hier een verslagje van mijn operatie

ik moest me om half 10 melden, hoorde dat ik pas rond 12 uur aan de beurt zou zijn

.
ik was erg zenuwachtig en kreeg lorazepam. fijn spul, werd er lekker rustig van

. ik heb een beetje gesmsd met het thuisfront en wat tijdschriften gelezen.
om 11:45 werd ik opgehaald en naar de recovery gebracht. hier werden de infusen aangebracht. het infuus in mijn te opereren hand wou niet lukken, ik had te fijne aderen

, de anesthesist zelf heeft uiteindelijk een infuus aan de binnenkant van mijn pols gezet (auw).
toen naar de operatiekamer alwaar mijn arm werd verdoofd. de anesthesist was ontzettend lief en zorgzaam

.
de operatie zelf duurde maar kort, een kwartiertje incl. hechten. de band rondom mijn arm begon erg zeer te doen, ik was blij toen hij er af mocht.
toen weer naar de recovery. na 10 minuten kon ik mijn vingers weer bewegen en na een halfuur voelde ik mijn hele arm weer.
toen om kwart over 1 terug naar mijn kamer op de verpleegafdeling en daar heb ik een lekkere lunch gekregen, ik had zoveel honger!
om kwart voor 2 kwamen mijn vriend en dochter en om 2 uur mocht ik naar huis.
ik ben lelijk gehecht; er was voor de operatie een cirkeltje op mijn pols getekend maar de twee helften is nu wel een halve cm verschoven ...
er wordt nog onderzocht of het nu wel een ganglion was, de chirurg heeft weefsel tussen mijn gewricht verwijderd wat er niet hoorde maar hij twijfelde of dit wel een ganglion was of iets anders.
volgende week woensdag moet ik weer naar de chirurg, dan worden de hechtingen verwijderd en krijg ik de uitslag.