Dat stond inderdaad vanmorgen op sporza, maar een eind later veranderden ze het in dit berichtquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:22 schreef zjroentje het volgende:
Weet niet of het al in het vorige topic stond, maar Cofidis contracteert Verbrugghe.
De bronnen worden tegenwoordig onbetrouwbaarder met de minuut.quote:Rik Verbrugghe kiest nog niet voor Cofidis
wo 11/08/04 - Rik Verbrugghe heeft aan Sporza verklaard dat het nog helemaal niet zeker is dat hij naar Cofidis verhuist. Dat beweerde Het Nieuwsblad nochtans.
Verbrugghe, die niet welkom is in de nieuwe Omega Pharma-Lotto-ploeg, zal naar eigen zeggen pas eind augustus beslissen over zijn sportieve toekomst. Hij bevestigt wel dat hij onderhandelt met Cofidis, maar er komen nog meer ploegen in aanmerking.
Als Verbrugghe voor de Franse Cofidis-ploeg kiest, vindt hij er drie Belgen terug: Thierry Marichal (ook ex-Lotto), Peter Farazijn en Staf Scheirlinckx.
Wielrennen: Advies, Onderhoud e.d.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:28 schreef pAin het volgende:
Eerste post hier, dus brand me niet af
Ik wil dus misschien volgend jaar beginnen met wielrennen. Vind het een mooie sport om naar te kijken en heb al meegedaan aan een aantal spinning sessies (niet te vergelijken, maar je moet wat) en ik vond het best leuk. Dus daarom een paar vragen:
Hoeveel kost een goede fiets waar een beginner redelijk mee door kan gaan?? Ik wil gewoon een fiets waar ik nog plezier aan heb wanneer ik wat meer ervaren ben; niet een fiets waar ik lang op uit gekeken ben. Ik ben vooral iemand die veel stukken rechtuit zal knallen, aangezien het hier in de omgeving niet echt heuvelachtig is, dus een "klimfiets" (als die term uberhaupt bestaat) is niet nodig. Naar het buitenland / een bergland gaan met de fiets zal ik dus niet zo snel doen.
Kleding en schoenen zijn wel noodzakelijk natuurlijk. Zijn dat dingen waar je van zou kunnen zeggen "dat maak ik wat goedkoper" of moet je daar ook echt in investeren?? Ik ben zelf een fanatiek wintersporter (snowboarder) en de kleding (inclusief schoenen) die ik aan heb is duurder dan het snowboard waar ik op sta, dus ik zou zeggen investeer wat meer in je kleding en houd wat in op je fiets, maar ik wil graag de kenners horen.
Is het naast conditietraining (dus veel fietsen) ook nog noodzakelijk om aan wat krachttraining te doen als wielrenner?? Ik ben altijd van mening geweest dat fietsen puur conditioneel is en in principe de spiergroepen die je gebruikt puur te trainen zijn met fietsen, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen
tnxquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:47 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Wielrennen: Advies, Onderhoud e.d.
misschien kan je ze hier nog een keer stellen
succesquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:55 schreef pAin het volgende:
[..]
tnx
Davitamon is een product van het bedrijf Omega Pharma hé, Mark Coucke liet overigens al uitschijnen dat hij als "wraak" wellicht die 2 miljoen van Quick-step sponsering zal gaan investeren om voor de Omega Pharma - Lotto ploeg nog enkele toppers binnen te halen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:29 schreef Dieptriest het volgende:
Davitamon was trouwens niet blij om aan de kant gezet te worden, dus hopenlijk blijven ze in een andere hoedanigheid in de wielersport actief.
Ja, we zijn hier allemaal wereld top, in pasief wielrennen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:37 schreef placebeau het volgende:
Dit topic is bedoeld voor mensen die vanuit hun zetel wielrennen.
Knaven heeft zonder problemen een team. Schmitz weet ik niet, maar denk het wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:29 schreef Dieptriest het volgende:
Dit kon wel eens nadelig zijn voor de nederlandse jongens bij Quick Step (Knaven, Schmitz), het was namelijk een eis van Davitamon dat men een paar nederlandse jongens in het team had.
Schmitz = Tankinkquote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Knaven heeft zonder problemen een team. Schmitz weet ik niet, maar denk het wel.
en ik niet alleen in passief wielrennen hoorquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:15 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Ja, we zijn hier allemaal wereld top, in pasief wielrennen.
Welkom trug!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en ik niet alleen in passief wielrennen hoor![]()
de vakantie in italie (de riviera in buurt van sanremo) was lekker warm en leuk
Nee niet alleen passief, maar daar zijn we wel beter inquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en ik niet alleen in passief wielrennen hoor![]()
de vakantie in italie (de riviera in buurt van sanremo) was lekker warm en leuk
Haha ja ik snap wat je bedoeld met passief zijn we beterquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:31 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Nee niet alleen passief, maar daar zijn we wel beter in
[off-topic] goede vakantie gehad neem ik aan??[off-topic]
Hoewel een aantal het hier ook nog wel zelf op de fiets doenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:37 schreef placebeau het volgende:
Dit topic is bedoeld voor mensen die vanuit hun zetel wielrennen.
Idd. Ben benieuwd hoe dat dan volgend jaar bv. moet met Saeco, die Cunego hebben en ook al hebben aangegeven geen interesse te hebben in de Protour. Een Giro zonder Cunego, dat lijkt me toch niet kunnen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen zouden 13 van de 18 teams zeker zijn van de Pro-Tour:
Quickstep, T-Mobile, Illes Balears, Liberty Seguros, Gerolsteiner, Phonak, Cofidis, Rabobank, fdjeux.com, US Postal, Crédit Agricole, Saunier Duval en CSC.
Blijkbaar nog geen Italiaanse ploegen.
Maar hoe werkt de Pro-Tour juist? 18 ploegen lijkt me toch weinig voor een grote ronde of een klassieker, dat zijn er toch meestal 20-22. Zijn er dan wild-cards of zo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ben benieuwd hoe dat dan volgend jaar bv. moet met Saeco, die Cunego hebben en ook al hebben aangegeven geen interesse te hebben in de Protour. Een Giro zonder Cunego, dat lijkt me toch niet kunnen.
18 ploegen zeker en de rest wildcardsquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar hoe werkt de Pro-Tour juist? 18 ploegen lijkt me toch weinig voor een grote ronde of een klassieker, dat zijn er toch meestal 20-22. Zijn er dan wild-cards of zo?
Je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:24 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Schmitz = Tankink
tijd van de 1e 3 renners per etappe wordt bij elkaar opgeteld en zo worden dan tijdsverschillen gemeten.quote:Op maandag 16 augustus 2004 13:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet iemand hoe de tijd word bepaald van het ploegenklassement in b.v. de giro of de tour.
Wordt de tijd van de snelste renner van het team genomen. Of van alle deelnemers van een team bij elkaar. Als dat laatste het geval is heb je dan toch een voordeel als een renner afstapt. De ploeg heeft dan een man minder in de koers en is dan dus sneller over de finish.
Kloden, Valverde en Caucchioli rijden nog niet voor Rabobank. Zijn allemaal nog geruchten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:24 schreef zjroentje het volgende:
Wat geruchten, misschien al wel achterhaald.
Robert Hunter naar Phonak
Kloden, Valverde, Caucchioli naar de Rabobank
Moreni naar Quick-Step
Verder vertrekt Pellizotti bij Alessio en gaat ie rijden bij Liquigas.
wantquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Verbruggen is een even grote lul.
Ik vind het een incompetente persoon met slechte ideeën en iemand die in tijden van crisis vaak schittert door afwezigheid.quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]
want![]()
vind je dat nu vanwege de protour of in het algemeen dat hij slechte ideeën heeft?quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het een incompetente persoon met slechte ideeën en iemand die in tijden van crisis vaak schittert door afwezigheid.
Enorme competentie. Eventjes de pro tour invoeren zonder eerst de verschillende bonden op de hoogte te brengen, zonder met de teams te overleggen, zonder met alle koersorganisatoren te hebben overlegd. En dan maar kwaad worden op het protest dat op zijn pro tour volgt.quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:34 schreef The_Hives het volgende:
Ik dacht dat hij juist altijd geroemd werd om zijn competentie en manier van leidinggeven. Ze konden iig geen beter vinden.
ik heb het over de periode voor de pro tourquote:Op maandag 23 augustus 2004 20:40 schreef placebeau het volgende:
[..]
Enorme competentie. Eventjes de pro tour invoeren zonder eerst de verschillende bonden op de hoogte te brengen, zonder met de teams te overleggen, zonder met alle koersorganisatoren te hebben overlegd. En dan maar kwaad worden op het protest dat op zijn pro tour volgt.
Verbrugghen is overduidelijk iemand van het soort kliekje dat alles zoveel mogelijk liefst in de doofpot en de rest in zijn zakken stopt ...quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:02 schreef The_Hives het volgende:
Blijkbaar klopt mijn beeld niet.
Ik weet wel dat hij 'goed' is voor de renners, maar voor de rest blijkbaar niet![]()
armstrong loopt met hem weg, dat zegt al genoeg![]()
Denk het niet, maar da's best jammer voor zo'n talent.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:24 schreef placebeau het volgende:
Zou hij nog de oude worden?
dat lijkt me onwaarschijnlijk. Hij heeft het nu al een paar keer geprobeerd, en iedere keer gebeurt er wel iets. Wat is er in België eigenlijk nog allemaal in het nieuws gekomen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:24 schreef placebeau het volgende:
Zou hij nog de oude worden?
Ja, idd. En dan een Benelux-tour erin opnemen, zonder dat daar nog een organisatie voor is.quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:40 schreef placebeau het volgende:
Enorme competentie. Eventjes de pro tour invoeren zonder eerst de verschillende bonden op de hoogte te brengen, zonder met de teams te overleggen, zonder met alle koersorganisatoren te hebben overlegd. En dan maar kwaad worden op het protest dat op zijn pro tour volgt.
Niet bijster veel...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:31 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat lijkt me onwaarschijnlijk. Hij heeft het nu al een paar keer geprobeerd, en iedere keer gebeurt er wel iets. Wat is er in België eigenlijk nog allemaal in het nieuws gekomen?
Armsstrong wil sowieso ook voor een zevende tour gaan, heeft ie al in interviews laten weten. Hij doet het te graag, zegt ie.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:02 schreef Zwansen het volgende:
Mag Leipheimer misschien nu als kopman naar de Tour met Discovery? Armstrong wil toch misschien de Giro rijden? Dan zou het een goede zet zijn van Leipo.
hij zei er alleen niet bij in welk jaarquote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:04 schreef placebeau het volgende:
[..]
Armsstrong wil sowieso ook voor een zevende tour gaan, heeft ie al in interviews laten weten. Hij doet het te graag, zegt ie.
Hehe, dat zullen de Italianen en Spanjaarden dus echt niet accepteren!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de bobo's binnen het UCI zijn ook weeg "goe bezig", Verbrugghen wil nu volgend jaar in de Pro-Tour de Giro en Vuelta inkorten tot 18 dagen en de te behalen protourpunten er verminderen tov de Tour.
Daar heeft Verbrugghe nu weinig in te zeggen want Heintje treed af, dat zal Patrick McQuaid zijn opvolger wel willenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de bobo's binnen het UCI zijn ook weeg "goe bezig", Verbrugghen wil nu volgend jaar in de Pro-Tour de Giro en Vuelta inkorten tot 18 dagen en de te behalen protourpunten er verminderen tov de Tour.
En terecht. De naam draaide al volledig rond de tour de france, nu moeten zelfs de andere grote rondes ervoor wijken ook. Wat wil die man bereiken, dat over een paar jaar alleen de tour wordt gereden? Wanneer gaat die aap eens leren dat er meer is dan de tour alleen. Giro en Vuelta hebben allebei een enorm rijke geschiedenis en eigen gewoontes. Daar kom je niet zomaar aan met wat dwaze beslissinkjes en zo. Ik vraag me trouwens af of de UCI hierover met iemand overleg zou gepleegd hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hehe, dat zullen de Italianen en Spanjaarden dus echt niet accepteren!
Verbrugghen treedt pas af op het einde van dit jaar, hij wil er een "erezaak" van maken de protour af te krijgen voor die datum zegt hij zelf altijd ...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Daar heeft Verbrugghe nu weinig in te zeggen want Heintje treed af, dat zal Patrick McQuaid zijn opvolger wel willen![]()
Volgens mij ongeveer dit : http://www.cycling4all.com/index.php?content=myopin06.phpquote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:05 schreef placebeau het volgende:
Wat wil die man bereiken,
Hehe...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij ongeveer dit : http://www.cycling4all.com/index.php?content=myopin06.php
Ja das waar maar die Patrick McQuaid heeft er nu ook al wat in te zeggen want hij moet dat plan van Heintje wel draaiende houden de komende jarenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Verbrugghen treedt pas af op het einde van dit jaar, hij wil er een "erezaak" van maken de protour af te krijgen voor die datum zegt hij zelf altijd ...
quote:Wielrennen - Wielerbond spreekt Christophe Brandt vrij
25/08/2004 17:08
(Belga) Wielrenner Christophe Brandt, die in juli positief testte op het gebruik van methadon en door zijn team Lotto-Domo ontslagen werd, is woensdag door de Koninklijke Belgische Wielerbond (KBWB) verrassend vrijgesproken. Dat heeft Brandt bevestigd.
Brandt testte positief op het gebruik van methadon, na de tweede etappe Charleroi-Namen in de Ronde van Frankrijk. Lotto-Domo nam hem preventief uit de Tour voor de start van de 7de etappe in Châteaubriant en ontsloeg hem half juli. Brandt komt bijzonder goed weg met deze uitspraak. De renner riskeerde aanvankelijk een schorsing van 6 maanden tot 2 jaar, maar al snel werd duidelijk dat het niet zo een vaart zou lopen. Vorige week nog eiste de openbare aanklager van de Waalse disciplinaire commissie zes maanden, met zoveel mogelijk uitstel. Nu is de renner dus volledig witgewassen. Brandt heeft altijd volgehouden onschuldig te zijn en ging zelf op zoek naar de mogelijke oorzaak van zijn positieve plasje. Volgens Brandt raakte de kleine hoevelheid methadon in het voedingssupplement dat hij door zijn apotheker liet bereiden. De KBWB volgt hem nu in de redenering dat hij het product onvrijwillig tot zich nam. (LAN)
Hij schijnt in de eerste plaats al niet terug te willen ...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:24 schreef zjroentje het volgende:
En nu, neemt Lotto hem weer terug?
Toch een beetje onverwachte ploeg.quote:'Leipheimer naar Gerolsteiner'
Levi Leipheimer vervolgt zijn wielerloopbaan bij Gerolsteiner, zo meldt AD Sportwereld. De Amerikaan, die vertrekt bij Rabobank, tekent een tweejarig contract bij de Duitse ploeg. Tijdens de Tour de France werd hij nog in verband gebracht met zijn oude team US Postal en woensdag ging het gerucht dat hij rond was met T-Mobile.
Kan ik me goed voorstellen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij schijnt in de eerste plaats al niet terug te willen ...
Vaak krijg ik van dat nare gevoel in mijn buik als achteraf blijkt dat een renner toch niet schuld heeft aan een positief plasje, maar nu geloof ik toch wel in de onschuld van Chrstophe, ook groot gelijk dat hij naar een andere ploeg wil. Als je eigen manager je al niet meer gelooft.....quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:56 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen.
Hij is nu trouwens op Nederland 2quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
80 UCI punten voor plaats 1 en aangezien ze met 2 zijn moeten ze dat delen, dus beide 40 punten.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:31 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Levert ze ook nog een mooi aantal UCI-punten op voor hun eigen klassering. TOP
Er blijft toch wel iets soortgelijks als de UCI-ranking?quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:25 schreef Bartoli het volgende:
En ja voor komend jaar maakt dat niet meer zoveel uit want de UCI-punten verdwijnen met de pro-tour
Ja, de Pro-Tour ranking, dacht ik. Er was ooit zelfs sprake van een leiderstrui, maar ik weet niet of dat doorgaat.quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Er blijft toch wel iets soortgelijks als de UCI-ranking?
ja pro-tour ranking, zijn alleen minder punten mee te verdienen als nu met de uci-punten.quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Er blijft toch wel iets soortgelijks als de UCI-ranking?
min of meer kun je dat daar wel mee vergelijkenquote:Op maandag 30 augustus 2004 19:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
Het gaat natuurlijk om de verhouding met andere koersen.
Maar de pro-tour ranking, is dat een variant op de Champions Race bij het (mannen)tennis?
was allanger bekend en Stefan van Dijk moet wijken in die ploeg voor de over zijn top zijnde Steelsquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:44 schreef Ambrosius het volgende:
Tom Steels (32) rijdt de komende drie
jaar voor de Omega-Pharma-Lotto-ploeg.
De Belgisch kampioen kon zijn contract
bij Landbouwkrediet verlengen,maar zag
daarvan af.
Bron: NOS-TT
Maar dan is het WK niet langer in eigen land, natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:28 schreef Nyluzzz het volgende:
HIj wil natuurlijk per se het WK in eigen land rijden.
Dat zou natuurlijk wel fair zijn. Maar ik denk niet dat Rebellin en Ballerini nog erg gooed met elkaar door een deur kunnen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je zit met 2 absolute toppers in 1 land, je hebt tijdens het jaar 2 gelijkwaardige landenwedstrijden, als je dan een beetje eerlijk bent als bondscoach ga je met een team rond de ene naar de Spelen , en met een team rond de andere naar het WK ...
Ik denk dat Ballerini onderhand met 3/4 van de Italiaanse toprenners niet meer goed door een deur kan ...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:18 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk wel fair zijn. Maar ik denk niet dat Rebellin en Ballerini nog erg gooed met elkaar door een deur kunnen.
Vroeger zou dit groot nieuws zijn geweest. Nu kijkt niemand er meer van op en wordt het gewoon als nieuws tussendoor gemeld.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:05 schreef Arikay het volgende:
Even wat nieuws tussendoor, ik weet niet of het al gemeld is:
- Vini Caldirola ontslaat Marco Gili wegens te hoge hematocrietwaarde.![]()
qua 2e paspoort dan niet maar aangezien hij dan wel nog in Italie woont (is het wel eigen land0.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar dan is het WK niet langer in eigen land, natuurlijk.
ja dat wel maar sowieso is Ballerini een vies mannetje. bij het WK in zolder hadden ze geluk dat het vlak was en Cipo in vorm was en dus kon winnen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je zit met 2 absolute toppers in 1 land, je hebt tijdens het jaar 2 gelijkwaardige landenwedstrijden, als je dan een beetje eerlijk bent als bondscoach ga je met een team rond de ene naar de Spelen , en met een team rond de andere naar het WK ...
Overigens, als je de Italiaanse pers mag geloven mag Ballerini op zijn blote knietjes Bettini danken dat hij won , want blijkbaar lag zijn ontslagbrief al klaar in het geval van een mislukking
Bettini en man van de strek in Verona (wonderkid Cunego) zij de kopmannen danquote:Op woensdag 1 september 2004 09:07 schreef Hedgehog het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal. Er is, vooral bij het WK (en eigenlijk ook bij de OS), toch genoeg ruimte voor 2 kopmannen in de ploeg. Faalt de een, dan heb je altijd de ander nog. Als je 2 kopmannen hebt, dan heb je toch genoeg plaatsen vrij voor "helpers".
Kortom, als Ballerini het zou willen, zou het best kunnen. Ik denk dat er eerder de wil niet is, en persoonlijke vriendschappen de doorslag geven.
Uiteraard, maar voor een ploeg was het WK in Zolder dan ook het makkelijkste ooit qua taktiek. Italie ging er vanuit dat ze met Cipo de snelste man in het hele peleton in de rangen hadden , en het enige wat hij moest doen was daarnaast renners selecteren die tot de finish de boel samen konden houden.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:26 schreef placebeau het volgende:
Tja, in Italia heb je natuurlijk en enorm ruime keuze. En dan kan Ballerini natuurlijk 12 kopmannen selecteren, maar dan kom je tegen zoals het WK van 2001 waar ze elkaar kapot reden en de zege weggeven.
Trouwens, het is volledig terecht dat Bartoli niet mee is, hij is al een gans jaar uit vorm. Het was zijn eigen keuze ook. Maar Paolini leek mij ook wel niet de meest logische vervanger.
En dat Cipollini die wedstrijd won was niet alleen geluk. Heel de Italiaanse ploeg was gebouwd rondom hem, reed voor hem en ze domineerden dan ook de koers.
En laat daar net Bettini en Cunego en in mindere mate Rebellin wel goed in ijn. Ik vrees dat het in Verona weer net zo wat wordt als Lissabon. Dat iedereen elkaars karretje in de poep gaat rijden.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uiteraard, maar voor een ploeg was het WK in Zolder dan ook het makkelijkste ooit qua taktiek. Italie ging er vanuit dat ze met Cipo de snelste man in het hele peleton in de rangen hadden , en het enige wat hij moest doen was daarnaast renners selecteren die tot de finish de boel samen konden houden.
Op een parcours als Verona echter moet je het verschil kunnen maken tijdens de koers.
ja ze hebben kunnen aantonen waar die methadon vandaan kwam en kunnen bewijzendat hij het dus niet expres genomen heeft (waarom zou die??, middel voor junks).quote:Op woensdag 1 september 2004 20:16 schreef PAA-053 het volgende:
Ja, het schijnt toch niet waar te zijn he, van de doping? Beetje apart, verbeter dan die controles denk ik dan, dit is keihard voor zo'n jongen!
Volgens Belgisch TT is het al rond en start hij voor Argentinië op het WK.quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:44 schreef Leatherface het volgende:
Davide Rebellin wint de Trofeo Melinda.
Zal hij zich nu toch tot Argentijn laten naturaliseren?
Waarom eigenlijk Argentinië? Is er geen ander land waar hij zeker zou zijn van een selectie, maar waar hij dan ook tenminste wat hulp kan verwachten?quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens Belgisch TT is het al rond en start hij voor Argentinië op het WK.
Je moet banden met het land hebben, je kun je niet zomaar overal laten naturaliseren.quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk Argentinië? Is er geen ander land waar hij zeker zou zijn van een selectie, maar waar hij dan ook tenminste wat hulp kan verwachten?
Ik geloof dat een close friend van Rebellin (of dat op sportief vlak is weet ik niet) Argentijn is.quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet banden met het land hebben, je kun je niet zomaar overal laten naturaliseren.
Welke banden Rebellin met Argentinië heeft, weet ik niet.
quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik geloof dat een close friend van Rebellin (of dat op sportief vlak is weet ik niet) Argentijn is.
quote:De 33-jarige renner, die dit jaar de unieke trilogie Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik op zijn naam schreef, heeft geen familie in Argentinië, maar is wel bevriend met de Argentijnse bondscoach Mirko Rosatto. Rebellin zegt zelf dan ook alleen maar "sportieve redenen" te hebben voor zijn naturalisatie.
Hier ben ik het niet mee eens, en Cipollini evenmin.quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Cipressa wordt trouwens geschrapt uit Milaan-San Remo en vervangen door de Faicillea. Dit om massasprinten te vermijden. Of om toch de kans wat kleiner te maken.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Als ze een klassieker willen winnen, moeten ze maar zorgen dat ze sterker worden.quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens, en Cipollini evenmin.
Ook sprinters moeten de kans krijgen om grote klassiekers te winnen, niet alleen semiklimmers en rouleurs.
En daarvan zijn een paar illustere voorbeelden te noemen, Bontempi, Jalabert en Zabel. Een aantal spurters rijdt trouwens verdienstelijk mee bij Parijs-Roubaix.quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Als ze een klassieker willen winnen, moeten ze maar zorgen dat ze sterker worden.
In Nederland moet je banden met het land hebben , maar dat is niet per definitie overal zo het geval hé.quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet banden met het land hebben, je kun je niet zomaar overal laten naturaliseren.
Welke banden Rebellin met Argentinië heeft, weet ik niet.
Vergeet vooral iemand als Museeuw niet , die van een spurter (2x gewonnen op de champs Elysees bv) uitgroeide tot de beste klassieke renner sinds Merckx.quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En daarvan zijn een paar illustere voorbeelden te noemen, Bontempi, Jalabert en Zabel. Een aantal spurters rijdt trouwens verdienstelijk mee bij Parijs-Roubaix.
Ivo
Sinds De Vlaeminck (die bijna net zoveel klassiekers gewonnen heeft als Merckx).quote:Op vrijdag 3 september 2004 23:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vergeet vooral iemand als Museeuw niet , die van een spurter (2x gewonnen op de champs Elysees bv) uitgroeide tot de beste klassieke renner sinds Merckx.
Merckx / De Vlaeminck behoren tot dezelfde generatie héquote:Op zaterdag 4 september 2004 06:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sinds De Vlaeminck (die bijna net zoveel klassiekers gewonnen heeft als Merckx).
Klopt, maar volgens mij had De Vlaeminck 1979 nog klassiekers gewonnen, maar da's wel muggenziften.quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Merckx / De Vlaeminck behoren tot dezelfde generatie hé
hoogstewaarschijnlijk ja, scheelde nog wat in de details volgens todociclismo. Hopelijk neemt die Karpets mee.quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:07 schreef Ambrosius het volgende:
Menchov naar Rabobank..
dan nog Valverde en Rabobank is compleetquote:Op zaterdag 4 september 2004 23:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hoogstewaarschijnlijk ja, scheelde nog wat in de details volgens todociclismo. Hopelijk neemt die Karpets mee.
en mag Mcgee ook komen
Ik weet het toch niet hoor, Valverde is een kelme renner , en we kennen allemaal het rijtje Sevilla, Botero , TerminAitor , ... die na hun Kelme periode niet meer konden wat ze ervoor wel konden.quote:Op zondag 5 september 2004 03:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan nog Valverde en Rabobank is compleet
quote:Op zondag 5 september 2004 03:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik weet het toch niet hoor, Valverde is een kelme renner , en we kennen allemaal het rijtje Sevilla, Botero , TerminAitor , ... die na hun Kelme periode niet meer konden wat ze ervoor wel konden.
't feit dat de Quick-step deal voor Valverde opeens vanuit Quicksteprichting afsprong is ook al zo'n teken aan de wand, vooral omdat in diezelfde week hun ploegdokter Van Mol in een interview met het weekblad Humo verklaarde dat quickstep geen renners aantrekt als hij niet overtuigd is van het cleane medische (lees: doping)dossier van een renner. Dat samen met het feit dat hij in hetzelfde interview verklaarde (zonder ze weliswaar bij naam te noemen , maar het is voor elke lezer duidelijk) dat Kelme en Euskaltel 2 van de laatste ploegen zijn die aan georganiseerd dopinggebruik vanuit de ploeg zelf doen.
Die rijdt allesbehalve nog zo sterk als in zijn Festina periode hé ,quote:Op zondag 5 september 2004 03:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]quick step geen doping renners, rijdt niet ene Virenque daar?
vind t een beetje makelijk om als de transfer afketst je ploegarts een woordje te laten doen. tis wel heel toevallig en wel heel "netjes" zonder naam. Denk gewoon dat Valverde niet de prioriteit kreeg binnen de ploeg die hij zou willen. hij heeft een karvracht aan aanbiedingen en staat in de uci top5. hij is gewoon waardevol en er zullen wel meer aanbiedingen afketsen.quote:Op zondag 5 september 2004 03:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die rijdt allesbehalve nog zo sterk als in zijn Festina periode hé ,
Maar Quickstep geen doping renners geloof ik ook niet, maar er is nog een verschil tussen georganiseerd dopinggebruik door de ploeg of door de renner zelf. En iemand als Van Mol weet maar al te goed dat als je iemand uittrekt die enkel en alleen op door ploeg georganiseerde doping rijdt dat die als hij naar een andere ploeg gaat in een "zwart gat" valt.
Misschien is dat ook wel zo hoor , maar financieel kan de transfer in elk geval al niet afgeketst zijn zou je denken ( quickstep is misschien wel de "rijkste" ploeg in het peleton) en ik vind persoonlijk Valverde zoals hij nu bij Kelme rijdt echt een renner naar mijn hart , maar ik kan Van Mol alleen maar gelijk geven als hij (zonder namen te noemen overigens) even duidde op het feit dat er "bij een bepaalde Spaanse ploeg een hele reeks toprenners zijn die als ze elders gaan rijden 40 % van hun mogelijkheden verliezen"quote:Op zondag 5 september 2004 03:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vind t een beetje makelijk om als de transfer afketst je ploegarts een woordje te laten doen. tis wel heel toevallig en wel heel "netjes" zonder naam. Denk gewoon dat Valverde niet de prioriteit kreeg binnen de ploeg die hij zou willen. hij heeft een karvracht aan aanbiedingen en staat in de uci top5. hij is gewoon waardevol en er zullen wel meer aanbiedingen afketsen.
er zijn inderdaad een aantal renners tegengevallen bij andere ploegen maar iemand als Sevillia heeft eigenlijk maar één echt heel goed seizoen gedraait bij Kelme, t jaar erop viel t alweer tegen.quote:Op zondag 5 september 2004 03:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wel zo hoor , maar financieel kan de transfer in elk geval al niet afgeketst zijn zou je denken ( quickstep is misschien wel de "rijkste" ploeg in het peleton) en ik vind persoonlijk Valverde zoals hij nu bij Kelme rijdt echt een renner naar mijn hart , maar ik kan Van Mol alleen maar gelijk geven als hij (zonder namen te noemen overigens) even duidde op het feit dat er "bij een bepaalde Spaanse ploeg een hele reeks toprenners zijn die als ze elders gaan rijden 40 % van hun mogelijkheden verliezen"
Je kunt het niet bewijzen anders waren de ploegen al eerder hard aangepakt. Wel valt het op dat deze renners die je noemt en noem ook Heras (zal als vermoedelijke ploeg Us Postal ook noemen) dat ze idd minder presteren als voorheen.quote:Op zondag 5 september 2004 03:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
maar het is voor elke lezer duidelijk) dat Kelme en Euskaltel 2 van de laatste ploegen zijn die aan georganiseerd dopinggebruik vanuit de ploeg zelf doen.
Kan daar idd aan liggen maar heeft ook te maken met wennen ze in dat team, passen ze in dat team, hebben ze hetzelfde statuut in dat team etc etc.quote:Op zondag 5 september 2004 03:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
op het feit dat er "bij een bepaalde Spaanse ploeg een hele reeks toprenners zijn die als ze elders gaan rijden 40 % van hun mogelijkheden verliezen"
Mooie kopman idd. Maar ik denk dat hij (nog) niet goed genoeg is voor de Tour. Daarin kon hij het dit jaar ook niet maken, terwijl de verwachtingen hooggespannen waren.quote:Op zondag 5 september 2004 15:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Menchov dus naar Rabo, mooie kopman!
Zijn er nog steeds gesprekken met anderen?quote:Op zondag 5 september 2004 15:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Menchov dus naar Rabo, mooie kopman!
Dan zie ik meer in Rasmussen als eventuele kopman.quote:Op maandag 6 september 2004 11:13 schreef Nyluzzz het volgende:
Menchov komt for sure volgens teletekst, dus ik neem aan dat die anderen niet komen.
Hij ging er in de Tour toch uit vanwege een blessure waar hijzelf weinig aan kon doen? Volgens mij komt het nog wel goed met hem.quote:Op maandag 6 september 2004 10:39 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Mooie kopman idd. Maar ik denk dat hij (nog) niet goed genoeg is voor de Tour. Daarin kon hij het dit jaar ook niet maken, terwijl de verwachtingen hooggespannen waren.
Maar wat niet is, kan nog komen.
je kan die rondes natuurlijk niet ff zomaar met een week inkorten, daarmee zet de tour wel op een heel hoog podiumquote:Op maandag 6 september 2004 14:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En vandaag maakte de UCI enigzinds verrassend bekend dat ook Saunier Duval volgend jaar in de Pro-Tour terecht komt. Nog een veel opvallender feit: nog geen enkel Italiaans team heeft momenteel al een aanvraag ingediend. Daarnaast zou girobaas Carmine Castellano , die naast de Giro ook de meeste Italiaanse (top)wedstrijden organiseert opnieuw in conflict liggen met de UCI , oorzaak van het geschil zou het "idee" van Verbrugghen zijn om de Giro (en Vuelta) met een week in te korten , voor de Italianen die hun eigen wedstrijden nog altijd als de belangrijkste zien uiteraard volkomen onbespreekbaar.
Binnenkort een Pro-Tour zonder Italiaanse ploegen (en dus veel renners) en wedstrijden ? Dan lijkt de UCI haar eigen graf aan het delven , volgens mij ...
oh ik dacht van wel eigenlijkquote:Op maandag 6 september 2004 14:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens waren de tourverwachtingen voor Menchov dit jaar toch niet eens hooggespannen ? Zijn piek lag in het voorjaar en in de Tour ging hij vooral van start als luxeknecht en wisselkopman voor Mancebo.
de ploeg voor t voorjaar wordt zo wel erg grootquote:Op maandag 6 september 2004 20:57 schreef mitt het volgende:
[..]
oh ik dacht van wel eigenlijk![]()
Menchov had dit jaar al hoge ogen gegooid in de Tour, bovendien rijdt ie inderdaad in het voorjaar ook wel eens leuk dus is het een goede aankoop
Het waren er deze keer maar 2 hoorquote:Op maandag 6 september 2004 20:45 schreef tong80 het volgende:
Vanavond Thomas Dekker in studio Sport om kwart voor elf. Jezus wat ziet die er uit zeg. Al z'n tanden kwijt en een gehavend gezicht.
Bij elkaar maakt dat bijna een heel gebit.quote:Op maandag 6 september 2004 21:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het waren er deze keer maar 2 hoor. Vorige keer 6/7..
Hunter verkast naar Phonak.quote:Op maandag 6 september 2004 20:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de ploeg voor t voorjaar wordt zo wel erg groot
Boogerd, Dekker, Freire, Hunter........
dat er iemand voor Freirre bij moest zat er dik in en is ook logsichquote:Op maandag 6 september 2004 22:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hunter verkast naar Phonak.
Menchov komt wel en wss ook Horillo (vriendje van Freire) en McGee.
Al eens gekeken naar wat pakweg Quickstep , Lotto , ... tijdens het voorjaar allemaal in stelling kunnen brengen ? Het gaat er niet om of de ploeg groot is maar hoe men voor elkaar wil rijden. Bv Boonen die in de Rvv zijn eigen kansen opoffert voor Museeuw door het gat met een voorliggende groep dicht te rijden , Van Petegem die afstopt omdat Hoste voorin zit, Paolini die zich uit de naad rijdt voor Bettini in LBL, ...quote:Op maandag 6 september 2004 20:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de ploeg voor t voorjaar wordt zo wel erg groot
Boogerd, Dekker, Freire, Hunter........
in Nederland ligt dat toch wat adners, Boogerd rijdt bijvoorbeeld alles behalve San Remo en Roubaix en tis nu af en toe al dat er op elkaar gemopperd wordt, daarbij komt dat bij de Rabo altijd de Nederlanders voorrang zullen krgen uit commerciele belangenquote:Op maandag 6 september 2004 23:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Al eens gekeken naar wat pakweg Quickstep , Lotto , ... tijdens het voorjaar allemaal in stelling kunnen brengen ? Het gaat er niet om of de ploeg groot is maar hoe men voor elkaar wil rijden. Bv Boonen die in de Rvv zijn eigen kansen opoffert voor Museeuw door het gat met een voorliggende groep dicht te rijden , Van Petegem die afstopt omdat Hoste voorin zit, Paolini die zich uit de naad rijdt voor Bettini in LBL, ...
Heb net een aflevering gezien van expeditie robinson waar een Nederlandse vrouw zei: "ik doe niet mee aan die overdreven zelfzekerheid voor de wedstrijd nog moet beginnen." Zij kreeg gelijk.quote:Op maandag 6 september 2004 23:42 schreef tong80 het volgende:
Zijn de Belgen voorbereid op een Nederlandse Tourwinnaar ?
Ik was blij dat jullie wonnen bij ER.quote:Op maandag 6 september 2004 23:52 schreef placebeau het volgende:
[..]
Heb net een aflevering gezien van expeditie robinson waar een Nederlandse vrouw zei: "ik doe niet mee aan die overdreven zelfzekerheid voor de wedstrijd nog moet beginnen." Zij kreeg gelijk.
Ontopic: Ik kijk er naar uit!!
Ik dacht dat Sporza gestopt was met uitzenden.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:25 schreef rubbereend het volgende:
hoor net op sporza dat de Cipressa uit Milaan San Remo gaat, ze hebben een berg gevonden () die dichterbij de Poggio ligt
Als aparte TV zender, Sporza zendt nu verder uit op TV1 en Canvas.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik dacht dat Sporza gestopt was met uitzenden.![]()
ja maar dat is toch lood om oud ijzer of ze nu de Cipressa pakken of de Fauciella wat schiet je er dan mee op een km of 8 relatief vlak meer.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:25 schreef rubbereend het volgende:
hoor net op sporza dat de Cipressa uit Milaan San Remo gaat, ze hebben een berg gevonden () die dichterbij de Poggio ligt
de bergen zouden dichter bij elkaar liggen waardoor er meer kans is op een echt schifting en het zwaarder wordt. k weet t ook niet precies, ben daar niet bekend, zeg alleen maar sporza na.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja maar dat is toch lood om oud ijzer of ze nu de Cipressa pakken of de Fauciella wat schiet je er dan mee op een km of 8 relatief vlak meer.
Daar rijd je Zabel, Petacchi er toch niet mee vanaf lijkt me. Beter was als ze ze beide pakten.
Ik heb het parcours zelf gedaan paar weken terug op vakantie en het parcours is, al zou je dat op de beelden niet zeggen, zwaar genoeg.quote:Op woensdag 8 september 2004 01:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de bergen zouden dichter bij elkaar liggen waardoor er meer kans is op een echt schifting en het zwaarder wordt. k weet t ook niet precies, ben daar niet bekend, zeg alleen maar sporza na.
quote:Laurent Dufaux houdt het aan het eind
van het seizoen,na een profcarričre van
14 jaar,voor gezien.De Zwitser (35)
verschijnt komende week,in de Ronde van
Lazio,voor het laatst aan de start.
Tot Dufaux' belangrijkste overwinningen
behoren een etappezege in de Tour en de
Vuelta,twee eindzeges in de rittenkoers
Dauphiné Libéré en de overwinning in de
WB-wedstrijd Kampioenschap van Zürich.
Interessant dit.quote:Rabobank heeft gesproken met Alejandro Valverde. Enkele dagen geleden maakten diverse media bekend dat de Nederlandse wielerformatie Denis Menchov had aangetrokken, maar volgens woordvoerder Jacob Bergsma is dit nog niet rond. "Er is wel gesproken met Menchov", aldus Bergsma. Bij de naam Valverde zei hij desgevraagd: "Daar is ook mee gesproken."
quote:Rasmussen happy with Menchov signing
Danish rider Michael Rasmussen says that he is happy with the signing of Russian talent Denis Menchov to the Rabobank squad for next season. "I am for sure quite happy that we are now stronger in the mountains with as strong a rider as Menchov," Rasmussen told Feltet.dk from his home in Italy. "Especially after Leipheimer has now left for Gerolsteiner."
Menchov's signing makes up for the loss of Levi Leipheimer to Gerolsteiner, which Rasmussen regrets. "Apart from being a skilled rider he [Leipheimer] is also a nice teammate," he added. "So I am of course a bit annoyed about it. But those are decisions made in other places in the system, and they have not managed to make the financial ends meet."
Rasmussen is looking forward to getting to know Menchov a little better. "I have spoken with him a couple of times just before he signed, because I knew that the team had been negotiating with him for the last month," he said. "So I asked a little about how negotiations progressed. There is really not much to it, because I am counting on him to be able to fit in with us. He has managed to do so in Spain, and I guess that he will do so in Holland."
The Danish rider's next goal will be the World Championships in Verona, which is very close to his home. He is currently getting back to full fitness again after having some problems with his right knee and a case of the 'flu.
Tja, ze kunnen nog net zo goed hem sturen dan een hele reeks van de renners die De Cauwer nu al in zijn selectie moet plaatsen. geen Van Petegem, geen Verbrugghe , geen Merckx, we gaan nog met Gilbert ofzo als kopman moeten starten daaar , armoe troef ...quote:Op woensdag 15 september 2004 15:21 schreef rubbereend het volgende:
vandaag zit VdB bij de commentator, hij zit gewoon te vissen naar een plekje in de WK ploeg
van Petegem is nog onzeker, hij zal een dezerd agen een laatste test doen.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen nog net zo goed hem sturen dan een hele reeks van de renners die De Cauwer nu al in zijn selectie moet plaatsen. geen Van Petegem, geen Verbrugghe , geen Merckx, we gaan nog met Gilbert ofzo als kopman moeten starten daaar , armoe troef ...
Ja , maar je kunt dan toch net zo goed als 11de man nog vdb meesturen, vind ik.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:27 schreef Bartoli het volgende:
België moet het met de jeugd daar doen Gilbert en Monfort aangevuld met Van Huffel enzo
inderdaad, en dat is lastig, want eigenlijk mag ik hem totaal niet. Maar nu doet hij t wel goed en is hij niet vervelendquote:Op woensdag 15 september 2004 15:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ondanks zijn accent doet vdb het trouwens nog niet zo slecht als co-commentator , vind ik ...
Ach , hoe meer van zijn come-backs mislukken, hoe sympathieker hij wordt , vind ik.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, en dat is lastig, want eigenlijk mag ik hem totaal niet. Maar nu doet hij t wel goed en is hij niet vervelend
Frank Vandenbrouckequote:Op woensdag 15 september 2004 15:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach , hoe meer van zijn come-backs mislukken, hoe sympathieker hij wordt , vind ik.
Montfort en Van Huffel, dat zie ik niet meteen gebeuren. Dan maken Nuyens en De Weerdt meer kans denk ik. Eventueel Van Summeren of Leukemans.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:27 schreef Bartoli het volgende:
België moet het met de jeugd daar doen Gilbert en Monfort aangevuld met Van Huffel enzo
Ja Summie, Leukemans, Monfort (zonder die T na de N), Van Huffel, Gilbert, Marichal, Boonen, Baquet zoiets moet wel lukken.quote:Op woensdag 15 september 2004 16:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Montfort en Van Huffel, dat zie ik niet meteen gebeuren. Dan maken Nuyens en De Weerdt meer kans denk ik. Eventueel Van Summeren of Leukemans.
Je bedoelt uiteraard Baguet?quote:Op woensdag 15 september 2004 16:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja Summie, Leukemans, Monfort (zonder die T na de N), Van Huffel, Gilbert, Marichal, Boonen, Baquet zoiets moet wel lukken.
En Monfort en Nuyens zijn van de jonkies (tel Boonen niet mee als je parcours ziet) de 2 renners die op lastigere parcoursen gewonnen hebben of goed gereden hebben.
ja die bedoel ikquote:Op woensdag 15 september 2004 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bedoelt uiteraard Baguet?![]()
quote:De Italiaan Davide Rebellin mag bij
de wereldtitelstrijd,eind september in
Verona,uitkomen voor Argentinië.
Claudio Moresi,de Argentijnse minister
van Sport,heeft hiervoor schriftelijk
toestemming gegeven,zo heeft Rebellins
ploeg Gerolsteiner bekendgemaakt.
Rebellin vroeg het staatsburgerschap in
Argentinië aan omdat hij als Italiaanse
renner bij belangrijke kampioenschappen
steeds buiten de boot viel.Vorig jaar
miste hij de WK in Hamilton en werd hij
gepasseerd voor de Spelen in Athene.
De wielrenunie UCI gaat akkoord met een
start van Rebellin onder de Argentijnse
vlag.
nee maar dat maakt uiteindelijk weinig uit, want hij weet donders goed hoe die kan profiteren van zijn ex-landgenotenquote:Op donderdag 16 september 2004 12:24 schreef Zwansen het volgende:
Heeft Rebellin nu wel een redelijke ploeg om zich heen?
Rebellin weet zich idd ook altijd goed te redden alleen...quote:Op donderdag 16 september 2004 12:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nee maar dat maakt uiteindelijk weinig uit, want hij weet donders goed hoe die kan profiteren van zijn ex-landgenoten
Er zullen nog wel genoeg andere Gerolsteiner-renners aan het WK deelnemenquote:Op donderdag 16 september 2004 12:24 schreef Zwansen het volgende:
Heeft Rebellin nu wel een redelijke ploeg om zich heen?
quote:Jonge leeuwen verdedigen de nationale eer
do 16/09/04 - Bondscoach José De Cauwer heeft de 12 namen bekendgemaakt die het WK zullen rijden, op 3 oktober in het Italiaanse Verona. De Cauwer koos voor een jonge ploeg zonder uitgesproken kopmannen.
Peter Van Petegem behoort tot het dozijn uitverkorenen, maar beslist pas zondag of hij al dan niet meegaat. Quick-Step vaardigt drie renners af, met als speerpunten Tom Boonen en dé man in vorm Nick Nuyens. Lotto-Domo is leverancier van twee renners.
Landbouwkrediet-Colnago mag ook twee renners naar Italië sturen. Er zijn nog vijf enkelingen terug te vinden.
Selectie WK Verona
Tom Boonen Quick-Step-Davitamon wegrit
Nick Nuyens Quick-Step-Davitamon wegrit
Jurgen Van Goolen Quick-Step-Davitamon wegrit
Philippe Gilbert fdjeux.com wegrit
Peter Van Petegem Lotto-Domo wegrit
Serge Baguet Lotto-Domo wegrit
Maxime Monfort Landbouwkrediet wegrit
Nico Sijmens Landbouwkrediet wegrit
Johan Van Summeren Bodysol-Brustor wegrit
Wim Van Huffel Vlaanderen-T-Interim wegrit
Marc Wauters Rabobank wegrit/tijdrit
Geert Verheyen Chocolade Jacques wegrit
Bert Roesems Bodysol-Brustor tijdrit
Marc Wauters en Bert Roesems rijden de individuele tijdrit. Roesems is doublure voor Van Petegem.
www.cyclingnews.comquote:Op donderdag 16 september 2004 17:05 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik was laatst op een site waar echt zo'n beetje alle info over wielrennen te vinden was. Volgens mij kon je er ook de ploegsamenstellingen van jaren geleden vinden. Nu heb ik het nodig en kan ik het niet vinden. Iemand een idee??
www.memoire-du-cyclisme.netquote:Op donderdag 16 september 2004 17:05 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik was laatst op een site waar echt zo'n beetje alle info over wielrennen te vinden was. Volgens mij kon je er ook de ploegsamenstellingen van jaren geleden vinden. Nu heb ik het nodig en kan ik het niet vinden. Iemand een idee??
Er rijden nog wel wat renners van Gerolsteiner mee. Daarnaast is Rebellin een sluwe vos die als geen ander weet hoe hij zonder al te veel knechten kan profiteren van het werk van een ander.quote:Op donderdag 16 september 2004 13:48 schreef rubbereend het volgende:
Rebellin rijdt helemaal alleen voor Argentinie, ze hebben namelijk maar één startplaats
-edit-
en nu we t toch over het WK hebben:
[..]
Zou ultieme revanche zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er rijden nog wel wat renners van Gerolsteiner mee. Daarnaast is Rebellin een sluwe vos die als geen ander weet hoe hij zonder al te veel knechten kan profiteren van het werk van een ander.
Ik hoop dat hij WK wordt.
Schitterende revanche inderdaad. Een Italiaanse ploeg die zich compleet kapot rijdt voor Bettini en Rebellin die in het laatste rechte eind met Bettini afrekent.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zou ultieme revanche zijn.
Hoop dat ie ook de wereldbeker wint.
Geen idee eigenlijk, maar het lijkt me niet dat ze hem ooit nog zouden selecteren.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:31 schreef Leatherface het volgende:
Btw: nu Rebellin geswitcht is naar Argentinie, mag hij dan nooit meer Italie vertegenwoordigen op een WK of OS?
Lijkt me ook niet.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, maar het lijkt me niet dat ze hem ooit nog zouden selecteren.
In het wielrennen kan dat allemaal wel.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet.
Is er soms niet iemand die mij een of andere obscure Paraguayaanse licensie kan verschaffen
Ach, in Sydney deden ook Irakezen en dergelijke meequote:Op zaterdag 18 september 2004 13:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In het wielrennen kan dat allemaal wel.Het is alleen de vraag of je mag starten. Renners uit niet-traditionale wielerlanden worden namelijk uitgenodigd om basis van de UCI-ranking. Weet niet of je daar een beetje hoog staat.
OS kan dat wel inderdaad, WK ligt dat wat lastiger. Als ik zou mogen kiezen zou ik ook voor de OS gaan. Dan maar met een Tadzjikistaanse licentie of namens Amerikaans Samoa. Even flink trainen, de eerste kilometers vol gas zodat je op TV bent en dan lekker met een pilsje op een terrasje de wedstrijd volgen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ach, in Sydney deden ook Irakezen en dergelijke mee
Hij zou weer terug mogen switchen dat wel want hij behoudt gewoon de dubbele nationaliteit. Alleen zal die zolang Ballerini de scepter zwaait nooit meer geselecteerd worden. Als Ballerini zou opkrassen en Rebellin dan nog fietst en die bondscoach zou hem willen selecteren zou dat in principe weer kunnen lijkt me.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, maar het lijkt me niet dat ze hem ooit nog zouden selecteren.
de ontslagbrief lag al klaar tijdens de OS want hij lag eral uit als ze geen Olympisch Kampioen waren geworden.quote:Op zaterdag 18 september 2004 14:00 schreef Leatherface het volgende:
Als de Italianen falen op dit wk, is denk ik de kans groot dat Ballerini eruit word gemieterd.
en toch heeft hij het een wereldtitel en een olympische titel goed gescoord, beter dan zijn voorganger in ieder geval.quote:Op zaterdag 18 september 2004 14:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de ontslagbrief lag al klaar tijdens de OS want hij lag eral uit als ze geen Olympisch Kampioen waren geworden.
Kleine correctie, de landen krijgen een aantal startplaatsen voor hun land op basis van de landen-uci ranking. Wie ze dan effectief sturen hangt totaal van het land zelf af en is niet aan de uci-ranking gebonden.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In het wielrennen kan dat allemaal wel.Het is alleen de vraag of je mag starten. Renners uit niet-traditionale wielerlanden worden namelijk uitgenodigd om basis van de UCI-ranking. Weet niet of je daar een beetje hoog staat.
Venezuela bijvoorbeeld is een goed voorbeeld, 1 startplaats en aangezien ze maar 1 goede renner hebben sturen ze Unai Etxebarria.quote:Op zaterdag 18 september 2004 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Kleine correctie, de landen krijgen een aantal startplaatsen voor hun land op basis van de landen-uci ranking. Wie ze dan effectief sturen hangt totaal van het land zelf af en is niet aan de uci-ranking gebonden.
Hij is misschien te vroeg klaar voor het WK ... Het WK is nog 2 weken ver , het is nog maar de vraag of hij zijn vorm 3 weken kan houden ...quote:Op zondag 19 september 2004 21:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij lijkt klaar voor het WK.
Dat is zeker de vraag en ook een Nuyens in deze vorm wint het WK niet kan wel top 10, top 15 rijden. Denk dat het WK nog wat te zwaar en te lastig is.quote:Op zondag 19 september 2004 21:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij is misschien te vroeg klaar voor het WK ... Het WK is nog 2 weken ver , het is nog maar de vraag of hij zijn vorm 3 weken kan houden ...
Het zal vooral weer opbotsen worden tegen de mannen die goed uit de vuelta gekomen zijn.quote:Op zondag 19 september 2004 21:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat is zeker de vraag en ook een Nuyens in deze vorm wint het WK niet kan wel top 10, top 15 rijden. Denk dat het WK nog wat te zwaar en te lastig is.
Zowel bij de beloften als bij de juniores won een Belg. De namen ontschieten me even.quote:Op maandag 20 september 2004 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in de wellicht allerlaatste Grand Prix des Nations, ook al de laatste individuele tijdrit als grote eendagswedstrijd (bedankt Pro-Tour) wint Michael Rich voor zijn landgenoot Uwe Pechel , de Spanjaard J.I. Gutierrez , wereldkampioen Michael Rogers en de Franse kampioen Seigneur.
1 Michael Rich (Ger) Gerolsteiner
2 Uwe Peschel (Ger) Gerolsteiner 0.09
3 José Ivan Gutierrez (Spa) Illes Balears-Banesto 0.36
4 Michael Rogers (Aus) Quick.Step-Davitamon 1.13
5 Eddy Seigneur (Fra) R.A.G.T. Semences-MG Rover 1.18
Vooral het grote verschil tussen de Duitsers en de rest is opvallend, waarmee ze meteen een duidelijke boodschap geven aan de Duitse bondscoach. (in een Duits sportblad lieten ze deze week al opmerken dat ze hun volledige seizoen op het WK tijdrijden afgestemd hebben (dat Ullrich hen beloofd had niet te rijden) en nu een van hen zou moeten wijken voor Jan Ullrich in de selectie.)
Goed bezig duckie.quote:Op maandag 20 september 2004 00:35 schreef rubbereend het volgende:
[Wielrennen] WK Verona favorieten
voor de volledigheid daar kan ook over het wk gepost worden
Er worden ook renners uitgenodigd op basis van de UCI-ranglijst. Die Egyptenaar bijvoorbeeld een tijdje terug. Heeft die geen zin, dan komt er niemand uit Egypte.quote:Op zaterdag 18 september 2004 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Kleine correctie, de landen krijgen een aantal startplaatsen voor hun land op basis van de landen-uci ranking. Wie ze dan effectief sturen hangt totaal van het land zelf af en is niet aan de uci-ranking gebonden.
kijk op de site van Unipublic, de organisatoren van de Vuelta, die hebben ook al bevestigd niet mee te doen. Was een compleet lulverhaal van Heintje die zijn eigen Ego in zijn laatste dagen als UCI-baas wil redden.quote:Op zondag 26 september 2004 09:34 schreef Remzz het volgende:
Gisteren bij het sportnieuws Hein Verbruggen die zei dat de Tour idd waarschijnelijk niet mee doet maar dat ze de gevolgen zelf nog wel zullen merken, beetje lul verhaal lijkt mij. En dat de Giro zeker meedoet, en de bevestiging van de Vuelta nog niet hebben ontvangen.
die nieuwe renners is oud nieuws, dat hadden we al gepost en besproken in het transfer topic.quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:18 schreef The_Hives het volgende:
Bos blijft nog 4 jaar op de baan rijden
Verder heeft Rabo een tweede rus gecontracteerd: klimmer Kolobnev
en willen ze nog Brajkovic.
Veneberg willen ze houden.
Bron: teletekst.
dan zal ik dat topic eens opzoekenquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die nieuwe renners is oud nieuws, dat hadden we al gepost en besproken in het transfer topic.
[Wielrennen] Centraal topic transfers / geruchtenquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:26 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dan zal ik dat topic eens opzoeken
Ik dacht juist dat Ferrari was vrijgesproken van dopingverstrekking? Ik kreeg juist de indruk dat ie een tijdje moest brommen vanwege apothekerszwendel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:27 schreef Wombcat het volgende:
Ferrari mag een jaartje in de cel gaan zitten, wegens sportieve fraud.
(Ben benieuwd wat Armstrongs' reactie hierop is).
Die hele "apothekerszwendel" is juist het leveren van die dopingproducten. Hij is veroordeeld omdat hij als apotheker handelde in "illegale producten" , in dit geval een heel gamma aan dopingproducten. (je kunt iemand niet veroordelen voor specifiek het toedienen van doping aan renners (want dat kun je niet bewijzen tenzij je hem op heterdaad zou betrappen) , maar wel voor het leveren ervan)quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat Ferrari was vrijgesproken van dopingverstrekking? Ik kreeg juist de indruk dat ie een tijdje moest brommen vanwege apothekerszwendel.
Met 20 teams, Saeco/Lampre en het Franse Bouytel (weet niet precies hoe je het schrijft) zijn zo goed als zeker, nog 1 plaats over.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de organisatoren zijn "overkop" gegaan , de Pro-Tour komt er volgend jaar mét de 3 grote rondes ...
Volgens mij was hij vrijgesproken van de handel in doping, maar veroordeeld voor "sportieve fraude", wat denk ik intrepeteer alss aanzetten tot dopinggebruik.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die hele "apothekerszwendel" is juist het leveren van die dopingproducten. Hij is veroordeeld omdat hij als apotheker handelde in "illegale producten" , in dit geval een heel gamma aan dopingproducten. (je kunt iemand niet veroordelen voor specifiek het toedienen van doping aan renners (want dat kun je niet bewijzen tenzij je hem op heterdaad zou betrappen) , maar wel voor het leveren ervan)
Jammer.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de organisatoren zijn "overkop" gegaan , de Pro-Tour komt er volgend jaar mét de 3 grote rondes ...
Waarom vind jij de pro tour een mooi plan?quote:Op zondag 3 oktober 2004 04:53 schreef rubbereend het volgende:
mooi, de pro tour is een mooi plan en met alle respect voor Hein Vrbruggen, hij zei dat t ging lukken, en het is gelukt!!!!!
niet meer danvoor Hein is terecht
quote:Op zondag 3 oktober 2004 04:53 schreef rubbereend het volgende:
mooi, de pro tour is een mooi plan en met alle respect voor Hein Vrbruggen, hij zei dat t ging lukken, en het is gelukt!!!!!
Op Sporza zeiden ze net dat het wat te vroeg gejuicht was. De grote rondes hebben de intentie uitgesproken mee te doen, als er nog een aantal vragen met hoe's en waarom's worden beantwoord. Ze hebben nog niet getekend.quote:Op zondag 3 oktober 2004 04:53 schreef rubbereend het volgende:
Ik vraag me ook af wat de voordelen zijn....quote:Op zondag 3 oktober 2004 07:31 schreef Dieptriest het volgende:
[..]
Waarom vind jij de pro tour een mooi plan?
Zelf zie ik de voordelen niet zo....
Mooizo, ik ben erg nieuwsgierig. Ik zeg niet dat ik tegen ben, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom het opeens zo nodig moet die Pro Tour.quote:Op maandag 4 oktober 2004 13:47 schreef rubbereend het volgende:
ik zal één dezer dagen even posten waarom ik voor de protour ben
kortweg gezegd om specialisatie tegen te gaan. Wan renners als Armstrong zijn nu verplicht om aan een deel van die wedstrijden mee te doen. Want volgens mij kan je ook uit de ProTour verdwijnen als je niet aan bepaalde criteria voldoet na een jaar ivm punten enzo neem ik aan. Je bent nu gewoon verplicht om mee te strijden in het ProTour klassement en dan moeten zo'n renners als Lance wel meedoen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 14:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Mooizo, ik ben erg nieuwsgierig. Ik zeg niet dat ik tegen ben, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom het opeens zo nodig moet die Pro Tour.
Moet ´n renner dan een x-aantal wedstrijden rijden? Ik kan me voorstellen dat ploegen dan renners gaan aantrekken om in bijvoorbeeld de Giro goed te presteren, zodat de kopman er vol tegenaan kan in de Tour de France.quote:Op maandag 4 oktober 2004 14:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
kortweg gezegd om specialisatie tegen te gaan. Wan renners als Armstrong zijn nu verplicht om aan een deel van die wedstrijden mee te doen. Want volgens mij kan je ook uit de ProTour verdwijnen als je niet aan bepaalde criteria voldoet na een jaar ivm punten enzo neem ik aan. Je bent nu gewoon verplicht om mee te strijden in het ProTour klassement en dan moeten zo'n renners als Lance wel meedoen.
de ploegen zijn sowieso verplicht om alle ProTour wedstrijden aan deel te nemen of iig een x-aantal daarvan. En volgens mij moeten de meeste renners dat ook willen ze in aanmerking komen voor de eindrangschikking van de ProTour individueel en dus ook tevens pnt vergaren voor de ploeg. Al weet ik dat voor het individu niet geheel zeker maar zoiets staat me wel bij.quote:Op maandag 4 oktober 2004 14:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Moet ´n renner dan een x-aantal wedstrijden rijden? Ik kan me voorstellen dat ploegen dan renners gaan aantrekken om in bijvoorbeeld de Giro goed te presteren, zodat de kopman er vol tegenaan kan in de Tour de France.
mijn stukje over de pro tour volgt nogquote:Tour d'Indonesia: Hel van het zuidelijk halfrond
Uitgegeven: 5 oktober 2004 15:24
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2004 15:33
JAKARTA/DENPASAR – Negen etappes en meer dan 1500 kilometer. Vijfenzeventig wielrenners zijn op 27 september in Jakarta gestart aan een van de zwaarste wielerrondes ter wereld; Tour d'Indonesia. Behalve vijfenveertig Indonesische wielrenners nemen ook zo'n buitenlandse renners deel aan de 'hel van het zuidelijk halfrond', waaronder twee Nederlanders.
'Wat het echt zwaar maakt zijn de bergen en de moordende hitte' - Foto: Dji Sam Soe / Danu Kusworo
De Nederlandse deelnemer Anno Pedersen vindt de tocht slopend. "Het is natuurlijk een aardige afstand in negen etappes, maar wat het echt zwaar maakt zijn de bergen en de moordende hitte", legt de 36-jarige Pedersen uit. De etappes worden gereden gedurende het heetste moment van de dag, waar kwik makkelijk stijgt naar 39 graden Celcius.
Alpe d'Huez
De ronde wordt dit jaar voor het eerst sinds 13 jaar weer verreden. De eerste etappes over slechte B-wegen trokken weinig bekijks. Nu de renners de bergen hebben bereikt zijn Alpe d’Huez-achtige taferelen ontstaan. Enorme mensenmassa's juichen de renners toe. "Bij de finish is het een enorm gedrang: foto's, handtekeningen. Het heeft al geleid tot valpartijen, maar de organisatie doet zijn best om alles in de hand te houden", vertelt de Nederlandse renner Edwin Raats. De 33-jarige wielerfanaat rijdt voor een Indonesische ploeg uit Oost-Java.
Uitdroging
De Nieuw-Zeelander Nathan Dahlberg leidt in het algemeen klassement. "Het is een hele harde race, nauwelijks demarrages maar gewoon keihard doorfietsen totdat je tegenstander moet lossen door hitte of uitdroging. Wij hebben leergeld betaald in de eerste etappe toen we Morton Knudsen verloren door uitdroging. Maar we weten ons te handhaven door goed teamwerk tussen ons vieren."
Woensdag is laatste etappe naar Denpasar, de weersverwachting is wederom 36 graden Celsius.
je gaat er toch niet een hele scriptie van maken hopelijkquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:23 schreef rubbereend het volgende:
dit zit toch niet in de protour he:
[..]
mijn stukje over de pro tour volgt nog
kortweg : voor de commercialisatie van de UCI ...quote:Op maandag 4 oktober 2004 14:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
kortweg gezegd om specialisatie tegen te gaan. Wan renners als Armstrong zijn nu verplicht om aan een deel van die wedstrijden mee te doen. Want volgens mij kan je ook uit de ProTour verdwijnen als je niet aan bepaalde criteria voldoet na een jaar ivm punten enzo neem ik aan. Je bent nu gewoon verplicht om mee te strijden in het ProTour klassement en dan moeten zo'n renners als Lance wel meedoen.
De Omloop zit niet in de Pro-Tour hé , maar je kunt je verhaaltje evengoed toepassen op pakweg Gent-Wevelgem dat er welinzit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zit er eigenlijk iemand te wachten op een Omloop het Volk waar Liberty Seguros 'n B-ploegje stuurt waarvan de helft na de eerste regendruppel al in de volgwagen zit, terwijl er Belgische ploegen thuis moeten blijven?
Vind ik ook , en dan beperkten ze nog het aantal ploegen "per land" in de Pro-Tour. In Belgie had je hier meteen 4 a 5 sponsors als Omega Pharma , als Quickstep , maar ook als Landbouwkrediet, als Mr.Bookmaker als Chocolade Jacques , ... die meteen het Pro-Tour budget op tafel wilden leggen , graag zelfs nog meer indien dat nodig was om hun ploeg erin te krijgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:35 schreef NRH het volgende:
Het gesloten systeem is gewoon oneerlijk. Stel dat bij een ploeg die niet aan de ProTour meedoet volgend jaar een enorm talent doorbreekt. Dan raken ze hem of kwijt omdat ze geen fatsoenlijk programma aan hem kunnen bieden, of omdat ze hem niet mee kunnen betalen. En nieuwe sponsors zullen vier jaar moeten wachten? En als een ploeg nou niet goed genoeg blijkt? Mag die dan vier jaar aanmodderen in de grote koersen terwijl klasbakken vanaf de kant toe moeten kijken?
Ik vind het maar niks!
daar ben ik het helemaal met je eens. Maar dat in iedere wedstrijd zeker 1 van de 3 hoogsgeplaatste van je team moet starten is wel een leuke regel. En dat vroegtijdig afstappen zal zeker niet gebeuren aangezien de ProTour punten hard nodig zijn wil je het jaar erop nog deel uitmaken van de ProTour.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze zijn evengoed bezig het wielrennen in de landen waar het het meeste leeft kapot te maken ...
Of nog erger: als er 2 van de 3 geblesseerd zijn. Dan kan die derde aan alles meedoen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:45 schreef placebeau het volgende:
Betekent ook dat als een van de drie zich blesseert de andere twee hun wedstrijdschema ineens moeten aanpassen.
Eigenlijk is het nieuwe systeem gewoon uitgevonden om boetes te kunnen uitdelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Of nog erger: als er 2 van de 3 geblesseerd zijn. Dan kan die derde aan alles meedoen.
Dat vroegtijdig afstappen zal uiteraard wel gebeuren , nu zijn UCI punten ook nodig voor ploegen om tot de top 10 ploegen of de 1ste of 2de klasse te behoren.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
daar ben ik het helemaal met je eens. Maar dat in iedere wedstrijd zeker 1 van de 3 hoogsgeplaatste van je team moet starten is wel een leuke regel. En dat vroegtijdig afstappen zal zeker niet gebeuren aangezien de ProTour punten hard nodig zijn wil je het jaar erop nog deel uitmaken van de ProTour.
Tsja en er zal er toch echt een in bijvoorbeeld parijs roubaix moeten starten. Zullen ze leuk vinden....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:20 schreef NRH het volgende:
Al zie ik ook daar weinig heil in. Uit mijn hoofd zijn Dekker, Boogerd en Freire de hoogste drie van Rabobank.
Niet alleen zeker, ik dacht zelfs verplicht om 4 jaar deel te nemen, zelfs als ze niet meer willen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Pro-tour punten zijn NIET nodig om het jaar erop nog deel uit te maken van de Protour , dat is ook net de hele zaak , de ploegen zijn zeker van 4 jaar deelname aan de protour.
Ik denk dat het doktersbriefjes zal regenen bij de UCI dan ...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:54 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Tsja en er zal er toch echt een in bijvoorbeeld parijs roubaix moeten starten. Zullen ze leuk vinden....
Ik neem aan dat ze bij blessures de regels wel aanpassen. Dat bijvoorbeeld de vierde of de vijfde van de ploeg moet starten.
Klopt, en ik vraag mij spontaan af wat er gaat gebeuren als pakweg bedrijf Phonak dat bij de UCI een contract tekenende om voor 4 jaar een ploeg naar de Protour te sturen , na bv 2 jaar failliet gaat ...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet alleen zeker, ik dacht zelfs verplicht om 4 jaar deel te nemen, zelfs als ze niet meer willen.
net of dat wat helpt als Dekker en Boogerd niet zo egoitisch waren en voor Freire gewerkt hadden, had die spanjool ook nog de HEW en Zurich kunnen winnen maar nee Dekker verknalt het door een late aanval. In dat geval moet je ze beter op elkaar afstemmenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:20 schreef NRH het volgende:
Uit mijn hoofd zijn Dekker, Boogerd en Freire de hoogste drie van Rabobank. Zij starten vaak samen in koersen om zo een sterk front te vormen in heuvelachtige wedstrijden.
volgens mij kunnen ook ploegen toetreden na een jaar hoor tot de ProTour. Ook al ze het aantal ploegen op 20 houden. dus dan moeten er toch wegvallen. Dat ga je toch krijgen hoor. Dat ploegen wegvallen als sponosr ermee kapt door bepaalde redenenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Pro-tour punten zijn NIET nodig om het jaar erop nog deel uit te maken van de Protour , dat is ook net de hele zaak , de ploegen zijn zeker van 4 jaar deelname aan de protour.
Ik heb eens een uitspraak gehoord van Lefevre van Quickstep over het al dan niet doorgaan van de Protour. Hij zei dat hij er zeker moest komen, omdat hij z'n sponsors toch had moeten vragen zich minstens vier jaar te binden. Alles kan, maar ik denk dat het voor een ploeg moeilijk is om er zich nog vantussen te wurmen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
volgens mij kunnen ook ploegen toetreden na een jaar hoor tot de ProTour. Ook al ze het aantal ploegen op 20 houden. dus dan moeten er toch wegvallen. Dat ga je toch krijgen hoor. Dat ploegen wegvallen als sponosr ermee kapt door bepaalde redenen
klopt puur gemaakt om een sprinter in et Roze te krijgenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:16 schreef NRH het volgende:
Ik las in het AD dat de Giro volgend jaar begint met een proloog van 1,2 km. Als dit klopt, vind ik het een leuk idee. Benieuwd woe er dan tot de sterksten behoren. Het lijkt me dat de ex-baanwielrenners daar voor de roze trui gaan strijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |