500 euro voor een nieuwe en een goeie fiets dat zal helaas niet gaan, maar je kunt ook voor een tweedehands fiets gaan. Dan is het zaak om te kijken naar framehoogte of die bij jou past, de overhang van het stuur zal ook bij de lengte van je rug moeten passen. Verder niet kijken voor de allerlichtste modellen, die zijn duur de regel ook stukken duurder. En als je een tweedehands koopt dan kijken naar de staat van de tandwielen en derailleurs. Als het kan bedingen dat je er een nieuwe set tandwielen met nieuwe ketting op krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2004 02:31 schreef Sloggi het volgende:
Ik rijd nu op de oude fiets van mijn vader.
De fiets past dus niet bij mijn bouw en bovendien mankeert er van alles aan.
Als ik 'm laat opknappen ben ik bang dat ik net zo goed een nieuwe kan kopen
Ik ben van plan volgend jaar de Ventoux op te karren, dus een goede fiets is altijd handig
Helaas ben ik niet de rijkste en wil ik niet meer dan 500 euro uitgeven aan een racefiets, als het kan nóg minder.
Suggesties?
tja het heeft wielen, dus dan is het een fiets, toch?quote:Op maandag 19 juli 2004 09:10 schreef Sloggi het volgende:
http://www.bike2build.nl/(...)4b8daed8fbcd8ff24b80
Hier staat bijvoorbeeld een fiets die niet al te duur is.
Is dat een beetje kwaliteit?
quote:Op maandag 19 juli 2004 04:12 schreef Asskicker14 het volgende:
- Trek Madone 5.9 - ¤ 5999.00
[afbeelding]
Een ware revolutie in het ontwerp van de fiets:De nieuwe Madone 5.9.Lance himself daagde ons uit om ons lichtste en best gestroomlijnde frame ooit te bouwen.Dat hebben we gedaan door de bewezen geometrie en de rijkarakterisstieken van de 5900 Superlight te combineren met de aërodynamica van onze tijdritfiets.
Het resultaat is dat we zo dicht als maar kon bij de totale perfectie op twee wielen zijn gekomen: een trek OCLV Carbon fiets die indrukwekkend licht is met een optimale aërodynamische prestatie.Tests in de windtunnel toonden aan dat de madone op een wedstijd van 200 km èèn volle minuut spaart.In een wedstijd die met secondes beslist wordt,is dat genoeg om mededingers en kampioenen te onderscheiden.
Maar we wisten meteen dat het goed zat toen lance van zijn eerste testrit terugkwam en direct nog twee van zulke fietsen bestelde.En toen noemde hij hem naar de col die hij gebruikt om zichzelf te testen voor de tour.
* Frame: oclv 110 carbon
* Vork: bontrager race xxx lite
* Wielen: bontrager race x lite
* Onderdelen groep: shimano dura-ace
* Gewicht: 1439 incl.vork mt 58.
[Bron: http://www.dahmencycling.com]
waarom zou het onzin zijn?(ik zeg overigens niet dat het wel zo is hoor)quote:Op maandag 19 juli 2004 09:34 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Wat een totale onzin
![]()
Omdat het gewoon nergens opslaat.. Vraag me sowieso al af hoe ze tot die meting zijn gekomen..quote:Op maandag 19 juli 2004 10:35 schreef Aequitas het volgende:
[..]
waarom zou het onzin zijn?(ik zeg overigens niet dat het wel zo is hoor)
en als je terug bent van vakantie met je maar weer reageren, het is makkelijker helpen als ik de maten van je weet.
Oh nee, die hierboven is geen racefiets. Maar deze wel. Helaas niet meer binnen de 0,5 kEUR, maar wel binnen de 0,7 kEUR.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:07 schreef eppo2 het volgende:
De Mont Ventoux op? Hier moet het mee lukken:
http://www.giant-bicycle.(...)&range=99&model=9980
En ook nog binnen het budget!
Jaja lekkere redenatie, het is onzin omdat het nergens op slaat,quote:Op maandag 19 juli 2004 10:38 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Omdat het gewoon nergens opslaat.. Vraag me sowieso al af hoe ze tot die meting zijn gekomen..
Goed: wedstrijd -> tegenstanders -> tactiek -> uit de wind zitten -> nooit 200km alleen -> nooit altijd tegenwind -> regel is complete onzin.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:53 schreef Aequitas het volgende:
[..]
Jaja lekkere redenatie, het is onzin omdat het nergens op slaat,![]()
Zou best eens waar kunnen zijnquote:Op maandag 19 juli 2004 11:53 schreef Aequitas het volgende:
[..]
Jaja lekkere redenatie, het is onzin omdat het nergens op slaat,![]()
Wat dat betreft was het meer een fiets voor Virenque geweest...... ik weet trouwens zeker dat Virenque tijdens die monsterontsnapping beter af was geweest met loodzware maar aerodynamische Mavic Cosmic Carbone's dan met de redelijk lichte maar volkomen onaerodynamische Ksyriums waar die op reed.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:56 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Goed: wedstrijd -> tegenstanders -> tactiek -> uit de wind zitten -> nooit 200km alleen -> nooit altijd tegenwind -> regel is complete onzin.
Daar heeft het toch niks mee te maken??quote:Op maandag 19 juli 2004 11:56 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Goed: wedstrijd -> tegenstanders -> tactiek -> uit de wind zitten -> nooit 200km alleen -> nooit altijd tegenwind -> regel is complete onzin.
Het is onzin, omdat je in een wedstrijd in een groep zit. Door de fiets aerodynamischer te maken, win je niet een minuut op de groep.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:28 schreef Aequitas het volgende:
[..]
Daar heeft het toch niks mee te maken??
Het gaat om het theoretisch stuk, door de aerodynamische vorm van het frame heb je minder weerstand. En volgens hun is dat op 200km(ooit van rijwind gehoord?) 1 minuut.
Als je dit als onzin bestempelt dan is het fietsen met aerodynamische wielen ook onzin,
maargoed... we zijn ook nooit op de maan geweest volgens sommige mensen.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |