quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 11:05 schreef Scighera het volgende:
Hoofddoel: Ironman Triathlon Frankfurt: Swim 3.8km - Bike 180km - Run 42.2km
[offtopic]
Triathlon! Triathlon is gaaf
![]()
En, in tegenstelling tot de abshaper, abtronic, musclepro etc etc. WEL
de ultimate body workout
![]()
[/offtopic]
Maar wat pAin zei over kleding versus materiaal: dat gaat bij wielrennen niet helemaal op.. je moet gewoon wielerkleding hebben (o.a. een broekje met een zeem --> fietsbroekje), je kunt bijvoorbeeld ook fietsshirts met lange en korte mouwen hebben, maar verder is kleding niet zo belangrijk. Het enige wat wel echt aandacht nodig heeft is een goeie helm, voor je eigen veiligheid... daar weten ze bij de gemiddelde racefietsenwinkel wel wat over te vertellen.
Goed materiaal om op te fietsen heeft IMO voorrang boven kleding. De belangrijkste onderdelen zijn je versnellingsgroep en je wielen. Wat betreft frame kun je niet zo snel iets 'slechts' uitzoeken, er is veel kwaliteitsverschil maar nog meer prijsverschil, dus gewoon een aluminiumframe lijkt me voldoende.
verder hecht ik persoonlijk veel waarde aan goeie kwaliteit binnen- en buitenbanden, ik heb er een t*f*shekel aan als ik met een lekke band 20 km van huis sta en terug moet lopen (en nee, ik woon niet in de randstad
![]()
)
Ik kan nog wel wat andere dingen opnoemen die belangrijk zijn, maar je kunt t beste eens naar een professionele wielerzaak gaan, zeggen dat je van plan bent om een keer een fiets te kopen, en vooral informatie wil over hoe en wat en wat belangrijk is. Daarna kun je er of 1tje kopen
![]()
of vervolgens met de opgedane kennis een 2ehands op de kop tikken.
succes.