Wat vervelendquote:Op donderdag 16 april 2009 14:40 schreef Qwea het volgende:
Rsi nog steeds aanwezig hier. In vlagen. Vooral als ik lang achter de pc zit is het er.
Ik heb diclofenac. Verder niksquote:Op donderdag 16 april 2009 14:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat vervelend. Heb je op dit moment nog therapie, of een andere behandeling? Of is het maar gewoon ermee leren leven?
Ik heb met computeren praktisch geen last gelukkig
Ik de 50. Maar slik ze nu niet meer want ze helpen toch nietquote:
Dat ergotherapeuten hiervoor betaald krijgen zegquote:Op donderdag 16 april 2009 14:17 schreef MaLo het volgende:
* Kick *
Ik heb ook een peesontsteking aan mijn pols. Heb eigenlijk al vanaf november pijn midden in mijn pols. Fietsen geeft heel veel klachten en schrijven wil ook bijna niet meer (dat laatste is van de laatste 2 maanden).
Ben door de huisarts doorverwezen naar de ergotherapeut. Die constateerde hypermobiliteit (joepie, mijn schouder is ook al hypermobiel), misschien een beknelde zenuw (omdat als ze op een bepaald plekje op mijn pols druk het gaat tintelen in mijn elleboog
) en een ontsteking omdat bepaalde spiertjes verdikt zijn.
Volgende week wordt er een spalk voor me gemaakt die ik dan 2 weken lang 24 uur per dag moet dragen.
Verder vroeg ze of ik rug- of nekklachten had. Uh ja, dat heb ik permanent, oorzaak is een prachtige dubbele scoliose. Zij gaf aan dat het feit dat mijn schouders eigenlijk permanent vastzitten mede de oorzaak van mijn polsklachten kan zijn. Daarom word ik gebeld door een manueel therapeut die gaat kijken of hij nog wat voor me kan doen.
Iemand die dit herkent?
En hoe gaat het met de posters uit dit topic, hebben jullie nog steeds polsklachten?
Zoals?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:14 schreef starla het volgende:
[..]
Dat ergotherapeuten hiervoor betaald krijgen zeg![]()
Ik lees zo 3 a 4 dingen die m'n oma ook kan bedenken (en die meestal niet kloppen).
Hypermobiel maar je schouders zitten vast....jaja...het immobiele hypermobiel syndroom zeker.quote:
Dat van die hypermobiele schouders vind ik zelf ook vreemd hoor, maar zij is nu de derde (para-)medicus die dit zegtquote:Op donderdag 16 april 2009 17:13 schreef starla het volgende:
[..]
Hypermobiel maar je schouders zitten vast....jaja...het immobiele hypermobiel syndroom zeker.
Druk op pols geef tintelingen in de elleboog...nieuwe test ontdekt? Moet ze maar publiceren in
een neurologisch tijdschrift want die kennen we nog niet.
Schouderklachten die polsklachten veroorzaken...tsja..als je alle gewicht op je pols laat rusten
omdat je geen kracht kan zetten met je schouder lijkt me dat obvious.
Spierontstekingen omdat die wat verdikt zijn....WTF?!
Ja, maar niet een onsteking van een spier. En andersom is het ook niet logisch, dat een ontsteking van een pees, gewricht, bursa of wat dan ook gepaard gaat met zwelling van de spieren. Daarnaast is een zwelling + pijn niet per definitie een ontsteking. De klachten zijn: dolor, calor, rubor, tumor en functio laesa, respectievelijk pijn, warmte, roodheid, zwelling en functiebeperking.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:22 schreef MaLo het volgende:
En een zwelling in de pols in combinatie met pijnklachten duidt vaak op een ontsteking.
nervus ulnaris waarschijnlijk, vergeet dat maar, pure nonsens.quote:En wat die tintelingen in mijn elleboog betreft, dat zou volgens haar kunnen duiden op een beknelde nervus huppeldepup.
Ik praat alleen maar de ergotherapeute na, ik heb zelf totaal geen verstand van dit soort dingenquote:Op donderdag 16 april 2009 18:47 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar niet een onsteking van een spier. En andersom is het ook niet logisch, dat een ontsteking van een pees, gewricht, bursa of wat dan ook gepaard gaat met zwelling van de spieren. Daarnaast is een zwelling + pijn niet per definitie een ontsteking. De klachten zijn: dolor, calor, rubor, tumor en functio laesa, respectievelijk pijn, warmte, roodheid, zwelling en functiebeperking.
[..]
nervus ulnaris waarschijnlijk, vergeet dat maar, pure nonsens.
Gaan ze je dan opereren? Balen dat je al zo lang last hebtquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook nog steeds last. Moet over een paar weken naar de Maartenskliniek. Daar hebben ze me inmiddels van mijn schouderklachten afgeholpen dus ik hoop dat ze ook mijn pols aan kunnen pakken.
omdat ze eerst willen kijken of rust toch niet helptquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Waarom wachten ze dan zo lang met een echo of foto? Pech dat je nu veel langer moet zeg
Weet je wat jij moet doen? Als de wiederweerga die manueel theraeut dumpen en een nieuwe zoeken, anders doe ik het voor jequote:Op dinsdag 21 april 2009 18:21 schreef MaLo het volgende:
heb vanmiddag mijn spalk gekregen. foto moet ff wachten, ik krijg bijna niks voor elkaar met die spalk om
ben ook bij de manueel therapeut geweest. hij denkt niet aan een peesontsteking maar dat ik een botje in mijn pols kapot heb.
moet nu niet 2 weken, maar 4 tot 6 weken absolute rust houden met mijn pols. en als er dan geen verbetering is,naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een botje stuk is. mogelijk een discus laesie noemde hij het.
Hij had het echt over een echo...quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:54 schreef starla het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen? Als de wiederweerga die manueel theraeut dumpen en een nieuwe zoeken, anders doe ik het voor jeDie gast klinkt alsof hij de ballen verstand heeft;
1) als je denkt aan een los botfragmentje, breuk of iets met het bot moet je een Rontgenfoto, geen echo.
2) discus?Die zitten in je nek en rug....niet in je pols.
-edit- of je hebt alles verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook nog![]()
nee dusquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:36 schreef Rewimo het volgende:
maar ik vraag me af of dat geschikt is om breukjes mee op te sporen.
van mijn spalk? yep, ik zal hem vanavond uploaden. breng zo eerst mijn dochter naar school en dan ga ik een dagje troostshoppen met mamsquote:Op woensdag 22 april 2009 20:48 schreef Rewimo het volgende:
Is het je al gelukt om een foto te maken?
Ik heb precies dezelfde klachten als jij hebt. Ook die brace heb ik gehad (hij zat niet lekker aan de bovenkant van mijn pols, dus heb ik er daarna eentje gehad die aan de onderkant liep). Bij mij is de diagnose een instabiele pols.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:30 schreef MaLo het volgende:
Yep, het zit echt in het midden van mijn pols, aan duim- en pinkzijde heb ik totaal geen klachten.
Als je je hand naar achteren buigt zit de pijn op de plek van de buiging, en dan (vrijwel exact) in het midden.
En hoe gaat het nu? Hoe ben / wordt jij behandeld?quote:Op donderdag 23 april 2009 19:54 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde klachten als jij hebt. Ook die brace heb ik gehad (hij zat niet lekker aan de bovenkant van mijn pols, dus heb ik er daarna eentje gehad die aan de onderkant liep). Bij mij is de diagnose een instabiele pols.
Ik heb ergotherapie en fysiotherapie gehad en het heeft wel wat geholpen. Nu gaat het redelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu? Hoe ben / wordt jij behandeld?
Tot nu toe trek ik het wel met de spalk; alleen voor bruin worden had ik hem idd liever onderlangs gehad
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |