quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:17 schreef Praag het volgende:
Gottverdammte Scheisse! Ben ik even een dagje naar Parijs en jullie openen een nieuw topic over Praag!Ik wil de volgende openen.
quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:17 schreef Praag het volgende:
Gottverdammte Scheisse! Ben ik even een dagje naar Parijs en jullie openen een nieuw topic over Praag!Ik wil de volgende openen.
Jecna, Praag2 is dus een goede buurt? Bij metrostation IP Pavlova.quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:17 schreef Praag het volgende:
Zucht... deze vraag heb ik nou al 10.000 keer gezien.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:47 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga 10 September voor 4 dagen naar Praag samen met me beste vriend,wat is nou de leukste tent daar.
Dus waar draaien ze de beste muziek en lopen de mooiste vrouwen.![]()
Ik lees veel over die disco met die 5 verdiepingen,ga daar ook zeker naar toe,maar mischien weten jullie die al in Praag zijn geweest wel andere tenten die ook de moeite waard zijn.
Ik blijf het zeggen, luister dan ook een keer naar Mr. Praagquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:47 schreef chelloboy het volgende:
ps. die disco met 5 verdiepingen was niet echt zoveel aan.
Haha ja je heb gelijk,we waren er Vrijdagavond en ja het lijkt net Hollywood in Rotterdam.quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:08 schreef Praag het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen, luister dan ook een keer naar Mr. Praag
Ik heb me er een paar weken geleden eik best goed vermaaktquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:47 schreef chelloboy het volgende:
ps. die disco met 5 verdiepingen was niet echt zoveel aan.
Jah ok maar wij zijn al wat ouder dan wat daar rondloopt,wij houden meer van cafe's en bars waar wat ouderen komen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 17:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb me er een paar weken geleden eik best goed vermaakt.
Check hostelworld.com voor goedkope accommodatie. Als je met een paar mensen gaat in zo'n hostel, is 't prima te doenquote:Op dinsdag 14 september 2004 19:52 schreef Dutch_Courage het volgende:
Hoeveel was je kwijt voor de reis (en dan bedoel ik kaal, dus zonder alcohol/entree clubs)?
Ik wil er misschien over een tijdje met 2 vrienden heen maar ik ben maar een armlastige student, dus een groot budget heb ik niet.
Iemand anders dus misschien nog goede tips voor low-budget?
Oh en chelloboy, de 3 punten blijven in NIjmegen zaterdag!
Jah daarom,we waren er nou toch nou dan neem je het er maar van.quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:43 schreef Praag het volgende:
Goeiemorgen. Dat is een hoop geld voor 4 dagen Praag. Dat kan zeker goedkoper. Maar het valt me wel op dat ik in de wat duurdere clubs ook wel zo even 50 euro erdoorheen jaag. Als ik uitga, dan ga ik meestal ook graag goed uit.
Hm... dat moet je nou juist niet tegen mij zeggen, want ik maak dat wel vaak mee. Oekraiense vrouwen zijn echter nog mooier.quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:43 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Komt niet zo vaak voor dat er zo'n bloedmooie Russiche over je heen kronkelt
![]()
Wat voor tenten? Striptenten? In disco's heb ik nooit problemen in ieder geval.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:34 schreef chelloboy het volgende:
Nee heb geen foto's van die meiden gemaakt,alleen van de Karelsbrug enzo.
Maar je moet het maar gewoon geloven of ga anders daar zelf kijken.
Als je s'nachts in die tenten zit,ga je geen foto's maken van die meiden,mag denk ik ook niet.
Bus is het goedkoopste. www.eurolines.nlquote:Op woensdag 15 september 2004 00:35 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb wel wat dingeh zien staan hier en daar op wat on-line reisbureaus maar als je op eigen houtje gaat is het bijna altijd goedkoper. Een hotel/hostel vinden moet wel lukken alleen het vervoer is wat minder. Als je zelf gaat rijden moet je een goede auto hebben en vliegen is buiten het budget. Blijven alleen de trein en de bus over. Geen idee hoeveel dat kost.
Vliegtuig is net zo duur als Eurolines... Eurolines is ¤110 retour als ik het zo snel zie, met SmartWings vlieg je heen en terug voor hetzelfde bedrag... je bent wel een stuk sneller op je bestemming.quote:Op woensdag 15 september 2004 00:35 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb wel wat dingeh zien staan hier en daar op wat on-line reisbureaus maar als je op eigen houtje gaat is het bijna altijd goedkoper. Een hotel/hostel vinden moet wel lukken alleen het vervoer is wat minder. Als je zelf gaat rijden moet je een goede auto hebben en vliegen is buiten het budget. Blijven alleen de trein en de bus over. Geen idee hoeveel dat kost.
Bij Eurolines betaal ik meestal iets van 80 euro, want ik ben nog geen 26.quote:Op woensdag 15 september 2004 20:30 schreef Douwe het volgende:
[..]
Vliegtuig is net zo duur als Eurolines... Eurolines is ¤110 retour als ik het zo snel zie, met SmartWings vlieg je heen en terug voor hetzelfde bedrag... je bent wel een stuk sneller op je bestemming.
Jah die striptenten met die paaldanseresen enzo en lesbi showsquote:Op dinsdag 14 september 2004 23:38 schreef Praag het volgende:
[..]
Wat voor tenten? Striptenten? In disco's heb ik nooit problemen in ieder geval.
Had je eigenlijk van de zomer moeten gaan; kon je in het Strahov slapen in een hostel voor 7,50 per persoon per nacht...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:06 schreef Fliepke het volgende:
En zijn er nog bepaalde aanraders voor een slaapplek, met de kosten hiervan erbij?
Dure shit.quote:Op maandag 8 november 2004 18:36 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
We gaan hier heen: https://www.hotelanna.cz Is dit een goede buurt
I stayed at the Anna Dependance in September 2004. The Dependance is an annex of 12 rooms 2 short blocks away from the main Anna hotel; you have to go the Anna for check-in and breakfast. The price of a single was 25-30% cheaper than in the main hotel. The Dependance is almost brand new, and the spacious size of the room; bright, pastel decor; warm, honey colored furniture; and sparkling bathroom (with a separate room for the WC) were surprisingly nice for this price range. The room even had a 19-20 inch TV with the most channels I have ever seen in Europe. However, there is only 1 hallway phone for all 12 Dependance rooms, and the bed was not very firm. You also have to enter the Dependance through a small courtyard that is dark and deserted at night. Breakfast is in a bright, pastel basement room at the Anna. The desk staff at the Anna are all young, cheerful, friendly (and quite attractive) girls who speak excellent English. The hotel is 5 minutes from the Namesti Miru metro stop, but a 15 minute walk to Wencelas square. I have also stayed at the Hotel Lunik - the rooms at the Anna are nicer, but the Lunik is a bit cheaper and more central than the Anna. Both hotels are excellent choices for the price.
Het is Mecca en niet Mekka. En acropolis moet Akropolis zijn.quote:Op maandag 8 november 2004 22:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Tot nu toe heb ik deze lijst met clubs en fitnessmogelijkheden verzameld die evt de moeite waard zijn
Clubs
Duplex-Václavské nám. 21-praag 1
acropolis-kubelikova-praag 3-wijk Zizkov
Industry 55-?
Roxy-Dlouha 33-Praha 1
La Fabrique-uhelny trh 2-praha 1
Radost FX-Belehradska 120-praha 2
mekka-pruhonu 3-praag 7
Fitness
Fitness FORTUNA-Vodickova 30-praag1
FITNESS TÝN-Týnská 19,-praag 1
Sportcentrum YMCA!!!-Na Porící 12-praag1
World Class Fitness Centre-Václavské námestí 22-praag 1
Fitness Asketa-Polská 10 -praag 2
David Wellness & Fitness-Pod Parukárkou 2-praag 3 zizkov
FIT TOP wellness centrum-Seifertova 49-Praha 3
In augustus wel nogquote:Op maandag 8 november 2004 22:58 schreef Praag het volgende:
[..]
La Fabrique weet ik niet meer zeker of die open is.
Double Trouble...quote:Op maandag 8 november 2004 23:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In augustus wel nog.
En 't was wederom erg gezellig daar.
In Double Trouble ook overigens.
Ik heb er anderhalf jaar geleden ook LANG naar gezocht (terwijl ik toch al drie keer daar was geweest). Afgelopen zomer ging 't snellerquote:Op maandag 8 november 2004 23:13 schreef Praag het volgende:
[..]
Double Trouble...Niet echt helemaal mijn tent, maar ik ga er toch bijna elke keer heen en elk jaar vergeet ik weer waar het nou precies was en het kost me telkens 30-45 minuten om het te vinden. Maar nu weet ik zeker waar het ligt.
hmmm ik zal als ik vanavond thuis ben eens even die overstaptijd tjsekken. kom ik nog op terug!quote:Op zondag 14 november 2004 22:50 schreef T-Infinity het volgende:
ozzyat105, Ik ga zelf met mijn vriendin van 4 tot en met 9 januari naar Praag en ook met de trein via Berlijn. Op de heenweg zitten we dan met een probleem: er zijn 15 minuten om over te stappen in Berlijn! Dat kon dus wel eens krap gaan worden. Weet jij hier misschien meer van?
Volgens de NS moeten we zo snel mogelijk de trein uit en rennen :-S en ze wisten er nog bij te vertellen dat als je de trein mist je de eerstvolgende zelf moet betalen!
die trein gaat overigens 2 uur later pas.
anders bel ik de NS daar nog maar even over.
We zijn trouwens erg goedkoop uit al met al. 200 euro per persoon (en zijn met zijn tweetjes) inclusief de treinreis, het hotel met ontbijt, een OV-kaart voor daar in praag, reisverzekering.
met welk vervoermiddel ga jij dan?quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:51 schreef Praag het volgende:
Eind januari ga ik weer. En ik zie dan weer m'n favoriete Tsjechische vriendin.![]()
In de metro/Spits van vandaag stond een advertentie; voor ¤ 30,- naar Praag met het vliegtuig..quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:32 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
met welk vervoermiddel ga jij dan?
Op die manier wordt door alle luchtvaartmaatschappijen geadverteerd. En ik vind 't ook belachelijk. Winkels adverteren toch ook niet exclusief BTW?quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:00 schreef jeoren het volgende:
[..]
In de metro/Spits van vandaag stond een advertentie; voor ¤ 30,- naar Praag met het vliegtuig..
Kijk ik op hun site (www.smartwings.nl), staat er dat het ¤ 49,- kost... Weliswaar ditmaal wel inclusief luchthavenbelasting, maar dat neemt mijn ongenoegen over de misleidende advertentie niet weg. Een stelletje honden vind ik het..![]()
Voor het eerst naar Tsjechie met het vliegtuig. Gewoon met de KLM, geen gezeur. Ik vlieg altijd met de KLM.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:32 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
met welk vervoermiddel ga jij dan?
inmiddels heb ik de NS gebeld.quote:Op maandag 15 november 2004 20:25 schreef ozzyat105 het volgende:
aankomst op Berlin ostbahnhof 13:29
vertrek richting praha-holesovice om 13:42 !!!! omg dat is 13 minuten !!!
Dan hoop ik dat dat berlin ostabhnhof geen mega groot station anders gaat dat nooit lukken als we dat spoor moeten gaan zoeken met koffers op sleeptouw....
Je kan inderdaad beter vroeg aankomen in praag dan lijkt me wel prettiger ja
Gaan jullie je kaartje laten aanpassen voor die latere trein of neem je de gok?
Misschien doe ik met je mee. Fok!-meet in Praag!quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:23 schreef T1andonly het volgende:
Praagmisschien ga ik deze zomer er weer heen
Wat geweldig! Dank je wel! Ik vond de omroepberichten in de metro zo mooi. Ook de wisseling van stations was echt een streling voor het oorquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:45 schreef Praag het volgende:Omroepberichten Praagse Metro – Hier te downloaden in MP3 formaat!
quote:Op donderdag 16 december 2004 19:45 schreef Praag het volgende:
[..]
Misschien doe ik met je mee. Fok!-meet in Praag!Ga ik jullie op sleeptouw nemen.
Auteur: Wagenbach, Klausquote:Op zondag 26 december 2004 14:18 schreef Grrrlllpower het volgende:
Ik ben op zoek naar boeken over Praag. En dan bedoel ik NIET de toeristische boeken, maar historische boeken of romans waar Praag of bepaalde buurten van Praag de hoofdrol in spelen.
Ik ga er over drie maanden naar toe en vind het altijd leuk om over een stad te lezen, waardoor je de stad ook beter leert kennen en dingen herkent als je er rondloopt.
Ja, zoiets is precies wat ik bedoel. Top, thnxquote:Op zondag 26 december 2004 14:22 schreef Praag het volgende:
[..]
Auteur: Wagenbach, Klaus
Titel: Kafka's Praag: een reisleesboek
Uitgever: Byblos, 2000
Omschrijving: Gids voor de plaatsen in Praag die een rol spelen in leven en werk van de Tsjechische schrijver (1883-1924).
hoelang blijf je? ik kom de 12e aan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:28 schreef jeoren het volgende:
Ik zit maandag weer in Praag. Voor de 3e keer in 6 jaar. Ik vlieg met Smartwings (//Lufthansa)
En je wil niet weten hoeveel zin ik heb om naar Praag te gaan.
schrijf/plak ergens wat op, vertel me waar het is en ik neem er een foto van als ik er ben.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:56 schreef jeoren het volgende:
ik blijf maar 3 dagen... Sorry.
Maar kan wel een geintje uithalen dat jij in Praag ziet als jij die week erop gaat..?
Strak plan! Ik verzin wat en dan hoor je het wel!quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:50 schreef Praag het volgende:
[..]
schrijf/plak ergens wat op, vertel me waar het is en ik neem er een foto van als ik er ben.
niet overheen plassen he, net als die dildo's van de 1e Trip op MTV.
En dan laat ik wat achter voor de volgende FOK!kerquote:Op vrijdag 31 december 2004 19:53 schreef jeoren het volgende:
[..]
Strak plan! Ik verzin wat en dan hoor je het wel!
Ik heb inmiddels een 2e geintje uitgehaald; het bevindt zich op het perron van metrostation Museum op lijn A waar je op de metro stapt richting het zuidoosten (Namesti Miru, Skalka e.d.)quote:Op maandag 3 januari 2005 22:55 schreef Praag het volgende:
De John Lennon muur is makkelijk te vinden.Zit vlak bij Kampa, 1 van m'n favoriete plekken in Praag.
ik moet wel tijd overhouden om vakantie te vieren in Praag hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:16 schreef jeoren het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels een 2e geintje uitgehaald; het bevindt zich op het perron van metrostation Museum op lijn A waar je op de metro stapt richting het zuidoosten (Namesti Miru, Skalka e.d.)
Nadere details volgen..![]()
Ik laat gewoon zoveel mogelijk achter, dan hoef je niet speciaal naar bepaalde locaties..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:43 schreef Praag het volgende:
[..]
ik moet wel tijd overhouden om vakantie te vieren in Praag hoor.
Kijk maar eens op www.smartwings.nl Voor 200 euro kan je heen en weer naar Praag. Vorige week nog gedaan, alleen toen kostte het me 70 euro minderquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:54 schreef EnderOnline het volgende:
pff voor weinig geld kun je ook plezier maken, en wat boeit de reis nou, alsof je als je voor 500 euro met klm naar london vliegt beter af bent dan voor 30 met ryanair...
Maar ik ga eigenlijk liever naar praag, dus is het mogelijk daar goedkoop te komen? en anders: waarom is het zoveel duurder dan bijv. londen, parijs of stockholm?
(hoeft niet voor 30 euro dus maar het moet niet meer dan 100 worden)
thnx voor je reactie!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:42 schreef tcr het volgende:
Met SmartWings kun je voor ¤80 euro heen en weer vliegen (!), maar ja daar komt dan tax en andere troep bij, maakt het iets meer als ¤150...
Ik heb vorig jaar mijn weekendje Praag geboekt via de website van www.oad.nl. Hier kun je mooi klikken en klikken tot je een leuk reisje hebt. Even een rondtoer erbij geregeld en ik was zo'n 450 euro kwijt voor 4 dagen Praag (in mijn uppie). Mijn hotel zat 100 meter van het grote plein en ik heb me te goed vermaakt die dagen, zou zo weer teruggaan, maar ga in April eerst een weekendje naar Budapest.
Even snel uitgerekend bij oad.nl kom ik op Hotel Central van 15 t/m 18 juli dit jaar op ¤440. En dat is voor 1 persoon, bij 2 personen zal het lager liggen. Veel succes in Praag...
Ik zat in een hostel begin deze maand.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
thnx voor je reactie!
Ik wil inderdaad als het even kan met 2 personen, dus zal die prijs omlaag gaan zoals je al zei.
Salou oid hoeft van mij niet, dronken worden doe ik thuis wel, daar heb ik geen kingsize discotheek voor nodig. Praag trekt mij aan omdat ik dan tijdens de vakantie eens wat anders zie. Tunesie is wel ver en zonnig, maar daar houdt het dan ook bij op. Over Praag heb ik goede dingen gehoord, en dat je er jezelf niet snel zal vervelen door bezienswaardigheden of de sfeer (al dan niet aan een terrasje.
Is het wel aan te raden om in een hotel te zitten? Ik weet niet of je in een hostel een eigen kamer hebt? Ik vind namelijk een eigen kamer toch wel erg lekker, ivm rekening houden met anderen en zo.
wat is de magic?quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:50 schreef chelloboy het volgende:
Jah is echt niet normaal zo mooi ze daar zijn,Russiche,Oekrainse,Tjechische vrouwen.
Had favoriete meisje in de Magic die kwam uit Leningrad was 21 jaar,nou als je daar mee thuis komt,pff dan kom ik de deur niet meer uit haha.
wat is er zo leuk aan die clubs, en wat voor clubs zijn dat? en hoezo is de club lavka fout?quote:[b][..]
Ik ben er geweest van 6 t/m 12 november.
Leuke clubs daar zijn trouwens de Roxy en de .Karlovylazneclub. Fout maar leuk als de rest niet open is: Club Lavka.
Ik vind er niks fouts aan. Ik ben er 3,5 jaar geleden 2 maal geweest. Een keer was er een danseres. Ze leek op Alice Deejay en na haar 'optreden' wandelde ze richting taxistandplaats voor hoogstwaarschijnlijk andere bezigheden..quote:Op maandag 31 januari 2005 12:34 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
wat is er zo leuk aan die clubs, en wat voor clubs zijn dat? en hoezo is de club lavka fout?
aha maar 120 kronen is toch ook maar iets van 3,60. Dat vind ik nou niet zo duur.quote:Op maandag 31 januari 2005 15:22 schreef jeoren het volgende:
[..]
Ik vind er niks fouts aan. Ik ben er 3,5 jaar geleden 2 maal geweest. Een keer was er een danseres. Ze leek op Alice Deejay en na haar 'optreden' wandelde ze richting taxistandplaats voor hoogstwaarschijnlijk andere bezigheden..
Behalve dit zou ik niet weten waarom je de Lavka (www.lavka.cz) moet mijden.
De Karlovy Lazné (www.karlovylazne.cz/) is een tent van 4 á 5 verdiepingen. Op elke verdieping kun je andere muzieksoorten beluisteren. Buiten het hoogseizoen zijn (zeker doordeweeks) niet alle verdiepingen geopend en bedraagt de entree liefst 120 kroon (daar waar je er 's zomers ik meen minder dan de helft voor betaalt)![]()
Een hoerenkast denk ik.quote:
Lekker eten voor weinig kun je in de televisietoren. Je moet wel 70 kroon entree betalen, maar daar krijg je dan ook een fantastisch uitzicht bij kado. Bovendien is je entreebewijs standaard goed voor 10 procent korting in het restaurant. Meer info (inclusief menukaart) op www.tower.czquote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:06 schreef yvette1982 het volgende:
kan je er nog lekker eten? En kan je er ook nog onbeperkt eten want dat doen mijn vrienden en ik graag. En je kan in praag zeker niet meer lekker eten voor weinig.
Ik heb nog een tip voor een goed en goedkoop Chinees restaurant. Maar of het er nog is, weet ik niet zeker. Liep er vorige maand nog langs (3,5 jaar nadat ik er, 2x, gegeten had), maar kon niet uit de entree opmaken of het nog steeds datzelfde restaurant was.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:41 schreef yvette1982 het volgende:
bedankt voor de goede tip.
Heb je nog meer van dat soor tips? Voor lekkere steak, of grieks en dat voor niet te veel natuurlijk
De eerste keer dat ik in Praag was, wist ik juist in het ingezoomde deel de weg niet..quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:22 schreef yvette1982 het volgende:
nou ja in ieder geval bedankt.
al ben ik niet zo goed in kaartlezen.
Tip 1: vergeet je paspoort niet [sub]dat overkwam mij twee jaar geledenquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:55 schreef kavorka het volgende:
Wij zijn van plan om met de auto naar praag te gaan half maart. Iemand nog tips voor de beste route en waar we op moeten letten? Las bv. dat je een vignet nodig heb om op de snelwegen te rijden. Deze zijn alleen te koop in tsjechie zelf (benzinestation)? Is benzine in tsjechie goedkoop?
Bedankt voor de tips!quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tip 1: vergeet je paspoort niet [sub]dat overkwam mij twee jaar geleden). Utieindelijk via een zeer kleine, lokale overgang zonder problemen binnengekomen
.
Tip 2: rijd niet te hard op de Tsjechische autowegen of neem wat cash euro's mee. Ook dat overkwam me. Paar euro gegeven; geen bon gezien
.
Tip 3: Vergeet het tolvignet niet. Te krijgen bij de grens en tankstations. Kost niet veel, maar voorkomt wat gezeik (vooral als je ook nog te hard rijd) .
Verder is 't niet heel lastig: vanuit Nederland richting Nürnberg rijden, daar ga je (nu nog) van de autosnelweg af en rijd je een stuk binnendoor. Er wordt gewerkt aan een snelweg. Vanaf grensovergang Rozvadov kun je weer de snelweg op en rijd je via Plzen (let op de hoertjes langs de weg) Praag binnen
.
ik had voor 100 euro een retourtje Praag vanuit Deventer (en daar woon ik 5 km vandaan)quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:46 schreef Wen83 het volgende:
Jullie hebben het allemaal over vliegen naar Praag, maar ik wil naast Praag nog wel meer van Oost-Europa zien en daarom liever veel met de trein afleggen zodat je van daaruit ook nog veel ziet. Ik wil dus maar een enkele reis naar Praag en dan ergens anders vandaan terugvliegen.
Alleen als ik de ns internationaal bel, krijg ik te horen dat een enkeltje Praag ¤125,- kost er geen korting mogelijk is.. Dat moet toch goedkoper kunnen??
lolquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:42 schreef tcr het volgende:
Met SmartWings kun je voor ¤80 euro heen en weer vliegen (!), maar ja daar komt dan tax en andere troep bij, maakt het iets meer als ¤150...
I
Wat zijn dat voor wenzenlozen bij smartwings?quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
lol
heb net 3 retourtjes dar geboekt en alles bij elkaar kostte het me 180 euro bij elkaar inclusief taxes en vanaf amsterdam
Je kan ook met een wochenende ticket naar Praag reisen. Dan kun je heel Duitsland door voor ongeveer E30.00. met 5 personen. Alleen mag je dan geen gebruik maken van ICE, intercity's en sneltreinen. En de kaart is een dag geldig en alleen op Zaterdag en zondag. Als je dan s'ochtends vroeg aan de Nederlandse grens vertrekt kan je heel Duitsland in een dag door. Kost een hele dag maar is wel goedkoop. En je mag met 5 personen op een kaartje. Wat ook nog een mooi voordeel is dat het niet zo heel erg hard gaat en je dus veel kan zien vanuit de trein. Dan hoef je verder alleen het treinkaartje tot de grens en het kaartje van de Duitse grens tot Praag bij te kopen. Op deze manier ben ik ook verschillende keren naar Tsjechie en Oostenrijk gereisd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:46 schreef Wen83 het volgende:
Jullie hebben het allemaal over vliegen naar Praag, maar ik wil naast Praag nog wel meer van Oost-Europa zien en daarom liever veel met de trein afleggen zodat je van daaruit ook nog veel ziet. Ik wil dus maar een enkele reis naar Praag en dan ergens anders vandaan terugvliegen.
Alleen als ik de ns internationaal bel, krijg ik te horen dat een enkeltje Praag ¤125,- kost er geen korting mogelijk is.. Dat moet toch goedkoper kunnen??
De ligging van je appartament is erg goed! Ik heb daar een paar jaar geleden in die straat gezeten en dat was echt geweldig.quote:Op woensdag 23 februari 2005 07:51 schreef Lula het volgende:
Ik ga in april met een vriendin een weekendjje. Dankzij dit topic vlucht geboekt bij smartwings. We wilden graag in een hotelletje maar degenen die we uitgezocht hadden waren vol. We kregen nu een superdeluxe zevenpersoonsappartement aangeboden voor dezelfde prijs. Dat hebben we natuurlijk gedaan
Appartement ligt erg centraal, dat was voor ons wel een eerste vereiste.
Verder ga ik de Praag topics eens goed doorlezen en vandaag maar eens een reisgidsje kopen
Hier zitten we: http://www.praguehotels.c(...)ce7e0d65bf7704cdc09d
Vanaf het vliegveld bus 119 nemen naar metrostation Dejvicka (tevens eindbestemming van bus 119). Met de metro naar station Mustek rijden (4e halte) en dan overstappen op de gele lijn richting Palmovka en de volgende halte, Namesti Republiky uitstappen. Truhlarska is dan een minuutje lopen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:02 schreef Lula het volgende:
Wat is eigenlijk de makkelijkste manier om van het vliegveld naar de stad te komen?
Is het met de bus te doen of is een taxi noodzakelijk?
Ik heb 2x in die buurt verbleven, in Penzion Machova. Er zit een lekkere bakker aan de Francouska (hoofdstraat ten zuiden van Vinohradska). En in de Jana Masaryka-straat kun je internetten onder het genot van een heerlijk kopje thee; ze hebben er thee uit diverse landen (ik meen dat Mexico ook op het theemenu stond). Verder staat natuurlijk de Televisietoren nabij de straat Vinohradska; voor 70 kroon kun je naar boven en ben je verzekerd van een fantastisch uitzicht + 10% korting in het toch al goedkope restaurant dat zich eveneens op grote hoogte bevindt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:28 schreef ExCibular het volgende:
[..]
De ligging van je appartament is erg goed! Ik heb daar een paar jaar geleden in die straat gezeten en dat was echt geweldig.
Ik zit wat verder uit het centrum aan de vinohradska. Iemand ervaring met die buurt/straat?
De Magic een strip dance club met go-go, lapdance en private dancequote:Op maandag 31 januari 2005 17:39 schreef Praag het volgende:
De Magic ken ik echt niet. Nooit van gehoord.
Ik heb al enkele keren met bohemia geboekt. Ook deze keer ga ik met hun. Al heb ik wel mijn vlucht en mijn appartament apart geboekt want dat was goedkoper. Appartamenten zijn dik in orde en niet duur. Ik heb nog nooit problemen met hun gehad maar ze hebben een steunpunt in Praag. Ook tjechoreizen biedt appartament aan in Praag. Ook met hun heb ik goede ervaringen.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:27 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Heeft er iemand ervaring met Bohemia Travel,want die zijn gespecialiseerd in appartementen en hotels in Praag. www.bohemia.nl/praag .
Nagenoeg alle clubs.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:54 schreef kavorka het volgende:
Welke clubs/discotheken zijn doordeweeks open? Morgenmiddag zit ik in praag t/m zondag.
Ik heb met Smartwings gevolgen begin dit jaar.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:35 schreef ExCibular het volgende:
Wie van jullie heeft er al met Smartwings gevlogen? Welke vlucht hadden jullie? Ze hebben bij mij de avondvlucht geannuleerd dus nu moet ik 's ochtends vliegenHelaas is hier niks tegen te doen dus ik ga maar genieten van een dag langer Praag. Ik vroeg me alleen af of dit vaker gebeurde. Voor April hebben ze namelijk een aardig aantal avond vluchten geschrapt.
Het gaat ieg de goede kant op met het weer! Nou hopen dat het eind april nog steeds zo is!
gewoon vragen daar in 't hotelquote:Op zondag 10 april 2005 19:57 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga morgen met school naar praag. tenminst over 24 uur hoop ik er te zitten mijn vraag is zou je in de stad ergens een voetbal cafe kunnen vinden waar we (voetbalfanaten) PSV woensdag kunnen kijken weet iemand toevallig daar een voetbal cafe te zitten.
door de hele stad! gewoon ff vragenquote:Op zondag 10 april 2005 19:57 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga morgen met school naar praag. tenminst over 24 uur hoop ik er te zitten mijn vraag is zou je in de stad ergens een voetbal cafe kunnen vinden waar we (voetbalfanaten) PSV woensdag kunnen kijken weet iemand toevallig daar een voetbal cafe te zitten.
Bij sirtobys werken inderdaad mensen met verstand. Heerlijk hostel!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:34 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn tips voor Praag:
Ga naar een ijshockeywedstrijd! Ik heb zelf Slavia Praha - Liberec gezien in de Sazka Arena en het is geweldig! Het stadion is eenvoudig te bereiken met de metro en het is echt geweldig leuk om te zien!![]()
Ga naar het theater! Het Nationale Theater is mooier dan de Staatsopera en in beide gebouwen kun je op de dag van de voorstelling meestal nog kaartjes kopen. Wij betaalden 400 kronen (ong. 13 euro) voor redelijk goede zitplaatsen bij het Zwanenmeer in het nationale theater en 100 kronen (ong. 3,5 euro) plaatsen bovenin de staatsopera.
Er zijn dagelijks voorstellingen te vinden en in je hotel kunnen ze je meestal wel helpen.
Wij zaten overigens in Sir Tobys (www.sirtobys.com) en dat is ook een echte aanrader. Schoon, ruim en vriendelijke personeel! En nog een redelijk handige lokatie ook!
Zoiets?quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:11 schreef michelz het volgende:
Kan iemand wat vertellen over de dames die er rond lopen e.d.
Dat is 'De Brug' zeker?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:24 schreef Roco2 het volgende:
en binnenkort gepofte kastanjes op old town square.
vlak achter dit plein op weg langs Kozi is er rechts in een zijstraat sinds ruim een jaar en nederlands café compleet met snackbar, dus kroketten enz. haha ( de magere brug)
Germangwings vanaf Keulen/Bonn.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:54 schreef donald_dick het volgende:
vlieft smartwings niet meer? zijn er nog ander emogelijkheden per vliegtuig om daar ee beetje goedkoop te komen
dat is bijna evenduur en dan moe tik ook nog bezine betalenquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Germangwings vanaf Keulen/Bonn.
Even duur als wat? Je gaf aan dat smartwings niet meer zou vliegen. Germanwings is dan een goed alternatief.quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:15 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat is bijna evenduur en dan moe tik ook nog bezine betalen![]()
Een aanrader is om de volgende koeken te kopen in Praag:quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Donderdag om 8:15 met z'n tienen vertrekken richting Praag.
Ik heb er zin in. Ben er nog nooit geweest.
er is alleen geen mogelijkheid meer om de 1ste 3 maanden een vlucht te boeken . ik dan vlief ik liever niet met hunquote:Op maandag 5 december 2005 19:58 schreef ExCibular het volgende:
|Volgens mij vliegt Smart Wings ook nog steeds.Website is nog steeds online en er is niks geen melding dat ze niet meer vliegen.
Volgens mij bedoelt ie gewoon hoeren...quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:02 schreef -Wolf- het volgende:
hostesses of bedoel je gewoon au pairs?
Ook in het Oosten is het nu gewoon tussen de 30 en 50 eurocent voor een halve liter. Schandalig...quote:Heb het wel eens gepresteerd om in het oosten van Tsjechie in de middle of nowhere een halve liter bier voor destijds 39 cent (nu 18 eurocent) te scoren. Lager dan dat zal je het nu echt niet meer vinden in Tsjechie.
Speciaal voor jou:quote:Op maandag 12 december 2005 16:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
Volgende keer maar naar de Roxy.
Naar het reisbureau gaan en daar een paar gidsen halen. Oad heeft bijvoorbeeld veel hotels in Praag en daar kun je ook excursies bij boeken mocht je dat willen (bijvoorbeeld nationaal theater of staatsopera, cruise met diner, stadswandeling, etc.).quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:44 schreef joris007 het volgende:
eind januari paar daagjes naar Praag, wat is nou een goed hotelletje, iemand ervaring met een van de volgende:
Hotel Duo
Hotel Ilf
Hotel Pyramida
Parkhotel
Best Western Selsky Dvur
???
en verder nog tips die niet al in dit topic staan?
Afhankelijk van de lengte van je bezoek kun je ze ook van 3, 7 of 15 dagen. Hoe meer dagen, hoe voordeliger het wordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef Liejannuh het volgende:
Een OV dagkaart kost je ook maar een paar euro.
Iemand?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef Elefes het volgende:
Weet iemand of er ook iets van een badhuis is in Praag?
Dat lijkt me namelijk wel leuk om te doen
Wij hebben dus al kaartjes gekocht via de reisorganisatie, zal wel ontzettend veel duurder zijn dan normaal.. Maar goedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef Liejannuh het volgende:
Kaartjes voor de opera of het nationale theater kun je zelf heel makkelijk regelen. Er zijn praktisch altijd nog kaartjes beshikbaar voor de dag van de voorstelling.
Kan prima.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:32 schreef Guu het volgende:
In juli ga ik waarschijnlijk met 4 anderen een weekje naar Praag.
Nu wilde ik een reis boeken en toen zag ik dat een retourtje vanuit Dortmund met EasyJet ongeveer 50 euro per persoon kost inclusief belastingen en toeslagen. Dat lijkt me wel erg goedkoop.. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweestquote:Op zondag 8 januari 2006 21:48 schreef Elefes het volgende:
Weet iemand hier iets af van een spooktocht die je kunt doen door Praag? Daar stond iets over in mijn Capitool reisgids, een man zou elke dag tegen de avond wachten onder het astronomisch uurwerk, en van daaruit met belangstellenden vertrekken voor een wandeling met spookverhalen door de stad. Ik ben alleen benieuwd of hij dat nog steeds doet
http://forum.fok.nl/topic/649686quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:04 schreef travelman het volgende:
Nog even en dan is het zo ver; een weekend Praag met 4 man. Het is de bedoeling, dat we vrijdagavond aanrijden en maandag terug. Ik heb nog geen tijd gehad, om dit hele topic door te lezen; maar mocht iemand tips hebben (overnachten en stappen), dan hoor ik het graag.
Zeker een uur a anderhalf.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef Thije het volgende:
Ik ga maandag 5 dagen naar Praag. Nou ben ik ook een actief skiër en wil ik misschien een dagje de bergen opzoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang zal de reis ongeveer duren van Praag naar skiegebied met de trein?
Ik hoop op enkele tips!
met een nederlandse auto wordt je bij de grens amper gecontroleerd, bij mij werd er niet eens in me paspoort gekeken op de terugweg.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef travelman het volgende:
Komende vrijdag 'doen' we ook een weekendje Praag; we willen vrijdagavond vertrekken (met de auto) en dan maandagmiddag weer terug. Het is niet lang, maar beter dan helemaal niet naar Praag.
Heeft er iemand ervaring met Praag op eigen vervoer? Kom je snel de grens over of kun je oderwetse oost europeesche taferelen verwachten?
Dat schijnt niet, dat IS zo.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Praag te zijn
dat is toch overal zo?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Prag te zijn, dus het was vrij rustig.
Oh, het was dus gaaf.quote:Op maandag 13 februari 2006 07:51 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Net een half uurtje terug, maar het was echt geweldig. Praag is een toffe stad.
Later volgt meer, eerst slapen.
Het was dan ook met school, vier dagen Praag. Veel gezien inderdaad, maar wel heel leuk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:27 schreef -Wolf- het volgende:
Aan die foto's te zien ben je duidelijk op de toeristentoer geweest.
over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:15 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweest
en toen hebben wij ook die spooktocht gedaan
hardstikke leuk, hele toffe gids die eigenlijk legende's ging vertellen
moorden die er gepleegd waren en waar nu nog 'geesten' van zouden ronddwalen
Daarnaast kregen we nog een bon en konden we in het spookcafé nog wat nadrinken
En soms kan het ook nog es de helft schelen als je binnen eet i.p.v. buiten. Goed opletten op de kleine lettertjes op de kaartquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:59 schreef -Wolf- het volgende:
Voor 200-300 kroon heb je een goede maaltijd. Inclusief drankje. Dat is ongeveer 7-10 Euro.
Sommige restaurants berekenen de gebruikelijke 10% fooi al meteen in de rekening. Zeer kwalijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 08:51 schreef Liejannuh het volgende:
In het centrum van Praag hebben ze de geweldige gewoonte om de rekening veel hoger te laten uitvallen dan je eigenlijk verwacht. Dus hou daar altijd rekening mee.
Wij zaten vorig jaar in bij www.sirtobys.cz en daar zaten wel echt hele goedkope tentjes in de buurt.
ik had het over de toeristische gebieden en de binnenstad en tevens rekende ik er al een drankje bij. Daarbuiten is een maaltijd rond de 120-160 kroon en dat is ongeveer 4 tot 5 Euro. Praag is gewoon relatief duur en sinds het bij de EU hoort stijgen de prijzen in rap tempo.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 08:47 schreef LTCY18 het volgende:
Wow, dat scheelt wel heel erg veel dan. In de voorgaande post werd vermeld dat je voor ¤15,00 voor 4 personen kan eten. Hebben jullie het over de toeristische gebieden, binnenstad of buiten de stad? Ik moet dan toch mijn budget hercalculeren.
Een beetje te laat, helaas... Maar toch nog wat info over de spooktocht:quote:Op zondag 23 april 2006 13:19 schreef -PaT- het volgende:
[..]
over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.
Tsjechie is geen middeleeuws land, ja je kunt overal goed pinnen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:43 schreef Impry het volgende:
Volgende week zaterdag vertrekken wij ook naar Tsjechië, we zitten daar twee weken. Op ongeveer 40 min. rijden van Praag.
Even wat hele kleine vraagjes:
Kun je daar gewoon fatsoenlijk pinnen? Of is het beter om dit vooraf al ergens te wisselen?
Is het eten een beetje te doen qua kwaliteit?
Is het openbaar vervoer goed geregeld in Praag? (ik weet dat er veel metro's rijden, maar zijn de schema's een beetje overzichtelijk enzo) En is dit duur?
Wat kost de benzine in Tsjechië ongeveer?
mag ik mee?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
ik ga over een paar weken als alles goed gaat eindelijk weer naar Praag
laatste keer was 10 jaar terug
is zeker mogelijk! je kan ook kaartje kopen voor 3, 5, 7, 15 dagen. niet vergeten het kaartje te stempelen als je de bus instapt, anders is 'ie niet geldig.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef ozzietukker het volgende:Ik zit over 2,5 week voor een weekend in Praag.
Gezien ik ga vliegen kom ik dus op het vliegveld van Praag aan, ik ben budgetier, dus het mag allemaal niets kosten, en nu is mijn vraag of ik op het vliegveld al een dagkaartje kan kopen voor het openbaar vervoer, zodat ik er de rest van de dag ook nog mee kan reizen, of is dit niet mogelijk?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
is zeker mogelijk! je kan ook kaartje kopen voor 3, 5, 7, 15 dagen. niet vergeten het kaartje te stempelen als je de bus instapt, anders is 'ie niet geldig.
hoe meer dagen, hoe meer voordeel je uit zo'n kaartje haalt!
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Dat is goed nieuws, omdat ik maar 2 dagen ga, zaterdag en zondag is de 3 dagen optie duurder, dus hierbij afgewezen.
Kan ik het op het vliegveld bij een counter van de busmaatschappij / ov maatschappij kopen, of moet dat in een kiosk (als ze die daar hebben)?
Je kan gewoon daar PINnen hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 04:43 schreef LTCY18 het volgende:
Hoeveel euro inwisselen is genoeg voor 5 dagen Praag?
iemand?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:09 schreef The6thgate het volgende:
is theresienstadt een beetje makkelijk met het OV te bereiken eigenlijk?
Sky Europe ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:42 schreef The6thgate het volgende:
[..]
iemand?
en weet iemand ook toevallig hoe het OV snachts is? op de heenreis pakken we overdag de bus, maar we vliegen om 7.20 terug. denk dat een taxi dan makkelijker is om die tijd, maar kost weer meer natuurlijk
Ruiken gaat moeilijk ja. Maar uit ervaring kan je wel iets vertellen.quote:Je kan gewoon daar PINnen hoor. Ik kan niet ruiken hoeveel Euro's jij uitgeeft in 5 dagen Praag. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
doe maar 10.000 kuna de dagquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:43 schreef LTCY18 het volgende:
[..]
Ruiken gaat moeilijk ja. Maar uit ervaring kan je wel iets vertellen.
Ik snap ook wel dat je niet weet hoeveel ik uitgeef, maar zo'n vraag kan je natuurlijk een getal geven ter indicatie. *ZuChT*..........
1. Tsjechische vrouwen (evenals vrouwen uit andere Oostbloklanden en landen van de voormalige Sovjet-Unie) kleden zich nu eenmaal veel vrouwelijker (sexier) dan Westerse vrouwen. Dit is niet vreemd. In Praag is het wel een tikkeltje sexier dan in de rest van Tsjechie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef Guu het volgende:
Praag is helemaal geweldig! Ik ben vandaag terug van de eerste keer Praag en ik ben nu al weer van plan om begin volgend jaar een lang weekend terug te gaan. Met dit warme weer lijkt het wel of de mooie Tsjechische dames er een sport van maken om in het kortste rokje en het grootste decollete rond te lopen, dus naast de mooie gebouwen kijk je je verder ook je ogen uit! Minpuntje is de grootte hoeveelheid toeristen en de daarbij erg op toeristen gerichte economie. (dit heeft ook z'n voordelen)
Even over het geld dat je nodig hebt:
Eten kun je vanaf +/- 150/200 kronen (incl. drinken), maar dit kun je misschien beter iets ruimer rekenen want dit is vrij goedkoop gerekend. Afhankelijk van je honger is het misschien ook verstandig om ook een voorgerecht te nemen. 5 tot 10% fooi geven schijnt gebruikelijk te zijn in Praag. Het brood in Tsjechie is niet echt heel lekker (Duits brood), dus als je het kunt permitteren zou je 's middags ook warm kunnen eten. In de typische Tsjechise restaurants kun je erg goed eten voor weinig. Een goed restaurant is Klub Architektu, maar hier zou ik wel even vantevoren reserveren.
Bier kun je krijgen vanaf +/- 25/35 kronen per halve liter.
OV kost 280 kronen per week, voor 5 dagen zal dat wel iets minder zijn.
De prijzen verschillen relatief gezien vrij veel per kroeg of restaurant, het kan goed zijn dat je bij een restaurant dat er goedkoper uitziet dan het restaurant ernaast het dubbele betaald.
28 kronen is ongeveer een euro.
Zoals hierboven zijn de prijzen echt afhankelijk van wat je wilt gaan doen. Je kunt van 20 euro per dag leven (excl. reis en verblijf), maar je kunt er ook gemakkelijk het driedubbele per dag opmaken zonder erg rare dingen te doen.
nee hoor, als je eenbeetj goed eten wil ben je met ze 5en toch echt 3000 kuna kwijt, daarnaast wil je vast leuk edingen doen zoals musea bezoeken ( biermusseum!) en als je leuk wil uitgaan ben je zo 6.000 kuna kwijt. nou is 10.000 lichtelik overdreven, maar je geeft het zo uitquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:47 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
laat de champagne rijkelijk vloeien dan.
ja, je hebt het over 5 personen!quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee hoor, als je eenbeetj goed eten wil ben je met ze 5en toch echt 3000 kuna kwijt, daarnaast wil je vast leuk edingen doen zoals musea bezoeken ( biermusseum!) en als je leuk wil uitgaan ben je zo 6.000 kuna kwijt. nou is 10.000 lichtelik overdreven, maar je geeft het zo uit
ik moet voor me werk er elk jaar een maand zitten. en ik drink niet alleen goedkoop bier. daarbij ga je niet in je eentje naar praag.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:10 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
ja, je hebt het over 5 personen!
ik kom minstens 1 keer per jaar in Praag, dus ik ken het klappen van de zweep wel.
en als ik uitga, dan is het kroeg+disco+afterparty club (soms 2) tot 9-10 in de ochtend, dus dan geef je wel wat uit.![]()
ik ken zat mensen in Praag en de rest van Tsjechie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik moet voor me werk er elk jaar een maand zitten. en ik drink niet alleen goedkoop bier. daarbij ga je niet in je eentje naar praag.
Laten we maar zeggen dat dit een goede zaak is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:59 schreef -Wolf- het volgende:
1. Tsjechische vrouwen (evenals vrouwen uit andere Oostbloklanden en landen van de voormalige Sovjet-Unie) kleden zich nu eenmaal veel vrouwelijker (sexier) dan Westerse vrouwen. Dit is niet vreemd. In Praag is het wel een tikkeltje sexier dan in de rest van Tsjechie.
Ah, dan weet ik dit ook weer. In een of ander reisboekje dat we meehadden stond geloof ik 5 tot 10%, vandaar. Minpuntje vond ik dat ze bij de Karlovy Lazne (disco vol met zatte touristen en matige muziek, maar desalniettemin erg vermakelijk) om fooi gingen vragen. Toen heb ik maar gezegd dat ik graag fooi betaal (het bier is er toch goedkoop en de mensen verdienen er dus weinig denk ik), maar niet als ze er om gaan vragen. De Duplex was dicht toen we er naartoe wilden (was alleen van woensdag t/m zaterdag open ofzo), dus toen zijn we maar weer naar de Karlove Lazne gegaan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:59 schreef -Wolf- het volgende:
2. 10% fooi is de standaard. Let wel: sommige restaurants rekenen de 10% fooi standaard in de rekening mee. Een kwalijke zaak.
Dat valt vooral bij taxi's in je voordeel uit. Ik spreek een aardig woordje Tsjechisch en het is een stuk makkelijker dan Russisch (wat ik studeer).quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:15 schreef Guu het volgende:
Ik vond het al apart. Maarja dan weet ik dat voor de volgende keer. Thnx voor de tip. Ik denk dat ik me dan maar een paar woordjes Tsjechisch ga leren, dat zal wel in het voordeel uitvallen.
ik neem de taken van me vader over, die managed de reparatielijn van epsonquote:
Kleine bofferd!quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik neem de taken van me vader over, die managed de reparatielijn van epson
Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik neem de taken van me vader over, die managed de reparatielijn van epson
salarissen heb ik geen verstand van, maar wellicht dat je die vraag op www.tsjechie.net kunt opperen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:51 schreef Guu het volgende:
[..]
Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.
Ok, dat is wel handig om te weten. Zo'n talenknobbel heb ik namelijk ook weer niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:48 schreef -Wolf- het volgende:
Ik bedoel dat Tsjechisch in verhouding met Russisch (en persoonlijk ook vergeleken met Pools) relatief makkelijk is. Grammatika van Tsjechisch is wel lastig met 7 naamvallen (Russisch heeft er 6), maar als je een basic cursus als die van de LOI doet kom je al een heel eind.
Die muziek die je noemt is ruimschoots aanwezig in Praag, je moet alleen op de juiste dag in de juiste tent zijn.
2 zomers geleden liep ik in de stad: 46 graden zonder een zuchtje wind.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef hannekethemaster het volgende:
iemand net terug uit Praag?? hoe is het weer daar nu?? niet TE benauwd??? las op weeronline nl dat het er ook 33 graden is....
quote:Op maandag 24 juli 2006 18:11 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
oh dan komen we je vast nog tegen in de leuke clubs daar
dat hangt helemaal ervan af als je daar solliciteerd of hierquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:51 schreef Guu het volgende:
[..]
Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.
anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btwquote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef hannekethemaster het volgende:
iemand net terug uit Praag?? hoe is het weer daar nu?? niet TE benauwd??? las op weeronline nl dat het er ook 33 graden is....
Godver.. en ik besloot om naar Parijs te gaan ...quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef Guu het volgende:
Met dit warme weer lijkt het wel of de mooie Tsjechische dames er een sport van maken om in het kortste rokje en het grootste decollete rond te lopen,
Kijk, zoiets loopt in Praag rondquote:Op maandag 24 juli 2006 19:51 schreef Smeich het volgende:
[..]
Godver.. en ik besloot om naar Parijs te gaan ...![]()
foto's enzo..
ons hotel ligt aan de voet van dat parkquote:Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btw
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btw
heb je ze ook mogen aanraken?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:41 schreef Impry het volgende:
Vorige week zaterdag in Praag, geweest, heel erg mooi! Overal waar je kijkt kom je klassieke gebouwen tegen, echt erg mooi. Gezellig toeristensfeertje hangt er overal (zeker op zaterdag)
Ook erg veel knappe Tsjechische vrouwen gezien die zich inderdaad niet snel schamen voor hun uiterlijk
Knedlíkyquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:42 schreef LTCY18 het volgende:
He -Wolf-, aangezien jij elke jaar komt, stel ik deze vraag persoonlijk.
Qua eten hé, wat vind je echt een must-to-eat, niet gegeten is niet in Tsjechië/Praag geweest? Traditioneel iets zeg maar. Zoals geen Nederlandse kaas, kroket, frikandel, erwtensoep etc etc gegeten, ben je echt niet in Nederland geweest.... (Das mijn mening dan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |