abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21970464

VDB keert weer terug in het peleton. Na een moeilijke tijd gaat hij nu koersen voor MrBookmaker.com, waarvoor hij waarschijnlijk vrijdag al kan starten.
quote:
Frank Vandenbroucke mag niet blijven bij Fassa Bortolo. Maar hij heeft al een nieuwe werkgever gevonden: het Belgische MrBookmaker.com. Vandenbroucke tekent wellicht maandagavond een contract voor de rest van het seizoen en hoopt dat hij volgende week al voor zijn nieuwe ploeg mag rijden. Hoe dan ook, één succesje is al binnen: in het criterium van Zwevegem was hij de snelste.

Ook bij Fassa Bortolo heeft Frank Vandenbroucke niet gebracht wat de ploegleiding verwachtte. Na een vrij goede seizoensstart bakte de Belg er niets meer van.

Toen Vandenbroucke in juli het nieuws haalde na een uit de hand gelopen familieruzie, liet manager Giancarlo Ferretti al verstaan dat hij dergelijke negatieve publiciteit wilde mijden. En dus kreeg Vdb te horen dat zijn toekomst niet bij de Italiaanse ploeg lag.

Het "enfant terrible" van het Belgische wielrennen moest echter niet lang zoeken naar een nieuwe werkgever. MrBookmaker-Palmans is al de achtste ploeg voor Vandenbroucke, sinds hij in 1993 als stagiair debuteerde bij Lotto. Daarna reed hij achtereenvolgens bij Mapei, Cofidis, Lampre, Domo-Farm Frites, Quick-Step-Davitamon en Fassa Bortolo.
Zelf ziet Frank de toekomst ook weer zonnig in, na al zijn perikelen.
quote:
"Mijn leven zit weer op het goede spoor en dan kan het snel gaan met mij. De conditie is niet zo slecht als ik verwacht had. Na een zwarte periode zit mijn leven weer op het goede spoor."
.......
Vdb ziet het zitten bij MrBookmaker. "Hier word ik met open armen ontvangen. Kijk, een klein maar leuk detail is dat er een spandoek hing over de snelweg met "Welcome home Vdb" en de vermelding van de sponsor. Zoiets doet deugd."
.......
"Maandag ging ik in Zwevegem mijn rugnummer ophalen. De mensen gaven me schouderklopjes en toen ik won was iedereen door het dolle heen. Die dingen maken mee heel gelukkig."
Het zal me allemaal benieuwen hoe het nu gaat verlopen met deze, toch wel erg talentvolle, coureur. Gaat hij dan eindelijk koersen winnen of staat hij binnen 3 maanden weer met een pistool te zwaaien?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 september 2004 @ 15:48:56 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_21970611
op de belg zit hij vandaag mee commentaar te geven en nu hebben beide heren een persoonlijk gesprek over vdb
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_21970838
strax eens op video beluisteren, mss doet hem dit wel goed
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 september 2004 @ 16:00:24 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_21970907
hij was heel open en lijkt duidelijk sterker nu...... dus misschien zou t toch weer gaan lukken met hem
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 15 september 2004 @ 19:00:01 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21975145
Puik topic
pi_21988364
De bluf is er nog steeds.
quote:
Was het die typische arrogantie? Hoogmoed? Of gewoon pure eerlijkheid? In de VRT-live-uitzending van de GP Wallonië zei Frank Vandebroucke dat hij mee wil naar het WK in Verona.

"Waarom niet? Ik kan met mijn ervaring en parcourskennis de jongeren iets bijbrengen. Drie weken geleden wist ik niet dat ik me nu zo goed zou voelen, maar het kopje wil mee. En dan gaat het snel bij mij", zei Vandenbroucke, ambitieus en voortvarend als altijd.

De kersverse Mr.Bookmaker-renner jaagt zo bondscoach José De Cauwer op die donderdag zijn selectie bekendmaakt.
Al lijkt de kans zowat nihil.
quote:
Bondscoach José De Cauwer lijkt niet geneigd om in te gaan op de woorden van Vandenbroucke: "Als we Frank willen helpen, moeten we hem gerust laten".

"Van een selectie voor het WK kan uiteraard geen sprake zijn". Klaar en duidelijk is het. De Cauwer wil de eeuwige belofte duidelijk niet mee. "Meer commentaar wil ik daar dan ook niet op geven", zo besloot hij.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 september 2004 @ 13:45:17 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_21992387
en hij zit definitief niet bij e WK selectie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_21994673
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:45 schreef rubbereend het volgende:
en hij zit definitief niet bij e WK selectie
Wat jammer nou.
  maandag 20 september 2004 @ 16:42:42 #9
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22084406
Ik had echt de schijt aan hem toen hij goed was, en nu het slecht met hem gaat hoop ik dat hij tot grootse daden komt, toch wel apart.

Toen hij LBL won dacht ik nog dat hij degene was die de klassiekers zou gaan beheersen, toch jammer dat het zo is gelopen.

En die uitspraken , hij is redelijk de weg kwijt.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:19:47 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22721181
Frank Vandenbroucke heeft dit weekend de Cyclocross meegereden en staat nu achtste in de puntenkoers op de zesdaagse van Amsterdam. Hij keert wel terug volgend jaar, hopelijk vindt hij nog een pro tour ploegje.
pi_22721561
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:19 schreef placebeau het volgende:
Frank Vandenbroucke heeft dit weekend de Cyclocross meegereden en staat nu achtste in de puntenkoers op de zesdaagse van Amsterdam. Hij keert wel terug volgend jaar, hopelijk vindt hij nog een pro tour ploegje.
niet te hoog van stapel lopen. Laat hem maar eerst een jaar bij mrBookmaker waar die nu rijdt rijden. Laat hem daar opnieuw wedstrijden rijden en mag die laten zien dat hij het nog kan. Maar verwacht vooral in het begin niet te veel lijkt me. Als die daarna alsnog presteerd zou ik hem als pro-tour ploeg in 2006 hem pas een contract aanbieden. Nu de schone taak van Hilaire en Charel om hem in het gereel te houden (moet die zelf wel meewerken).

Heb er vertrouwen in.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:37:27 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22721622
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:34 schreef Bartoli het volgende:

[..]

niet te hoog van stapel lopen. Laat hem maar eerst een jaar bij mrBookmaker waar die nu rijdt rijden. Laat hem daar opnieuw wedstrijden rijden en mag die laten zien dat hij het nog kan. Maar verwacht vooral in het begin niet te veel lijkt me. Als die daarna alsnog presteerd zou ik hem als pro-tour ploeg in 2006 hem pas een contract aanbieden. Nu de schone taak van Hilaire en Charel om hem in het gereel te houden (moet die zelf wel meewerken).

Heb er vertrouwen in.
Ik verwacht dat hij er in het voorjaar al zal staan. Dat zijn zijn wedstrijden. Vorig jaar was hij ook goed, maar niet subliem. Hopelijk krijgt mrboomaker genoeg wild-cards.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:43:07 #13
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22721740
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:37 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik verwacht dat hij er in het voorjaar al zal staan. Dat zijn zijn wedstrijden. Vorig jaar was hij ook goed, maar niet subliem. Hopelijk krijgt mrboomaker genoeg wild-cards.
Idd, want het lijkt me toch niet dat een Pro-Tour ploeg hem nog wIl hebben.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_22722289
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:43 schreef mitt het volgende:

[..]

Idd, want het lijkt me toch niet dat een Pro-Tour ploeg hem nog wIl hebben.
voorlopig niet, eerst weer presteren en mentaal overeind zien te blijven. daarna kan het wel weer
pi_22767437
Hij doet het niet onaardig in de Zesdaagse van Amsterdam.
pi_23646237
quote:
Vrouwe Justitia heeft de zaak van Frank Vandenbroucke besproken. Een werkstraf is het voorstel van de Dendermondse rechtbank.

Het parket van Dendermonde heeft een alternatieve straf voorgesteld voor Frank Vandenbroucke. Mogelijk krijgt de wielrenner van MrBookmaker.com een werkstraf.

De verdediging van Frank Vdb pleitte dat de strafrechtbank niet bevoegd was om Vandenbroucke te veroordelen, omdat hij eerder al een tuchtsanctie opliep.

De rechtbank velt een vonnis op maandag 6 december. In februari 2002 werden bij Vdb thuis dopingproducten gevonden (epo, morfine, amfetamines, hormonen). Hij werd daarvoor al geschorst door de Vlaamse Gemeenschap. Twee keer straffen kan niet, zeggen zijn advocaten.

Bron: http://www.vrtnieuws.net/(...)cht/index.html
pi_23646371
Die taakstraf wordt wss wat scholen afgaan om de gevaren etc etc endergelijke van Doping en andere producten te gaan uitleggen
pi_23797946
quote:
Frank Vandenbroucke is veroordeeld
tot een werkstraf van 200 uur voor het
bezit van verboden middelen.

Bij een huiszoeking in 2002 werden bij
de Belg verboden hormoonpreparaten en
dopingmiddelen gevonden.Hiervoor werd
hij door de disciplinaire commissie van
de Vlaamse Gemeenschap al zes maanden
geschorst.

De verdediging meende dat de rechtbank
niet bevoegd was om Vandenbroucke te
veroordelen omdat hij al gestraft was,
maar de rechter oordeelde dat die straf
het toepassen van de federale drugswet
niet in de weg stond.
pi_23908457
Ik vind het een goede zaak dat het wieleridool van de Belgische wielerjeugd aan wordt gepakt. Misschien dat dit het gedrogeerde Belgische jeugdpeleton eens aan het denken zet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28189111
Geen werkstraf maar een dikke boete voor onze narcistische, drugsdealende Belgische vriend.
pi_28189705
Ik vind het allemaal wat te ver gaan. Alles wat die nu als veroordeling krijgt te horen staat tot geen verhouding met wat die gedaan heeft. 250.000 euro ipv 200 uur werkstraf dat is een uurloon van 1250 euro. Dat staat toch niet in verhouding met elkaar

Het is zoals De Geyter zegt omdat hij Wielrenner is en zo beroemd is profiteren ze ervan en maken ze hem met de grond gelijk. Terwijl zo'n andere crimineel die oude vrouwtjes afperst etc. of een tal van andere criminelen met een zwaarder delict er beter vanaf komen.

Klassejustitie dat is het gewoon . Ben het in grote lijnen met de uitleg van De Geyter eens.
pi_28273227
heeft ie nog uitslagen gereden de laatste tijd?
pi_28273641
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:38 schreef Chepke het volgende:
heeft ie nog uitslagen gereden de laatste tijd?
Was wel op de goede weg laatste weken totdat die in Picardie viel en zijn pols blesseerde. Heeft afgelopen week in brussel-ingooigem zijn rentree gemaakt.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:10:41 #24
67089 Gillingham
The horror...
pi_28274145
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:11 schreef Bartoli het volgende:
Ik vind het allemaal wat te ver gaan. Alles wat die nu als veroordeling krijgt te horen staat tot geen verhouding met wat die gedaan heeft. 250.000 euro ipv 200 uur werkstraf dat is een uurloon van 1250 euro. Dat staat toch niet in verhouding met elkaar

Het is zoals De Geyter zegt omdat hij Wielrenner is en zo beroemd is profiteren ze ervan en maken ze hem met de grond gelijk. Terwijl zo'n andere crimineel die oude vrouwtjes afperst etc. of een tal van andere criminelen met een zwaarder delict er beter vanaf komen.

Klassejustitie dat is het gewoon . Ben het in grote lijnen met de uitleg van De Geyter eens.
Ik vind het wel ok dat topsporters een veel hogere boete krijgen dan Jan Modaal, ze verdienen immers ook veel meer geld. Anders is de straf in ieder geval geen motivatie om geen overtreding te maken. Bij een boete van een paar duizend euro lachen ze zich kapot.
What's it going to be then, eh?
pi_28275932
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:10 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vind het wel ok dat topsporters een veel hogere boete krijgen dan Jan Modaal, ze verdienen immers ook veel meer geld. Anders is de straf in ieder geval geen motivatie om geen overtreding te maken. Bij een boete van een paar duizend euro lachen ze zich kapot.
Nou en? mensen zijn mensen of ze nu miljoenen verdienen of maar modaal leven. Een echte crimineel komt er bij wijze van spreken nog goedkoper af dan iemand die aan de pot belge zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')