Mijn stapje verder bemerk ik, is zelfs dat ze er niet alleen vanuit gaan dat het niet gelezen word maar dat er ook nog eens niet bij gedacht moet worden. Waardoor ik weer op me eigen stelling kom .. ignorantie is zalig. Maar ook zichzelf in stand houdend.quote:Ze gaan ervan uit dat je deze wetsvoorstellen niet leest
bij voorbaat levert dit bij veel mensen dus de reactie ze zien ze vliegen. [gniffel] dus het moet wel onwaar zijn. En zo spannend zijn die bolletjes niet om te zien in dat filmpje, nou kijk dat is iets wat ik wel wil toegeven (het was niet spannend om te zien op het journaal , maar daarbij zijn de minst interessante beelden van de gehele case gebruikt, die dus al dan niet opzettenlijk niet belicht word dus). Dan nog was het na enige tijd discussiëren binnen het leger die de beelden opgenomen had bij hun (zeggen ze) onbekend uiteindelijk en een aardige legerman heeft in overleg deze beelden doorgespeeld naar buiten het leger. Wat het is weet ik zelf ook niet maar ik heb in die discussie wel bemerkt dat er velen zijn die me de self sustaining ignorance bewezen.quote:in Mexico zien zij ze vliegen , maar dan letterlijk
dat is ook een mooie uitspraak inderdaad ... net als, maak geen slapende honden wakker...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:46 schreef portier het volgende:
Weet je wat ik een mooie uitspraak vind?
Don't state the obvious.
Wil iemand bewijzen tegen deze stelling geven?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:24 schreef portier het volgende:
Zwanen zijn wit, of niet.
hey, portier, zou je dit topic misschien toegankelijk willen houden voor mensen die de stellingen van coz interessant vinden?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:24 schreef portier het volgende:
[..]
Wil iemand bewijzen tegen deze stelling geven?
ok ok ok ...ik snap wat je bedoeld, ik geeft eerst een stelling en dan zeg ik dat deze waar is en dan vraag ik om bewijs tegen een stelling die toch al waar is ... kijk dat had je ook in het nederlands kunnen zeggen .. nu bewijs je namelijk de stelling zelf ook en zorg je ervoor dat we het niet over de stelling zelf hebben ...quote:portier
Functies: Weblogger E-mail: Klik om een e-mail te sturen
Ik ben portier en ik doe een eend na.
Kwaaaaak.
onwetendheid.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:45 schreef robh het volgende:
Ignorantie?
Is dat een bestaand woord?
quote:Woord vooraf .. goed dat je dit topic geopend hebt .. neem even de tijd om het te lezen en om het in je op te nemen voordat je op reageer drukt,
[snip]
Laten we beginnen bij ignorance is bliss, ignorantie is zalig. Het niet weten van iets is heerlijk
excuus voor me taalgebruik .. deels om het concept of stelling aan te tonen .. deels onwetendheit ...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:51 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Je zult toch echt wat aan je taalkwaliteiten moeten doen om serieus genomen te worden. Overigens klopt het allemaal wel redelijk, maar het is wel beetje 'obvious'. Zoiezo moet je ook niet echt op fok zijn denk ik, aangezien veel mensen deze dingen al weten.
Ik ben het overigens wel mee eens dat heel veel mensen niet de ware aard van de maatschappij zien. Alles wat de massa ziet wordt gecoördineerd, de machtige personen zitten achter veel meer dingen dan je zou denken. De politiek is onzichtbaar voor de normale man.
Kijk anders wat afleveringen van tegenlicht
neen tegenstribbel als iemand die is opgegroeid in het systeem.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:55 schreef Abbadon het volgende:
grappig: uit je bedoeling met dit topic blijkt dat je zelf niet in je eigen stelling gelooft
.. daar was ik me al van bewust. hoe ironisch dat het enkel duidelijker word .. dat je het iig niet goed genoeg gelezen hebtquote:sterker nog: mensen die klakkeloos instemmen met wat je zegt, doen precies wat jij niet wilt...
....quote:Eindwoord
Wat wil je nou bereiken ?
Blijf overal bij nadenken, hou op met schaap te spelen, voordat je het weet heb je een tag in je oor. (letterlijk, de tag). Hoe ironisch dat ik dat voorkauw, inderdaad maar dat risico durf ik te nemen.
dat beweer ik ook nergensquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:03 schreef BaajGuardian het volgende:
en abbadon , mensen die instemmen doen dat niet perse klakkeloos.
?quote:[{nogmaals aan de mods... er is een reden om dit in GC te gooien en wees ajb zeer duidelijk waarom (als) men dit topic gesloten heeft ... wees niet zo aardig om de stelling op die manier te bewijzen ik zoek naar bewijs tegen deze stelling)
!quote:Waarom bok je niet op naar WFL ?
Ik wil juist de massa bereiken,
Nou die massa heb je gister de in GC kunnen bereiken, nu kan je kijken hoe de massa in WFL reageert. Want het blijft filosoferen over het leven en denkwijzen van de mensen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:05 schreef coz het volgende:
[..]
?
[..]
!
klopt ..dit tintje heb ik eraan gegeven ... filosoferen = nadenkenquote:Want het blijft filosoferen over het leven en denkwijzen van de mensen.
bedankt ... weet je wat nou de grap is .. het is dus bij mij bekend dat men veel niet wil zien ..negeren ... ik vroeg me af het .. zichzelf in stand houdt .. (wist al wel) weet je hoe zwaar het is enkel weer geconfronteerd te worden met die lastquote:Daarmee bedoel ik dat het bijzonder zwaar is de last te dragen van het bekende en daarmee de mogelijkheid te denken over het bekende.
Hoewel ik oprecht mijn best doe jou standpunt te ontcijferen en dit is niet grappig of vervelend bedoeld, lukt het niet. Zou jij deze zin nogmaals kunnen formuleren maar dan zonder alle leestekens?quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:15 schreef coz het volgende:
bedankt ... weet je wat nou de grap is .. het is dus bij mij bekend dat men veel niet wil zien ..negeren ... ik vroeg me af het .. zichzelf in stand houdt .. (wist al wel) weet je hoe zwaar het is enkel weer geconfronteerd te worden met die last.. ..desondanks ik heb er al een paar mss wakker gemaakt ..toppie
Duidelijkheid, dus dat laatste.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:15 schreef coz het volgende:
klopt ..dit tintje heb ik eraan gegeven ... filosoferen = nadenken
ik had ook kunnen zegge .. jullie zijn allemaal (ja ik ook) dom en denken niet na .. je word geleefd door het geld en vindt het maar best, er bestaat een kans dat dit tegen je gebruikt word en daar IS men al heel lang mee bezig ...
wat heb je liever ?
hoe ironisch de plek waar nog een beetje nagedacht word zou dan moeten filosoferen over of de gehele mensheid uberhaubt wel nadenkt , aangeleerd is en wordt om dingen te negeren, en of dit zichzelf in stand houdt ..quote:Overigens heb ik dit topic gister ook al doorgelezen en op jouw verzoek in GC laten staan, maar nu vond ik het wel rijp voor wat vernieuwde aandacht in WFL[/sub]
toppie reactie verderquote:Dus ik denk dat de angst om ter verantwoording geroepen te worden ignorantie instant houd.
Het is mensen eigen om zich aan een groep te willen conformeren. Op het moment dat je een mening verkondigd die niet strookt met wat de massa er van vind loop je het risico ter verantwoording geroepen te worden. Het gevolg kan zijn dat je buiten de "groep" valt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:30 schreef coz het volgende:
[..]
niet alleen angst voor verantwoording maar ook dat het anders is dan je al die tijd geleerd is . en waarbij ik dus zeg dat het je aangeleerd is om niet verder te kijken... is het de mens aangeleerd om geen verantwoording te nemen, is het verandwoord om mensen te leren dom te blijven ?
misschien heb ik er wat andere woordjes voor gebruikt, maar dit is mijn gedachte achter waarom het nodig is dat men er eens op gewezen wordtquote:Het wordt mensen denk ik niet zozeer aan geleerd om niet verder te kijken dan hun neus lang is maar meer om zich te conformeren. Natuurlijk spelen allerlei mensen hier handig op in. Irak heeft massa vernietigings wapens, deze shampoo wast het best, de meeste mensen zullen ALS ze er over nadenken beseffen dat dit niet noodzakelijk feiten hoeven te zijn
quote:Zolang het niet ignorant zijn dus vooral negatieve kanten heeft zullen de meeste mensen kiezen voor de weg van de minste weerstand: ignorance. En een enkeling zal het gebruiken om zijn zin door te drijven.
Hoezo zou dat moeten?quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:15 schreef coz het volgende:
[..]
hoe ironisch de plek waar nog een beetje nagedacht word zou dan moeten filosoferen over of de gehele mensheid uberhaubt wel nadenkt , aangeleerd is en wordt om dingen te negeren, en of dit zichzelf in stand houdt ..
Ik ga er vanuit dat iemand in staat is om te schrijven wat diegene bedoelt. Ik ga er vanuit dat de tekst weergeeft wat de schrijver had willen zeggen, en dat het geen puzzel is waar ik de tekst eerst moet herschrijven voordat ik weet wat er staat. Meerdere malen heb ik van jouw kant dit slappe antwoord gehad, en hiermee beschuldig je tegelijkertijd mij er van dat ik discussies ontwijk, maar het lijkt er eerder op dat je je zelf verhult achter gebrekkige (schriftelijke) communicatieve vaardigheden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:14 schreef coz het volgende:
weet je .. nou kan ik wel zeggen dat ik ook had kunnen zeggen mogen .. en "per ongeluk" moeten heb gebruikt .. maar ik ga zeggen .. lees het topic .. de reacties .. en denk dan nog een na over de betekenis van de zinnen en niet die van de woorden in de zinnen en daarover vallen .. lees vooral het stukje dat door daarover te vallen je de discussie ontwijkt .. en het bewijst
Alhoewel ik van mening ben dat iedereen die via de Active Topics op Fok! rondhangt, het topic wel kan vinden of het nu in GC of WFL staat, heb je wel een punt dat je hier de mensen treft waarvan je je mening niet meer nodig hebt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:15 schreef coz het volgende:
hoe ironisch de plek waar nog een beetje nagedacht word zou dan moeten filosoferen over of de gehele mensheid uberhaubt wel nadenkt , aangeleerd is en wordt om dingen te negeren, en of dit zichzelf in stand houdt ..
Dat is doorgaans echter alleen wanneer men zich bedreigd voelt, of de informatie die men krijgt gevaarlijk is voor het fundament waarop men denkbeelden baseert, dit gebeurt echter niet zo universeel. Het gebeurt wanneer men iets groots verliest (Het sterven van een naaste, of iets wat daarbij in de buurt komt), wanneer men informatie krijgt waarmee je hele wereldbeeld omver gegooid zal worden (Een racist zal trachten elke positieve bijdrage t.a.v. iemand met een ander kleurtje dan blank naast zich neer te leggen). In het algemeen komt dit echter niet voor, omdat de mens van nature een nieuwsgierig wezentje is, dat graagt onderzoekt hoe iets in elkaar steekt, en er van houdt om zichzelf te blijven overtreffen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:06 schreef coz het volgende:
het is namelijk dat juist die schrikreactie typerend is voor (onderdeel van) waarom het negeren van iets in stand gehouden word...
Nouja.. In je OP lees ik ook een hoop andere dingen, die veelal op voorhand diskwalificeren. Ook zijn je meeste posts niet consistent, maar is het een samenraapsel van losse flarden, misschien kun je eens proberen om van een post een samenhangend verhaal te maken, dan wordt je vast al veel beter begrepen.quote:maar lees gerust het gehele verhaaltje nog een keer door... dan zal je zien dat het ook in de tekst staat (verstopt mss) .. ook in het voorwoord ... ook in het nawoord .. ook in de reacties en ook in de discussie... mooi topic he, ik vroeg niet voor niets om tegenbewijs
![]()
Zie vorige post.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:51 schreef coz het volgende:
i stand corrected .. maar toch gaat iemand nu de discussie aan en krijg ik nu een eerlijke discussie ipv een enkele regel. waar ik blij mee ben
nee ik kan ook niet bepalen of iemand denkt, zou mooi zijn zeg..... maar nu komen we wel ergens op een goed punt, de informatie die aangeboden word, zoals eerder gezegd, als dit te ver buiten je beeld staat bestaat de kans dat iemand er niet eens over wil denken en het daarmee al verwerpt.
Dat denk ik niet.. Juist alles wat je wilt weten is binnen handbereik, er is geen dringende noodzaak om onwetend te blijven..quote:zelfs de massa van nu beschikbare informatie is al een reden om er niet aan te beginnen
Ik denk niet dat het mogelijk is om iemand te leren niet zelf te denken. Je kunt hooguit in de opvoeding het zelf denken overslaan, zodat iemand niet leert te denken (Wat anders is dan leren niet te denken). Ook die gevallen kunnen echter uiteindelijk zelf leren denken, wanneer ze opeens een keer alleen iets moeten oplossen. Het is voor zover ik kan zien ook maar een kleine minderheid die te weinig leert te denken. Een van de grootste gevaren is misschien iets weten, of iets denken te weten. Vaak geeft het weten van iets aanzet om er niet verder over na te denken, omdat het immers bekend is.quote:zolang je geleerd word om niet zelf te denken
Het bewijs is mijn inziens: ignorance fires back : dat ignorantie zichzelf in stand houdt tot het bereiken van kookpunt < de bom barst een keer het verborgene blijft niet voor altijd gesluierd, anders zou het geen meaning hebben, het blijft gesluierd totdat de gewenste doelen zijn bereikt, dan is het juist belangrijk dat het verborgene ontsluierd wordt > tijdens kookpunt, komt dus alles vrij < als we dat punt bereiken als wereldbevolking zitten we dus ong. in fase: ingebruik name van de nieuwe VS concentratiekampen, zou er tijdens kookpunt nog plaats zijn voor' ignorance' ?> na kookpunt........???? < hebben wij nog hooglopende emoties van de wereldoorlog 50+ jaar geleden? of is ignorance alweer een rijzende ster onder de dan huidige bevolking? >quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:41 schreef coz het volgende:
Wil iemand me gaarne bewijs leveren dat ignorantie niet zichzelf in stand houd en ik verkeerd zit te denken...
Als je om je heen kijkt zijn er helaas genoeg voorbeelden te vinden die er op lijken te wijzen dat mensen vaker geneigd zijn dingen niet te willen weten dan alleen in extreme gevallen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is doorgaans echter alleen wanneer men zich bedreigd voelt, of de informatie die men krijgt gevaarlijk is voor het fundament waarop men denkbeelden baseert, dit gebeurt echter niet zo universeel. Het gebeurt wanneer men iets groots verliest (Het sterven van een naaste, of iets wat daarbij in de buurt komt), wanneer men informatie krijgt waarmee je hele wereldbeeld omver gegooid zal worden (Een racist zal trachten elke positieve bijdrage t.a.v. iemand met een ander kleurtje dan blank naast zich neer te leggen). In het algemeen komt dit echter niet voor, omdat de mens van nature een nieuwsgierig wezentje is, dat graagt onderzoekt hoe iets in elkaar steekt, en er van houdt om zichzelf te blijven overtreffen.
[..]
blijven nadenken zeg ik toch ... maar wat vind je van dit danquote:Op donderdag 15 juli 2004 12:55 schreef Davitamon het volgende:
Blijven nadenken, ook als je het zoveelste conspiracy websiteje leest, coz...
het is niet dat de conspiracy mensen samenzwerenquote:com·plot·the·o·rie (de ~ (v.))
1 theorie of idee dat een ongewenste situatie of gebeurtenis het gevolg is van een samenzwering => samenzweringstheorie
dit komt uit een FBI documentquote:Infamous Quote from George Herbert Walker Bush
"[The war in Iraq is] a rare opportunity to move toward an historic period of cooperation. Out of these troubled times...a new world order can emerge."
dat is wat er boven de index staatquote:The attached analysis, entitled PROJECT MEGIDDO, is an FBI strategic assessment of the potential for domestic terrorism in the United States undertaken in anticipation of or response to the arrival of the new millennium.
quote:Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished; 2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN; 3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter; 4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values; 5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and 6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO
samengevat .. ze zeggen we gaan naar een nwo toe...als je het over een nwo hebt of denkt ben je bezig met conspiracy's (let op quote van bush sr) ..en als je bezig bent met complottheorien probeer je niet te bewijzen dat er meer gebeurd maar zou je de gevestigde orde onderuit willen halen. je mag niet eens denken over een nwo en toch zou alles een kans zijn om tot een nwo te komenquote:and as such it will present challenges to law enforcement at many levels. The significance is based primarily upon either religious beliefs relating to the Apocalypse or political beliefs relating to the New World Order (NWO) conspiracy theory. The challenge is how well law enforcement will prepare and respond.
Het lijkt me eerder geschreven door iemand uit de VS die bang is voor invloed van de VN. Zo is diegene bang dat hij geen vuurwapen meer mag houden, en is hij banger van de VN (Welke nauwelijks druk uitoefent waar dan ook) dan voor zijn eigen president, welke wel heeft bewezen eigenhandig te doen waar hij zin in heeft..quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:34 schreef coz het volgende:
(quote):
Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished; 2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN; 3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter; 4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values; 5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and 6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO
Ik zie het nu ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:02 schreef coz het volgende:
de FBI heeft het geschreven dus
http://permanent.access.g(...)/megiddo/megiddo.pdf
Bush heeft deze term een aantal keer laten vallen.quote:de president zegt we gaan naar een nwo toe
De FBI had het meer over conspiracy theory aanhangers, en waar die vanuit gingen.quote:de fbi zegt als je het hebt over een nwo doe je aan conspiracy
die theoristen gaan ervan uit dat Bush dit ook gaat uitvoeren zoals die het zegt (de hypothese feitelijk dus)quote:Bush heeft deze term een aantal keer laten vallen.
De FBI had het meer over conspiracy theory aanhangers, en waar die vanuit gingen.
Dat is dus iets heel anders, want in de hypothese wordt uitgegaan dat de VN de boel overneemt. Ik zal er echter voor het gemak van uitgaan dat de VS een wereld-regering willen oprichten.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:21 schreef coz het volgende:
[..]
die theoristen gaan ervan uit dat Bush dit ook gaat uitvoeren zoals die het zegt (de hypothese feitelijk dus)
Een WW III, een bloedige oorlog die miljoenen levens kost, aan het einde zegt iedereen "Dit nooit meer", en dezelfde eeuw zal WW IV plaatsvinden.quote:maar denk eens aan de gevolgen dan ..
Zeer zeker niet.quote:en is het dan erg dat er mensen zijn in je maatschappij die over dingen nadenken
Hiermee beredeneer je dat wat je hebt bedacht, 100% klopt, en dat anderen niet nadenken. Denk hier nog eens wat meer over na, dan kun je misschien uiteindelijk ook discussies aangaan over wat je bedenkt.quote:nee, tenzij ze gelijk hebben en datgene waarin ze gelijk hebben niet voor het publiek bedoeld is
zoals ook aan het einde van WW2 "dit nooit meer" .. en we zijn al bezig met een WW3 tegen terrorismequote:Een WW III, een bloedige oorlog die miljoenen levens kost, aan het einde zegt iedereen "Dit nooit meer".
Er is niet echt een WW3 tegen terrorisme. Ik denk zelf wel dat terrorisme een grote rol zal spelen in het tot stand komen van WW3.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:53 schreef coz het volgende:
[..]
zoals ook aan het einde van WW2 "dit nooit meer" .. en we zijn al bezig met een WW3 tegen terrorisme
Je impliceerde dit wel door te stellen dat men jouw idee verwerpt, omdat men het niet wil erkennen, waarbij je de logische stap of er misschien iets met het idee zelf is, passeert.quote:ik heb nooit gezegd dat wat ik zeg 100% klopt
en wat doet amerika om hun democratie(?) in te voeren in dat landquote:ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk
Dit zullen ze echter niet globaal kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:29 schreef coz het volgende:
terrorisme
[..]
en wat doet amerika om hun democratie(?) in te voeren in dat land
vanuit die maatschappij word die ontwricht
Lijkt het jou aannemelijk dat de VS over de gehele wereld het beleid wat nu gevoerd wordt zal gaan voeren?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:41 schreef coz het volgende:
zonder argument iets verwerpen in dit topic is niet echt handig
graag wil ik op dit stukje ff commentaar geven omdat ik denk dat wij mensen voor de bepaling van de gedragingen van het menselijk ras, de gedragingen v/h dierenrijk in ons huidige maatschappij compleet verkeerd interpreteren:quote:Op zaterdag 17 juli 2004 02:37 schreef coz het volgende:
goed, in een ander topic
maar zo heb je in het dierenrijk dus ook moord en verkrachting, waarop ik niet zeg dat natuur niet zijn kwade kant heeft....
waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet, tenzij iedereen rustig bezig is met rondrennen en denkt ach maar je moet toch meedoen en dan kan je nog het beste het onderkennen en meedoen. en vooral dat meedoen staat haaks op dat de mens kan denken. niet dat meedoen slecht is maar dan ligt het er ook maar eens aan waaraan je meedoet, maar er niet over nadenken is wel onhandig. dan ben je er niet eensquote:I think therefore I am
...Meer energie wil ik voorlopig niet in dit draadje stekenquote:Ignorance is Bliss Lyrics
Artist: Living Colour
Living with myself is hard enough
So I get away when things get rough
Fammon, strife, and thoughts of war
Matter less than the dress she wore
Ignorance is bliss
Problem sloved with just one kiss
Ignorance is bliss
I'm just trying to survive
Pay my bills and stay alive
All the world's problems ain't my fault
I take it all with a grain of salt
Ignorance is bliss
Ignorance is bliss
Ignorance..
Ignorance is no excuse
Your problem's solved but what's the use
Ignorance is no excuse
The problem's solved then what's the use
I try to tell them everyday
But nobody listens to a word I say
Look out my window, what do you see?
Sometimes it's worse than that stupid TV
Ignorance is bliss
Ignorance
Ignorance is bliss
Ignorance
Ignorance is bliss
Ignorance
Well, ignorance is bliss
Ignorance
quote:Ignorance is no excuse
The problem's solved then what's the use
I try to tell them everyday
But nobody listens to a word I say
helemaal mee eens. En op jou vraag "waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet?" kun je verschillende antwoorden bedenken. Ik denk dat 1 daarvan ligt in het feit dat de westerse maaschappij druk bezig gehouden wordt met geloofsovertuigingen als :quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:40 schreef coz het volgende:
waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet, tenzij iedereen rustig bezig is met rondrennen en denkt ach maar je moet toch meedoen en dan kan je nog het beste het onderkennen en meedoen. en vooral dat meedoen staat haaks op dat de mens kan denken. niet dat meedoen slecht is maar dan ligt het er ook maar eens aan waaraan je meedoet, maar er niet over nadenken is wel onhandig. dan ben je er niet eens
quote:MouseOver
Maargoed, heb eindelijk eens tijd gehad om me erdoorheen te worstelen en sinds je OP blijft er toch iets door m'n hoofd spelen.
leuk he vragen stellen als je het antwoord al weetquote:Oo-blackgirl-oO
die ver van je bed liggen
quote:de mainstream media die laten we nou even die ufo case nemen he .. dat is een mooi voorbeeld van een event die nauwelijks in het nieuws komt en vol staat van halve waarheden en iig niet het vertellen van het hele verhaal .. die mainstream media IS toch ook puur gericht op sensatie .. ik snap het niet .. echt zo veel moeite om dat te downloaden is het niet .. lekker pulp kijken .. veel plezier .. het zou eens waar zijn ...we zitten toch allemaal in de matrix en het toch allemaal maar film en het is niet boeiend en we gaan allemaal dood en daarom is het niet belangrijk dus wil ik het niet weten ...vandaar het handje...nou welterusten
quote:Slaap lekker, met jou praat ik niet meer, je bent al te ver heen. Niet meer te redden. Aapje!
die film was The road to tyrannyquote:maar je wil niet eens kijken naar die film .. wie is dan het aapje ?
verder wat ik vind of denk van die ufo case staat er los van
en matrix bedoel ik idd niet zo als de film
(het is niet een film die je echt wil zien idd .. iig wel MG12+)quote:JIJ bent het AAPJE! Ik heb je al uitgelegd dat ik niet mijn tijd ga verdoen 2 uur kijken naar een flim die onzin bevat. De film van MM was al niet spectaculair en die had nog wel enige amusementswaarde. Alleen al dat hitler te zien was in de de intro is schandalig.
Dan zal Europa eerst een moeten worden. Europa klinkt mooi als geheel, maar in de praktijk zijn het nog steeds een stel lidstaatjes die elk een eigen mening hebben over alles.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:10 schreef BaajGuardian het volgende:
alicey , het is niet amerika itself , maar door middel van europa , die het zal doen
tis al 10 minuten stil daarquote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:48 schreef MoonBaby het volgende:
off topic again sorry, maar zij kunnen het ook niet hebben, ook last word freaks!
[POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:43 schreef MoonBaby het volgende:
fsdgdf.... wijzij fsd...fsda.... wijzij..adfsd..a.df..wijzij...fasdfsdf
Klopt, maar als ik in elke post moet zeggen "de conspiracy theorists en de skeptici" en mezelf op die manier op de vlakte moet houden is dat niet leesbaar meer.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:21 schreef MouseOver het volgende:
[..]
8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .
Daarnaast staan "jullie" ook niet echt open voor het idee dat die hele conspiracy wel eens niet waar zou kunnen zijn.
Doei![]()
En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:32 schreef Nynex het volgende:
Meeste mensen interesseerd het gewoon geen ene reet... Zolang ze elke dag lekker na hun werk hun soaps kunnen kijken en hun biertje kunnen drinkenn, niks aan de hand.
Ik wil absoluut geenzins impliceren dat hier ook maar iets mis mee is hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik denk ook allang niet meer aan die onzin en hou me gewoon met m'n eigen leven bezigquote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:37 schreef IceHeat het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.
sorry ik had het ook over de mensen die al ignorant zijn, de mensen die het wel willen weten kijken af en toe blijkbaar al een keer in de alternatieve mediaquote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:52 schreef IceHeat het volgende:
Wie zegt dat ze het niet willen willen weten?
Ik persoonlijk wil alle mogelijkheden ontdekken. Als jij dat onzin vindt (hypotetisch gezien) dan heb ik daar geen problemen mee. Jij denkt te weten hoe het zit, en ik denk dat het anders zit. Ik kan zeggen dat jij een domme "drone" bent, en dan zeg jij tegen mij dat ik een op hol geslagen nerd ben met de mafste ideeen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:53 schreef Nynex het volgende:
Ik denk ook allang niet meer aan die onzin en hou me gewoon met m'n eigen leven bezig![]()
Ik heb alle mogelijkheden allang gezien, alles overwogen, doorgelezen, bestudeert, jij gaat niks vinden wat ik nog niet ontdekt heb, zonder enige valse bescheidenheidquote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:05 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wil alle mogelijkheden ontdekken. Als jij dat onzin vindt (hypotetisch gezien) dan heb ik daar geen problemen mee. Jij denkt te weten hoe het zit, en ik denk dat het anders zit. Ik kan zeggen dat jij een domme "drone" bent, en dan zeg jij tegen mij dat ik een op hol geslagen nerd ben met de mafste ideeen.
de man uit een postoorlogs tijdperk uit de toekomst.. interresant geval,quote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:01 schreef IceHeat het volgende:
Je moet voor ALLES openstaan, om maar meteen het extreme te nemen: tijdreizen.
denk je dat? , ik weet ook erg veel ,vooral op dit gebied , maar om meteen te zeggen dat je alles al gezien hebt , is niet alleen overdreven maar ook arrogant.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:58 schreef Nynex het volgende:
[..]
Ik heb alle mogelijkheden allang gezien, alles overwogen, doorgelezen, bestudeert, jij gaat niks vinden wat ik nog niet ontdekt heb, zonder enige valse bescheidenheid![]()
zeer jammer dat je het opgeeft en daarmee meehelpt aan de ignorantie van anderren , je zou beter moeten weten.quote:Ik ben er alleen op een gegeven moment achter gekomen dat het 100% zinloos is![]()
Ik heb er bewust voor gekozen om de rest van m'n leven gewoon mee te draaien in alles zoals dat een braaf burger betaamt, en door elke hoepel springen die the powers that be me voor houden ;P
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:54 schreef The_Shining het volgende:
Mensen die niet wakker zijn willen niet wakker worden. Ze hebben niet eens door dat ze niet wakker zijn, ze hebben vrij weinig door en concentreren zich alleen op die dingen die ze begeren. De dingen die ze begeren zijn ontstaan omdat er een gemis is aan iets beters waar ze iets mee kunnen. Ze kunnen weinig met commentaar op hun levensstijl, geef ze dan iets waardoor ze begrijpen dat de dingen die ze najagen een doodlopende straat is. Simpelweg een aantal dingen opnoemen die niet juist zijn (destructief) is niet genoeg want het publiek wat je probeert aan te spreken luistert daar niet naar en gaan gewoon hun begeertes voldoen. En wat jij verkoopt past daar niet in. Beter milieu begint bij jezelf, er is nog genoeg voor jezelf om te leren verspil je tijd niet.
Ik acht zelf de kans zeer klein dat we ooit komen op het punt dat jij [ed::fwo] voor ogen hebt (iig niet de komende millenia). Eerder een wereldwijde ramp, of dat nou door oorlog is, ziekte of de leefomgeving die kapot gaat door het gedrag van de dominerende soort.
Schiet me trouwens nog een leuk voorbeeldje binnen van wat ik laatst op de regionale tv omroep zag. Een man die met een gitaar de stad inging en een liedje zong temidden van het consumerende publiek. Zo van "Jaa winkel maar lekker door, koop alles wat je hartje begeert, in Irak sterven dagelijks mensen door geweld en in Afrika door de honger of AIDS, koop nog eens een lingerie setje!"
Overbodig te zeggen dat de man weldra buiten het winkelcomplex stond met dank aan de beveiligings beamte. Toen ging ie verder op het stadhuis waar hij ook werd weggestuurd
. De omgang met kabouters (niet over kabouters (serieus topic) .quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:05 schreef BaajGuardian het volgende:
the_Shining , soms heb ik wel het gevoel dat het nieteens zo erg zou zijn als 80% van de mens uitgemoord werd door zichzelf....
aan de anderre kant is het toch ziek dat het zover moet komen dat zelfs ik zo kan denken al is het maar soms...
ergens verdient men het
aan de anderre kant is het niet nodig en zou ik er allen aan doen om het te stoppen
je word er bijna dwaas van.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:56 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Als dan maar niet de verkeerde 20% overblijft
Nee het zou wel erg zijn, maar jij en ik zijn er dan wrs. niet meer om er dan zorgen om te maken.
[..]
Meld je aan bij de dichtsbijzijnde kliniek!
Of bij het leger
[..]
Het is geen kwestie van verdienen alsof het lot een straf is imho.
Het is meer wat je zaait zal je ook oogsten. Op het moment is het zo dat er maar 1 akkerveld is, veel mensen zijn ervan overtuigd dat er niets anders is dan dat akkerveld en planten zoveel mogelijk zaadjes en zo veronderstellen ze dat als deze uitkomen en groeien ze geen zaadjes meer hoeven te planten.
Ze hebben niet door dat er ook nog een iets is na dat akkerveld. Of ze hebben het wel door, maar zijn gedesillusioneerd door de andere soorten akkerveldjes omdat die min of meer hetzelfde principe hebben. Kennen ook geen andere zaden noch begrijpen ze wat de waarde is als deze uitkomen. Niet realiseren dat er op een moment geen zaden meer zijn omdat ze de grond kapot bewerkt hebben. Men denkt niet eens na wat er gaat gebeuren als de olie op is.
Wat jij nu doet is realiseren dat de huidige methode een einde kent (en geen prettige), je bent gestopt met het planten van die zaden (neem ik aan) en je rent als een gek door het akkerveld en zegt dat de mensen moeten stoppen met zaaien, terwijl dat het enige is wat ze kennen (no offence hoor, ik vind het wel nobel ergens). Waarom zou je op dat akkerveld blijven? Het klinkt cru om iedereen aan hun lot over te laten, maar daar kiezen ze zelf voor, respecteer hun keuze dan (de wereld is immers hard :') ).. Laat ze lekker in hun waarde en ga voorbij de akkervelden verkennen
![]()
Als je hier een helemaal eerlijk antwoord op wil want volgens mij zie je het echt niet dan denk ik dat voor wat meer feedback coz en jij zich wat terughoudender moeten opstellen en niet gelijk als iemand post er 5 posts achteraan kwakken waarin je een zak argumenten neerkwakt en elkaar daarnaast ook nog de hele tijd gelijk geeft en de hemel in prijst.quote:Op woensdag 28 juli 2004 05:09 schreef BaajGuardian het volgende:
voor de rest , ik vraag me af wanneer er weer eens mensen verder op deze topic ingaan , de TS heeft er best wat werk ingestoken.
je hebt inhoudelijk nog geen antwoord gegeven op m'n reactie van 12.54 17/7quote:Op zaterdag 17 juli 2004 13:22 schreef coz het volgende:
[..]
:') .. 1 down . 6 bilion to go
toppie men, ben blij
sorry voor het niet inhoudelijk reagerenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 12:54 schreef MouseOver het volgende:
Waar gaat het heen met de wereld..
en met dit draadje
Maargoed, heb eindelijk eens tijd gehad om me erdoorheen te worstelen en sinds je OP blijft er toch iets door m'n hoofd spelen.
Mensen die kritisch zijn hoeven ondanks hun kritische houding niet altijd gelijk te hebben. De nazi's zagen zichzelf aan het begin van de jaren dertig als de kritische factor in de maatschappij die als enigen het gevaar van de Joden zagen wat de ignorant massa niet zag. Ojectief kritisch bestaat niet, de uitkomst van je eigen kritsch denken hangt sterk van je referentiekader af.
Met dit in het achterhoofd kun je voor sommige dingen tot de conclusie komen dat je eigenlijk gewoon niet genoeg kennis hebt om kritisch over een bepaald onderwerp te zijn en dat je dat dus beter gewoon kunt negeren omdat je 1) je maar een beperkte hoeveelheid energie hebt en die dus beter voor iets anders kunt gebruiken en 2) je er deels van kunt uitgaan dat de uitkomst van je eigen kritisch denken door gebrek aan kennis/achtergrondinfo bij voorbaat al onbetrouwbaar zal zijn.
Geen rekening houden met #2 is iets wat je bij het oppervlakkigere deel van het TRU publiek vaak ziet. Nog een slag erger dan ignorance want men gaat dan in z'n eigen waarheden geloven.
Ik zeg dus niet dat je alles maar voor zoete koek moet slikken. Wat ik wel beweer is dat je selectief kritisch moet zijn.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:18 schreef KingArthur het volgende:
Beste Coz,
Ik ben van mening dat je pshychiatrische hulp nodig hebt en die bied ik je zeer barmhartig aan.
Maar je moet er wel voor betalen.
Koning Arthur
whehequote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:27 schreef MoonBaby het volgende:
[..]
quote:![]()
i know what you mean.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:03 schreef coz het volgende:
[..]
ik dacht alleen er een beetje over schreeuwen op een forum kan mss geen kwaad
wat lief zeg .. speciaal voor mij een kloon ?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:23 schreef KingArthur het volgende:
Beste Coz,
Graag zou ik met U een persoonlijk onderhouden willen delen als
doel mijn kennis te verrijken aangaande anominalen.
Is het misschien mogelijk dat ik u ontmoet?
Koning Arthur![]()
![]()
![]()
![]()
ik ben ignorant simpelweg omdat ik zo al genoeg aan me hoofd heb, en dan blijft het tenminste leuk en chill. als ik me ook nog met andere mensen hun problemen bezig moest gaan houden dan zou ik gelijk doordraaien, besides iedereen weet het toch altijd beter, dus eigenlijk valt er niets te zeggenquote:Op donderdag 29 juli 2004 08:12 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
om nog even te reageren op ignorantie en mensen die dat een achterlijke levens-instelling vinden :
vergeet niet dat ieder mens op deze aardbol nog een hoop moet leren, op welk gebied ook. Had je hetgeen geleerd wat er op aarde te leren valt, was je hier nu niet. tenzij je bent gekomen om te helpen natuurlijk<< helpen doe je niet d.m.v. forums bezoeken of geile tv shows opvoeren. helpen is je onder de mensen mengen en je klauwen uitsteken.
anywayz, dat was niet hetgeen ik wilde zeggen:
ieder wezen op of in deze planeet is aan het leren. En wij, krijgen hier per individu genoeg prikkels voor in het dagelijks leven. Het is aan het individu zelf om die boodschappen te zien en te onderkennen. Niemand kan je daar uiteindelijk bij helpen, zelfs Jezus niet << JIJ moet de groei doorgaan.
Bovendien zie je het totale plaatje niet bij iemand die zich ignorant opstelt. iem. kan ignorant zijn om HEEL VEEL redenen << gebruik je fantasie << misschien is zo iem. wel onbewust JOU wat aan het leren.
Dus zelfs al zullen er mensen zijn die in de laatste dagen van deze aardbol nog ignorant zijn, en geloof me ze zullen er zijn, kun je toch niet gaan denken ik heb gefaald want ze zijn nog steeds ignorant.
nogmaals : JE KENT HUN PAD NIET.
misschien zijn het wel hele jonge zielen die nog heel lang ignorant zullen blijven omdat dat nu eenmaal de evolutie is. We leren nou eenmaal niet in 1 leven.
Dus als je echt wil bijdragen aan het verstrekken van positieve prikkelingen aan de rest van de aarde (if you know what I mean) Is het echt MEGA belangrijk dat jezelf eerst alle kennis in huis haalt:
- ga mediteren, opdat je je eigen pad en de paden van andere wezens kunt zien << je gevoel over ignorantie zal dan heeeel snel voorbij gaan
- ga bewuster leven << verlopig zitten we nog allemaal aan het vlees << andere denkende wezens te eten >> weet je wel wat voor effect dat heeft op je eigen lijf en leven (zie mij post op pagina 2 van deze thread)
- stop met het werk dat bijdraagt aan de hele ignorantie van de wereld << hou jij deze niet ook in stand door bij te dragen aan een samenleveing die een hoop BULLSHIT verkondigd
- en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Schreeuwen op een forum dat men het allemaal door een sluier ziet, gaat je niet helpen >> laat persoonlijk zien door daden aan ons hoe het anders kan.
Bovendien (en niet als kriktiek bedoeld) zul je eens na moeten gaan op welke fronten jijzelf nog door een dikke sluier heen kijkt. Ben hier zelf ook dagelijks mee bezig en het is niet makkelijk. Maar hoe meer bewustzijns verheffingen jij zelf krijgt, hoe beter voor de rest van de wereld. JOU licht zal dan nl. meer en meer gaan stralen en dit zal zljn weergaloze effect hebben op ieder ander wezen(zelfs in het hele universum).
Geloof je hier niet in? Than let's keep talking about how ignorant is bliss!
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |