quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:Ik ben van plan in augustus met de auto naar Siofok te gaan, met 3 vrienden.
Kan en wil iemand mij misschien vertellen hoelang het precies rijden is? Zijn de wegen daar nog enigzins begaanbaar, heb een redelijk nieuwe auto en die wil ik graag heel houden
![]()
(alstie daar maar niet gestolen wordt!)
Verder heb ik gehoord dat het daar erg goedkoop is qua eten, en uitgaan, dit klopt nog steeds? Heb hier wel bedragen zien staan, maar die munteenheid daar zegt me helemaal niets.
Ik had bedacht om via Gogo tours (of ander bekende reis-organisatie) het hotel te regelen oid. - maar wel op eigen vervoer te reizen dus.
Het lijkt mij in ieder geval een mooie, leuke vakantie locatie! Een keer wat anders!
Reistijd is een uurtje of 12 gok ik (dat doen wij er ongeveer over). Wel in 1 stuk doorrijden en wij gaan altijd op zondag (geen vrachtwagens in DlD)
De wegen zijn prima begaanbaar, alleen de binnenwegen zijn wat brakker. De doorgaande wegen zijn prima. De inkomende wegen naar Balatonmeer en de rondweg rond balatonmeer zijn heel goed onderhouden en prima over te rijden.
Let alleen even op dat je voor Oostenrijk (als je daar langs gaat) vignetten nodig hebt. Als je via Graz (grensovergang Heiligenkreuz) gaat, houd dan ook rekening met een aantal tolwegen/tunnels.
Denk dat t makkelijkst voor jullie de grensovergang bij Sopron is, en vervolgens de pont bij Tihany.
Kwa valuta: Kijk op gwk.nl voor de wisselkoers. Afgerond ben je met bedrag in florint/250 redelijk in de buurt.
Eten enz is idd goedkoop, al zal het in Siofok wel wat anders zijn. Uitgaan.. De keer dat ik in Siofok was was dat niet byzonder goedkoop. Strand + bier enz wel.
Wij zitten dit jaar voor de 4e keer daar, alleen niet in Siofok. Wij zitten in Vonyarcvashey (5km boven Keszthely). Wij hebben alle keren gewoon ter plekke een huis gehuurd.
Verder is je auto wel veilig (iig, vinden wij). We zijn dan 1x naar Budapest geweest (let op, M7 snelweg = vignet), en daar in de stad zelf geparkeerd bij t Hilton hotel. Kostte toen (3jr geleden), 5 eur per uur (=duur voor hongaarse begrippen) maar goed, dat leek ons slimmer dan ergens open-en-bloot parkeren