel effecten daarvan te ondervinden bij een lage snelheid.
Hm dat lijkt me onzin logica dus dat zal het wel niet zijn
* ook_gek voelt een mod drang in zich opkomen
bij polectro plaza in buitenvlederts stond vandaag een Aston martin DB7 vanatege een BMW M3.
vanavond nog een mazda RX7 derde generatie gezien.
en een SS legervoertuig.
Volgens mij een Ferarri 550 Spider
quote:bah ferrari
Op woensdag 2 juli 2003 17:50 schreef GizartFRL het volgende:
Gisteren gespot nabij Arnhem:Volgens mij een Ferarri 550 Spider
ik kom elke dag als ik naar school toe ga een volvo c70 t5 tegen op de parkeerplaats met ubervelgjes, maarja kben der nog steeds niet achter van wie zen rijke papa of veel te goed betaalde leraar die wagen is
Zeer gaaf.
En die EB110 van een paar posts terug: Een van de mooiste sportwagens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |