ik heb het gewoon bij GWK gehaalt op schiphol vlak voor vertrekquote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:16 schreef Miss_Candy het volgende:
Is het aan te raden om Hongaars geld van te voren bij de bank te halen?
Of daar gewoon te pinnen?
ik ben vrijdag via Bratislava naar budapest gereist en sommigen kwamen met een identiteits kaart er gewoon doorheenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:51 schreef misteriks het volgende:
![]()
![]()
wat een verschillende ervaringen ivm identiteitskaart en paspoort.
Ikzelf vertrek binnen een week (heb enkel een vervallen paspoort) en ga waarschijnlijk via bratislava naar boedapest...
Gaat dit écht problemen geven??
En via Oostenrijk ?
Hetzelfde probleem ad hongaarse grens met kroatie ??
Ik vond dit een hyperintressant topic , maar ben nu wat bezorgd![]()
ja dat is een groot feestquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:35 schreef TAG-Speedy het volgende:
Helemaal feest als je met 10.000 of 20.000 aan komt zetten
er waren mensen bij die met ID kaart gingen met het vliegtuig en dat was ook geen probleemquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:03 schreef Miss_Candy het volgende:
Ik heb gewoon mijn id kaart (ga dan wel met de bus)
Sinds 1 mei kun je daarmee naar Hongarije.
Heb het ook bij de reisorganisatie nagevraagd en die zeggen dat het geen probleem is.
Maar hoe het gaat als je met het vliegtuig gaat durf ik niet te zeggen.
Had ik dat maar vooraf geweten, ach ja toch maar 7 keer gepint. Ben net terug uit Siofok. Zeer relaxe vakantie gehad en in 2 weken met goed eten en drank 440 euro opgemaakt :p Eten was er echt goedkoop, rond de 1500 forint (6 euro) een complete avondmaaltijd. Uitgaan zat qua prijzen op Nederlands niveau.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:28 schreef SouthernSun het volgende:
bij de abnamro is het 2.25 euro extra per transactie....voor de geinteresseerden
ik heb 360 euro uitgegeven daar, echt maf gewoon. eten idd spotgoedkoop. dat beach party cafe was trouwens echt relaxt. lekker in een luie stoel aan het water. daar hebben we ook vaker gezeten.quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:47 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Had ik dat maar vooraf geweten, ach ja toch maar 7 keer gepint. Ben net terug uit Siofok. Zeer relaxe vakantie gehad en in 2 weken met goed eten en drank 440 euro opgemaakt :p Eten was er echt goedkoop, rond de 1500 forint (6 euro) een complete avondmaaltijd. Uitgaan zat qua prijzen op Nederlands niveau.
id kaart is voldoende. tenzij je idd een domme gast aan de grens treft die t niet weet.quote:Op zondag 10 april 2005 15:14 schreef Tr0ublegum het volgende:
Hmm dat van die ID-kaart wil ik eigenlijk ook wel weten.. Ik heb geen paspoort, mahja denk dat als 't persé wel moet, dat 't dan wel zou worden vermeld door de tour operator, of niet dan?
Btw, heeft iemand enig idee van 't weer daar? lekker warm? veel kans op regen?
En dat balaton meer, is dat een beetje schoon? Ik bedoel, ik zwem ook wel in de noordzee en de maasplassen, dus ik ben wel wat gewend, maar fijn helder water zou wel beter zijn!
Nop.. Misschien ga ik er wel nog een keertje heen. Ik ga dit jaar (weer) naar Vonyarcvashegy, km of 6 boven Keszthely. Wel balatonmeer-omgeving dus, maar niet het l'loret-sodom/gemorra van die buurtquote:Op donderdag 14 april 2005 12:25 schreef bunniej het volgende:
zijn er niet meer siofok gangers dit jaar?
Ben vorig jaar in hotel ramona geweestquote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:53 schreef bunniej het volgende:
wij hebben ook geboektwe vertrekken 8 juli met xtravel naar siofok. hotel ramona. Iemand ooit in hotel ramona geweest toevallig? Ik heb er in ieder geval zin in
ik was zo slim om te vergeten een jas mee te nemenquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:47 schreef Elefes het volgende:Helaas hadden we de eerste paar dagen niet zo'n mooi weer. Rond de 15/20 graden en geen zon, 's avonds koelde het verder af en was het echt koud (aangezien ik geen dikke jas mee had genomen). Gelukkig werd het na een paar dagen mooi weer, erg mooi weer zelfsDus toch nog lekker kunnen zwemmen en zonnen.
Ik had 2/3 shirtjes, een trui en een spijkerjasje (dat was mijn "jas") over elkaar aan.. En het dan nog koudquote:Op vrijdag 22 april 2005 23:31 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
ik was zo slim om te vergeten een jas mee te nemennou dat heb ik 's avonds geweten ook. vaak in n stom trainingsjack met een dikke trui aangelopen
![]()
Je gaat daar toch niet bij de Mac etenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 02:04 schreef JPM01 het volgende:
...
voor 840HUF had je al een big mac menu bij de mac![]()
.....
Heel makkelijkquote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:36 schreef fuserfuser het volgende:
en is het makkelijk om van boedapest naar hongarije te komen met openbaar vervoer ofzo?
omdat ze er minderjarige binnenlaten of hoequote:Op maandag 4 juli 2005 23:54 schreef abcoude het volgende:
disco E-klub in Budapest lijkt me leuke uitgaansgelegenheid![]()
[afbeelding]
Nee, niet echt.. Maandag was het nog prima, lekker @ balatonmeer gelegen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:10 schreef Tr0ublegum het volgende:
Bah van het weer in Hongarije wordt je ook niet vrolijk nu he.. Hopen dat het volgende week wat bijtrektEn ochja, liever de eerste paar dagen slecht weer en daarna goed, dan andersom toch
je hebt daar helaas geen weerzekerheid.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:10 schreef Tr0ublegum het volgende:
Bah van het weer in Hongarije wordt je ook niet vrolijk nu he.. Hopen dat het volgende week wat bijtrektEn ochja, liever de eerste paar dagen slecht weer en daarna goed, dan andersom toch
Schitterend, weet precies waar je 't over hebt. Aantal jaren in Siofok geweest (rond F1 tijd), soms ineens van de ene op andere dag stormen e.d., heb daar nog even een middag achter m'n tent aan moeten rennen!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:01 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Gisteren regen, en eergisteren nog meer regen en windstoten (we dachten ff dat onze antenne zelfs van t dak zou waaien).
(Zuidkant balatonmeer, zit nu in Vonyarcvashegy, 6km boven Keszthely)
Een Nederlandse DJ..... ja, dat klinkt goed!quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:54 schreef fuserfuser het volgende:
Hai ik was aan het googlen voor meer info over siofok en kwam hier terecht!
ik ga deze zomer de resident dj van de palace uithangen, omdat die hongaarse djs daar niet echt op dezelfde golflengte zitten als de nederlandse en duitse toeristen.
DUS als jij in siofok ben in de periode van 6 juli tm 24 aug kom gezellig langs in de club van de palace, drop je eigen cds of whatever met je naam erbij en dan komt het allemaal goed.
ik heb nog voor de mensen die niet weten hoe de palace is wat fotos van hun site op een weblogje gezet: http://fuser.web-log.nl
Dreher valt nog mee, Gösser is ergerquote:Op maandag 18 juli 2005 15:50 schreef bunniej het volgende:
oja en ik zou geen dreher drinken...wij vonden het geen van allen te drinken.
Hier @ lokale discotheek hadden ze gewoon Heineken, lees: hadden, we hebben de hele voorraad leeggezopen met 3 man, die dorps-hongaren drinken vrijwel niets, en bij ons was het gewoon een avondje doortanken..... (Vonyarcvashegy)quote:Op maandag 18 juli 2005 21:59 schreef Erik1 het volgende:
[..]
Dreher valt nog mee, Gösser is erger(Geloof ik, wat ik me kan herinneren van vorig jaar
)
Maar voor de rest beviel de vakantie prima, dit jaar gaan we weer(29 jul. 10 dagen)
Ja, ik. Als je me even laat denken kom ik er wel weer op.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:49 schreef MrGP het volgende:
Ik ook! Weet er iemand btw nog wat Hongaarse scheldwoorden?
Fonetisch:quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:50 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ja, ik. Als je me even laat denken kom ik er wel weer op.
Ik vond het ook ietwat tegenvallen. Het weer was niet super, bier tappen kunnen ze niet, het barpersoneel is te dom om te poepen (mooiste voorbeeld gezien tijdens Schuimparty @ Palace).quote:Op maandag 25 juli 2005 14:32 schreef kevin85 het volgende:
Net terug uit Siofok, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel iets meer van had verwacht..
Naar Budapest moet je niet met de trein gaan, heenweg gaat super maar terug wordt een hele opgave, 5.5 uur over gedaan..
Desalniettemin supergoed vermaakt maar dat kwam meer door de groep vrienden dan door de bestemming, het haalt het qua niveau niet bij Lloret/ Kreta e.d.
gek, gekker, gekst,.... LOCO(motion)quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:53 schreef UFOtje het volgende:
Zo te horen is het slechte weer al geweest, op het moment dat ik volgende week richting Siofok ga!
![]()
boedapest kun je het beste via reisorganisatie doen ofzo.. allemaal in een bus is stuk makkelijker..quote:Op maandag 25 juli 2005 16:46 schreef RAILGUNNER het volgende:
[..]
Ik vond het ook ietwat tegenvallen. Het weer was niet super, bier tappen kunnen ze niet, het barpersoneel is te dom om te poepen (mooiste voorbeeld gezien tijdens Schuimparty @ Palace).
Eten en drinken is er wel erg goedkoop, ik heb geen reet uitgegeven in vergelijking tot Rimini/Griekenland etc.
Trein naar Budapest is prima te doen, moet je wel de sneltrein pakken.
1u45m heen, 1u45m terug.
Verder vond ik de Locomotion tegenvallen, alleen maar Nederlandse hosmuziek. Er waren zelfs apen de polonaise aan het doen op muziek van DJ Cor.
Kortom: leuk voor een keertje, maar volgend jaar toch iets anders...
Vind ik niet, je hebt dan minder vrijheid.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:54 schreef vamos1 het volgende:
boedapest kun je het beste via reisorganisatie doen ofzo.. allemaal in een bus is stuk makkelijker..
Het staat nu online!quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:29 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ah klote gemist.. ik was bij die opnames als 't goed is (van Editie NL toch?) bij de kroegentocht van Gogo.. Nouja, komt toch allemaal in 't archief te staan online, dan check ik 't wel een keer
Reistijd is een uurtje of 12 gok ik (dat doen wij er ongeveer over). Wel in 1 stuk doorrijden en wij gaan altijd op zondag (geen vrachtwagens in DlD)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben van plan in augustus met de auto naar Siofok te gaan, met 3 vrienden.
Kan en wil iemand mij misschien vertellen hoelang het precies rijden is? Zijn de wegen daar nog enigzins begaanbaar, heb een redelijk nieuwe auto en die wil ik graag heel houden(alstie daar maar niet gestolen wordt!)
Verder heb ik gehoord dat het daar erg goedkoop is qua eten, en uitgaan, dit klopt nog steeds? Heb hier wel bedragen zien staan, maar die munteenheid daar zegt me helemaal niets.
Ik had bedacht om via Gogo tours (of ander bekende reis-organisatie) het hotel te regelen oid. - maar wel op eigen vervoer te reizen dus.
Het lijkt mij in ieder geval een mooie, leuke vakantie locatie! Een keer wat anders!![]()
Waarschijnlijk kun je hier dan wel wat mee... Het is een ritje van 2 uur, en hij rijdt behoorlijk vaak..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:19 schreef Vogel87 het volgende:
Handig topic, ik ben ook van plan om met nog iemand naar Hongarije te gaan
Ons plan was om een los vliegticket te kopen richting het vliegveld "Budapest Ferihegy" en vanaf daar naar het Balatonmeer te gaan en daar een camping op te zoeken. Alleen is het een beetje de vraag hoe we van de luchthaven naar die camping kunnen reizen. Ik lees dat het openbaar vervoer niet echt ideaal is, maar er rijdt volgens mij wel een trein naar Síofok. De taxi lijkt me niet echt een optie, aangezien de afstand daarvoor te groot is. De trein lijkt dus de beste optie. Hebben mensen hier misschien meer ervaring mee of tips hoe je dit het best kunt bereizen? Voor de rest lijkt het me een ideale vakantie![]()
Als er trouwens verder mensen zijn die tips of ervaringen hebben wat betreft campings in Hongarije, dan lees ik dat ook met veel interesse uiteraard
Bedankt, zoiets zochten we! Die treinen moeten daar dus geen probleem zijn, zo te zien. Over die reis moet je je sowieso niet te druk maken denk ik, we komen er wel.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:52 schreef Hugh2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je hier dan wel wat mee... Het is een ritje van 2 uur, en hij rijdt behoorlijk vaak..
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/n?S=Budapest!&Z=Siofok!&start=1&L=nsnl
Het is er erg goedkoop, ik kijk ook naar een huisje in die streekquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:17 schreef Zwansen het volgende:
Je wilt in de toekomst ergens een boerderij gaan kopen om er te wonen terwijl je helemaal niets van het land afweet?![]()
misschien moet je dan ff kijken wat er zoal te krijgen is op het gebied van onroerendgoed in hongarije.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:28 schreef Logical het volgende:
en waarom denk je dat de lokale bevolking daar zelf geen boerderij neerzet
(ik bedoel, daar zijn ook heus wel rijke mensen...)
dat zit sowieso in de planning.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:55 schreef longinus het volgende:
Ga er gewoon eens heen, als het niet leuk is rij je door naar kroatië of zo.
Széchényi Spaquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:52 schreef lienelien het volgende:
Ik zoek het kuuroord op de foto hier beneden. Vorig jaar geweest met een dagtripje van gogo. Het is in Budapest, en het was geweldig daar, dat is alles wat ik weet
Wie weet waar het is en/of hoe het heet?
[afbeelding]
budapest was ik gisterquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:37 schreef Setambre het volgende:
Net terug van een 'studie' weekje Budapest met wat studiegenoten. Interessante week
Ohw okee.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:34 schreef Whatashockr het volgende:
Moelijk he googlen, was een stuk minder werk dan een nieuw topic maken
Tis trouwens forint..
Ik weet niet hoe/waar je dan uit eten gaat ??quote:Op maandag 28 mei 2007 12:46 schreef Waterweg het volgende:
als je uit eten gaat ben je ongeveer qua drinken hetzelfde als hier kwijt, en voor het eten nog een keer zo'n deel.
Dank je welquote:Op maandag 28 mei 2007 15:04 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe/waar je dan uit eten gaat ??
In 2004:
[afbeelding]
De jaren daarna steeg het wel langzaam, maar met 3 personen zijn we eigelijk nooit boven de 35 eur uitgekomen, gewoon in een willekeurig restaurant. (En vermoedelijk nieteens de goedkoopste regio, ik zat in Vonyarcvashegy, 5km boven Keszthely, aan 't balatonmeer).
Wisselen deed ik via de bank, gewoon ter plekke pinnen.
McDonalds hebben we maar weinig gedaan, alleen als we weg wouden en snel ff wat wouden eten. McDonalds was even duur als een restaurant
Kwa boodschappen:
- Tesco (Engelse keten, enorme supermarkten, zeg maar het idee van een makro, minstens ook kwa grootte (zo niet groter), alleen dan toegevoegd met een enorme supermarkt. (lees: frisafdeling bestond uit minstens 40 meter breed, 8m hoog (bovenaan enorme voorrraden)
- Interspar (Zelfd e idee als Tesco, alleen iets meer supermarkt opzich en iets kleiner)
- Penny (De hongaarse lidl, lekker goedkoop)
Brood haalde we bijvoorbeeld bij de Penny meestal: 's ochtends verse harde bollen, 15 forint per stuk
Strand enz is wel steeds duurder geworden. Eerste jaar dat we er waren (2004, net voor toetreding EU) kostte 0.5l bier van de tap @ strand iets van 200 florint... Vorig jaar geloof ik iets van 300
Tofquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:20 schreef Setambre het volgende:
Treinen zijn oud. De metro is nog ouder
Sommige metrowagen stammen uit het begin van de communistische tijd. Wat het ook wel een mooie en apparte uitstraling geeft
Duitsland is vignette vrij. Oostenrijk kun je een 10 dagen vignet kopen (uit mijn hoofd rond de 10 euro). Hongarije kun je verschillende vignettes kopen. Minimaal voor 4 dagen. Rond de 1500 - 2000 HUF. (ook uit mijn hoofd)quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef DutchieBre het volgende:
Ff een enorme kick ..
Met de auto naar Hongarije. Geen idee eigenlijk wat er bij komt kijken. Heb je bepaalde vignetten nodig op de reis er naar toe ? Via Duitsland, Oostenrijk en Slovenië, wat voor tolkosten zijn normaal op deze route ? Wie kan me wat meer info verschaffen ? Mijn dank is groot. (Nouja, zal groot zijn ;-))
Richting Szigetvár ..quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:01 schreef Mokus het volgende:
[..]
Duitsland is vignette vrij. Oostenrijk kun je een 10 dagen vignet kopen (uit mijn hoofd rond de 10 euro). Hongarije kun je verschillende vignettes kopen. Minimaal voor 4 dagen. Rond de 1500 - 2000 HUF. (ook uit mijn hoofd)
Slovenie is omrijden naar mijn idee, of moet je helemaal in het zuiden zijn?
Er zijn voor Oostenrijk en Hongarije ook langere tickets te krijgen. Je kan op internet wel uitzoeken voor hoe lang en wat de kosten zijn. Ik weet ook niet of je ze bij de anwb kan krijgen. Oostenrijk volgens mij wel, Hongarije volgens mij niet. Als het kan hoef je geen lid te zijn. En voor Slovenie zal je zelf ook even moeten uitzoeken. Je kunt bij de anwb een boekje krijgen met alle regels van de landen in de EU, hier staat veel nuttige informatie in, ook over de tol.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:21 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Richting Szigetvár ..
Dus als ik 2 weken wil blijven dien ik voor Oostenrijk 2 maal zo'n vignet aan te schaffen ? Dit kan overigens allemaal bij de anwb ? (ook als ik niet lid ben ?)
Zoals je merkt pas mijn eerste auto vakantie
ik ben er ook geweest en heb inmiddels wat land en woning in tokaj. en een woning in een middeleeuwse stad.quote:Op zondag 26 december 2010 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
In april ga ik naar Hongarije. Eerst een paar dagen met mensen van de Lada Club in Budapest rondhangen, dan een weekend een oldtimermeeting (waar een aantal mede elden van de Lada club hun auto gaan showen) in budapest, en daarna ga ik alleen in mijn eigen auto verder om wat meer van Hongarije te zien![]()
Zijn er ook automusea in Hongarije? Waar kan ik verlepte industriegebieden vinden? Wat moet ik beslist zien? En reageren ze in Hongarije vreemd als je , in hun ogen, doodnromale auto's op de foto zet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |