abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62612211
ben nu een week verder met zo ne stomme brace plus pillen :s kreeg die de vrijdag :S ontstekingremmers ( piromed dispers) zeide ze heb ze gepakt tot eergistere en heb ze dan ma weg gedaan ik werd er gwn doodziek van. wa kunde eigenlijk doen tege die pijn ?? ik heb wel gemerkt da als ik in bad ben geweest da ik al iets kan dan is men hand beweegelijker..... zou warmte helpe??
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 oktober 2008 @ 21:48:52 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62623855
Alleen rust helpt eigenlijk echt. Ik heb sowieso al pijnstillers omdat ik ook een ontsteking in mijn schouder heb (al sinds maart). Ik slik Ibuprofen 800, momenteel alleen trouwens 's avonds zodat ik kan slapen.

Voor mijn pols helpt het totaal niet eigenlijk.

Ik ga 17 november naar de Maartenskliniek. Die hebben een operatie om de pezen schoon te maken. Ik hoop dat ik daarvoor in aanmerking kom.

Hier staat meer info: http://www.maartensklinie(...)eontstokenpeesdelen/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 16 april 2009 @ 14:17:33 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68071936
* Kick *

Ik heb ook een peesontsteking aan mijn pols. Heb eigenlijk al vanaf november pijn midden in mijn pols. Fietsen geeft heel veel klachten en schrijven wil ook bijna niet meer (dat laatste is van de laatste 2 maanden).

Ben door de huisarts doorverwezen naar de ergotherapeut. Die constateerde hypermobiliteit (joepie, mijn schouder is ook al hypermobiel ), misschien een beknelde zenuw (omdat als ze op een bepaald plekje op mijn pols druk het gaat tintelen in mijn elleboog ) en een ontsteking omdat bepaalde spiertjes verdikt zijn.
Volgende week wordt er een spalk voor me gemaakt die ik dan 2 weken lang 24 uur per dag moet dragen .

Verder vroeg ze of ik rug- of nekklachten had. Uh ja, dat heb ik permanent, oorzaak is een prachtige dubbele scoliose. Zij gaf aan dat het feit dat mijn schouders eigenlijk permanent vastzitten mede de oorzaak van mijn polsklachten kan zijn. Daarom word ik gebeld door een manueel therapeut die gaat kijken of hij nog wat voor me kan doen.

Iemand die dit herkent?
En hoe gaat het met de posters uit dit topic, hebben jullie nog steeds polsklachten?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 16 april 2009 @ 14:40:40 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68072671
Rsi nog steeds aanwezig hier. In vlagen. Vooral als ik lang achter de pc zit is het er.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 16 april 2009 @ 14:44:24 #55
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68072793
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:40 schreef Qwea het volgende:
Rsi nog steeds aanwezig hier. In vlagen. Vooral als ik lang achter de pc zit is het er.
Wat vervelend . Heb je op dit moment nog therapie, of een andere behandeling? Of is het maar gewoon ermee leren leven?
Ik heb met computeren praktisch geen last gelukkig
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 16 april 2009 @ 14:46:11 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68072847
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:44 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat vervelend . Heb je op dit moment nog therapie, of een andere behandeling? Of is het maar gewoon ermee leren leven?
Ik heb met computeren praktisch geen last gelukkig
Ik heb diclofenac. Verder niks
  donderdag 16 april 2009 @ 15:01:43 #57
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68073321
Bij mij komt de pijn gewoon door de diclofenac heen . Het is bij mij voornamelijk een felle pijn bij het doen van bepaalde activiteiten. In rust heb ik weinig last, alleen 's avonds / 's nachts voelt mijn pols soms wel geirriteerd en overbelast.

Ben wel heel benieuwd naar de maueel therapeut. Ik heb eerder wel gewone fysio gehad voor mijn rug en schouders, maar zodra de behandelngen stopten kwamen mijn klachten gewoon weer terug. Misschien kom ik nu wel van zowel mijn rugklachten als mijn polsklachten af. Twee voor de prijs van één .

Met die spalk maken ze trouwens wel een kluizenaar van me . Ik mag dan niet fietsen (geen probleem, kan ik nu ook niet meer dus) maar ook NIET AUTORIJDEN .
  donderdag 16 april 2009 @ 15:04:19 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68073406
welke diclo heb je?

Ik heb de 75mg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 15:06:34 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68073476
hier begonnen met pijn in de pols, jaren mee rondgelopen, was rsi, gebruik maar een brace, niets hielp.
uiteindelijk in t ziekenhuis in utrecht terecht gekomen, eerst cortisone spuiten gehad, uiteindelijk geopereerd, bleek toch geen peesschedeontsteking te zijn maar een gescheurde peesschede waarbij beweging de pees knel kwam te zitten.
geopereerd en sinds dien geen last meer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 16 april 2009 @ 15:15:35 #60
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68073775
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:04 schreef Qwea het volgende:
welke diclo heb je?

Ik heb de 75mg
Ik de 50. Maar slik ze nu niet meer want ze helpen toch niet .

Ymske, mooi dat jouw pols weer helemaal goed is .
pi_68075950
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:17 schreef MaLo het volgende:
* Kick *

Ik heb ook een peesontsteking aan mijn pols. Heb eigenlijk al vanaf november pijn midden in mijn pols. Fietsen geeft heel veel klachten en schrijven wil ook bijna niet meer (dat laatste is van de laatste 2 maanden).

Ben door de huisarts doorverwezen naar de ergotherapeut. Die constateerde hypermobiliteit (joepie, mijn schouder is ook al hypermobiel ), misschien een beknelde zenuw (omdat als ze op een bepaald plekje op mijn pols druk het gaat tintelen in mijn elleboog ) en een ontsteking omdat bepaalde spiertjes verdikt zijn.
Volgende week wordt er een spalk voor me gemaakt die ik dan 2 weken lang 24 uur per dag moet dragen .

Verder vroeg ze of ik rug- of nekklachten had. Uh ja, dat heb ik permanent, oorzaak is een prachtige dubbele scoliose. Zij gaf aan dat het feit dat mijn schouders eigenlijk permanent vastzitten mede de oorzaak van mijn polsklachten kan zijn. Daarom word ik gebeld door een manueel therapeut die gaat kijken of hij nog wat voor me kan doen.

Iemand die dit herkent?
En hoe gaat het met de posters uit dit topic, hebben jullie nog steeds polsklachten?
Dat ergotherapeuten hiervoor betaald krijgen zeg

Ik lees zo 3 a 4 dingen die m'n oma ook kan bedenken (en die meestal niet kloppen).
I feel kinda Locrian today
  donderdag 16 april 2009 @ 16:32:15 #62
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68076652
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:14 schreef starla het volgende:

[..]

Dat ergotherapeuten hiervoor betaald krijgen zeg

Ik lees zo 3 a 4 dingen die m'n oma ook kan bedenken (en die meestal niet kloppen).
Zoals?
pi_68078273
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:32 schreef MaLo het volgende:

[..]

Zoals?
Hypermobiel maar je schouders zitten vast....jaja...het immobiele hypermobiel syndroom zeker.
Druk op pols geef tintelingen in de elleboog...nieuwe test ontdekt? Moet ze maar publiceren in
een neurologisch tijdschrift want die kennen we nog niet.
Schouderklachten die polsklachten veroorzaken...tsja..als je alle gewicht op je pols laat rusten
omdat je geen kracht kan zetten met je schouder lijkt me dat obvious.
Spierontstekingen omdat die wat verdikt zijn....WTF?!
  donderdag 16 april 2009 @ 18:22:20 #64
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68080703
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:13 schreef starla het volgende:

[..]

Hypermobiel maar je schouders zitten vast....jaja...het immobiele hypermobiel syndroom zeker.
Druk op pols geef tintelingen in de elleboog...nieuwe test ontdekt? Moet ze maar publiceren in
een neurologisch tijdschrift want die kennen we nog niet.
Schouderklachten die polsklachten veroorzaken...tsja..als je alle gewicht op je pols laat rusten
omdat je geen kracht kan zetten met je schouder lijkt me dat obvious.
Spierontstekingen omdat die wat verdikt zijn....WTF?!
Dat van die hypermobiele schouders vind ik zelf ook vreemd hoor, maar zij is nu de derde (para-)medicus die dit zegt . Mijn gewricht schijnt heel soepel te zijn, maar de spieren dus niet.

En wat de polsklachten in relatie tot de schouder betreft: ik heb gewoon kracht in mijn schouders hoor . Het zou er meer om gaan dat er doordat die spieren zo gespannen zijn én mijn rug scheef staat, er bepaalde dingen bekneld zijn met als gevolg dat er minder afvalstoffen uit mijn ledematen gevoerd kunnen worden.

En een zwelling in de pols in combinatie met pijnklachten duidt vaak op een ontsteking . Dat was nou net het enige dat ik zelf wel wist

En wat die tintelingen in mijn elleboog betreft, dat zou volgens haar kunnen duiden op een beknelde nervus huppeldepup.
pi_68081589
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:22 schreef MaLo het volgende:

En een zwelling in de pols in combinatie met pijnklachten duidt vaak op een ontsteking .
Ja, maar niet een onsteking van een spier. En andersom is het ook niet logisch, dat een ontsteking van een pees, gewricht, bursa of wat dan ook gepaard gaat met zwelling van de spieren. Daarnaast is een zwelling + pijn niet per definitie een ontsteking. De klachten zijn: dolor, calor, rubor, tumor en functio laesa, respectievelijk pijn, warmte, roodheid, zwelling en functiebeperking.
quote:
En wat die tintelingen in mijn elleboog betreft, dat zou volgens haar kunnen duiden op een beknelde nervus huppeldepup.
nervus ulnaris waarschijnlijk, vergeet dat maar, pure nonsens.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:52:09 #66
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68081765
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:47 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, maar niet een onsteking van een spier. En andersom is het ook niet logisch, dat een ontsteking van een pees, gewricht, bursa of wat dan ook gepaard gaat met zwelling van de spieren. Daarnaast is een zwelling + pijn niet per definitie een ontsteking. De klachten zijn: dolor, calor, rubor, tumor en functio laesa, respectievelijk pijn, warmte, roodheid, zwelling en functiebeperking.
[..]

nervus ulnaris waarschijnlijk, vergeet dat maar, pure nonsens.
Ik praat alleen maar de ergotherapeute na, ik heb zelf totaal geen verstand van dit soort dingen .
Naja, ik hoop in ieder geval dat de spalk en de manueel therapeut gaan helpen .
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 april 2009 @ 16:50:37 #67
13151 crew  Rewimo
pi_68113807
Ik heb ook nog steeds last. Moet over een paar weken naar de Maartenskliniek. Daar hebben ze me inmiddels van mijn schouderklachten afgeholpen dus ik hoop dat ze ook mijn pols aan kunnen pakken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:14 #68
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68228711
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook nog steeds last. Moet over een paar weken naar de Maartenskliniek. Daar hebben ze me inmiddels van mijn schouderklachten afgeholpen dus ik hoop dat ze ook mijn pols aan kunnen pakken.
Gaan ze je dan opereren? Balen dat je al zo lang last hebt .
Ik heb nu een half jaar last van mijn pols en dat vind ik al lang . Maar goed, ik heb er verder nog geen behandeilng aan gehad, ik begin net aan het traject, dus ik hoop dat bij mij de ergopeut en de manueelpeut voldoende zijn om de klachten te doen verminderen.

Ik krijg vanmiddag de spalk en die moet ik dus 2 weken lang 24 uur per dag omhouden, en volledige rust houden met mijn pols. Dus ik ben vanmorgen al druk aan het opruimen en poetsen geweest, heb de bedden verschoond enzo, omdat de komende 2 weken mijn vriend dus veel het huishouden zal moeten doen en ik daar niet zoveel vertrouwen in heb . Ik wou ook de ramen nog ff lappen maar dat gaat totaal niet .

En dan vanavond naar de manueel therapeut (die in hetzelfde gebouw als de ergotherapeute zit ), kan er praktisch mijn tentje op gaan zetten vandaag .
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 10:33:20 #69
13151 crew  Rewimo
pi_68230001
De Maartenskliniek heeft een operatie waarbij ze de pezen schoonmaken. Ik hoop dat de arts me nog een kans wil geven want hij keek erg bedenkelijk de vorige keer (ik ben er al twee keer aan geopereerd en de boel zit nogal verkleefd). Maar als het enigszins kan wil ik toch wel weer een operatie. Wie weet helpt het deze keer wèl afdoende. Ik heb nu vooral last met autorijden dus ik heb mijn spalk maar weer in de auto gelegd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 10:43:49 #70
13151 crew  Rewimo
pi_68230322
Krijg je trouwens zoiets?

Dat lijkt op wat ik zelf heb.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:54:36 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68230692
Rewimo, hopelijk kunnen / willen ze nog iets voor je doen! Veel slechter kan het ook niet worden toch? Of brengt die operatie risico's met zich mee?

Ik krijg niet zo'n spalk, ik krijg een plastic spalk aan de bovenkant van mijn arm met een balkje onder mijn hand. Dus niet onderlangs, zoals ik verwacht had. Die wordt dmv warmte op maat gemaakt. Hoe hij er precies uit komt te zien weet ik nog niet, ik zal vanmiddag ff een foto maken .

Met autorijden heb ik gelukkig nauwelijks last, alleen met hem in zijn achteruit zetten . Fietsen wil bij mij gewoon helemaal niet meer, en dat vind ik zo jammer met dit mooie weer .
Computeren wil prima, maar schrijven dus ook bijna niet, een boodschappenlijstje schrijven is al genoeg om felle pijnen te krijgen .
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 11:01:14 #72
13151 crew  Rewimo
pi_68230909
Ik heb de klachten door schrijven gekregen (toen het beroep "corrector" nog bestond). Als de klachten heel hevig zijn kan ik nog geen blaadje papier vasthouden. Bij autorijden heb ik juist last met het vasthouden van het stuur. Typen gaat wel, maar dat is vooral omdat ik mijn duim dan niet veel gebruik. Bij mij zitten de klachten in de pees onder mijn rechterduim (dat ding dat beweegt als je je duim strekt). Doordat de spalk mijn duim fixeert, wordt de pijn minder. Maar net als met gips helpt dat alleen als het eromheen zit. Spalk af, pijn terug.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:21:36 #73
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68245365
heb vanmiddag mijn spalk gekregen. foto moet ff wachten, ik krijg bijna niks voor elkaar met die spalk om
ben ook bij de manueel therapeut geweest. hij denkt niet aan een peesontsteking maar dat ik een botje in mijn pols kapot heb .
moet nu niet 2 weken, maar 4 tot 6 weken absolute rust houden met mijn pols. en als er dan geen verbetering is,naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een botje stuk is. mogelijk een discus laesie noemde hij het.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 18:29:58 #74
13151 crew  Rewimo
pi_68245634
Waarom wachten ze dan zo lang met een echo of foto? Pech dat je nu veel langer moet zeg
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:35:41 #75
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68245839
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Waarom wachten ze dan zo lang met een echo of foto? Pech dat je nu veel langer moet zeg
omdat ze eerst willen kijken of rust toch niet helpt
dan is in ieder geval uitgesloten dat mijn klachten door rust over kunnen gaan.
voor het gros van de polsklachten is rust wél de remedie.

mijn klachten zag de manueel therapeut wel vaker, maar dan praktisch alleen bij .... keepers
en dan bleek vaak dat het een kapot botje was.
pi_68246555
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:21 schreef MaLo het volgende:
heb vanmiddag mijn spalk gekregen. foto moet ff wachten, ik krijg bijna niks voor elkaar met die spalk om
ben ook bij de manueel therapeut geweest. hij denkt niet aan een peesontsteking maar dat ik een botje in mijn pols kapot heb .
moet nu niet 2 weken, maar 4 tot 6 weken absolute rust houden met mijn pols. en als er dan geen verbetering is,naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een botje stuk is. mogelijk een discus laesie noemde hij het.
Weet je wat jij moet doen? Als de wiederweerga die manueel theraeut dumpen en een nieuwe zoeken, anders doe ik het voor je Die gast klinkt alsof hij de ballen verstand heeft;

1) als je denkt aan een los botfragmentje, breuk of iets met het bot moet je een Rontgenfoto, geen echo.
2) discus? Die zitten in je nek en rug....niet in je pols.

-edit- of je hebt alles verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook nog
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:06:35 #77
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68246983
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:54 schreef starla het volgende:

[..]

Weet je wat jij moet doen? Als de wiederweerga die manueel theraeut dumpen en een nieuwe zoeken, anders doe ik het voor je Die gast klinkt alsof hij de ballen verstand heeft;

1) als je denkt aan een los botfragmentje, breuk of iets met het bot moet je een Rontgenfoto, geen echo.
2) discus? Die zitten in je nek en rug....niet in je pols.

-edit- of je hebt alles verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook nog
Hij had het echt over een echo...
En hij noemde inderaad je rug en je nek als plaatsen waar ook discussen zaten.
Ik heb hem écht niet verkeerd begrepen, hij schreef dit zelfs op voor de huisarts als vraagstelling.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 20:36:45 #78
13151 crew  Rewimo
pi_68250482
Als je googlet op die term kom je inderdaad alleen maar "ruggen" tegen. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit van een discus in een hand of pols gehoord.

Overigens kun je best echo's maken van bot (ben aan mijn schouder geholpen met behulp van echobeelden) maar ik vraag me af of dat geschikt is om breukjes mee op te sporen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 20:41:38 #79
13151 crew  Rewimo
pi_68250636
Plaatje gevonden van mijn spalk (merk Orliman)

pi_68251349
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:36 schreef Rewimo het volgende:
maar ik vraag me af of dat geschikt is om breukjes mee op te sporen.
nee dus

Je kunt inderdaad echo's maken van bot maar je ziet er geen reet op. Echo's worden bijvoorbeeld wel gebruikt om te begeleiden bij puncties, injecties etc. De indicatie die ik begreep - stukje bot kapot opsporen - is niet een goede voor een echo. Daarvoor wordt al meer dan een eeuw Rontgen gebruikt.
  woensdag 22 april 2009 @ 10:18:14 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68263182
idd, ik heb ook gegoogled en kom geen discussen in polsen tegen
nou ja, hopelijk is mijn huisarts snuggerder en verwijst hij door voor een rontgenfoto mocht het nodig zijn, anders kaart ik het zelf wel aan
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 april 2009 @ 20:48:56 #82
13151 crew  Rewimo
pi_68282960
Is het je al gelukt om een foto te maken?
  donderdag 23 april 2009 @ 08:06:37 #83
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68293197
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:48 schreef Rewimo het volgende:
Is het je al gelukt om een foto te maken?
van mijn spalk? yep, ik zal hem vanavond uploaden. breng zo eerst mijn dochter naar school en dan ga ik een dagje troostshoppen met mams
  donderdag 23 april 2009 @ 19:12:31 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68312795

De ene is een beetje wazig, sorry
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 april 2009 @ 19:22:57 #85
13151 crew  Rewimo
pi_68313195
Duidelijk genoeg Probleem zit bij jou dus echt in je pols en niet onder je duim, zoals bij mij?
  donderdag 23 april 2009 @ 19:30:09 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68313455
Yep, het zit echt in het midden van mijn pols, aan duim- en pinkzijde heb ik totaal geen klachten.
Als je je hand naar achteren buigt zit de pijn op de plek van de buiging, en dan (vrijwel exact) in het midden.
  donderdag 23 april 2009 @ 19:54:05 #87
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68314244
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:30 schreef MaLo het volgende:
Yep, het zit echt in het midden van mijn pols, aan duim- en pinkzijde heb ik totaal geen klachten.
Als je je hand naar achteren buigt zit de pijn op de plek van de buiging, en dan (vrijwel exact) in het midden.
Ik heb precies dezelfde klachten als jij hebt. Ook die brace heb ik gehad (hij zat niet lekker aan de bovenkant van mijn pols, dus heb ik er daarna eentje gehad die aan de onderkant liep). Bij mij is de diagnose een instabiele pols.
Toeval is toeval
  donderdag 23 april 2009 @ 20:09:45 #88
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68314795
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:54 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde klachten als jij hebt. Ook die brace heb ik gehad (hij zat niet lekker aan de bovenkant van mijn pols, dus heb ik er daarna eentje gehad die aan de onderkant liep). Bij mij is de diagnose een instabiele pols.
En hoe gaat het nu? Hoe ben / wordt jij behandeld?

Tot nu toe trek ik het wel met de spalk; alleen voor bruin worden had ik hem idd liever onderlangs gehad
  donderdag 23 april 2009 @ 20:47:11 #89
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68316164
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

En hoe gaat het nu? Hoe ben / wordt jij behandeld?

Tot nu toe trek ik het wel met de spalk; alleen voor bruin worden had ik hem idd liever onderlangs gehad
Ik heb ergotherapie en fysiotherapie gehad en het heeft wel wat geholpen. Nu gaat het redelijk.
Toeval is toeval
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:34:36 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69518755
*kick*

Nou, de spalk heeft totaal niet geholpen, de klachten zijn nog steeds hetzelfde. De ergo heeft me terugverwezen naar de huisarts. Hij gokt nu op ganglion of een peesschedeontsteking .
Tja, gokken kan ik ook . Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor een foto om te kijken of er met de botten niks mis is. Over 1,5 week kan ik bellen voor de uitslag.
pi_69663639
Sterkte ermee MaLo, hoop dat snel duidelijk is wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden.

Ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn linkerpols, Quervain (peesontsteking tussen pols en duim). Bij mij hielp daarvoor ook niets, braces, rust, fysiotherapie... klachten bleven. (begonnen begin dit jaar)
Tijdens de operatie bleek dat bij mij in plaats van 2, 3 pezen door de peeskoker liepen waardoor het dus helemaal niet meer past als de boel ook nog eens ontstoken is.
De peeskoker is doorgesneden om meer ruimte te geven. Ik merk nu al verbetering ondanks dat alles na de operatie nog best gevoelig is. Ik heb nu ook fysiotherapie om de pols weer sterker te maken en om hem rustig weer te gaan gebruiken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 juni 2009 @ 13:45:46 #92
13151 crew  Rewimo
pi_69663757
Ik heb dinsdag een echo gehad. Daaruit bleek dat de peesschede meebeweegt als de pees beweegt. Daar zit dus iets verkleefd. Dat veroorzaakt waarschijnlijk de pijn.

Aan de andere kant waren er geen enorme verklevingen te zien als gevolg van de eerdere operaties. En dat is hopelijk gunstig, want dat zou een reden zijn om niet meer te opereren. Nu kan dat hopelijk wel.
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:41:06 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69675943
Dat hoop ik inderdaad ook Inkie, dat ik gewoon maar eens weet wat er precies aan de hand is.
Ik heb gegoogled op Ganglion en daar herken ik eigenlijk behoorlijk veel in. Sinds ik bij de dokter ben geweest heb ik een lichte zwelling bovenop mijn pols, dat had ik eerder nooit, maar dat zou goed kunnen passen bij een ganglion. Nou ja, we wachten maar eerst af wat de foto's brengen, dan is een botprobleem in ieder geval uitgesloten.

Inkie, fijn dat jij verbetering merkt na de operatie! Was het eng om geopereerd te worden?

Rewimo, hopelijk kun je weer geopereerd worden.
pi_69693260
Sterkte met afwachten MaLo! Dan kan 1,5 week ineens lang duren....

Operatie was niet echt eng, het ging onder plaatselijke verdoving, gordijntje ertussen (nee ik hoef het niet te zien ) en dan voel je wat gewroet. Daarna 2 dagen een drukverband en ik moest al meteen proberen met mijn vingers te bewegen, dat was de eerste week wel heel pijnlijk, vanaf de tweede week ging het met sprongen beter. Nu merk ik dat mijn pols nog heel zwak / stijf is, heeft toch sinds januari bijna niks gedaan en dan dat gewroet er nog bij . Ik speel fanatiek gitaar dus ik kan niet wachten tot dat weer kan, maar nog even geduld ben nu al blij dat ik mijn brood weer kan smeren
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:38:49 #95
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69864515
Op de foto was niks te zien, dus nu mag ik een afspraak maken voor een echo.
We gaan vrolijk verder .

Inkie, dat valt dan nog wel mee zo te lezen. Wanneer kun je weer gitaar spelen denk je?
ik wil zelf zo graag weer pijnloos kunnen fietsen .
pi_70062972
Ik meld me ook... Met veel pijn in pols en hele hand, voornamelijk duim, naar de huisarts geweest. Meneer keek 2 seconden, wees op de overgang tussen pols en duim en zei dat het daar ontstoken was.. Diclofenac gekregen.

Die pillen helpen vooralsnog voor geen meter, voor m'n gevoel heb ik juist meer pijn.. En het is heel lastig bij het typen, hij zei dat ik beter niet kon typen of zo min mogelijk, maar ik zit in de laatste week van m'n afstuderen en heb daar dus echt geen mogelijkheid toe..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juni 2009 @ 17:11:25 #97
13151 crew  Rewimo
pi_70065770
Je zou een spalk kunnen proberen, maar dan wel eentje die je duim vastzet. Mijn ervaring (ik denk dat we dezelfde blessure hebben) is dat het een stuk scheelt als je je duim niet gebruikt.

Overigens krijg ik steeds meer pijn momenteel En ik kan pas in augustus weer bij de arts terecht.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:25:16 #98
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70066224
Ik heb ook veel pijn nu . Had ik eerder alleen pijn bij het duwen met vlakke hand, nu heb ik ook pijn als ik op mijn vuist steun (dat was mijn truukje om toch nog te kunnen steunen ).
En er is steeds vaker een kleine zwelling bovenop mijn hand te zien. Dus misschien inderdaad wel een ganglion. Ben heel benieuwd of er donderdag bij de echo al wat gezegd wordt over mijn pols.

Verder heb ik mezelf heel snugger opgegeven voor de schoonmaakavond op school, even vergetend dat ik alleen maar kan stofzuigen en niet kan afstoffen, afnemen of dweilen .

LastRequest, hoe lang moet je die diclofenac gebruiken? Rust houden helpt vaak wel bij polsklachten, maar als je met je afstuderen bezig bent is dat inderdaad bijna ondoenlijk .
pi_70070399
@Rewimo Ja toen ik jouw plaatjes zag (heb het hele topic eerst gelezen) dacht ik ook oh! die moet ik hebben! Maar heb vorige week een Hansaplast ding gekocht (toen wist ik nog niet wat er was, ik dacht dat ik m'n pols gekneusd had), deze: http://www.hansaplast.nl/(...)-bandages/55047.html
Ik merk dat ik de ondersteuning aan mijn duim inderdaad erg mis... maar ik denk dat ik nog even wacht voor ik nieuwe dingen aan ga schaffen. Heb niet heel veel geld, en huisarts heeft ook maar 15 diclofenacpillen voorgeschreven, dus misschien is het niet zo erg?

@MaLo: heb maar 15 pillen dus.. en moet er 2 per dag nemen. Rust nemen doe ik zoveel mogelijk, maar ik moet deze week nog twee rapporten schrijven
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juni 2009 @ 19:52:48 #100
13151 crew  Rewimo
pi_70070829
Het probleem is dat pijnstillers niet meer doen dan dat: de pijn weghalen. Waardoor je juist weer het risico loopt je hand te veel te gebruiken. Rust is het enige wat helpt, zoals MaLo ook al schrijft.

De spalk uit je linkje is inderdaad niet optimaal voor deze klachten, omdat je je duim nog kunt bewegen. Misschien kun je een zwachtel om je pols en duim winden (die zijn niet zo duur ) om ervoor te zorgen dat je je duim in elk geval ontziet tijdens het typen? Typen met zo'n spalk als ik heb is erg lastig, muizen wil al helemaal niet.

En ik zit voor mijn werk dus de hele dag achter de computer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')