abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21455084
Praag!! is vol en Praag is een stad die een tweede topic verdient .

Na Polen ben ik donderdag, gisteren en vanmorgen nog ff in Praag langsgeweest .

Goedkoop en gezellig als altijd. Overnachtte in Condor 1 op Kozi. Minuutje lopen van Old Town Square .
pi_21455099
geweldige stad
pi_21457104
Veel pompvlees daar?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21457130
Ik weet niet of het wel zo goedkoop blijft maar de sfeer beviel me wel heel goed
pi_21457172
Gottverdammte Scheisse! Ben ik even een dagje naar Parijs en jullie openen een nieuw topic over Praag! Ik wil de volgende openen.
All good things must come to an end...
pi_21457182
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:17 schreef Praag het volgende:
Gottverdammte Scheisse! Ben ik even een dagje naar Parijs en jullie openen een nieuw topic over Praag! Ik wil de volgende openen.
Je hebt je nickname wel mee vreemdeling
pi_21457496
quote:

Ik kom net terug uit Praag en zag dat ik dat vorige topic heel toevallig volpostte .
pi_21464835
quote:
Jecna, Praag2 is dus een goede buurt? Bij metrostation IP Pavlova.
Zijn er trouwens trapveldjes in het centrum van de stad? Wij gaan met een voetbalteam erheen en het lijkt ons wel lachuh om vast ff Tsjechie - NL te spelen.
pi_21488427
ik ben gistermorgen teruggekomen uit praag, we zijn met de trein gegaan, terugreis duurde 16 uur, we stonden een uur stil in dresden, maarja het was de moeite wel waard, echt een leuke tijd gehad daar
pi_21669580
Ik ga 10 September voor 4 dagen naar Praag samen met me beste vriend,wat is nou de leukste tent daar.
Dus waar draaien ze de beste muziek en lopen de mooiste vrouwen.
Ik lees veel over die disco met die 5 verdiepingen,ga daar ook zeker naar toe,maar mischien weten jullie die al in Praag zijn geweest wel andere tenten die ook de moeite waard zijn.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_21670939
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 20:47 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga 10 September voor 4 dagen naar Praag samen met me beste vriend,wat is nou de leukste tent daar.
Dus waar draaien ze de beste muziek en lopen de mooiste vrouwen.
Ik lees veel over die disco met die 5 verdiepingen,ga daar ook zeker naar toe,maar mischien weten jullie die al in Praag zijn geweest wel andere tenten die ook de moeite waard zijn.
Zucht... deze vraag heb ik nou al 10.000 keer gezien.
Lees ook ff de andere Praag/Tsjechie topics door.

Wat links die in het volgende topic in de OP kunnen:

• Prague City Server – Info over Praag
  • Praag.pagina.nl
  • OV Praag – Info over trams, bussen en metro’s in Praag
  • Omroepberichten Praagse Metro – Hier te downloaden in MP3 formaat!
  • Techno.cz – Info over muziek en alle soorten feesten in (o.a.) Praag
  • Clubs in Praag
  • Clubber.cz – Info over het uitgaansleven in Tsjechië
  • Paspoort of ID kaart? – Hier het antwoord
  • Garfield in het Tsjechisch!
  • All good things must come to an end...
    pi_21671374
    Bedankt Praag voor je info.
    Ik zie bij Disco Duplex wel leuke foto's staan.
    pi_21947612
    Zo ben weer terug van 4 dagen Praag,was echt de moeite waard en ga er zeker nog eens naar toe.
    Ons hotel lag vlakbij de Karelsbrug dus we hebben daar wel vaak overheen gelopen richting dat plein met die grote klok.
    We hebben lang niet alles gezien,omdat we meer op de terrasjes hebben gezeten want het was Vrijdag en Zaterdag schitterend weer,en we kwamen toch hoofdzakelijk voor het bier en de nachtclubs daar,nou die hebben we zeker gezien.
    Voor de Praag kenners die weten dan wel wat er s'nachts te doen is daar.
    De 1e avond waren we in de Hot Peppers haha en nog ff private show meegemaakt toen ergens daar in de buurt kwam er zo,n grietje langs uit Bulgarije die vroeg of ik een blowjob wou haha heb dat tuurlijk niet gedaan

2e avond ook eerst ff cocktail bars geweest en later naar de Magic was in de Havelska 8 zo wat een mooie Russiche vrouwen werken daar niet normaal daar ook tijd gezeten toen naar de Bartollon geweest ofzoiets een bar die 24 uur open is en daar ook leuk vrouwtje leren kennen haha.
    3e avond ook in andere clubs geweest maar weet die namen niet meer maar ook weer ff in de Magic geweest .
    Overdag zaten we uren op terrasjes vooral in die grote winkelstraat,nou de ene vrouw nog knapper dan de ander,echt heb nog nooit zoveel mooie vrouwen gezien.waren wel veel Russische vrouwen.
    Me maat en ik liepen s'ochtend rond 5 uur alleen over die Karelsbrug dat was ook aparte ervaring overdag lopen er daar duizenden toeristen.
    Praag is zeker de moeite waard overdag's maar ook zeker s'nachts alleen laat je vriendin dan thuis

ps. die disco met 5 verdiepingen was niet echt zoveel aan.
    pi_21947981
    Ik wil weer terug naar Praag.

Zucht...
    pi_21948196
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 15:47 schreef chelloboy het volgende:
    Ik blijf het zeggen, luister dan ook een keer naar Mr. Praag
    pi_21948541
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 16:08 schreef Praag het volgende:

[..]

Ik blijf het zeggen, luister dan ook een keer naar Mr. Praag
    Haha ja je heb gelijk,we waren er Vrijdagavond en ja het lijkt net Hollywood in Rotterdam.
    We vonden die jaren 80 gedeelte nog het leukst en nog ff in die trance zaal geweest maar toen maar weggegaan.
    Zijn toen naar de Arena geweest is ook disco vlakbij die sex museum daar was het wel gezellig.
    Wel veel negers s'nachts op straat om die flyers uit te delen voor die clubs,zoveel kaartjes gehad lukt je niet in 4 dagen om alles te bezoeken dus ja moet nog wel keer terug
    pi_21949523
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 15:47 schreef chelloboy het volgende:

Ik heb me er een paar weken geleden eik best goed vermaakt .
    pi_21949738
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 17:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik heb me er een paar weken geleden eik best goed vermaakt .
    Jah ok maar wij zijn al wat ouder dan wat daar rondloopt,wij houden meer van cafe's en bars waar wat ouderen komen.
    pi_21953301
    Hoeveel was je kwijt voor de reis (en dan bedoel ik kaal, dus zonder alcohol/entree clubs)?
    Ik wil er misschien over een tijdje met 2 vrienden heen maar ik ben maar een armlastige student, dus een groot budget heb ik niet.
    Iemand anders dus misschien nog goede tips voor low-budget?

Oh en chelloboy, de 3 punten blijven in NIjmegen zaterdag!
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_21954045
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 19:52 schreef Dutch_Courage het volgende:
    Hoeveel was je kwijt voor de reis (en dan bedoel ik kaal, dus zonder alcohol/entree clubs)?
    Ik wil er misschien over een tijdje met 2 vrienden heen maar ik ben maar een armlastige student, dus een groot budget heb ik niet.
    Iemand anders dus misschien nog goede tips voor low-budget?

Oh en chelloboy, de 3 punten blijven in NIjmegen zaterdag!
    Check hostelworld.com voor goedkope accommodatie. Als je met een paar mensen gaat in zo'n hostel, is 't prima te doen .
    Ben in augustus zelf in Condor 1 op Kozi (straatnaam) geweest. Lag nog geen minuut lopen van Old Town Square (centrale plein van Praag). Nog geen 15 euro per nacht.
    Eten is ook goedkoop. Niet op Old Town Square gaan zitten, maar een paar straatjes verderop lopen. Dan ben je voor een paar euro klaar .
    pi_21954343
    Ik had deze prijs gewonnen met de bankgiroloterij een 4 daags stedentrip naar keuze.
    Heb Praag gekozen omdat het een hele mooie stad is en ook het nachtleven is interesant haha.
    Bij de prijs was een hotel met alleen ontbijt en de vliegtickets inbegrepen en we kregen 200 euro zakgeld.
    Dus weet niet echt hoeveel het heb gekost maar kan je wel zeggen die 200 euro zakgeld de 1e dag al op was,en dat ik zelf nog zeker 500 euro heb gepint.
    We hebben me beste vriend en ik best veel halve liters bier op en jah die nachtclubs kosten ook wel aardig wat zeker als je wat extra's wil,maargoed wij kunnen het betalen en hebben het daar ook flink van genomen.
    Halve liter kost gemiddeld in het cenrum rond de 90 kronen dat is ongeveer de 3 euro,maar in de zijstraten betaal je stuk minder,uiteten s'avonds koste rond de 10 euro dus het valt wel mee.
    Wij waren het meeste geld kwijt in die clubs,je betaalt daar rond 1600 kronen is 52 euro maar ja dan heb je wel leuke avond haha.
    Dus ja als je beetje spaart is het makkelijk te doen maarja bij ons was alles al betaald.
    Oja PSV pakt gewoon 3 punten in Nijmegen en nu gaan we stunten tegen Arsenal haha
    pi_21954519
    Goeiemorgen. Dat is een hoop geld voor 4 dagen Praag. Dat kan zeker goedkoper. Maar het valt me wel op dat ik in de wat duurdere clubs ook wel zo even 50 euro erdoorheen jaag. Als ik uitga, dan ga ik meestal ook graag goed uit.
    pi_21955708
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 20:43 schreef Praag het volgende:
    Goeiemorgen. Dat is een hoop geld voor 4 dagen Praag. Dat kan zeker goedkoper. Maar het valt me wel op dat ik in de wat duurdere clubs ook wel zo even 50 euro erdoorheen jaag. Als ik uitga, dan ga ik meestal ook graag goed uit.
    Jah daarom,we waren er nou toch nou dan neem je het er maar van.
    Komt niet zo vaak voor dat er zo'n bloedmooie Russiche over je heen kronkelt

Als we weer gaan kijken wel naar goedkopere appartementen ofzo en gaan dan met de auto.
    In ons hotel mocht je ook geen vreemden meenemen,was toen wel al 5 uur s'ochtends maartoch haha.
    pi_21956021
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 21:43 schreef chelloboy het volgende:

[..]
    Komt niet zo vaak voor dat er zo'n bloedmooie Russiche over je heen kronkelt
    Hm... dat moet je nou juist niet tegen mij zeggen, want ik maak dat wel vaak mee. Oekraiense vrouwen zijn echter nog mooier. Maar Tsjechische vrouwen staan bij mij op #1
    pi_21957716
    Jah is echt niet normaal zo mooi ze daar zijn,Russiche,Oekrainse,Tjechische vrouwen.
    Had favoriete meisje in de Magic die kwam uit Leningrad was 21 jaar,nou als je daar mee thuis komt,pff dan kom ik de deur niet meer uit haha.
    pi_21958130
    Hebben jullie daar ook bewijsmateriaal van in de vorm van foto's?
    pi_21958307
    - edit -
    Dat was weer eventjes genoeg voorlopig.

[ Bericht 81% gewijzigd door Praag op 15-09-2004 00:42:44 ]
    pi_21958971
    Nee heb geen foto's van die meiden gemaakt,alleen van de Karelsbrug enzo.
    Maar je moet het maar gewoon geloven of ga anders daar zelf kijken.
    Als je s'nachts in die tenten zit,ga je geen foto's maken van die meiden,mag denk ik ook niet.
    pi_21959044
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 23:34 schreef chelloboy het volgende:
    Nee heb geen foto's van die meiden gemaakt,alleen van de Karelsbrug enzo.
    Maar je moet het maar gewoon geloven of ga anders daar zelf kijken.
    Als je s'nachts in die tenten zit,ga je geen foto's maken van die meiden,mag denk ik ook niet.
    Wat voor tenten? Striptenten? In disco's heb ik nooit problemen in ieder geval.
    pi_21960407
    Ik heb wel wat dingeh zien staan hier en daar op wat on-line reisbureaus maar als je op eigen houtje gaat is het bijna altijd goedkoper. Een hotel/hostel vinden moet wel lukken alleen het vervoer is wat minder. Als je zelf gaat rijden moet je een goede auto hebben en vliegen is buiten het budget. Blijven alleen de trein en de bus over. Geen idee hoeveel dat kost.
    pi_21960459
    quote:
    Op woensdag 15 september 2004 00:35 schreef Dutch_Courage het volgende:
    Ik heb wel wat dingeh zien staan hier en daar op wat on-line reisbureaus maar als je op eigen houtje gaat is het bijna altijd goedkoper. Een hotel/hostel vinden moet wel lukken alleen het vervoer is wat minder. Als je zelf gaat rijden moet je een goede auto hebben en vliegen is buiten het budget. Blijven alleen de trein en de bus over. Geen idee hoeveel dat kost.
    Bus is het goedkoopste. www.eurolines.nl
    Trein is toch nog prijzig. Kan je bijna net zo goed het vliegtuig nemen.
      woensdag 15 september 2004 @ 20:30:59 #32
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_21977704
    quote:
    Op woensdag 15 september 2004 00:35 schreef Dutch_Courage het volgende:
    Vliegtuig is net zo duur als Eurolines... Eurolines is ¤110 retour als ik het zo snel zie, met SmartWings vlieg je heen en terug voor hetzelfde bedrag... je bent wel een stuk sneller op je bestemming.
    pi_21977842
    quote:
    Op woensdag 15 september 2004 20:30 schreef Douwe het volgende:

[..]

Vliegtuig is net zo duur als Eurolines... Eurolines is ¤110 retour als ik het zo snel zie, met SmartWings vlieg je heen en terug voor hetzelfde bedrag... je bent wel een stuk sneller op je bestemming.
    Bij Eurolines betaal ik meestal iets van 80 euro, want ik ben nog geen 26. en in het laagseizoen is het natuurlijk ook goedkoper.
    pi_21977912
    Hm, dat smartwings ziet er idd wel voordelig uit.
    pi_21979756
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 23:38 schreef Praag het volgende:

[..]

Wat voor tenten? Striptenten? In disco's heb ik nooit problemen in ieder geval.
    Jah die striptenten met die paaldanseresen enzo en lesbi shows ga je er toch niet voor staan om er foto's te nemen.
    pi_22026669
    En hier liep ik vorige week om deze tijd.
    .
    Op weg hier naar toe
    .
    Ga er volgend jaar zeker weer naar terug.
    pi_22033877
    Staroměstké Náměstí!
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 21:06:26 #38
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_22518470
    Ik wil met wat vrienden binnenkort ook naar praag toe.
    We wonen hier aan de grens dus met de trein vanuit duitsland zou geen probleem zijn. Alleen rijst natuurlijk de vraag is dit wel het goedkoopste?
    We kunnen wel zo'n wochende kaart halen, maar dan zit je dus met het feit dat we 4 dagen willen gaan. En daarnaast vraag ik me dan af wat de kosten zijn daar in tsjechie etc.
    En van die eurolines site begrijp ik geen hol, die is niet echt up to date enzo.

En zijn er nog bepaalde aanraders voor een slaapplek, met de kosten hiervan erbij?
    pi_22569320
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 21:06 schreef Fliepke het volgende:

En zijn er nog bepaalde aanraders voor een slaapplek, met de kosten hiervan erbij?
    Had je eigenlijk van de zomer moeten gaan; kon je in het Strahov slapen in een hostel voor 7,50 per persoon per nacht...
    Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
    pi_22871443
    Om het topic weer ff een 'mooie' schop te geven

Serveerster in een café'tje niet ver van de Burcht
    pi_22900733
    Ja, laten we het gaan hebben over de mozaïeken in de noordelijke vestibule van metrostation Andel in Praag, uitgevoerd in Moskouse motieven.. Heeft iemand hier toevallig foto's van?

Ander onderwerp dan: die heerlijke ronde koeken die ze in Praag verkopen (ter grootte van een ontbijtbord, lichtbruin van de buitenkant en binnenin van dat poeder), heeft iemand daar een foto/afbeelding van? En kun je die koeken ook op internet bestellen?

[ Bericht 33% gewijzigd door jeoren op 27-10-2004 20:23:22 ]
      donderdag 4 november 2004 @ 08:47:13 #42
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_23067644
    Deze jaarwisseling gaan wij naar Praag.
    Ik heb een appartement geboekt via Tsjechoreizen.nl

Wij gaan met de dag-trein via amersfoort -berlijn overstappen-praag
    en komen rond 21.00 uur aan
    Dit is appartement ALena en dat ligt in praag 1

iemand ervaring met deze reis of appartement?

Eigenlijk ben ik op zoek naar adressen in de buurt voor de volgende dingen:

fitness-centrum
    voordelige maar wel goede restaurants
    leuke clubs/discoteken

kun je daar trouwens savonds wel veilig dronken over straat zwalken? ;-)
    reach out and touch faith
      donderdag 4 november 2004 @ 08:55:18 #43
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_23067716
    Welke Hotels hebben jullie geslapen??
    Wij willen met nieuwjaar naar Praag
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
    pi_23074135
    Ik ga op excursie naar Praag in april, wel zin in. Ook gelijk het uitgaansleven eens bekijken daar.
    pi_23158537
    Oud en nieuw is het weer zover
    Dan is het overal bijna onbeperkt zupen voor een paar euro
      maandag 8 november 2004 @ 16:27:50 #46
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_23168249
    Maar waar kun je nog slapen voor een redelijke prijs?
      maandag 8 november 2004 @ 18:36:40 #47
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_23171503
    We gaan hier heen: https://www.hotelanna.cz Is dit een goede buurt

I stayed at the Anna Dependance in September 2004. The Dependance is an annex of 12 rooms 2 short blocks away from the main Anna hotel; you have to go the Anna for check-in and breakfast. The price of a single was 25-30% cheaper than in the main hotel. The Dependance is almost brand new, and the spacious size of the room; bright, pastel decor; warm, honey colored furniture; and sparkling bathroom (with a separate room for the WC) were surprisingly nice for this price range. The room even had a 19-20 inch TV with the most channels I have ever seen in Europe. However, there is only 1 hallway phone for all 12 Dependance rooms, and the bed was not very firm. You also have to enter the Dependance through a small courtyard that is dark and deserted at night. Breakfast is in a bright, pastel basement room at the Anna. The desk staff at the Anna are all young, cheerful, friendly (and quite attractive) girls who speak excellent English. The hotel is 5 minutes from the Namesti Miru metro stop, but a 15 minute walk to Wencelas square. I have also stayed at the Hotel Lunik - the rooms at the Anna are nicer, but the Lunik is a bit cheaper and more central than the Anna. Both hotels are excellent choices for the price.

[ Bericht 2% gewijzigd door FormerlyKnownAs op 08-11-2004 19:54:19 ]
    pi_23171887
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 18:36 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
    We gaan hier heen: https://www.hotelanna.cz Is dit een goede buurt

I stayed at the Anna Dependance in September 2004. The Dependance is an annex of 12 rooms 2 short blocks away from the main Anna hotel; you have to go the Anna for check-in and breakfast. The price of a single was 25-30% cheaper than in the main hotel. The Dependance is almost brand new, and the spacious size of the room; bright, pastel decor; warm, honey colored furniture; and sparkling bathroom (with a separate room for the WC) were surprisingly nice for this price range. The room even had a 19-20 inch TV with the most channels I have ever seen in Europe. However, there is only 1 hallway phone for all 12 Dependance rooms, and the bed was not very firm. You also have to enter the Dependance through a small courtyard that is dark and deserted at night. Breakfast is in a bright, pastel basement room at the Anna. The desk staff at the Anna are all young, cheerful, friendly (and quite attractive) girls who speak excellent English. The hotel is 5 minutes from the Namesti Miru metro stop, but a 15 minute walk to Wencelas square. I have also stayed at the Hotel Lunik - the rooms at the Anna are nicer, but the Lunik is a bit cheaper and more central than the Anna. Both hotels are excellent choices for the price.
    Dure shit.
      maandag 8 november 2004 @ 19:01:35 #49
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_23172116
    5 nachten 415€
      maandag 8 november 2004 @ 22:06:48 #50
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_23177399
    Tot nu toe heb ik deze lijst met clubs en fitnessmogelijkheden verzameld die evt de moeite waard zijn

Clubs

Duplex-Václavské nám. 21-praag 1
    acropolis-kubelikova-praag 3-wijk Zizkov
    Industry 55-?
    Roxy-Dlouha 33-Praha 1
    La Fabrique-uhelny trh 2-praha 1
    Radost FX-Belehradska 120-praha 2
    mekka-pruhonu 3-praag 7

Fitness

Fitness FORTUNA-Vodickova 30-praag1
    FITNESS TÝN-Týnská 19,-praag 1
    Sportcentrum YMCA!!!-Na Porící 12-praag1
    World Class Fitness Centre-Václavské námestí 22-praag 1
    Fitness Asketa-Polská 10 -praag 2
    David Wellness & Fitness-Pod Parukárkou 2-praag 3 zizkov
    FIT TOP wellness centrum-Seifertova 49-Praha 3
    pi_23179264
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 22:06 schreef ozzyat105 het volgende:
    Tot nu toe heb ik deze lijst met clubs en fitnessmogelijkheden verzameld die evt de moeite waard zijn

Clubs

Duplex-Václavské nám. 21-praag 1
    acropolis-kubelikova-praag 3-wijk Zizkov
    Industry 55-?
    Roxy-Dlouha 33-Praha 1
    La Fabrique-uhelny trh 2-praha 1
    Radost FX-Belehradska 120-praha 2
    mekka-pruhonu 3-praag 7

Fitness

Fitness FORTUNA-Vodickova 30-praag1
    FITNESS TÝN-Týnská 19,-praag 1
    Sportcentrum YMCA!!!-Na Porící 12-praag1
    World Class Fitness Centre-Václavské námestí 22-praag 1
    Fitness Asketa-Polská 10 -praag 2
    David Wellness & Fitness-Pod Parukárkou 2-praag 3 zizkov
    FIT TOP wellness centrum-Seifertova 49-Praha 3
    Het is Mecca en niet Mekka. En acropolis moet Akropolis zijn. Industry 55 is een afterparty club en open op vrijdag en zaterdag. La Fabrique weet ik niet meer zeker of die open is.

En in deze post staat al een link naar een overzicht van alle clubs in Praag:
    Praag #2

Topic(s) wel een beetje doorlezen kan geen kwaad.
    pi_23179478
    Oh ja, adres van Industry 55: Vinohradská 40
    pi_23179680
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 22:58 schreef Praag het volgende:

[..]

La Fabrique weet ik niet meer zeker of die open is.
    In augustus wel nog .
    En 't was wederom erg gezellig daar .

In Double Trouble ook overigens .
    pi_23179767
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 23:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

In augustus wel nog .
    En 't was wederom erg gezellig daar .

In Double Trouble ook overigens .
    Double Trouble... Niet echt helemaal mijn tent, maar ik ga er toch bijna elke keer heen en elk jaar vergeet ik weer waar het nou precies was en het kost me telkens 30-45 minuten om het te vinden. Maar nu weet ik zeker waar het ligt.
      dinsdag 9 november 2004 @ 12:59:45 #55
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_23189103
    praaaag is zoooooooo vet
    OJAAJOH?
    pi_23189484
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 23:13 schreef Praag het volgende:

[..]

Double Trouble... Niet echt helemaal mijn tent, maar ik ga er toch bijna elke keer heen en elk jaar vergeet ik weer waar het nou precies was en het kost me telkens 30-45 minuten om het te vinden. Maar nu weet ik zeker waar het ligt.
    Ik heb er anderhalf jaar geleden ook LANG naar gezocht (terwijl ik toch al drie keer daar was geweest). Afgelopen zomer ging 't sneller .
      zondag 14 november 2004 @ 22:50:35 #57
    82247 T-Infinity
    Heen en Weer....
    pi_23318106
    ozzyat105, Ik ga zelf met mijn vriendin van 4 tot en met 9 januari naar Praag en ook met de trein via Berlijn. Op de heenweg zitten we dan met een probleem: er zijn 15 minuten om over te stappen in Berlijn! Dat kon dus wel eens krap gaan worden. Weet jij hier misschien meer van?
    Volgens de NS moeten we zo snel mogelijk de trein uit en rennen :-S en ze wisten er nog bij te vertellen dat als je de trein mist je de eerstvolgende zelf moet betalen!
    die trein gaat overigens 2 uur later pas.
    anders bel ik de NS daar nog maar even over.

We zijn trouwens erg goedkoop uit al met al. 200 euro per persoon (en zijn met zijn tweetjes) inclusief de treinreis, het hotel met ontbijt, een OV-kaart voor daar in praag, reisverzekering.
      maandag 15 november 2004 @ 09:46:44 #58
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_23323256
    https://www.hotelanna.cz Is dit een goede buurt???????????????
      maandag 15 november 2004 @ 13:23:12 #59
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_23327124
    quote:
    Op zondag 14 november 2004 22:50 schreef T-Infinity het volgende:
    ozzyat105, Ik ga zelf met mijn vriendin van 4 tot en met 9 januari naar Praag en ook met de trein via Berlijn. Op de heenweg zitten we dan met een probleem: er zijn 15 minuten om over te stappen in Berlijn! Dat kon dus wel eens krap gaan worden. Weet jij hier misschien meer van?
    Volgens de NS moeten we zo snel mogelijk de trein uit en rennen :-S en ze wisten er nog bij te vertellen dat als je de trein mist je de eerstvolgende zelf moet betalen!
    die trein gaat overigens 2 uur later pas.
    anders bel ik de NS daar nog maar even over.

We zijn trouwens erg goedkoop uit al met al. 200 euro per persoon (en zijn met zijn tweetjes) inclusief de treinreis, het hotel met ontbijt, een OV-kaart voor daar in praag, reisverzekering.
    hmmm ik zal als ik vanavond thuis ben eens even die overstaptijd tjsekken. kom ik nog op terug!

wij zijn ongeveer 250 eur p.p. kwijt voor 7 nachten in een appartement (praag1)

via welke organisatie heb jij geboekt?
      maandag 15 november 2004 @ 17:37:35 #60
    82247 T-Infinity
    Heen en Weer....
    pi_23332737
    oh dat is ook goed te doen! ik zit niet via een reisorganisatie. heb het hotel en de treinreis los geboekt om zo niet van data afhankelijk te zijn. hotel via sunair geboekt.

het kont wel eens zijn trouwens dat jullie bij de overstap in berlijn 2 uur moeten wachten, zou wel raar zijn dat dat bij ons dan niet voorgesteld is! maar ik kom ook eigenlijk liever iets eerder aan dan dat ik om half 10 mijn hotel nog moet gaan zoeken.
      maandag 15 november 2004 @ 20:25:47 #61
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_23336999
    aankomst op Berlin ostbahnhof 13:29
    vertrek richting praha-holesovice om 13:42 !!!! omg dat is 13 minuten !!!
    Dan hoop ik dat dat berlin ostabhnhof geen mega groot station anders gaat dat nooit lukken als we dat spoor moeten gaan zoeken met koffers op sleeptouw....
    Je kan inderdaad beter vroeg aankomen in praag dan lijkt me wel prettiger ja
    Gaan jullie je kaartje laten aanpassen voor die latere trein of neem je de gok?
      maandag 15 november 2004 @ 21:50:23 #62
    82247 T-Infinity
    Heen en Weer....
    pi_23339447
    ja dat is nu nog een beetje de vraag eigenlijk, ik vind eigenlijk dat het zo moet zijn dat je met het kaartje op beide tijden kan, valt weinig mee te frauderen toch?
    maar we hebben al gereserveerd voor die overstap van 15 minuten, wij komen trouwens op Berlin Zoo aan.
    Ik ga de NS er nog wel even over bellen binnenkort.
    pi_23447755
    Eind januari ga ik weer. En ik zie dan weer m'n favoriete Tsjechische vriendin.
      dinsdag 23 november 2004 @ 12:32:34 #65
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_23513080
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 15:51 schreef Praag het volgende:
    Eind januari ga ik weer. En ik zie dan weer m'n favoriete Tsjechische vriendin.
    met welk vervoermiddel ga jij dan?
    pi_23518145
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 12:32 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

In de metro/Spits van vandaag stond een advertentie; voor ¤ 30,- naar Praag met het vliegtuig..

Kijk ik op hun site (www.smartwings.nl), staat er dat het ¤ 49,- kost... Weliswaar ditmaal wel inclusief luchthavenbelasting, maar dat neemt mijn ongenoegen over de misleidende advertentie niet weg. Een stelletje honden vind ik het..
    pi_23518837
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 16:00 schreef jeoren het volgende:

[..]

In de metro/Spits van vandaag stond een advertentie; voor ¤ 30,- naar Praag met het vliegtuig..

Kijk ik op hun site (www.smartwings.nl), staat er dat het ¤ 49,- kost... Weliswaar ditmaal wel inclusief luchthavenbelasting, maar dat neemt mijn ongenoegen over de misleidende advertentie niet weg. Een stelletje honden vind ik het..
    Op die manier wordt door alle luchtvaartmaatschappijen geadverteerd. En ik vind 't ook belachelijk. Winkels adverteren toch ook niet exclusief BTW?
    pi_23522150
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 12:32 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Voor het eerst naar Tsjechie met het vliegtuig. Gewoon met de KLM, geen gezeur. Ik vlieg altijd met de KLM.
      dinsdag 14 december 2004 @ 22:59:08 #69
    82247 T-Infinity
    Heen en Weer....
    pi_23978188
    quote:
    Op maandag 15 november 2004 20:25 schreef ozzyat105 het volgende:
    aankomst op Berlin ostbahnhof 13:29
    vertrek richting praha-holesovice om 13:42 !!!! omg dat is 13 minuten !!!
    Dan hoop ik dat dat berlin ostabhnhof geen mega groot station anders gaat dat nooit lukken als we dat spoor moeten gaan zoeken met koffers op sleeptouw....
    Je kan inderdaad beter vroeg aankomen in praag dan lijkt me wel prettiger ja
    Gaan jullie je kaartje laten aanpassen voor die latere trein of neem je de gok?
    inmiddels heb ik de NS gebeld.
    we moeten gewoon proberen over te stappen binnen dat kwartiertje, dus
    alvast aan de conducteur vragen welk perron enzo en dan maar rennen...

mochten we het niet halen (door vertraging van de trein) dan kunnen we
    gewoon de volgende trein nemen.
    maar dat geldt dus alleen als er vertraging is, als we door onze eigen
    fout te laat zijn hebben we wel een probleem.
    maar dat moet wel gaan lukken dus.
    pi_23978844
    Praag misschien ga ik deze zomer er weer heen
    pi_24019285
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 23:23 schreef T1andonly het volgende:
    Praag misschien ga ik deze zomer er weer heen
    Misschien doe ik met je mee. Fok!-meet in Praag! Ga ik jullie op sleeptouw nemen.
      donderdag 16 december 2004 @ 20:37:18 #72
    30805 SoM
    What's the matter man?
    pi_24020571
    quote:
    Wat geweldig! Dank je wel! Ik vond de omroepberichten in de metro zo mooi. Ook de wisseling van stations was echt een streling voor het oor
    Ik ben er geweest van 6 t/m 12 november.
    Leuke clubs daar zijn trouwens de Roxy en de .Karlovylazneclub. Fout maar leuk als de rest niet open is: Club Lavka.
    Ik zat daar met de hele propedeuse van de Academie in het Olympik Tristar Hotel. Was goed te doen. Lekker ontbijt ook

Een paar Foto's die ik gemaakt heb daar:

pi_24077893
      zondag 19 december 2004 @ 14:56:10 #74
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_24081705
    Geweldig, die metro-wavjes. Ze zijn alleen niet allemaal geweldig van kwaliteit.
    En uitgerekend de mp3 die ik graag had willen hebben, van halte Namesti Republiky, deed het niet.
    Zijn er ergens nog meer wavjes van de Praagse Metro te horen/downloaden?
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
      zondag 19 december 2004 @ 17:46:41 #75
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_24085286
    Het is op zich helemaal geen moeilijke taal, dat Tjechisch. Dus die site over de Praagse Metro 9die ik zelf heel erg interessant vind) verborg nog een linkje met mp3's van iets betere kwaliteit:
    http://metro.zarohem.cz/ (zvuky (geluiden) en videa (video's)
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
    pi_24089374
    Ik heb nog wel een site met naar ik herinner veel langere fragmenten.. Wel weet ik zeker dat het er op die site professioneler aan toe gaat dan de hierboven genoemde.

Ik zal hem ns uit mn favorieten gaan opvissen.
    pi_24089759
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 19:45 schreef Praag het volgende:

[..]

Misschien doe ik met je mee. Fok!-meet in Praag! Ga ik jullie op sleeptouw nemen.
    Fok-meet is okay
    pi_24142961
    Hier de site met Praagse metrostemmetjes. Geweldig.

http://metro.dnsalias.org/metro/zvuk/zvuk.htm
      zondag 26 december 2004 @ 14:18:07 #79
    42106 Grrrlllpower
    www.blikopener.tk
    pi_24217452
    Ik ben op zoek naar boeken over Praag. En dan bedoel ik NIET de toeristische boeken, maar historische boeken of romans waar Praag of bepaalde buurten van Praag de hoofdrol in spelen.

Ik ga er over drie maanden naar toe en vind het altijd leuk om over een stad te lezen, waardoor je de stad ook beter leert kennen en dingen herkent als je er rondloopt.
    Zonder creativiteit is nog nooit iemand groot geweest in zijn vak!
    pi_24217522
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 14:18 schreef Grrrlllpower het volgende:
    Ik ben op zoek naar boeken over Praag. En dan bedoel ik NIET de toeristische boeken, maar historische boeken of romans waar Praag of bepaalde buurten van Praag de hoofdrol in spelen.

Ik ga er over drie maanden naar toe en vind het altijd leuk om over een stad te lezen, waardoor je de stad ook beter leert kennen en dingen herkent als je er rondloopt.
    Auteur: Wagenbach, Klaus
    Titel: Kafka's Praag: een reisleesboek
    Uitgever: Byblos, 2000
    Omschrijving: Gids voor de plaatsen in Praag die een rol spelen in leven en werk van de Tsjechische schrijver (1883-1924).

zondag 26 december 2004 @ 14:29:48 #81
    42106 Grrrlllpower
    www.blikopener.tk
    pi_24217638
    quote:
    Op zondag 26 december 2004 14:22 schreef Praag het volgende:

[..]

Auteur: Wagenbach, Klaus
    Titel: Kafka's Praag: een reisleesboek
    Uitgever: Byblos, 2000
    Omschrijving: Gids voor de plaatsen in Praag die een rol spelen in leven en werk van de Tsjechische schrijver (1883-1924).

Ja, zoiets is precies wat ik bedoel. Top, thnx

Ken je wellicht ook nog mooie boeken over bv de Praagse Lente?
    Zonder creativiteit is nog nooit iemand groot geweest in zijn vak!
    pi_24224271
    Ik ga volgende week naar Praag en wil daar een t-shirt kopen met daarop iets gerelateerd aan de Praagse metro; een plattegrond of het logo o.i.d.

Ik vroeg me af of ze dat daar verkopen en zo ja waar?

Ik ga i.i.g. van die ronde platte koeken kopen. Verrukkelijk..
      zondag 26 december 2004 @ 23:25:12 #83
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_24225918
    Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n t-shirt tegengekomen en een klasgenoot en ik hebben werkelijk alle souvenirwinkels afgestruind op zoek naar het 'perfecte t-shirt'.
      zondag 26 december 2004 @ 23:28:50 #84
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_24225998
    tvp

bookmarks zuigen
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      maandag 27 december 2004 @ 04:58:04 #85
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_24230417
    koffers zijn net dicht......dadelijk de eerste metro pakken richting station....praha here we come

maandag 27 december 2004 @ 09:54:13 #86
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_24231381
    mmmmm, nog 2 dagen.... dan lekker naar schiphol en op naar praag
    pi_24240305
    nog 17 dagen en dan zit ik in het vliegtuig richting Praag.
      woensdag 29 december 2004 @ 10:54:15 #88
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_24272482
    Na 12 uur treinen maandag rond 19.00 uur in praag aangekomen.
    Het is een overweldigende mooie stad en ook erg groot. gelukkig zijn er veel leuke restaurants in het gebied waar ik zit.
    Het eten is de helft van de prijs die je in nederland gewend bent dus dat is gelijk al leuk natuurlijk.
    Verder is er onzettend veel te zien waaronder ook veel toeristische meuk .
    Gisteren ff bij mustek geweest dat is een hele grote winkelstraat met ook gezellige cafe's...e.d.
    En s'avonds door de stad gewandeld o.a. over de Karelsbrug wat zeer indrukwekkend is.
    Vandaag ga ik weer ff fitnessen in de sportschool vlakbij het appartement en vanavond ff lekker stappen

groetjes uit praag
    pi_24273799
    Ik wil ook weer gaan
    pi_24317726
    Ik ga ook!!! Mijn eerste vakantie zonder ouders was met vrienden naar praag! Dat is inmiddels al zo'n 6 jaar geleden. Ben toen 3 jaar achterelkaar naar Praag geweest en sindsdien niet meer. 1 keer met de bus 1keer met de trein en een keer vliegen. Vliegen was lekker snel en de tijden zijn erg goed. 's ochtends sta je al in Praag. Trein was heel mooi, ik zou het niet nog een keer doen want het breekt je wel op zo'n nacht niet slapen maar het was zeker een bijzondere ervaring. Ik heb een hekel aan de bus.

Ik ga in de lente van het aankomende jaar naar Praag, waarschijnlijk in April. Ik heb er nu al zin ben wel erg benieuwd wat er allemaal is veranderd in de afgelopen jaren (lees: hoeveel duurder het is geworden). Als ik alles geboekt heb laat ik wel even weet hoe en wat en wanneer.

Ik wil dit keer eigenlijk ook naar Laterna Magika gaan. Heeft iemand hier ervaringen mee?
    pi_24318897
    Ik zit maandag weer in Praag. Voor de 3e keer in 6 jaar. Ik vlieg met Smartwings (//Lufthansa)
    En je wil niet weten hoeveel zin ik heb om naar Praag te gaan.
    pi_24323087
    quote:
    Op vrijdag 31 december 2004 13:28 schreef jeoren het volgende:
    Ik zit maandag weer in Praag. Voor de 3e keer in 6 jaar. Ik vlieg met Smartwings (//Lufthansa)
    En je wil niet weten hoeveel zin ik heb om naar Praag te gaan.
    hoelang blijf je? ik kom de 12e aan.
    pi_24325455
    ik blijf maar 3 dagen... Sorry.
    Maar kan wel een geintje uithalen dat jij in Praag ziet als jij die week erop gaat..?

[ Bericht 3% gewijzigd door jeoren op 31-12-2004 19:46:21 ]
    pi_24326555
    quote:
    Op vrijdag 31 december 2004 18:56 schreef jeoren het volgende:
    ik blijf maar 3 dagen... Sorry.
    Maar kan wel een geintje uithalen dat jij in Praag ziet als jij die week erop gaat..?
    schrijf/plak ergens wat op, vertel me waar het is en ik neem er een foto van als ik er ben.

niet overheen plassen he, net als die dildo's van de 1e Trip op MTV.
    pi_24326648
    quote:
    Op vrijdag 31 december 2004 19:50 schreef Praag het volgende:

[..]

schrijf/plak ergens wat op, vertel me waar het is en ik neem er een foto van als ik er ben.

niet overheen plassen he, net als die dildo's van de 1e Trip op MTV.
    Strak plan! Ik verzin wat en dan hoor je het wel!
    pi_24326716
    quote:
    Op vrijdag 31 december 2004 19:53 schreef jeoren het volgende:

[..]

Strak plan! Ik verzin wat en dan hoor je het wel!
    En dan laat ik wat achter voor de volgende FOK!ker We gaan hier een nieuwe traditie starten!
    pi_24334676
    Het plan wordt steeds beter. Ik zit erover te denken om een kaartje ergens onderop een kaartjesautomaat te plakken..
    pi_24380024
    Ik ben in PRAAG! Ik heb wat achtergelaten op de John Lennonmuur (jou wel bekend neem ik aan?)
    Ik zal als ik terug ben een nadere omschrijving geven van de precieze locatie van mijn schrijfsels...
    pi_24380620
    De John Lennon muur is makkelijk te vinden. Zit vlak bij Kampa, 1 van m'n favoriete plekken in Praag.
      dinsdag 4 januari 2005 @ 09:59:40 #100
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_24387199
    Gisteren teruggekomen uit Praag... Fantastische tijd gehad, er waren alleen veel te veel Italianen...
    t' Was weer erg goedkoop...
    We zaten in Hotel Anna, vlakbij Namesti Miru, erg goed hotel, goeie buurt ook....
      dinsdag 4 januari 2005 @ 10:38:11 #101
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_24387631

Is dit het smalste steegje van Praag?
    pi_24400639
    quote:
    Op maandag 3 januari 2005 22:55 schreef Praag het volgende:
    De John Lennon muur is makkelijk te vinden. Zit vlak bij Kampa, 1 van m'n favoriete plekken in Praag.
    Ik heb inmiddels een 2e geintje uitgehaald; het bevindt zich op het perron van metrostation Museum op lijn A waar je op de metro stapt richting het zuidoosten (Namesti Miru, Skalka e.d.)
    Nadere details volgen..
    pi_24401231
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 23:16 schreef jeoren het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels een 2e geintje uitgehaald; het bevindt zich op het perron van metrostation Museum op lijn A waar je op de metro stapt richting het zuidoosten (Namesti Miru, Skalka e.d.)
    Nadere details volgen..
    ik moet wel tijd overhouden om vakantie te vieren in Praag hoor.
    pi_24407779
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 23:43 schreef Praag het volgende:

[..]

ik moet wel tijd overhouden om vakantie te vieren in Praag hoor.
    Ik laat gewoon zoveel mogelijk achter, dan hoef je niet speciaal naar bepaalde locaties..
    pi_24438557
    Praag; de andere 2 'dingen' heb ik op de volgende locaties verstopt:

1 stukje papier met Nederlandse tekst op metrostation Florenc; op het perron van de gele metrolijn richting het westen van Praag; als je de (rol)trap afkomt en direct rechts om de hoek loopt (door de eerste 'doorgang' tussen de zuilen), zie je op het moment dat je tussen de zuilen staat als je naar links kijkt bovenaan het midden van de zijkant van de zuil 2 stickertjes. Deze zijn het niet, maar als het goed is steekt er nog wat boven een van de stickers uit..

Het andere element had ik al eerder beschreven; op metrostation Museum op het perron van de groene metrolijn richting het zuidoosten; wederom direct rechtsaf het perron op bij het verlaten van de roltrap; loop dus rechtsom tot je op het perron staat. Enkele meters 'terug' is een ijzeren deur. Voorbij deze deur is een ijzeren armleuning geplaatst. Ter plaatse van de hoek van 45 graden die hierin is aangebracht vlak voorbij de ijzeren deur bevindt zich wederom een stukje papier met Nederlandse tekst.

Succes

Hieronder 3 foto's die ik heb gemaakt de afgelopen week in Praag met de vraag; waar zijn deze genomen?

pi_24502961
    Er zijn de afgelopen 3 jaar een aantal dingen veranderd in Praag;

het Strahovstadion (met 220.000 plaatsen het grootste voetbalstadion ter wereld) is tegenwoordig trainingscomplex van Sparta Praag; liefst 8 'gewone' kunstgrasvoetbalvelden zijn in het stadion aangelegd. Op de plek van het eventuele 9e veld staat een soort kantine.

Verder zijn vrijwel alle borden in de metrostations vervangen; het logo is veranderd en de verlichting van de borden is niet meer in een lichtbak maar boven het bord aangebracht. Erg jammer, want het oude logo was veel mooier.

In de Karlovy Lazné staan tegenwoordig ook tafelvoetbaltafels, waar je voor 10 kroon een potje kunt voetballen...

[ Bericht 6% gewijzigd door jeoren op 10-01-2005 16:11:39 ]
    pi_24534150
    Speciaal voor 'Praag' en andere Praaggangers/sters: 3 'dingen' die ik vorige week heb achtergelaten in Praag:

Op de John Lennonmuur:

de tekst die ik heb aangebracht is rood omlijnd.

Als tweede:

op metrostation Museum op het perron van de groene metrolijn richting het zuidoosten; direct rechtsaf het perron op bij het verlaten van de roltrap; loop dus rechtsom tot je op het perron staat. Enkele meters 'terug' is een ijzeren deur. Voorbij deze deur is een ijzeren armleuning geplaatst. Ter plaatse van de hoek van 45 graden die hierin is aangebracht vlak voorbij de ijzeren deur bevindt zich een stukje papier dat uit Nederland afkomstig is.

En als laatste:

1 stukje papier met Nederlandse tekst op metrostation Florenc; op het perron van de gele metrolijn richting het westen van Praag; als je de (rol)trap afkomt en direct rechts om de hoek loopt (door de eerste 'doorgang' tussen de zuilen), zie je op het moment dat je tussen de zuilen staat als je naar links kijkt bovenaan het midden van de zijkant van de zuil 2 stickertjes. Deze zijn het niet, maar als het goed is steekt er nog wat boven een van de stickers uit..
    pi_24573539
    is het doenbaar om voor <100 euro retourtje praag te krijgen one way or another?

london vliegen is maar 30... maar voor praag kan ik niks vinden...
    deze account is gehacked door GreyHatHacks
    pi_24573649
    Met dat pauperbudget kan je beter thuisblijven.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_24573986
    pff voor weinig geld kun je ook plezier maken, en wat boeit de reis nou, alsof je als je voor 500 euro met klm naar london vliegt beter af bent dan voor 30 met ryanair...

Maar ik ga eigenlijk liever naar praag, dus is het mogelijk daar goedkoop te komen? en anders: waarom is het zoveel duurder dan bijv. londen, parijs of stockholm?
    (hoeft niet voor 30 euro dus maar het moet niet meer dan 100 worden)
    deze account is gehacked door GreyHatHacks
    pi_24577414
    quote:
    Op zaterdag 15 januari 2005 00:54 schreef EnderOnline het volgende:
    pff voor weinig geld kun je ook plezier maken, en wat boeit de reis nou, alsof je als je voor 500 euro met klm naar london vliegt beter af bent dan voor 30 met ryanair...

Maar ik ga eigenlijk liever naar praag, dus is het mogelijk daar goedkoop te komen? en anders: waarom is het zoveel duurder dan bijv. londen, parijs of stockholm?
    (hoeft niet voor 30 euro dus maar het moet niet meer dan 100 worden)
    Kijk maar eens op www.smartwings.nl Voor 200 euro kan je heen en weer naar Praag. Vorige week nog gedaan, alleen toen kostte het me 70 euro minder
    pi_24657969
    Ik zou graag van de zomer naar Praag willen, zeg half juli zo ongeveer.

De sites staan nu vaak nog veel met aanbiedingen voor nu, en kijken nog niet zozeer naar de zomerperiode, of ze staan vol met de zonvakanties zoals Turkije en Spanje.

Iemand die er al eens geweest is, kan die mij een reisorganisatie aanraden waarbij reizen+verblijf gecombineerd is, en het reizen per vliegtuig gaat.

En maakt het nog veel uit of je in een hotel of hostel zit?

Ik zie bijv ook een 8-daagse reis Tunesie (ook vliegen en hotel etc) voor iets meer dan 400 pp (reis en verblijf)

Is Praag dan toch evengoed de moeite waard, of is het in verhouding met bovenstaande voorbeeld duur?

alvast bedankt
      donderdag 20 januari 2005 @ 22:42:30 #113
    12621 tcr
    *nix 4ever
    pi_24658325
    Met SmartWings kun je voor ¤80 euro heen en weer vliegen (!), maar ja daar komt dan tax en andere troep bij, maakt het iets meer als ¤150...

Ik heb vorig jaar mijn weekendje Praag geboekt via de website van www.oad.nl. Hier kun je mooi klikken en klikken tot je een leuk reisje hebt. Even een rondtoer erbij geregeld en ik was zo'n 450 euro kwijt voor 4 dagen Praag (in mijn uppie). Mijn hotel zat 100 meter van het grote plein en ik heb me te goed vermaakt die dagen, zou zo weer teruggaan, maar ga in April eerst een weekendje naar Budapest .

Even snel uitgerekend bij oad.nl kom ik op Hotel Central van 15 t/m 18 juli dit jaar op ¤440. En dat is voor 1 persoon, bij 2 personen zal het lager liggen. Veel succes in Praag...
    pi_24658453
    quote:
    Op donderdag 20 januari 2005 22:42 schreef tcr het volgende:
    Met SmartWings kun je voor ¤80 euro heen en weer vliegen (!), maar ja daar komt dan tax en andere troep bij, maakt het iets meer als ¤150...

Ik heb vorig jaar mijn weekendje Praag geboekt via de website van www.oad.nl. Hier kun je mooi klikken en klikken tot je een leuk reisje hebt. Even een rondtoer erbij geregeld en ik was zo'n 450 euro kwijt voor 4 dagen Praag (in mijn uppie). Mijn hotel zat 100 meter van het grote plein en ik heb me te goed vermaakt die dagen, zou zo weer teruggaan, maar ga in April eerst een weekendje naar Budapest .

Even snel uitgerekend bij oad.nl kom ik op Hotel Central van 15 t/m 18 juli dit jaar op ¤440. En dat is voor 1 persoon, bij 2 personen zal het lager liggen. Veel succes in Praag...
    thnx voor je reactie!

Ik wil inderdaad als het even kan met 2 personen, dus zal die prijs omlaag gaan zoals je al zei.

Salou oid hoeft van mij niet, dronken worden doe ik thuis wel, daar heb ik geen kingsize discotheek voor nodig. Praag trekt mij aan omdat ik dan tijdens de vakantie eens wat anders zie. Tunesie is wel ver en zonnig, maar daar houdt het dan ook bij op. Over Praag heb ik goede dingen gehoord, en dat je er jezelf niet snel zal vervelen door bezienswaardigheden of de sfeer (al dan niet aan een terrasje.
    Is het wel aan te raden om in een hotel te zitten? Ik weet niet of je in een hostel een eigen kamer hebt? Ik vind namelijk een eigen kamer toch wel erg lekker, ivm rekening houden met anderen en zo.
    pi_24672015
    quote:
    Op donderdag 20 januari 2005 22:47 schreef xFriendx het volgende:

[..]

thnx voor je reactie!

Ik wil inderdaad als het even kan met 2 personen, dus zal die prijs omlaag gaan zoals je al zei.

Salou oid hoeft van mij niet, dronken worden doe ik thuis wel, daar heb ik geen kingsize discotheek voor nodig. Praag trekt mij aan omdat ik dan tijdens de vakantie eens wat anders zie. Tunesie is wel ver en zonnig, maar daar houdt het dan ook bij op. Over Praag heb ik goede dingen gehoord, en dat je er jezelf niet snel zal vervelen door bezienswaardigheden of de sfeer (al dan niet aan een terrasje.
    Is het wel aan te raden om in een hotel te zitten? Ik weet niet of je in een hostel een eigen kamer hebt? Ik vind namelijk een eigen kamer toch wel erg lekker, ivm rekening houden met anderen en zo.
    Ik zat in een hostel begin deze maand.
    We zaten met zn 2en op een 5-persoonskamer. De kamer was ontzettend schoon en ontzettend ruim. He-le vrien-de-lij-ke mensen.
    We betaalden 8 euro per persoon per nacht. (prijs laagseizoen) Ontbijt was exclusief; dat kostte 2 euro per persoon per ochtend.

Sir Tobeys heette het hostel. Zie http://www.sirtobys.com/
      maandag 31 januari 2005 @ 12:29:02 #116
    83103 yvette1982
    Respect is slechts een trend.
    pi_24848635
    quote:
    Op dinsdag 14 september 2004 22:50 schreef chelloboy het volgende:
    Jah is echt niet normaal zo mooi ze daar zijn,Russiche,Oekrainse,Tjechische vrouwen.
    Had favoriete meisje in de Magic die kwam uit Leningrad was 21 jaar,nou als je daar mee thuis komt,pff dan kom ik de deur niet meer uit haha.
    wat is de magic?
    In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
      maandag 31 januari 2005 @ 12:34:06 #117
    83103 yvette1982
    pi_24848723
    quote:
    [b][..]

Ik ben er geweest van 6 t/m 12 november.
    Leuke clubs daar zijn trouwens de Roxy en de .Karlovylazneclub. Fout maar leuk als de rest niet open is: Club Lavka.
    wat is er zo leuk aan die clubs, en wat voor clubs zijn dat? en hoezo is de club lavka fout?
    pi_24851628
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 12:34 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

wat is er zo leuk aan die clubs, en wat voor clubs zijn dat? en hoezo is de club lavka fout?
    Ik vind er niks fouts aan. Ik ben er 3,5 jaar geleden 2 maal geweest. Een keer was er een danseres. Ze leek op Alice Deejay en na haar 'optreden' wandelde ze richting taxistandplaats voor hoogstwaarschijnlijk andere bezigheden..
    Behalve dit zou ik niet weten waarom je de Lavka (www.lavka.cz) moet mijden.

De Karlovy Lazné (www.karlovylazne.cz/) is een tent van 4 á 5 verdiepingen. Op elke verdieping kun je andere muzieksoorten beluisteren. Buiten het hoogseizoen zijn (zeker doordeweeks) niet alle verdiepingen geopend en bedraagt de entree liefst 120 kroon (daar waar je er 's zomers ik meen minder dan de helft voor betaalt)
      maandag 31 januari 2005 @ 17:06:42 #119
    83103 yvette1982
    pi_24852598
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 15:22 schreef jeoren het volgende:

[..]

Ik vind er niks fouts aan. Ik ben er 3,5 jaar geleden 2 maal geweest. Een keer was er een danseres. Ze leek op Alice Deejay en na haar 'optreden' wandelde ze richting taxistandplaats voor hoogstwaarschijnlijk andere bezigheden..
    Behalve dit zou ik niet weten waarom je de Lavka (www.lavka.cz) moet mijden.

De Karlovy Lazné (www.karlovylazne.cz/) is een tent van 4 á 5 verdiepingen. Op elke verdieping kun je andere muzieksoorten beluisteren. Buiten het hoogseizoen zijn (zeker doordeweeks) niet alle verdiepingen geopend en bedraagt de entree liefst 120 kroon (daar waar je er 's zomers ik meen minder dan de helft voor betaalt)
    aha maar 120 kronen is toch ook maar iets van 3,60. Dat vind ik nou niet zo duur.
    Welke andere tenten zou jij dan aanraden waar je een leuke tijd kan hebben en waar ook nog vele knappe vrouwen zijn. Ze zeggen immers dat in praag zulke mooie lokale meiden zijn.
    pi_24852648
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 12:29 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

wat is de magic?
    Een hoerenkast denk ik.
    pi_24852999
    De Magic ken ik echt niet. Nooit van gehoord.
      dinsdag 8 februari 2005 @ 12:06:47 #122
    83103 yvette1982
    pi_24986166
    kan je er nog lekker eten? En kan je er ook nog onbeperkt eten want dat doen mijn vrienden en ik graag. En je kan in praag zeker niet meer lekker eten voor weinig.
    pi_24986788
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 12:06 schreef yvette1982 het volgende:
    kan je er nog lekker eten? En kan je er ook nog onbeperkt eten want dat doen mijn vrienden en ik graag. En je kan in praag zeker niet meer lekker eten voor weinig.
    Lekker eten voor weinig kun je in de televisietoren. Je moet wel 70 kroon entree betalen, maar daar krijg je dan ook een fantastisch uitzicht bij kado. Bovendien is je entreebewijs standaard goed voor 10 procent korting in het restaurant. Meer info (inclusief menukaart) op www.tower.cz
      dinsdag 8 februari 2005 @ 13:41:22 #124
    83103 yvette1982
    pi_24987567
    bedankt voor de goede tip.
    Heb je nog meer van dat soor tips? Voor lekkere steak, of grieks en dat voor niet te veel natuurlijk
    pi_24988746
    We gaan 15 juli voor het eerst naar Praag. We dachten: een keer iets anders dan Spanje en Turkije

We verblijven in hotel Brno. 17 dagen lang word een zuip, feest en achter de vrouwen aan gaan vakantie

Weet iemand iets meer over de zwarte markt?
    tips zijn welkom.
    ''Dapp're strijders fier en koen''
    pi_24989616
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 13:41 schreef yvette1982 het volgende:
    bedankt voor de goede tip.
    Heb je nog meer van dat soor tips? Voor lekkere steak, of grieks en dat voor niet te veel natuurlijk
    Ik heb nog een tip voor een goed en goedkoop Chinees restaurant. Maar of het er nog is, weet ik niet zeker. Liep er vorige maand nog langs (3,5 jaar nadat ik er, 2x, gegeten had), maar kon niet uit de entree opmaken of het nog steeds datzelfde restaurant was.
    Het restaurant ligt als het ware 'in het verlengde' van het Wenceslasplein. Op onderstaand (linker uitvergroot) kaartje bevindt dit restaurant zich onder de 'i' (van Informatie), rechts tegenover het oranje vlakje(het 3e vlakje als je vanaf linksboven begint te tellen); in de binnenbocht van dus zeg maar.. De entree wordt geaccentueerd door een paar coniferen (dat was 3,5 jaar geleden, in de zomer, tenminste zo.. )
    Zeer lief personeel, ruime keus en niet duur.

dinsdag 8 februari 2005 @ 17:22:40 #127
    83103 yvette1982
    pi_24990219
    nou ja in ieder geval bedankt.
    al ben ik niet zo goed in kaartlezen.
    pi_24990424
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 17:22 schreef yvette1982 het volgende:
    nou ja in ieder geval bedankt.
    al ben ik niet zo goed in kaartlezen.
    De eerste keer dat ik in Praag was, wist ik juist in het ingezoomde deel de weg niet..
    Maar als je een plattegrond tot je beschikking hebt, moet het lukken. Wat op de 'grotere' kaart hierboven rechtsonder als dubbele diagonale straat is afgebeeld, is het Wenceslasplein (zo'n 700 meter lang). Hier kom je zeker weten als je in Praag bent. En vanaf dat plein is het restaurant met bovenstaande beschrijving wel te vinden, denk ik..
      woensdag 9 februari 2005 @ 09:55:23 #129
    3485 kavorka
    lure of the animal
    pi_25002371
    Wij zijn van plan om met de auto naar praag te gaan half maart. Iemand nog tips voor de beste route en waar we op moeten letten? Las bv. dat je een vignet nodig heb om op de snelwegen te rijden. Deze zijn alleen te koop in tsjechie zelf (benzinestation)? Is benzine in tsjechie goedkoop?
    animal magnetism sexual attractive state
    pi_25026780
    via de grensovergang ten zuidwesten van Praag kom je het snelst naar binnen.
    Hoewel ze pas ter plaatse van de grensovergang ten noordwesten van Praag een tunnel hebben geopend..
    pi_25030498
    Ja ik ga ook naar Praag.

Wilde al een tijdje weer een keer naar Praag gaan maar het kwam er niet van. En nu dan uiteindelijk geboekt. Eind april ga ik en dan bijna een volle week. Ik vlieg met smartwing voor 140 euro. Maar er waren al een aantal vluchten niet meer beschikbaar. Dus voor degene die twijfelen boek snel!

Moet nog even bedenken wat ik ga doen deze keer. Ik heb een hoop dingen al gezien/gedaan dus ik wil dit jaar opzoek naar wat nieuws. ZIjn er hier mensen met ervaringen met het bezoeken van theater?

Toen ik een paar jaar geleden in Praag was ben ik naar een soort van pretpark geweest. Het was een pretpark bij een soort museum, waar ze fontein shows deden. Kent iemand dit?
    pi_25030677
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 09:55 schreef kavorka het volgende:
    Wij zijn van plan om met de auto naar praag te gaan half maart. Iemand nog tips voor de beste route en waar we op moeten letten? Las bv. dat je een vignet nodig heb om op de snelwegen te rijden. Deze zijn alleen te koop in tsjechie zelf (benzinestation)? Is benzine in tsjechie goedkoop?
    Tip 1: vergeet je paspoort niet [sub]dat overkwam mij twee jaar geleden ). Utieindelijk via een zeer kleine, lokale overgang zonder problemen binnengekomen .
    Tip 2: rijd niet te hard op de Tsjechische autowegen of neem wat cash euro's mee. Ook dat overkwam me . Paar euro gegeven; geen bon gezien .
    Tip 3: Vergeet het tolvignet niet. Te krijgen bij de grens en tankstations. Kost niet veel, maar voorkomt wat gezeik (vooral als je ook nog te hard rijd ) .

Verder is 't niet heel lastig: vanuit Nederland richting Nürnberg rijden, daar ga je (nu nog) van de autosnelweg af en rijd je een stuk binnendoor. Er wordt gewerkt aan een snelweg. Vanaf grensovergang Rozvadov kun je weer de snelweg op en rijd je via Plzen (let op de hoertjes langs de weg ) Praag binnen .
      vrijdag 11 februari 2005 @ 10:13:23 #133
    3485 kavorka
    lure of the animal
    pi_25036319
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 23:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Tip 1: vergeet je paspoort niet [sub]dat overkwam mij twee jaar geleden ). Utieindelijk via een zeer kleine, lokale overgang zonder problemen binnengekomen .
    Tip 2: rijd niet te hard op de Tsjechische autowegen of neem wat cash euro's mee. Ook dat overkwam me . Paar euro gegeven; geen bon gezien .
    Tip 3: Vergeet het tolvignet niet. Te krijgen bij de grens en tankstations. Kost niet veel, maar voorkomt wat gezeik (vooral als je ook nog te hard rijd ) .

Verder is 't niet heel lastig: vanuit Nederland richting Nürnberg rijden, daar ga je (nu nog) van de autosnelweg af en rijd je een stuk binnendoor. Er wordt gewerkt aan een snelweg. Vanaf grensovergang Rozvadov kun je weer de snelweg op en rijd je via Plzen (let op de hoertjes langs de weg ) Praag binnen .
    Bedankt voor de tips!

Ik zat eerlijk gezegd zelf te denken aan een andere route. Via Dortmund - Erfurt - Chemnitz en dan daar de grens over. Dan kom je via het noord-westen praag binnen rijden. Dat is wel één en al snelweg (we gaan half maart, is dan de snelweg op jouw route al klaar?). Ons hotel zit in Praag 2. Is deze route af te raden, of waarom is jouw route beter?
    pi_25036762
    Jullie hebben het allemaal over vliegen naar Praag, maar ik wil naast Praag nog wel meer van Oost-Europa zien en daarom liever veel met de trein afleggen zodat je van daaruit ook nog veel ziet. Ik wil dus maar een enkele reis naar Praag en dan ergens anders vandaan terugvliegen.
    Alleen als ik de ns internationaal bel, krijg ik te horen dat een enkeltje Praag ¤125,- kost er geen korting mogelijk is.. Dat moet toch goedkoper kunnen??
      donderdag 17 februari 2005 @ 20:05:15 #135
    82247 T-Infinity
    Heen en Weer....
    pi_25131569
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 10:46 schreef Wen83 het volgende:
    Jullie hebben het allemaal over vliegen naar Praag, maar ik wil naast Praag nog wel meer van Oost-Europa zien en daarom liever veel met de trein afleggen zodat je van daaruit ook nog veel ziet. Ik wil dus maar een enkele reis naar Praag en dan ergens anders vandaan terugvliegen.
    Alleen als ik de ns internationaal bel, krijg ik te horen dat een enkeltje Praag ¤125,- kost er geen korting mogelijk is.. Dat moet toch goedkoper kunnen??
    ik had voor 100 euro een retourtje Praag vanuit Deventer (en daar woon ik 5 km vandaan)
    De trein is zeker aan te raden: het is een prachtige reis en voor dit geld het zeker waard!
    soms zaten we met zijn tweeën in een gezinscabine voor 6 personen!
    dat was als je 7 dagen van tevoren de tickets kocht.
    dat was 4 januari dit jaar. toen had de NS een speciale "Praag-site" waar je ook alle prijzen af kon lezen, tegenwoordig kan dat inderdaad alleen nog maar via de telefoon geloof ik :S

Italiaans Restaurant Bella Donna aan de rybna vind ik wel een aanrader: veel eten (grote salades) voor weinig geld. we hebben er 3 keer gegeten in onze 5 dagen in Praag.
    Ook dachten we goedkoop te eten bij Zlaty Strom vlak bij de Karels brug:
    best veel gegeten en kostte 12 euro voor 2 personen, maar toen nog 13 euro voor de wijn. Sindsdien toch maar op bier over gegaan!
    nog wel een leuke foto: (niet gefotoshopped)
      Eindredactie Games donderdag 17 februari 2005 @ 20:12:06 #136
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_25131702
    quote:
    Op donderdag 20 januari 2005 22:42 schreef tcr het volgende:

I
    lol
    heb net 3 retourtjes dar geboekt en alles bij elkaar kostte het me 180 euro bij elkaar inclusief taxes en vanaf amsterdam
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_25132126
    quote:
    Op donderdag 17 februari 2005 20:12 schreef donald_dick het volgende:

[..]

lol
    heb net 3 retourtjes dar geboekt en alles bij elkaar kostte het me 180 euro bij elkaar inclusief taxes en vanaf amsterdam
    Wat zijn dat voor wenzenlozen bij smartwings? Half februari staat nog steeds op de site vermeld;

'winteraanbieding t/m 9-1-2005; Amsterdam-Praag voor ¤ 40,-'

En ondertussen zijn de prijzen gekelderd naar rond de ¤ 30,- voor een enkeltje.
    Ik heb begin januari gebruik gemaakt van de aanbieding, en dan dit Ik eis een bak met geld terug!
    pi_25136128
    je kan dan ook beter kijken op www.smartwings.net, die is wel up to date
    pi_25141391
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 10:46 schreef Wen83 het volgende:
    Je kan ook met een wochenende ticket naar Praag reisen. Dan kun je heel Duitsland door voor ongeveer E30.00. met 5 personen. Alleen mag je dan geen gebruik maken van ICE, intercity's en sneltreinen. En de kaart is een dag geldig en alleen op Zaterdag en zondag. Als je dan s'ochtends vroeg aan de Nederlandse grens vertrekt kan je heel Duitsland in een dag door. Kost een hele dag maar is wel goedkoop. En je mag met 5 personen op een kaartje. Wat ook nog een mooi voordeel is dat het niet zo heel erg hard gaat en je dus veel kan zien vanuit de trein. Dan hoef je verder alleen het treinkaartje tot de grens en het kaartje van de Duitse grens tot Praag bij te kopen. Op deze manier ben ik ook verschillende keren naar Tsjechie en Oostenrijk gereisd.
    pi_25210061
    Ik ga in april met een vriendin een weekendjje. Dankzij dit topic vlucht geboekt bij smartwings. We wilden graag in een hotelletje maar degenen die we uitgezocht hadden waren vol. We kregen nu een superdeluxe zevenpersoonsappartement aangeboden voor dezelfde prijs. Dat hebben we natuurlijk gedaan
    Appartement ligt erg centraal, dat was voor ons wel een eerste vereiste.
    Verder ga ik de Praag topics eens goed doorlezen en vandaag maar eens een reisgidsje kopen

Hier zitten we: http://www.praguehotels.c(...)ce7e0d65bf7704cdc09d
    This whole world is wild at heart and weird on top
    pi_25211609
    quote:
    Op woensdag 23 februari 2005 07:51 schreef Lula het volgende:
    Ik ga in april met een vriendin een weekendjje. Dankzij dit topic vlucht geboekt bij smartwings. We wilden graag in een hotelletje maar degenen die we uitgezocht hadden waren vol. We kregen nu een superdeluxe zevenpersoonsappartement aangeboden voor dezelfde prijs. Dat hebben we natuurlijk gedaan
    Appartement ligt erg centraal, dat was voor ons wel een eerste vereiste.
    Verder ga ik de Praag topics eens goed doorlezen en vandaag maar eens een reisgidsje kopen

Hier zitten we: http://www.praguehotels.c(...)ce7e0d65bf7704cdc09d
    De ligging van je appartament is erg goed! Ik heb daar een paar jaar geleden in die straat gezeten en dat was echt geweldig.

Ik zit wat verder uit het centrum aan de vinohradska. Iemand ervaring met die buurt/straat?
    pi_25216118
    Wat is eigenlijk de makkelijkste manier om van het vliegveld naar de stad te komen?
    Is het met de bus te doen of is een taxi noodzakelijk?
    pi_25217427
    quote:
    Op woensdag 23 februari 2005 16:02 schreef Lula het volgende:
    Wat is eigenlijk de makkelijkste manier om van het vliegveld naar de stad te komen?
    Is het met de bus te doen of is een taxi noodzakelijk?
    Vanaf het vliegveld bus 119 nemen naar metrostation Dejvicka (tevens eindbestemming van bus 119). Met de metro naar station Mustek rijden (4e halte) en dan overstappen op de gele lijn richting Palmovka en de volgende halte, Namesti Republiky uitstappen. Truhlarska is dan een minuutje lopen.

Kosten van de bus: 15 Kc. Kosten van een eenmalig metrokaartje: 12 Kc. Kost dus geen flapdrol.
    pi_25219811
    quote:
    Op woensdag 23 februari 2005 10:28 schreef ExCibular het volgende:

[..]

De ligging van je appartament is erg goed! Ik heb daar een paar jaar geleden in die straat gezeten en dat was echt geweldig.

Ik zit wat verder uit het centrum aan de vinohradska. Iemand ervaring met die buurt/straat?
    Ik heb 2x in die buurt verbleven, in Penzion Machova. Er zit een lekkere bakker aan de Francouska (hoofdstraat ten zuiden van Vinohradska). En in de Jana Masaryka-straat kun je internetten onder het genot van een heerlijk kopje thee; ze hebben er thee uit diverse landen (ik meen dat Mexico ook op het theemenu stond). Verder staat natuurlijk de Televisietoren nabij de straat Vinohradska; voor 70 kroon kun je naar boven en ben je verzekerd van een fantastisch uitzicht + 10% korting in het toch al goedkope restaurant dat zich eveneens op grote hoogte bevindt.
    .....

zaterdag 26 februari 2005 @ 16:04:58 #145
    17153 DeWaasheid
    Gematigd extremist
    pi_25266834
    Hey,

We zijn van plan om in de vakantie naar Praag te gaan maar twijfelen tussen een camping of pensions/zimmerfrei.
    Het gaat om 2 personen

Wat ik hoor is dat je in de rest van tsjechie ongeveer voor 25 euro gemiddeld (2 pers) wel een redelijke overnachting kan krijgen in een pension of zimmerfrei, soms inclusief ontbijt.
    Nu weet ik dat omgeving Praag duurder zal zijn, kan iemand daar meer informatie over geven? Hoeveel ben je bijvoorbeeld kwijt voor een zimmerfrei of pension in een buitenwijk in Praag voor 2 personen, het hoeft geen 5 sterrenovernachting te zijn, maar gewoon iets normaals.

Zelfde vraag voor campings in de buurt (liefst stadsrand) in Praag, zijn die er veel, wat betaal je zo gemiddeld per dag voor 2 personen, wat is de kwaliteit, etc.

Bij voorbaat dank
    /-=]
    |o-0
    ~~~`
    pi_25274080
    Het goedkoopste en qua hygiëne en gezelligheid misschien wel het beste dat je kunt krijgen (kamers voor maximaal 5 personen zijn er aanwezig, waarbij moet worden aangetekend dat deze zeker buiten het hoogseizoen NIET VOL zitten), is het volgende:

http://www.sirtobys.com/
    pi_25395155
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 17:39 schreef Praag het volgende:
    De Magic ken ik echt niet. Nooit van gehoord.
    De Magic een strip dance club met go-go, lapdance en private dance
    ][/URL]
    We willen in September weer een week naar Praag,maar nu dan in een appartement.
    Heeft er iemand ervaring met Bohemia Travel,want die zijn gespecialiseerd in appartementen en hotels in Praag. www.bohemia.nl/praag .
    pi_25396062
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 13:27 schreef chelloboy het volgende:

[..]
    Heeft er iemand ervaring met Bohemia Travel,want die zijn gespecialiseerd in appartementen en hotels in Praag. www.bohemia.nl/praag .
    Ik heb al enkele keren met bohemia geboekt. Ook deze keer ga ik met hun. Al heb ik wel mijn vlucht en mijn appartament apart geboekt want dat was goedkoper. Appartamenten zijn dik in orde en niet duur. Ik heb nog nooit problemen met hun gehad maar ze hebben een steunpunt in Praag. Ook tjechoreizen biedt appartament aan in Praag. Ook met hun heb ik goede ervaringen.
    pi_25396333
    OK bedankt voor je reactie,denk ook wel dat we via Bohemia Travel een appartementje gaan boeken.
      dinsdag 15 maart 2005 @ 15:54:23 #150
    3485 kavorka
    lure of the animal
    pi_25521420
    Welke clubs/discotheken zijn doordeweeks open? Morgenmiddag zit ik in praag t/m zondag.
    pi_25523689
    quote:
    Op dinsdag 15 maart 2005 15:54 schreef kavorka het volgende:
    Welke clubs/discotheken zijn doordeweeks open? Morgenmiddag zit ik in praag t/m zondag.
    Nagenoeg alle clubs.
    Zeker vanaf woensdag.
    pi_26026869
    Wie van jullie heeft er al met Smartwings gevlogen? Welke vlucht hadden jullie? Ze hebben bij mij de avondvlucht geannuleerd dus nu moet ik 's ochtends vliegen Helaas is hier niks tegen te doen dus ik ga maar genieten van een dag langer Praag. Ik vroeg me alleen af of dit vaker gebeurde. Voor April hebben ze namelijk een aardig aantal avond vluchten geschrapt.

Het gaat ieg de goede kant op met het weer! Nou hopen dat het eind april nog steeds zo is!
    pi_26070099
    Ik ga over twee weken met smartwings. Hebben ze je per email ingelicht over de annulering?
    Wij hebben nooit meer een email gekregen met de bevestiging wel betaald en tickets hadden we al uitgeprint. Ik ga toch maar eens contact opnemen...

Verder onwijs zin in Praag!
    pi_26076038
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 16:35 schreef ExCibular het volgende:
    Wie van jullie heeft er al met Smartwings gevlogen? Welke vlucht hadden jullie? Ze hebben bij mij de avondvlucht geannuleerd dus nu moet ik 's ochtends vliegen Helaas is hier niks tegen te doen dus ik ga maar genieten van een dag langer Praag. Ik vroeg me alleen af of dit vaker gebeurde. Voor April hebben ze namelijk een aardig aantal avond vluchten geschrapt.

Het gaat ieg de goede kant op met het weer! Nou hopen dat het eind april nog steeds zo is!
    Ik heb met Smartwings gevolgen begin dit jaar.
    Ik heb niks vreemds meegemaakt behalve 5-bevestigingsmails na 4x verkeerd invoeren van een deel van mn creditcardgegevens..
    pi_26085364
    Ik heb smartwings geboekt via ATP, dat was net zo duur en die nemen wel AMEX. Dus ik heb een mail gehad van ATP in de trend van, hierbij uw gewijzigde vluchtschema. Dus die heb ik even gebeld, maar er was voor mij niks aan te veranderen. Ze mogen het tot twee weken doorgeven zonder consequenties. Op de smartwings pagina kan je zien welke avond vluchten zijn uitgevallen: 3th, 20th, 27th, 29th April 2005 vooralsnog.
    pi_26091596
    Voor mensen die het allemaal cheap willen doen een tip (al eerder gezegd maar komen nog steeds vragen naar):
    In de zomermaanden staan een hoop kamers van studenten leeg op ongeveer 10 minuten met tram 22 en 23 vanuit het centrum en kost je maar 8,50 euro per nacht. Spus Strahov Hostel
    Niet heel veel van verwachten maar is super om te slapen; waar heb je luxe voor nodig als je in het buitenland bent, dan hoor je rond te lopen in de stad / omgeving en niet op je kamer te zitten

Ikzelf ga eind jullie weer naar Tsjechie, 3 dagen Praag denk ik en verder de rest van Tsjechie kijken en dit jaar ook Polen en Hongarije erbij. Als jullie al dachten dat het goedkoop eten was IN Praag moet je is buiten de stad kijken; heb je een steak van een kilo voor 4,50 euro met een halve liter bier en nog meer dingen. Praag zelf vind ik niet echt anders dan de meeste oosteuropese steden, pas als je met de auto door het land gaat trekken zie je echt tsjechie
      zondag 10 april 2005 @ 19:57:10 #157
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_26130107
    Ik ga morgen met school naar praag. tenminst over 24 uur hoop ik er te zitten mijn vraag is zou je in de stad ergens een voetbal cafe kunnen vinden waar we (voetbalfanaten) PSV woensdag kunnen kijken weet iemand toevallig daar een voetbal cafe te zitten.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zondag 10 april 2005 @ 21:28:48 #158
    64276 9christensen
    Grolsch bier is gezond
    pi_26132597
    quote:
    Op zondag 10 april 2005 19:57 schreef Dos37 het volgende:
    Ik ga morgen met school naar praag. tenminst over 24 uur hoop ik er te zitten mijn vraag is zou je in de stad ergens een voetbal cafe kunnen vinden waar we (voetbalfanaten) PSV woensdag kunnen kijken weet iemand toevallig daar een voetbal cafe te zitten.
    gewoon vragen daar in 't hotel
    Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
    [b]Enschede![/b]
      maandag 11 april 2005 @ 00:57:17 #159
    117181 DeTinux
    Tu quoque, Brute?
    pi_26138033
    quote:
    Op zondag 10 april 2005 19:57 schreef Dos37 het volgende:
    door de hele stad! gewoon ff vragen
    Oneerlijk is het snelst
      zaterdag 16 april 2005 @ 20:52:07 #160
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_26280591
    Nou we hebben dus gewoon in een engelse pub gezeten

george&dragon op old town sqaure was mooi alleen liverpool was erop maarja de penals hebben we wel gezien
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_26407946
    Ik ga over twee weken met school, super zin in.
      donderdag 5 mei 2005 @ 03:25:18 #162
    35476 FormerlyKnownAs
    pi_26746731
    k wi naar Budapest
    pi_26753533
    Ik ben inmiddels ook weer een tijdje terug! Geweldige week gehad in Praag.Best goed weer gehad. 2 dagen regen en 5 dagen bijna strak blauw met veel zon. Wat me wel opviel ivm de vorige keer dat ik er was, dat het niet centrum veel ontwikkeling heeft doorgemaakt. In de "buitenwijken" (bv praha 2 en 3) komen steeds meer trendy restaurantjes waar je goed kan eten maar waar het niet heel goedkoop meer is.

Het goedkoopste biertje wat ik heb gevonden is een biertje in een wed cafe waar ik Milan vs. PSV heb gekeken. Een Staropnamen 10 0,5 L koste daar 12 kr (40 cent).

Ik heb nog wel een leuke eet tip voor mensen op zoek naar een leuk restaurantje buiten het centrum. Metro naar Krizikova. Dan de krizikova straat op en richting het centrum lopen. Na een paar 100 meter krijg je aan je rechterhand een restaurantje dat charleton ofzo heet. Leuke bediening mooie gerechten en niet duur!
    pi_29072625
    Ik ga samen met me beste vriend van 10 t/m 18 September weer naar Praag.
    Nu gaan we naar Appartement Tomasska. vliegen met Smart Wings.
    Wordt dan weer 8 dagen zuipuh en de vele nachtclubs in,en ja we gaan ook wat bezichtigen alleen weten nog niet wat.
    pi_30814084
    Ik mis Praag.
      donderdag 22 september 2005 @ 09:08:42 #166
    127673 TommyKnocker84
    Rijbewijs B behaald 06-10-2005
    pi_30815068
    ik vlieg vanmiddag om 2 uur naar praha
      donderdag 6 oktober 2005 @ 18:40:10 #167
    57702 osmo
    Zuiderbuur
    pi_31236172
    Ik wil ook terug :< alweer een jaar geleden
    pi_31246264
    Mijn tips voor Praag:
    Ga naar een ijshockeywedstrijd! Ik heb zelf Slavia Praha - Liberec gezien in de Sazka Arena en het is geweldig! Het stadion is eenvoudig te bereiken met de metro en het is echt geweldig leuk om te zien!

Ga naar het theater! Het Nationale Theater is mooier dan de Staatsopera en in beide gebouwen kun je op de dag van de voorstelling meestal nog kaartjes kopen. Wij betaalden 400 kronen (ong. 13 euro) voor redelijk goede zitplaatsen bij het Zwanenmeer in het nationale theater en 100 kronen (ong. 3,5 euro) plaatsen bovenin de staatsopera.
    Er zijn dagelijks voorstellingen te vinden en in je hotel kunnen ze je meestal wel helpen.

Wij zaten overigens in Sir Tobys (www.sirtobys.com) en dat is ook een echte aanrader. Schoon, ruim en vriendelijke personeel! En nog een redelijk handige lokatie ook!
      zondag 9 oktober 2005 @ 19:11:35 #169
    59732 michelz
    born to drink
    pi_31313751
    Kan iemand wat vertellen over de dames die er rond lopen e.d.
    pi_31316539
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 08:34 schreef Liejannuh het volgende:
    Mijn tips voor Praag:
    Ga naar een ijshockeywedstrijd! Ik heb zelf Slavia Praha - Liberec gezien in de Sazka Arena en het is geweldig! Het stadion is eenvoudig te bereiken met de metro en het is echt geweldig leuk om te zien!

Ga naar het theater! Het Nationale Theater is mooier dan de Staatsopera en in beide gebouwen kun je op de dag van de voorstelling meestal nog kaartjes kopen. Wij betaalden 400 kronen (ong. 13 euro) voor redelijk goede zitplaatsen bij het Zwanenmeer in het nationale theater en 100 kronen (ong. 3,5 euro) plaatsen bovenin de staatsopera.
    Er zijn dagelijks voorstellingen te vinden en in je hotel kunnen ze je meestal wel helpen.

Wij zaten overigens in Sir Tobys (www.sirtobys.com) en dat is ook een echte aanrader. Schoon, ruim en vriendelijke personeel! En nog een redelijk handige lokatie ook!
    Bij sirtobys werken inderdaad mensen met verstand. Heerlijk hostel!
      zondag 9 oktober 2005 @ 21:10:31 #171
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_31316773
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 19:11 schreef michelz het volgende:
    Kan iemand wat vertellen over de dames die er rond lopen e.d.
    Zoiets?

zondag 9 oktober 2005 @ 21:36:14 #172
    127673 TommyKnocker84
    Rijbewijs B behaald 06-10-2005
    pi_31317431
    hehe dat ziet er lekker uit ja... Ik ben alweer 3 weken terug in nederland en ik mis praag heel erg
    pi_31318472
    Damn ik wil ook weer naar Praag. Ben er nu twee keer geweest, en het is gewoon geweldig daar! Echt ge-wel-dig.
    Misschien in de kerst...waarom ook niet
      maandag 10 oktober 2005 @ 10:14:17 #174
    59732 michelz
    born to drink
    pi_31328325
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zoiets?

[afbeelding]
    die had ik al gezien
    Maar bedoel in de discotheken enzo
    pi_31593562
    Als ik al deze reacties lees, voel ik me bevoorrecht......
    Ken praag uit de 70 er jaren en nu.
    elke 2 mnd er naar toe.
    (met auto, achter Dresden de grens over; 754 km)
    en ja..mijn vrouw is Tsjechisch.
    elke keer lekker pilsje drinken.
    wafels eten..(die grote koeken)
    en binnenkort gepofte kastanjes op old town square.
    vlak achter dit plein op weg langs Kozi is er rechts in een zijstraat sinds ruim een jaar en nederlands café compleet met snackbar, dus kroketten enz. haha ( de magere brug)
    zwarte markt in holecovice, halte voor (trein)station Holecovice uit de metro stappen en 5 min te voet verder.
    pi_31594434
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 00:24 schreef Roco2 het volgende:
    en binnenkort gepofte kastanjes op old town square.
    vlak achter dit plein op weg langs Kozi is er rechts in een zijstraat sinds ruim een jaar en nederlands café compleet met snackbar, dus kroketten enz. haha ( de magere brug)
    Dat is 'De Brug' zeker? Ben er nog niet binnen geweest, maar wel langsgelopen dit jaar. Volgende maand misschien eens naar binnen gaan om te kijken.
    pi_31602340
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 00:24 schreef Roco2 het volgende:

wafels eten..(die grote koeken)
    Die wafels ja. Weet je daar toevallig meer over? Kun je ze ook buiten Tsjechië krijgen?
    pi_31602532
    Praag, geweldige stad! Ik ben over vier weken een weekje vrij dus misschien..

Mijn tip: Neem tramlijn 12 van het begin tot het eind.
    Zie je het echte Praag en niet alleen het touristische gedeelte.
      Eindredactie Games zaterdag 3 december 2005 @ 14:54:08 #179
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_32780612
    vlieft smartwings niet meer? zijn er nog ander emogelijkheden per vliegtuig om daar ee beetje goedkoop te komen
    pi_32780704
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 14:54 schreef donald_dick het volgende:
    vlieft smartwings niet meer? zijn er nog ander emogelijkheden per vliegtuig om daar ee beetje goedkoop te komen
    Germangwings vanaf Keulen/Bonn.
      Eindredactie Games zaterdag 3 december 2005 @ 16:15:44 #181
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_32782496
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 14:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Germangwings vanaf Keulen/Bonn.
    dat is bijna evenduur en dan moe tik ook nog bezine betalen
    pi_32785196
    Donderdag om 8:15 met z'n tienen vertrekken richting Praag.

Ik heb er zin in. Ben er nog nooit geweest.
    pi_32791429
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:15 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat is bijna evenduur en dan moe tik ook nog bezine betalen
    Even duur als wat? Je gaf aan dat smartwings niet meer zou vliegen. Germanwings is dan een goed alternatief.
    pi_32791665
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
    Donderdag om 8:15 met z'n tienen vertrekken richting Praag.

Ik heb er zin in. Ben er nog nooit geweest.
    Een aanrader is om de volgende koeken te kopen in Praag:
    http://www.bodam.cz/oplatky/index3_cz.htm

Overheerlijk
    pi_32843940
    |Volgens mij vliegt Smart Wings ook nog steeds.Website is nog steeds online en er is niks geen melding dat ze niet meer vliegen.
      Eindredactie Games maandag 5 december 2005 @ 21:00:07 #186
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_32845760
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 19:58 schreef ExCibular het volgende:
    |Volgens mij vliegt Smart Wings ook nog steeds.Website is nog steeds online en er is niks geen melding dat ze niet meer vliegen.
    er is alleen geen mogelijkheid meer om de 1ste 3 maanden een vlucht te boeken . ik dan vlief ik liever niet met hun
    pi_32845965
    Met KLM naar Praag vind ik nog steeds het meest relaxte. Vooral als de vlucht door ČSA wordt uitgevoerd. Tsjechische stewardessen en Tsjechisch eten aan boord.
    pi_32854122
    Praag rules, de bangelijkste stad waar ik ooit geweest ben!

Mooie vrouwen, goed eten, goedkoop en goed bier. Discotheek van 6 verdiepingen (aan de oever van de Moldau). Het is er spotgoedkoop en er zijn veel winkels. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken is het een zeer mooie en nette stad. Vorig jaar nog Boedapest gedaan en ik vond Praag eens zo mooi en proper. Aleen vond ik amper Tsjechen die duits of engels konden, waar de meeste Hongaren wel Engels spraken. Ook het verschil tussen een nachtclub of striptent is niet altijd even duidelijk!

Het goedkoopste bier hebben we gevonden aan het ijshockeystadion. Dit was toen 50cent voor een halve liter. Maar het moet nog goedkoper kunnen volgens een paar vrienden van mij!

Je moet ook eens de fanshop van Sparta Praag bezoeken. Is een oud klein winkeltje met een oude dame achter de toonbank. Het stadion van Sparta is ook we leuk om eens te zien. Als je een shirt wil kopen doe dit dan in de shop en niet in de stad, scheelt je een hoop euro's. In Praag zijn er een hoop winkels die dag en nacht open zijn. Ook in de verschillende wijken zijn vele kleine winkeltjes die ongeveer alles door elkaar verkopen.

Wij zijn met de bus gegaan, eurolines. De bus zat vol met 'hostessen' en illegale bouwvakkers.

Praag rules!
    pi_32855080
    hostesses of bedoel je gewoon au pairs?

En die disco, Karlovy Lazne is zooo'n tourist trap. Maar wel leuk als je nergens anders terecht kan op zondag. En Praag wordt echt in rap tempo duurder. Weliswaar nog steeds relatief goedkoop voor Nederlanders, maar toch.
    Heb het wel eens gepresteerd om in het oosten van Tsjechie in de middle of nowhere een halve liter bier voor destijds 39 cent (nu 18 eurocent) te scoren. Lager dan dat zal je het nu echt niet meer vinden in Tsjechie.
    pi_32855635
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 09:02 schreef -Wolf- het volgende:
    hostesses of bedoel je gewoon au pairs?
    Volgens mij bedoelt ie gewoon hoeren...
    quote:
    Heb het wel eens gepresteerd om in het oosten van Tsjechie in de middle of nowhere een halve liter bier voor destijds 39 cent (nu 18 eurocent) te scoren. Lager dan dat zal je het nu echt niet meer vinden in Tsjechie.
    Ook in het Oosten is het nu gewoon tussen de 30 en 50 eurocent voor een halve liter. Schandalig...
    pi_32881115
    We waren daar in de week en de andere clubs waren vrij leeg. Maar daar liep er redelijk veel volk rond.

Ja gewoon hoeren uit Amsterdan.

Blijf wel van die lookworsten die ze verkopen in de kraampjes. Is niet zo gezond voor je darmstelsel.
    pi_33017818
    Zo, ben gisteren terug gekomen van 4 dagen Praag (dus eigenlijk 3 nachten). Wat een ongelofelijk vette stad zeg. Inderdaad zoals Sandstorm het al zei: Mooie vrouwen, vet uitgaansleven, niet duur en die stad is echt heel erg mooi. Het heeft gewoon alles. We zijn uiteraard in de Karlovy lazne geweest en in Duplex. Duplex is een mooie tent alleen was het vrij rustig daar (op zaterdag???). Volgende keer maar naar de Roxy.
    Maargoed, ik heb dus echt een hele vette tijd gehad. We waren daar met z'n 12en, echt super veel gelachen. Mooie combinatie van striptenten, uitgaan en cultuur.
    Wat wel jammer was is dat ons hotel in Rez (voorstad) lag en niet in Praag. Gelukkig zaten we vlakbij het station en waren we in 10 minuten in het cntrum van Praag.

We hebben gewoon maar 90,- pp betaald voor de reis alleen. Spotgoedkoop. Ik ga er over een paar maandjes zeker weer heen. Londen, Parijs, Barcelona
    pi_33018457
    Volgende maand ga ik weer 6 dagen. Paar vriendinnen opzoeken en een beetje feesten.
    pi_33106562
    quote:
    Op maandag 12 december 2005 16:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
    Volgende keer maar naar de Roxy.
    Speciaal voor jou:

De main hall @ Roxy (15.01.2005)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Wolf- op 17-12-2005 01:38:22 ]
    pi_33151759
    De Roxy ga ik zeker effe met een bezoekje vereren als ik weer in Praag ben. Over een paar maandjes dus waarschijnlijk.
    pi_33151883
    Meestal ga ik elke keer weer als ik in Praag ben wel een keertje naar de Roxy. Hangt wel af van hun programmering want er zijn teveel vette discotheken in Praag. Ik check van tevoren altijd de party-lists.
    pi_33345974
    eind januari paar daagjes naar Praag, wat is nou een goed hotelletje, iemand ervaring met een van de volgende:

Hotel Duo
    Hotel Ilf
    Hotel Pyramida
    Parkhotel
    Best Western Selsky Dvur
    ???

en verder nog tips die niet al in dit topic staan?
    ... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
    pi_33660680
    Weet iemand of er ook iets van een badhuis is in Praag?
    Dat lijkt me namelijk wel leuk om te doen
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 15:44 schreef joris007 het volgende:
    eind januari paar daagjes naar Praag, wat is nou een goed hotelletje, iemand ervaring met een van de volgende:

Hotel Duo
    Hotel Ilf
    Hotel Pyramida
    Parkhotel
    Best Western Selsky Dvur
    ???

en verder nog tips die niet al in dit topic staan?
    Naar het reisbureau gaan en daar een paar gidsen halen. Oad heeft bijvoorbeeld veel hotels in Praag en daar kun je ook excursies bij boeken mocht je dat willen (bijvoorbeeld nationaal theater of staatsopera, cruise met diner, stadswandeling, etc.).
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_33664104
    Kaartjes voor de opera of het nationale theater kun je zelf heel makkelijk regelen. Er zijn praktisch altijd nog kaartjes beshikbaar voor de dag van de voorstelling.

Verder zou ik er qua hotel vooral voor zorgen dat het een handige lokatie heeft. Hoeft niet perse in het oude centrum te liggen, dicht bij het OV is ook al ontzettend handig. Een OV dagkaart kost je ook maar een paar euro.
      dinsdag 3 januari 2006 @ 22:05:47 #200
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_33674029
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef Liejannuh het volgende:
    Een OV dagkaart kost je ook maar een paar euro.
    Afhankelijk van de lengte van je bezoek kun je ze ook van 3, 7 of 15 dagen. Hoe meer dagen, hoe voordeliger het wordt.
    pi_33846725
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef Elefes het volgende:
    Weet iemand of er ook iets van een badhuis is in Praag?
    Dat lijkt me namelijk wel leuk om te doen
    Iemand?
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef Liejannuh het volgende:
    Kaartjes voor de opera of het nationale theater kun je zelf heel makkelijk regelen. Er zijn praktisch altijd nog kaartjes beshikbaar voor de dag van de voorstelling.
    Wij hebben dus al kaartjes gekocht via de reisorganisatie, zal wel ontzettend veel duurder zijn dan normaal.. Maar goed

Weet iemand hier iets af van een spooktocht die je kunt doen door Praag? Daar stond iets over in mijn Capitool reisgids, een man zou elke dag tegen de avond wachten onder het astronomisch uurwerk, en van daaruit met belangstellenden vertrekken voor een wandeling met spookverhalen door de stad. Ik ben alleen benieuwd of hij dat nog steeds doet
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    pi_33874585
    Oh praag dat lijkt me ook wel heel vet om met een groep vrienden in de zomervakantie eens heen te gaan.
    pi_33876516
    Nog een maand te gaan, dan zit ik in Praag, met school.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_34525259
    In juli ga ik waarschijnlijk met 4 anderen een weekje naar Praag.
    Nu wilde ik een reis boeken en toen zag ik dat een retourtje vanuit Dortmund met EasyJet ongeveer 50 euro per persoon kost inclusief belastingen en toeslagen. Dat lijkt me wel erg goedkoop.. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
    pi_34545352
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 18:32 schreef Guu het volgende:
    In juli ga ik waarschijnlijk met 4 anderen een weekje naar Praag.
    Nu wilde ik een reis boeken en toen zag ik dat een retourtje vanuit Dortmund met EasyJet ongeveer 50 euro per persoon kost inclusief belastingen en toeslagen. Dat lijkt me wel erg goedkoop.. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
    Kan prima.
    Ik vlieg met Ryanair voor 41 euro retour naar Dublin, dus 50 euro is een prima prijs .
      zondag 29 januari 2006 @ 00:49:39 #206
    17153 DeWaasheid
    Gematigd extremist
    pi_34568219
    Hier mijn ervaring met praag en CZ in algemeen (excuses voor evt dubbelpost dingen die al genoemd zijn)

Probeer zoveel mogelijk daar te regelen, veelal is daar op de bonnefooi slaapplaatsen regelen veel goedkoper dan reserveren vanuit NL (vaak 2x zo duur).
    In praag: ga niet op de terrasjes op 'old town square' hangen, die zijn veel te duur. Bier in CZ kan je voor 50 eurocent de halveliter krijgen, in centrum praag wellicht 75 maar meer zou ik er niet voor betalen. Als je toch op old town square wil zitten, koop wat blikken drinken in de supermarkt en ga savonds gewoon op t plein zitten, erg gezellig en je betaald 50 eurocent ipv 3,5 euro.

Als je echt goedkoop wilt eten, pak n metro richting n buitenwijk (5 minuten rijden) en pak daar n willekeurig restaurant, kan zijn dat je soms in t tsjechisch moet bestellen, maar dan kan je voor 5 euro n complete maaltijd krijgen incl drinken en voorgerecht, goede kwaliteit.

Wil je praag echt n beetje geordend leren kennen (of tsjechie), koop n lonely planet. Niet het goedkoopste boek, maar er staat zoveel nuttige informatie in, bijv ook hotels en restaurants met beschrijving erbij en ingedeeld op prijsklasse. Uiteraard ook uitgebreide info over alle toeristenbezienswaardigheden.

Ga je n week in praag hangen, koop dan n openbaar vervoer kaart voor circa 10 euro. kan je reizen wat je wil met bus, trein, metro. Als je n hotel/apartement/hostel hebt buiten t centrum kan je erop rekenen dat je sowieso wel 2x per dag de metro oid pakt om van en naar t centrum te komen, tel daarbij nog andere reizen om naar bezienswaardigheden/locaties te komen en je hebt je geld er echt wel uit. Daarnaast ben je gevrijwaard van elke keer kaartjes moeten kopen bij de automaten.

Probeer zoveel mogelijk int tsjechisch te praten, kunnen ze daar zeker wel waarderen en vond t zelf ook leuk om n keer iets geheel in tsjecisch te kunnen bestellen, mocht je er niet uit komen ga gerust verder in engels. Meeste nederlanders vinden het denk ik ook niet ok als iemand zomaar in het duits oid tegen ze begint t praten.
    /-=]
    |o-0
    ~~~`
    pi_34696718
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:48 schreef Elefes het volgende:

Weet iemand hier iets af van een spooktocht die je kunt doen door Praag? Daar stond iets over in mijn Capitool reisgids, een man zou elke dag tegen de avond wachten onder het astronomisch uurwerk, en van daaruit met belangstellenden vertrekken voor een wandeling met spookverhalen door de stad. Ik ben alleen benieuwd of hij dat nog steeds doet
    2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweest
    en toen hebben wij ook die spooktocht gedaan
    hardstikke leuk, hele toffe gids die eigenlijk legende's ging vertellen
    moorden die er gepleegd waren en waar nu nog 'geesten' van zouden ronddwalen
    Daarnaast kregen we nog een bon en konden we in het spookcafé nog wat nadrinken

Ik zou zo weer naar praag willen, dat is echt mijn sprookjes stad.
    wij zijn toen trouwens ook een dagje op en neer geweest naar het stadje KutnaHora met de trein (uurtje reizen en voor nog geen 10 euro zit je met z'n 2e in de trein heen en terug)
    je hebt daar een kerkje staan (die staat niet in KutnaHora zelf maar in een heel klein dorpje ernaast iets van sjeneck ofzoiets) en dat kerkje is volgepropt met botten
    maar dan op een zeer kunstzinnige manier
    mega grote lamp met schedels en ribben enzo...zeer de moeite waard
    als je dan toch een paar dagen naar praag gaat
    verder lekker romantisch bij de burcht ronddwalen heerlijk
    genieten van de schattige huisjes in het gouden straatje
    wat ook erg leuk is is door het park lopen die kun je bereiken vanaf de burcht
    daar is ook een mini eiffeltoren en als je daar op staat zie je heel praag SCHITTEREND

nee...praag en ik... zijn vriendjes voor het leven
    And then I find you here
    Through your eyes
    Everything's clear
    And I'm home
    pi_34698287
    Nog een week.
    - Beverly Sills
      zaterdag 4 februari 2006 @ 16:04:43 #209
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_34731753
    Nog even en dan is het zo ver; een weekend Praag met 4 man. Het is de bedoeling, dat we vrijdagavond aanrijden en maandag terug. Ik heb nog geen tijd gehad, om dit hele topic door te lezen; maar mocht iemand tips hebben (overnachten en stappen), dan hoor ik het graag.
    pi_34741351
    quote:
    Op zaterdag 4 februari 2006 16:04 schreef travelman het volgende:
    Nog even en dan is het zo ver; een weekend Praag met 4 man. Het is de bedoeling, dat we vrijdagavond aanrijden en maandag terug. Ik heb nog geen tijd gehad, om dit hele topic door te lezen; maar mocht iemand tips hebben (overnachten en stappen), dan hoor ik het graag.
    http://forum.fok.nl/topic/649686
    pi_34741376
    Links op Fok! doen het kut sinds de crash.
    pi_34753236
    Waarschijnlijk deze zomer naar Praag! (en Wenen en misschien Budapest)
    pi_34799640
    Praag was geweldig!
    Helaas was het weer niet zo heel goed, maar toch goed genoeg om veel rond te wandelen (en zelfs sneeuw ).
    Lekker gegeten daar (niet heel goedkoop, maar wel lekker), lekkere cocktails.
    Ons hotel zat echt super in het centrum; hotel U Medvidku. Om de hoek bij het Bethlemska plein, waar leuke cafeetjes en restaurants zitten, en in ongeveer 7 minuten naar de Karelsbrug en het Oude Stadsplein/Wenceslasplein (lopend).

Praag is een stad waar ik zeker nog eens naar terug zou willen
    pi_35026234
    Net een half uurtje terug, maar het was echt geweldig. Praag is een toffe stad.

Later volgt meer, eerst slapen.
    - Beverly Sills
      donderdag 16 februari 2006 @ 12:38:55 #215
    91820 Thije
    Ipsa scientia potestas est
    pi_35148536
    Ik ga maandag 5 dagen naar Praag. Nou ben ik ook een actief skiër en wil ik misschien een dagje de bergen opzoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang zal de reis ongeveer duren van Praag naar skiegebied met de trein?

Ik hoop op enkele tips!
    pi_35149420
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef Thije het volgende:
    Ik ga maandag 5 dagen naar Praag. Nou ben ik ook een actief skiër en wil ik misschien een dagje de bergen opzoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang zal de reis ongeveer duren van Praag naar skiegebied met de trein?

Ik hoop op enkele tips!
    Zeker een uur a anderhalf.
    pi_35185760
    Ik ben in Spindleruv Mlyn geweest en vanuit Praag (in de zomer) en staat me idd bij dat het zo'n anderhalf uur reistijd in beslag neemt. Ben er later ook een keer op wintersport geweest, maar het is echt een beginnersgebied. Voor mij was dat toen prima, maar kan me voorstellen dat als je al wat gevorderd bent, dat er dan weinig aan is. Vanuit Spindleruv Mlyn gaat er een bus naar het andere skiegebied Medvedin (of zo...) en dat was wel een stukje leuker om te skiën. Maar voor een dagje skiën is het wel de moeite waard!
      maandag 20 februari 2006 @ 17:56:50 #218
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_35295239
    Komende vrijdag 'doen' we ook een weekendje Praag; we willen vrijdagavond vertrekken (met de auto) en dan maandagmiddag weer terug. Het is niet lang, maar beter dan helemaal niet naar Praag.

Heeft er iemand ervaring met Praag op eigen vervoer? Kom je snel de grens over of kun je oderwetse oost europeesche taferelen verwachten?

Nog iemand een slaapadresje in Praag? Hostel of zo?!
    pi_35296317
    Ik ben dan wel niet met de auto naar Praag geweest, maar met de trein. Toen we van NL naar DL de grens over gingen was er helemaal geen controle. Zowel de heen- als de terugweg werd er bij de Duits-Tsjechische grens goed gecontroleerd met de paspoorten. Heenweg 3 politie-agenten en een apparaat om het paspoort te controleren, nadat het door twee van hen was bekeken. De terugweg alleen twee agenten die het paspoort controleerden.
      Eindredactie Games dinsdag 21 februari 2006 @ 09:10:41 #220
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_35318098
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef travelman het volgende:
    Komende vrijdag 'doen' we ook een weekendje Praag; we willen vrijdagavond vertrekken (met de auto) en dan maandagmiddag weer terug. Het is niet lang, maar beter dan helemaal niet naar Praag.

Heeft er iemand ervaring met Praag op eigen vervoer? Kom je snel de grens over of kun je oderwetse oost europeesche taferelen verwachten?
    met een nederlandse auto wordt je bij de grens amper gecontroleerd, bij mij werd er niet eens in me paspoort gekeken op de terugweg.
    met een tjechiese auto is het een stuk minder plezierig, daar werd zelfs de auto gecontroleerd
    pi_35323831
    Ik wil ook!! Vrienden van mij gaan volgende week tijdens de vakantie voor 4 dagen naartoe met de auto.. ik zit dan hier verdomme tijdens mijn afstuderen en wordt beetje lastig om vrij te krijgen.... mmm.. dan maar proberen om er over paar maanden naar toe te gaan.
      donderdag 23 februari 2006 @ 17:10:29 #222
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_35412487
    Bedankt voor de reacties; super !!

ik ben nog op zoek naar een centraal gelegen hostel; maar zit erg krap in de tijd: heeft er iemand nog een gouden tip qua hostel, kroeg, disco !!!!
      vrijdag 24 februari 2006 @ 16:48:26 #223
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_35448335
    via hostelworld.com een hostel midden in het centrum gevonden; vanavond tegen 23.00 uur rijden we aan !!! Ik kan niet wachten !!!
      zaterdag 11 maart 2006 @ 15:42:27 #224
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_35941635
    Nog even een klein verslag van een geweldig weekend Praag;

met 4 man zijn we vrijdagavond om 0.00 uur aangereden, om precies 8,5 uur later voor de deur van ons hostel midden in Praag aan te komen. Het hostel lag centraal en was schoon; voor de rest niet erg bijzonder (behalve een leuke receptioniste).

Zaterdagmiddag een beetje door de stad slenteren en links en rechts een Budvar drinken; 's middags bijslapen, hapje eten en stappen tot erg vroeg (Club: Radox FX, erg leuk en goede muziek).

Zondag redelijk op tijd opgestaan, ontbijtje pakken en de stad in. 's Avonds eten en stappen; vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Prag te zijn, dus het was vrij rustig. Uiteindelijk zijn we in een vrij vage club in het centrum uitgekomen. Muziek was ok, veel vaag publiek (wel weer grappig) en goedkope drank.

Maandag, na een omweg, redelijk op tijd en probleemloos thuisgekomen !!!

Het is een eind rijden voor een weekend stappen, maar zeker de moeite waard !!!!
      zaterdag 11 maart 2006 @ 20:56:12 #225
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_35951026
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
    vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Praag te zijn
    Dat schijnt niet, dat IS zo.
      dinsdag 18 april 2006 @ 12:31:58 #226
    21961 Lucid
    Shaken, not stirred.
    pi_37058295
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
    vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Prag te zijn, dus het was vrij rustig.
    dat is toch overal zo?
    Do you expect me to talk? No, Mr. Bond. I expect you to die.
    pi_37061308
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 07:51 schreef Pizza_Shooter het volgende:
    Net een half uurtje terug, maar het was echt geweldig. Praag is een toffe stad.

Later volgt meer, eerst slapen.
    Oh, het was dus gaaf.
    - Beverly Sills
    pi_37061618
    Enkele foto's:

- Beverly Sills
      dinsdag 18 april 2006 @ 19:18:46 #229
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_37070828
    Gave foto's .
      dinsdag 18 april 2006 @ 23:27:12 #230
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_37081665
    Aan die foto's te zien ben je duidelijk op de toeristentoer geweest.
    pi_37087400
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 23:27 schreef -Wolf- het volgende:
    Aan die foto's te zien ben je duidelijk op de toeristentoer geweest.
    Het was dan ook met school, vier dagen Praag. Veel gezien inderdaad, maar wel heel leuk.
    - Beverly Sills
    pi_37209824
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 22:15 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweest
    en toen hebben wij ook die spooktocht gedaan
    hardstikke leuk, hele toffe gids die eigenlijk legende's ging vertellen
    moorden die er gepleegd waren en waar nu nog 'geesten' van zouden ronddwalen
    Daarnaast kregen we nog een bon en konden we in het spookcafé nog wat nadrinken
    over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.
      maandag 24 april 2006 @ 11:47:21 #233
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_37239598
    komende woensdag even vijf dagen naar Praag!
    .
      zondag 30 april 2006 @ 14:08:41 #234
    69183 biggetje
    niet wat naam doet vermoeden!
    pi_37425681
    Ik ga morgen met mijn moeder naar Praag en ik heb eigenlijk niet de tijd om alle andere topics door te lezen (moet nog veel doen, reisje kwam nogal onverwacht ) en ik ben op zoek naar leuke tips! Dus: waar moeten we naar toe gaan en waar vooral NIET (omdat het bijvoorbeeld niet veilig is voor twee vrouwen o.i.d.). Bedankt alvast!
    puurheid zonder vergankelijkheid
    pi_38473248
    Yo, ben van plan komende zomer te gaan man. Kunnen jullie mij wat vertellen over gemiddelde voor een maaltijd daarzo? Niet midden in het toeristisch gebied natuurlijk. Ik zie alleen een post bij Praag!!! van 3 jaar geleden, dus dat is al outdated denk ik.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 14:59:25 #236
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_38475832
    Voor 200-300 kroon heb je een goede maaltijd. Inclusief drankje. Dat is ongeveer 7-10 Euro.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 15:07:41 #237
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_38476136
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 14:59 schreef -Wolf- het volgende:
    Voor 200-300 kroon heb je een goede maaltijd. Inclusief drankje. Dat is ongeveer 7-10 Euro.
    En soms kan het ook nog es de helft schelen als je binnen eet i.p.v. buiten. Goed opletten op de kleine lettertjes op de kaart .
    pi_38497553
    Wow, dat scheelt wel heel erg veel dan. In de voorgaande post werd vermeld dat je voor ¤15,00 voor 4 personen kan eten. Hebben jullie het over de toeristische gebieden, binnenstad of buiten de stad? Ik moet dan toch mijn budget hercalculeren.
      zaterdag 3 juni 2006 @ 08:51:33 #239
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_38497575
    In het centrum van Praag hebben ze de geweldige gewoonte om de rekening veel hoger te laten uitvallen dan je eigenlijk verwacht. Dus hou daar altijd rekening mee.
    Wij zaten vorig jaar in bij www.sirtobys.cz en daar zaten wel echt hele goedkope tentjes in de buurt.
      zondag 4 juni 2006 @ 10:07:48 #240
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_38522893
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 08:51 schreef Liejannuh het volgende:
    In het centrum van Praag hebben ze de geweldige gewoonte om de rekening veel hoger te laten uitvallen dan je eigenlijk verwacht. Dus hou daar altijd rekening mee.
    Wij zaten vorig jaar in bij www.sirtobys.cz en daar zaten wel echt hele goedkope tentjes in de buurt.
    Sommige restaurants berekenen de gebruikelijke 10% fooi al meteen in de rekening. Zeer kwalijk.
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 08:47 schreef LTCY18 het volgende:
    Wow, dat scheelt wel heel erg veel dan. In de voorgaande post werd vermeld dat je voor ¤15,00 voor 4 personen kan eten. Hebben jullie het over de toeristische gebieden, binnenstad of buiten de stad? Ik moet dan toch mijn budget hercalculeren.
    ik had het over de toeristische gebieden en de binnenstad en tevens rekende ik er al een drankje bij. Daarbuiten is een maaltijd rond de 120-160 kroon en dat is ongeveer 4 tot 5 Euro. Praag is gewoon relatief duur en sinds het bij de EU hoort stijgen de prijzen in rap tempo.
    pi_39202823
    Ik ben van plan eind augustus/begin september een (klein) weekje naar Praag te gaan, dus ga eens even de topics doorlezen
    amokaapjeeh O+
    pi_39205119
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 13:19 schreef -PaT- het volgende:

[..]

over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.
    Een beetje te laat, helaas... Maar toch nog wat info over de spooktocht:
    Volgens mij vertrekt hij elke dag (avond dus), er gaan verschillende "organisaties" die zo'n tocht doen. Precieze dagen en tijden kun je te weten komen door het toeristenbureau in te lopen (als het ware links naast het astronomisch uurwerk, als je er met je neus naar toe staat), en daar een van de foldertjes te pakken (er gaan dus meerdere tochten, van verschillende organisaties). Tijden rond 20u30, 21u00 en 21u30 volgens mij. Verzamelpunt is dan onder het astronomisch uurwerk (daar staat iemand die je wel herkent voor die tocht) en daar ook betalen. Is wel grappig om eens te doen, zo'n tour.
    Oh en het astronomisch uurwerk is dus op het Oude Stadsplein .
    pi_39275421
    over bijna n maandje met mn vriendin naar praag erg veel zin in
    Too much is never enough!
      woensdag 28 juni 2006 @ 08:39:34 #244
    140141 ivosnivo
    ada fare stop stalking me
    pi_39310987
    Is er dicht bij praag een soort van strandachtig iets? Of een geweldig openluchtzwembad?
    ada fare stop stalking me
    pi_39610597
    Volgende week zaterdag vertrekken wij ook naar Tsjechië, we zitten daar twee weken. Op ongeveer 40 min. rijden van Praag.
    Even wat hele kleine vraagjes:

Kun je daar gewoon fatsoenlijk pinnen? Of is het beter om dit vooraf al ergens te wisselen?

Is het eten een beetje te doen qua kwaliteit?

Is het openbaar vervoer goed geregeld in Praag? (ik weet dat er veel metro's rijden, maar zijn de schema's een beetje overzichtelijk enzo) En is dit duur?

Wat kost de benzine in Tsjechië ongeveer?
      vrijdag 7 juli 2006 @ 17:19:10 #246
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39611709
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 16:43 schreef Impry het volgende:
    Volgende week zaterdag vertrekken wij ook naar Tsjechië, we zitten daar twee weken. Op ongeveer 40 min. rijden van Praag.
    Even wat hele kleine vraagjes:

Kun je daar gewoon fatsoenlijk pinnen? Of is het beter om dit vooraf al ergens te wisselen?

Is het eten een beetje te doen qua kwaliteit?

Is het openbaar vervoer goed geregeld in Praag? (ik weet dat er veel metro's rijden, maar zijn de schema's een beetje overzichtelijk enzo) En is dit duur?

Wat kost de benzine in Tsjechië ongeveer?
    Tsjechie is geen middeleeuws land, ja je kunt overal goed pinnen.

Het eten in Tsjechie is prima en voor Nederlanders een zeer schappelijke prijs.

Het openbaar vervoer in Praag is werkelijk fantastisch. Je komt overal en als je een meerdagen kaartje koopt voor het OV, dan kun je zeer goedkoop reizen met tram, metro en bus.

Benzineprijs weet ik niet, maar goedkoper dan in NL uiteraard.
    pi_39613109
    is theresienstadt een beetje makkelijk met het OV te bereiken eigenlijk?
    pi_39722634
    ik ga over een paar weken als alles goed gaat eindelijk weer naar Praag

laatste keer was 10 jaar terug
      dinsdag 11 juli 2006 @ 14:21:31 #249
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39722660
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
    ik ga over een paar weken als alles goed gaat eindelijk weer naar Praag

laatste keer was 10 jaar terug
    mag ik mee?
    pi_39722716
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 14:21 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

mag ik mee?
    als jij betaalt
    pi_39941335
    Mijn ouders gaan morgen een paar dagen naar Praag.
    Nog tips? Iets te bezichtigen/doen.

Ze hadden gehoord van een achteraf winkelstraatje met leuke, kleine winkels met oa glaswerk.
    Kent iemand dat?

Bedankt!
      dinsdag 18 juli 2006 @ 20:01:53 #252
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_39948952
    Ik zit over 2,5 week voor een weekend in Praag.

Gezien ik ga vliegen kom ik dus op het vliegveld van Praag aan, ik ben budgetier, dus het mag allemaal niets kosten, en nu is mijn vraag of ik op het vliegveld al een dagkaartje kan kopen voor het openbaar vervoer, zodat ik er de rest van de dag ook nog mee kan reizen, of is dit niet mogelijk?
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 20:04:08 #253
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39949018
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef ozzietukker het volgende:
    Ik zit over 2,5 week voor een weekend in Praag.

Gezien ik ga vliegen kom ik dus op het vliegveld van Praag aan, ik ben budgetier, dus het mag allemaal niets kosten, en nu is mijn vraag of ik op het vliegveld al een dagkaartje kan kopen voor het openbaar vervoer, zodat ik er de rest van de dag ook nog mee kan reizen, of is dit niet mogelijk?
    is zeker mogelijk! je kan ook kaartje kopen voor 3, 5, 7, 15 dagen. niet vergeten het kaartje te stempelen als je de bus instapt, anders is 'ie niet geldig.

hoe meer dagen, hoe meer voordeel je uit zo'n kaartje haalt!
      dinsdag 18 juli 2006 @ 20:12:18 #254
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_39949262
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

is zeker mogelijk! je kan ook kaartje kopen voor 3, 5, 7, 15 dagen. niet vergeten het kaartje te stempelen als je de bus instapt, anders is 'ie niet geldig.

hoe meer dagen, hoe meer voordeel je uit zo'n kaartje haalt!
    Dat is goed nieuws, omdat ik maar 2 dagen ga, zaterdag en zondag is de 3 dagen optie duurder, dus hierbij afgewezen.
    Kan ik het op het vliegveld bij een counter van de busmaatschappij / ov maatschappij kopen, of moet dat in een kiosk (als ze die daar hebben)?
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 20:38:44 #255
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39950091
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 20:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws, omdat ik maar 2 dagen ga, zaterdag en zondag is de 3 dagen optie duurder, dus hierbij afgewezen.
    Kan ik het op het vliegveld bij een counter van de busmaatschappij / ov maatschappij kopen, of moet dat in een kiosk (als ze die daar hebben)?

Links zie je het vliegveld. De nieuwe terminal (terminal 2) is het rode gedeelte. Daar kom je waarschijnlijk aan. Het blauwe gedeelte is terminal 1. Rechts zie je een uitvergroting van terminal 2. Bovenin zijn de gates. Rechtsonderin zijn uitgangen en bij dat rood omcirkelde gedeelte (binnen vlak bij de uitgang) heb je een soort kiosk-achtig hok waar ze voornamelijk tickets voor het OV verkopen. Je kan het niet missen.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 20:43:07 #256
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39950261
    http://www.prg.aero/en/si(...)tem/ptaci_pohled.htm

hier in het Engels. het is officieel een informatiepunt, maar ze verkopen dus tickets voor het OV.
    pi_39963531
    Hoeveel euro inwisselen is genoeg voor 5 dagen Praag?
      woensdag 19 juli 2006 @ 08:23:56 #258
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39964512
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 04:43 schreef LTCY18 het volgende:
    Hoeveel euro inwisselen is genoeg voor 5 dagen Praag?
    Je kan gewoon daar PINnen hoor. Ik kan niet ruiken hoeveel Euro's jij uitgeeft in 5 dagen Praag. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
    pi_39964737
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 18:09 schreef The6thgate het volgende:
    is theresienstadt een beetje makkelijk met het OV te bereiken eigenlijk?
    iemand?
    en weet iemand ook toevallig hoe het OV snachts is? op de heenreis pakken we overdag de bus, maar we vliegen om 7.20 terug. denk dat een taxi dan makkelijker is om die tijd, maar kost weer meer natuurlijk
    pi_39984171
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 08:42 schreef The6thgate het volgende:

[..]

iemand?
    en weet iemand ook toevallig hoe het OV snachts is? op de heenreis pakken we overdag de bus, maar we vliegen om 7.20 terug. denk dat een taxi dan makkelijker is om die tijd, maar kost weer meer natuurlijk
    Sky Europe ?

OV(metro & tram) begint om +/- 4:30. Taxi ritje koste ons volgens mij +/- 700 kronen (vooraf geregeld door hotel) Lijn 100 (Zlicin B) begin om 5:45. Lijn 119 (Dejvicka A) begint om +/- 4:45.

Voor meer tijden zie ook hier: http://www.idos.cz/ConnForm.asp?tt=e&cl=E5
    Op deze site kun je je reis berekenen naar Terezin. (LT, niet HO): http://jizdnirady.atlas.cz/connform.asp?tt=X&cl=C
    Zie ook http://www.pamatnik-terezin.cz/

[ Bericht 8% gewijzigd door Friebo op 19-07-2006 19:14:59 ]
    pi_39985108
    quote:
    Je kan gewoon daar PINnen hoor. Ik kan niet ruiken hoeveel Euro's jij uitgeeft in 5 dagen Praag. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
    Ruiken gaat moeilijk ja. Maar uit ervaring kan je wel iets vertellen.

Ik snap ook wel dat je niet weet hoeveel ik uitgeef, maar zo'n vraag kan je natuurlijk een getal geven ter indicatie. *ZuChT*..........
      Eindredactie Games woensdag 19 juli 2006 @ 19:46:12 #262
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_39985183
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 19:43 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

Ruiken gaat moeilijk ja. Maar uit ervaring kan je wel iets vertellen.

Ik snap ook wel dat je niet weet hoeveel ik uitgeef, maar zo'n vraag kan je natuurlijk een getal geven ter indicatie. *ZuChT*..........
    doe maar 10.000 kuna de dag
      woensdag 19 juli 2006 @ 19:46:54 #263
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39985199
    Ga je feesten, ga je op excursie, ga je cultureel doen, ga je veel souvenirs kopen?
      woensdag 19 juli 2006 @ 19:47:27 #264
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39985219
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 19:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

doe maar 10.000 kuna de dag
    laat de champagne rijkelijk vloeien dan.
    pi_39987794
    Praag is helemaal geweldig! Ik ben vandaag terug van de eerste keer Praag en ik ben nu al weer van plan om begin volgend jaar een lang weekend terug te gaan. Met dit warme weer lijkt het wel of de mooie Tsjechische dames er een sport van maken om in het kortste rokje en het grootste decollete rond te lopen, dus naast de mooie gebouwen kijk je je verder ook je ogen uit! Minpuntje is de grootte hoeveelheid toeristen en de daarbij erg op toeristen gerichte economie. (dit heeft ook z'n voordelen)

Even over het geld dat je nodig hebt:
    Eten kun je vanaf +/- 150/200 kronen (incl. drinken), maar dit kun je misschien beter iets ruimer rekenen want dit is vrij goedkoop gerekend. Afhankelijk van je honger is het misschien ook verstandig om ook een voorgerecht te nemen. 5 tot 10% fooi geven schijnt gebruikelijk te zijn in Praag. Het brood in Tsjechie is niet echt heel lekker (Duits brood), dus als je het kunt permitteren zou je 's middags ook warm kunnen eten. In de typische Tsjechise restaurants kun je erg goed eten voor weinig. Een goed restaurant is Klub Architektu, maar hier zou ik wel even vantevoren reserveren.

Bier kun je krijgen vanaf +/- 25/35 kronen per halve liter.
    OV kost 280 kronen per week, voor 5 dagen zal dat wel iets minder zijn.
    De prijzen verschillen relatief gezien vrij veel per kroeg of restaurant, het kan goed zijn dat je bij een restaurant dat er goedkoper uitziet dan het restaurant ernaast het dubbele betaald.
    28 kronen is ongeveer een euro.

Zoals hierboven zijn de prijzen echt afhankelijk van wat je wilt gaan doen. Je kunt van 20 euro per dag leven (excl. reis en verblijf), maar je kunt er ook gemakkelijk het driedubbele per dag opmaken zonder erg rare dingen te doen.
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:59:32 #266
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39989450
    Ik ben het grotendeels met je verhaal eens. Voor iemand die er de eerste keer was heb je het allemaal goed gezien.
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef Guu het volgende:
    Praag is helemaal geweldig! Ik ben vandaag terug van de eerste keer Praag en ik ben nu al weer van plan om begin volgend jaar een lang weekend terug te gaan. Met dit warme weer lijkt het wel of de mooie Tsjechische dames er een sport van maken om in het kortste rokje en het grootste decollete rond te lopen, dus naast de mooie gebouwen kijk je je verder ook je ogen uit! Minpuntje is de grootte hoeveelheid toeristen en de daarbij erg op toeristen gerichte economie. (dit heeft ook z'n voordelen)

Even over het geld dat je nodig hebt:
    Eten kun je vanaf +/- 150/200 kronen (incl. drinken), maar dit kun je misschien beter iets ruimer rekenen want dit is vrij goedkoop gerekend. Afhankelijk van je honger is het misschien ook verstandig om ook een voorgerecht te nemen. 5 tot 10% fooi geven schijnt gebruikelijk te zijn in Praag. Het brood in Tsjechie is niet echt heel lekker (Duits brood), dus als je het kunt permitteren zou je 's middags ook warm kunnen eten. In de typische Tsjechise restaurants kun je erg goed eten voor weinig. Een goed restaurant is Klub Architektu, maar hier zou ik wel even vantevoren reserveren.

Bier kun je krijgen vanaf +/- 25/35 kronen per halve liter.
    OV kost 280 kronen per week, voor 5 dagen zal dat wel iets minder zijn.
    De prijzen verschillen relatief gezien vrij veel per kroeg of restaurant, het kan goed zijn dat je bij een restaurant dat er goedkoper uitziet dan het restaurant ernaast het dubbele betaald.
    28 kronen is ongeveer een euro.

Zoals hierboven zijn de prijzen echt afhankelijk van wat je wilt gaan doen. Je kunt van 20 euro per dag leven (excl. reis en verblijf), maar je kunt er ook gemakkelijk het driedubbele per dag opmaken zonder erg rare dingen te doen.
    1. Tsjechische vrouwen (evenals vrouwen uit andere Oostbloklanden en landen van de voormalige Sovjet-Unie) kleden zich nu eenmaal veel vrouwelijker (sexier) dan Westerse vrouwen. Dit is niet vreemd. In Praag is het wel een tikkeltje sexier dan in de rest van Tsjechie.

2. 10% fooi is de standaard. Let wel: sommige restaurants rekenen de 10% fooi standaard in de rekening mee. Een kwalijke zaak.

3. Het brood in Tsjechie is typisch Oostblok-brood. Kom je in Polen, Oekraine, Rusland, etc, dan kom je dat ook tegen. Die mensen zijn het daar gewend en in Nederland hoor ik ze ook klagen dat ze dat brood lekkerder vinden dan het Nederlandse brood.
    Ik woon zelf al 18 jaar naast een verse bakker, dus ik weet wel dat het Nederlandse brood toch echt wel lekkerder is.
      Eindredactie Games woensdag 19 juli 2006 @ 22:05:03 #267
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_39989661
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 19:47 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

laat de champagne rijkelijk vloeien dan.
    nee hoor, als je eenbeetj goed eten wil ben je met ze 5en toch echt 3000 kuna kwijt, daarnaast wil je vast leuk edingen doen zoals musea bezoeken ( biermusseum!) en als je leuk wil uitgaan ben je zo 6.000 kuna kwijt. nou is 10.000 lichtelik overdreven, maar je geeft het zo uit
      woensdag 19 juli 2006 @ 22:10:59 #268
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39989925
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 22:05 schreef donald_dick het volgende:

[..]

nee hoor, als je eenbeetj goed eten wil ben je met ze 5en toch echt 3000 kuna kwijt, daarnaast wil je vast leuk edingen doen zoals musea bezoeken ( biermusseum!) en als je leuk wil uitgaan ben je zo 6.000 kuna kwijt. nou is 10.000 lichtelik overdreven, maar je geeft het zo uit
    ja, je hebt het over 5 personen!

ik kom minstens 1 keer per jaar in Praag, dus ik ken het klappen van de zweep wel.
    en als ik uitga, dan is het kroeg+disco+afterparty club (soms 2) tot 9-10 in de ochtend, dus dan geef je wel wat uit.
      Eindredactie Games woensdag 19 juli 2006 @ 22:23:33 #269
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_39990511
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 22:10 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

ja, je hebt het over 5 personen!

ik kom minstens 1 keer per jaar in Praag, dus ik ken het klappen van de zweep wel.
    en als ik uitga, dan is het kroeg+disco+afterparty club (soms 2) tot 9-10 in de ochtend, dus dan geef je wel wat uit.
    ik moet voor me werk er elk jaar een maand zitten. en ik drink niet alleen goedkoop bier. daarbij ga je niet in je eentje naar praag.
      woensdag 19 juli 2006 @ 22:30:44 #270
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39990808
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 22:23 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik moet voor me werk er elk jaar een maand zitten. en ik drink niet alleen goedkoop bier. daarbij ga je niet in je eentje naar praag.
    ik ken zat mensen in Praag en de rest van Tsjechie. ik hoef geen rekening te houden met anderen als ik er heen wil. En ik drink waar ik zin in heb, of in nou in een goedkoop hol zit als Matrix Club of boven in Duplex.

Wat voor werk doe je dan?
    pi_39992319
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:59 schreef -Wolf- het volgende:
    1. Tsjechische vrouwen (evenals vrouwen uit andere Oostbloklanden en landen van de voormalige Sovjet-Unie) kleden zich nu eenmaal veel vrouwelijker (sexier) dan Westerse vrouwen. Dit is niet vreemd. In Praag is het wel een tikkeltje sexier dan in de rest van Tsjechie.
    Laten we maar zeggen dat dit een goede zaak is. Het zal ook wel deels door het warme weer komen.
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:59 schreef -Wolf- het volgende:
    2. 10% fooi is de standaard. Let wel: sommige restaurants rekenen de 10% fooi standaard in de rekening mee. Een kwalijke zaak.
    Ah, dan weet ik dit ook weer. In een of ander reisboekje dat we meehadden stond geloof ik 5 tot 10%, vandaar. Minpuntje vond ik dat ze bij de Karlovy Lazne (disco vol met zatte touristen en matige muziek, maar desalniettemin erg vermakelijk) om fooi gingen vragen. Toen heb ik maar gezegd dat ik graag fooi betaal (het bier is er toch goedkoop en de mensen verdienen er dus weinig denk ik), maar niet als ze er om gaan vragen. De Duplex was dicht toen we er naartoe wilden (was alleen van woensdag t/m zaterdag open ofzo), dus toen zijn we maar weer naar de Karlove Lazne gegaan.
      woensdag 19 juli 2006 @ 23:09:46 #272
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39992568
    Karlovy Lazne heb ik echt NOG NOOIT fooi gegeven! Op zondag en maandag altijd wel vermakelijk omdat er dan toch weinig anders te doen is. Sowieso wordt er in Tsjechie in disco's en clubs normaal geen fooi gegeven. Ten minste, het is me nooit opgevallen en ik doe het dan ook nooit.
    pi_39992822
    Ik vond het al apart. Maarja dan weet ik dat voor de volgende keer. Thnx voor de tip. Ik denk dat ik me dan maar een paar woordjes Tsjechisch ga leren, dat zal wel in het voordeel uitvallen.
      woensdag 19 juli 2006 @ 23:23:44 #274
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39993175
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:15 schreef Guu het volgende:
    Ik vond het al apart. Maarja dan weet ik dat voor de volgende keer. Thnx voor de tip. Ik denk dat ik me dan maar een paar woordjes Tsjechisch ga leren, dat zal wel in het voordeel uitvallen.
    Dat valt vooral bij taxi's in je voordeel uit. Ik spreek een aardig woordje Tsjechisch en het is een stuk makkelijker dan Russisch (wat ik studeer).

Welke clubs ga je vaak heen?

Hier nog een topic onder m'n oude Fok!-nick:
    Disco's in Praag (CZ) (reviews)

Zeker de moeite waard. De OP is wel een beetje outdated.
      Eindredactie Games woensdag 19 juli 2006 @ 23:29:24 #275
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_39993403
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 22:30 schreef -Wolf- het volgende:

Wat voor werk doe je dan?
    ik neem de taken van me vader over, die managed de reparatielijn van epson
      woensdag 19 juli 2006 @ 23:31:59 #276
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39993495
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:29 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Kleine bofferd!
    pi_39993963
    Normaal luister ik veel techno, minimal (met mate), electro, techhouse en house (ook ander muziek, maar dat in mindere mate) dus als ik naar een club heen zou gaan zijn het clubs of kleine feesten met die muziek (o.a. Perron55_ in Venlo of Doornroosje in Nijmegen). Breaks hou ik ook wel van. Mijn vrienden houden echter niet van die muziek (muv een aantal personen), dus in Tsjechie ben ik alleen in de Karlovy Lazne geweest en een heleboel kroegen. Had ik ze eindelijk overgehaald om naar de Duplex te gaan, is die tent dicht.. Maarja, dat is weer een goede reden om terug te gaan. Het touristengebeuren heb ik nu wel zo'n beetje gezien (muv een paar dingen die ik nog niet heb gezien), dus als ik naar Praag zou gaan dan zou het vooral voor het nachtleven, de mooie vrouwen en het goedkope bier zijn. Ik heb je topic gelezen en die Crossclub spreekt me wel aan. Maar eerst moet ik weer eens Berlijn gaan checken, want dat is qua nachtleven/clubbin' het helemaal.

Qua talen wil ik al lange tijd een extra taal leren (door luiheid nog niet aan toegekomen). Op mijn verlanglijstje staan Japans (zeer moeilijk, ik ken een paar mensen die het een beetje kunnen), Tsjechisch (volgens jou dus niet zo heel moelijk), Russisch (ik ken een aantal mensen die Russisch kunnen en me dat graag willen leren, dus dat is wel een positief punt & Spaans. Een heel gevarieerd lijstje dus, maar ik wil deze vakantie toch wel met een taal starten. Hoe zit het met de grammatica van Tsjechisch, is dat een beetje te doen?
      woensdag 19 juli 2006 @ 23:48:38 #278
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39994126
    Ik bedoel dat Tsjechisch in verhouding met Russisch (en persoonlijk ook vergeleken met Pools) relatief makkelijk is. Grammatika van Tsjechisch is wel lastig met 7 naamvallen (Russisch heeft er 6), maar als je een basic cursus als die van de LOI doet kom je al een heel eind.

Die muziek die je noemt is ruimschoots aanwezig in Praag, je moet alleen op de juiste dag in de juiste tent zijn.
    pi_39994239
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:29 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.
      woensdag 19 juli 2006 @ 23:52:46 #280
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_39994285
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:51 schreef Guu het volgende:

[..]

Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.
    salarissen heb ik geen verstand van, maar wellicht dat je die vraag op www.tsjechie.net kunt opperen.
    pi_39994309
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:48 schreef -Wolf- het volgende:
    Ik bedoel dat Tsjechisch in verhouding met Russisch (en persoonlijk ook vergeleken met Pools) relatief makkelijk is. Grammatika van Tsjechisch is wel lastig met 7 naamvallen (Russisch heeft er 6), maar als je een basic cursus als die van de LOI doet kom je al een heel eind.

Die muziek die je noemt is ruimschoots aanwezig in Praag, je moet alleen op de juiste dag in de juiste tent zijn.
    Ok, dat is wel handig om te weten. Zo'n talenknobbel heb ik namelijk ook weer niet.
    pi_40135434
    iemand net terug uit Praag?? hoe is het weer daar nu?? niet TE benauwd??? las op weeronline nl dat het er ook 33 graden is....
      maandag 24 juli 2006 @ 16:34:06 #283
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_40137132
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef hannekethemaster het volgende:
    iemand net terug uit Praag?? hoe is het weer daar nu?? niet TE benauwd??? las op weeronline nl dat het er ook 33 graden is....
    2 zomers geleden liep ik in de stad: 46 graden zonder een zuchtje wind.
    pi_40139544
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 17:02 schreef jimjim1983 het volgende:
    ik vlieg 1 augustus
    oh dan komen we je vast nog tegen in de leuke pubs daar
    pi_40139635
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 18:11 schreef hannekethemaster het volgende:

[..]

oh dan komen we je vast nog tegen in de leuke clubs daar
      Eindredactie Games maandag 24 juli 2006 @ 19:44:31 #287
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_40141903
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:51 schreef Guu het volgende:

[..]

dat hangt helemaal ervan af als je daar solliciteerd of hier maar reken ongeveer voor een junior tussen de 1200 en 2500 en senior 2750 en 5000
    pi_40141929
    weet iemand een heel goedkoop hotel?
      Eindredactie Games maandag 24 juli 2006 @ 19:45:38 #289
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_40141936
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef hannekethemaster het volgende:
    anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btw
    pi_40142073
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef Guu het volgende:
    Met dit warme weer lijkt het wel of de mooie Tsjechische dames er een sport van maken om in het kortste rokje en het grootste decollete rond te lopen,
    Godver.. en ik besloot om naar Parijs te gaan ...

foto's enzo..
      maandag 24 juli 2006 @ 20:14:09 #291
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_40142711
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 19:51 schreef Smeich het volgende:

[..]

Godver.. en ik besloot om naar Parijs te gaan ...

foto's enzo..
    Kijk, zoiets loopt in Praag rond deze weliswaar in 2004, maar toch

of zoiets (maar die broek is nu vast te lang ):

pi_40142723
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef donald_dick het volgende:

[..]

anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btw
    ons hotel ligt aan de voet van dat park
      maandag 24 juli 2006 @ 20:18:07 #294
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_40142831
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 20:16 schreef jimjim1983 het volgende:
    die benen lijken wel 2 meter lang
    Ja, ze was in drie stappen de Karelsbrug over .
      maandag 24 juli 2006 @ 21:36:32 #295
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_40145265
    Iemand ervaring met dit Hostel / Hotel? Ik zit er over te denken om hier te boeken, of zijn er betere opties? Wellicht weet iemand ook het adres van de directe site van dit hostel zodat ik niet zo'n dure boekingssite hoeft te gebruiken!
    Indien andere suggesties, ik wil wel een aparte kamer, op een slaapzaal doe ik wel als ik weer voor lange tijd door OZ ga reizen!

http://www.prague-holiday.net/prague/hotels/hostela1prague.html
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 24 juli 2006 @ 21:44:55 #296
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_40145617
    Zegt mij niets. Ik was zelf vorig jaar in Sir Toby's (www.sirtobys.com) en dat was erg leuk. Mooie kamers, eigen badkamer, leuke sfeer etc.
    Wel iets duurder dan het ding dat jij hebt gevonden, maar het zag er ook wel een stuk gezelliger uit!
      dinsdag 25 juli 2006 @ 00:19:34 #297
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_40151749
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef donald_dick het volgende:

[..]

pi_40271535
    He -Wolf-, aangezien jij elke jaar komt, stel ik deze vraag persoonlijk.

Qua eten hé, wat vind je echt een must-to-eat, niet gegeten is niet in Tsjechië/Praag geweest? Traditioneel iets zeg maar. Zoals geen Nederlandse kaas, kroket, frikandel, erwtensoep etc etc gegeten, ben je echt niet in Nederland geweest.... (Das mijn mening dan )
    pi_40294338
    Vorige week zaterdag in Praag, geweest, heel erg mooi! Overal waar je kijkt kom je klassieke gebouwen tegen, echt erg mooi. Gezellig toeristensfeertje hangt er overal (zeker op zaterdag)
    Ook erg veel knappe Tsjechische vrouwen gezien die zich inderdaad niet snel schamen voor hun uiterlijk
      zaterdag 29 juli 2006 @ 11:43:08 #300
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_40294379
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 11:41 schreef Impry het volgende:
    Vorige week zaterdag in Praag, geweest, heel erg mooi! Overal waar je kijkt kom je klassieke gebouwen tegen, echt erg mooi. Gezellig toeristensfeertje hangt er overal (zeker op zaterdag)
    Ook erg veel knappe Tsjechische vrouwen gezien die zich inderdaad niet snel schamen voor hun uiterlijk
    heb je ze ook mogen aanraken?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 12:05:33 #301
    124197 -Wolf-
    Got milk?
    pi_40294803
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 14:42 schreef LTCY18 het volgende:
    He -Wolf-, aangezien jij elke jaar komt, stel ik deze vraag persoonlijk.

Qua eten hé, wat vind je echt een must-to-eat, niet gegeten is niet in Tsjechië/Praag geweest? Traditioneel iets zeg maar. Zoals geen Nederlandse kaas, kroket, frikandel, erwtensoep etc etc gegeten, ben je echt niet in Nederland geweest.... (Das mijn mening dan )
    Knedlíky

Tatranky

Vrouwen

oh wacht, dat laatste moet je natuurlijk niet OPeten.
    pi_40294942
    En een linkje naar: Praag #3
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')