abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juli 2002 @ 13:05:21 #1
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_5168381
Wij gaan dus a.s. vrijdag vertrekken richting Siofok. We zitten in hotel Azur.... Iemand die dan ook maar iets over Siofok en ons hotel te vertellen heeft?
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_5168408
Ik ben er zelf nooit geweest maar na even zoeken kwam ik hier terecht.

http://www.siofok.com/vendegkonyv/result_1-10.htm

Engels, Duits en Nederlands door mekaar van mensen die in Siofok geweest zijn

zaterdag 27 juli 2002 @ 13:11:13 #3
26663 Paperclipjes
pi_5168431
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:08 schreef Cecilio het volgende:
Ik ben er zelf nooit geweest maar na even zoeken kwam ik hier terecht.

http://www.siofok.com/vendegkonyv/result_1-10.htm

Engels, Duits en Nederlands door mekaar van mensen die in Siofok geweest zijn

Thank you...
pi_5168465
Ik ben woensdag teruggekomen.

Lekker weertje, niet al te duur, je kunt er perfect stappen, heerlijk aan het strand liggen, waterskiën, bungeejumpen enz enz enz.

Aanraders zijn de renegade bar, schuimparty in The Palace, Flört, Charly's en Big Shots (als je van karaoke houdt )

Heel veel plezier, ik heb er in ieder geval een supertijd gehad

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  zaterdag 27 juli 2002 @ 13:28:28 #5
26663 Paperclipjes
pi_5168600
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:14 schreef Cybersailor het volgende:
Ik ben woensdag teruggekomen.

Lekker weertje, niet al te duur, je kunt er perfect stappen, heerlijk aan het strand liggen, waterskiën, bungeejumpen enz enz enz.

Aanraders zijn de renegade bar, schuimparty in The Palace, Flört, Charly's en Big Shots (als je van karaoke houdt )

Heel veel plezier, ik heb er in ieder geval een supertijd gehad

Fijne reactie bedankt!

De politie is daar echt zo.... euhm... streng?

pi_5168666
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:28 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Fijne reactie bedankt!

Geen idee...heb daar nauwelijks politie gezien. Weet wel dat ze in Italië superstreng zijn.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_5168751
quote:

[..]

Fijne reactie bedankt!

ja de politie is daar erg streng, vergelijkbaar met de Carabinieri in Italië, ook al mag je in Hongarije vanaf je 14e al aan de sterke drank, als je dronken langs een paar van die agenten loopt heb je goede kans dat je meegenomen wordt, en zeker als buitenlander, die pakken ze altijd veel sneller aan
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zaterdag 27 juli 2002 @ 13:47:34 #8
26663 Paperclipjes
pi_5168769
Hmz... dus alleen dronken langs lopen is al voldoende... damn... dat wordt dus muisstil langssluipen en een week lang gehele onthouding ...
pi_5168781
quote:

[..]

Fijne reactie bedankt!

Er zijn in Hongarije 2 dingen die je niet moet doen wil je geen last van ze hebben, één is vechten op straat, dan mag je zeker mee, en twee is heel bezopen midden op straat gaan lopen en net doen alsof je doof bent als ze iets tegen je zeggen. Wel moet ik zeggen dat ik in de twee weken dat ik er ben geweest bijna geen politieagent heb gezien, dus het valt best wel mee als je je een beetje gedraagt.
pi_5168794
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:47 schreef Paperclipjes het volgende:
Hmz... dus alleen dronken langs lopen is al voldoende... damn... dat wordt dus muisstil langssluipen en een week lang gehele onthouding ...
nee gewoon je bek houden en zo recht mogelijk lopen, en niet laten merken dat je buitenlander bent dan laten ze je wel met rust

toen een Hongaarse vriend hier in Nederland was was hij heel erg bang voor mensen in uniform als hij met drank liep, hij had Fanta met rum ofzo in een Fanta flesje, zag er gewoon als Fanta uit, en in de trein kwam er een conducteur langs, hij gelijk helemaal stil en dat flesje achter zn rug proberen te proppen, deed ie de hele week

zaterdag 27 juli 2002 @ 13:53:03 #11
26663 Paperclipjes
pi_5168813
Okee het valt dus eigenlijk wel mee als je gewoon normaal doet... Kan iemand mij wat over het eten vertellen... we gaan absoluut niet zelf koken (we zitten ook in een hotel) maar ik wil graag weten hoe het zit met de kwaliteit/kwantiteit/prijs....
pi_5168822
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:53 schreef Paperclipjes het volgende:
Okee het valt dus eigenlijk wel mee als je gewoon normaal doet... Kan iemand mij wat over het eten vertellen... we gaan absoluut niet zelf koken (we zitten ook in een hotel) maar ik wil graag weten hoe het zit met de kwaliteit/kwantiteit/prijs....
je kan daar geweldig eten, ook als je niet van de Hongaarse keuken houdt is er nog genoeg te vinden, het is niet duur en toch van goede kwaliteit

heeeerlijk Oost-Europese landen, ik mag er vaak heengaan deze zomer Kroatië maar eens proberen

zaterdag 27 juli 2002 @ 13:56:44 #13
26663 Paperclipjes
pi_5168835
Klinkt goed, ik had wel gehoord dat het er goed en goedkoop was... geldt dat ook voor het drinken bijv een plaatselijk pilsje, bacootje, Heineken???
pi_5168858
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:56 schreef Paperclipjes het volgende:
Klinkt goed, ik had wel gehoord dat het er goed en goedkoop was... geldt dat ook voor het drinken bijv een plaatselijk pilsje, bacootje, Heineken???
ja zeker, echt spotgoedkoop, ik weet niet hoe het in Siofok is (is iets meer toeristischer dan waar ik was) maar waar ik zat kon ik in de duurste tent van de stad een halve liter Dreher voor omgerekend 1 euro krijgen, en Dreher is zeker geen verkeerd bier

en Amstel en Heineken zal je ook veel tegenkomen...

pi_5168859
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:55 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

je kan daar geweldig eten, ook als je niet van de Hongaarse keuken houdt is er nog genoeg te vinden, het is niet duur en toch van goede kwaliteit

heeeerlijk Oost-Europese landen, ik mag er vaak heengaan deze zomer Kroatië maar eens proberen

Voor tussen de 600 en 1500 forint (2,5 - 7 € )kan je heel goed eten, van pizza tot goulash tot schnitzel met friet. Een halve liter heineken kost dan nog ongeveer 350 forint (1,5 €). Het hele centrum zit vol met goede restaurantjes, en ook aan het meer zitten een aantal strandtentjes waar je heel goed kan eten. Ga alleen niet eten in een of ander italiaans grill house aan de boulevar(vlak bij de renegade) want daar is het dus echt niet te eten.
pi_5168878
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:56 schreef Paperclipjes het volgende:
Ik weet alleen de prijzen van het bier, en die varieren tussen de 200 forint (0,9 €) voor een halve liter amstel (in een klein kroegje ergens achteraf) tot 750 forint(3€) in een grote discotheek voor een halve liter duits bier.
  zaterdag 27 juli 2002 @ 14:03:12 #17
26663 Paperclipjes
pi_5168884
Haha geweldige informatie ga zo door vertel me alles... ik heb er al helemaal zin in gekregen!
pi_5168896
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:03 schreef Paperclipjes het volgende:
Haha geweldige informatie ga zo door vertel me alles... ik heb er al helemaal zin in gekregen!
als je niet van blonde meiden houdt kan ik je de Hongaarse meiden aanraden
pi_5168912
en Duits kunnen praten kan ook handig zijn, niet iedereen spreekt Engels
pi_5168914
De palace (discotheek) heeft ook vaak acties dat je bij binnenkomst 1000 forint (4,5€) betaalt, en dan de hele avond gratis (tuborg) bier kan drinken. Ik ben er twee keer geweest, en allebei de avonden hadden ze die actie, ik weet alleen niet of het normaal is.
  zaterdag 27 juli 2002 @ 14:18:40 #21
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_5168977
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:08 schreef Cybersailor het volgende:
De palace (discotheek) heeft ook vaak acties dat je bij binnenkomst 1000 forint (4,5€) betaalt, en dan de hele avond gratis (tuborg) bier kan drinken. Ik ben er twee keer geweest, en allebei de avonden hadden ze die actie, ik weet alleen niet of het normaal is.
Haha de palace, wat een maffe tent is dat. Bovenste verdieping zit een stripclub. Als je ff uitgedanst bent, loop je een trap op en kan je ff lekker 'chillen'.

Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was kostte een biertje daar 3 gulden 50.

Zeker ook in die bus gezeten die je daar naartoe brengt? Pook van een meter, echt supergrappig om te zien.

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_5168985
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:18 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Haha de palace, wat een maffe tent is dat. Bovenste verdieping zit een stripclub. Als je ff uitgedanst bent, loop je een trap op en kan je ff lekker 'chillen'.

Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was koste een biertje daar 3 gulden 50.

Zeker ook in die bus gezeten die je daar naartoe brengt? Pook van een meter, echt supergrappig om te zien.

hahah ja ik had ook in een bus gezeten, die ging 5km/u in zn 1, 10km/u in zn 2, enzenz harder dan 50 ging ie geloof ik niet
pi_5169017
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:18 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was kostte een biertje daar 3 gulden 50.

Klopt wel, in het begin van de avond was het perfect geregeld, kon je bij een bar gewoon alleen maar bier halen als je een stempel had, toen kregen ze alleen de aan het eid van de tweede avond door dat het zo wel heel erg hard ging met het bier, en hadden ze nog maar 1 tap open waar bijna geen druk achter zat. De rij was toen precies zo lang dat als je je biertje had je weer achteraan aan kon sluiten zodat je biertje precies weer op was als je weer vooraan stond.

Die bus heb ik maar 1x in gezeten, ik neem toch liever voor 4 euro een taxi dan dat ik eerst in die discobus moet, dan op het busstation nog eens drie kwartier moet wachten en dan ook nog een euro moet betalen om naar de camping te komen.

-edit- Het gratis bier was ook gesponsord door Tuborg, ik denk dat ze daar hun lage prijs vandaan haalden, want in de rest van de palace schonken ze geen tuborg.

zaterdag 27 juli 2002 @ 15:19:05 #24
26663 Paperclipjes
pi_5169407
We zitten in hotel Azur.... dat schijnt nogal in het centrum te zijn dus voor ons hopelijk geen discobussen...
pi_5170117
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 15:19 schreef Paperclipjes het volgende:
We zitten in hotel Azur.... dat schijnt nogal in het centrum te zijn dus voor ons hopelijk geen discobussen...
Probleem is alleen dat de palace niet echt in het centrum ligt... Daarom rijden er elk uur bussen van de palace naar het busstation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')