abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21521428
plaats het maar effe hier, als het ergens anders heen moet, dan merk ik dan vanzelf wel

maar het probleem is, ik heb een paar maanden terug een pees-ontsteking in mijn pols gehad,
een combinatie van autorijden met slecht weer en mijn werk (vleeswarenafdeling) waarschijnlijk.
ik moest toen 1 week rust houden, maar toen ging het niet beter.
dus toen kreeg ik diclofenac-natrium, en na 2.5 week kon ik weer aan het werk.

nu een paar maanden later heb ik er weer best wel veel last van....en ben het een beetje zat.
heeft iemand anders hier ervaring mee en misschien een oplossing??
Alvast bedankt
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:45:07 #2
88200 C-Devil
Ik ben niet aardig
pi_21521562
Ik heb daar ook last van gehad, en af en toe nog een beetje. Koelen met een ijspack (niet te lang) en een polsbandje kan je helpen om het weer de kop in te drukken, verder is het echt rust en niet teveel belasten. De dokter kan er ook een injectie in geven (zeer pijnlijk) als je er echt teveel last van gaat krijgen. Maar dat doen ze niet zo gauw.
Succes!
Hoezo compromis, heb ik het mis dan?
- Loesje
pi_21521620
---> LIF is beter .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_21521780
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:45 schreef C-Devil het volgende:
Ik heb daar ook last van gehad, en af en toe nog een beetje. Koelen met een ijspack (niet te lang) en een polsbandje kan je helpen om het weer de kop in te drukken, verder is het echt rust en niet teveel belasten. De dokter kan er ook een injectie in geven (zeer pijnlijk) als je er echt teveel last van gaat krijgen. Maar dat doen ze niet zo gauw.
Succes!
Ik heb er iedere keer steunverband omheen, maar dan moet ik allemaal moeilijk doen om nog een beetje te kunnen werken. en die injectie...dan mag je toch 3 weken helemaal niks meer doen??
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:50:17 #5
88200 C-Devil
Ik ben niet aardig
pi_21523491
Ligt er een beetje aan, na die injectie is het echt helemaal rust houden maar dan heb je wel de meeste kans dat het niet meer terug komt.
Hoezo compromis, heb ik het mis dan?
- Loesje
pi_21523524
Hoe weet je of je een peesontsteking hebt?
pi_21524316
Ik heb al jaren een peesontsteking in m'n pols. Soms is het actief en dan doet m'n pols echt ontzettend zeer, heb dan ook 0.0 kracht en loop dan weken met een polsbandje. Nu zit er ook altijd een vaag bultje op de plek waar het ontstoken is, die soms groter en puntiger wordt.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  woensdag 25 augustus 2004 @ 00:56:56 #8
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_21525045
Ik heb het ook, op sommige momenten doet het flink pijn (voelt heel zuur aan) en heb ik echt 0.0 kracht er mee. Maar 99% van de tijd gaat het gewoon goed, hoewel het wel overbelast voelt vaak. Het enige wat je ertegen kunt doen is, naar ik weet, het zoveel, zovaak mogelijk ondersteunen met een polsbandje of gewoon een steunverband eromheen (al staat dat wel wat extreem). En verder, ach, ik weet het ook niet, sorry.
There is consciousness in all things.
pi_21527158
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:51 schreef skiczukie het volgende:
Hoe weet je of je een peesontsteking hebt?
Huisarts.

Ik heb het trouwens aan m'n linkerpols, terwijl ik rechts ben.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_21527281
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 08:20 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Huisarts.

Ik heb het trouwens aan m'n linkerpols, terwijl ik rechts ben.
Ik heb dus precies hetzelfde...
pi_21527299
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:56 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Ik heb het ook, op sommige momenten doet het flink pijn (voelt heel zuur aan) en heb ik echt 0.0 kracht er mee. Maar 99% van de tijd gaat het gewoon goed, hoewel het wel overbelast voelt vaak. Het enige wat je ertegen kunt doen is, naar ik weet, het zoveel, zovaak mogelijk ondersteunen met een polsbandje of gewoon een steunverband eromheen (al staat dat wel wat extreem). En verder, ach, ik weet het ook niet, sorry.
Ik kan er ook wel gewoon mee doorwerken, maar het kan af en toe zo ontzettend zeer doen, en ik heb er dan af en toe ook steunverband omheen, maar omdat ik op met snijmachines/messen werk, denken alle klanten dat ik mijn hand heb gesneden en je krijgt er dus heel veel reactie op....idd nog al extreem zo'n steunverband...dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2004 @ 08:44:06 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21527313
Heb je toevallig een polsbeschermer, zoals je voor skaten gebruikt? Die geven je pols goed steun, dat kan de pijn flink verlichten. Je kunt ook een brace kopen bij een winkel in medische artikelen, maar die zijn een stuk duurder.

Ik heb zelf een spalk, omdat ik al bijna 20 jaar last heb van een chronische peesschedeontsteking in mijn rechterpols (precies onder mijn duim). Die draag ik als ik veel last heb. Injecties en operaties hebben bij mij helaas niet geholpen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21565609
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 08:44 schreef Rewimo het volgende:
Heb je toevallig een polsbeschermer, zoals je voor skaten gebruikt? Die geven je pols goed steun, dat kan de pijn flink verlichten. Je kunt ook een brace kopen bij een winkel in medische artikelen, maar die zijn een stuk duurder.
Ik zal wel eens gaan kijken naar een brace/polsbeschermer...
maar ik heb 2 bracen voor mijn knieen gehad, en daar nogal wat geld aan uitgegeven, en niet veel later kreeg ik weer te horen dat ik ze niet om mocht...dus ik ben er een beetje huiverig voor...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 22:02:41 #14
13151 crew  Rewimo
pi_21566672
Een skatepolsbeschermer is niet zo duur. En rust is het beste bij een peesontsteking. Ik ben zelfs een aantal keren in het gips gezet. Wat overigens alleen hielp zolang het gips erom zat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 22:05:31 #15
13151 crew  Rewimo
pi_21566717
Even gezocht voor je: brace kost rond de 35 euro, skatepolsbeschermer ca. 10 euro (en volgens mij is dat nog per 2 ook ).
pi_21588042
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Even gezocht voor je: brace kost rond de 35 euro, skatepolsbeschermer ca. 10 euro (en volgens mij is dat nog per 2 ook ).
thnx voor de info ik zal eens gaan kijken
  donderdag 10 november 2005 @ 16:55:57 #17
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_32152371
Even een schop omhoog, aangezien ik ditzelfde nu ook wat heb:

Ik heb jaren in de supermarkt gewerkt, waar ik altijd de bier&fris afdeling deed. Kratjes bier tilde ik standaard per 3, en kratten cola per 2. Dit ging jaren goed tot ik last kreeg van mijn pols. De dokter zei toen dat het gewoon wat overbelast was, en met rust zou het wel overgaan. Het begon behoorlijk erg, 's ochtends was het eerste wat ik voelde mijn pols(en), en 's avonds deed het tandenpoetsen gewoon echt zeer (aan de polsen dus). Na bijna een half jaar waren de klachten volledig verdwenen.

Nu een jaar geleden ben ik begonnen met fitnissen, eerst niet te zwaar, maar al vrij snel zat ik behoorlijke gewichten te duwen en te trekken. Tot.... mijn pols onplezierig begon aan te voelen. Aanvankelijk na en tijdens de training wat branderig, toen heb ik op aanraden van de sportschooleigenaar (welke fysio is) sportbandage gekocht om extra steun te bieden aan de polsen. Helaas werkte dit niet voldoende, en na een tijdje had ik dus weer die pees ontstoken, wat alles behalve plezierig was.

In de hoop dat alles over zou gaan ben ik toen gestopt met het trainen (van alles waar mijn armen bij kwamen kijken), en de muis bedien ik vanaf toen met de linkerhand. De stekende pijn ging op den duur over, maar de zeurende pijn 's avonds na een dag lang typen en muizen (ik ben IT-er ) bleef toch wel een beetje.

Tot zover de voorgeschiedenis. Deze week heb ik via de sportschool een sportbrace gekocht (incl. verzendkosten 50 euro ), en ben ik weer gaan trainen. Het lijkt in principe wel goed te gaan, toch is het nog niet helemaal super. De sportschooleigenaar (en dus de fysio ) zegt dat ik hoogst waarschijnlijk een instabiele pols heb: de pezen zijn uitgerekt / gescheurd waardoor er teveel ruimte zit in het gewricht. Volgens hem moet ik dus voor altijd blijven trainen met een brace, en aangezien ik nu meer last heb van mijn linkerpols (waarvan ik minder last heb, maar welke ook niet helemaal jofel is) dan van mijn rechterpols heb, denk ik dat ik voor die arm ook nog maar een brace ga kopen.

Tot zover mijn lange verhaal, toevallig mensen die dit herkennen ?
  donderdag 10 november 2005 @ 22:01:55 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32161565
@ConQuestador Heb je geen medicijen of zo gehad?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:23:43 #19
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_32171325
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:01 schreef Martijn_77 het volgende:
@ConQuestador Heb je geen medicijen of zo gehad?
Nope, ik heb wel eentijd lang ibuprofen geslikt (ontstekingremmend) maar dat hielp geen zak. En ik wist dat de dokter toch zou zeggen dat het overbelast was en het vanzelf wel weer over zou gaan. Daar ben ik dus niet geweest deze keer.
pi_32265219
Ik herken dit ook. Heb al een paar jaar regelmatig last van mijn polsen. Ik heb het vooral als ik veel dezelfde bewegingen maak achter elkaar of als ik bijvoorbeeld te zwaar til (dan schiet het er weer in). Meestal worden ze wat dikker en heb ik een zeurende pijn (af en toe erger, waardoor ik mijn polsen amper kan gebruiken).

Ik ben een tijdje bij de fysio geweest. Daar gingen ze met een apparaat over mijn pols met een soort straling ofzo. Ik had niet echt het idee dat het hielp. Mijn andere fysio ging de pezen masseren. Dit werkte bij mij wel. Verder heeft hij aangeraden om de polsen zo min mogelijk te buigen en tijdens het tillen je armen en handen in 1 lijn te houden. Heb hiervoor ook van die Hansaplast polsbanden, zodat ik mijn polsen niet te veel buig en beweeg.

Verder schijnt het trainen van je onderarmen ook te helpen, zodat je spieren in je pols sterker worden.
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
pi_32265316
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:55 schreef ConQuestador het volgende:
...De sportschooleigenaar (en dus de fysio ) zegt dat ik hoogst waarschijnlijk een instabiele pols heb: de pezen zijn uitgerekt / gescheurd waardoor er teveel ruimte zit in het gewricht...
Dat heb ik dus ook!
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:04:47 #22
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_32283756
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:43 schreef Vieske het volgende:
Verder schijnt het trainen van je onderarmen ook te helpen, zodat je spieren in je pols sterker worden.
Mijn fysio / sportschooleigenaar zegt dat dit geen nut heeft: Er lopen namelijk geen spieren over de pols heen, die stoppen allemaal bij de pols. Er lopen alleen pezen over het gewricht, en die kan je dus niet trainen.
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:13:38 #23
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32290319
Je creeerd daardoor wel een betere doorbloeding rond je pols.

Dus voedingsstoffen er naar toe en afvalstoffen weg.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_32290931
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:40 schreef oOfaithOo het volgende:
plaats het maar effe hier, als het ergens anders heen moet, dan merk ik dan vanzelf wel

maar het probleem is, ik heb een paar maanden terug een pees-ontsteking in mijn pols gehad,
een combinatie van autorijden met slecht weer en mijn werk (vleeswarenafdeling) waarschijnlijk.
ik moest toen 1 week rust houden, maar toen ging het niet beter.
dus toen kreeg ik diclofenac-natrium, en na 2.5 week kon ik weer aan het werk.

nu een paar maanden later heb ik er weer best wel veel last van....en ben het een beetje zat.
heeft iemand anders hier ervaring mee en misschien een oplossing??
Alvast bedankt
aaah bah dat zuigt...
ik heb het dik 4 maanden gehad,.. het ergste is nog wel die diclofenac waarvan ik de ergste diarree kreeg die de mensheid ooit gekend heeft haha

dat medicijn gaat door je hele lichaam en gaat dus niet recht naar het probleem, namelijk je pols..
de huisarts kan je ook een spuit geven recht in die pees (klinkt niet fijn uiteraard maar goed)
Met die spuit wordt de pees rechtsreeks ingespoten en werkt het dus sneller..
succes
─_(º.0)_/─
  woensdag 16 november 2005 @ 00:40:46 #25
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_32303459
Naproxen kunnen het pijn ook verlichten!

Ik heb ook door mijn (vorige) werk (boekenverkoop) dus veel dozen boeken sjouwen, peesonsteking in rechterpols (ben ook rechts) gekregen.

Medische rekverband/polsband kan je ook bij de apotheek kopen, heb nog geen 10 euro betaald totaal voor 2 stuks. Je kan deze polsband met klittenband strakker of losser maken.

Succes!
Alle dagen heel druk!
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:48:44 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_36091778
Hier weer een topickick. Ik heb sinds gisteren enorm veel polspijn (linkerpols). Ik weet niet waar het vandaan kwam, ik zat gewoon op een stoel en ineens was de pijn er. 2 a 3 weken geleden heb ik er ook last van gehad, maar voor mn gevoel niet zo veel als nu. (toen was het na een paar dagen over).
Gisteren lag ik gewoon te huilen van de pijn. Kan er bijna niet mee tillen en dit typen doet ook al ontzettend zeer.
Heb er nu een verbandje omheen zitten, maar het ziet er inderdaad zo overdreven drastisch uit.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ook een peesontsteking? Of een spiertje verrekt?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:13:55 #27
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_36114357
Ik denk eerder een spiertje verrekt, een peesontsteking komt vaak door overbelasting, en komt lanzamer op. (tenminste bij mij wel steeds).

Als het echter echt zo erg is als je zegt zou ik gewoon ff naar de huisarts gaan
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:51:47 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_36115560
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:13 schreef ConQuestador het volgende:
Ik denk eerder een spiertje verrekt, een peesontsteking komt vaak door overbelasting, en komt lanzamer op. (tenminste bij mij wel steeds).

Als het echter echt zo erg is als je zegt zou ik gewoon ff naar de huisarts gaan
Ik heb nu nog een beetje last, ik denk zelf ook een spiertje verrekt
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:09:57 #29
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_36116220
Een collega van mij had ook veel last van problemen met z'n pols. Via de fysio heeft hij een wristball gekocht en sinds hij die regelmatig gebruikt heeft hij stukken minder last. Gaat dan voornamelijk om doorbloeding die er beter van wordt, aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen die een ontsteking of irritatie kunnen veroorzaken.
Geloof dat hij deze heeft.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:13:34 #30
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36116352
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:09 schreef babsjuh het volgende:
Een collega van mij had ook veel last van problemen met z'n pols. Via de fysio heeft hij een wristball gekocht en sinds hij die regelmatig gebruikt heeft hij stukken minder last. Gaat dan voornamelijk om doorbloeding die er beter van wordt, aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen die een ontsteking of irritatie kunnen veroorzaken.
Geloof dat hij deze heeft.
Idd creer een optimaal genezingssituatie, dus veel afvoer van afvalstoffen en veel aanvoer van verse stoffen.
onderarm trainen heeft dus idd wel nut, maar pas op dat je het niet te zwaar aanpakt, zo'n bal zou dus idd heel goed werken
pi_36122991
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 08:40 schreef oOfaithOo het volgende:

[..]

Ik heb dus precies hetzelfde...
Je slaat de spijker op de kop:
Juist omdat je rechts bent (doorgaans beter getrainde hand) krijg je links eerder problemen. Die hand kan minder belastingen aan, dan je rechter hand en zal eerder tegensputteren met pijnklachten (pijn is een signaal)

Het is ook niet altijd goed, om braces te gaan gebruiken, want dan neemt je spiermassa af aan die kant. Bovendien wordt de doorbloeding verminderd, die zo belangrijk is voor de herstelfuncties in je lijf. Ook kan je hand stijf worden, waardoor je alleen maar meer problemen krijgt, als je van die brace af wil. Je zult het toch met die handen moeten doen, het is dan beter naar ze te luisteren en te bewegen/belasten met beleid: Goed blijven bewegen, maar niet belasten.

Heb er zelf jaren last van gehad, injecties gehad (laat dat overigens nooit toe! Het zijn hormonen: corticosteroiden die ze inspuiten Maar t hielp wel!) en uiteindelijk geopereerd. Maar eenmaal geopereerd, wordt zo'n hand nooit meer echt de oude door littekenweefsel.

Op den duur leer je, wat er fout gaat en hoe je daarop kunt reageren.
Zo bleek ik 's nachts m'n polsen op rek te zetten, door mijn slaaphouding (hand opgekruld onder m'n kin) We doen dagelijks vele handelingen, waarvan we er niet bij stilstaan, of je handen/polsen dat zo leuk vinden. Zo kwam ik erachter, dat ik niet met de hand moest afwassen/afdrogen. De druk op die linkerhand (met m'n rechter) gaf een hefboomwerking. Dus niet meer doen.
Ga dingen die pijn doen, anders doen of helemaal niet.

Mensendieck-therapie is een aanrader. Leert je bewust te bewegen en belastingen te verdelen of doseren. Soms zijn het hele simpele dingen, die je onbewust verkeerd doet. Het helpt om er een ander naar te laten kijken, die valt het waarschijnlijk meteen op.
Veel belastingen kun je misschien door andere spiergroepen opvangen.

Succes ermee!
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:22:41 #32
151510 dinie
peesontsteking pols
pi_38883310
hallo ..Eindelijk enkele eerlijke reacties van mensen die weten waarover ik het heb ..
Ik ben al een maand thuis met peesontsteking in hand en pols :-(
3 weken gips hielpen niks! ik neem nu de antionstekingstabletten Diclofenac (ze helpen niet,alleen idd diaree !! pff) Ik wil absoluuuuuuut geen cortisonespuiten :-( !!
Ik ga nu toch eens die brace proberen. Ik werk op het kantoor van een school,dus erg belastend voor mijn handen ..Veel pC en kopierwerk en boeken boeken boeken.. Ik heb erg veel pijn !
Sombody ???
Beterschap aan allen met deze vervelende kwaal !
Dinie
  donderdag 15 juni 2006 @ 19:24:37 #33
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_38893406
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:04 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Mijn fysio / sportschooleigenaar zegt dat dit geen nut heeft: Er lopen namelijk geen spieren over de pols heen, die stoppen allemaal bij de pols. Er lopen alleen pezen over het gewricht, en die kan je dus niet trainen.
Je kunt inderdaad geen spieren trainen in je pols. Echter wanneer je krachttraining voor je onderarmen doet zal niet alleen de spier beterontwikkeld worden, de aanhechtingen en pezen worden ook sterker. Dit is echter een veel trager proces dat jaren kan duren.

Een tweede aspect is dat de instabiliteit van het polsgewricht mogelijk iets verminderd kan worden door een hogere spier- en peesspanning door deze te trainen.

Dit heeft echter allemaal geen zin zolang er nog een ontsteking aanwezig is.
Cogitans sollicitus est
pi_38906562
Ik heb er lang last van gehad maar de laatste twee jaar eigenlijk bijna niet meer, ik heb alleen nog een duim die af en toe vast blijft zitten en dan per se moet kraken om weer los te komen . Bij mij begon het nadat ik mijn pols had gebroken, breuk was genezen maar mijn duim en pols bleven pijnlijk.
Ik heb ook die ontzettend pijnlijke injecties gehad en fysiotherapie. Bij fysiotherapie ook iets met electrische stroom gehad (weet niet precies hoe het heet). Het werkte eigenlijk alleen tijdens de behandeling, zodra ik buiten stond deed het weer pijn. Bij mij werkte een spalk het beste, als mijn pols en duim weer pijn gingen doen die spalk aan voor een paar dagen en de pijn was weer weg.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:33:15 #35
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_38920788
Na hoe lang zou je het moeten merken als het peesontsteking is ofzo, ipv een verrekte spier?
Heb nu ook al 1,5 weekbehoorlijk last vna me polst.
Zwaar irritant want loop ook nog op krukken en moet dat nog wel een aantal jaar blivjen doen ook.
(en overbelast daardoor zal het niet zijn want ik loop er al 4 jaar op...)
silence can say more than thousand words
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:35:57 #36
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38920895
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:33 schreef 61neorej het volgende:
Na hoe lang zou je het moeten merken als het peesontsteking is ofzo, ipv een verrekte spier?
Heb nu ook al 1,5 weekbehoorlijk last vna me polst.
Zwaar irritant want loop ook nog op krukken en moet dat nog wel een aantal jaar blivjen doen ook.
(en overbelast daardoor zal het niet zijn want ik loop er al 4 jaar op...)
De pees geeft een ander soort pijn dan wanneer deze uit de spier komt. Maar je moet beide wel eens gehad hebben om eht verschil te voelen.

Als het de pees is dan voel je die meestal voornamelijk aan de zijkant(en) van je onderarm, soms in je gehele onderarm totaan je elleboog aan toe.
Maar welke van de 2 het ook is: in beide gevallen is rustig aan doen de beste remedie.
pi_59290624
ik heb ongeveer 10 weken geleden te horen gekregen dat ik een peesonsteking aan me pols had (linkerhand), bleek t ook daarna even lichtelijk rechts te krijgen wanneer ik links ontzag van inspanning. Maar 10 weken later, na medicatie te hebben gehad in de 1e week dat eigenlijk niets deed, zelfs niet qua pijn, heb ik nog steeds een verdikking op dezelfde plek zitten. Het is lichtelijk kleiner geworden, maar de dokter had gezegd dat het na 6-8 weken over moest zijn, en dat is het dus niet.
Pijnlijk is het niet, dat was het alleen de eerste 2 weken als ik 't me nog goed herinner. Maar jah, die verdikking zit er wel..
Iemand enige ervaring hiermee?
pi_59291187
misschien heeft het meer tijd nodig voor de zwelling om te verdwijnen.a
nders ff er mee naar je huisarts gaan.

ik heb zelf ook regelmatig last van mijn pezen. ook in mijn polsen, (vooral de rechter omdat ik die het meest gebruik)
wat ik doe is de zere pezen masseren (schijnt goed voor de doorbloeding te zijn) alleen bij de rechter pols blijft een van de pezen gespannen staan, ook al houd ik hem ontspannen, maar het doet gelukkig niet altijd pijn.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juni 2008 @ 22:42:34 #39
13151 crew  Rewimo
pi_59291669
Een paar jaar geleden had ik ook al gereageerd, zie ik

Ik heb nog steeds bij vlagen last van mijn pols. Inmiddels heb ik een nieuwe brace, zoiets, merk Orliman:

Een polshandduimspalk heet zo'n ding. Via de orthopeed krijg je hem vergoed. Wat erg prettig is, is dat bij deze spalk je duim vast zit. Spalken waarbij dat niet zo is, helpen niet, is mijn ervaring.
pi_59294143
bedankt voor de snelle reactie

ik zal dat masseren eens proberen.. (wel apart trouwens, je polsen masseren maar ja, tis proberen waard )
en als ik over paar maand nog steeds last heb zal ik bovenstaande eens proberen..
Bedankt!
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:10:31 #41
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_59297517
Grappig, zo'n oud topic weer opgehaald.

Bij mij zijn de pezen uit eindelijk weer tot rust gekomen, het heeft bijna een jaar geduurd de laatste keer, maar uiteindelijk heb ik nu "alleen nog" maar 's ochtends bij het ontwaken dove polsen, en na een intensieve werkdag last van mijn polsen. Tijd lijkt toch de enige echte heler te zijn bij deze polsklachten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juni 2008 @ 10:08:41 #42
13151 crew  Rewimo
pi_59298528
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:10 schreef ConQuestador het volgende:
Tijd lijkt toch de enige echte heler te zijn bij deze polsklachten
Ehm... 23 jaar?
  woensdag 11 juni 2008 @ 17:00:26 #43
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_59309894
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ehm... 23 jaar?
25, maar wat wil je insinueren met die ??
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juni 2008 @ 17:20:44 #44
13151 crew  Rewimo
pi_59310360
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:00 schreef ConQuestador het volgende:
25, maar wat wil je insinueren met die ??
Nou, in 23 jaar is het bij mij nog steeds niet over... Dus ik weet niet hoeveel tijd er helend werkt
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:25:59 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59311952
Same here. RSI, maar ook mn pees dus.

Diclofenac zit ik nu aan, helpen doet het wel iets. Ben benieuwd
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_59312086
Ik heb weleens een peesschede-ontsteking gehad, komt dat dan op hetzelfde neer? Vreselijk was dat. Bij de geringste beweging knoepte mijn arm als een gek - en dat deed PIJN. 's Ochtends werd ik wakker met mijn hand die plat tegen mijn arm lag, die moest ik dan loswrikken.

Een niet zo geslaagde combi van zwaar sjouwwerk en het intensief schrijven aan mijn scriptie. Rust was bij mij het toverwoord.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juni 2008 @ 18:50:10 #47
13151 crew  Rewimo
pi_59312621
Ja, dat is zo'n beetje hetzelfde, is wat ik heb. Het is inderdaad vreselijk pijnlijk, als het heel erg is kan ik nog geen blaadje papier vasthouden
pi_59369036
Heb er ook last van gehad. 7 jaar geleden begon het. Toen bijna een jaar bij de fysio gelopen en iets van anderhalf jaar met een brace gewerkt. Nooit medicijnen gehad zoals andere mensen. Op een goed moment heeft de huisarts wel voorgesteld om het met 1 of andere injectie te proberen, maar dat vond ie zelf wat riskant.
Inmiddels ben ik er al aardig wat jaren vanaf, maar zo af en toe voelt het nog wel wat pijnlijk, maar dan is masseren genoeg.
pi_62429754
sinds januari loop heb ik super veel last van men pols. In eerste instantie was er niks te vinde ik kreeg in genk ( int ziekenhuis) te horen da ik mij niet moest aanstelle , hij zei dit zelfs tege men pa ....
in overpelt hebbe ze er dan ma gips rond gdaan.

2 maand later zat ik trug bijde dokter het deed weer zoveel pijn hij was zelfs ijskoud en kon er niks mee had totaal geen kracht in mijn hand , ik kreeg pijnstillers en da was het ben in het totaal 8 keer bij de dokter geweest nu ben ik gistere bij een andere geweest en die stuurde mij naar van vlercken . ben daar s'avonds nog na toe kunne gekunne. hij zei da ik men peesonstoke heb. moet nu ne brace drage en mag nooit meer badmintonne want daardoor zou het begonne zijn ;s
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 12:03:26 #50
13151 crew  Rewimo
pi_62430486
Dat kan heel goed, Dreake. Meestal ontstaat het door overbelasting ('t is eigenlijk RSI). Gips hielp bij mij in zoverre, dat ik zolang ik gips had, geen pijn had. Maar als het eraf was, was de pijn er ook weer.

Injecties met corticosteroïden hebben bij mij nooit geholpen. Ik heb ook een brace (polshandduimspalk) maar dat is weer erg lastig met mijn werk (computer) dus hij ligt hier nu naast me niks te doen. Ik draag hem momenteel bijvoorbeeld wel in de auto. Rust helpt.

Maar het gaat bij mij nu weer hard achteruit, in de vakantie heb ik niet gecomputerd maar ik merkte dat ik weer last kreeg met het vasthouden van dingen als glazen en borden, krachtsverlies dus, net als jij beschrijft. In periodes dat ik heel veel last heb, kan ik nog geen blaadje papier vasthouden
pi_62612211
ben nu een week verder met zo ne stomme brace plus pillen :s kreeg die de vrijdag :S ontstekingremmers ( piromed dispers) zeide ze heb ze gepakt tot eergistere en heb ze dan ma weg gedaan ik werd er gwn doodziek van. wa kunde eigenlijk doen tege die pijn ?? ik heb wel gemerkt da als ik in bad ben geweest da ik al iets kan dan is men hand beweegelijker..... zou warmte helpe??
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 oktober 2008 @ 21:48:52 #52
13151 crew  Rewimo
pi_62623855
Alleen rust helpt eigenlijk echt. Ik heb sowieso al pijnstillers omdat ik ook een ontsteking in mijn schouder heb (al sinds maart). Ik slik Ibuprofen 800, momenteel alleen trouwens 's avonds zodat ik kan slapen.

Voor mijn pols helpt het totaal niet eigenlijk.

Ik ga 17 november naar de Maartenskliniek. Die hebben een operatie om de pezen schoon te maken. Ik hoop dat ik daarvoor in aanmerking kom.

Hier staat meer info: http://www.maartensklinie(...)eontstokenpeesdelen/
  donderdag 16 april 2009 @ 14:17:33 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68071936
* Kick *

Ik heb ook een peesontsteking aan mijn pols. Heb eigenlijk al vanaf november pijn midden in mijn pols. Fietsen geeft heel veel klachten en schrijven wil ook bijna niet meer (dat laatste is van de laatste 2 maanden).

Ben door de huisarts doorverwezen naar de ergotherapeut. Die constateerde hypermobiliteit (joepie, mijn schouder is ook al hypermobiel ), misschien een beknelde zenuw (omdat als ze op een bepaald plekje op mijn pols druk het gaat tintelen in mijn elleboog ) en een ontsteking omdat bepaalde spiertjes verdikt zijn.
Volgende week wordt er een spalk voor me gemaakt die ik dan 2 weken lang 24 uur per dag moet dragen .

Verder vroeg ze of ik rug- of nekklachten had. Uh ja, dat heb ik permanent, oorzaak is een prachtige dubbele scoliose. Zij gaf aan dat het feit dat mijn schouders eigenlijk permanent vastzitten mede de oorzaak van mijn polsklachten kan zijn. Daarom word ik gebeld door een manueel therapeut die gaat kijken of hij nog wat voor me kan doen.

Iemand die dit herkent?
En hoe gaat het met de posters uit dit topic, hebben jullie nog steeds polsklachten?
Fuck the EBU
  donderdag 16 april 2009 @ 14:40:40 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68072671
Rsi nog steeds aanwezig hier. In vlagen. Vooral als ik lang achter de pc zit is het er.
  donderdag 16 april 2009 @ 14:44:24 #55
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68072793
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:40 schreef Qwea het volgende:
Rsi nog steeds aanwezig hier. In vlagen. Vooral als ik lang achter de pc zit is het er.
Wat vervelend . Heb je op dit moment nog therapie, of een andere behandeling? Of is het maar gewoon ermee leren leven?
Ik heb met computeren praktisch geen last gelukkig
Fuck the EBU
  donderdag 16 april 2009 @ 14:46:11 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68072847
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:44 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat vervelend . Heb je op dit moment nog therapie, of een andere behandeling? Of is het maar gewoon ermee leren leven?
Ik heb met computeren praktisch geen last gelukkig
Ik heb diclofenac. Verder niks
  donderdag 16 april 2009 @ 15:01:43 #57
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68073321
Bij mij komt de pijn gewoon door de diclofenac heen . Het is bij mij voornamelijk een felle pijn bij het doen van bepaalde activiteiten. In rust heb ik weinig last, alleen 's avonds / 's nachts voelt mijn pols soms wel geirriteerd en overbelast.

Ben wel heel benieuwd naar de maueel therapeut. Ik heb eerder wel gewone fysio gehad voor mijn rug en schouders, maar zodra de behandelngen stopten kwamen mijn klachten gewoon weer terug. Misschien kom ik nu wel van zowel mijn rugklachten als mijn polsklachten af. Twee voor de prijs van één .

Met die spalk maken ze trouwens wel een kluizenaar van me . Ik mag dan niet fietsen (geen probleem, kan ik nu ook niet meer dus) maar ook NIET AUTORIJDEN .
Fuck the EBU
  donderdag 16 april 2009 @ 15:04:19 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68073406
welke diclo heb je?

Ik heb de 75mg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 15:06:34 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68073476
hier begonnen met pijn in de pols, jaren mee rondgelopen, was rsi, gebruik maar een brace, niets hielp.
uiteindelijk in t ziekenhuis in utrecht terecht gekomen, eerst cortisone spuiten gehad, uiteindelijk geopereerd, bleek toch geen peesschedeontsteking te zijn maar een gescheurde peesschede waarbij beweging de pees knel kwam te zitten.
geopereerd en sinds dien geen last meer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 16 april 2009 @ 15:15:35 #60
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68073775
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:04 schreef Qwea het volgende:
welke diclo heb je?

Ik heb de 75mg
Ik de 50. Maar slik ze nu niet meer want ze helpen toch niet .

Ymske, mooi dat jouw pols weer helemaal goed is .
Fuck the EBU
pi_68075950
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:17 schreef MaLo het volgende:
* Kick *

Ik heb ook een peesontsteking aan mijn pols. Heb eigenlijk al vanaf november pijn midden in mijn pols. Fietsen geeft heel veel klachten en schrijven wil ook bijna niet meer (dat laatste is van de laatste 2 maanden).

Ben door de huisarts doorverwezen naar de ergotherapeut. Die constateerde hypermobiliteit (joepie, mijn schouder is ook al hypermobiel ), misschien een beknelde zenuw (omdat als ze op een bepaald plekje op mijn pols druk het gaat tintelen in mijn elleboog ) en een ontsteking omdat bepaalde spiertjes verdikt zijn.
Volgende week wordt er een spalk voor me gemaakt die ik dan 2 weken lang 24 uur per dag moet dragen .

Verder vroeg ze of ik rug- of nekklachten had. Uh ja, dat heb ik permanent, oorzaak is een prachtige dubbele scoliose. Zij gaf aan dat het feit dat mijn schouders eigenlijk permanent vastzitten mede de oorzaak van mijn polsklachten kan zijn. Daarom word ik gebeld door een manueel therapeut die gaat kijken of hij nog wat voor me kan doen.

Iemand die dit herkent?
En hoe gaat het met de posters uit dit topic, hebben jullie nog steeds polsklachten?
Dat ergotherapeuten hiervoor betaald krijgen zeg

Ik lees zo 3 a 4 dingen die m'n oma ook kan bedenken (en die meestal niet kloppen).
I feel kinda Locrian today
  donderdag 16 april 2009 @ 16:32:15 #62
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68076652
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:14 schreef starla het volgende:

[..]

Dat ergotherapeuten hiervoor betaald krijgen zeg

Ik lees zo 3 a 4 dingen die m'n oma ook kan bedenken (en die meestal niet kloppen).
Zoals?
Fuck the EBU
pi_68078273
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:32 schreef MaLo het volgende:

[..]

Zoals?
Hypermobiel maar je schouders zitten vast....jaja...het immobiele hypermobiel syndroom zeker.
Druk op pols geef tintelingen in de elleboog...nieuwe test ontdekt? Moet ze maar publiceren in
een neurologisch tijdschrift want die kennen we nog niet.
Schouderklachten die polsklachten veroorzaken...tsja..als je alle gewicht op je pols laat rusten
omdat je geen kracht kan zetten met je schouder lijkt me dat obvious.
Spierontstekingen omdat die wat verdikt zijn....WTF?!
  donderdag 16 april 2009 @ 18:22:20 #64
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68080703
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:13 schreef starla het volgende:

[..]

Hypermobiel maar je schouders zitten vast....jaja...het immobiele hypermobiel syndroom zeker.
Druk op pols geef tintelingen in de elleboog...nieuwe test ontdekt? Moet ze maar publiceren in
een neurologisch tijdschrift want die kennen we nog niet.
Schouderklachten die polsklachten veroorzaken...tsja..als je alle gewicht op je pols laat rusten
omdat je geen kracht kan zetten met je schouder lijkt me dat obvious.
Spierontstekingen omdat die wat verdikt zijn....WTF?!
Dat van die hypermobiele schouders vind ik zelf ook vreemd hoor, maar zij is nu de derde (para-)medicus die dit zegt . Mijn gewricht schijnt heel soepel te zijn, maar de spieren dus niet.

En wat de polsklachten in relatie tot de schouder betreft: ik heb gewoon kracht in mijn schouders hoor . Het zou er meer om gaan dat er doordat die spieren zo gespannen zijn én mijn rug scheef staat, er bepaalde dingen bekneld zijn met als gevolg dat er minder afvalstoffen uit mijn ledematen gevoerd kunnen worden.

En een zwelling in de pols in combinatie met pijnklachten duidt vaak op een ontsteking . Dat was nou net het enige dat ik zelf wel wist

En wat die tintelingen in mijn elleboog betreft, dat zou volgens haar kunnen duiden op een beknelde nervus huppeldepup.
Fuck the EBU
pi_68081589
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:22 schreef MaLo het volgende:

En een zwelling in de pols in combinatie met pijnklachten duidt vaak op een ontsteking .
Ja, maar niet een onsteking van een spier. En andersom is het ook niet logisch, dat een ontsteking van een pees, gewricht, bursa of wat dan ook gepaard gaat met zwelling van de spieren. Daarnaast is een zwelling + pijn niet per definitie een ontsteking. De klachten zijn: dolor, calor, rubor, tumor en functio laesa, respectievelijk pijn, warmte, roodheid, zwelling en functiebeperking.
quote:
En wat die tintelingen in mijn elleboog betreft, dat zou volgens haar kunnen duiden op een beknelde nervus huppeldepup.
nervus ulnaris waarschijnlijk, vergeet dat maar, pure nonsens.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:52:09 #66
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68081765
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:47 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, maar niet een onsteking van een spier. En andersom is het ook niet logisch, dat een ontsteking van een pees, gewricht, bursa of wat dan ook gepaard gaat met zwelling van de spieren. Daarnaast is een zwelling + pijn niet per definitie een ontsteking. De klachten zijn: dolor, calor, rubor, tumor en functio laesa, respectievelijk pijn, warmte, roodheid, zwelling en functiebeperking.
[..]

nervus ulnaris waarschijnlijk, vergeet dat maar, pure nonsens.
Ik praat alleen maar de ergotherapeute na, ik heb zelf totaal geen verstand van dit soort dingen .
Naja, ik hoop in ieder geval dat de spalk en de manueel therapeut gaan helpen .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 april 2009 @ 16:50:37 #67
13151 crew  Rewimo
pi_68113807
Ik heb ook nog steeds last. Moet over een paar weken naar de Maartenskliniek. Daar hebben ze me inmiddels van mijn schouderklachten afgeholpen dus ik hoop dat ze ook mijn pols aan kunnen pakken.
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:14 #68
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68228711
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook nog steeds last. Moet over een paar weken naar de Maartenskliniek. Daar hebben ze me inmiddels van mijn schouderklachten afgeholpen dus ik hoop dat ze ook mijn pols aan kunnen pakken.
Gaan ze je dan opereren? Balen dat je al zo lang last hebt .
Ik heb nu een half jaar last van mijn pols en dat vind ik al lang . Maar goed, ik heb er verder nog geen behandeilng aan gehad, ik begin net aan het traject, dus ik hoop dat bij mij de ergopeut en de manueelpeut voldoende zijn om de klachten te doen verminderen.

Ik krijg vanmiddag de spalk en die moet ik dus 2 weken lang 24 uur per dag omhouden, en volledige rust houden met mijn pols. Dus ik ben vanmorgen al druk aan het opruimen en poetsen geweest, heb de bedden verschoond enzo, omdat de komende 2 weken mijn vriend dus veel het huishouden zal moeten doen en ik daar niet zoveel vertrouwen in heb . Ik wou ook de ramen nog ff lappen maar dat gaat totaal niet .

En dan vanavond naar de manueel therapeut (die in hetzelfde gebouw als de ergotherapeute zit ), kan er praktisch mijn tentje op gaan zetten vandaag .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 10:33:20 #69
13151 crew  Rewimo
pi_68230001
De Maartenskliniek heeft een operatie waarbij ze de pezen schoonmaken. Ik hoop dat de arts me nog een kans wil geven want hij keek erg bedenkelijk de vorige keer (ik ben er al twee keer aan geopereerd en de boel zit nogal verkleefd). Maar als het enigszins kan wil ik toch wel weer een operatie. Wie weet helpt het deze keer wèl afdoende. Ik heb nu vooral last met autorijden dus ik heb mijn spalk maar weer in de auto gelegd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 10:43:49 #70
13151 crew  Rewimo
pi_68230322
Krijg je trouwens zoiets?

Dat lijkt op wat ik zelf heb.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:54:36 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68230692
Rewimo, hopelijk kunnen / willen ze nog iets voor je doen! Veel slechter kan het ook niet worden toch? Of brengt die operatie risico's met zich mee?

Ik krijg niet zo'n spalk, ik krijg een plastic spalk aan de bovenkant van mijn arm met een balkje onder mijn hand. Dus niet onderlangs, zoals ik verwacht had. Die wordt dmv warmte op maat gemaakt. Hoe hij er precies uit komt te zien weet ik nog niet, ik zal vanmiddag ff een foto maken .

Met autorijden heb ik gelukkig nauwelijks last, alleen met hem in zijn achteruit zetten . Fietsen wil bij mij gewoon helemaal niet meer, en dat vind ik zo jammer met dit mooie weer .
Computeren wil prima, maar schrijven dus ook bijna niet, een boodschappenlijstje schrijven is al genoeg om felle pijnen te krijgen .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 11:01:14 #72
13151 crew  Rewimo
pi_68230909
Ik heb de klachten door schrijven gekregen (toen het beroep "corrector" nog bestond). Als de klachten heel hevig zijn kan ik nog geen blaadje papier vasthouden. Bij autorijden heb ik juist last met het vasthouden van het stuur. Typen gaat wel, maar dat is vooral omdat ik mijn duim dan niet veel gebruik. Bij mij zitten de klachten in de pees onder mijn rechterduim (dat ding dat beweegt als je je duim strekt). Doordat de spalk mijn duim fixeert, wordt de pijn minder. Maar net als met gips helpt dat alleen als het eromheen zit. Spalk af, pijn terug.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:21:36 #73
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68245365
heb vanmiddag mijn spalk gekregen. foto moet ff wachten, ik krijg bijna niks voor elkaar met die spalk om
ben ook bij de manueel therapeut geweest. hij denkt niet aan een peesontsteking maar dat ik een botje in mijn pols kapot heb .
moet nu niet 2 weken, maar 4 tot 6 weken absolute rust houden met mijn pols. en als er dan geen verbetering is,naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een botje stuk is. mogelijk een discus laesie noemde hij het.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 18:29:58 #74
13151 crew  Rewimo
pi_68245634
Waarom wachten ze dan zo lang met een echo of foto? Pech dat je nu veel langer moet zeg
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:35:41 #75
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68245839
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Waarom wachten ze dan zo lang met een echo of foto? Pech dat je nu veel langer moet zeg
omdat ze eerst willen kijken of rust toch niet helpt
dan is in ieder geval uitgesloten dat mijn klachten door rust over kunnen gaan.
voor het gros van de polsklachten is rust wél de remedie.

mijn klachten zag de manueel therapeut wel vaker, maar dan praktisch alleen bij .... keepers
en dan bleek vaak dat het een kapot botje was.
Fuck the EBU
pi_68246555
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:21 schreef MaLo het volgende:
heb vanmiddag mijn spalk gekregen. foto moet ff wachten, ik krijg bijna niks voor elkaar met die spalk om
ben ook bij de manueel therapeut geweest. hij denkt niet aan een peesontsteking maar dat ik een botje in mijn pols kapot heb .
moet nu niet 2 weken, maar 4 tot 6 weken absolute rust houden met mijn pols. en als er dan geen verbetering is,naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een botje stuk is. mogelijk een discus laesie noemde hij het.
Weet je wat jij moet doen? Als de wiederweerga die manueel theraeut dumpen en een nieuwe zoeken, anders doe ik het voor je Die gast klinkt alsof hij de ballen verstand heeft;

1) als je denkt aan een los botfragmentje, breuk of iets met het bot moet je een Rontgenfoto, geen echo.
2) discus? Die zitten in je nek en rug....niet in je pols.

-edit- of je hebt alles verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook nog
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:06:35 #77
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68246983
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:54 schreef starla het volgende:

[..]

Weet je wat jij moet doen? Als de wiederweerga die manueel theraeut dumpen en een nieuwe zoeken, anders doe ik het voor je Die gast klinkt alsof hij de ballen verstand heeft;

1) als je denkt aan een los botfragmentje, breuk of iets met het bot moet je een Rontgenfoto, geen echo.
2) discus? Die zitten in je nek en rug....niet in je pols.

-edit- of je hebt alles verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook nog
Hij had het echt over een echo...
En hij noemde inderaad je rug en je nek als plaatsen waar ook discussen zaten.
Ik heb hem écht niet verkeerd begrepen, hij schreef dit zelfs op voor de huisarts als vraagstelling.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 20:36:45 #78
13151 crew  Rewimo
pi_68250482
Als je googlet op die term kom je inderdaad alleen maar "ruggen" tegen. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit van een discus in een hand of pols gehoord.

Overigens kun je best echo's maken van bot (ben aan mijn schouder geholpen met behulp van echobeelden) maar ik vraag me af of dat geschikt is om breukjes mee op te sporen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 20:41:38 #79
13151 crew  Rewimo
pi_68250636
Plaatje gevonden van mijn spalk (merk Orliman)

pi_68251349
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:36 schreef Rewimo het volgende:
maar ik vraag me af of dat geschikt is om breukjes mee op te sporen.
nee dus

Je kunt inderdaad echo's maken van bot maar je ziet er geen reet op. Echo's worden bijvoorbeeld wel gebruikt om te begeleiden bij puncties, injecties etc. De indicatie die ik begreep - stukje bot kapot opsporen - is niet een goede voor een echo. Daarvoor wordt al meer dan een eeuw Rontgen gebruikt.
  woensdag 22 april 2009 @ 10:18:14 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68263182
idd, ik heb ook gegoogled en kom geen discussen in polsen tegen
nou ja, hopelijk is mijn huisarts snuggerder en verwijst hij door voor een rontgenfoto mocht het nodig zijn, anders kaart ik het zelf wel aan
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 april 2009 @ 20:48:56 #82
13151 crew  Rewimo
pi_68282960
Is het je al gelukt om een foto te maken?
  donderdag 23 april 2009 @ 08:06:37 #83
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68293197
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:48 schreef Rewimo het volgende:
Is het je al gelukt om een foto te maken?
van mijn spalk? yep, ik zal hem vanavond uploaden. breng zo eerst mijn dochter naar school en dan ga ik een dagje troostshoppen met mams
Fuck the EBU
  donderdag 23 april 2009 @ 19:12:31 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68312795

De ene is een beetje wazig, sorry
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 april 2009 @ 19:22:57 #85
13151 crew  Rewimo
pi_68313195
Duidelijk genoeg Probleem zit bij jou dus echt in je pols en niet onder je duim, zoals bij mij?
  donderdag 23 april 2009 @ 19:30:09 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68313455
Yep, het zit echt in het midden van mijn pols, aan duim- en pinkzijde heb ik totaal geen klachten.
Als je je hand naar achteren buigt zit de pijn op de plek van de buiging, en dan (vrijwel exact) in het midden.
Fuck the EBU
  donderdag 23 april 2009 @ 19:54:05 #87
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68314244
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:30 schreef MaLo het volgende:
Yep, het zit echt in het midden van mijn pols, aan duim- en pinkzijde heb ik totaal geen klachten.
Als je je hand naar achteren buigt zit de pijn op de plek van de buiging, en dan (vrijwel exact) in het midden.
Ik heb precies dezelfde klachten als jij hebt. Ook die brace heb ik gehad (hij zat niet lekker aan de bovenkant van mijn pols, dus heb ik er daarna eentje gehad die aan de onderkant liep). Bij mij is de diagnose een instabiele pols.
Toeval is toeval
  donderdag 23 april 2009 @ 20:09:45 #88
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68314795
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:54 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde klachten als jij hebt. Ook die brace heb ik gehad (hij zat niet lekker aan de bovenkant van mijn pols, dus heb ik er daarna eentje gehad die aan de onderkant liep). Bij mij is de diagnose een instabiele pols.
En hoe gaat het nu? Hoe ben / wordt jij behandeld?

Tot nu toe trek ik het wel met de spalk; alleen voor bruin worden had ik hem idd liever onderlangs gehad
Fuck the EBU
  donderdag 23 april 2009 @ 20:47:11 #89
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68316164
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

En hoe gaat het nu? Hoe ben / wordt jij behandeld?

Tot nu toe trek ik het wel met de spalk; alleen voor bruin worden had ik hem idd liever onderlangs gehad
Ik heb ergotherapie en fysiotherapie gehad en het heeft wel wat geholpen. Nu gaat het redelijk.
Toeval is toeval
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:34:36 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69518755
*kick*

Nou, de spalk heeft totaal niet geholpen, de klachten zijn nog steeds hetzelfde. De ergo heeft me terugverwezen naar de huisarts. Hij gokt nu op ganglion of een peesschedeontsteking .
Tja, gokken kan ik ook . Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor een foto om te kijken of er met de botten niks mis is. Over 1,5 week kan ik bellen voor de uitslag.
Fuck the EBU
pi_69663639
Sterkte ermee MaLo, hoop dat snel duidelijk is wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden.

Ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn linkerpols, Quervain (peesontsteking tussen pols en duim). Bij mij hielp daarvoor ook niets, braces, rust, fysiotherapie... klachten bleven. (begonnen begin dit jaar)
Tijdens de operatie bleek dat bij mij in plaats van 2, 3 pezen door de peeskoker liepen waardoor het dus helemaal niet meer past als de boel ook nog eens ontstoken is.
De peeskoker is doorgesneden om meer ruimte te geven. Ik merk nu al verbetering ondanks dat alles na de operatie nog best gevoelig is. Ik heb nu ook fysiotherapie om de pols weer sterker te maken en om hem rustig weer te gaan gebruiken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 juni 2009 @ 13:45:46 #92
13151 crew  Rewimo
pi_69663757
Ik heb dinsdag een echo gehad. Daaruit bleek dat de peesschede meebeweegt als de pees beweegt. Daar zit dus iets verkleefd. Dat veroorzaakt waarschijnlijk de pijn.

Aan de andere kant waren er geen enorme verklevingen te zien als gevolg van de eerdere operaties. En dat is hopelijk gunstig, want dat zou een reden zijn om niet meer te opereren. Nu kan dat hopelijk wel.
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:41:06 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69675943
Dat hoop ik inderdaad ook Inkie, dat ik gewoon maar eens weet wat er precies aan de hand is.
Ik heb gegoogled op Ganglion en daar herken ik eigenlijk behoorlijk veel in. Sinds ik bij de dokter ben geweest heb ik een lichte zwelling bovenop mijn pols, dat had ik eerder nooit, maar dat zou goed kunnen passen bij een ganglion. Nou ja, we wachten maar eerst af wat de foto's brengen, dan is een botprobleem in ieder geval uitgesloten.

Inkie, fijn dat jij verbetering merkt na de operatie! Was het eng om geopereerd te worden?

Rewimo, hopelijk kun je weer geopereerd worden.
Fuck the EBU
pi_69693260
Sterkte met afwachten MaLo! Dan kan 1,5 week ineens lang duren....

Operatie was niet echt eng, het ging onder plaatselijke verdoving, gordijntje ertussen (nee ik hoef het niet te zien ) en dan voel je wat gewroet. Daarna 2 dagen een drukverband en ik moest al meteen proberen met mijn vingers te bewegen, dat was de eerste week wel heel pijnlijk, vanaf de tweede week ging het met sprongen beter. Nu merk ik dat mijn pols nog heel zwak / stijf is, heeft toch sinds januari bijna niks gedaan en dan dat gewroet er nog bij . Ik speel fanatiek gitaar dus ik kan niet wachten tot dat weer kan, maar nog even geduld ben nu al blij dat ik mijn brood weer kan smeren
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:38:49 #95
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69864515
Op de foto was niks te zien, dus nu mag ik een afspraak maken voor een echo.
We gaan vrolijk verder .

Inkie, dat valt dan nog wel mee zo te lezen. Wanneer kun je weer gitaar spelen denk je?
ik wil zelf zo graag weer pijnloos kunnen fietsen .
Fuck the EBU
pi_70062972
Ik meld me ook... Met veel pijn in pols en hele hand, voornamelijk duim, naar de huisarts geweest. Meneer keek 2 seconden, wees op de overgang tussen pols en duim en zei dat het daar ontstoken was.. Diclofenac gekregen.

Die pillen helpen vooralsnog voor geen meter, voor m'n gevoel heb ik juist meer pijn.. En het is heel lastig bij het typen, hij zei dat ik beter niet kon typen of zo min mogelijk, maar ik zit in de laatste week van m'n afstuderen en heb daar dus echt geen mogelijkheid toe..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juni 2009 @ 17:11:25 #97
13151 crew  Rewimo
pi_70065770
Je zou een spalk kunnen proberen, maar dan wel eentje die je duim vastzet. Mijn ervaring (ik denk dat we dezelfde blessure hebben) is dat het een stuk scheelt als je je duim niet gebruikt.

Overigens krijg ik steeds meer pijn momenteel En ik kan pas in augustus weer bij de arts terecht.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:25:16 #98
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70066224
Ik heb ook veel pijn nu . Had ik eerder alleen pijn bij het duwen met vlakke hand, nu heb ik ook pijn als ik op mijn vuist steun (dat was mijn truukje om toch nog te kunnen steunen ).
En er is steeds vaker een kleine zwelling bovenop mijn hand te zien. Dus misschien inderdaad wel een ganglion. Ben heel benieuwd of er donderdag bij de echo al wat gezegd wordt over mijn pols.

Verder heb ik mezelf heel snugger opgegeven voor de schoonmaakavond op school, even vergetend dat ik alleen maar kan stofzuigen en niet kan afstoffen, afnemen of dweilen .

LastRequest, hoe lang moet je die diclofenac gebruiken? Rust houden helpt vaak wel bij polsklachten, maar als je met je afstuderen bezig bent is dat inderdaad bijna ondoenlijk .
Fuck the EBU
pi_70070399
@Rewimo Ja toen ik jouw plaatjes zag (heb het hele topic eerst gelezen) dacht ik ook oh! die moet ik hebben! Maar heb vorige week een Hansaplast ding gekocht (toen wist ik nog niet wat er was, ik dacht dat ik m'n pols gekneusd had), deze: http://www.hansaplast.nl/(...)-bandages/55047.html
Ik merk dat ik de ondersteuning aan mijn duim inderdaad erg mis... maar ik denk dat ik nog even wacht voor ik nieuwe dingen aan ga schaffen. Heb niet heel veel geld, en huisarts heeft ook maar 15 diclofenacpillen voorgeschreven, dus misschien is het niet zo erg?

@MaLo: heb maar 15 pillen dus.. en moet er 2 per dag nemen. Rust nemen doe ik zoveel mogelijk, maar ik moet deze week nog twee rapporten schrijven
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juni 2009 @ 19:52:48 #100
13151 crew  Rewimo
pi_70070829
Het probleem is dat pijnstillers niet meer doen dan dat: de pijn weghalen. Waardoor je juist weer het risico loopt je hand te veel te gebruiken. Rust is het enige wat helpt, zoals MaLo ook al schrijft.

De spalk uit je linkje is inderdaad niet optimaal voor deze klachten, omdat je je duim nog kunt bewegen. Misschien kun je een zwachtel om je pols en duim winden (die zijn niet zo duur ) om ervoor te zorgen dat je je duim in elk geval ontziet tijdens het typen? Typen met zo'n spalk als ik heb is erg lastig, muizen wil al helemaal niet.

En ik zit voor mijn werk dus de hele dag achter de computer
pi_70071471
Ja ik ook, ik doe multimedia design.. Het zat er ook wel een keer aan te komen dat ik klachten zou krijgen, al was het gewoon RSI geweest ofzo

Een zwachtel is wel een goed idee.. want met alleen typen schiet in elk geval niet op haha.

Ik heb eerder peesontstekingen gehad, in mijn heupen en schouders.. en daar heb ik nog steeds af en toe last van.. krakkemikkig geval ben ik geloof ik, ik hoop dat dit niet ook iets langdurigs wordt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juni 2009 @ 20:11:54 #102
13151 crew  Rewimo
pi_70071528
Eh... ik heb het pas een jaar of 25
pi_70072910
Ja ik las het al, maar zo oud ben ik nog niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juni 2009 @ 20:50:36 #104
13151 crew  Rewimo
pi_70072974
Ja ik weet het, ik ben oud
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:47:31 #105
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70137189
Ik ben vandaag voor de echo geweest. Ik heb inderdaad een ganglion in mijn pols van 0,6 cm groot. Hij zit ruim 1 cm diep, en is daarom niet (zoals met de meeste ganglions wel het geval is) met het blote oog te zien.
Ik had mazzel dat er een arts mee kwam kijken, hij wilde graag zijn nieuwe echo-gadget op mijn pols uitproberen .
Maandag kan ik de huisarts bellen over hoe nu verder.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juni 2009 @ 17:14:28 #106
13151 crew  Rewimo
pi_70138204
Vroeger gaven ze daar een klap met een dik boek op Dat scheen echt te helpen Ben benieuwd wat ze nu gaan doen trouwens.
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:40:39 #107
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70139064
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:14 schreef Rewimo het volgende:
Vroeger gaven ze daar een klap met een dik boek op Dat scheen echt te helpen Ben benieuwd wat ze nu gaan doen trouwens.
Klopt . Dan gingen ze ze vergruizen door erop te meppen. Dat hoorde ik net vanmiddag van een vriendin van mijn moeder die hetzelfde 20 jaar geleden heeft gehad .

Neem niet aan dat ze mij zo barbaars zullen behandelen . En dan moeten ze eerst mijn halve pols aan gort meppen omdat hij zowat in het midden zit .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juni 2009 @ 17:51:02 #108
13151 crew  Rewimo
pi_70139381
Met een hamer kun je gerichter mikken

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/ganglion.htm
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:55:43 #109
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70139517
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:51 schreef Rewimo het volgende:
Met een hamer kun je gerichter mikken

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/ganglion.htm
Ik had het gelezen ja: rust (heb ik al gehad, hielp niet), een punctie of een operatie.
Een punctie lijkt me ook wel raar omdat het ding dus niet aan de oppervlakte zit . En opereren klink eng .
Maar goed, we wachten maandag / dinsdag wel af. Ik gok dat ik naar de orthopedisch chirurg wordt dooverwezen.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juni 2009 @ 18:05:29 #110
13151 crew  Rewimo
pi_70139804
Of een plastisch chirurg, dat kan ook nog.
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:52:05 #111
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70147403
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:05 schreef Rewimo het volgende:
Of een plastisch chirurg, dat kan ook nog.
Staat wel vrij hip, om te zeggen dat je naar de plastisch chirurg gaat. Vraag ik meteen om een borstvergroting
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juni 2009 @ 22:09:51 #112
13151 crew  Rewimo
pi_70148190
Je mag wel wat van mij
  maandag 22 juni 2009 @ 22:08:17 #113
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70270977
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:09 schreef Rewimo het volgende:
Je mag wel wat van mij
Graag

Ik ben inderdaad doorverwezen naar de chirurg. Daar kan ik over exact twee weken terecht voor een eerste afspraak.

Ik hoop heel hard dat mijn ganglion vanzelf gaat verdwijnen; de medici die ik tot nu toe heb gesproken (mijn oude ergotherapeute, de arts in het ziekenhuis en een kennis die huisarts is) denken allemaal dat hem leegzuigen geen optie is vanwege de diepe ligging .
Dus dan zou de enige optie nog een operatie zijn
Fuck the EBU
  maandag 6 juli 2009 @ 09:24:16 #114
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70690734
Zojuist naar de chirurg geweest. Hij heeft geprobeerd de ganglion aan te prikken. Zonder verdoving of wat zat hij met een naald in mijn pols te poeren. Ik ging zowat van mijn stokje van de pijn .
Hij heeft prednison ingespoten en ik zou meteen verschil moeten merken. Maar ik merk nog niks .
Hij heeft de ganglion waarschijnlijk niet gevonden, omdat hij zo diep zit.
Over 2 weken moet ik terug komen, als ik dan nog steeds pijn heb moet ik geopereerd worden. Maar ook dat zou lastig worden, omdat mijn ganglion zo diep zit en met het blote oog praktisch onvindbaar is .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juli 2009 @ 09:36:07 #115
13151 crew  Rewimo
pi_70690966
O fijn

Dat prikken doen ze omdat de prik van de verdoving net zo vervelend is (ik had dat met mijn vruchtwaterpunctie).
  maandag 6 juli 2009 @ 09:42:18 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70691096
Ja, feest he .

Hij heeft ook geen vloeistof uitgezogen. Hij gaf aan dat er niet altijd vloeistof vrij kwam maar dat het ook kon zijn dat hij hem niet gevonden had. En ik gok op dat laatste omdat de pijn nog precies hetzelfde is. Zelfs een beetje erger, maar dat komt vast omdat hij zo heeft zitten poeren in mijn pezen en spieren. Eén spier op mijn hand doet echt behoorlijk pijn en is ook dikker. En richting mijn elleboog loopt nu één pijnlijke pees .

Als de ganglion boven op mijn hand had gezeten, wat normaal het geval was, denk ik dat de punctie best te doen zou zijn geweest. Maar omdat hij zo diep ging en echt tussen mijn spieren en pezen aan het prikken was viel het me wel tegen.

Ik moet vandaag om 11 uur vertrekken naar een andere vestiging van mijn werk. Ik zou eerst nog even op mijn eigen vestiging gaan werken, maar ik blijf lekker thuis tot 11 uur om ff bij te komen. Ik zag lijkbleek na de punctie en zweette aan alle kanten .
Fuck the EBU
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:22:43 #117
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_70799805
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:42 schreef MaLo het volgende:
Ja, feest he .

Hij heeft ook geen vloeistof uitgezogen. Hij gaf aan dat er niet altijd vloeistof vrij kwam maar dat het ook kon zijn dat hij hem niet gevonden had. En ik gok op dat laatste omdat de pijn nog precies hetzelfde is. Zelfs een beetje erger, maar dat komt vast omdat hij zo heeft zitten poeren in mijn pezen en spieren. Eén spier op mijn hand doet echt behoorlijk pijn en is ook dikker. En richting mijn elleboog loopt nu één pijnlijke pees .

Als de ganglion boven op mijn hand had gezeten, wat normaal het geval was, denk ik dat de punctie best te doen zou zijn geweest. Maar omdat hij zo diep ging en echt tussen mijn spieren en pezen aan het prikken was viel het me wel tegen.

Ik moet vandaag om 11 uur vertrekken naar een andere vestiging van mijn werk. Ik zou eerst nog even op mijn eigen vestiging gaan werken, maar ik blijf lekker thuis tot 11 uur om ff bij te komen. Ik zag lijkbleek na de punctie en zweette aan alle kanten .
Hoe is het nu?

Ik heb trouwens ook een ganglion, maar dan in mijn andere pols. Die van mij doen ze niks aan, ik heb er wel last van maar dat zou door een operatie alleen maar erger kunnen worden.
Toeval is toeval
pi_70820278
Nou, ik heb het topic even doorgelezen en ik kan fijn meepraten. Heb al jaren last van mijn pols, het is allemaal begonnen met overbelasting tijdens een vakantiebaantje (schoonmaken). Daardoor heb ik een ganglion opgelopen in mn linkerpols. Deze is in de zomer van 2005 weggedrukt op het centrum voor dansers en musici (aangezien ik celliste ben en muziektherapie studeer).
De jaren daarna heb ik altijd een beetje pijn gehad, tussendoor nog cesartherapie gehad en al. In augustus 2009 begon het weer zodanig pijn te doen dat ik terug ben gegaan naar de orthopeed. Bleek na een echo dat ik 2 peesontstekingen in mijn linkerpols had. Doorgestuurd naar ergotherapie en hebben ze een spalk aangemeten.
Deze heb ik van september tot januari non stop gedragen.

Daarna weer een echo gehad, omdat ik een bult kreeg op dezelfde plek waar ik eerder een ganglion had gehad. Bleek dat ik weer nieuw ganglion had door overbelasting. Kon namelijk mijn duim niet gebruiken door de spalk waardoor ik de overige vingers teveel heb gebruikt, en een ganglion heb gekweekt.
Doorgestuurd naar de plastisch chirurg. Die wilde het operatief verwijderen aangezien ik blijkbaar aanleg heb voor ganglions. Deze is in januari operatief verwijderd.

En inmiddels zijn ook de peesontstekingen weg.
Heb nog wel fysiotherapie. Ik kon na de operatie mijn pols niet buigen, beide kanten niet. Nu inmiddels (na 6 maanden wel).

Drama drama, zeker als musicus
Ik ben een meisje =)
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:11:36 #119
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70825203
Dupje, wat een verhaal! Voor jouw beroep / studie echt een drama!
Ik kan gelukkig mijn werk prima doen ondanks mijn polsproblemen.

Het gaat nu weer wat beter. Eén spier doet nog vrij zeer en ik kan met rechts nog geen zware dingen tillen (bijvoorbeeld een volle waterkoker) maar verder is het weer net zo als voor de punctie. De punctie heeft helaas dus 0,0 geholpen, dus over 1,5 week zit ik weer bij de chirurg.
Fuck the EBU
pi_70826327
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:11 schreef MaLo het volgende:
Dupje, wat een verhaal! Voor jouw beroep / studie echt een drama!
Ik kan gelukkig mijn werk prima doen ondanks mijn polsproblemen.

Het gaat nu weer wat beter. Eén spier doet nog vrij zeer en ik kan met rechts nog geen zware dingen tillen (bijvoorbeeld een volle waterkoker) maar verder is het weer net zo als voor de punctie. De punctie heeft helaas dus 0,0 geholpen, dus over 1,5 week zit ik weer bij de chirurg.
Hmm, wist je dat een ganglion na wegdrukken of wegspuiten 80% kans heeft om weer terug te komen? Na operatie is dat nog maar 20%...
Ik ben een meisje =)
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:42:30 #121
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70826373
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:41 schreef Dupje het volgende:

[..]

Hmm, wist je dat een ganglion na wegdrukken of wegspuiten 80% kans heeft om weer terug te komen? Na operatie is dat nog maar 20%...
Ja, wist ik. Maar de chirurg zei dat we het gewoon konden proberen, opereren kon altijd nog.
Maar ja, hij heeft hem bij mij dus niet eens gevonden met de punctie, dus echt een succes was het niet
Fuck the EBU
pi_70827109
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:42 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ja, wist ik. Maar de chirurg zei dat we het gewoon konden proberen, opereren kon altijd nog.
Maar ja, hij heeft hem bij mij dus niet eens gevonden met de punctie, dus echt een succes was het niet
Hehe ja, eerst proberen is wel een goeie ja, want stel je zal die overige 20% maar zijn. Door wat voor een chirurg laat je je behandelen? Een plastisch chirurg?
Ik ben een meisje =)
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:08:45 #123
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70827384
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:01 schreef Dupje het volgende:

[..]

Hehe ja, eerst proberen is wel een goeie ja, want stel je zal die overige 20% maar zijn. Door wat voor een chirurg laat je je behandelen? Een plastisch chirurg?
Geen plastisch chirurg, gewoon een algemene chirurg. Tja, proberen kan inderdaad altijd, als het wel geholpen had was ik er nu al mooi vanaf geweest (in ieder geval voor een tijdje) .
Fuck the EBU
pi_70828161
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:08 schreef MaLo het volgende:

[..]

Geen plastisch chirurg, gewoon een algemene chirurg. Tja, proberen kan inderdaad altijd, als het wel geholpen had was ik er nu al mooi vanaf geweest (in ieder geval voor een tijdje) .
Ok
Als je echt geopereerd moet worden zou ik een plastisch chirurg aanraden, mijn pols is super mooi gehecht!
Ik ben een meisje =)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 juli 2009 @ 17:53:07 #125
13151 crew  Rewimo
pi_70855632
Dupje, zo'n spalk heb ik ook een tijd gehad, tot ik een permanente kreeg (die nu ook weer vervangen is). Ik heb nog steeds pijn. Volgende maand weer naar de Maartenskliniek...
pi_70856613
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:53 schreef Rewimo het volgende:
Dupje, zo'n spalk heb ik ook een tijd gehad, tot ik een permanente kreeg (die nu ook weer vervangen is). Ik heb nog steeds pijn. Volgende maand weer naar de Maartenskliniek...
Zijn je pezen al schoongemaakt? Zoals je eerder zei?
Ik ben een meisje =)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 juli 2009 @ 18:41:54 #127
13151 crew  Rewimo
pi_70857001
Nee, nog niet, ik kon pas in augustus weer terecht en dan wordt de echo besproken.
pi_70857349
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Nee, nog niet, ik kon pas in augustus weer terecht en dan wordt de echo besproken.
Hmmm jeetje wel een complex gedoe of niet?
Ik ben een meisje =)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 juli 2009 @ 19:23:34 #129
13151 crew  Rewimo
pi_70858214
Ja, het duurt allemaal erg lang
pi_70858714
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:23 schreef Rewimo het volgende:
Mja, dat blijkt. Ik vond mijn 4 jaar al lang (en ben er trouwens nog niet 100% vanaf) maar bij jou duurt t al aantal jaartjes langer... Toch?
Ik ben een meisje =)
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:34:27 #131
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70860473
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:23 schreef Rewimo het volgende:
Balen is dat . Ik heb nog niet eens een jaar klachten (sinds oktober) en ík vind het allemaal al lang duren .

Ik mis verdorie nog steeds wat kracht in mijn hand sinds de punctie van maandag .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 juli 2009 @ 23:15:19 #132
13151 crew  Rewimo
pi_70865002
Jaartje of 25, ik kan mijn jubileum wel vieren zo onderhand
  maandag 20 juli 2009 @ 16:15:48 #133
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71152735
De spuit had niks geholpen, zoals ik al verwacht had. Vanmiddag ben ik weer bij de chirurg geweest. Hij wil nu een MRI laten maken van mijn pols zodat hij precies kan zien waar het onding zit. Hij ziet met het blote oog niks (vreemd he als hij een cm diep zit ) en hij voelt ook niks(logisch, het ding zit onder een spier in het gewricht ).
Dus nu ben ik in afwachting van de brief met daarin de oproep voor een mri....
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 juli 2009 @ 16:31:53 #134
13151 crew  Rewimo
pi_71153282
Hopelijk hoef je daar niet al te lang op te wachten.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:59:37 #135
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71155766
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:31 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk hoef je daar niet al te lang op te wachten.
"Slechts" 6 tot 8 weken voor niet-spoedeisende MRI's
Fuck the EBU
pi_71170009
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

"Slechts" 6 tot 8 weken voor niet-spoedeisende MRI's
Pfff... daar word je ook niet blij van... sterkte ermee!!!

Bij mij gaat het erg goed, nog niet alle spieren zijn weer even sterk na de operatie en de soepelheid is er nog niet helemaal, maar in het 'dagelijks gebruik' eigenlijk geen last meer
Nu hopen dat het zo blijft
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:45:59 #137
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71185025
Mooi dat het goed gaat Inkie, dat je de "dagelijkse dingen" weer goed kunt doen zonder pijn.

Tja, en na die 6 tot 8 weken kom ik dus waarschijnlijk op de wachtlijst voor een operatie, en die schijnt ook een week of 10 te zijn .
Fuck the EBU
pi_71195642
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:45 schreef MaLo het volgende:
Mooi dat het goed gaat Inkie, dat je de "dagelijkse dingen" weer goed kunt doen zonder pijn.

Tja, en na die 6 tot 8 weken kom ik dus waarschijnlijk op de wachtlijst voor een operatie, en die schijnt ook een week of 10 te zijn .
Pfff!! Bij mij was de wachttijd voor de operatie 3 weken, dat viel me reuze mee. Schijnt soms per ziekenhuis nog weleens te verschillen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 augustus 2009 @ 11:48:18 #139
13151 crew  Rewimo
pi_72035049
Hiep hiep hoera, ik mag weer onder het mes

Aan de ene kant prettig omdat ze toch nog kunnen opereren. Aan de andere kant wel weer een tijdje uitgeschakeld natuurlijk. En geen garantie dat het deze keer wèl wegblijft. Maar ja, dat snap ik ook wel.

Het wordt een dagbehandeling maar waarschijnlijk wel met narcose. De pees en de peesschede zitten verkleefd en dat gaat de arts losmaken.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:46:59 #140
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72050766
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:48 schreef Rewimo het volgende:
Hiep hiep hoera, ik mag weer onder het mes

Aan de ene kant prettig omdat ze toch nog kunnen opereren. Aan de andere kant wel weer een tijdje uitgeschakeld natuurlijk. En geen garantie dat het deze keer wèl wegblijft. Maar ja, dat snap ik ook wel.

Het wordt een dagbehandeling maar waarschijnlijk wel met narcose. De pees en de peesschede zitten verkleefd en dat gaat de arts losmaken.
Rewimo, hopelijk helpt deze operatie en blijven de verklevingen hierna echt weg! Wanneer word je geopereerd?

Ik ben nog vrolijk in afwachting van de MRI. Nog maar 3 weken wachten .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:56:16 #141
13151 crew  Rewimo
pi_72065793
Geen idee wanneer. Ik moest maar rekening houden met 3-5 maanden
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:39:16 #142
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72068257
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:56 schreef Rewimo het volgende:
Geen idee wanneer. Ik moest maar rekening houden met 3-5 maanden
Als je geen spoedgeval bent duurt het echt eeuwen voordat je geholpen wordt he .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:48:47 #143
13151 crew  Rewimo
pi_72068432
Ja, hopeloos... Natuurlijk is het geen spoedgeval maar ondertussen loop je wel elke dag met pijn.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:18:21 #144
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72069151
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:48 schreef Rewimo het volgende:
Ja, hopeloos... Natuurlijk is het geen spoedgeval maar ondertussen loop je wel elke dag met pijn.
Precies, je hebt er toch dagelijks last van.

Ik kan nu al bijna een jaar niet verder dan ongeveer 1 kilometer fietsen, niet nat schoonmaken of dwelilen zonder pijn en niet fatsoenlijk uit bad komen . En fitness en tennis kan ik helemaal vergeten. En noem het verder maar op, de handelingen waarbij je steunt op je hand. Er zijn veel ergere dingen, maar ik word er wel een beetje flauw van inmiddels.
Fuck the EBU
pi_72173247
Hallo,

Leuk om al jullie verhalen te lezen.Zit in het zelfde schuitje.Peesontsteking aan duimkant.
Had er al 4 maanden gips opzitten,toen ze spraken van operatie. Breder maken van de peesschacht.Eigenlijk heb ik hier niet zolang op moeten wachten,ongeveer een 5 weekjes.Als je al zo lang met pijn rond loopt kunnen die 5 er ook nog wel bij.
Ik ben nu een week na mijn operatie.'smorgens in 'snamiddags uit,aan de lopende band lijkt dat wel.Nu moet ik wel eerlijk zijn,ik heb toch 3 dagen hevige pijn gehad.Even kleine verslaving aan pijnstillers Vanaf dag 4 kon ik mijn vingers al eens bewegen zonder al te hevige pijn.Nu dag 7 kan ik zeggen dat de pijn volledig weg is.Over 2 dagen mogen de draadjes eruit,ben eens benieuwd.

Groetjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 augustus 2009 @ 16:30:07 #146
13151 crew  Rewimo
pi_72174801
Beterschap, debdeb!

Op krukken lopen is trouwens niet fijn voor je pols
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:11:07 #147
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72290624
debdeb, hoe gaat het nu?

Blegh, ik krijg deuken in mijn rechterpols . Er zit helemaal geen vet of spierweefsel meer in het gebied boven de cyste, alleen de pezen zie je nog lopen. Ziet er heel eng uit . Ben blij dat ik over 1,5 week door de MRI ga, vind het nu wel allemaal een beetje eng worden.
Fuck the EBU
pi_72293599
MaLo, dat klinkt wel een beetje eng!

Ik ben gister naar de fysio geweest gespecialiseerd op musici, en ze vertelde me dat de pijn in mijn pols nooit meer over gaat, maar dat ze me gaat helpen met me ermee om leren gaan. Beetje bluh.
Ik ben een meisje =)
pi_72378105
Wel de draadjes zijn er nu al een paar dagen uit en ik moet zeggen dat het de goede richting uit gaat.
Alleen zwaar heffen en dragen moet ik nog vermijden."De wond is genezen maar de pees nog niet",was de uitleg van de dokter.Moet toch nog 2 weken rusten voor ik weer aan het werk mag.

Bedankt voor de reacties en voor iedereen nog vel succes!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 september 2009 @ 20:24:33 #150
13151 crew  Rewimo
pi_72378242
Ik moet morgen voor het pre-operatief onderzoek. Helaas zegt dat niks over de wachtlijst En ik moet er rekening mee houden dat het 3 uur duurt

debdeb, fijn dat het de goede kant opgaat
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:30:27 #151
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72561456
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet morgen voor het pre-operatief onderzoek. Helaas zegt dat niks over de wachtlijst En ik moet er rekening mee houden dat het 3 uur duurt

debdeb, fijn dat het de goede kant opgaat
Hoe is het gegaan Rewimo?

Ik ben vandaag door de MRI geweest. Ik vond het wel meevallen, maar wat een enorme herrie. Ik had een koptelefoon met muziek, maar ik moest echt vreselijk mijn best doen om te horen welk liedje erop was .

Maandag bij de chirurg de uitslag. Ben benieuwd!
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 september 2009 @ 20:55:55 #152
13151 crew  Rewimo
pi_72562548
Ben goedgekeurd en ik heb me op de last minute-lijst laten zetten. Dat betekent dat ze me bellen als er plotseling een plekje vrijkomt. Dat is dan wel pas 1 dag vantevoren, maar dat vind ik niet erg. Ik kan op korte termijn wel regelen dat mijn werk wordt overgenomen en zo. Hopelijk hoef ik nu geen 3-5 maanden te wachten.

MRI is inderdaad een hoop herrie
  woensdag 9 september 2009 @ 16:42:59 #153
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72586580
Oe spannend! Dus je kunt morgen gebeld wordt dat je overmorgen geopereerd wordt?

Wel makkelijk dat je dat op zo'n korte termijn met werk en privé kunt regelen, dat zou bij mij niet mogelijk zijn.

Ik ben heel benieuwd wanneer je aan de beurt bent!
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 19:47:39 #154
13151 crew  Rewimo
pi_72592943
Ik ook, ik hoop sneller dan die 3-5 maanden...
  woensdag 9 september 2009 @ 19:57:55 #155
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72593353
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef Rewimo het volgende:
Ik ook, ik hoop sneller dan die 3-5 maanden...
3 tot 5 maanden vind ik ook wel bizar lang hoor om te moeten wachten.

Ik ben zelf heel benieuwd waar de chirurg maandag mee komt. Ik heb het gevoel dat de deuken in mijn pols steeds sneller steeds erger worden . Mijn pols voelt helemaal niet meer als mijn pols, het is een raar bottig ding geworden. Tevens kan ik mijn rechterhand niet meer zover strekken als rechts en kost het wat meer moeite om die hand te strekken.

Een bekende die huisarts is dacht dat die deuken misschien atrofie kon zijn, als gevolg van de cortisonspuit of van de cyste zelf. Ik hoor het maandag wel .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 21:17:52 #156
13151 crew  Rewimo
pi_72596492
Atrofie zou niet zo best zijn. Best eng dat je het niet goed kunt bewegen en dat het niet "goed" voelt
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 september 2009 @ 16:36:31 #157
13151 crew  Rewimo
pi_72647545
Ja. Wachtlijst 3-5 maanden...

25 september ben ik al aan de beurt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 september 2009 @ 13:20:53 #158
13151 crew  Rewimo
pi_72727887
Weet je al wat, MaLo?
  maandag 14 september 2009 @ 14:42:13 #159
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72729848
Yep, het is inderdaad een ganglion middenin mijn pols. Heb hem zelf nu ook mooi gezien op de beelden van de MRI . Ik ga geopereerd worden *bibbers*. Ik krijg een brief thuis wanneer de pre-operatieve screening is en daarna wordt de afspraak voor de operatie gepland. Ik word regionaal verdoofd, dus mijn hele arm.
De wachttijd voor de screening schijnt hier vrij lang te zijn, dus het duurt nog wel ff voor ik aan de beurt ben .

Wat spannend dat jij al zo snel aan de beurt bent! Hopelijk helpt het deze keer goed. Hoe lang denk je uit de running te zijn? Ik moest volgens de arts op zeker 10 dagen rekenen .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 september 2009 @ 16:44:23 #160
13151 crew  Rewimo
pi_72733245
Ik weet het niet. Een paar weken zeker wel.

Ik krijg ook zo'n armverdoving, hm...

Ik hoop dat jij ook snel aan de beurt bent. Laat je op de lijst zetten zodat ze je kunnen bellen als er iemand uitvalt, dat kan weken schelen.
  maandag 14 september 2009 @ 17:21:41 #161
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72734264
Als je googlet op die armverdoving (bierse anesthesie) lijkt het best wel eng .

Ik ga kijken of ik me op die lijst kan laten zetten, probleem is wel dat ik met werk en privé de dingen niet zo snel kan regelen (drukke baan met veel projecten met hoge prio, afstemming met duopartner, kleuter thuis )
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 september 2009 @ 17:34:13 #162
13151 crew  Rewimo
pi_72734632
Die verdoving lijkt me ook geen lolletje nee. Komt nog bij dat ik niet zo gevoelig ben voor plaatselijke verdoving. Maar ach, je kunt altijd alsnog onder narcose...
  donderdag 17 september 2009 @ 19:47:52 #163
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72850549
Vandaag de brief gehad, 14 oktober mag ik voor de pre-operatieve screening. Dat duurt dus nog "maar" een maand.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 september 2009 @ 22:07:58 #164
13151 crew  Rewimo
pi_72856965
O, dat schiet weer lekker op
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 september 2009 @ 20:43:21 #165
13151 crew  Rewimo
pi_72946144
Ik ben druk met bedenken wat ik allemaal nog moet doen voor vrijdag. Dingen die ik daarna een poosje niet kan bedoel ik Ik moet nog wat formulieren invullen en opsturen, zorgen dat op mijn werk alles geregeld is zodat mijn collega het naadloos kan overnemen en en en... Nu maar hopen dat ik niks vergeet
  maandag 21 september 2009 @ 07:36:27 #166
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72957529
Dat zal ook wel ja, er komt natuurlijk best wat bij kijken. Ik zal tegen die tijd ook maar een lijstje maken van dingen die voor de operatie moeten . Mocht nu achteraf blijken dat je belangrijke dingen vergeten bent te doen voor je operatie, dan hoor ik dat natuurlijk graag:P.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 september 2009 @ 11:04:27 #167
13151 crew  Rewimo
pi_72960928
Ja, dat snap ik Lijstje thuis, lijstje werk.

Het lastigste is dat ik om half 8 in de Maartenskliniek moet zijn en Christan om 7.55 uur op school. Nu is dat niet zo heel ver van elkaar vandaan maar het houdt wel in dat qltel mij afgooit in Nijmegen en dan meteen rechtsomkeert maakt naar Christans school. Die mag dus lekker heen en weer rijden Komt nog bij dat we niet weten hoe lang het allemaal duurt en of hij dus beter kan wachten of juist naar huis gaan.
  maandag 21 september 2009 @ 20:34:22 #168
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72979420
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dat snap ik Lijstje thuis, lijstje werk.

Het lastigste is dat ik om half 8 in de Maartenskliniek moet zijn en Christan om 7.55 uur op school. Nu is dat niet zo heel ver van elkaar vandaan maar het houdt wel in dat qltel mij afgooit in Nijmegen en dan meteen rechtsomkeert maakt naar Christans school. Die mag dus lekker heen en weer rijden Komt nog bij dat we niet weten hoe lang het allemaal duurt en of hij dus beter kan wachten of juist naar huis gaan.
Hmmm dat is inderdaad wel lastig. Woon je ver van de kliniek?
Wij wonen op 5 autominuten van het ziekenhuis waar ik geopereerd ga worden, dus mijn vriend kan rustig naar huis gaan als ik onder het mes moet. De snijtijd bij mijn operatie is ongeveer een kwartier, maar ik heb geen idee hoelang je voor en na nog tijd kwijt bent. En hoelang het duurt voordat je naar huis mag. Die armverdoving zal wel eerst helemaal uitgewerkt moeten zijn?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 september 2009 @ 20:40:07 #169
13151 crew  Rewimo
pi_72979688
De narcotiseur zei tegen mij dat ik een mitella krijg zolang mijn arm nog verlamd is. Of ik dan evengoed weg mag weet ik niet. Ik denk van wel want ze zei ook dat dat wel tot de volgende dag kan duren als je pech hebt (daar ga ik dus maar van uit).

We wonen ongeveer 3 kwartier van de Maartenskliniek af.
  maandag 21 september 2009 @ 20:44:29 #170
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72979907
Een verlamde arm, wat klinkt dat naar he .
3 kwartier is inderdaad wel een eindje, dat is net een rot-afstand om te bepalen of hij moet blijven of naar huis kan.
Ben je al zenuwachtig of valt het mee?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 september 2009 @ 20:49:34 #171
13151 crew  Rewimo
pi_72980134
Ben behoorlijk zenuwachtig ja Ik weet ook helemaal niet wat me te wachten staat qua revalidatie, nazorg, fysio enz. Morgen even bellen om te horen of ze me daar iets meer over kunnen vertellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 september 2009 @ 11:47:22 #172
13151 crew  Rewimo
pi_72995750
Beuh, ziekenhuis gebeld, ik ben minimaal 2 weken uitgeschakeld straks met mijn pols, en daarna is het afwachten hoe het met autorijden zit. Gelukkig heb ik na die eerste 2 weken nog wel 2 weken vakantie, dat scheelt weer. En vrijdag de hele dag onder de pannen, ik had gehoopt dat het alleen de ochtend was...
pi_72997215
Ik lees dit nu pas, heel veel sterkte voor de operatie Rewimo!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 september 2009 @ 13:57:26 #174
13151 crew  Rewimo
pi_72999830
Dank je wel, getuige
pi_73067994
Nou nogmaals. veel sterkte voor morgen....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 september 2009 @ 13:40:49 #176
13151 crew  Rewimo
pi_73068042
Tnx, kreeg een belletje dat ik om 11 moet in plaats van half 8. Dat wordt dus langer honger lijden
pi_73068434
Kun je er nog langer tegen opzien, fijn is dat....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 september 2009 @ 14:01:54 #178
13151 crew  Rewimo
pi_73068679
Ach, de wachttijd zou 3-5 maanden zijn en dat werd 1 maand, wat dat betreft valt het dus mee
  donderdag 24 september 2009 @ 14:44:12 #179
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73069938
Rewimo, alvast heeeeel veel succes morgen! Balen dat het later wordt.

Hoezo ben je de hele dag onder de pannen? Ik had gehoopt na een uurtje of 2 wel weer buiten te staan eigenlijk .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 september 2009 @ 14:46:44 #180
13151 crew  Rewimo
pi_73070034
Ik belde van de week om te vragen hoe lang ik ongeveer kwijt zou zijn, en toen zeiden ze dat ik zeker moest rekenen op minimaal tot 16.00 uur. Ik had ook op een ochtendje gerekend, hooguit. Maar ja, nu moet ik al later komen dus zal ik zeker ook nog later pas naar huis mogen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 september 2009 @ 20:21:51 #181
13151 crew  Rewimo
pi_73081126
De zenuwen beginnen nu toe te slaan...
  donderdag 24 september 2009 @ 20:49:46 #182
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73082237
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:21 schreef Rewimo het volgende:
De zenuwen beginnen nu toe te slaan...
Dat zal best ja .
Ik zal aan je denken morgen. Niet dat dat je helpt, maar toch .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 september 2009 @ 20:51:03 #183
13151 crew  Rewimo
pi_73082298
Tnx Dat scheelt vast
  vrijdag 25 september 2009 @ 07:59:22 #184
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73091044
Succes!!!
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 september 2009 @ 08:34:17 #185
13151 crew  Rewimo
pi_73091312
Dank je wel
pi_73092335
...o misschien mag je er wel lekker mee-eten als het erg uitloopt.....

Ik ga nu boodschappen doen, dan kan ik om 10.30 onder een kopje koffie aan je denken...
pi_73108125
Rewimo is weer thuis ! Het is goed gegaan en kan nu even niet typen, vandaar een update via mij.
Dr hand zit in het verband en hij voelt inmiddels weer, Rewimo voelt dus nu ook dat ie pijn doet. Gelukkig heeft ze goede medicatie. Ze moest alleen erg lang wachten, maar de operatie is goed gegaan.
Ze laat zich via de telefoon groeten !! Ze leest wel, maar typt niet Misschien morgen wel weer !
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:38:33 #188
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73108226
Mooi Rewimo dat je weer lekker thuis bent! Hopelijk valt het mee met de napijn. En als je weer voldoende hersteld bent wil ik alle gruwelijke details over de verdoving enzo lezen .
Van harte beterschap in ieder geval
Fuck the EBU
pi_73110055
Fijn dat de operatie goed is gegaan, stertke met de pijn, hopelijk werken de medicijnen een beetje, anders wordt het wel een heel beroerde nacht voor je!!! Laat je maar lekker vertroetelen door je huisgenoten....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 september 2009 @ 09:41:57 #190
13151 crew  Rewimo
pi_73119768
verslagje met links

waren er om 11 uur, hoorden toen dat ik om 15 uur op de planning stond
qltel is naar huis gegaan en toen maar wachten
rond 13.45 naar operatieafdeling
3x infuuspoging in mijn arm blauwe arm nu
daarna infuus in mijn voet
vervolgens pijnblok in mijn schouder
pijn viel mee malo, vond de stroompjes door mijn arm vervelrnder
daarna arm compleet uitgeschakeld kon er niks meer mee, raar gevoel
dan operatie, ben gewoon wakker gebleven, je mocht ook slapen maar vond ik niet nodig
word altijd erg misselijk van narcose dus liever niet
ging verder goed
daarna terug naar afdeling
endelijk eten!
brood, kopje thee
om half 5 kwamen qltel en christan
aankleden met heel veel moeite, je kan echt niks met zo'n lamme arm
vingers deden het weer een beetje maar voelde ze nog niet
zijn onderweg wat gaan eten, qltel moest voor me snijden
eenmaal thuis kon ik alweer aardig bewegen maar kwam dus ook de pijn
hrb een hele tray met pijnstillers dus braaf ingenomen
redelijk geslapen, arm op kussen, alleen elke keer wakker bij draaien
nu mitella maar weer om en pillen geslikt
nog wel pijn maar moet gaan oefenen elk uur 5 minuten

zo, dat was het zo'n beetje, zoon gaat ontbijt voor me maken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 september 2009 @ 15:06:53 #191
13151 crew  Rewimo
pi_73125606
net het verband eraf gehaald en de pleister vervangen. erzitten 4 blauwe hechtingen in mijn pols. het begon wel te bloeden maar ziet er op zich netjes uit. hele hand is nog stijf maar ik kan zo wel beter oefenen.
pi_73132303
Klinkt allemaal niet zo lekker, ja wel dat ontbijtje natuurlijk....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 september 2009 @ 20:07:54 #193
13151 crew  Rewimo
pi_73132782
ontbijtje was heerlijk

verder lastig, met mitella niet fijn, zonder ook niet. beetje afwisselen dus maar
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:36:42 #194
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73135070
awww lief van dat ontbijt .

Hoe lang moet je in de mitella Rewimo? En hoe ging het vandaag?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 september 2009 @ 22:22:04 #195
13151 crew  Rewimo
pi_73136066
paar dagen, ik moet nog rust houden en arm hoog houden. in huis lukt dat aardig zonder, buiten doe ik hem om, ook om te voorkomen dat mensen tegen me aanlopen of mijn hand willen schudden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 september 2009 @ 12:19:17 #196
13151 crew  Rewimo
pi_73144304
kan de boel alweer goed bewegen, alleen nog geen kracht zetten, dat doet zeer
  zondag 27 september 2009 @ 13:04:14 #197
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73145314
Mooi dat je het alweer goed kunt bewegen . En dat kracht zetten komt wel weer.
Hoe heb je vannacht geslapen?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 september 2009 @ 13:13:41 #198
13151 crew  Rewimo
pi_73145573
ik slaap op zich wel goed, niet veel pijn (neem pijnstillers voor ik naar bed ga) maar ik word elke keer wakker als ik moet draaien. hand ligt op een kussen anders ga ik hem buigen en blijkbaar word je automatisch wakker als je dan draait. zelfbescherming denk ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 september 2009 @ 11:16:16 #199
13151 crew  Rewimo
pi_73175108
pleister weer verwisseld. ziet er goed uit nu, voelt wel een beetje strak gehecht. huisarts eens even bellen voor een afspraak volgende week. dan mogen de hechtingen er weer uit
pi_73206866
Nog steeds alles goed? Kun en mag je er al weer wat mij doen, of wordt het huishouden voor je gedaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 12:32:37 #201
13151 crew  Rewimo
pi_73207107
Bewegen gaat goed, kracht zetten nog niet. Heb nog wat hulp nodig hier en daar (bh aantrekken, plastic zak om mijn arm tapen om te douchen). En moet oppassen dat ik niet te veel doe, 't is rechts en dus ben je snel geneigd om dingen te pakken en zo. En dan is het au!
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:04:16 #202
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73207883
Mooi dat het toch wel beter gaat!
Whehe ik ben gelukkig hypermobiel met mijn linkerarm, ik kan mijn bh met alleen mijn linkerhand dichtdoen .
Fuck the EBU
pi_73208642
Oh, als het 'au' is, ;laat je het vanzelf wel om te veel te doen. Je had hier best gister gebak mogen komen eten, had ik je gewoon gevoerd, geen probleem....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 14:31:58 #204
13151 crew  Rewimo
pi_73210279
Was dat gisteren? (qltel klappen gaat geven ), gefeliciteerd nog

Eten lukt wel trouwens
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 19:43:02 #205
13151 crew  Rewimo
pi_73219512
Okee, het is nog geen goed idee om:
- de wasmachine en droger te vullen/legen
- te schrijven
- zelf mijn vlees te snijden
- in de auto te zitten zonder mitella

Maar ik kan wel weer zelf mijn veters strikken
pi_73223614
Ja de taart is hier inmiddels op, jammer voor je; maar fijn dat veters strikken al lukt. Elke dag ietsje meer, toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 22:20:25 #207
13151 crew  Rewimo
pi_73225414
Ja, weer iets wat ik zelf kan
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:32:45 #208
13151 crew  Rewimo
pi_73297447
Daarnet zonder pleister en plastic gedoucht Ging goed, ik heb zelfs ontdekt dat ik 5 hechtingen heb, geen 4 zoals ik dacht. Dinsdag afspraak bij de huisarts om de hechtingen eruit te laten halen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:38:50 #209
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73297546
Je kunt alweer behoorlijk wat, het is nog maar een week geleden .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:58:21 #210
13151 crew  Rewimo
pi_73297948
Zolang ik maar geen kracht hoef te zetten, dat lukt echt niet. Bewegen gaat prima. Maar ik kan m'n bh nog steeds niet vast- of losmaken
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:12:30 #211
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73301587
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:58 schreef Rewimo het volgende:
Zolang ik maar geen kracht hoef te zetten, dat lukt echt niet. Bewegen gaat prima. Maar ik kan m'n bh nog steeds niet vast- of losmaken
Gewoon hopen dat je opeens hypermobiel wordt .

Bij mij is kracht zetten nu ook het grootste probleem bij mijn pols, ik kan er echt niet op steunen. Maar dat is bij mij dus ook de reden waarom ik geopereerd ga worden .

En mijn pols is echt heel lelijk en mager geworden, hij bestaat uit deuk, bot en pees. Soms lijkt de grootste deuk een beetje blauwig, vooral als ik veel gedaan heb.
Fuck the EBU
pi_73302545
Ik word een beetje gek van het woord peesontsteking, het lijkt wel of elke dokter dat als diagnose stelt.
Zo ook bij mij, maar een peesontsteking kan volgens mij geen 7 jaar duren
Inmiddels heb ik 100-en diagnoses te horen gekregen maar nog steeds geen uitsluitsel.

Ik zou in elk geval nog even een second opinion vragen of het wel om een peesontsteking gaat en niet om een vorm van RSI.

Het enige dat hier helpt is veel sporten en af en toe een massage aparaat erop zetten. Braces helpen om de pijn te verlichten maar leiden niet tot een structurele oplossing. Bovendien moet je oppassen dat je je pols niet gaat afknellen. Een pentablet tijdens computerwerkzaamheden verlicht ook de pijn.
Operaties geloof ik niet in in mijn geval, zeker als je al 100 mensen hebt laten kijken die zich specialist noemen maar totaal twijfelachtig overkomen en al helemaal niet begrijpen wat ik zeg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:04:37 #213
13151 crew  Rewimo
pi_73303032
Een chronische peesschedeontsteking kan echt wel lang duren, ik heb er al zo'n 25 jaar last van.

Wat zijn jouw klachten dan? Als niemand een diagnose kan stellen?
pi_73315806
Pijn rechts in de pols, specifiek op 1 punt (op het plaatje links van het rood omcirkelde gebied zeg maar).
De pees die daar loopt die je gebruikt als je je hand vanuit deze positie naar links beweegt.

Een brandend gevoel als ik hem intensief gebruik maar meer een stijf gevoel bij rust. Ik ben echter nooit pijnloos, ook niet bij rustmomenten.
In extremere periodes komt er een stekende pijn rechts in de zijkant van de hand, dat trek echter altijd weer weg bij rust. Het punt bij de pols blijf ik altijd voelen. Verder kraakt de hele hand bovenop als ik hem beweeg maar dat is meer iets wat opvalt, ik voel daar verder niets van.

Heb fysio gehad, chiropractor en accupunctuur. Allemaal zonder effect, af en toe kortstondig verbetering maar dan praat je over 3 dagen en je bent weer terug bij af. Datzelfde effect haal ik met sporten en een massageapparaat erop zetten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:34:33 #215
13151 crew  Rewimo
pi_73317414
Dat is een heel andere pees dan bij mij. Ik heb last van de strekpees van mijn duim. Kraken komt me bekend voor, dat doet (deed?) die van mij ook, maar dan echt alleen die pees.

Wel een heel ander soort blessure dan de mijne dus.
pi_73322335
Joepie lotgenoten .

Afgelopen dinsdag ook die fijne Diclofenacnatrium pillen gehad, helpen alleen weinig helaas.
Heb het nu in beide handen/polsen en in de rechterarm voel ik het tot nu toe tot aan de schouder...? Linkerarm alleen tot aan de pols.
Voornamelijk mijn vingers, middelste 3 links en de 4 aan de linker kant van de rechterhand (binnenkant onder) en pols. Als ik die verhalen lees van 25 jaar lopen word ik niet heel erg blij . Het enige wat lijkt te helpen is bier/alcohol! Tegen de pijn dan morgen piep ik wel weer anders...

Hoe gingen jullie, indien van toepassing, werkgevers hier mee om?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 oktober 2009 @ 19:11:19 #217
13151 crew  Rewimo
pi_73400005
Ik drink geen alcohol dus dat effect ken ik niet

Werkgever, tja, ik heb een ergonomisch toetsenbord en dito muis. Dat scheelt wel wat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:19:08 #218
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73400372
Ik heb geen peesonsteking maar een cyste en ik heb het idee dat dat voor werkgevers toch wel tastbaarder is. En bij mij scheelt het enorm dat ik met werken eigenlijk nergens last van heb; het enige is dat ik soms onder werktijd naar het ziekenhuis moet.
Ik werk parttime en probeer normaal dingen altijd buiten werktijd te plannen, maar met ziekenhuisbezoeken is dat bijna niet zo in te plannen.

Rewimo, wat stom van je baas . Ben inderdaad wel benieuwd hoe het gaat als ik geopereerd ben. Mijn werkgever is nu dus (nog?) heel schappelijk, ik hoop dat dat zo blijft.

Over 9 nachtjes eindelijk de pre operatieve screening .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:03:45 #219
13151 crew  Rewimo
pi_73420126
Hechtingen zijn eruit. Hiephiephoera, moest ook 2 injecties en ben 2x bijna van mijn stokje gegaan Wat een feest.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:33:47 #220
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73420865
Oef, kreeg je die injecties in je pols?
Ik heb dat ook gehad, toen de chirurg mijn cyste wilde leegzuigen en er prednison in wilde spuiten, ik ging toen ook zowat van de pinnen .

Ziet het litteken er een beetje mooi uit? En heb je nog veel last?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:37:10 #221
13151 crew  Rewimo
pi_73420964
Nee, was griep en B12, maar ik begon al beroerd te worden toen de hechtingen eruit gingen. Bij de eerste zat ik en dat ging goed maar nummer 2 moest in mijn bil en het staan ging me niet zo goed af. Die hebben ze dus maar liggend gegeven En mijn man gebeld om me op te halen.

Litteken ziet er goed uit, beetje groter dan ik al had op die plek. Het is alleen nog vrij gevoelig, zitten nog wat korstjes op. Verder nog steeds pijn bij belasten.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:40:48 #222
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73421061
Ooww dat lijkt me ook geen lekkere combi nee . Vanmiddag maar ff lekker bijkomen dan .

Ik ben benieuwd hoe lang je pijn nog aanhoudt. Kun je al een beetje inschatten wanneer je weer aan het werk zou kunnen?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:48:17 #223
13151 crew  Rewimo
pi_73421253
Ik moest minimaal op 2 weken rekenen. Dat is eind deze week dus. En ik heb daarna 2 weken vakantie. Werken op zich zal daarna wel kunnen, alleen weet ik niet of ik dan al kan autorijden (1 uur enkele reis).
pi_73534147
En hoe is het nu, weer een paar dagen verder?
pi_73661194
Hallo,
Na wat surfen op internet over 'peesontsteking in de pols' kwam ik op dit forum terecht...
Ik heb sinds Augustus 2007 last van een pijnllijke pols... de ene dag gaat het goed de andere dag weer niet, het is maar net hoeveel ik 'm belast.
Mijn huisarts heeft mij als eerste doorverwezen naar een fysiotherapeut, dit heeft niks geholpen waardoor ik werd doorverwezen naar een mensendiecktherapeut, helaas ook niet geholpen.
Daarna een orthopeed ernaar laten kijken die kon niets zien op de foto's waardoor ze daarna nog een scan hebben gemaakt (dan wordt er soort radioactieve stof ingespoten wat oplicht op de foto ofzo)... ook daar niets op te zien...
Uiteindelijk weer naar de huisarts (zomer 2009) en gesmeekt of ze nog iets hadden waar ik naartoe verwezen kon worden...
Nu heb ik gister een afspraak gehad bij de revalidatie arts... deze was er na wat wrikken en sjorren (AUW!) vrij snel achter dat ik inderdaad een peesontsteking heb in mijn pols...
Ik blij (van de uitslag) en verdrietig (van de pijn) tegelijk. Er kan iets aan gedaan worden!!
Nu heb ik volgende week een vervolgafspraak bij diezelfde revalidatie arts... Hij vertelde mij dat het eventueel-mogelijk-zou-kunnen-zijn-dat ik een injectie kreeg (ontstekingremmend) maar dat hij hier nog over na ging denken omdat ik geen constante pijn heb...
Nu had ik zoiets van... een injectie en de stof die ik toegedient krijg doet z'n werk en diezelfde dag kan ik weer aan het werk... maar nu lees ik van alles over dat je na zo'n injectie 3 weken uit de running bent...
De arts heeft mij hier helemaal niets over verteld! Misschien een domme vraag maar is er ook nog een ander soort ontstekingremmende injectie? Of is er echt 1 soort waarbij je standaard 3 weken rust moet houden...? En als ik geen injectie krijg... wat kan ik dan verwachten??
Alle informatie is welkom!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:37:52 #226
13151 crew  Rewimo
pi_73661898
Sorry, geen positieve ervaringen met injecties hier. Deden alleen maar ontzettend zeer, de prik zelf maar ook nog dagen daarna. En geen verbetering. Ze spuiten corticosteroïden in, geen fijn spul. Bij mij deed het helemaal niks in elk geval.

Ben vandaag naar het zwembad geweest. Na afloop erg veel pijn helaas
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:59:58 #227
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73671078
Rewimo, lekker aan het genieten van de vakantie? Jammer dat je pijn had na het zwemmen.

Ik heb ook zo'n spuit gehad, en het was inderdaad geen pretje ik ging zowat van mijn stokje van de pijn. Ik kon wel dezelfde dag weer werken, maar ben niet direct vanuit het ziekenhuis naar mijn werk gegaan (zoals de planning was) maar eerst even naar huis om bij te komen.

Bij mij heeft het ook helemaal niks geholpen. Volgens mij heeft het zelfs meer kwaad dan goed gedaan omdat een week of 3,4 na de injectie er deuken in mijn pols zijn gaan vallen :|
Fuck the EBU
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:22:47 #228
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73675424
Ik ben zojuist voor de pre operatieve screening geweest en ik ben goedgekeurd . Mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant (140 / 100) maar ook weer niet dusdanig dat ik daarvoor naar de huisarts moest. Ik had voor de screening gerookt en een heel spannende autorit gehad , denk dat dat ook wel meespeelde. Nu dus wachten op de brief met de operatiedatum.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 oktober 2009 @ 11:36:26 #229
13151 crew  Rewimo
pi_73675898
Mooi MIjn bloeddruk was ook wat hoog maar dat komt ook door de spanning van het moment. Werd ook niet moeilijk over gedaan. Weet je ongeveer de wachttijd?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:42:58 #230
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73679863
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:36 schreef Rewimo het volgende:
Mooi MIjn bloeddruk was ook wat hoog maar dat komt ook door de spanning van het moment. Werd ook niet moeilijk over gedaan. Weet je ongeveer de wachttijd?
Ik heb geen idee van de wachttijd, heb het de verpleegkundige, de anesthesist én de receptioniste van de polikliniek gevraagd maar niemand had een idee .
Fuck the EBU
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:59:44 #231
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74040842
Ik heb van de week het ziekenhuis gebeld, waarschijnlijk wordt ik in week 46 geopereerd. Dus dat duurt helemaal niet zo heel gek lang . Hoor het alleen pas een dag of 4, 5 van tevoren.

Rewimo, hoe gaat het met jou?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 oktober 2009 @ 13:32:05 #232
13151 crew  Rewimo
pi_74041659
Redelijk goed, nog steeds een beetje irritatie bij het litteken (als mijn mouw eroverheen zit), bewegen gaat goed, belasten nog niet echt. Ik kan nog niet autorijden zonder spalk en zeker geen grote afstanden. Ik ga morgen wel weer werken, maar vanuit huis. Enkele reis per auto is 1 uur en dat red ik zeker niet nu. Dinsdag een telefonische afspraak met de bedrijfsarts over de uren en het thuiswerken. Mijn manager zou me het liefst op kantoor zien en hamert erop dat ik met het OV kom, maar dat is niet bepaald simpel. Ik zou dan toch al een klein halfuur moeten rijden voor ik bij een bushalte ben met verbinding naar Nederland en dat is nog te veel.
pi_74042328
Ik heb gelukkig nooit zo'n spuit gehad, maar ze hebben me voor een half jaar in een spalk gezet (24/7) en dat is ook geen pretje. Ik ben daarvan (afgelopen januari geopereerd) nog steeds aan t revalideren. Gaat wel de goeie kant op (ontstekingen zijn weg) maar omdat ik zo lang in een spalk heb gezeten zijn mijn spieren, rekkers en strekkers nog lang niet zoals het ooit was helaas
Ik ben een meisje =)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 oktober 2009 @ 15:07:57 #234
13151 crew  Rewimo
pi_74044300
Een half jaar is ook wel heel erg lang zeg! Ik heb mijn spalk alleen gedragen als het nodig was vanwege de pijn. Momenteel dus nog in de auto, want zonder gaat niet.
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:13:43 #235
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74044448
Dupje, wat lang dat je een half jaar in een spalk moest! Kan me voorstellen dat je spieren daar inderdaad niet vrolijk van worden .

Rewimo, dat duurt dan nog best lang allemaal, dat je pols belasten nog steeds niet echt wil. Ben benieuwd hoe dat met mij gaat. Ik heb 40 minuten enkele reis naar mijn werk, met het OV zou dat 1 uur en 40 minuten zijn , hoop dat ik hem sneller kan belasten na de operatie.
Fuck the EBU
pi_74046716
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef Rewimo het volgende:
Een half jaar is ook wel heel erg lang zeg! Ik heb mijn spalk alleen gedragen als het nodig was vanwege de pijn. Momenteel dus nog in de auto, want zonder gaat niet.
Ja veels te lang, ik deed juist mijn spalk af met autorijden Ik kon niet rijden met dat ding.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:13 schreef MaLo het volgende:
Dupje, wat lang dat je een half jaar in een spalk moest! Kan me voorstellen dat je spieren daar inderdaad niet vrolijk van worden .
Nee, en mijn fysio van nu vindt het ook allemaal wat overdreven, maarja, dan vraag ik me af, wat hadden ze wel kunnen doen ipv die spalk? Beetje achteraf geklets.
Ik ben een meisje =)
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:37:30 #237
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74657675
Ik ben zojuist gebeld, ik word volgende week vrijdag, de 20e, geopereerd.
Krijg nu wel een beetje de zenuwen .

Hoe gaat het met jou Rewimo? En met de andere "polspatienten" ?
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 november 2009 @ 09:46:45 #238
13151 crew  Rewimo
pi_74657915
Fijn dat je een datum hebt!

Gaat wel, kan nog steeds niet autorijden (althans geen grote stukken) en ik heb nog vrij veel pijn, vind ik. Tja, het is nu 6 weken geleden, misschien hoort dat wel zo en ben ik te ongeduldig Maar ik baal er wel van. Ik ben afhankelijk van anderen en daar hou ik niet van. Ik werk nu 2 dagen thuis en 3 dagen rijd ik met een collega mee (qltel zet me daar 's morgens af als we onze zoon naar school hebben gebracht en haalt me 's middags weer op).
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:58:31 #239
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74658217
Wat een gedoe, dat je nog steeds niet fatsoenlijk kunt autorijden . Ik hoop niet dat ik daar zo lang last van zal hebben, ik moet voor mijn werk een kleine 40 minuten rijden (enkele reis) en het openbaar vervoer is geen optie, gezien het gehucht waarin ik werk .
Wel fijn dat je een paar dagen vanuit huis kunt werken, dat maakt het net iets makkelijker.

Heb je binnenkort nog een keer een nacontrole of iets dergelijks waarbij je zou kunnen vragen of je pijnklachten normaal zijn?

Op zich vind ik een vrijdag wel gunstig om geopereerd te worden, dan is mijn vriend het hele weekend thuis om mij te vertroetelen . En dan reken ik maar op een week thuis, en die maandag erop misschien (deels) weer aan het werk (mits autorijden wil dus )
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 november 2009 @ 10:12:23 #240
13151 crew  Rewimo
pi_74658548
Maandag moet ik op controle komen. OV is hier ook geen geweldige optie. Ik kan de bus naar NL (Nijmegen) nemen vanuit het plaatsje waar Christan naar school gaat. En vandaar naar Arnhem. Dat kost me 1,5 uur. Gisteren grote opstoppingen en toen was ik uiteindelijk korter op kantoor dan onderweg

Met de auto ben ik een klein uur onderweg (al was ik daarmee gisteren dan wel in diezelfde opstopping beland ).
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:17:29 #241
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74658676
Mijn ov traject zou bestaan uit 8 minuten lopen, 45 minuten in de bus, 15 minuten wachten, 16 minuten in de trein en 4 minuten lopen .

Succes maandag bij de controle, hopelijk zijn ze tevreden over je .
Fuck the EBU
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:45:13 #242
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74661163
Nog even een vraagje he, moet je bij een operatie aan je pols ook zo'n operatiehemd aan? Ik wil niet in mijn nakie onder zo'n hemd .

(Ik krijg een bierse verdoving, regionaal dus, weet niet of dat nog wat uitmaakt.)
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 november 2009 @ 11:54:57 #243
13151 crew  Rewimo
pi_74661484
Ja, je moet wel een hemd aan, maar ik mocht mijn onderbroek gewoon aanhouden
pi_74661615
Dat operatiehemd was bij mijn operatie een drama! Want ik moest van het gewone bed op de operatietafel, en mijn ene arm was net volledig verdoofd, en in de ander had ik een infuus. Dus vet onhandig. Lag ik eindelijk goed en wel, bleek dat het slangetje van het infuus eruit was gegaan, heel mijn hemd nat! Dus moest ik terplekke op de operatietafel nog een nieuw hemd aan
Ik ben een meisje =)
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:11:05 #245
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74667799
Bedankt voor de bemoedigende reactie Dupje .

Ik zou mijn bh ook graag aanhouden (en mijn sokken, ben zo'n koukleum ) maar dat zal er dus wel niet inzitten .
Fuck the EBU
pi_74668450
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:11 schreef MaLo het volgende:
Bedankt voor de bemoedigende reactie Dupje .

Ik zou mijn bh ook graag aanhouden (en mijn sokken, ben zo'n koukleum ) maar dat zal er dus wel niet inzitten .
Haha sorry. Maar ze gaan er wel heel netjes mee om hoor. Ze zien wel ergere dingen
Ik ben een meisje =)
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:21:34 #247
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74889042
ik ben er weer! de operatie op zich viel me erg mee. moest alleen ruim 2 uur wachten tot ik aan de beurt was .

heb nu een drukverband om wat er zondag af mag. de napijn valt nu nog wel mee. ik kan nog niks met mjn rechterhand maar heb er ook geen pijn an.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 november 2009 @ 17:24:36 #248
13151 crew  Rewimo
pi_74890933
Fijn dat je het achter de rug hebt! Sterkte met opknappen
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:33:25 #249
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74894612
dank je! inmiddels wel meer pijn dan vanmiddag . heb me alvast lekker in mijn pyjama gehesen en lig nu lekker op de bank. ben best moe
Fuck the EBU
pi_74913857
Hopelijk herstelt het snel MaLo!
Ik ben een meisje =)
  maandag 23 november 2009 @ 10:22:18 #251
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74932870
hier een verslagje van mijn operatie

ik moest me om half 10 melden, hoorde dat ik pas rond 12 uur aan de beurt zou zijn .
ik was erg zenuwachtig en kreeg lorazepam. fijn spul, werd er lekker rustig van . ik heb een beetje gesmsd met het thuisfront en wat tijdschriften gelezen.
om 11:45 werd ik opgehaald en naar de recovery gebracht. hier werden de infusen aangebracht. het infuus in mijn te opereren hand wou niet lukken, ik had te fijne aderen , de anesthesist zelf heeft uiteindelijk een infuus aan de binnenkant van mijn pols gezet (auw).
toen naar de operatiekamer alwaar mijn arm werd verdoofd. de anesthesist was ontzettend lief en zorgzaam .

de operatie zelf duurde maar kort, een kwartiertje incl. hechten. de band rondom mijn arm begon erg zeer te doen, ik was blij toen hij er af mocht.
toen weer naar de recovery. na 10 minuten kon ik mijn vingers weer bewegen en na een halfuur voelde ik mijn hele arm weer.
toen om kwart over 1 terug naar mijn kamer op de verpleegafdeling en daar heb ik een lekkere lunch gekregen, ik had zoveel honger!
om kwart voor 2 kwamen mijn vriend en dochter en om 2 uur mocht ik naar huis.

ik ben lelijk gehecht; er was voor de operatie een cirkeltje op mijn pols getekend maar de twee helften is nu wel een halve cm verschoven ...

er wordt nog onderzocht of het nu wel een ganglion was, de chirurg heeft weefsel tussen mijn gewricht verwijderd wat er niet hoorde maar hij twijfelde of dit wel een ganglion was of iets anders.

volgende week woensdag moet ik weer naar de chirurg, dan worden de hechtingen verwijderd en krijg ik de uitslag.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 november 2009 @ 13:35:08 #252
13151 crew  Rewimo
pi_74937096
Ik las: mijn gewricht verwijderd

Ben benieuwd wat het was als het geen ganglion was trouwens. Hoe is het nu met de pijn, en kun je alles alweer goed bewegen?
  maandag 23 november 2009 @ 15:41:30 #253
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74938903
whehehe, mag niet hopen dat ze mijn gewricht weggehaald hebben

ik ben ook benieuwd wat het dan wel zou zijn, wel goed dus dat ze het gaan onderzoeken.

bewegen gaat op zich redelijk, voor zover de reuzepleisters het toelaten . buigen van de pols (wil dus moeilijk door de pleister, en doet ook nog wel erg zeer (met name buigen richting de handpalm). kracht heb ik totaal niet, ik kan nog geen laatje opentrekken met rechts . ook haren kammen lukt niet en aankleden is lastig.
Fuck the EBU
  woensdag 25 november 2009 @ 07:47:54 #254
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74983016
gister teveel gedaan, nu een zere wijsvinger
Fuck the EBU
pi_75116702
Hoe is het eigenlijk met de TS afgelopen, was het nou een peesontsteking?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 november 2009 @ 18:49:24 #256
13151 crew  Rewimo
pi_75116766
Geen idee, na 5 jaar
pi_75116922
Hehe zie ik nu pas...
pi_80651358
hallo,
ik heb ook in mijn linker pols de pezen ontstoken terwijl ik rechts ben ik heb er nu ongeveer bijna een jaar last van en ben nu sins gister van het gips af dat moets ik van de arts er 3 weken om houden
waarschijnlijk krijg ik nu een afneembare spalk de pijn bleef best hevig toen ik dat gips erom had en merkte ook dat mijn pols vaak opzwol nu het gips eraf is doet hij heel erg zeer
ik snap niet dat het zo moeilijk is om hier van af te komen ik heb zelf 2 kleine kindjes en dat maakt het er niet makkelijker op
heeft er iemand het zelfde en hoe ga jij er mee om?
groetjes en heel veel liefs van mariska
I love Leo and my kids
  maandag 28 juni 2010 @ 22:07:32 #259
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_83420593
Rissy, hoe gaat het nu? Wat waren / zijn je klachten precies?

Ik moet me hier helaas ook weer melden . Het gaat niet goed. Ik kan mijn duim nog maar in een hoek van 45 graden t.o.v. mijn hand krijgen (met mijn linkerduim kan ik een L maken, met mijn rechterduim een sneue V . Verder heb ik veel pijn bovenop mijn hand en kan ik mijn pols niet goed buigen (naar de handpalm toe is het vervelendst). Verder straalt de pijn soms uit naar de buitenkant van mijn elleboog.
Ik ben weer bij de huisarts geweest en die heeft aangegeven dat ik moest zoeken naar een fysio gespecialisered in handen en polsen. Hij wist niet wat hij er mee moest. Morgen heb ik een afspraak met een fysiotherpeut van het handencentrum, ben benieuwd wat hij er van vindt en wat we nog van mijn pols kunnen maken .
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 22:10:18 #260
13151 crew  Rewimo
pi_83420757
't Is echt een rotblessure. Ik heb ook nog geregeld pijn. Kom er nooit meer vanaf
  maandag 28 juni 2010 @ 22:17:16 #261
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_83421156
Wat balen Rewimo . Polsen zijn geen leuke dingen voor blessures.

Ik had zo gehoopt dat ik er na de operatie vanaf zou zijn, maar het lijkt nu wel haast erger dan daarvoor. Terwijl het in eerste instantie na de operatie wel beter leek te gaan, in ieder geval beter dan nu.
Ik hou ook geen hele werkdag meer vol, dan heb ik teveel pijn bovenop mijn hand. De laatste twee uur op mijn werk bestaan uit telefoontjes plegen en koffie halen, computeren wil dan niet meer echt .
Fuck the EBU
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:00:43 #262
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_83436446
Ik ben naar het handencentrum geweest. Het blijkt dat ik totaal geen kracht meer heb in mijn pols en duim . Ik heb oefeningen gekregen om mijn polsspieren en duim sterker te maken. Verder krijg ik een spalk (joepie) die moet zorgen voor de broodnodige rust. De belasting en de belastbaarheid van mijn pols zijn toaal niet in balans. En hij vond dat ik slechte nazorg heb gehad na de operatie, ik had daarna al oefentherapie moeten hebben, ik heb er nu te lang mee doorgelopen.
Het feit dat ik hypermobiel ben hielp ook niet echt mee volgens hem .

Volgende week moet ik terugkomen en wordt de spalk aangemeten.
Ik heb nu zoveel pijn door al dat gebuig en geduw, ik denk dat ik vanmiddag een paar uurtjes snipper van mijn werk.
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 13:27:15 #263
13151 crew  Rewimo
pi_83440047
Een spalk zal je zeker helpen Als ik te veel pijn heb, draag ik hem ook, meestal in de auto. Momenteel rij ik niet veel (andere gezondheidsproblemen helaas) en heb ik niet veel last met rijden. Wel met computeren
pi_83440538
Ik heb ook ruim een jaar al last van mijn pols. Met vlagen. Soms zo erg dat ik nog geen theekopje vast kan houden en soms nergens last van. Dat is meteen het irritante ervan, de momenten dat ik op het punt heb gestaan ermee naar de huisarts te gaan, was de pijn weg of sterk verminderd dus dan ging ik maar niet meer. Ik ben niet bang voor ingrepen ofzo, maar ik wil daar niet komen om te horen te krijgen dat ik rustig aan moet doen zeg maar, dat weet ik zelf ook wel.

Anyway, ik heb er nu al een tijdje geen last van gehad, maar ik zag dit topic bij actieve topics staan. Toch maar even gaan lezen en het is wel erg herkenbaar wat ik hier lees!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:08:12 #265
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_83441815
ik heb al eerder een spalk gehad, voordat ze wisten dat het een ganglion was. Maar daar mocht ik helemaal niet mee autorijden en ik kon eigenlijk ook niks als ik dat ding om had.

Ik las het in een ander topic Rewimo, sterkte

Wat voor klachten heb je Catwoman? Irritant he, dan besef je pas hoeveel je je pols eigenlijk gebruikt
Fuck the EBU
pi_83444915
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:08 schreef MaLo het volgende:
ik heb al eerder een spalk gehad, voordat ze wisten dat het een ganglion was. Maar daar mocht ik helemaal niet mee autorijden en ik kon eigenlijk ook niks als ik dat ding om had.

Ik las het in een ander topic Rewimo, sterkte

Wat voor klachten heb je Catwoman? Irritant he, dan besef je pas hoeveel je je pols eigenlijk gebruikt
Als ik op mijn klachten ga googlen kom ik uit op carpaal tunnel syndroom.
Heb pijn in mijn pols aan de duimkant, er kan een flinke steek doorheen gaan als ik al last heb en ik zet teveel kracht. Zo sloeg ik laatst de achterklep van de auto dicht, nou, ik ging wel even door een hel. Schokken opvangen is dus niet echt zoals het hoort zeg maar. Ook als ik op de grond zit en mezelf op wil duwen doet dat pijn.

De klachten onstaan veelal als ik veel kracht heb moeten zetten of mijn pols intensief heb gebruikt. Enthousiast een ikea kastje in elkaar schroeven is er dus niet echt bij!

Heel irritant in ieder geval allemaal ja, want zoals je al zegt, nu merk je ineens waar je je pols allemaal voor gebruikt. En ik voel me ook wel erg gehandicapt als ik de dop van een fles niet meer los krijgen!
Feauteaux
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 18:52:06 #267
13151 crew  Rewimo
pi_83454807
Zit de pijn onderaan je duim? Dan is het geen carpaal tunnel maar peesschedeontsteking. Geen kracht kunnen zetten en steken horen daar ook bij. Ik kan als het heel erg is, niet eens een papiertje vasthouden
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 18:55:55 #268
13151 crew  Rewimo
pi_83454970

Op dit plaatje kun je zien waar de pijn zit bij een peesschedeontsteking (ook wel Quervain genoemd)
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:55:57 #269
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_83460606
Die test heb ik vanmorgen ook nog gehad . Maar geen Quervain voor mij .
Fuck the EBU
pi_83460914
Nou, het is niet echt op de plek bij mij, met de duimkant bedoelde ik maar die helft van de pols zeg maar. Krachtverlies heb ik (nog) niet, ik krijg enkel geen flessen open etc vanwege de pijn.
Dat is dus ook meteen zo frustrerend, je kunt het eigenlijk wel maar de pijn houdt dat tegen.

De pijnlijke plek zit vooral bij de handwortelbeentjes, met uitschieters naar de arm.
Feauteaux
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 21:07:50 #271
13151 crew  Rewimo
pi_83461218
Dat lijkt me dan geen quervain nee.
pi_83461708
Nouja, ik moet binnenkort gewoon een keertje langs de huisarts gaan. Ik kom er normaal nooit (afkloppen!) en heb hem de laatste tijd (helaas wegens vervelende omstandigheden) veel beter leren kennen, dus hij weet wel dat ik niet zomaar kom
Feauteaux
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 21:18:44 #273
13151 crew  Rewimo
pi_83461806
Als je zoveel last hebt lijkt me dat een goed idee
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:00:20 #274
310537 blaa-bla
Carpe Diem
pi_84046987
Hallo !
Ik was zo op google aan het snuffelen over een Ganglion, en nu kwam ik hier op dit forum terecht. Ik las dat sommigen er ook last van hebben, of hebben gehad.

Nu heb ik ook paar maanden met een flinke bult boven op me pols gelopen, en daarvoor ook altijd klachten aan me pols. Gisteren heeft de dokter de bult maar eens geprobeert leeg te zuigen, naar mijn idee is dat totaal niet gelukt, gisteren was hij minder, nu weer bijna net zo groot. Ik las van iemand dat die hem pas na 1.5 week weer terug had, bij mij is het met 1 dag...... Ook doet hij ook heel erg zeer, met het bewegen van mijn pols e.d.
Is dit dan normaal ? Kan iemand me vertellen of hij/zij ook zoiets heeft gehad? En zo snel last ervan?
Ik wil namelijk niet direct weer de dokter bellen, maar weet niet of ik beter wel de dokter weer kan bellen, of nog maar even weer paar weken moet afwachten.

Groetjes Lonneke
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:15:23 #275
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_84047639
Bij mij zijn de klachten destijds totaal niet verminderd door de spuit. Sterker nog, ik heb het idee dat het er alleen maar door verergerd is, omdat ik een paar weken na de spuit opeens allemaal kuilen in mijn pols kreeg.

Bij mij is de spuit door de chirurg gezet en ik moest 3 weken daarna voor controle komen. Tenzij ik geen klachten meer had, dan mocht ik afbellen

Inmiddels ben ik voor de tweede keer bij het handencentrum geweest. Ik heb wederom een spalk gekregen, deze moet ik om bij activiteiten die pijnlijk zijn en sowieso een paar keer per dag voor extra rust. Met dit weer is zo'n spalk eigenlijk geen doen, hij drijft zowat weg van het zweet . En verder moet ik blijven oefenen .
Ik heb nu 3 weken vakantie en we verwachten dat het dan sowieso wel wat beter gaat.

Heb nu trouwens een spalk die aan de bovenkant open is, mijn vorige spalk lag meer ove rmijn pols heen en was juist aan de onderkant open.
Fuck the EBU
pi_84048108
Bij mij is mijn ganglion eerst weggedrukt door een specialist. Je drukt dan het zakje op de pees leeg, maar het zakje blijft zitten. Op die manier heb je 80% kans dat het weer terug komt. Hetzelfde geldt volgens mij voor de spuit. Bij mij kwam het ganglion ook terug na een paar jaar (in de tussenjaren heb ik altijd last blijven houden van mijn pols), en er is toen besloten hem operatief weg te halen. Dat gebeurt in een dagopname (dus geen poliklinische ingreep), en daarna heb ik een jaar fysio gehad. Ik kan nu weer aardig wat, maar niet meer zoveel als voor het ganglion. Voornamelijk conditie en lenigheids probleem.

Het is een lastig iets, bij sommigen is het ganglion zo weg of niet eens hinderlijk, bij anderen blijft het jaren vervelen.

Succes Lonneke!
Ik ben een meisje =)
pi_84655902
Goedemorgen!
Ook ik meld me hier..
Nu 3 jaar aan het sukkelen! Chronische peesontsteking in mijn hand.
Om de drie a vier maanden een injectie in mijn hand, elke dagontstekingremmers, handenteam geweest, fysio gehad, lasertherapie gehad, draag braces... :(
Werk maar voor 50% en er lijkt geen verbetering te komen.
Gisterop eigen initiatief een echo laten maken bij de fysio en hier kwam uit dat ik echt niet gek ben, zitten in beide polsen flinke ontstekingen en ook mijn pezen in mijn handen zijn 2x zo dik.
Maar ja wat nu? Tips?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juli 2010 @ 09:22:55 #278
13151 crew  Rewimo
pi_84656138
Toch maar eens naar een goede orthopeed? :{

Sterkte!
  maandag 6 september 2010 @ 13:11:43 #279
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_86123594
Woezelpip, naar een peesontsteking :{. Hoe gaat het nu? Ik heb na mijn operatie heel lang een pijnlijke pees in mijn wijsvinger gehad en dat was geen pretje.

Ik loop nu al een tijdje bij het handencentrum. Ik moet nog steeds veel oefenen en rusten. Ik merk dat mijn handspieren wel sterker worden maar de pijn blijft :{.
Er is uitgesproken dat ik atrofie aan mijn handspieren heb en dat ik dus flink moet blijven oefenen om het spierweefsel dat ik nog heb sterker te maken.

Ik heb alleen het gevoel dat de pijn ín mijn pols zit en niet zozeer met (gebrek aan) spierkracht te maken heeft... Maar het kan natuurlijk wel beter worden, als de spieren die mijn zere plek omringen sterker worden, de pijn misschien wel minder wordt.
Fuck the EBU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')