abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21521428
plaats het maar effe hier, als het ergens anders heen moet, dan merk ik dan vanzelf wel

maar het probleem is, ik heb een paar maanden terug een pees-ontsteking in mijn pols gehad,
een combinatie van autorijden met slecht weer en mijn werk (vleeswarenafdeling) waarschijnlijk.
ik moest toen 1 week rust houden, maar toen ging het niet beter.
dus toen kreeg ik diclofenac-natrium, en na 2.5 week kon ik weer aan het werk.

nu een paar maanden later heb ik er weer best wel veel last van....en ben het een beetje zat.
heeft iemand anders hier ervaring mee en misschien een oplossing??
Alvast bedankt
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:45:07 #2
88200 C-Devil
Ik ben niet aardig
pi_21521562
Ik heb daar ook last van gehad, en af en toe nog een beetje. Koelen met een ijspack (niet te lang) en een polsbandje kan je helpen om het weer de kop in te drukken, verder is het echt rust en niet teveel belasten. De dokter kan er ook een injectie in geven (zeer pijnlijk) als je er echt teveel last van gaat krijgen. Maar dat doen ze niet zo gauw.
Succes!
Hoezo compromis, heb ik het mis dan?
- Loesje
pi_21521620
---> LIF is beter .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_21521780
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:45 schreef C-Devil het volgende:
Ik heb daar ook last van gehad, en af en toe nog een beetje. Koelen met een ijspack (niet te lang) en een polsbandje kan je helpen om het weer de kop in te drukken, verder is het echt rust en niet teveel belasten. De dokter kan er ook een injectie in geven (zeer pijnlijk) als je er echt teveel last van gaat krijgen. Maar dat doen ze niet zo gauw.
Succes!
Ik heb er iedere keer steunverband omheen, maar dan moet ik allemaal moeilijk doen om nog een beetje te kunnen werken. en die injectie...dan mag je toch 3 weken helemaal niks meer doen??
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:50:17 #5
88200 C-Devil
Ik ben niet aardig
pi_21523491
Ligt er een beetje aan, na die injectie is het echt helemaal rust houden maar dan heb je wel de meeste kans dat het niet meer terug komt.
Hoezo compromis, heb ik het mis dan?
- Loesje
pi_21523524
Hoe weet je of je een peesontsteking hebt?
pi_21524316
Ik heb al jaren een peesontsteking in m'n pols. Soms is het actief en dan doet m'n pols echt ontzettend zeer, heb dan ook 0.0 kracht en loop dan weken met een polsbandje. Nu zit er ook altijd een vaag bultje op de plek waar het ontstoken is, die soms groter en puntiger wordt.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  woensdag 25 augustus 2004 @ 00:56:56 #8
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_21525045
Ik heb het ook, op sommige momenten doet het flink pijn (voelt heel zuur aan) en heb ik echt 0.0 kracht er mee. Maar 99% van de tijd gaat het gewoon goed, hoewel het wel overbelast voelt vaak. Het enige wat je ertegen kunt doen is, naar ik weet, het zoveel, zovaak mogelijk ondersteunen met een polsbandje of gewoon een steunverband eromheen (al staat dat wel wat extreem). En verder, ach, ik weet het ook niet, sorry.
There is consciousness in all things.
pi_21527158
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:51 schreef skiczukie het volgende:
Hoe weet je of je een peesontsteking hebt?
Huisarts.

Ik heb het trouwens aan m'n linkerpols, terwijl ik rechts ben.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_21527281
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 08:20 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Huisarts.

Ik heb het trouwens aan m'n linkerpols, terwijl ik rechts ben.
Ik heb dus precies hetzelfde...
pi_21527299
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:56 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Ik heb het ook, op sommige momenten doet het flink pijn (voelt heel zuur aan) en heb ik echt 0.0 kracht er mee. Maar 99% van de tijd gaat het gewoon goed, hoewel het wel overbelast voelt vaak. Het enige wat je ertegen kunt doen is, naar ik weet, het zoveel, zovaak mogelijk ondersteunen met een polsbandje of gewoon een steunverband eromheen (al staat dat wel wat extreem). En verder, ach, ik weet het ook niet, sorry.
Ik kan er ook wel gewoon mee doorwerken, maar het kan af en toe zo ontzettend zeer doen, en ik heb er dan af en toe ook steunverband omheen, maar omdat ik op met snijmachines/messen werk, denken alle klanten dat ik mijn hand heb gesneden en je krijgt er dus heel veel reactie op....idd nog al extreem zo'n steunverband...dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2004 @ 08:44:06 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21527313
Heb je toevallig een polsbeschermer, zoals je voor skaten gebruikt? Die geven je pols goed steun, dat kan de pijn flink verlichten. Je kunt ook een brace kopen bij een winkel in medische artikelen, maar die zijn een stuk duurder.

Ik heb zelf een spalk, omdat ik al bijna 20 jaar last heb van een chronische peesschedeontsteking in mijn rechterpols (precies onder mijn duim). Die draag ik als ik veel last heb. Injecties en operaties hebben bij mij helaas niet geholpen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21565609
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 08:44 schreef Rewimo het volgende:
Heb je toevallig een polsbeschermer, zoals je voor skaten gebruikt? Die geven je pols goed steun, dat kan de pijn flink verlichten. Je kunt ook een brace kopen bij een winkel in medische artikelen, maar die zijn een stuk duurder.
Ik zal wel eens gaan kijken naar een brace/polsbeschermer...
maar ik heb 2 bracen voor mijn knieen gehad, en daar nogal wat geld aan uitgegeven, en niet veel later kreeg ik weer te horen dat ik ze niet om mocht...dus ik ben er een beetje huiverig voor...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 22:02:41 #14
13151 crew  Rewimo
pi_21566672
Een skatepolsbeschermer is niet zo duur. En rust is het beste bij een peesontsteking. Ik ben zelfs een aantal keren in het gips gezet. Wat overigens alleen hielp zolang het gips erom zat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 22:05:31 #15
13151 crew  Rewimo
pi_21566717
Even gezocht voor je: brace kost rond de 35 euro, skatepolsbeschermer ca. 10 euro (en volgens mij is dat nog per 2 ook ).
pi_21588042
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Even gezocht voor je: brace kost rond de 35 euro, skatepolsbeschermer ca. 10 euro (en volgens mij is dat nog per 2 ook ).
thnx voor de info ik zal eens gaan kijken
  donderdag 10 november 2005 @ 16:55:57 #17
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_32152371
Even een schop omhoog, aangezien ik ditzelfde nu ook wat heb:

Ik heb jaren in de supermarkt gewerkt, waar ik altijd de bier&fris afdeling deed. Kratjes bier tilde ik standaard per 3, en kratten cola per 2. Dit ging jaren goed tot ik last kreeg van mijn pols. De dokter zei toen dat het gewoon wat overbelast was, en met rust zou het wel overgaan. Het begon behoorlijk erg, 's ochtends was het eerste wat ik voelde mijn pols(en), en 's avonds deed het tandenpoetsen gewoon echt zeer (aan de polsen dus). Na bijna een half jaar waren de klachten volledig verdwenen.

Nu een jaar geleden ben ik begonnen met fitnissen, eerst niet te zwaar, maar al vrij snel zat ik behoorlijke gewichten te duwen en te trekken. Tot.... mijn pols onplezierig begon aan te voelen. Aanvankelijk na en tijdens de training wat branderig, toen heb ik op aanraden van de sportschooleigenaar (welke fysio is) sportbandage gekocht om extra steun te bieden aan de polsen. Helaas werkte dit niet voldoende, en na een tijdje had ik dus weer die pees ontstoken, wat alles behalve plezierig was.

In de hoop dat alles over zou gaan ben ik toen gestopt met het trainen (van alles waar mijn armen bij kwamen kijken), en de muis bedien ik vanaf toen met de linkerhand. De stekende pijn ging op den duur over, maar de zeurende pijn 's avonds na een dag lang typen en muizen (ik ben IT-er ) bleef toch wel een beetje.

Tot zover de voorgeschiedenis. Deze week heb ik via de sportschool een sportbrace gekocht (incl. verzendkosten 50 euro ), en ben ik weer gaan trainen. Het lijkt in principe wel goed te gaan, toch is het nog niet helemaal super. De sportschooleigenaar (en dus de fysio ) zegt dat ik hoogst waarschijnlijk een instabiele pols heb: de pezen zijn uitgerekt / gescheurd waardoor er teveel ruimte zit in het gewricht. Volgens hem moet ik dus voor altijd blijven trainen met een brace, en aangezien ik nu meer last heb van mijn linkerpols (waarvan ik minder last heb, maar welke ook niet helemaal jofel is) dan van mijn rechterpols heb, denk ik dat ik voor die arm ook nog maar een brace ga kopen.

Tot zover mijn lange verhaal, toevallig mensen die dit herkennen ?
  donderdag 10 november 2005 @ 22:01:55 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32161565
@ConQuestador Heb je geen medicijen of zo gehad?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:23:43 #19
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_32171325
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:01 schreef Martijn_77 het volgende:
@ConQuestador Heb je geen medicijen of zo gehad?
Nope, ik heb wel eentijd lang ibuprofen geslikt (ontstekingremmend) maar dat hielp geen zak. En ik wist dat de dokter toch zou zeggen dat het overbelast was en het vanzelf wel weer over zou gaan. Daar ben ik dus niet geweest deze keer.
pi_32265219
Ik herken dit ook. Heb al een paar jaar regelmatig last van mijn polsen. Ik heb het vooral als ik veel dezelfde bewegingen maak achter elkaar of als ik bijvoorbeeld te zwaar til (dan schiet het er weer in). Meestal worden ze wat dikker en heb ik een zeurende pijn (af en toe erger, waardoor ik mijn polsen amper kan gebruiken).

Ik ben een tijdje bij de fysio geweest. Daar gingen ze met een apparaat over mijn pols met een soort straling ofzo. Ik had niet echt het idee dat het hielp. Mijn andere fysio ging de pezen masseren. Dit werkte bij mij wel. Verder heeft hij aangeraden om de polsen zo min mogelijk te buigen en tijdens het tillen je armen en handen in 1 lijn te houden. Heb hiervoor ook van die Hansaplast polsbanden, zodat ik mijn polsen niet te veel buig en beweeg.

Verder schijnt het trainen van je onderarmen ook te helpen, zodat je spieren in je pols sterker worden.
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
pi_32265316
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:55 schreef ConQuestador het volgende:
...De sportschooleigenaar (en dus de fysio ) zegt dat ik hoogst waarschijnlijk een instabiele pols heb: de pezen zijn uitgerekt / gescheurd waardoor er teveel ruimte zit in het gewricht...
Dat heb ik dus ook!
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:04:47 #22
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_32283756
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:43 schreef Vieske het volgende:
Verder schijnt het trainen van je onderarmen ook te helpen, zodat je spieren in je pols sterker worden.
Mijn fysio / sportschooleigenaar zegt dat dit geen nut heeft: Er lopen namelijk geen spieren over de pols heen, die stoppen allemaal bij de pols. Er lopen alleen pezen over het gewricht, en die kan je dus niet trainen.
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:13:38 #23
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32290319
Je creeerd daardoor wel een betere doorbloeding rond je pols.

Dus voedingsstoffen er naar toe en afvalstoffen weg.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_32290931
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:40 schreef oOfaithOo het volgende:
plaats het maar effe hier, als het ergens anders heen moet, dan merk ik dan vanzelf wel

maar het probleem is, ik heb een paar maanden terug een pees-ontsteking in mijn pols gehad,
een combinatie van autorijden met slecht weer en mijn werk (vleeswarenafdeling) waarschijnlijk.
ik moest toen 1 week rust houden, maar toen ging het niet beter.
dus toen kreeg ik diclofenac-natrium, en na 2.5 week kon ik weer aan het werk.

nu een paar maanden later heb ik er weer best wel veel last van....en ben het een beetje zat.
heeft iemand anders hier ervaring mee en misschien een oplossing??
Alvast bedankt
aaah bah dat zuigt...
ik heb het dik 4 maanden gehad,.. het ergste is nog wel die diclofenac waarvan ik de ergste diarree kreeg die de mensheid ooit gekend heeft haha

dat medicijn gaat door je hele lichaam en gaat dus niet recht naar het probleem, namelijk je pols..
de huisarts kan je ook een spuit geven recht in die pees (klinkt niet fijn uiteraard maar goed)
Met die spuit wordt de pees rechtsreeks ingespoten en werkt het dus sneller..
succes
─_(º.0)_/─
  woensdag 16 november 2005 @ 00:40:46 #25
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_32303459
Naproxen kunnen het pijn ook verlichten!

Ik heb ook door mijn (vorige) werk (boekenverkoop) dus veel dozen boeken sjouwen, peesonsteking in rechterpols (ben ook rechts) gekregen.

Medische rekverband/polsband kan je ook bij de apotheek kopen, heb nog geen 10 euro betaald totaal voor 2 stuks. Je kan deze polsband met klittenband strakker of losser maken.

Succes!
Alle dagen heel druk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')